Ihan paskoja nää nykyautot

osaaja
[QUOTE="tööt";22815611]
Kovalla pakkasella ei pidä lämmittää pidempään. Tässä lainattu teksti Ylen sivuilta:

--
- Voi kuulostaa epäloogiselta, mutta kovalla pakkasella autoa on lämmitettävä lyhyempi aika, koska muuten akku ottaa huonosti ajon aikana virtaa vastaan, sanoo Kuittinen.
[/QUOTE]

Tämä koskee auton lämmittämistä polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä, esimerkiksi Webastolla. Lohkolämmittimellä (eli "roikassa) saa lämmittää vaikka 5 tuntia, mitä kovempi pakkanen, sitä pidempään.

Kiasta en ole varma, mutta monen uudemman auton ongelma on se, ettei niihin ole saatavilla oikeaa lohkolämmitintä. Sen sijasta niihin laitetaan pohjaan säteilylämmitin, joka lämmittää öljyjä. Öljy ei kierrä koneessa, joten moottori ei lämpene parissa tunnissa paljokaan. Lämmitys kyllä säästää moottoria, koska käynnistyksen jälkeen öljyn voitelee heti paremmin, mutta kylmäkäynnistykseen säteilylämmittimestä on aika vähän apua.
 
-
[QUOTE="tööt";22815822]Kuten sanottua, palstamammalla ei riitä järki perustelut, kun oikein aletaan kaivamaan. Miten sitä ei voi verrata "nykyautoihin"?[/QUOTE]

Huoh.. Niin kuin sanoin, Kia on halpa auto. Se vaan ei yksinkertaisesti laadullisesti vastaa montaa muuta kalliimpaa autoa. En sanonut, että se olisi varsinaisesti huono auto. En ole sama henkilö joka ei pitänyt Kiaa autona...
 
kmkm
Kia on halpisauto, suosittelen ostamaan mieluummin vanhemman laatuauton kuin uuden halpisauton. Kiinassa ei oo kovia pakkasia nii eihän ne sellasia autoja tee jotka pakkasta sitte kestäis.
 
[QUOTE="tööt";22815822]Kuten sanottua, palstamammalla ei riitä järki perustelut, kun oikein aletaan kaivamaan. Miten sitä ei voi verrata "nykyautoihin"?[/QUOTE]

Onko sulle täysin tuntemattomia käsitteitä ns. "laatuautot" ja ns. "halpisautot"? Pidätkö Ladaa ja Toyotaa yhtä laadukkaina ja arvonsa säilyttävinä autoina kun nyt ihan tavisautoista puhutaan? Ei tarvitse kuin vilkaista nettiautoon niin ymmärtää eron :)

Auto joka tehdään merkin alla joka on pitkällä kehityksessä ja korjannut jo paljon virheitään on sitä kautta luotettavampi, myös suunnitteluun ja varsinkin osiin kun panostetaan eikä laiteta halvinta paskaa alle, pysyy auto paremmin kasassa ja kunnossa. Tuoreiden "halpismerkkien" ongelma piilee usein juuri siellä, mitä nyt vertailuja on uskominen.
 
osaaja
Korealainen on automaailmassa kirosana ;)
Höpö höpö. Korealaiset ovat kehittyneet laatuasioissa huimasti, ja ovat jo maailman huippua.

Kia kuuluu samaan konserniin kuin Hyundai, ovat teknisesti lähes identtisiä. Hyvä esimerkki korealaisesta laadusta löytyy USA:sta. Siellä Hyundai on jo pitkään ollut autovuokraamoiden suosituin auto, koska se on erittäin luotettava ja kuitenkin edullinen.

Vikatilastoissa Kia ja Hyundai hakkaavat kevyesti esimerkiksi Volvon tai Mersun. Ajotuntuma ja -fiilis ovat tietysti eri asia, mutta toimivuudeltaan korealaiset ovat todella hyviä.
 
Kannattaa kokeilla ladata akku viel täyteen ihan laturilla :)

Ja onhan sillä merkitystä että minkämaalaisen auton hankkii. Itse oon tullu tulokseen ettei kaikki autot vaan pärjää suomenilmastossa, ellei ole käytössä lämmintä tallia joka lähdöllä.

Meidän entiset ranskan rapeet ja italian ihmeet ei inahtanutkaan kovemmilla pakkasilla aikoinaan..
Nyt VW ja BMW kyllä hörähtää helpolla käyntiin. Lähti myös -30asteen pakkasessa ilman roikaa. Eihän se kaunis ääni ole, mutta lähti kuitenkin. Lohkot laitoin vasta nyt nimittäin.
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";22815952]Saksassa! Onko joku riisikuppi parempi kuin Mersu?[/QUOTE]

Kyllä sitä kun kerran pääsee saksalaisella ajamaan ei muuta autoo enää kaipaa.. :D
Opelin tietysti pudotan pois tästä määritelmästä..
 
"vieras"
No jos ap:n auto on diesel, niin ei mikään ihme ettei lähde käyntiin kovilla pakkasilla ilman lämmitystä. Dieselin samepiste on -29 astetta, jolloin siittä alkaa irtoamaan parafiinia eikä toimi niin kuin sen on suunniteltu toimivan, eikä tämä ole merkkikohtaista. Onhan kyseisessä autossa paljon epäkohtia kuten ajovalon vaihtaminen ei onnistu yksikseen tien päällä, mutta eipä se taida onnistua monessa muussakaan merkissä.
Siltikään en lähtisi vaihtamaan uutta Kiia 20 vuotta vanhaan Toyota Corollaan, mihin pitää muistaa lisätä tankkauksen yhteydessä kanisteri öljyä. Muistat vain jatkossa laittaa auton roikkaan...
 
-
Meidän entiset ranskan rapeet ja italian ihmeet ei inahtanutkaan kovemmilla pakkasilla aikoinaan..
Jooh, ei ikinä enää ranskiksia meillekään. Meillä nyt toisena autona -04 Citroen ja ei muuten lähe minnekään, jos liikaa pakkasen puolelle menee, aina ei auta ees lämmitys.
Mun -01 Chrysler lähtee taas ihan nätisti ilman lämmittelyjä. (meillä siis ei ole lämpöpaikkoja..)
 
[QUOTE="vieras";22815996]No jos ap:n auto on diesel, niin ei mikään ihme ettei lähde käyntiin kovilla pakkasilla ilman lämmitystä. Dieselin samepiste on -29 astetta, jolloin siittä alkaa irtoamaan parafiinia eikä toimi niin kuin sen on suunniteltu toimivan, eikä tämä ole merkkikohtaista. Onhan kyseisessä autossa paljon epäkohtia kuten ajovalon vaihtaminen ei onnistu yksikseen tien päällä, mutta eipä se taida onnistua monessa muussakaan merkissä.
Siltikään en lähtisi vaihtamaan uutta Kiia 20 vuotta vanhaan Toyota Corollaan, mihin pitää muistaa lisätä tankkauksen yhteydessä kanisteri öljyä. Muistat vain jatkossa laittaa auton roikkaan...[/QUOTE]

joo diesel tuo on.
 
Höpö höpö. Korealaiset ovat kehittyneet laatuasioissa huimasti, ja ovat jo maailman huippua.

Kia kuuluu samaan konserniin kuin Hyundai, ovat teknisesti lähes identtisiä. Hyvä esimerkki korealaisesta laadusta löytyy USA:sta. Siellä Hyundai on jo pitkään ollut autovuokraamoiden suosituin auto, koska se on erittäin luotettava ja kuitenkin edullinen.

Vikatilastoissa Kia ja Hyundai hakkaavat kevyesti esimerkiksi Volvon tai Mersun. Ajotuntuma ja -fiilis ovat tietysti eri asia, mutta toimivuudeltaan korealaiset ovat todella hyviä.
Maailman huippua? Olen ehkä vielä hieman eri mieltä tuosta:) Volvo on romahtanut siinä vaiheessa kun tuotanto siirtyi pois Ruotsista, se nyt on sanomatta selvä, mutta Kian ja kavereidensa luotettavuus verratessa esim. japseihin pääsee tositestiin sitten pidemmällä aikavälillä. En välttämättä vetäisi yks yhteen johtopäätöksiä jenkkilän toiminnasta ellei niitä autoja käytetä Alaskassa, täällä kun on aika extreme olosuhteet, laittaa auton erilailla koville :)
 
kmkm
Höpö höpö. Korealaiset ovat kehittyneet laatuasioissa huimasti, ja ovat jo maailman huippua.

Kia kuuluu samaan konserniin kuin Hyundai, ovat teknisesti lähes identtisiä. Hyvä esimerkki korealaisesta laadusta löytyy USA:sta. Siellä Hyundai on jo pitkään ollut autovuokraamoiden suosituin auto, koska se on erittäin luotettava ja kuitenkin edullinen.

Vikatilastoissa Kia ja Hyundai hakkaavat kevyesti esimerkiksi Volvon tai Mersun. Ajotuntuma ja -fiilis ovat tietysti eri asia, mutta toimivuudeltaan korealaiset ovat todella hyviä.
mäkin kattelin vikatilastoja ku vuosi sitte etin uutta autoa ja sit sanoin mun tädon miehelle, joka on autoalan ammattilainen, et eikö mun kannattas ostaa hyundai ku siinä on niin vähä vikoja suhtees moniin muihin. se sanoi et ne vikatilastot ei kerro totuutta, että jossain kiassa ja hyundaissa se vikalista on lyhyt koska ne on uusia merkkejä ja niitä on suht vähä käytössä. että prosentuaalisesti jos vertaa käytössä olevien autojen määrää kyseisen merkin vikoihin nii niissä on paljo enempi vikaa kuin vanhoissa laatumerkeissä. kia ja hyundai on vähä niinku ennenvanhaan laatikkoladat, samaa tasoa.
 
osaaja
se sanoi et ne vikatilastot ei kerro totuutta, että jossain kiassa ja hyundaissa se vikalista on lyhyt koska ne on uusia merkkejä ja niitä on suht vähä käytössä. että prosentuaalisesti jos vertaa käytössä olevien autojen määrää kyseisen merkin vikoihin nii niissä on paljo enempi vikaa kuin vanhoissa laatumerkeissä.
Melkoinen ammattilainen :)

Ainahan vikatilastoja verrataan prosentuaalisesti, ja juuri siinä Kia/Hyudai pärjäävät hyvin. Ja enemmän niitä myydään kuin montaa "vanhaa laatumerkkiä".

Merkin iälläkään ei ole juuri merkitystä tässä asiassa. Vikatilastoissa autot luokitellaan aina iän mukaan. Eli kolmivuotiaita verrataan samanikäisiin. Ei sillä ole merkitystä, että Esim. Ford Mondeota on tehty varmaan 20 vuotta, koska nykyisellä Mondeolla ei ole yhtään mitään yhteistä viisi vuotta vanhemman mallin, saati sitten 10 vuotta vanhemman mallin kanssa.
 

Yhteistyössä