Ihme touhua päivystyksessä

Soitin eilen päivystykseen... kun on korkea kuume ja aivan järkyttävä päänsärky. Hoitaja käski mennä päivystykseen. Joten sinne siis. Ilmoitautumisessa oli hoitaja hyvin tyly ja laittoi minut hoitajalle lääkärille on kuulemma ihan turha mennä mun oireilla. Hoitaja oli oli tosi tyly ilmoitti ettei antibiootteja tipu muutaman päivän kuumeilun vuoksi tarkasti kumminkin poskiontelot ultralla kun pyysin ei löydöstä. Otti tulehdusarvot ja ilmoitti että voi yhdenpäivän kirjoittaa sairauslomaa.
Tulehdusarvojen valmistuttua tuli ilmoittamaan että pitää mennä röngeniin ja sitten lääkärille joka päättää jatkotutkimukset.
No röngenissäkään ei mitään syytä löytynyt ja lääkäri ihmetteli ja mietti. Lopulta kirjoitti kuurin ja käski omalle terveysasemalle jollei oireet häviä.

Mun sisko joka on erikoissairaan hoitaja oli ihan tyrmistynyt olisi kuulemma pitänyt tutkia tarkemmin mistä johtuu.
Mulla siis kuumetta pahimmilaan yli 39 ja tulehdusarvot oli yli 100.
Mitän muuta oireita ei ole kuin järkky päänsärky joka helpottaa särkylääkeillä sen verran että pystyn olemaan pystyssä.
Kuumetta mulla oli viimeksi 15 vuotta sitten kun oli infulenssa.
 
hellsbells
No omalle lääkärille sitten niin. Ei ne sielä päivystyksessä ala ihmeitä tekemään noilla oireilla. Kuitenkin katsoi poskiontelot, röntgeni ja tulehdusarvot, mun mielestä siinä on jo paljon.
 
Mun mielestä tuo on ihan normaalia päivystyksen toimintaa! Päivystyksessä lähinnä varmistetaan ettei kukaan kuole yön aikana ja sitten aamulla voi mennä omalääkärille kunnon tutkimuksiin.
 
just
Ihan tavallista.... Mun mies on pahimmillaan laitettu kotiin, niin, että kun seuraavana päivänä vein eri lääkärille (ei itse pystynyt ajamaan) niin tulehdusarvot oli 280. TPäivystyksessä olivat ottaneet nieluviljelyn ja käskeneet soitaa seuraavalla viikolla vastauksesta.
 
"vieras"
Soitin eilen päivystykseen... kun on korkea kuume ja aivan järkyttävä päänsärky. Hoitaja käski mennä päivystykseen. Joten sinne siis. Ilmoitautumisessa oli hoitaja hyvin tyly ja laittoi minut hoitajalle lääkärille on kuulemma ihan turha mennä mun oireilla. Hoitaja oli oli tosi tyly ilmoitti ettei antibiootteja tipu muutaman päivän kuumeilun vuoksi tarkasti kumminkin poskiontelot ultralla kun pyysin ei löydöstä. Otti tulehdusarvot ja ilmoitti että voi yhdenpäivän kirjoittaa sairauslomaa.
Tulehdusarvojen valmistuttua tuli ilmoittamaan että pitää mennä röngeniin ja sitten lääkärille joka päättää jatkotutkimukset.
No röngenissäkään ei mitään syytä löytynyt ja lääkäri ihmetteli ja mietti. Lopulta kirjoitti kuurin ja käski omalle terveysasemalle jollei oireet häviä.

Mun sisko joka on erikoissairaan hoitaja oli ihan tyrmistynyt olisi kuulemma pitänyt tutkia tarkemmin mistä johtuu.
Mulla siis kuumetta pahimmilaan yli 39 ja tulehdusarvot oli yli 100.
Mitän muuta oireita ei ole kuin järkky päänsärky joka helpottaa särkylääkeillä sen verran että pystyn olemaan pystyssä.
Kuumetta mulla oli viimeksi 15 vuotta sitten kun oli infulenssa.
Toivottavasti toi "röngen" on joku sisäpiirin vitsi...
 

Yhteistyössä