Ikuisuusaihe..Huutavat lapset kaupassa...

altruisti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Maailmaan todellakin mahtuu ääntä, ei mua ainakaan muutaman muksun kiukut häiritse lainkaan, ehkä vois häiritä jos ei ois omakohtasta kokemusta.... Tiiä sitte :D
Mua häiritsee, mun lapset on tasan kerran kaupassa huutaneet.
Kyllä minuakin häiritsee, vaikka olen äiti, opettaja ja vielä psykologikin. Yleensä lapsen kiukutteluun kannattaa reagoida, sehän on lapsen tarpeisiin vastaamista. Kenenkään pinnaa tuskin saadaan huudattamalla pidemmäksi. Pahinta ovat vanhemmat, jotka eivät koskaan reagoi.

 
Koiranilma
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaikea sanoa, kun ei tunne tapausta. Onko shoppailu jokapäiväistä vai harvinaista. Onko lapsella tapana protestoida äänekkäästi kaikkea, ilman että mikään hätä.

Onhan se niinkin, että ei aina voi mennä lapsen pillin mukaan. On pystyttävä elää normaalia elämää jossakin määrin, vaikka on äiti.
Ihan samaa mieltä... Mutta lapsi oli n.3v, ei vielä hirveen iso, ja huusi ihan suoraa huutoa. Silloin kurvataan kassan kautta ulos. Tai minä en ainakaan jäisi katselemaan tavaroita. Tuskin lapsellekaan jää hirveen hyvät muistot kaupassaolosta?
öÖ..No meillä just 3 vee on ruvennu kaikkialla niin kotona, kaupassa kuin kylässsäkin kokeilemaan, et mitä jos vähän huudan,mites tuo äiti siihen reagoi.Minä olisin kyl varmaan kans jatkanu kirppari kierrosta, tietenkin jutskailu pojan kans ensin et mikä on?Jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
öÖ..No meillä just 3 vee on ruvennu kaikkialla niin kotona, kaupassa kuin kylässsäkin kokeilemaan, et mitä jos vähän huudan,mites tuo äiti siihen reagoi.Minä olisin kyl varmaan kans jatkanu kirppari kierrosta, tietenkin jutskailu pojan kans ensin et mikä on?Jne..
No, mun mielestä julkisilla paikoilla huutaminen on huonoa käytöstä, vauvoille se toki suotakoon, ja siihen tulis puuttua.

 
tapakasvatus
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Eiköhän kiukuttelevat lapset kaupassa ole ihan normaali asia! Neljän seinän sisälläkö pitäis pysyä ettei lapsettomat ihmiset joudu kärsimään kauppareissulla lapsen itkusta!? Luulisin ainakin ettei asia sellasia haittaa kenellä on omiakin lapsia kun eiköhän se ole kaikille vanhemmille tuttu juttu.
Mulla on lapsia, ja anteeksi vaan, mutta haittaa.
minua haittaa myös. Se, että joskus pääsen yksin kauppaan, on luksusta, enkä todella halua pilata päivääni kuuntelemalla huutavai lapsia. Pahimmillaan myös heidän huutavia vanhempiaan -tätäkin on nähty..
Ja taasen jos olen lasten kanssa, kyllä meidän muksutkin katsovat ihmeissään niitä raivopavia lapsia.
Kyllä minä mulkoilen, tekisi joskus mieli sanoakkin, että antakaa hyvät ihmiset joku rauha muille ihmisille.
Saako nämä samat lapsenne huutaa kirjastossa tai jossakin muussa yleisessä tilassa? Sukujuhlissa, koulujen tai tarhojen joulujuhlissa? Jos ei, miksi kauppa olisi poikkeus?
 
Koiranilma
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
öÖ..No meillä just 3 vee on ruvennu kaikkialla niin kotona, kaupassa kuin kylässsäkin kokeilemaan, et mitä jos vähän huudan,mites tuo äiti siihen reagoi.Minä olisin kyl varmaan kans jatkanu kirppari kierrosta, tietenkin jutskailu pojan kans ensin et mikä on?Jne..
No, mun mielestä julkisilla paikoilla huutaminen on huonoa käytöstä, vauvoille se toki suotakoon, ja siihen tulis puuttua.
Juu, huonoa käytöstä tai ei,mut kerro mitä tehdä?Sen verran valoitan et meillä tähän on puuttuttu eli keskusteltu sekä kotona et kaupassa,missä milloinkin tämä uhma/kokeilu kohtaus alkaa.Niin ja nykyisin kun tiedän et tälläinen "vahinko" että poikani huutaa eli käytäytyy huonosti julkisilla paikoilla ,olemme keskustelleet käytäytymisessä ennen lähtöäpojun kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
Juu, huonoa käytöstä tai ei,mut kerro mitä tehdä?Sen verran valoitan et meillä tähän on puuttuttu eli keskusteltu sekä kotona et kaupassa,missä milloinkin tämä uhma/kokeilu kohtaus alkaa.Niin ja nykyisin kun tiedän et tälläinen "vahinko" että poikani huutaa eli käytäytyy huonosti julkisilla paikoilla ,olemme keskustelleet käytäytymisessä ennen lähtöäpojun kans.
Meillä on kaikessa käyttäytymisessä tehty selväksi, että joku etuisuus lähtee välittömästi pois, jos jossain apinoidaan. Jos pyörällä ei jalkakäytävällä ajettu nätisti, seuraavaksi mentiin kävellen puistoon. Rappukäytävässä juostiin ja meluttiin, pistin tenavat kävelemään 10 kertaa rappuset ylös, hiljaa.

 
Koiranilma
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
Juu, huonoa käytöstä tai ei,mut kerro mitä tehdä?Sen verran valoitan et meillä tähän on puuttuttu eli keskusteltu sekä kotona et kaupassa,missä milloinkin tämä uhma/kokeilu kohtaus alkaa.Niin ja nykyisin kun tiedän et tälläinen "vahinko" että poikani huutaa eli käytäytyy huonosti julkisilla paikoilla ,olemme keskustelleet käytäytymisessä ennen lähtöäpojun kans.
Meillä on kaikessa käyttäytymisessä tehty selväksi, että joku etuisuus lähtee välittömästi pois, jos jossain apinoidaan. Jos pyörällä ei jalkakäytävällä ajettu nätisti, seuraavaksi mentiin kävellen puistoon. Rappukäytävässä juostiin ja meluttiin, pistin tenavat kävelemään 10 kertaa rappuset ylös, hiljaa.
Meillä on käytössä jo vihko mihin lisätään tarroja,kun reissut yms. muut onnistuu ja sit pääsee uimaan. Mulla on siis kolme muksuu ja siis muille toiminu jokin keino, mut tämä poika saattaa olla tullu äitiinsä ja on siis hillitön "vänkkä". ;)
 
Koiranilma
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tapakasvatus:
Saako nämä samat lapsenne huutaa kirjastossa tai jossakin muussa yleisessä tilassa? Sukujuhlissa, koulujen tai tarhojen joulujuhlissa? Jos ei, miksi kauppa olisi poikkeus?
Hyvä pointti..
Tuota noin ainakin meillä vaikka poika järjestää joskus näitä ns. huono käytös-kohtauksia ei se tarkoita sitä ,että se aina huutais/kiukuttelis julkisilla paikoilla. Kertokaahan te et mistä tiedätte ennen lähtöä miten "matka" menee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
Meillä on käytössä jo vihko mihin lisätään tarroja,kun reissut yms. muut onnistuu ja sit pääsee uimaan. Mulla on siis kolme muksuu ja siis muille toiminu jokin keino, mut tämä poika saattaa olla tullu äitiinsä ja on siis hillitön "vänkkä". ;)
Meillä oli taulukko, johon sai rastin, kun hommat meni putkeen, ja kun rasteja keräsi riittävästi sai myös jonkun palkinnon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kunkku:
ruokakaupassa ymmärrän hyvin jos yksin lasten kanssa, että pakko tehdä reissu loppuun. mutta jos aikuisia kaksi niin miksei toinen voi viedä kiljuvaa apinaansa vaikka ulos odottamaan. samoin nämä vaatekauppa/ostoskeskus ja kirppisreissut.
en muutenkaan ymmärrä tätä jee lähdetän kauppakeskukseen koko päiväksi ja otetaan lapset mukaan...niillä on varmasti tosi kivaa
Kiljuvaa apinaansa? No, olkaa hyvä kaikenmaailman pellet, tästä lähtien annan lasteni huutaa ihan miten tahansa, jos se jotakin kurppasta korppikotkaa häiritsee, niin aina parempi :saint:.

Saatanpa jopa äänittää kotona tapahtuvan kohtauksen ja jos ei kaupassa äksöniä synny, kippaan äänitteen johonkin kaupan laitteeseen ja nautin kun ryppysiä ja elähtäneitä vompatteja vituttaa :LOL:.
:LOL: :LOL: :LOL: Mieki voisin kokeilla tätä :LOL: Saatte ainakin aihetta valittaa.....
 
Koiranilma
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
Meillä on käytössä jo vihko mihin lisätään tarroja,kun reissut yms. muut onnistuu ja sit pääsee uimaan. Mulla on siis kolme muksuu ja siis muille toiminu jokin keino, mut tämä poika saattaa olla tullu äitiinsä ja on siis hillitön "vänkkä". ;)
Meillä oli taulukko, johon sai rastin, kun hommat meni putkeen, ja kun rasteja keräsi riittävästi sai myös jonkun palkinnon.
Siis viis tarraa meilläkin riittää ,ei siis koko vihkoa tarttee täyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tapakasvatus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Saako nämä samat lapsenne huutaa kirjastossa tai jossakin muussa yleisessä tilassa? Sukujuhlissa, koulujen tai tarhojen joulujuhlissa? Jos ei, miksi kauppa olisi poikkeus?


Ei saa ja niissähän meidän ei ole pakko käydä, jollei ostata käyttäytyä, toisin kuin ruokaa on ostettava jokatapauksessa. Kaupassa taasen meidän on käytävä useamman kerran viikossa. Näitä juhlia kuitenkaan ei ole kuin jonkun kerran vuodessa. Juhlissa voin käyttää vaikkapa lahjomista hyväkseni, mutta en mä voi lahjoa lasta käyttäytymään nätisti kaupassa, koska silloin mun pitäisi lahjoa hänet monta kertaa viikossa.

Niin ja kaupat ovat muutenkin meluisia paikkoja, mutta juhlissa pitää antaa tilaisuus toisille esiintyä.
 
me ollaan pahiksia
Onpa jännä kun itse käyn kaupassa harva se päivä ja ehkä kymmenen kertaa olen tavannut huutavan lapsen ja oma on kiukutellut ehkä 2-3 kertaa äänekkäästi. yleensä kiukuttelu johtuu kyllästymisestä, mutta kyllä minusta 2-3-vuotiasta voi opettaa hyvin jo siihen että paikallaan pitää jaksaa olla jopa himpun pidempään kuin huvittaisi ja ihan ilman eväitä tai muita apuvälineitä, esim. ostoskärryissä kun on ruuhkaisessa kaupassa. Kyllä me linja-autollakin joudutaan kulkemaan monta kertaa vuodessa useamman tunnin reissu ja sielläkin pitää jaksaa odottaa kunnessa ollaan perillä. Itse siis otan kyllä oppimisen kannalta jos lapsi yllättävässä paikassa alkaa kiukutella. Ei tarvita siihen väsymystä vaan vahvatahtoisen lapsen yritys siitä että tehdään kuten hän haluaa. Meillä ei aina toimita lapsen ehdoilla, vaikka pääosin kyllä niin silti esim. ruokakaupassa lapsi joutuu olemaan mukana, tahtoi tai ei. yleensä on mielellään, joskus ei. Hitsi jos jotain ärsyttää. Kaupassakäynti on elämän arkea ja lapsilla on oikeus ja velvollisuuskin oppia siihen. Aina ei tee mieli lelujakaan kerätä, mutta silti he joutuvat ne keräämään joko kiltisti tai sitten kiukutellen. Ihan yhtälailla kuin kauppaan mennessä voisin hankkia lastenhoitajan, voin kerätä ne lelut itse, mutta hei, meillä ei toimita niin vaan on myös asioita joita vauvaiän ylittäneet joutuvat tekemään ja oppimaan.
 
me olaan pahiksia
Meillä ei anneta mitään palkintoja arkipäivän asioista kuten ei isommillekaan makseta palkkaa astianpesukoneen tyhjentämisestä tai muista yhteisistä hommista. On oletus että kiltisti ollaan kaupassa, kylässä jne eikä siitä saa palkkaa että on kiltisti. Palkat menettäis kyllä tehonsakin koska 95 prosenttisesti meillä kyllä ollaankin kiltisti.
 
itkut teidän kanssa
[QUOTE="xXx";22221493]mistä se lapsi erottaa lähteekö äiti kaupasta kesken ostosten vai vasta ostokset loppuun tehtyään, jos muksu huutaa joka tapauksessa koko ajan?[/QUOTE]

Harvinaisen tyhmä lapsi jos ei erota. Jos aina muulloin kierretään koko prisma läpi ja otetaan tasaisin välimatkoin tavaroita sieltä täältä ja sitten joku kerta lähdetäänkin leipäosastolta suoraan kassalle kuivatavaroiden, mehujen, jauhojen, pesuaineiden, hedelmien jnejne ohi niin on kyllä outo lapsi jos ei tajua. Kyllähän nyt 1v:lläkin jo sen verran leikkaa. Ja miksi lähtisi, palkitsisi lapsen siitä että ens kerrallakin kannattaa alkaa kiukutella kesken kaiken niin pääsee heti kotiin leikkimään?
 
"xXx"
Alkuperäinen kirjoittaja itkut teidän kanssa;22221664:
Harvinaisen tyhmä lapsi jos ei erota. Jos aina muulloin kierretään koko prisma läpi ja otetaan tasaisin välimatkoin tavaroita sieltä täältä ja sitten joku kerta lähdetäänkin leipäosastolta suoraan kassalle kuivatavaroiden, mehujen, jauhojen, pesuaineiden, hedelmien jnejne ohi niin on kyllä outo lapsi jos ei tajua. Kyllähän nyt 1v:lläkin jo sen verran leikkaa. Ja miksi lähtisi, palkitsisi lapsen siitä että ens kerrallakin kannattaa alkaa kiukutella kesken kaiken niin pääsee heti kotiin leikkimään?
Mulla on kyllä usein eri ostokset kauppareissulla ja eri kauppakin... Joskus kaupassa kestää kauemmin ja joskus ei... Pitäisikö sitä alkaa sitten joka kerta kellon kanssa käydä kaupassa että lapsi oppii olemaan just sen oikean ajan?
 
"jepulis"
[QUOTE="xXx";22318392]Mulla on kyllä usein eri ostokset kauppareissulla ja eri kauppakin... Joskus kaupassa kestää kauemmin ja joskus ei... Pitäisikö sitä alkaa sitten joka kerta kellon kanssa käydä kaupassa että lapsi oppii olemaan just sen oikean ajan?[/QUOTE]

Toki on erilaisia kauppoja ja eri ostoksia, mutta kyllä kun viikko-ostokset käydään tekemässä marketeilla niin aika tasaisesti tulee jokaisesta hyllyvälistä jotain haettua. Meillä kun tehdään ruokaostoksia vain kerran viikossa. Hulluhan olisin jos kesken lähtisin siksi että lapsi haluaa. Sehän oppisi vain sen että huutamalla pääsee pois. Meillä kun nyt vaan on niin että maanantaisin on kotiinpaluumatkalla jaksettava olla kaupassa se tunti. Mieluumin olen kaupassa vaikka kerran vuodessa huutavan lapsen kanssa tunnin kuin venytän hoitopäivää 9 tuntiseksi niinkuin aika moni näyttää tekevän. Kun meilläkään ei siis ole kiukutellut juuri koskaan, mutta kyllä niihin kertaluontoisiin tapahtumiin aina silmäpareja ja kommentoivia riittää.

Uskoisin että kaupassa huutavista lapsista 95% on kuitenkin niitä jotka lähes aina osaavat käyttäytyä, mutta kun terve lapsi ei käyttäydy kuin kone. Itkettäisi jos meillä olisi niin alistetut lapset että ne ei uskaltais julkisella paikalla koskaan näyttää mieltään saati kotona.
 
hh
Entä huutava äiti? Eilen meinas hermo mennä vaatekaupassa kun joku piipaa-äiti huusi hermoheikolla äänellä lastensa perään.. "Ystävät hyvät, EI sinne vaan tuonne. Ystävä hyvä, älä koske" Hermostunut, puolikimakka ääni kaikui kaikkialle liikkeen sisällä. Ja tämä nainen oli äänessä koko sen puoli tuntia mitä vaatteita katselin (oli jo valmiiksi huutamassa kun tulin ja jäi sinne vielä kimittämään kun häivyin). Lapset oli ihan kunnolla, äidillä taisi olla palikat sekaisin. En edes kuullut lasten ääntä kertaakaan.
 

Yhteistyössä