Iltalehden juttu: Mistä kannattaa ostaa asunto turussa??

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
no varmaan lauste, halinen, runosmäki, varissuo... ai niin, ja jäkärlä :D :whistle:

tai no, varissuolta voisin kyllä itekki hommata asunnon.

ei se oo aina se koko lähiö joka on paha/huono, monesti tietyt alueet vaan on ja muualla on rauhallista.

en oo lukenu tuota juttua, oliko se viikonvaihteen iltalehessä ko en löytäny nettilehestä sitä ollenkaan?
 
tyllis
Hyviä (arvostettuja) alueita on ainakin Uittamo (Meri-Uittamo aikast kallis), Ispoinen, Hirvensalo, Suikkila, Harittu, Moisio. Mun ymmärrykseni mukaan Lauste, Varissuo, Jäkärlä ja Runosmäki eivät ole niitä kaikista arvostetuimpia asuinalueita, syystä että siellä on paljon kaupungin vuokrataloja ja pääasiassa siis kerrostalovoittoisia alueita. Ja nyt EN tällä tarkoita etteivätkö olisi hyviä asuinalueita, mutta asuntojen hintataso on siis matalampi kuin näillä ensin mainitsemilani alueilla. Ja onhan sekin tosi hyvä asia! Pääsee pienemmällä rahalla isompaan asuntoon kiiinni kuin vastaavat ehkä muilla asuinalueilla ovat hieman kalliimpia. Haluaako asuinalueelta rauhaa, maisemia, hyviä kulkuyhteyksiä ja palveluita ym. on tietenkin harkittava aina sekä etsiikö kerros, rivi vai omakotitaloa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyllis:
Hyviä (arvostettuja) alueita on ainakin Uittamo (Meri-Uittamo aikast kallis), Ispoinen, Hirvensalo, Suikkila, Harittu, Moisio. Mun ymmärrykseni mukaan Lauste, Varissuo, Jäkärlä ja Runosmäki eivät ole niitä kaikista arvostetuimpia asuinalueita, syystä että siellä on paljon kaupungin vuokrataloja ja pääasiassa siis kerrostalovoittoisia alueita. Ja nyt EN tällä tarkoita etteivätkö olisi hyviä asuinalueita, mutta asuntojen hintataso on siis matalampi kuin näillä ensin mainitsemilani alueilla. Ja onhan sekin tosi hyvä asia! Pääsee pienemmällä rahalla isompaan asuntoon kiiinni kuin vastaavat ehkä muilla asuinalueilla ovat hieman kalliimpia. Haluaako asuinalueelta rauhaa, maisemia, hyviä kulkuyhteyksiä ja palveluita ym. on tietenkin harkittava aina sekä etsiikö kerros, rivi vai omakotitaloa.
Vaikea uskoa, että Suikkila ja Harittu ovat vieläkin arvostettujen alueiden listassa. Suikkilassa on ollut ongelmia huumeiden kanssa ja Haritussa sama juttu. Haritussa nykyään runsaasti kaupungin vuokra-asuntoja ja niissä meno on aika villiä välillä. Haritun koulu on joutunut niin paljon ilkivallan kohteeksi, että siellä on jopa puulevyt ovilasien tilalla... ja täynnä graffitteja. Että sinne en muuttaisi kovin äkkiä.

Jos minä valitsisin asuinalueen Turussa, se olisi joko Kähäri tai Kastu, ehkä Kuuvuorikin menisi.

Sijoitusasunto kannattaakin ostaa halvemmalta alueelta, vuokra on kuitenkin melkein sama kuin kalliimmassakin lähiössä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ostaisi Turusta vaan esim. Littoisista, ihan yhtä lähellä kun muutkin lähiöt mutta 100x ihanampi.... ;)
Littoinen on ihana. Jos perheessä ei ole päiväkoti-ikäisiä lapsia. Tai joudu elämään julkisten kuluvälineiden "armoilla" ;).
 
Borkku
Turusta mä ostaisin asunnon joko uittamolta (jossa oon asunu), haritusta (jossa äitini asuu), tai ilpoisista.
Littoinen(jossa oon asunu) on aivan mahtava paikka myös.
 
juu-u
Johonkin Turun liepeille kannattaa muuttaa, Naantali kai edelleen aika arvostettu ja kesäkaupunkina ihan ykkönen. Ja vain vartin ajomatkan päässä Turusta, melkein kuin "lähiö". ;) Turussa muuttaisin kaiketi Hirvensaloon.
 
Borkku
Vähä-heikkilän alue on myös erittäin rauhallista ja koulukin sekä ala että ylä aste on lähellä, okt aluetta on.
Ispoinen on myös rauhalista ja kuulemani mukaan myös ilpoinen nykyään.

Luettele alueita joita tiedät ja kerron sit niistä mielipiteeni.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Johonkin Turun liepeille kannattaa muuttaa, Naantali kai edelleen aika arvostettu ja kesäkaupunkina ihan ykkönen. Ja vain vartin ajomatkan päässä Turusta, melkein kuin "lähiö". ;) Turussa muuttaisin kaiketi Hirvensaloon.
Naantaliin en ite muuttais ja hirvensaloon tarvitaan sit pätäkkää jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niin, nyt meitä liputtaa jo kolme Littoisten puolesta, joten eiks se ole päätetty: Sieltä! :)
niin... jos on siis sitä rahaa laittaa kämppään.

Littoinen on kallis asuinalue, kuin myös Hirvensalo, Kakskerta, Majakkaranta, Korppoolaismäki... :whistle: Littoisiin menee yks bussi ja sielä assuu helvetisti porukkaa. pakko olla oma auto, aluekin on niin laaja että sitte pitää miettiä haluaako asua kaarinan vaiko liedon puolella ;)

mutta nättihän se on.

jos järkevä on niin kaarinaan ehottomasti kannattee muuttaa, ei turkuun. palvelut paremmat, jonot lyhemmät ja veroprosentti alempi :D
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niin, nyt meitä liputtaa jo kolme Littoisten puolesta, joten eiks se ole päätetty: Sieltä! :)
niin... jos on siis sitä rahaa laittaa kämppään.

Littoinen on kallis asuinalue, kuin myös Hirvensalo, Kakskerta, Majakkaranta, Korppoolaismäki... :whistle: Littoisiin menee yks bussi ja sielä assuu helvetisti porukkaa. pakko olla oma auto, aluekin on niin laaja että sitte pitää miettiä haluaako asua kaarinan vaiko liedon puolella ;)

mutta nättihän se on.

jos järkevä on niin kaarinaan ehottomasti kannattee muuttaa, ei turkuun. palvelut paremmat, jonot lyhemmät ja veroprosentti alempi :D
ja lietoon ei kannata mennä
 

Yhteistyössä