Iltalehden juttu: Mistä kannattaa ostaa asunto turussa??

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Takaisin helsinkiin kaipaava
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
En ymmärrä koko kysymyksenasettelua näin tamperelaisena. Kuka siis haluaa ostaa Turusta asunnon? Vai oliko tänä vain hypoteesi, jota tässä pyöritellään?

:D
Heh.. Täällä yksi jolla oma asunto ostettu turussa jo toinen sellainen.. Enkä tiedä vielä itsekään, että mitä helkuttia täällä teen?! Rakkaus on sokeaa.. ei kai tähän hulluuteen muuta selitystä löydy!

Niin ja kupittan ja ilpoisten alue on ihan rauhallista..
 
Ilpoinen on mun mielestä hieman levotonta aluetta...tai onkohan se rauhoittunut, en tiedä, mutta aikoinaan kaikki meidän koulun häiriköt tuli Ilpoisista :xmas: .
Ilpoisissa olevat VVO:n vuokratalot on kuulemma kovin levottomia, kertoi eräs siellä asunut tuttu.
 
Jos ei olisi rahasta kiinni, ostaisin Hirvensalosta tai Portsasta, tai Uittamolta, tai Pitkämäestä... me asutaan Hannunniitussa ja tämäkin on ihan mukavaa aluetta mun mielestä. Haluaisin tosin "maalle" tai siis Merimaskuun tai Rymättylään tai sitten vähän kauemmaksi, Keski-Suomeen järven rannalle....
Olen asunut aiemmin Portsassa, jokirannassa, Pohjolassa, Jäkärlässä ja Kaskenmäellä.
 
jos vain ois varaa
Uittamolla on kyllä parhaat palvelut ja luonto ja ranta vieressä. Lisäksi mahdollisuus venepaikkoihin. Myös uimahalli ja kuntosali löytyy alueelta. Hinnat ovat kyllä sen mukaiset, mutta eipä taida olla sosiaalipuolen ongelmia
 
Minä
Kyl Harittu on hyvä paikka. Tykkään tosissaan. Paljon metsää ja muutama pelto siellä jossain. Katariinanlaakso lähellä ja palveluitakin löytyy. Uimaranta on myös lähellä ja bussilla menee n. 15-25 min riippuu ajasta milloin liikkeessä. Hyviä taloyhtiöitä. Muutamassa talossa on meteliä esim. Lapinkadulla, mutta sekin loppuu aamuun mennessä viimeistään! Koulu tosin purettiin, mutta ei Ilpoisten koulussa ole valittamista. Päiväkoteja on kuin toisille jakaa ja Kaarinan puolelta löytää Prismaa ynnä muuta, jossa voi ostoksia käydä tekemässä. Tosi lähellä.

Varissuolle en muuttaisi. Huonomaineinen. En lähtis siellä enää klo 19. jälkeen yksikseen liikenteeseen.
Sama juttu Lauste, Vaala ympäristö. Littoinen on ihan siisti, mutta Turussa kyllä mieluusti asuisin.
Hepokulta on myös 1 paikka. Jos ei tarpeeksi tavaraa löydy niin kävellen vaan Myllyyn Raision puolelle.
Iso-Heikkilä on hyvä paikka, mutta ne kaupat on poissa. Niitä lisää.
Vähä-Heikkilä, Luolavuori, Martti osasto on myös kivaa ympäristöä. Voisin sinnekkin muuttaa, mutta kyllä Haritussa on hyvä olla. Ei ole mitän varastettu eikä oo mitään ihmeellisempää tapahtunut, tai ei ole ainakaan omiin korviin kantautunut. :)
 
Asukas
Itse pidän Mälikkälää todella hyvänä asuin paikkana. Kaikki palvelut lähellä ja kun tulee tarve päästä keskustaan niin siellä on hetkessä. Ehdottoman rauhallinen ympäristä ja myös lenkkimaastot ykköset. Mälikkäkälän lisäksi hyviä asuinalueita mielestäni ovat Kähäriä, Vätti ja Pitkämäki.
 

Yhteistyössä