Inseminaatio 2015

Moi!

Täällä yksi uusi jäsen remmiin! Lueskelin tarinoitanne ja olipa kiva kuulla onnistumisista! Kävin tänään kp 10 ultrassa, ja to 9.7. menen ekaan inssiin. Yritystä takana jo kaksi vuotta, ja ongelmana ollut ovuloimattomuus. Kokeiltiin ensin alkuvuodesta clomifeniä, josta ei tuloksia tullut, ja nyt siis ekaa kiertoa gonal-f:n kanssa, mikä näyttää toimivan, ainakin paremmin. Uutta toivoa heräsi, ja toivottavasti vihdoinkin tärppäisi, kun kasvualusta on kunnossa! :)
 
INSSILÄISET 2015

Torstai 9.7.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
nans 3. 07/15 - lz+o siittiöt + pcos
spring 1. - - lz 2014 selitm.
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
Bunny91 3. - - lz 2009 selitm.
Jensku80 2. - - lz 2012 selitm.
Reuna 3. - - lz+pu+pr pco
Felis 3. - - lz pco selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
taimi 1. 25.6. - - siittiöt
kolibri87 1. 26.6. 12.7. - siittiöt
Hulda84 3. 3.7. 17.7. c 10/2011 selitm.
Petraus 1. 9.7. 30.7. g 2013 ovuloimattomuus

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
thelma_ 0 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Löytyisiköhän täältä ketään vastaavasssa tilanteessa olevaa... Ollaan miehen kanssa mietitty lasten hankkimista, mutta hieman pelottaa kuinka tässä tulee käymään. Mieheni sairastaa kroonista suolistosairautta ja syö lääkkeitä, jotka tuhoavat siittiöt. Lääkkeiden lopettamisen seurauksia ei voi tietää. Kuulemma pystyy max viideksi vuodeksi lopettamaan, mutta ei voi tietää, kuinka elimistö reagoi. Eli jos mieheni ei voi olla ilman tätä lääkitystä, on kai pakko pakastaa spermaa (Ja tämäkin edellyttää, että puoli vuotta on syömättä lääkettä, jotta se ei enää vaikuta siittiöihin) ja yrittää raskautta inseminaatiolla. Kenelläkään samaa tilannetta, että lääkkeet aiheuttavat lapsettomuutta, mutta ilman niitä ei pysty olemaan? Mitä olette tehneet? Korvaako Kela tällöin hedelmöityshoitoja? Ollaan vasta ihan alussa tässä hommassa ja olen ihan tietämätön kaikista vaihtoehdoista :(
 
Onnea Karma! Hienoa että nyt jo oli syke kuultavissa. Minäkin kävin molemmista lapsista varhaisultrassa, koska en myöskään halunnut odottaa mahdollisia huonoja uutisia viikolle 12.

mimiann, en osaa sanoa mitään tilanteeseenne, mutta eikö miehesi hoitava lääkäri osaisi sanoa jotain? Hänellä kuitenkin ollut todennäköisesti muitakin vastaavassa tilanteessa olleita miehiä hoidettavana.

Mulla pitäisi menkat alkaa 10. pv. En varmaan testaile ennen sitä, lauantaina vasta, jos aihetta on.
 
mimiann, en osaa sanoa mitään tilanteeseenne, mutta eikö miehesi hoitava lääkäri osaisi sanoa jotain? Hänellä kuitenkin ollut todennäköisesti muitakin vastaavassa tilanteessa olleita miehiä hoidettavana.
Juu tarkoitus alkaa selvitellä näitä asioita lääkäriltä ja Kelaan lähetetty viesti ja kyselty asioista. Malttamattomana vaan selailen nettiä ja löysin tämän keskustelupalstan ja mietin, jos täältä löytyisi joku, jolla samanlainen tilanne.
 
Hei vaan kaikille

Olen taustalla seurannu eri ketjuja vauvakuumeesta ja lapsettomuudesta. Nyt ajattelin rohkaistua ja hypätä itsekkin mukaan.

Miehen kanssa ollaan oltu 3 vuotta yhdessä ja 1,5 vuotta yritetty esikoista tuloksetta. Nyt kesäkuussa hakeuduttiin lapsettomuus tutkimuksiin sillä tuloksella että lapsettomuuden syytä ei tiedetä. Miehellä hieman viitearvojen alapuolella tuo siittiöiden muoto eli normaalimuotoisia vain 3% mutta lääkärin mukaan sekään ei selitä kaikkea. Eli nyt kunhan seuraava kierto alkaa niin inseminaatio olis tiedossa. Lääkkeitä sain letrozol activis 2,5 mg annostuksella 1 tabletti kierron 3-7 päivinä. Mies sai myös e vitamiinia ja sinkkii ja seleniumia kuulemma näistä siittiöt tykkää :D

Pää vielä vähä pyörällä noitten hoitojen suhteen on edetty näin vauhdilla :D mut toivo tässä vaiheessa korkeella :)
Nii ja ikää mulla 24 ja miehellä 27
 
Moikka, pitkään olen viettänyt hiljaiseloa. Meillähän osui ovulaatio juuri lauantaille toukokuussa, eikä inssiä pystytty siitä syystä tekemään. Sen jälkeen seuraava mahdollisuus olisi ollut vasta elokuun kiertoon.

Haikein mielin siis lähdin kuukauden kestävälle kesälomareissullemme, kunnes rupesin jossain vaiheessa ihmettelemään missä menkat mahtavat viipyä. Tein testin ja siihen rävähti samantien aivan tulipunaiset viivat. Minulle, joka olen aina ollut yhden viivan nainen enkä ikinä saanut edes haamujen haamua testiin!! o_O

Tällä hetkellä olen vk 9+4 ja tänään olisi ensimmäinen neuvola. Laskettuaika on 7.2, mikäli kaikki menee hyvin. :love: Alkuraskauden ultrassa kaikki oli hyvin mutta silti jännitän neuvolaa ja näitä ensimmäisiä viikkoja ihan kamalasti. Olo vaihtelee aivan älyttömästä onnellisuuden tunteesta epäuskoon. Tätä on vain toivottu ja kuumeiltu niin pitkään.

Täten, minut voi poistaa listoilta.

Kovasti tsemppiä teille kaikille tasapuolisesti ja toivottavasti nähdään pian tuolla odotuspuolella! :)
 
Moikka!

Kyselisin hieman neuvoja.

Itselläni tehtiin 23.6 eka (ja vika) inssi clomiavusteisena. Clear blue hymyili aamulla ja inssi tehtiin iltapäivällä. Aikaisemmissa kierroissa mitä olen ovista tikuttanut ja plussan saanut niin menkat on tullut nakutetusti 2 viikkoa plussan jälkeen. MUTTA NYT EI! menkat olis pitänyt alkaa tiistaina. Raskaustesti myöskin nega.........Voiko kuitenkin olla mahdollista että oliskin tärpänny, mutta ei vielä hcg tä erittynyt kunnolla?? Mielipiteitä kiitis;)
 
Onnea karhukopla! (y)

Toivottavasti taimilla ja muilla lähiaikojen piinailijoilla käy sama flaksi!

Lilliputti78lle en osaa sanoa muuta kuin että kaikki on varmaan mahdollista. Oma kierto on niin epäsäännöllinen, että säännönmukaisuus on mulle vieras termi :) Toivon kaikkea hyvää sinullekin!

Mulla oli tänään inssi, ja nyt ootellaan sormet ja varpaat ristissä pari viikkoo. Hoitaja soittaa 30.7. tuloksesta, mutta kai mä voin jo vaikka edellispäivänä tehdä raskaustestin!? En tiiä miten jaksan odottaa... Usko on siis kova, että plussa pärähtää, kun miehen siemennäyte oli priimaa ja mullakin on ilmeisesti ovulaatio tapahtunut. Toivottavasti en tipahda näistä pilvilinnoista...

Mut siis voi siirtää piinailijoihin ja testi 30.7.

Ja lisäyksenä vielä, että mulla oli irrotuspiikkinä Ovitrelle.
 
NIII....Mutta sehän yleensä menee niin että kun ovulaatio on tapahtunut niin 14-16vrk päästä alkaa kuukautiset jos hedelmöittyminen ei ole tapahtunut......Käsittääkseni ??????Ovulaatio taas voi tapahtua normaali myöhempään tao normaali aikaisempaan, jollon kierto vaihtelee.....kaiketi..
 
Tervetuloa uusille!

Karhukoplalle onnea :love:

Lilliputti78
mä oon käsittänyt, että tosiaan ovulaation jälkeen menkat alkaa kahen viikon päästä jos hedelmöittymistä ei ole tapahtunut. Ja juurikin se ovulaation ajankohta tai jos ei edes ovuloi niin saattaa kierron pituus muuttua. Elikkä juurikin niin kuin olit itsekin miettinyt :D Sinuna tekisin uuden raskaustestin :D

mimiann, aika inhottava tilanne teillä :( ei ole mulla mitään kokemusta tollaisesta. Oletteko miettineet onko lahjasiittiöiden käyttö vaihtoehto teille?

Vielä viikko piinailtavaa, aika taas matelee :sleep:
 
Lilliputti78, mikään ei ole varmaa, ennen kuin ne kuukautiset alkavat, tosin omien kokemusten perusteella sanoisin, että negaksi varmaan jääkin.

Itse vastaavassa tilanteessa soittelin klinikalle, ja minulle sanottiin suoraan, että kyllä se on nega kun aikaa on kulunut jo yli 14 vuorokautta, ja jos ei kuukautisia kuulu seuraavaankaan viikkoon, pitää tehdä raskaustesti uudestaan ja jos se on edelleenkin nega, pitää aloittaa lääkitys kuukautisten käynnistämiseksi. Hoitojen stressi kun saattaa myös sekoittaa kuukautiset. Lääkärini sanoi myös, että kun hoitoja tehdään lääkeavusteisesti, kierron pituus voi olla eri kuin normaalisti, johtuen tuosta lääkityksestä.

Minulla luteaalivaihe (aika ovulaatiosta seuraaviin kuukautisiin) on hoidoissa ollut 16-18 vuorokautta, mutta sitten kun se plussa vihdoin tuli, plussa näkyi jo 10 päivän päästä inseminaatiosta (kun ensimmäisen kerran testasin), ja viiva oli niin tumma, ettei siitä ollut minkäänlaista epäilystä.
 
Onnee karhukoplalle!

Testasin tänään jo, vaikka virallinen testipäivä onkin vasta sunnuntaina. En vaan jaksanut odottaa enää. Selkee nega tuli.

Mulla on ollu niin epämääräiset "oireet", että ne voivat olla alkuraskausoireita mutta myös voivat olla täysin normaaleja vartalon toimintoja/juttuja kierron eri vaiheissa. On ollu nippailua, heikotusta, väsymystä, metallinmaku yhtenä aamuna n. 5min ajan... Mutta nippailua on ovulaation aikana muutenkin, helle/huono juominen voi selittää heikotuksen, väsymystä on aina kolmivuorotyön vuoksi, viisauden hampaita poistettiin, joten veritippa on voinu tuoda metallisen maun suuhun... Ehkä oon herkistynyt hajuille, mutta sekin voi olla omaa kuvitelmaa. Ei oo ollu mielialamuutoksia, tissikipua, kuvotusta tai selkeää tunnetta, että on aivan varmasti raskaana. Tästä syystä en oikein osaa/tiedä mitä odottaa sunnuntailta.

Vielä tietysti toivo elää, mut toisaalta en yllättyis, jos silloinkin vielä nega tulis tikkuun. Jos kiertoni olisi tasainen (mitä se ei oo koskaan ollut ilman pillereitä) niin huomenna pitäis alkaa menkat... Tiiän, että päivän pituiset "menkat" eivät vielä toivoa tapa, niin sunnuntaina teen testin kumminkin uudelleen oli tilanne mikä tahansa.

Huoh. :/
 
Tuli muuten mieleen, kun oli keskustelua siitä, että menkat ovat myöhässä ja tikku näyttää edelleen negaa. Ootteko testannu aamun ensimmäisestä virtsasta? Jos ette, niin ootteko juoneet hirveesti nestettä/kahvia yms saadaksenne rakon täyteen? Lääkäri varoitteli, että liian laimealla pissalla ei pidä testiä tehdä tai se näyttää aina negaa, vaikka olisikin raskaana. Aamun ensimmäinen pissa on kaikkein konsentroituneinta, joten se näyttää mahdollisen raskauden parhaiten (koska ollut rakossa yli 6h).

Siksi samaisesta ekasta pissasta ei saa tehdä ovulaatiotestiä, koska se vääristää testin tulosta toiseen suuntaan eli voi näyttää ovulaation alkua, vaikka ei olisikaan ovuloimassa ollenkaan.
 
Menkat alkoi eilen illalla. Pitkä päivä oli odotella, kun mulla alkaa aina kp 28 iltana. Vaikka tiedossa oli pienet mahdollisuudet, niin kyllähän sitä toivoi kuitenkin ja pettymys iso. Etenkin miehelle, jolla niitä omia lapsia ei vielä ole, ja edellisessä liitossa yrittivät luomusti vuosia. No elokuussa mahdollisesti uusi inssi, jos vaikka spermanlaatu olis parantunut, tuo dramaattinen siittiöiden määrän vähentyminen saattaa lääkärin mukaan johtua keväällä sairastetusta influenssasta. Itsellä sen jälkitautina tulehtui rannenivel viikoiksi.

Plussatuulia muille piinailijoille!
 
No eilen se sitten selvisi syy kuukautisten myöhästymiseen. Eli inssi oli 23.6 jolloin aamulla clear blue hymyili. Proge testi 30.6 eli viikko oletetusta ovulaatiosta...........TULOS 0,2. ELi ovulaatiosta ei tietoakaan............

Siis mä olen pääni puhki miettinyt, että kun kaikissa ovis testeissä sanotaan että on luotettavia ja munasolu irtoaa 24-48h tunnin kuluessa positiivisesta testistä yms yms yms......Mutta ei se vissiin sitten menekään niin, että se olisi saletista varmaa, että ovis tapahtuu tai siis munasolu irtoaa............

No ilmankos se lääkäri ei oikein ultralla siellä mitään nähnytkään....Clomit ei siis tässä inssi kierrossa toiminut....Aikaisemmin söin yhden clomi kierron ilman inssiä niin proge tuolloin 30,8 eli tuolloin toimivat ja ovis oli tapahtunut......


No eiku nokka kohti uusia pettymyksiä ja odotellaan tammikuuta että pääsee ivf:ään sitten:(
 
Voi harmi lilliputti78 :( luovutatteko kokonaan nyt sit tän inssin suhteen? Vai yritättekö tässä ennen tammikuuta vielä?

Mul oli eilen sunnuntaina kp 1 ja huomenna pitäs alkaa ottaa tota letrozolia. Tää vast eka inssi ja ekat letrozolit, joten en tiiä miten ne vaikuttaa ovulaatio ajankohtaa mut jos samal taval melkein ku luomuna ni viikonloppuu sopivasti osuis mun seuraava ovulaatio :( mut katotaa nyt miten käy. Ens maanantain ultra :)
 
Sring: Lääkäreiden mielestä ei kannata tuolla spermalla "yrittää" enkä itsekään ole ollut koko hoitojen aikana kovin luottavainen tuohon inssiin. Syinä lapsettomuuteen minun ovis häiriö ja miehen siittiöt- Tai no siemenneste analyysin perusteella kannatti yrittää tuo inssi, mutta pesu ei tuottanut toivottua tulosta ja siittiöitä jäi ihan minimaalinen. Tuolla naikkarilla vaan on "tapana# tehdä ainakin yksi inssi ennen kuin pääsee IVF jonoon. Koska haluavat nähdä miten pesu vaikuttaa siittiöihin. Ja IVF jonoon ei laiteta jos jatketaan inssejä, koska jos inssillä tärppää, niin on kuulemma vaikea ottaa "jonosta" pois. En tiiä sitten mikä on todellinen juttu.....

Mutta toisaalta.....Kun jokatapauksessa minulle inssit tehtäisiin clomiavusteisena, eli söisin joka inssiin clomit....Niin niin jos tammikuussa olisi IVF niin kroppa ei oikein pääse palautumaan.....Ihan hyvä nin vaikka ihmetyttää tosiaan tuo ovis+ ja clomit yms........OUTOA......

Mutta eiköhän tuo IVF tai ICSI ole sitten se meidän hoito...Toivotaab nöin..

Huomenna sairaanhoitaja soittaa ja sovitaan jatkoista..
 
No on tässä jo 1,5 vuotta odotettu kaikkineen tutkimuksineen yms että pääsee "tositoimiin" ja hoitoihin.

No näyttää paikkakunnittain vaihtelevan tuo käytäntö. Keski-suomessa ei ole mitään "jonoA". Ekana inssit, sitten tauko, ja heti IVF jos tarve vaatii.
 

Yhteistyössä