Inseminaatio

Kiitos Rosmariini vastauksestasi. Mielenkiintoisia juttuja, joista en aiemmin ollut tietoinen. Meilläkin simoissa pikkuisen toivomisen varaa niiden muodossa.

Eipä toteutunut meillä viides inssi, kun sattui ovis lauantaille. Nyt odotellaan tämä kierto loppuun ja sitten soitellaan klinikalle. Edessä joko pistoshormoni-inssi tai IVF-jono. Parempaa onnea teille muille insseihin!
 
mariq, voi räkä mikä mäihä :hug: Jaksamista sulle!

Relish, onnea jatkoon! Voisko päästä sekä pistoshormoni-inssiin että IVF-jonoon?

Mä odottelen lekurin soittoa sokerirasituskokeesta ja en pysty keskittymään mihinkään. Paino on pudonnut kivasti - nyt olis 7,5 kiloa IVF/ICSI-jonoon pääsyyn ja keväästä on pudonnut kymmenen kiloa. Kyllä tää tästä :)
 
mariq :hug: tosi kurja juttu. Mä kans kun ultraa varailin, niin sain kuulla, että meidän lääkäri reilun viikon sairaslomalla :headwall: Onneksi sain ajan toiselle klinikan lääkärille ja toivottavasti myös inssi ens viikolla onnistuu tolle toiselle lääkärille, mikäli oma vielä poissa :/

relish huono tuuri teilläkin :ashamed:

Rosmariini toivottavasti saat hyviä tuloksia!

Aika tuntuu pitkältä inssiä odotellessa ja varmaan vielä pitemmältä sen jälkeen... toivotaan nyt että edes koko inssi onnistuu...
 
No niin, maanantaina käyty ekassa inseminaatiossa :) Pesutulos paransi siittiöiden liikkuvuutta ( Pesun jälkeen nopeasti liikkuvia 10 % ja hitaasti liikkuvia 22% yht. 1,9 milj. liikkujaa) joten näillä jatketaan toistaiseksi. Nyt kauhea jännitys päällä että kuinka käy :|

Hiukan jäi vaivaamaan kun oman gynen kanssa oli puhe alkaa syömään teroluttia 2 pv inseminaatiosta, mutta inseminaation tekijä oli sitä mieltä että mitään tarvetta ei ole kun kohdun limakalvon paksuus on ok. Mutta aikaisemmin on käynyt juuri niin, että vain 10 pv ovulaatiosta on jo alkaneet kuukautiset. Niinpä jäi nyt mietityttämään että olisiko tuo Terolut parantanut alkion kiinnittymismahdollisuuksia?! Onko kellään kokemuksia?
 
Täällä ihan ihmeissään. Tein eilen positiivisen raskaustestin. =)
Tosin viiva oli haaleampi kuin vertailuviiva, mutta kuitenkin. Soitin tänään klinikalle ja kysyin, voisiko olla väärä positiivinen, vaikuttaisiko Puregon tai Primolut, mutta ilmeisesti ei. Mehän ei tässä kierrossa edes päästy inssiin, kun follikkelit eivät kasvaneet. Söin Primolutia, että saataisiin menkat alkamaan ja uusi kierto alkuun. Ja nyt plussa... Ei tässä oikein tiedä, mitä ajatella. Menen maanantaina verikokeisiin ja eka ultra loppukuuusta. Nyt peukut pystyyn, että mahdollinen kyytiläinen kehittyy ja pysyy matkassa!
 
Lumis Uskomattoman upeeta! Täyspeukutus päällä, että tämä on totisinta totta ja kantaa hedelmää loppuun saakka =)

Rosmariini En usko, että onnistuvat molemmat, kun kuulemma julkisella puolella jokaiselle on yksi hoito kerrallaan. Eli jos jonotetaan IVF:ään, ei siinä samalla tehdä muita hoitoja (ihan järjetöntä, mutta totta...). Miksei siinä odotteluaikana voisi tehdä inssejä vaikka pienen miljoonan? Kyllä varmasti aina löytyy käyttöä mahdolliselle peruuntuneelle IVF-jonopaikalle! Mut hei ihan mieletön suoritus tuo siun painon pudotus!!! Tsemppiä jatkoon :)

Mariq jaksamista ja pitkää pinnaa. Kyllä teidän hermoja taas koetellaan.
 
Hei taas, hetkeen ei ole tullut taalla kaytya :wave:
Voi kun oli ihana juttu Lumis!! Kerro kuulumisia! Jospa se olikin se primolut!? Pidetaan peukkuja ja hengessa mukana, ihanaa!!

Sain myos keltarauhaslaakkeen kun ite sita taas tinkasin...meinas etta tuskin hyotya muttei haittaakaan. No, viime kierrossa oli toinen inssi ja aika selvia merkkeja raskaudesta alkoi olla heti, 6 paivaa inssista...olin kylla ihan varma. Ja sit taas jaikin niin kovin lyhyeksi toi luteaalivaihe!! No, mut soitin vuodon alettua ja sanoin et keltarauhasta mulle ja HETI! Ja oli muuten ihme vuoto ja kesti moonta paivaa. siis what?

Vaihtoi samalla clomit menopuriin, kun kuulemma vaikuttaa paremmin limakalvoihin. Tosin limikset ollu aina ovisvaiheessa ihanteelliset. Laakarin teoria oli et mahdollisesti surkastuu liian aikaisin...Eiko taa nyt just liity keltarauhasen toimintaan?? Ja silti lekuri meinas ettei niista hyotya..Tama likka alkaa napsia niita nyt kuitenkin huomisesta alkaen...

Nyt inssi jai talla kertaa valiin miehen toiden takia..joten pupuilua vain. Clomit loppu, siis nyt oltu ilman niitakin ,eika myoskaan oo tullu tikuteltua. Toisaalta ollut jotenkin levollisempi olo itella kun ei oo tuohon asiaan niin edes keskittynyt! Ajattelee vaan sinne seuraava kiertoon, jolloin tarkoituksena aloittaa Menopur-pistokset. Apua, mitenkahan sita kykenee pistamaan itteaan...Tahan kiertoon ne ei ehtiny kun pitais kuulemma aloittaa jo 2. kp.

Annabel, mulla oli ainakin viiltavia kipuiluja raskauden merkkina. Parissa,jotka loppu jo alkuunsa ja siina ihan loppuun saakka kestaneessakin :) muulloin tuollaisia ei ole ollut mun kohdalla. PEUKKUJA! Ja tuosta terolutista, meilla sai poika alkunsa kahden vuoden turhalta tuntuneen yrityksen,jalkeen toisesta kierrosta,kun soin keltarauhasia+ clomeja. Siis tuossa aiemmin piti sulle kirjoittaa tuosta, kun samaa mietitty taalla. Huonosti siihen vaan tuntuu vastausta loytyvan. mutta nain siis meillakin...

Rosmariini & mariq & relish Parempaa onnea jatkoon!!! :hug:
 
Hei kaikille,

Inssin ekakertalainen ilmoittautuu! Huomenna se tapahtuu, vähän jo jännittää. Eilen illalla pistin pregnylin, sitä ennen päivittäin Gonal-pistos kierron 4. päivästä eteenpäiän. Joten pistämään tässä on ainakin opittu! :)

Perustietoa meistä: Minä olen 36 v., mies 39 v. Miehellä edellisestä liitosta lapsia, nyt hieman heikentynyt siittiöiden liikkuvuus ja laatu. Minusta ei löydetty mitään vikaa. Eli selittämättömiä ollaan. Yritystä nyt 2,5 vuotta takana, 2 varhaisraskauden keskenmenoa, niistäkin jo 1,5 vuotta aikaa.
Muutamna kilon laihdutin tässä kesän aikana metformin avulla, ei huomattavaa ylipainoa.

Nyt sitten tosiaan ekaan inssiin, josta en kyllä odota oikein mitään. Viime kierrossa löyyi 2 keltarauhaskystaa, jotka kyllä poistuvat itsekseen, mutta aavistuksen voivat haitata nyt tätä toimenpidettä. Perjantaina ultarassa ei saatu ihan tarkkoja mittoja muniksesta, kun ne kystat oli just tiellä... Aikataulunkin kanssa on hieman arvuuttelua, kun mun työmatkan (ulkomaille, ei voi siirtää) takia inssi tehdään jo huomenna, kun luontainen ovis olisi varmaan ollut vasta keskiviikkona. Mutta, katsotaan nyt mitä tästä tulee. Ehkä parempikin, ettei odotusarvo ole (ainakaan nyt vielä) kovin korkealla, kun me kaikki tiedämme miten korkealta sieltä sit voi tippua...

En vielä tiedä saanko keltarauhasta tähän loppukiertoon. Mulla on ollut aina ihan tosi säännöllinen kierto, mutta voishan se varmuuden vuoksi kait olla jees.. No, eiköhän se huomenna selviä lekurilla.

Peukkuja kaikille ja pidetään toivoa yllä!


 
Diodium onnea huomiseen inssiin! Itse kävin tänään ekassa inssissä, kun eilen jo tikutin ovisplussan. Oli kyllä nopea ja helppo toimenpide. Sen tarkemmin ei siitiöiden laadusta sanottu, kun että hyviä ja riittävästi oli :D Ja ultralla katsottiin, että munasolu on juuri irtoamassa.
Nyt sitten vaan piinailua...
 
mulla ollut joka puregon ampullissa ylimäärästä, tässä viimisessä oli vielä 125iu eli yhteensä 425iu vaikka piti olla vain 300iu...joka kerta on sen verran yli....olen nyt tökkiny omaehtosesti sen 125iu....ettei mee kallista ainetta hukkaan.....en tiiä onko noin vähästä nyt apua...ilman muita lääkkeitä, mut hukkaan en noita paa...on sen verran kallista.....

nyt kp7 ja yrityket alkaa pian..luomuna tää kk taas...mut...teemme kaikkemme....
 
Odottavan aika on pitkä... PP8 ja viime yönä näin painajaista jossa heräsin verilammikosta ( täti oli tullut kylään) |O Mä niiiiiiiiin haluaisin että ei tarttis enää mennä uuteen inseminaation muusta puhumattakaan..

Onko muilla ollut tää odottaminen yhtä vaikeaa? :$
 
Kiitos paljon kaikille onnitteluista! Verikokeenkin mukaan tässä ollaan raskaana. Oireet vain ovat vähentyneet. Rinnat eivät ole enää kipeät. Ekassa raskaudessa rinnat oli aika alusta saakka kipeät. Nyt pitää sitten piinailla sinne alkuraskauden ultraan vielä kaksi viikkoa, jolloin vasta näkee, sykkiikö sydän. Yöunet menee.

Kovasti plussatuulia kuitenkin kaikille!!!
 
Mahtuuko mukaan jännittämään? Meillä lasta yritetty saada alkuun jo 4 vuotta. Vuosi sitten tutkimuksissa multa löytyi lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sain lääkityksen. Miehellä simpoissa pientä vikaa, mutta ei este raskautumiselle. Nyt vuosi thyroxonin aloituksesta ei raskautta ole kuulunut. Vuosi sitten oli yksi inssiyritys Puregonin tuella, mutta normaalisti luomuna kellontarkkaan tuleva ovis ei sitten lääkkeillä tullutkaan ja inssiin ei päästy. Sitten vauvahaaveet siirtyivät vuodella häiden vuoksi. Nyt tähän kiertoon ois tarkoitus uutta inssiä kerran yrittää. Taas puregonila mennään, maanantaina pitäis alkaa pisteleen. Jos tästä inssistä ei tärppää, seuraavana ois edessä IVF.
 
Heippa!
Seikkailin täällä pari kuukautta sitten, nyt voisin astua takaisin... Eka inssi meni siis pieleen, mulla todettiin kiertohäiriö, se hoidettiin hormoneilla... Nyt on toka inssi takana ja no, toiveikkuus aika hukassa. Kierto on edelleen mitä on.
 
Heissan!

Eka inssi oli viime viikolla, tiistaina. Nyt siis vain odotellaan... Jotenkin on sellainen olo, ettei tästä mitään tule, eikä odotukset tosiaan ole kauhean korkealla, tai niin ainakin yritän itseäni psyykata. Kyllähän sitä nyt kuitenkin toivoo, ei sille voi mitään.
Lugesteronit nyt loppukierrossa apuna, ne väsyttää ihan hillittömästi.

Oon monesti miettinyt, että voi kun kropassa syttyis joku lamppu palamaan kun hedelmöityminen on tapahtunut, tää piinailu on pahinta koko vaiheessa. Ensi viikkoon asti piinailen ja sit verikokeeseen. Valitsin sen mielummin kuin itse tehdyn raskaustestin, kun siinä sit voi tulla tulkintavirheitä ja haluan ihan yksiselitteisen vastauksen. Mutta hirveintä tuossa on se, että aamulla on verikoe ja vasta iltapäivällä saa soittaa tulokset. Aika kamalaa odotella koko päivä...

No, ei tässä nyt auta muu kuin yrittää pitää pää kylmänä ja jalat maassa. Ja jos ei onnistu, niin sitten vain uutta putkeen. Henkisesti mä olen valmistautunut IVF:ään, joka olisi edessä sitten heti ensi vuoden alussa.

Kaikille piinailijoille tsemppiä mielettömästi, pidetään lippu korkealla ja mieli sopivan positiivisena! Muillekin tsemiä!

 
Diodium: Tsemppiä teille! Mäkin oon niin toivonu tota hedelmöittymislamppua... Mul on kans luget nyt, en huomaa muita sivuoireita kun et huippaa välillä... Ja itse asiassa kun rupee aatteleen, niin eilen nukahdin tv:n eteen jo kuuden maissa illalla, vaikka olin nukkunut yön hyvin.
 
Meillä on taas edessä 2. inssi. Tänään oli piinapäivä 14 josta tuli sitten kp1 :/ Harmittaa niin vietävästi :( Tässä kierrossa nostetaan vielä clomien määrää kahteen/pv, jos sillä saataisiin ovista aikaistettua....Muutoin ei muita hormoneita käytetä.
 

Yhteistyössä