Inseminaatio

^ Käsittääkseni Lugesteron aloitetaan aina IVF:n tuoresiirron ja PAS:in jälkeen, mut ylleensä se käytetään emätinkapseleina ja on tosi sotkusta hommaa ku sitä tavaraa valuu. Joskus sitä määrätään myös inssin jälkeen jos luteaali vaihe on lyhyt tai sen kans on ongelmia. Me neuvoteltiin lääkärin kans jos olis alotettu luget, mut päädyttiin sit ettei ainakaan vielä. Mitä oon muilta kuullu, niin on tosi inhottava aine. Aiheuttaa monesti hirveesti oireita ja on sottasta puuhaa.
 
Sharona en usko että tuo pregnyl enää näkyis testissä. mutta testaa huomenna aamulla niin josko näkyis selvemmin :) Teroluthan on kans keltarauhashormonia ja ite oon syönyt sitä tosiaan lyhyeen luteaalivaiheeseen. Tämä siis viimeksi kun yritettiin raskautta. En muista ollenkaan mitä oireita niistä tuli mutta muistelisin että oli menkkamaisia tuntemuksia. Haluaisin kokeilla senkin takia nuita lugesteroneja, koska kun viimeksi söin sen keltarauhaskuurin+ clomifenit niin seuraavasta kierrosta raskauduin. En tiiä onko niillä mitään yhteyttä mutta ainahan voi kokeilla :) ja minulla on ollut ongelmia tuon lyhyen luteaalivaiheen kanssa. pahimmillaan se on ollut 5 päivää :( Jään jännittelemään tänne vesimies75 ja Sharonan puolesta :)
 
PP14 ja ei ole menkkoja näkynyt, meinasin jo testata, mutta hillitsin itseni. Eilen tuli kerran ruskeaa tuhrua ja sitten se taas lakkasi. Olen googlannut tuntitolkulla eri keskustelupalstojen juttuja vastaavassa tilanteessa olevilta. Tää on kyllä tän kierron piinaavin osio nämä viimeset päivät. Voiko vai eikö? Huh huh.
 
No nyt ei tarvi testata. Menkat ja kivut alkoi melkeen kellon tarkasti 2 vk inseminaatiosta. Täytyy myöntää että just kun vähän toivo heräs niin tää pännii. Hoitajan piti soitella mulle 7.6 mutta aion soittaa huomenna NKL:lle ja vaatia inssiä vielä kesäkuulle, joten clomit alkais ylihuomenna. Tsemppiä kaikille.
 
Tiedän niiiiin hyvin siis liiankin hyvin, että ei kannata miettiä oireita lainkaan ennen kuin se plussa oikeasti joku kaunis päivä tulee siihen tikkuun. Mutta mutta.. Valkovuotoa edelleen melko lailla (kp19) Nännit hieman arat ollu muutamia päiviä. Ja alko ihan naurattaa äsken kun tein ruokaa, kun vetäsin puoli pulloa raakaa sitruunamehua tuosta noin vain. Happamasta tykkään, mutta enpä ole raakana koskaan juonu sitruunaa :D Huh, typeriä haaveita varmasti vain! Kohta tuun kuitenkin kertomaan, kuinka ne menkat alkaa.

Vesimies75 Voimahali!! :hug:
Zenaelle Kuvasta päätellen, niin ihana haamujen haamu on! Tuuhan kertomaan heti lisää, on niin jännittävää aina lukea näitä piinailu hetkiä täällä :)
 
Pahoittelut vesimiehelle :hug: Vaadi vaan se yksi inssi vielä ennen kesätaukoa, onpahan sitten parempi mieli jäädä lomalle ku tietää tehneensä kaikkensa, jos ei sittenkään tärppää.

Sharonalla on kyllä ihan selvä haamujen haamu. Mut tuo voi olla vielä Pregnyl, samanlainen haamujen haamu mulla oli viime kierrossa ku Pregnyl vielä näky. Toivottavasti on kuitenki se oikea!!

mä yhdyn nöppöön... Mistään ei mitään sais uskoa, mut täällä on kans valkovuoto melekein olematonta ja yleensä sitä tulee melko reilusti. Esikoisesta loppu kans valkovuoto lähes kokonaan melkein koko raskauden ajaksi mut viime kierrossa sitä kuitenki oli. Eilen oli illalla tosi kovaa nipistelyä ja nippailua nukkumaan mennessä alamahalla häpyluun takana, mut tänään se nipistely on sit ollu tosi pientä. Luultavasti pelkkiä ilmavaivoja, koska niitä kyllä oli. Mulla on ihan kauhee syöpöttely päällä, pakko saada hiilareita, sokeria, karkkia, suklaata, jäätelöä! Vahva tunne on, että ei me tästä onnistuta...
 
^Mä en oikeesti tiedä voiko näkyä enää. Ajattelin vaan sen perusteella mita olit tuosta tupla-annoksen näkymisestä kirjottanu. Luulis kyllä et ei voi enää näkyä, pitäähän sen testin jossaki vaiheessa muuttua ihan oikeestiki positiiviseksi. Toivon niin kovasti et tää olis nyt sitä itteään. Eikös sulla oo jo luvalliset testipäivätki jos 15 vrk on piikistä?!

huomenna uutta testiä kehiin niin siitähän siitähän sitä selvyyttä saadaan ku viiva vahvistuu :)
 
Vesimies75 :hug: jospa me sitten ensi kierrosta plussattais :) meillä nimittäin aika samat kp:t ite aloitin tänään clomifenin ja syön niitä vaan joka toinen päivä. Silti ne aiheuttaa unettomuutta ja hikoilua:( Sharona kyllä minäkin testissä haamun erotan :) tulehan kertoilemaan josko se vahvistuis. nöppö minäki alan aina oviksen jälkeen muka tuntemaan kaikennäköstä oiretta jos johonkin suuntaan :D toivotaan että sun oireet viittais raskauteen :) huomenna pitäis soitella ultra aikaa ens viikolle, että näkis miten munikset kasvanu :) voi olla että se inseminaatio on jo ens viikolla:)
 
Hei taas! Hienoa lukea iloisista uutisista!Toivon, että Sharonan plussa vahvistuu! Onko sulla ollut vielä ollut mitään raskausoireita?
Vesimies75 :hug: härkää sarvista ja kohti uutta kiertoa!
Muille piinailijoille tsemppiä, tsemppiä!

Mulla on menossa pp8. Yhtään mitään tuntemuksia ei oo mihinkään suuntaan. Yritän elää normaalia arkea enkä edes ajatella asiaa. Toive kuitenkin on, että tärppäis
:)
 
Täällä jännäillään Sharonan puolesta :) varasin tänään sen seurantaultran ja se ois sitte ens viikon torstaina että sitä sitten odotellessa. elohopea toivotaan kovasti että teillä tärppäisi tästä kierrosta :) tänään näin mun tuttavia, joista kaikki raskaana. tuntu kyllä olo niin ulkopuoliselta :( voi kunpa tästä kierrosta jo tärppäis. vesimies75 soititko lääkärille? onko sinulla nyt toinen inseminaatio heti perään?
 
Täällä jännäillään Sharonan puolesta :) varasin tänään sen seurantaultran ja se ois sitte ens viikon torstaina että sitä sitten odotellessa. elohopea toivotaan kovasti että teillä tärppäisi tästä kierrosta :) tänään näin mun tuttavia, joista kaikki raskaana. tuntu kyllä olo niin ulkopuoliselta :( voi kunpa tästä kierrosta jo tärppäis. vesimies75 soititko lääkärille? onko sinulla nyt toinen inseminaatio heti perään?
 
Heissan pitkästä aikaa!

Meillä olis hoo-hetki huomenna. Maanantaina kävin ultrassa ja tällä kertaa oli clomien tuplaus tehnyt tehtävänsä ja molemmille puolille oli kehittynyt kauniit follit, toinen 12mm ja toinen 15mm. Itselläni tosin hyvin skeptinen olo koko jutun suhteen, mut toivottavasti alkaisi pieni kasvunsa. Olisihan se aikamoinen tuuri jos ensimmäisestä hoidosta raskautuisi. Huomenna sit alkaa piinailu, ja olen jo nyt päättänyt etten edes osta kotiin testejä ennen kuin pp14:ta jälkeen.
 
Voi paljon onnea Sharonalle! :) :flower: :heart:

Mies taitaa olla suorittamassa omaa urakkaansa ( :D ) tällä hetkellä ja huomasin äsken et oli unohtanut sen esitietolomakkeen kotiin. Noh, jospa se on saanut klinikalta uuden lomakkeen. Täytyy sanoa, et vaikka etukäteen olen ollut aika rauhassa tän asian kans niin nyt jännittää tosi paljon. Iltavuoroon pitäs mennä vielä töihinki. :whistle: Noh, kahtellaan...
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Sain heti sovittua uuden inssikierron vaikka ensin NKL sanoi ettei ole yhtään aikoja ja ehdotti 2kk taukoa. Hoitsu järkkäsi ylimääräisen ajan eli tänään kp3 ja clomit naamaan. 4.6 seuranta ultra ja inssi varmaan 7 tai 8.6 jos menee kuten edellinen kierto.

Ihanaa viikonloppua ja yrittäkää rentoutua :)
 
Sharona voi miten ihanaa!!! onnea plussasta :heart: vesimies75 onpas hyvä että saitte vielä ajan sinne. meillä ois kans tosiaan 1 inseminaatio ja sitte on pakko pitää taukoa ku klinikka on kiinni melkein koko heinäkuun. täytyy siis pitää sormia ja varpaita ristissä että nyt tässä kierrossa onnistuis :)
 
Onnea Sharona! Jännä et viivat on vielä noin haaleita, mut digitaalinen sen taas kertoo =) Mahtava juttu!!

Matroskinille tsemppiä inssiin!

Hyvä, Vesimies, et sait vielä yhden inssin ennen kesää. Kummasti ne hoitajat vaan voi niitä aikoja taikoa kun vaan haluavat :)

Me vaan piinaillaan....
 
Onnea Sharona! Hieno juttu!

Hyvä Vesimies että pääsit nopeasti taas hoitoihin.

Mulla alkaa tänään Menopur piikitykset. Ens keskiviikkona ois eka ultra ja sit katsotaan, miten on munikset kasvanu. Ja tänään meidän talotarjous hyväksyttiin! =)
 
Moro murut!

Nyt olis sitten huippulaatuiset simpat mesenaatissa, ja eipä tuntunut inssi missään. En tuntenut yhtään kipua, pikemminki olin hölmistynyt kun lääkäri sanoi toimenpiteen olevan ohi. Sperman pesu oli tosiaan parantanut simppoja sata-nolla, limakalvo on paksuuntunut lääkärin sanoja lainaten kauniisti, mut sitä jäin vaan miettimään et ilmeisesti munasolu oli ehtinyt jo irrota. Eilen alkuillasta sitä epäilinki, koska munasarjoissa tapahtui sen laatuista juilimista. Eli nyt mietityttää et tehtiinköhän toi inssi nyt päivän liian myöhässä.. :/ Noh, sen kertonee aika. Sit toinen juttu joka jäi hämäämään oli Pregnylin pistäminen. Lääkäri arpoi aika kauan et pistääkkö sitä vai ei, koska munikset olivat jo liikekannalla. Sairaanhoitaja oli ehtinyt napsauttaa ja sekoittaa ampullit, joten sen pistoon päädyttiin. No nyt sitten mietityttääkin, että oliko sen pistäminen tarpeen, ja voiko olla haittaa jos sen pistää ns.turhaan? Lääkäri tosin rauhoitteli et ei vielä ole liian myöhäistä, mut kieltämättä pisti mietittään kun se niin mietti tätä tilannetta.

Soulmamalle onnea talokapoista ja toivottavasti munikset kasvaa toivotulla tavalla.

Zenaelle, niin milloinkas teillä olikaan testailulupa?
 
Paljon onnea Sharona!

Tänään heitin viimiset clomit naamaan ja huomenna pitäisi piikittää eka kerran :S Jänskättää miten onnistuu, mutta hyvin kai tuo menee, onneksi en pelkää piikkejä :D Maanantaina olisi Uä, sitten katsellaan miten jatketaan.
 
toivotonta ja Soulmama: Tsemppiä piikittelyihin

niin ja Soulmamalle onnea talokaupoista! Toivottavasti saatte sinne pienen uuden tuvan Jussin ;) Meillä on rakennusprojekti meneillään, runkoa rupeavat maanantaina pystyttään. Et uuden tuvan jussia meni tässä yritetään :)

Meillä on vissiin testailulupa perjantaina, sillon 2 viikkoa inssistä. Katotaan nyt, voi olla et joudun pissimään tikkuun jo keskiviikkona jos vuoto ei oo alkanu. Viime kierrossa oli sama aikataulu, inssi perjantaina ja tiistaina tuhru, keksiviikkona vuoto. Tai sit unohdan koko homman ja tetsaan vasta viikonpäästä maanatiana. meillä on ens viikonloppuna muutto, mukavatsi vei kyllä ajatukset pois tästä piinailusta!

Mulla on taas oireita vaikka muille jakaa. Eilen tuli illalla vähän verta valkovuodon seassa. Tässä nyt rukoillaan et olis kiinnittymisvuotoa eikä menkkojen alkua ennakoivaa. PP9 siis tänään. Ihan pieni täplä kirkasta verta, yöllä tai aamun aikana ei oo enää tullu...
 

Yhteistyössä