Inseminaatio

tervetuloa joukkoon CoB =) mulla oli eka inssissä 2 munarakkulaa ja nyt tässä toisessa 3 mutta lääkäri sano että 1 ei välttämättä ehi muitten mukaan kun oli vähän pienempi. oon kyllä kuullu että on onnistuttu vaan yhdellä rakkulallakin :)
 
CoB
Joo, mutta joku vikahan minun tuotantolaitoksessa on oltava, kun pistin Gonalia 225IU:ta viikon ja se yksi folli tosiaan vain tuli. Ikää minulla on 27 vuotta ja kaikki hormonit kuin oppikirjasta eli hyvät.. ja lääkärikin jäi möllöttämään, kun ei löytänyt selitystä eikä ollut vastaavaa nähnyt ennen. Tosin itse inseminaatio osui ajallisesti kohdalleen, kaikki sujui hyvin ja pesun jälkeen miehenkin tavara oli priimakamaa. Mitäköhän helevttiä tästäkin tulee..
Ollaan vielä yksityisellä hoidossa, kun kunta sanoi, että tokkopa tässä sinun kannattaa kiirehtiä lapsettomuuden kanssa, kun olet noin nuori eikä muuta vaivaa kuin kk- kivut. Ihan kuin ne ei olisi kuullut/ymmärtänyt, että ei olla viimeiseen kahteen vuoteen käytetty minkään sortin ehkäisyä..
 
CoB me oltiin ensimmäisen lapsen kohdalla yksityisella ja nyt myös toista yritetään yksityisellä, koska julkisella tosiaan oltiin sitä mieltä ensimmäisestä että ei mitään hätää vaikka minulla ei ovulaatiota tapahtunut ollenkaan ja nyt toisen kohdalla sanoivat että kyllä sieltä toinenkin tulee kun on kerta jo 1 tullut että ei mitään hätää kun ei kerta suurempaa vikaa ole :kieh: olin kyllä niin raivoissani. vaikka sanottiin että ehkäisyä ei olla käytetty kolmeen vuoteen. yksityisellä meillä on ollut aivan ihana ja ymmärtäväinen lääkäri ja hänkään ei ymmärtänyt julkisen puolen lääkäriä ollenkaan. Täällä ollaan jo asennoiduttu siihen että perjantaina soitan lääkärille että voinko lopettaa luget. tunne on että raskaus ei ole alkanut. menkkakipujakaan ei ole ollut nyt tänään ollenkaan, ei oireita ollenkaan, ei edes lugejen aiheuttamia. Luulen että menkat ois alkanu jos en käyttäs noita lugesteroneja. tietysti niin kovasti toivoisin että inseminaatio ois onnistunut =) Perjantaina pakko testata, jotta voin lopettaa luget jos testi on negatiivinen. vielä siis huominen piinailua :kieh:
 
No se täti sitten tulla tömpsähti. Olisihan se pitänyt arvata, sama kuvio jatkuu, aina niin kuin ennenkin. Toiveajattelulle ei näköjään ole rajaa. Mahdollisesti se mun munasolu oli ehtinyt jo kuolla, kun se oli inssissä jo irronnut ja menkat alkoi päivä ennen kuin olis pitänyt. Mutta näillä mennään. Toivottavasti te muut sitten plussaatte!

Yritetään vielä toista inssiä ennen heinäkuuta, jos vielä ehtis.
 
Seablue :hug: toivotaan että ehitte saaha toisen inssin heti perään. täällä tuli aamulla vaaleanpunertavaa vuotoa ja menkkaolo on taas että kyllä ne menkat täälläkin tekee tuloaan :kieh: riippuu että alkaako huomenna ihan kunnon vuoto niin sen mukaan sitte mennään. jos huomenna alkais niin sitte ehittäs tehä vielä 1 inssi ennen kesälomia. saa nyt nähä miten käy. on tämä niin turhauttavaa :kieh:
 
Kyllä näkyy olevan ihan eri palvelua eri laitoksissa :eek: Minä kävin yksityisellä kotrollissa,kun minulla kasvaa aina välillä toiseen munasarjaan endo. Lääkärille kerroin,että ollaan yritetty lasta jo monta vuotta,eikä sitä vaan kuulu (ikää tais olla tuolloin 29). Hän pisti samantien lähetteen meidän keskussairaalaan,kun eihän se ole normaalia yrittää noin kauan tuloksetta!! Keskussairaalalla otettiin heti kaikki testit ja tutkittiin ovatko torvet auki ja kun mitään syytä ei löytyny,niin inseminaatioon. Eli meidän kohalla meni asiat kyllä tosi hyvin eteenpäin ja välillä piti jopa hidastaakkin tahtia.
Mutta... Insseistä ei ollu meille apua ja nyt odotellaan syksyn IVF:ää B)

:heart: :flower: Onnea kaikille jotka ovat inssistä ne kaksi viivaa raskaustestiin saaneet :flower: :heart:
 
Voi harmin paikka Seablue ja tervetuloa Cob!
Olen nyt yrittänyt pysyä kesälomalla koneelta pois, mutta nyt täytyi tulla kertomaan, että kävin eilen folliultrassa ja niitä kasvaa peräti kolme kappaletta. Eli nyt ovista odotellaan ja mielellään jollekin muulle päivälle kuin lauantaille! Tosin miehen koepesun tulokset olivat aivan surkeat ja lääkäri ensin meinasi, ettei kannata edes inseminaatiota yrittää, mutta kun tulos voi vaihdella eri kerroilla, niin toivotaan vähän parempaa tulosta, jos tässä inssiin asti päästään.
 
CoB
Kiitos
=)
Jännä oli kyllä tässä hormonipiikittelyssä se, että kun sitten se ovulaatio tuli niin kylläpä se tuntu varsin selvästi. Labroissa on näkynyt aina, että ovuloin, mutta enpä ole mitään kipuja tuntenut.. Onko muilla samanlaista ollut? Se oviskipu oli kyllä semmoista huomattavaa vihlomista.. mutta varsin siedettävää, jos vaikka vertaa menkkakipuihin.
Minulle tehtiin inseminaatio kierron 10.päivä. Aika aikasin, mutta liekö sillä väliä, kun hormoneinhan se on aikaansaatu ja kypsytelty..?
AdAstra, meillä muuten miehen tavaran laadussa oli eka näytteen ja inseminaationäytteen välillä huikea ero. Ei se eka näytekään huono ollu, mutta toinen olikin ihan tosi hyvä. Lähinnä ero oli liikkuvissa siittiöissä ja morfologiassa.

Toivottavasti teillä piinaajilla tulisi plussat. Itse en vieläkään piinaa. Odotan vain syksyä, jotta voi kehitellä jotain uusia hoitomuotoja. Enää tälle kesälle ei hoitoja saa yksityisellä eikä kunnalla. . Ei kai sit muuta kuin e-pillerit kehiiin. En olisi ikinä uskonut, kuinka vi**umaista touhua tämä voi olla..
 
CoB
.. oletteko te muut hoidoissa yksityisellä vai julkisella? Kun me nyt aloitimme yksityisestä.. ja ajattelimme käydä aiankin aluksi siellä.. mutta jos rahat loppuu aj menemme kunnallae, saako sielä ihan täydet hoidot?
 
Tänään PP9 ja on kyllä juilinut alavatsaa vähän ja aamulla tuli vaaleanpunaista vuotoa aavistus. Ajattelin, että tää on taas tässä. Viimeksi tais alkaa tiputtelua pari päivää myöhemmin, mutta se oli kyllä beigeä ja muuttui tummaksi tuhruksi. Mites teillä muilla on vaihdellut tiputtelut ja jos on tullut plussaa niin onko ollut erilaista vuotoa mahdollisesti?

Me olemme julkisella hoidossa Helsingissä ja olen ollut tyytyväinen. Ihan saa kyllä kaikki tarvittavat hoidot sitä kautta. Jono IVF:ään olisi 6kk, mikä ei haittaa, koska asia vaatii kypsyttelyä jos siihen päädytään. Olemme omasta tahdosta edenneet hitaammin. Lähete meni kesällä 09 ja eka käynti syyskuussa 09. Sen jälkeen tuumintataukoja ja nyt putkeen 2 inssiä.
 
CoB
Julkinen ei täällä Helsingissä kovin hyvin ole minun kohdallani toiminut. Johtuu muka nuoresta iästäni.. Heh.
Inseminaatio kekseytettiin minulla kaksi kertaa kunnalla, kun ei lääkäri tiennyt mitä pitäisi tehdä, kun tuli jotain pieniä oireita.. Ajattelin käydä yksityisellä inseminaatiot ja sitten IVF:ään kunnalle jonoon. Minä en kyllä halua kestää kk-kipuja yhtään enempää kuin on pakko.. 2 edellistä kiertoa on menny päivystyksessä ja morfiinipiikkejä hakiessa.
 
voi miten ihanaa Toivotonta Onnea:heart: täällä kans testattu ja negahan se oli. nyt tässä oottelen että lääkärin soittoaika alkais ja soitan sinne että voihan nuo luget nyt sitte lopettaa ja että miten tästä eteenpäin mennään. vaikka aluksi puhuttiin miehen kanssa että ei jatkettais enää koeputkihoitoon mutta nyt alkaa molempien mieli muuttua. ei jaksais enää näitä tuloksettomia inseminaatioita :kieh: ja inseminaation tekokin menis yksityisellä tuonne syksyyn kun on ne kesälomat. ei ehitä ennen sitä kun ei nämä menkat nyt alkanu. koeputkihoitoa ei olis kyllä varaa tehä yksityisellä, joten jouduttaisiin siirtymään julkiselle puolelle. saa nähä kuin sinne on jonot :kieh:
 
CoB
Onnea Toivotonta! :heart:
en ole lukenut historiaa.. joten monesko inseminaatio teillä oli?
Mitä oireita?
nannah86 teillä sama tilanne kuin meillä..
Oletteko pääkaupunkiseudulla vai missäpäin?
Tiedätkö miten suhtaudutaan, jos yksityisellä on käynyt inseminaatiot, jatkaako kunta siihen mihin on jääty vai suoraan IVF hoitoihin..?'
Niin ja hiton kesälomat..
 
Ensimmäinen inssi nappasi :D Ei mielestäni oireita ole hirveänä ollut, pissattaa koko ajan, jatkuvasti saa rampata pissalla, rinnat on hieman arat, mutta siinäpä ne oireet. Toivottavasti pysyy kaveri nyt mukana. Kunnallisella meillä oltiin, en edes ajatellut yksityiselle menoa, rahat olisi loppunut heti, hidastahan kunnalisella oli ja hankala saada aikoja, mutta kai ne jotain siellä oikein osasi tehdä :D:D Seitsemännellä viikolla vasta ottavat kuulemma sisään, sitten katsotaan miten pieni voi :D
 
CoB ei olla pääkaupunkiseudulta vaan Oyssiin ollaan menossa sit seuraavaksi hoitoihin. Aamulla soittelin sinne ja päästiin IVF jonoon ja se on puoli vuotta, kirjeellä tulee kotiin aika. ja lugesteroneja en enää tänään ota ja menkkojen pitäis alkaa tässä viikonlopun aikana :'( me siis käytiin Oyssissa ekan kerran maaliskuun lopussa ja silloin otettiin jotain verikokeita inseminaatiota varten ja ultrattiin mun munasarjat ja kohtu. siellä suunniteltiin että inseminaatio tehtäis joskus syksyllä, mutta se lääkäri tosiaan oli silloin sitä mieltä että ei meillä ole mitään hätää ja varmasti toinen tulee ihan normaalisti :kieh: sen takia eivät alkaneet tekemään siellä inseminaatiota heti. mentiin sitte yksityiselle ja siellä tosiaan nyt kaksi inseminaatiota tehty tuloksettomana. päästiin suoraan nyt Oyssissa sitten siihen IVF jonoon. on se puoli vuotta vaan niin pitkä aika odotella :( vaikka olinkin ihan varma että en nyt raskaana ole ja nega testi ei siis ollut mikään yllätys niin aamulla ku soitin sinne Oyssiin siitä IVF jonoon siirtymisestä niin pala tuli kyllä kurkkuun ja puhelun jälkeen kyllä tuli niin paha olo tästä kaikesta että tuntu että itkusta ei meinaa tulla loppua :'( tuo ensimmäinen lapsukainen tuli loppupeleissä "helpolla" että jotenkin sitä ei uskonut että joudutaan tuohon IVF jonoon. ja pelottaa seki ku oon lukenu vaikka millaisia juttuja siitä että kuin se sattuu. no onhan tässä puoli vuotta aikaa tottua ajatukseen.
 
CoB
Hienoa kuulla, että ensimmäinenkin inseminaatio voi onnistua!
Mutta me olemme selittämättömiä loppupelissä.. että luulen, että meiltä löytyy jotain tosi friikkiä ja tosi vaikeasti hoidettavaa, kuten jotain kromosomijuttuja. saa kyllä hyvän sopan aikaiseksi omaan päähän, kun itsekseen pohtii näitä.

Joo, eli mekin yritetään syksyllä suoraan IVF jonoon kunnalla.. aika sitten näyttä käydäänkö yksityisellä odotellessa.
Se on kyllä jännä, kun niitä aikoja soittelee ja saa vastauksen ikuisuuden kestävästä jonotuksesta.. niin kuinka paha olla sitä voikana tulla.
Oletteko muuten muuttaneet ruokailu/juoma/muita tottumuksia inseminaation ajaksi tai jälkeen?
 
CoB en ole muuttanut mitään tottumuksia tässä raskautta yritettäessä. Tosi harvoin edes juon alkoholia niin sen suhteen ei ole mitään ongelmaa =) tässä koko aamun pohtinu tuota IVf jonoa ja se tuntuu niin pitkältä. meillä ois ehkä varaa mennä tekemään se yksityiselle mutta sitten pitäisi kyllä tinkiä kaikesta ja kaikki säästöt menisi :( ei vaan oyssista jäänyt hirveän positiivinen kuva silloin viime käynnin jälkeen ja yksityisellä ei tosiaan olisi tuota jonotusta. ihanaa olisi kyllä edes hetkeksi unohtaa tämä koko lapsettomuusasia mutta minulle se on ainakin aivan mahdotonta :kieh: pitäs yritä tässä koota itsensä ku ois töihin lähtö :hug:
 
Ihanaa Toivotonta :flower: Onnea! Miten sulla oli inssissä ne munikset, oliko jo irroneneet? Me ehditään toinen inssi vielä ennen heinäkuuta, en vain jaksaisi alkaa syödä niitä clomeja kun ne öllöttää ja antaa muutenkin vähän inhottavia oireita. Mulla ekan inssin teki toinen lääkäri. Hän ehdotti siis, että Pregnyl laitetaan inssin yhteydessä, kun olen kuulemma nopea ovuloimaan. Eilen kun olin yhteydessä omaan lääkäriin ja kerroin tämän hetken terveiset, hän oli sitä mieltä, että EI Pregnyl pistetään 36-38h ennen inssiä. Mulla on valmiiks jo tappio fiilis, kun varmaan sillonkin munikset ehtii jo kuolla ennen toimenpidettä.... Eli usko ei kovin korkealla....Tässä nyt sais hetkeks unohtaa koko kuviot.
 
Onnea Toivotonta! Ihanaa kuulla taas iloisia uutisia! Kertoisitko vielä, että oliko sulla monta follia kasvanut... ja muuten tunsitko mitään erikoista ennen plussaa?

Tervetuloa CoB!

ON: pp3. Välillä ollut mukamas jonkinlaista juilintaa masussa. Katsotaan mitä aika näyttää! Ollaan yksityisellä, ja mielestäni siellä on asiat hoitunut loistavasti!
 
Emppu19 Nörppö nimikin sopii mulle vallan mainiosti! :D

PS: Onko kellään kokemusta, että on ollut lentäen reissussa ja joutunut kuljettamaan pregnyl piikkiä? Kun jos ei tässä kierrossa tärppääkkään, niin tehtiin varasuunnitelma että ajoitetaan yhdyntä ensi kierrossa ja sitten pistos ... Tosiaan ollaan sillon reissussa! Mutta piru vie, turhaan sitä ehkä ajattelee vaan täytyy vaan ajatella että sehän voi tästä kierrosta tärpätä! :)
 
Heippa!

Ultrassa käyty ja aluksi oli liian monta 10mm follia vasemmalla, oikealla oli pienenpieniä useita. Toisessa ultrassa tilanne oli muuttunut paremmaksi ja nyt oli yksi 14mm ja yksi 10mm. Nyt pistelen lisää tämän viikon ja ens ma klo 23 Pregnyl (jos ovistesti aamulla nega), sit keskiviikkona inssiin. Aikaisemmissa kierroissa Pregnyl pistettiin noin 24h ennen, nyt siis 36h ennen. Saas nähdä kuinka tämä toimii, aikaisemmista kierroista siis molemmista tärppi. Nyt eri lääkäri kesälomien vuoksi ja hieman eri ohjeet, mutta päätin uskoa lääkärin ammattitaitoon! Näillä suunnitelmilla siis eteenpäin. Lääkärin mukaan inssin aikaan tuo johtofollikkeli on noin 20mm-22mm. Aika sama kuin aikaisemminkin.

Onnea kaikille plussanneille ja plussatuulia jännäilijöille *puuuuhhhh*!
 

Yhteistyössä