Isänpäiväbrunssi, ehdotuksia?

Ajattelin, että jos päästäisin tuon uudenkarhean monitoimikoneen näyttämään kyntensä ensimmäistä kertaa ja tekaisisin sellaisia puusteja, mitä Arnold'sissakin on tarjolla? Vois varmaan tehdä itse jotain mehua, tai pirtelö taitaisi mennä paremmin alas. Jos paistais pekonia ja munia, mahdollisesti vois ajatella kolmiovoikkareita... tai sitten teen jotain ihan muuta. Itsetehty hedelmäsalaatti uppoaa kanssa hyvin, sekä huolella haudutettu tee. Skonssit ois upea idea, mutta jaksankohan värkätä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
"marianne"
Meillä miehen lempparia on poronkäristys, tosi harvinaista ruokaa meilla kun itse en välitä poronlihasta.
Ostan kunnon poronpaistia ja laitan siitä käristyksen muusin kera. Sitten karpalokerroskiisseliä jälkkäriksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
Lex
Itse ajattelin, että voisin tehdä makeaksi jonkin rahkaisen liivatekakun.

Ehkä suolaiseksi pekoni-sipulipiirakkaa, munakokkelia, leikkeleitä, juustoja esim. tuoreen patongin kera. Tarkoitus olisi kuitenkin saada ruokaisuutta, syömme klo 11 eli vähän myös lounaan asemasta, joten mitä vielä keksisin?

Kalaa? Salaattia? Makkaraa?
 
Itse ajattelin, että voisin tehdä makeaksi jonkin rahkaisen liivatekakun.

Ehkä suolaiseksi pekoni-sipulipiirakkaa, munakokkelia, leikkeleitä, juustoja esim. tuoreen patongin kera. Tarkoitus olisi kuitenkin saada ruokaisuutta, syömme klo 11 eli vähän myös lounaan asemasta, joten mitä vielä keksisin?

Kalaa? Salaattia? Makkaraa?
Meillä brunssin idea on ollut se perinteinen breakfast + lunch = brunch. Olen yleensä tarjoillut kaikkea kaikille, eli munaa keitettynä sekä paistettuna, prinssinakkeja, pekonia, puuroa, muroja ja mysliä, jugurttia, hedelmiä, leivonnaisia makeina sekä suolaisina versioina yms. Nyt vain jättäisin arkipäiväisyydet ja vähiten miestäni miellyttävät ratkaisut pois. :)

Ruutiukon mainitsemat kalat kuulostavat hyviltä, mutta meillä ihan vastikään kulutettu varmaan lähemmäs kilo graavilohta, uppoaisko enää kalaa? :p Jaksaisko hifistellä sapaksia tai jotain suomennettua sushia?
 
Lex
-Cocktailpiirakat ja munavoi
-Pekoni-sipulipiiras
-Munakas
-Perunasalaatti
-Graavi-, tai savulohi
-Silli
-Jokin makkarapaistos
-Juustoa

-Leipää ja levitettä

-Kahvia ja tuoretta mehua (alkoholi ei käy)

Maistuisko?
Jotakin pois tai lisää?
 
"milja"
Meil on tulossa lisäksi miehen vanhemnat ja minun vanhemmat sekä miehen sisko perh.

Tehdään miehen siskon kanssa:

Kinkku-juusto croisantteja
Kinkku-katkarapu-jauheliha muffinit
Kylmäsavulohi voileipäkakku

Pätkis-salmiakki muffineja
Moussekakku
Konvehteja
 

Yhteistyössä