ISYYSPAKKAUS?

Heips! Käyttöohjeet meni jotakuinkin näin:

ÄÄNENVAIMENNUSSETTI
Tutti laitetaan vauvalle suuhun äänen vaimentamiseksi. Jos Tutti ei jostain syystä kelpaa vauvalle, voi isi asentaa korviinsa korvatulpat.

VARPAJAISSETTI
On tapana, että kun vauva on syntynyt, niin saman päivän iltana isi tarjoaa ystävilleen laadukasta juotavaa ja sikareita. Ja isi ottaa itse myös :)

VAIPANVAIHTOSETTI
Vaippa vaihdetaan tarvittaessa (kts. Ohje vauva-opas, luku 4, sivu 11). Laita kumihanskat käteen suojaamaan herkkää ihoasi kakkatahroilta. Suojaa vaatteesi essulla ja kenkäsi kengänsuojuksilla. Uimalasit antavat varman suojan roiskeilta ja pyykkipoika kiinnitetään nenään hajuhaittojen (pyörtymisen) ehkäisemiseksi. Jos vauvan peppu punottaa, käytä joko voidetta tai talkkia.


VARATISSISETTI
Voit juottaa vauvalle äidinmaidonkorviketta tuttipullosta, kun tissit ovat lähteneet hurvittelemaan kaupungille. Tarjoa korvike kädenlämpöisenä.

VIIHDE/HYÖTY/NAUTINTOSETTI
Tässä setissä saat hyödyllisen vauva-oppaan joka on kirjoitettu isien selkokielellä. Kama Sutraa lukiessasi voit muistella miten vauvoja tehtiin tai opiskella uusia niksejä tulevaisuutta silmällä pitäen. Synnytyksen jälkeen sinulla on n. 2-3 viikkoa aikaa harjoitella teoriaa. Jos ihme tapahtuu, sinulle voi tarjoutua hetki aikaa rentoutua kupposen ääressä sarjakuvia lukien, sudokuja tehden ja namia syöden.

SELVIYTYMISSETTI
Jos joskus tuntuu, ettei näilläkään eväillä tahdo aina hermot ja kroppa kestää, ota apuun selviytymissetti, josta saat sisua, virtaa ja energiaa ja apua päänsärkyyn ja kolotuksiin. Deodorantti auttaa pitämään raikkaana tiukoissakin tilanteissa. Ja taas jaksat vauva-arkea!
 
moi vaan.

Minäkin juuri kuulin tuosta isyyspakkauksesta ja aloin heti sellaista suunnitella. Ja tilasin setistä sellaisen ruokalapun jossa lukee "tähtää ylemmäs isi" ja sitten vauvalle t-paidan, jossa teksti "rakkauden hedelmä". Mies sanoo tulokasta sillä nimellä ja on puhunut rakkauden hedelmästä jo heti vauvan suunnitteluvaiheesta alkaen. =)

Haluaisin laittaa sinne jotain merihenkistä esim. vauvalle veneilyaiheisen puvun, koska meillä on purjevene, jonka parissa kesät kuluu aika tiiviisti.

Onko kellään tietoa mistä tälläisiä pukuja/ vaatteita sais.

Kiitti ja toivotan idearikkaita hetkiä suunnitteluun.
 
Näin Jyväskylän Seppälän yhdessä lastenvaateliikkeessä vauvan bodyn, jossa oli teksti "if you think I'm cute, you should see my Daddy", mutta silloin ei tullut ostettua sitä ja Jyväskylään ei ole menoa varmaan moneen kuukauteen. Tietäiskö joku missä muualla tuota myydään?
 
Tänään sain kirjotettua sisällysluettelon isyyspakkaukseen, jonka mies saa syntsälahjaksi parin viikon päästä.

Tässäpä se:

Isyyspakkaus

Sisällys:

Opetteluun jos ei vielä hallussa, tai jos päässyt unohtumaan:
Kirja Vauvasta leikki-ikäiseksi
Mies hoitaa vauvaa -kirja
Rakas isä -kirja

Omaksi lämmikkeeksi, ja vaihtovaatteeksi, kun muut vaatteet pukluissa:
Mun iskä-paita
Maailman paras isä -bokserit
isi-sukat

Vauvalle lämmikkeeksi:
I <3 daddy/mommy sukat myssy ja lapaset
Pikkusisko/pikkuveli -body
daddy and me -body
I <3 daddy -body

Isosiskolle lämmikkeeksi:
Daddy's girl -paita
Isosisko-pusero

Ruokailuhetkiin:
Olen isäni näköinen .mutta silti onnellinen -ruokalappu
Nan

Juhlintaan:
Kolme leijonaa whisky
Meukow konjakki
konjakkilasi
Meester Hans sikarit
Gran Panatela -sikari
pari suukkoa

Väsyneelle isille
Battery
sisu-rasia
korvatulpat
askelmittari

Viihdykkeeksi:
I <3 dad tutti + -ketju
käsihelistin
Kyllä isä osaa dvd
villi tusina 2 dvd
Baby blues sarjakuvakirjat

Pesuhetkiin:
kumihanskat
pyykkipoika
Natusan pyllypyyhkeet
Vanna

Lisäksi magneetti: isäksi on helppo tulla, mutta kuka tahansa ei kelpaa isiksi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 16:41 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Tänään sain kirjotettua sisällysluettelon isyyspakkaukseen, jonka mies saa syntsälahjaksi parin viikon päästä.

Tässäpä se:

Isyyspakkaus

Sisällys:

Opetteluun jos ei vielä hallussa, tai jos päässyt unohtumaan:
Kirja Vauvasta leikki-ikäiseksi
Mies hoitaa vauvaa -kirja
Rakas isä -kirja

Omaksi lämmikkeeksi, ja vaihtovaatteeksi, kun muut vaatteet pukluissa:
Mun iskä-paita
Maailman paras isä -bokserit
isi-sukat

Vauvalle lämmikkeeksi:
I <3 daddy/mommy sukat myssy ja lapaset
Pikkusisko/pikkuveli -body
daddy and me -body
I <3 daddy -body

Isosiskolle lämmikkeeksi:
Daddy's girl -paita
Isosisko-pusero

Ruokailuhetkiin:
Olen isäni näköinen .mutta silti onnellinen -ruokalappu
Nan

Juhlintaan:
Kolme leijonaa whisky
Meukow konjakki
konjakkilasi
Meester Hans sikarit
Gran Panatela -sikari
pari suukkoa

Väsyneelle isille
Battery
sisu-rasia
korvatulpat
askelmittari

Viihdykkeeksi:
I <3 dad tutti + -ketju
käsihelistin
Kyllä isä osaa dvd
villi tusina 2 dvd
Baby blues sarjakuvakirjat

Pesuhetkiin:
kumihanskat
pyykkipoika
Natusan pyllypyyhkeet
Vanna

Lisäksi magneetti: isäksi on helppo tulla, mutta kuka tahansa ei kelpaa isiksi
Oletko antanut aikaisemmin miehelliesi isyyspakkausta? Tarkoitukseni ei ole mitenkään loukata ja ihmiset ovat erilaisia, mutta sulla on kyllä ihan hurjasti tässä tavaraa - ja vähän turhan päällekäistä. Itse tein pakkauksen, jossa oli myös liikaa tavaraa mutta ei edes näin paljon (ehkä 3/4 tästä määrästä) ja mieheni oli ihan innoissaan pakkauksen saadessaan, mutta näin kyllä naamasta että hiukan meni kyllästymisen puolelle kun tavaraa oli niin paljon. Suosittelen siis teille, jotka ette ole vielä pakkausta tehneet sitä, että älkää haaliko hirveästi tavaraa vaan muutama tosi naseva juttu. Silloin pysyy mielenkiinto eikä tunnu niin krääsältä. Esim. tyyliin 1 kirja, yksi vaate vauvalle, yksi vaate isälle, yksi juoma (viski tai konjakki), 1 dvd jne

Niin ja voihan se tosiaan olla, että juuri sinun miehesi tykkää, kun tavaraa on paljon. Oma mieheni oli ehkä tässä asiassa tylsempi ;)
 
Minä olen tässä suunnitellut tekeväni meidän iskälle sekä tytölle (on melkein 4 v. kun vauva syntyy) sairaalakassin tuon isyyslaatikon sijaan. Eli meillä on perhehuone synnärillä ja kassiin ajattelin kerätä ajanvietettä kummallekin, saavat sitä sitten penkoa kun vauva on syntynyt.

Tällä hetkellä listalla on miehelle Batteryä, minipullo konjakkia ("sydänlääkkeeksi", jos synnytys ottaa sydämelle :) ), kirja luettavaksi (joku Remes tai muu vastaava), Paras iskä-paita vaihtopaidaksi, sekä uudet kalsarit, nameja.

Pikkuneidille on Isosisko-paita, uusi lelu, pari kirjaa ja värityskirja + kynät, lautapeli, limua ja nameja.<br><br>
 
loistava homma
Aivan loistava idea!

Kävin heti katsomassa Alfamer -vauvaopasta ja se on ainakin pakko ostaa. Vähän ehkä tuntuu, että miehen älykkyyttä aliarvioidaan, mutta upeasti se on tehty :LOL:
 
Tein tämmösen isyyspakkauksen:

- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- maailman paras isä -t-paidan
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Kumihanskat
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- Kumiankkoja
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Nenäliinoja
- Äidinmaidonkorviketta
- Frezza kahvia
- 2 kynttilää (minun hemmotteluun ;) )
- Konjakkia
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu
- Nötköttiä
- Särkylääkettä
- Sisuja
- Tuttipullo
- Muumi laastareita
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kuohuviinipullo

Hintaa tuli äkkiarviolta n. 160 euroa, mutta kaikki vähä kalliimpi puhtaasti hyötytavaraa :)
 
Lahjakas äiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 07:13 vieras kirjoitti:
joku kyseli pakkauksesta niin tässä on paljon tietoa!

Netistä löytyi myös "villijavapaa" -sivut sekä "rankkavauva" joissa kannattaa käydä vierailulla.
Villi ja vapaa on nykyään lahjakas . fi vaikka näyttää tuo toimivan vielä vanhallakin nimellä. Siis siellä on niitä Tähtää ylemmäs isi -ruokalappuja täyttöohjeen kera, Meidän Perheen Isä / Isi -paitoja ja vauvalle Rakkauden Hedelmä paitoja ja bodeja ja paljon muuta otsikon Isyyspakkaus alla. :p
 
Täältä löysin itse IHANIA tuotteita Papa is the best - tekstillä! Ruokalappuja, tuttipulloja ja -nauhoja, jopa ihania tutteja! :)

http://kippura-keiju.fi/index.php?cPath=4_17 ja

http://www.babycare.fi/cat/product_catalog.php?c=15

 

Yhteistyössä