IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Yrittäjä J olit oikeassa, klinikalta soitettiin että kaikki 5 solua hedelmöittyi! On tässä nyt jotain mitä odottaa, ennenkuin taas romahtaa...saa nähdä mikä tilanne perjantaina. Mikä sulla on olo, onko turvotus helpottanut yhtään?

On muuten käynyt mielessä että Mandalalle pitäisi myöntää kunniapalkinto tuosta tsemppaamisesta ja kiihkottomasta asiallisen tiedon jaosta. Kommenttisi antaa varmasti lohtua monille jotka on tässä tilanteessa.

Elikalla ja Juru27lla on tainnu mennä punktiot kuitenkin ihan hyvin. Ihan kelpo määrät soluja teillä on!

Pirunpellolla on kyllä hurjaa menoa. Toivottavasti sinua lämmittää se ajatus että solumäärät on hyvät, samoin hedelmöittyneet. Tästä on hyvä jatkaa PASseihin vaikkei tuoresiirtoa nyt tulekaan. Eiköhän sinne pakkaseen tuu noista jo monta alkiota!

Päivän paisteessa samoilla hedelmöittyneiden solujen määrällä mennään. Oon iloinen siitä että olet kuitenkin ilmeisesti tähänastiseen tilanteeseen tyytyväinen. Toivon sydämestäni sulle menestystä, ansaitset sen näin pitkän toivomisen jälkeen.

Mitäs Nappeukselle kuuluu?
 
Samaa mieltä, Mandalalle iso peukku ja kiitos! :)

Ankkalinna olipa hyviä uutisia, hieno juttu (y) kaikki kelpoalkioita.

Omaa napaa, tai oikeastaan vatsaa. Turvotus ei ole laskenut lainkaan. Kunnon kova pömppö lähtee rintojen alta. Pimppapillerit valuu ja olo on tukala. Tuskastuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea hedelmöittyneille! :) Ja tsempit turvonneille!!

Millaiset on olot muilla piinailijoilla? Musta tuntuu jotenkin tyhjältä. On liian helppo olo. No vähän on välillä kevyt huono olo, mutta pelkään, että se on ennemmin PMSää, kuuluu yleensä mun oireisiin. Nyt ei tietty mikään mene kuin normaalisti, joten ei voi mitään päätellä mistään. Eilen v-tutti ihan hulluna ja teki mieli avata siideri. Vain vaivoin väistyin jääkaapin ääreltä :) Tänään on levollisempi olo, mutta liian tavallinen, jotenkin. Yritän kuitenkin pitää ilomieltä yllä (eilisen jälkeen...) ja hemmotella itseäni. Istun kahvilassa ja juon smoothiee, illalla teatteria ja sitä ennen kaverin tapaamista ja muuta ajatuksia silittävää... Kai se pettymys tuntuu about samalta, putoaako korkealta vai matalalta, loppujen lopuksi. Kai se on kivempi pysytellä toiveikkaana nyt kuin masennella kyynisenä etukäteen huvikseen :) Se tosin hieman masentaa, että koska lasku klinikalle oli kovempi, kuin luultiin, niin ei taida onnistua oma lohdutuslomareissu. No toivotaan, ettei sitä tarvi...
MaiMei PP6
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Maimei eilen täällä oli vielä menkka jomotuksia alaselässä ja vasemmalla puolen alavatsaa, nyt ei yhtikäs mitään enää. Mä tiedän yleensä siitä että nyt alkaa menkat jos pää alkaa särkemään :) mut ei vielä viikkoon pitäisi alkaa. Miten nä päivät kuluukin niin hitaasti? Jos tissit kipeytyy niin toivo herää koska ikinä ennen kk ei ole tissit kipeät ja tällä kertaa ei johdu pregnylistä :ROFLMAO:
 
Pirunpelto hei eikös se mene niin, että ensi viikolla alkaa menkat ja siitä neljän viikon kuluttua, eli maaliskuun lopulla? Jolloin yksi kokonainen kierto ja kahdet menkat on välissä. Jos mun tuoresiirto ei tuota tulosta, niin ensimmäinen PAS on meillä suht samaan aikaan.
Niiimutku mulla on menossa tänään kp15. Ja yleensä kierto on ollut 28-30pv. Eli seuraavat menkat odotettavissa n.10.3 ja siitä seuraavat sit ~9.4.2016 ja siitä sit pari vko alkion siirtoon.
Vai oonko mä nyt ihan sekas?
Täällä polilla odottelen vatsa pömpöllään lääkäriä saapuvaksi. Kysyn kyllä silti, eikö ihan aikuisten oikeesti ole mahiksia aiemmin tehdä siirtoa. Entä jos hyperi on helpottanut?

Ja kalsiumliuos- ihan uus juttu mullekkin o_O
 
Jasmina: päivät on NIIIN hitaita... :) Mulla taas on AINA tissit kipeät ennen kk, paitsi letrokierroissa, ja raskauskierrossa 5v sitten eivät olleet. Kemiallisessa kierrossa vuosi sitten taas olivat. Nyt ovat olleet kk putkeen ja yhä. Joten niistä ei voi sanoa mitään. Eipä kai mistään muustakaan :) Odottelun "iloa"!
 
Kiitos kauniista sanoista Yrittäjä ja Ankkalinna! :)

Teille ketkä painitte piinapäivien oireettomuuden kanssa niin voin omasta kokemuksesta sanoa, että aivan ällikällä itse olin lyötynä kun ei MITÄÄN oireita ollut ennen testiä eikä edes ekaan pariin viikkoon. Sama juttu siitä kemiallisesta. Jos ei hoidoissa olisi ollut eikä yritystäkään niin en olisi kyllä mistään osannut tietää testin näyttävän plussaa. Mulla oli niin pieni määrä lugeakin tässä PAS:ssa (100mg x 2) niin siitäkään ei tullut edes tissit kipiäksi. Ja mulla tämä pisimmälle ehtinyt alkoi vielä kaksosraskautena, hCG arvot oli tuplasti yli viitearvojen verikokeissakin. Oireettomuus on oire ihan siinä missä ne perusoireetkin ;)

Yrittäjä en usko, että pelkkä turvotus voi siirtoa perua. Ainoastaan hyperi, eikä lievän hyperinkään takia edes aina ole siirtoja peruttu sen perusteella mitä olen kuullut. Se tosin on vähän kummallista mun mielestä koska alkava raskaus voi vielä pahentaa hyperin oireita :O

Neiti olen kyllä kuullut, että alkioita on siirretty 4päiväisinä, joten mahdotonta se ei ole. Toisaalta jos alkio ei maljalla kehity enää sulatuksen jälkeen, niin mitkä olisivatkaan sen mahdollisuudet kehittyä myöskään kohdussa eteenpäin? mun veikkaus on, että jos kuolee maljalle niin elinmahdollisuudet eivät olleet hyvät alunperinkään.

Muistelen, että olet samalla klinikalla ja lääkärillä kuin minä. Mä varmaan itse koettaisin luottaa heidän ammattitaitoon asiassa ja katsoa sen ylimääräisen päivän, että pääseekö alkio blastovaiheeseen kuudentena päivänä.
Ainakin heillä kuulemma joskus esim pyhien takia on jouduttu alkiot pakastaa jo 3 päiväisinä sen normaalin 5 päivän sijaan. Ja tällöinkin sitten siirtoa varten ne heillä sulatetaan ja jatkoviljellään blastoiksi, ja heidän onnistumisprosentti tässä(kin) on ollut hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Onko tuo ainoa alkio mikä jatkanut jakautumista? Valitettavasti en muuta osaa sanoa kuin, että kannattaa ehdottomasti kyllä aina kaikista huolistaan puhua lääkärille, ja varsinkin suoraan vain sanoa että homma on näin että haluaisit päästä siirtoon kyllä keinolla millä hyvänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti.
Suuret onnittelut JONPA77! Olen todella iloinen puolestanne.

Pirunpellolle pahoittelut hankalasta punktiosta. Yritä ajatella, jos vaan auttaa, että keho on ehkä toipunut punktiosta välikierron jälkeen paremmin ja on valmiimpi raskauteen.

Meillä oli punktio maanantaina ja tulos oli seitsemän munasolua. Siirto olisi huomenna. Sairaalasta ei ole kuulunut mitään väliaikatietoa, mikä on kai hyvä asia? Mietin onko huonommilla soluilla miten mahdollista raskautua...? Olen ollut kyllä kipeä punktion jälkeen. Alamahaa juilii koko ajan, pissaaminen sattuu ja käveleminen tapahtuu hiipimällä. Mites muilla on mennyt nämä punktion jälkeen?
 
Neiti, mä kyllä ymmärrän huolesi. Kysy ihmeessä sitä aikaisempaa siirtoa, jos siltä tuntuu. Juuri tuosta syystä pitkä viljely vähän epäilyttää minua – siis että menetetäänkö siinä kenties matkan varrella jotain sellaisia alkioita, jotka olisivat kohdussa oikeisiin olosuhteisiin päästyään voineet sittenkin lähteä kehittymään. Toki pitkässä viljelyssä varmasti saadaan ne kaikkein elinvoimaisimmat yksilöt seulottua, ja se onkin tietysti järkevää, jos on mistä valita. Mutta jos alkioita on esimerkiksi vaan 1–3 kaiken kaikkiaan, niin kyllähän niille kaikille haluaisi antaa mahdollisuuden – varsinkin jos hoidosta on joutunut pulittamaan useamman tonnin. Siksi olenkin ihan tyytyväinen, että omalla klinikallani siirretään alkiot kolmipäiväisinä.

ON: Lääkärissä on taas käyty. Nyt pidetään välikierto, ja seuraavasta starttaa IVF numero 2. Myös DHEA-resepti on kourassa, joten katsotaan nyt sekin kortti, josko siitä olisi apua. Klinikalta tullut ekan hoidon lasku tietysti kirpaisi aika kovaa. :rolleyes: Lääkärini lohdutteli, että eka hoito on usein vasta diagnostinen. No, aika kallis diagnoosi me saatiin, mutta toivottavasti siitä on jotain hyötyä sitten jatkossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Pikapäivitys: En joutunut osastolle mut ei ollut kaukanakaan. Jos ois ollu vettä kohdun takana edes milli niin sinne oisin jäänyt.
Sairasloma jatkuu, mitään lääkkeitä ei ole eikä annettu? Keltarauhasten takia (näin ymmärsin) ja turvotuksen takia veritulppariski + hyper siis joten vettä vettä ja vettä (voisin osan korvata vaikka ginillä) ja lepoa mut ei liian levossa, ettei tule tulppaa.
Ei siirtoa siis, ei tule kuuloonkaan ja odotteluks menee. Perhana!
 
Hienoa Jonpa, onnea!!
Melko joukko teitä ollu punktiossa ja hyviä saaliita ootte saanu. Pidän peukkuja siirtoihin teille!

Täällä ketutus. Punktiot ja tuoresiirron jälkeinen kierto menossa. Kp 19 eikä ovisplussaa. Äääh eikä varmaa tuukkaa :( onko muilla punktio saanu kropan sekasi? Saa päivittää ensi kiertoon mulle 1. Pas. Jos sinne nyt ikinä päästään :(
 
Pirunpelto, outoa ettei ne määränneet sulle niitä pillereitä. Ehkä se on hyvä merkki? :) mikä sulla on olo muuten? Sitten vähän omaa napaa ja pari kysymystä. Mulla on nyt PP7 ja tein sen RFSU:n liuskatestin tunnin pantatusta pissasta. Tyylipuhdas NEGA, *ERSE! Kun ootte aloittaneet testauksen ajoissa, niin millä testeillä ootte sen tehneet ja tietty ne aikaiset plussa testien merkit kiinnostaa enemmän. Mulla on koko ajan oksettava olo, sylkee kertyy suuhun ja kuvottaa. Jopa kahvi, mikä ei normaalisti sitä tee. Varmaan jotain valerauskautta?! Ensi viikon maanantaina olis verikoe. Pakko testailla vielä ennen sitä. Lupasin muuten itelleni etten testaa ennen sunnuntaita ja tässä ollaan! :( arsuttaa!!!
 
Mamido, mä luulen että mulla sekoaa kroppa ainakin tässä kierrossa ja seuraavassa. Miks nyt muuten metsästät ovulaatiota? Oisko passin voinut tehdä jo sulla tähän menevään kiertoon? Eikö siinä ole tukena mitään ultraa tai jos ei ovisplussaa kuulu niin pregnylillä irroitus?
Minä ihmettelin ja kerroin että inhoon ovistestejä, ei niihin aina jouda kuseksimaan ja 2krt päivässä niin menee tikkuja aika paljon! Ne sitten sanoivat että on toki mahdollisuus luonnonkiertoon ultralla katsella ja sitten pregnylillä irroitus, niin on varmempi ajoitus PAS:iin.

Aloin tossa huuhailemaan taas omia, vaaleanpunaisia ajatuksiani (tiedän, olen hölmö.) mutta siis jos mulle nyt vasemmalle jäi munasoluja, niin eikös mulla periaatteessa ois mahdollisuus raskautua luomusti nyttenkin? Mä en siis saanut koko irroituspiikkiä hyperin takia.

Tottakai hullun täytyy keksiä ajanvietettä itselleen ajattelemalla kaikki mahdottomatkin skenaariot :whistle:.
Mulla aristaa nännit tosi kovasti ja finnejä pukkaa naamaan. Onko se keltarauhasen vaikutusta vai mitä? Tämä tissituntemus on voimakkaampaa, kuin yleensä oviksen jälkeen. Siis ihan daijua ajatella tällasta, mutta hei, mitä ei epätoivoissaan ajattelisi :love:
 
Näköjään sinäkin Nennis olet yökukkuja, taitaa olla muuten vielä täysikuu kohta, joten kaikki pimeet on liikenteessä :D
Olo on ihan ok. Harmittaa ettei pääse lenkille tai reuhtomaan muuten vaan. Ja ärsyttää tuo veden kittaaminen, mutta muuten ihan hyvin menee. Vatsa edelleen mielettömän turvoksissa. Haaveilin surullisen iloisena tänään peilin edessä katsoen vatsaani, kun se pömpöttää niinkuin odottasin jo pitkällä, että oispa ihana. Mies myös sanoi, että hänestä tuntuu jo siltä että odottaisin, varsinkin kun näytän siltä ja oli omalla tavallaan onnellinen. Se on muutenkin kohdellut mua, kuin kuningatarta.:love:
Koirakin juoksee perässä kuin riivattu, en tiiä mikä sitä vaivaa mut se istuu vessassakin mun kanssa. Aika suloista!
Mutta hei, ollaan Nennalii sitten valeraskaana molemmat. Toivon kyllä että sun "valeraskaus" muuttuisi parin päivän sisällä ihan -real thing- asiaksi, eihän sitä vielä tiedä.;)
 
Nennalii rfsu testit on ihan tympeitä ja näyttää tosi huonosti viivaa verrattuna muihin testeihin. Kokeile Citymarketista pregcheck testiä tai apteekista apteekin omaa raskaustestiä. Ne on ollut perus luotettavia ja näyttää ajoissa jo. Tsempit!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Pirunpelto, outoa ettei ne määränneet sulle niitä pillereitä. Ehkä se on hyvä merkki? :) mikä sulla on olo muuten? Sitten vähän omaa napaa ja pari kysymystä. Mulla on nyt PP7 ja tein sen RFSU:n liuskatestin tunnin pantatusta pissasta. Tyylipuhdas NEGA, *ERSE! Kun ootte aloittaneet testauksen ajoissa, niin millä testeillä ootte sen tehneet ja tietty ne aikaiset plussa testien merkit kiinnostaa enemmän. Mulla on koko ajan oksettava olo, sylkee kertyy suuhun ja kuvottaa. Jopa kahvi, mikä ei normaalisti sitä tee. Varmaan jotain valerauskautta?! Ensi viikon maanantaina olis verikoe. Pakko testailla vielä ennen sitä. Lupasin muuten itelleni etten testaa ennen sunnuntaita ja tässä ollaan! :( arsuttaa!!!
RFSU on kuuluisa viivanpaikoistaan (mulla tulee sillä aina harmaa viiva), sillä pettyy herkästi! Mä oon testannu 10mmol erityisherkillä raskauskeijusta, apteekin omilla, First step on halpa apteekista, markettien Pregcheckeillä ym.. Clearblue on musta hieman hankala tulkita ja kallis (sinistä viivaa hankala erottaa), digitaalisella voi sitten testata hcg:n nousua.

(.), eilen nollaultra, Menopur 300 IU alkoi, seuraavat ultrat ens viikolla. Punktio viikolla 10. Hyvin ristiriitaiset olot, jostain syystä optimismi alkaa aina karista siinä vaiheessa kun vingahduttaa visaa apteekissa :confused: Yhtäkkiä muistaa kuinka kallista lystiä tämä on, jos koko kierros päätyy vaikka 0-saldoon!

Mä ymmärrän niin hyvin Neiti. sun aatokset. Itsekin ottaisin vähän nuoremman alkion jemmaan kohtuun ja toivoisin, että se siellä luonnollisissa olosuhteissa lähtis kiinnittymään. Meidän klinikalla siirretään kaksipäiväisiä alkioita, toki syystä viljellään blastoiksi ym, mut mun kohdalla ne on ollut aina 2-päiväisiä.

Roxannelle tsemppiä seuraavalle kierrokselle! Tilastojen mukaan se onnistuminen lähenee koko ajan (y):)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne

Yhteistyössä