IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nennalle varovaiset onnittelut, nyt toivotaan että tämä pysyy!

Omaa napaa: Minulle sanottiin jo ennen ekaa hoitoa, että minulla on hyberin vaara, kun näyttäisi rakkuloita olevan niin paljon, ja lääkitys oli ekassa hoidossa melko maltillinen siitä johtuen. Nyt tähän hoitoon menopur annosta nostettiin, ja heti alusta on ollu aika turvonnut olo ja eilen illalla alkoi lievä kipuilu alavatsassa, yölläkin heräsin jotenkin siihen. Ja nyt aamulla tietty paniikki on valmis! :confused:
 
Olipas Tupsulilla hieno tulos! Toivottavasti piinailun lopputulos on myös yhtä loistava!

Ja RooRoo... Mikä lukema! Wow! Onnea myös Nennalle... Kovin näyttää vahvalta plussalta, kun näin aikaisin näkyy! :love:

Nappeus: Tiedän tunteen. Meilläkään ei edellisessä IVF:ssä saatu mitään pakkaseen. Alun perin olikin tarkoitus icsata puolet soluista, mutta biologi oli viime metreillä päättänyt toisin, kun ei olevinaan ollut mitään syytä, miksei maljallakin onnistuisi. No josko nyt tällä kierroksella sitten kaikki icsin voimalla...

Toivotaan, että Toiveikkaan megakuukautiset loppuu pian. Täälläkin Synarela aiheutti megapitkän vuodon, normaalin 3 päivän sijaan 10 päivää, mutta siitäkin selvittiin.

Plussamammalle tervetuloa!

Ja Reuna... Uskoa ja toivoa ei siis todellakaan kannata vielä menettää. (y) Hyvä, että pääsette nyt yhdellä yrityksellä kokeilemaan useamman valmisteen vasteita ja saatte hyvää tietoa, mikä toimii ja mikä ei. Toisilla menee monta hoitokertaa sitä oikeaa etsiessä.

Yrittäjä: Miksi, voi miksi?? :cry: Olisin kyllä sitä mieltä, että meille hoidoissa rämpijille riittäisi tämä tuska ja ne plussat saisivat pysyäkin plussina. Uskaltaako sitä iloita mistään ennen kuin sen pienen oikeasti saa syliinsä. Paljon voimia!

Roxannelle ilmoittaudun ensi viikon punktioitaviin... (toivottavasti ainakin) ;)
 


Onnistuisko linkittää, on jo kuivannut tikku.

Jokin aika sitten söin kortisonikuurin ja koska niitä jäi, päätin syödä nyt prednisolonia 10mg/pv + iltaisin hieman punaviiniä. Yrittänyttä ei laiteta enkä tiedä oliko näistä apua, mutta hyvältä näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
On tää kyllä hurja ketju... Miten yhdelle sivullekin voi mahtua niin riipaisevia pettymyksiä ja samaan aikaan myös huikeita onnen hetkiä. Väkisinkin sitä tulee elettyä näissä mukana. Aina saa sydän syrjällään miettiä, kenelle se onni lopulta suodaan ja kuka joutuu taas kerran pettymään...

Yrittäjälle lämmin halaus täältäkn ja voimia tulevaan. Ehkä tämä oli sun kropallesi vasta harjoituskierros ja seuraavalla kerralla päästään maaliin asti.

RooRoo1:lle ja Nenna81:lle ihan hirmuisesti onnea! Tupsulille myös onnittelut hienosta punktiosaaliista.

Darnille, icsi mamakolle ja Tiltulille kovasti tsemppiä munisten kasvatteluun ja ensi viikon punktioon.

Minustakin oli tavallaan lohduttavaa kuulla, etten ole ollut ainoa, jolla ei saatu mitään pakkaseen. Tai siis eihän sellaista epäonnea kenellekään tietenkään toivo, mutta hyvä silti tietää, ettei se ole ihan tavatonta ja että seuraavilla kerroilla voi sitten tulla jo parempi tulos.

Tuli muuten mieleeni sellainen kysymys, että minä kierron päivänä olette olleet punktiossa ja onko ajoitus ollut sama kuin ovulaatiolla luonnollisessa kierrossa? Omalla kohdallani punktio oli kp 13, kun ovis yleensä tulee vasta kp 14-17. (Yritän tässä siis epätoivoisesti keksiä selityksiä sille, miksi homma meni niin pahasti pieleen...)
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1 ja Darni73
Yrittäjä:cry:
Roxanne
ekassa lyhyt kaava punktio osu ihan normaalin oviksen tienoille kp11 ja täs toisessa pitkä kaava ja punktio kp 19.
Ei meilläkään mitään ekasta pakkaseen saatu. Toivotaan et maanantaina saataisiin parempi saalis ku viimeksi.
Nenna:love:
 
Yrittäjälle jaksamista, kyllä on syvältä että teilläkin kemialliseksi jäi..:cry: (laitan sen kuitenkin plussanneisiin, niin kun minutkin sillon joulukk laitettii, niin "näkyy tilastoissa", selvästi plussalla kuitenkin kävi)

Nappaeukselle myös voimahali, ei me luovutetta, ei.. vaikka se just sen negan ja vuodon alun hetkellä tuntuu niin paskalta!!! Jostain sitä sisua/uskoa vaan sit tulee.. kai se on vaan se niin valtava halu/haave/toive..

Nennalle onnitteluja, toivottavasti siinä pidät tätät plussa tuulta nyt yllä.. näyttää kyllä hyvältä viivalta noin aikasin, mikäli minä ymmärrän! :)

icsi mamalle
oikein rentouttavaa viikonloppua, nauti!

Reuna toivottavasti lääkkeen vaihto auttaa ja pääsette viellä tässä kierrossa punktioon.

Darnille, icsi mamakolle ja Tiltulille hyviä kasvatteluja, varmaan jo viikonlopuna aika rauhallisestit ottaa.. ainakin icsi mamalla hyvä kun kylpylässä lilluu! :)

Kiva että Toiveikas81 on päässyt lomailemaan ja parisuhdetta hoitamaan on se tärkeää.. ihan itsekkin oon tyytyväinen et lähdettiin tai että lähdin mukaan reissuun, vaikka kierto jäikin välistä.. pakkohan se on muutakin elämää olla. Toivottavasti sun megamenkat alkaa helpottaa ja ei oo mitään jäänyt..

plussamamma:lle tervetuloa.

Puuh jokohan tää olis valmis.. kaikille muillekkin tsempit ja mukavaa viikonloppua..
 
Eihän se mennyt ihan nappiin Menopurien pistäminen. Tai sen liuoksen valmistaminen. Toinen liuotinruisku nesteineen lattialle, mies oli hieman kiukkuinen itselleen kun tiputti sen. Onneksi ei ollut kuin 2,5e menetys, mutta pelottaa ajatellakkin, jos ei olis ollut lääkekatto täynnä..

Yrittäjälle jaksamisia! Ja Nennalle onnittelut! Ainakin!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Mulla on taas ihan dorka "ongelma".. tai siis pitää kelata ihan liikaa asiaa! Hölmöltä tuntuu ees kirjottaa, mutta kun tiedän et meillä kaikilla ("tavallisilla ihmisillä" ei, heh ollaan jo oma rotu ;) ) on näitä hassuja mietintöjä mikä kaikki vaikuttaa, vaikka järki sanookin et ihan turha niitä mietiskellä, turhaan vaan lisää stressiä, vaan minkäs päällesi voit! Eli nyt on siis kyse PAS:sin jälkeisetä "elämästä", ihan normaalia eläämää voi ja pitää elää, toki alko ym pois. Mutta mitenkähän kiinnittymisen aikoihin raju fyysinen rasite.. voiko olla jotain haittaa?? Kevyt liikunta varmaan hyväksi, mutta entäs suurempi rehkiminen. äh, en tiiä, miten tää nyt voi näin taas mietityttää.. ihan typerää pähkäillä tällästä. Mun pitäs huomiseen mennessä päättää osallistunko ens vkl tapahtumaan jossa tulisi aika paljon rasitusta. Ma siis on 2 päiväsen siirto, eli eikös se sillon vkl maissa pesää alkaisi rakentamaan?!!! :rolleyes:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 3.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 #ensimmäinen #selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
RooRoo1: #2014 #toinen #PCO #1. IVF

Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt #1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Mari32
: testipäivä 14.3 (3 pv, siirretty 1.3 )
Nenna81: testipv 18.3 (3pv siirretty 4.3)
Tupsuli: testipv 27.3 (2pv/11.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Mä täältä taukokierrolta kirjoittelen. Lukenut olen viestejä joka päivä ja vaikka itsellä yhden kierron mittainen tauko menossa, jotenkin sitä elää tosi vahvasti ihmisten tarinoissa mukana. Kylmiä väreitä tulee onnistumisista ja pettymyksistä.

Huikea määrä plussia tässä kuussa!!! Ihan mieletöntä! Todellakin luo uskoa tulevaan myös itselle.

Lämmin halaus Yrittäjälle :(

Erityisesti syvennyin niihin teksteihin, joissa purettiin tuntemuksia näiden hoitojen aikana. Kyllä se vaan kuulkaa niin on, ettei KUKAAN muu voi näitä tunteita ymmärtää kuin saman itsekin kokenut. VAikka elämässä on meneillään paljon muutakin, parisuhde voi hyvin, on paljon harrastuksia, tosi mielenkiintoinen työ, ihanat välittävät ystävät, ja mitähän muuta - tämä lapsettomuuden tunne ei hellitä ikinä. Ei vaikka mulla yksi lapsi onkin edellisestä liitosta. Siinä mielessä tämä palsta on korvaamaton. On ihanaa kuulla, että jollain toisella on täsmälleen sama olo. Me ollaan vahvoja naisia kuulkaa kaikki <3

Nyt en saa kelattua taaksepäin, että kuka siitä puheli, ettei saanut mitään pakkaseen, mutta juu, eihän meilläkään saatu mitään ekalla kierroksella. 9 hienosta munasolusta 1ainoa (yksi!!!) hedelmöittyi ja sekin oli jotenkin fragementoitunut. Ihan järjetön pettymys. Nyt on siitäkin onneksi noustu. Ens kerralla paremmalla onnella, toivon.

Keväistä viikonloppua kaikille! Ja tsempit piinailijoille ja muillekin! Tiättekö, mä uskon, että jonain päivänä meistä kukaan ei ole enää tällä palstalla tai tässä ketjussa kirjoittamassa vaan nämä tuntemukset ovat taakse jäänyttä elämää ja me eletään onnellisina just sitä elämää mikä meillä sillä hetkellä on - tulipa niitä vauvoja tai ei, hoidoilla tai luomusti. Kyllä me selvitään :love::love::love:
 
Haluan myös tuoda toivoa tänne omalla historialla... täälläkin yks kellä ei menny mitään pakkaseen 1. hoidossa ja solujen laatukin oli heikointa (menopurilla!), 2 keskitason rupua siirrettiin tuoreena. Tänkään jälkeen ei huikeita saaliita oo ollu mutta jotain sentään, 2. hoidossa laatu parani hieman, 2 tuoresiirrettiin ja 2 pakkaseen. 3. kerralla tulikin tähän mennessä isoin solusatsi (31 joista kypsiä 26) ja nämä jouduttiin pakastaan. Näistä myöhemmin 1 tuoreena siirtoon ja 3 kasvoi blastoiksi (5AB, 6AB ja 6BB) ja pakkaseen, ja näistä 1 (identtinen kaksois)raskaus josta tosin kkm. 4. hoidossa 2 tuoresiirtoon ja vain yksi 6AB blasto pakkaseen, ja tästä ainoasta nyt pidemmälle edenny raskaus.
Mulla 1-3 ekaa hoitoa (solujen kerätystä) tehtiin vuosina 2009-2010 eli kun olin vielä paljon nuorempikin.
 
Kovasti tsemppiä kaikille!! Yrittäjälle voimahalit! Ja Nennalle myös tsemppiä piinailuihin ja toivotaan että vahvistuu! Kyllä me kaikki vahvoja ollaan kun jaksetaan piinailut ja vielä noustaan pettymyksistä! Ja se on just näin, ei näitä juttuja voi muut ymmärtää kun samassa tilanteessa olevat!
 
Sphinx kauniista sanottu :love: ajattelen aivan samoin.

Domi sinuna en osallistuisi. Se syyllisyydentunne jos jotain tapahtuu on jotain ihan kamalaa :( Pelkään että aiheutin kovalla fyysisellä suorituksella keskenmenon. Jos pääsemme vielä siirtoon, niin aion ottaa muutamat ensimmäiset herkät viikot ihan rauhassa.

Vilijonkka toivon että teidän vastoinkäymiset on vihdoin ohi.

Mari
ja Nenna lisää pinkkiä sinne teille... <3

Kiitos vielä teille kaikille kauniista sanoistanne :love:
 
Mulla on taas ihan dorka "ongelma".. tai siis pitää kelata ihan liikaa asiaa! Hölmöltä tuntuu ees kirjottaa, mutta kun tiedän et meillä kaikilla ("tavallisilla ihmisillä" ei, heh ollaan jo oma rotu ;) ) on näitä hassuja mietintöjä mikä kaikki vaikuttaa, vaikka järki sanookin et ihan turha niitä mietiskellä, turhaan vaan lisää stressiä, vaan minkäs päällesi voit! Eli nyt on siis kyse PAS:sin jälkeisetä "elämästä", ihan normaalia eläämää voi ja pitää elää, toki alko ym pois. Mutta mitenkähän kiinnittymisen aikoihin raju fyysinen rasite.. voiko olla jotain haittaa?? Kevyt liikunta varmaan hyväksi, mutta entäs suurempi rehkiminen. äh, en tiiä, miten tää nyt voi näin taas mietityttää.. ihan typerää pähkäillä tällästä. Mun pitäs huomiseen mennessä päättää osallistunko ens vkl tapahtumaan jossa tulisi aika paljon rasitusta. Ma siis on 2 päiväsen siirto, eli eikös se sillon vkl maissa pesää alkaisi rakentamaan?!!! :rolleyes:
Mä oon aatellu liikkua reippaasti, esim. käydä jumpassa ja pyöräillä 2x6km töihin + nyt teen täällä kevätsiivousta. Yritän saada kohtuun verenkiertoa ja stressihormoneja alemmaksi. Viimeksi pp1 alkoi viikon kestävä muutto + puutarhan kääntäminen lapiolla, tietysti varoin syviä kumarruksia ja raskaita taakkoja, mut viikon ajan olin päivittäin jaloillaan aamusta iltaan asuntoja siivosin ja touhusin. Ja uskon sillä olleen suotuisa vaikutus kiinnittymiseen. Mut kahvakuulatreenit jätän nyt välistä, koska klinikalla kehotettiin välttämään kiertoja ja samaan aikaan ponnistamista, koska silloin munasarjan kiertymisen vaara on suurin. Ja kumarrukset syvään on kielletty. Että reipasta aerobista liikuntaa runsaasti, en harrastaisi kovaa fyysistä rasitusta, mut hieman voi mukavuusalueelts poiketa ja syke nousta, esim. normaali talvipyöräily. reipas sauvakävely, aerobic ilman hyppyjä jne. Siitä ei varmasti ole haittaa. + Olen ottanut puoli annosta punkkua iltaisin ennen oletettua kiinnittämistä, kuten otin viimeksikin. Maanantaina en enää uskalla ottaa, mutta nyt tänään vielä, jospa se tehostais jotenki... :D
 
Sphinx kauniista sanottu :love: ajattelen aivan samoin.

Domi sinuna en osallistuisi. Se syyllisyydentunne jos jotain tapahtuu on jotain ihan kamalaa :( Pelkään että aiheutin kovalla fyysisellä suorituksella keskenmenon. Jos pääsemme vielä siirtoon, niin aion ottaa muutamat ensimmäiset herkät viikot ihan rauhassa.

Vilijonkka toivon että teidän vastoinkäymiset on vihdoin ohi.

Mari
ja Nenna lisää pinkkiä sinne teille... <3

Kiitos vielä teille kaikille kauniista sanoistanne :love:
Et mitenkään voinut aiheuttaa keskenmenoa. Aatteleppa kun ihmiset raskautuu pääosin tietämättä mitään alkavasta raskaudesta liikkuen normaalisti alkuraskauden. Ammattiurheilijat ym. Vaara koskee meillä hoidoissa olevilla lähinnä isoja munasarjoja, jotka herkästi voi kiertyä. Älä kanna syyllisyyttä asiasta. Liikunta lisää vaan kohdun verenkiertoa, alkio on muuten erittäin hyvin siellä suojattuna. Alkio oli todennäköisesti kromosomeiltasn viallinen, kun meni kesken. Sinä et olisi voinut tehdä mitään toisin.

Oikein iso halaus, jaksamista sinulle. Suuntaa katse eteenpäin heti kun jaksat. Ehkäpä seuraava alkio pysyy! :love:
 
Minäkään en usko, että keskenmenoa voi itse aiheuttaa.. oon lukenut aiheesta paljon sen jälkeen, kun itse sain keskenmenon. Niin kuin eräs asiantuntija asian ilmaisi, "raskautta ei voi ravistaa irti". Ennen kaikkea luulen, että alkuraskauden keskenmenoissa syy on vaan siinä, että sikiössä/alkiossa on ollut joku vika, minkä takia raskaus olisi ennemmin tai myöhemmin mennyt kesken, ja itse ainakin ajattelen niin, että parempi silloin että menee mahdollisimman varhain..

Helposti sitä alkaa itseään syyttelemään, itsekin paljon liikkuvana oon nyt ihan tarkoituksella vähentänyt liikuntaa (lähinnä koska se vaikuttaa hormonitoimintaan), mutta kohtuullinen liikunta ei varmasti aiheuta mitään. Yhden tutkimuksen mukaan edes rasittava, säännöllinen harjoittelu ei aiheuta keskenmenoja. Tietenkin omaa kehoa kannattaa kuunnella, mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei.

Itse näin viime kesänäkin yhden jo melko pitkällä raskaudessaan olevan naisen (maha jo aika iso), joka tuli vastaan kun olin juoksulenkillä.. ja siis hänkin oli juoksulenkillä! o_O hieman ihmetellen katsoin häntä, kun maha pystyssä juoksi menemään, mutta ilmeisesti ihan oman voinnin ja tuntemusten mukaan voi liikkua :D

Tietenkin jo aiemmin paljon liikuntaa harrastaneilla on myös erilaiset edellytykset harrastaa liikuntaa myös raskauden aikana kuin niillä, jotka ei ole sitä aiemmin juurikaa harrastaneet..

Tsemppiä meille kaikille projektin kanssa :love:
 
Mitenkäs te muut olette muuten töissä kertoneet asiasta? Tai oletteko kertoneet ollenkaan?

Mua lähinnä mietityttää se, kerronko vai en ja kuitenkin tuntuu että on pakko kertoa, koska punktiopäivää varten tarvitsen vapaapäivän sekä sen jälkeen luultavasti pari-kolme.. lääkäri ainakin sanoi, että määrää yleensä punktion jälkeen 3 päivää sairauslomaa, ja joillekin se riittää ja joillekin ei.

Ei yhtään huvittais kertoa mun esimiehelle näin intiimiä asiaa, ja kuitenkaan en tiedä voinko olla kertomattakaan... (n)
 

Yhteistyössä