IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mari ja Nenna :love::love::love: Onnea!

Domille pitkää pinnaa piinailuun, mahtavaa että saitte kyytiläinen (y)

Darnille myös tsemppiä ja toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy (y)

Tupsuli mä ainakin ymmärtänyt, että se lasketaan niin että hedelmöittymispäivä on seuraava päivä punktiosta.

Täällä oli kanssa ultra tänään ja n. 18 follit siellä taitaa olla, kaikki 15mm ylöspäin. Lääkäri sanoi että voi olla enemmänkin, ehkä jopa yli 20, mutta hän ei nähnyt niitä kunnolla (n) En ihan tajunnut. Nyt on Gonapeptylia piikitetty ja keskiviikkona punktio.
 
Täällä oli kanssa ultra tänään ja n. 18 follit siellä taitaa olla, kaikki 15mm ylöspäin. Lääkäri sanoi että voi olla enemmänkin, ehkä jopa yli 20, mutta hän ei nähnyt niitä kunnolla (n) En ihan tajunnut. Nyt on Gonapeptylia piikitetty ja keskiviikkona punktio.
Varmaan sama kuin mulla, osa folleista väliseinällisiä, joten muniksia saattaa tulla enemmänkin. + noin iso määrä kuvantuu ultrassa jo osin päällekkäin, että tarkkaa lukumäärää ei aina voi sanoa. Nyt otat rauhallisesti ja juot paljon, tuolla määrällä voi olla hyperin riskiä. Mut toisaalta ei se kaikille tule ja eiköhän noista se pieni ihme saada! Tsemppiä keskiviikkoon!!
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Nenna ja Mari: Niiiiin ihanaa! :love:

Ja voi tytöt, mitä munimistuloksia Darni ja icsimamako! (y) Ihan vähän ehkä kade... Mutta onnellinen kuitenkin teidän puolesta.

Nyt Domi ja Tupsuli vielä tuonne plussanneisiin mars, niin jopa näyttää maaliskuun plussanneet hyvältä! Taitaa tulla ennätyskuukausi! :p

Vieläköhän piti jotain kommentoida... No ei tällä päällä näköjään, joten tsemppiä vaan kaikille tasapuolisesti!;)
 
Kiitos kaikille tsempistä ja kiitos oikein mielelläni Tiltuli marssisin parin viikon kuluttua plussanneisiin!!! :)
Tänään ei tainnut kennelläkään mitään "suurta" tapahtua? Vai oliko.. Vähän rahallisempaa nyt tuolla piinailijoissakin, kun Nenna81:n tuloshan jo tiedetäänkin ;)
Paitsi olihan Darnilla tänään jännä päivä, toivotaan että puhelu tuo oikein kivoja tietoja!
icsi mamako ottaa nyt tän päivän rauhallisesti, sulla on kallislasti kyydisä!!! Ja muista juoda sitä vettä :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
No niin, eli yhdestätoista solusta kolme on hedelmöittynyt (n) siis kahdeksan "roskaa":eek:
En tiedä mitä ajatella kun nyt pitää vielä odotella jos heistä ei kuulu mitään ennen siirtoaikaa niin tervetuloa, sanoi ettei vielä osaa sanoa onko noista kolmesta siirrettäväksi asti.
Ihan tutkalla oon taas:alien:
On tää kyllä niin hirveetä stressailua vaikka ei sais olla.
Kyllä nää lapsettomuushoidot pistää henkisesti että fyysisesti todella koville ettei voi kun ihmetellä mistä sitä ammentaa kaiken voiman ja jaksamisen, ei oo niin isoa hattua keksitty mikä riittäisi hatun nostoksi.
Tää vertaistuki mitä täällä palstalla pyyteettömästi jaetaan on aivan korvaamatonta:love:
 
Voi Darni73, ymmärrän niin hyvin tunteesi! Olenkin täällä jännäillyt puolestasi. Vaikka hedelmöittyneiden määrä kuulostaa ehkä pieneltä, niin onhan se kuitenkin paljon enemmän kuin 1... tai 0! Eli ihan varmasti on hyvät mahdollisuudet, että saat siirrettävää ja kenties jotain pakkaseenkin. Tsemppiä ja voimia, tuo epävarmuus ja pelko on kyllä ihan pahinta tässä muutenkin rankassa hommassa (n)
 
Hei kaikille!
Olen suht uusi täällä, joskus vajaa vuosi sitten kirjoittelin johonkin ketjuun, kun olimme vasta hakeutumassa hoitoihin. :)
Olemme siis mieheni (31v) kanssa yrittäneet nyt melkein vuoden. Heti hormonikierukan poiston jälkeen 04/2015 teki yksityinen gynekologi lähetteen Naistenklinikalle, koska tiesimme etukäteen mieheni azoospermiasta. Minulla on edellisestä liitosta 3 lasta.
Mitään varsinaista syytä azoospermialle (0-4 uimaria/näyte) ei ole tutkimuksissa löytynyt ja kaikki hormonit, kromosomit, yms ovat kunnossa.
Pääsimme IVF/ICSI-jonoon 09/2015 ja viime viikolla olin yhteydessä Naikkarille, kun 6kk jonoaika oli kulunut ja maaliskuun menkat alkaneet. Nyt odottelemme sieltä tietoa, millaisella aikataululla edetään. Lupasivat olla kahden viikon kuluessa yhteydessä.
Toivon, että pääsisin piikittämään jo huhtikuun alussa alkavista kuukautisista.
Miten nopeasti muut olette päässeet aloittamaan piikkitykset IVF varten kun jonotusaika on tullut täyteen? :)
 
Siis häh, PAS perjantaina jos tyyppi selviää sulatuksesta!?! En tiedä miten tähän suhtautuisi. Oon ollu edelleenkin niin totaalisen maissa km jälkeen (lääkärikin vointia heti ekana kyseli, kun hänelle oli jäänyt -ihan oikea- käsitys että otin sen todella raskaasti) ja vuotanut 2vko välein enkä bongannut ainoatakaan ovista, että en oikein ollut osannut edes ajatella sellaista vaihtoehtoa.

Mutta hieno folli siellä oli, limis ihan täydellisen näköinen eikä mitään syytä miksi ei siirrettäisi nyt. Vähän on muuttunut ääni kellossa aiemmista käynneistä... Kovasti mua nykyisin siellä kuunnellaan, eli Pregnyl tänään ja pe siirtoon (2pv alkio pakkasessa, se ainoa...) ja Gonapeptyl ensi ti eli kun alkio olis 6pv.

Pelottaa kaikki. Ettei se selviä sulatuksesta. Ettei se tartu. Että se tarttuu mutta menee taas kesken. Tuntuu ettei tätä kestä mutta ei kestä sitäkään ettei mitään tapahdu... Pää hajoo!!

Kai mut voi päivittää takaisin tonne listalle SalamaT#5/14#mun ensimmäinen#endo+ikä#2.IVF 1.PAS
 
Olen niin hajanaisesti seurannut, etten osaa varmaan kaikille erikseen kommentoida, mutta Mari32 -ihanaa, toivottavasti pystyt vähän nauttimaan! Ja Darni73 -mullahan tokassa hoidossa kasvoi ihan kokonaiset 3 follia, mut niin vaan niistäkin nyt PAS suunnitteilla ja tuoresiirrosta plussa, vaikkakin km. Mutta ymmärrän NIIN hyvin huolesi, tsemppiä!

Muutoin tasapuolisesti onnitteluja, tsemppejä ja voimahaleja...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni! Voimia piinaan...on tää kyllä yhtä hermoilua ku koko ajan saa jotain jännittää. Eiköhän sieltä joku/t jaksa jatkaa ja pääsisit siirtoon.

Jännittää itelläkin. Tänään kävin ultrassa ja näillä näkymin ovis tulis viikonloppuna ja siirto olis sitte ensi viikolla.
Kyselin samalla jäljellä olevien alkion laatuja, niin ei kovin kummoisia oo, mutta ei juurikaan huonompia, mistä tyttö sai alkunsa, toivoa on noilla 2-2,5 pisteen alkioillakin. Yks tais olla 6päiväinen ja kaksi 3päiväistä. Masensi kyllä se lääkärin asennoituminen noihin alkioihin...ei siis oo suuria odotuksia, mutta jospa sitä ei niin korkealta sitte tipahtaiskaan ku sen negan sitte aikanaan tikuttaa.

Tukilääkkeenä nyt sitte vain pregnyl. Lääkäri meinas ettei siitä gonapeptylistä olis hyötyä. Vitsit ku noi jokainen lekuri sanoo eriä!!!!! Viimeksi pistin pregnylin irrotuspiikkinä ku sain oviksen tikkuun, nyt kuulemma vasta sitte siirtopäivänä aloitetaan pistämään ja joka kolmas päivä pistän yhden kolmasosan ampullista ja tämä siis yht. viisi kertaa. Luotettavan raskaustestin voin tehdä vasta joskus. Pitääköhän pregnyl menkat pois? Oon raskautunu kummallakin kerralla ku oon sitä käyttäny, niin ei oo kokemusta.....tosin tämä jälkimmäinen kerta toi lapsen.

No tällaisia pohdin! Elämme jännittäviä aikoja! Paljon on täällä tapahtunut ihania asioita! Toivotaan että näin jatkuisi!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli ja Darni73
Nyt on mielialat taas ihan maissa... huomaa että menkat lähestyy. Tänään on taas sellanen päivä, että miettii tän koko projektin järjellisyyttä ja kaikkea sitä mielipahaa, mitä se tuo tullessaan. Näkee vaan sen turhan toivon ja epämukavuuden ja hermopaineen... Taas menee enskuussa kolme viikkoa ihan perseelleen. Ehkä se tästä taas helpottaa, kun menkat alkaa... Voi kun jaksais uskoa, että tällä kertaa mun paska kohtu (jonka pitäis olla lääkärin mukaan erinomainen limikseltään) antaisi sen alkion kiinnittyä ja kasvaa lapseksi asti...

Turhauttavaa, kun ei tiedä onko vika alkioissa, kohdussa vai kuun vaiheissa... :unsure: Ajattelin kysellä jotain kiinnittymisen tueksi tällä kertaa... Gonapeptyl ehkä?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Kiitos samoin Salama! Tosi kiva kuulla että pääsette passiin! Positiivisia ajatuksia sinne.

Mulle on määrätty gonapeptyl tukilääkkeeksi. Ja tosiaan KYS:n lääkäri sanoi, että se on ainoa (tai vastaava) lääke, jolla on tieteellistä näyttöä kiinnittymisen tueksi. Tsemppiä Nempula ja Kiela, toivoa on!
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja Nempula
Oo, hienoa salama! Tsempit passiin!

Darni..meillä oli aikalailla samat määrät ja kato kun teillä. Silti, yski saatiin pakkaseen! Toivottavasti tekin!! Tsemppiä!

Hieno nousu Marilla ja nennallekin onnea <3

Täällä kp39. Tikku uitettu siinä toivossa, että ovis olis menny huomaamatta ohi oikeeseen aikaan. No esiäitien roskishaamu oli stepillä, ei väriä eli eiköhän se ovis vaan ollu sillon melki 2vkoa sitten ja vielä saa muutaman pvn oottaa menkkoja. Mulle voi joku ihana päivittää 1ivf/1. Pas. Padilla kun oon niin en saa muutettua, mut toivottavasti joku bongaa.

Voimia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja Darni73
Huutelen tähän väliin punktion jälkeisestä kierrosta, oireita tai oloja?
Mulla on (anteeks vaan) joku kevätkiima iskenyt? Ekat 2vko oli melkein normaali olo, ja nyt yli vkon ollut ovis olo ja toosa tuntuu et se räjähtää kohta. Siis herrajumala onko muilla tämmöstä ollut hormoneiden jäljiltä, mun mies ei jaksa mua enää enkä minäkään :D:oops:.
Samaan aikaan alavatsaa vihloo välillä ja olen kiukkuinen, mutta voisin silti panna koko ajan :whistle:.
Hjälp!
 
Mulla ei ovista välikierrossa tullut ollenkaan, eikä siis ollu yhtään halukkaat fiilikset.

Olikos täällä joku/jotkut käyttänyt synarelaa siirron jälkeen tukemaan kiinnittymistä? Jos niin mikä pp sumut, oliko apua ja vielä oliko lekurin määräys vai "omaa hoitoa"?

Suuret kiitokset kaikille tsempeistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Olikos täällä joku/jotkut käyttänyt synarelaa siirron jälkeen tukemaan kiinnittymistä? Jos niin mikä pp sumut, oliko apua ja vielä oliko lekurin määräys vai "omaa hoitoa"?
Synarelaa en oo käyttäny siihen mutta oisin kyllä ottanu omin päin jollei tuolla yksityisellä annettas rutiinisti joka siirtoon gonapeptyliä (joka siis ajaa saman asian). Eli kun alkio 6 päivänen niin 2 suihkausta, siis 1 molempiin sieraimiin.
Gonapeptylillä tuettuja siirtoja tehty 6 joista 2 kertaa alkanu raskaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Synarela on samaa lääkeryhmää kuin Gonapeptyl, en tiedä mikä ero niiden annostelussa on, että paljonko esim. Synarelaa pitäis ottaa Gonapeptylin sijasta.

kiela: sulla on tosi mielenkiintoset lääkkeet kiinnittymisen tueksi! Missä sä oot hoidossa, jos uskallat kertoa? En ole kuullut koskaan, että Pregnyliä pistettäis kolmessa osassa, jostain lahjamunasoluketjusta oon joskus lukenut, että joillekin ulkomailla hoidossa oleville on määrätty Pregnyl 5000 kolmen päivän välein yhteensä kolme kertaa jne.

Muoks. Tuossa ylhäällä olikin lullaby:n vastaus!

Darni73: harmi kun katoa tuli noin paljon, mutta toivotaan että ne kolme olisi laatua ja yksi ainakin lähtis kantokopassa mukaan synnäriltä :love:

(.) pp4 Mulla on oudot fiilikset, näillä näppäimillä pitäs alkion kiinnittyä ja yritän "kuunnella" tapahtuuko siellä mitään :ROFLMAO: Pistin aamulla Gonapeptylin ja heti hermoilin pistinkö sen liian aikaisin, olisko pitänyt iltaan säästää jos alkio onkin hitaampi jne... Sitten vertaan oireita edelliseen raskauteen, kun ikävä kyllä löysin täältä oireketjun, jossa olen piinallisen tarkasti kirjannut oireet onnistuneen raskauden piinapäiviltä ja ne on jo nyt ihan erit kuin sillon! Nyt mulla koko ajan menkkajomotuksia eilisestä lähtien ja tisseissä ei tunnu miltään. Viimeksi alakerta oli ihan hiljainen ja tissit kipeänä.... Pöh, tiedän ettei vielä pitäs pohtia mitään, kun eihän kaveri ole vielä edes kiinnittynyt, mutta tiedättehän te, omille aivoille ei voi mitään. Saispa jonkun nukutuksen pariksi viikoksi... Tsemppiä kanssapiinailijalle Domille (y)
 
Viimeksi muokattu:
Tupsuli! Ihan oon kujalla ittekki, että mikä nyt ois ollu järkevää "vaatia" ittelle. Ois varmaan antanu sen gonapeptylinkin jos olisin älynny vaatia. Tayssissa oon hoidoissa ja menin 7min myöhässä sinne ku juoksin pienen arojänön lailla pitkin ja poikin ennenku löysin uusiin tiloihin. Oli kyllä uudet hienot tilat :) Mulle määrättiin viimeksikki ku tuota tyttöä siirrettiin, niin tuo pregnyl. Sillon oli myös irrotuspiikkinä se 5000 ja lähtien siitä pistin joka kolmas pvä sen yhen kolmasosan ampullia. Yht. 6piikkiä....aikamoista tuhlausta, ku yli puolet meni aina satsista hukkaan....ei oo onneksi kallista läkettä. Sitte kiinnittymisen aikoihin laitoin gonapeptyliä. Siis minähän puolitin oman käden oikeudella noi määrät ku tuntu niin yliampuvalta pistellä reilu kaks viikkoa. Pistin puolet pregnylin ampulleista ja sitte sen gonapeptylin. Nyt määrättiin siirtopäivästä se pregnyl joka kolmas päivä ja taas kolmasosa ampullista. Tätä pitäs pistää viitenä päivänä, eli kaks viikkoa pitäs pistää....eli todenmukaisen testituloksen sais klinikalle soittaa vasta kolmen viikon päästä siirrosta, mikäli menkat ei ala ja raskaus lähtis. No, mää tässä funtsin että miten noi nyt pistelis...kuuliaisesti kaikki, vai vähän vähemmän. Tämän vuoksi mun usko näihin tukilääkityksiin on menny menojaan. Oon niin monenlaista ohjeistusta saanut ja yks lääkäri sanoi, ettei mitään aukotonta näyttöä oo noiden tukilääkitysten vaikutuksista. Hyvä alkio kiinnittyy kuulemma mihin vain. Uskoakko tuotakaan. Kyllä nää on niin henkimaalilman juttuja että HOHHOIJAA!!!!!
 

Yhteistyössä