IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Huh, luojan kiitos kirjauduin tänne..meinasin nimittäin täysin unohtaa pistää gonapeptylin!! Nyt survaistu on :)
Mun piinani: 1ivf/1.pas ja 6pv alkio. Testi pv 12.4

Vipekös sen testikuvan laitto? Toivotaan että vahvistuu, mutta kyllä tuokin viiva nähtävissä oli!

Nyt ulos, aurinko paistaa pilvettömältä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mä olen tykännyt tämän palstan hengestä :love: Jos jokin asia tai viesti on ärsyttänyt, olen skipannut sen. Mua ei tosin haittaa hirveesti mikään, paitsi yleisesti kateus ja putkikatseisuus. Ja mun mielestä on ihana että täällä käy muutkin kirjoittelemassa.

Jos jatketaan rutinakeskustelua, niin olen Domin kanssa samoilla linjoilla. Hätähousu-palsta on erikseen. Ei se että sanotaan morjes ja seuraavassa viestissä kysytään onko plussa, niin ei kovasti lämmitä.
 
Tervetuloa joukkoon revontulet!
Todella suuria eroja näköjään paikkakunnasta riippuen julkisen puolen toimintatavoissa. Eihän se tietenkään niin yksilöllistä palvelua ole missään, mitä yksityisellä puolella saa, mutta tuo, kuinka teitä on kohdeltu, tuntuu kyllä niin kurjalta! Meneekö kaikki suomessakin siihen, että VAIN rahan voimalla sua autetaan oikeasti ja kuunnellaan! On kyllä todella surullista :( Onneksi olette hyvissä käsissä nyt ja hyvällä mielellä! Kovasti onnea hoitoihin!
Olen muuten ajatellut ihan samoin, kun mieheni on hyvin lapsirakas myös ja tullut aina ystävien/sukulaisten lapsien kanssa aivan ihanasti juttuun, että oman äidittömyyteni kanssa pärjäisin, mutta sitä en kestäisi jos hän ei saisi olla koskaan isä!
Meillä lapsettomuus syy on siittiöissä.

Sitte aiheesta toiseen. Älkää ystävät sekaantuko näihin One Stepin testeihin!! Tein aamulla, ei ollu edes aamun eka pissa, vaan 4h pidätyksellä eka testin ja tuloksena hailu viiva. Surun murtamana laitoin miehelle viestin, että tää oli nyt tässä. Kemialliseksi TAAS jäi. Sittte kuitenki parin tunnin päästä tein toisen ja kappas.....vahva viiva. Kannattaa säästää mielenterveyttä ja jättää nää rauhaan :D
http://aijaa.com/bJZjli

Mielestäni kyseessä ei oo ihan pieni ero.
 
Täällä pari päivää raunioita oon siivoillut ja totean että minusta Hipsunpöpsy, Domi jne puhuu ihan asiaa. Näitä "moikka teille kaikille, olen se ja se ja täällä plussa, kiitos hei" niin onhan ne ahdistavia. Mulla on yksi lapsi, joka alkaa lähestyä kouluikää ja tiedän että murheeni ovat erilaisia kuin niiden joilla lasta ei ole. Mutta samoja hoitoja läpi rämmitään kuitenkin ja niistä täällä puhutaan.

Itseäni ahdistaa livenä eniten se että vastasyntyneitä on nyt joka puolella, tuoreet äidit ihmettelee miksi olen surullinen eikä kukaan ymmärrä itkuani kun viimein kerron että vasta oli alkio kädelläni vessapaperissa. Tai siltä se tuntuu että vastikään, vaikka onhan siitä jo aikaa. Ehkä se on sitten niin graavia. Anteeksi suorasanaisuuteni.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Tästä ketjusta tuskin saa sellaista, että kaikki olisivat täysin tyytyväisiä toimintatapoihin. Toiselle testikuvien näyttäminen on tärkeää, toisia ne ahdistavat. Toiset haluavat plussanneilta kommentteja, toiset eivät. Tärkeintä olisi kuitenkin tilannetaju. Jos edellisen viestin kirjoittanut on allapäin epäonnistumisesta, olisi kohteliasta oman plussauutisen yhteydessä ottaa osaa. Toisaalta testiä tehdessä on usein niin tärinöissä, että ei välttämättä pysty keskittymään muiden viesteihin. Ja kun oma pettymys on suuri, ei välttämättä pysty onnittelemaan toisia ja iloitsemaan heidän kanssaan.

Niinpä sanoisin, että täytyy vaan yrittää ymmärtää. Kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet ovat kokeneet pettymyksiä. Jollain jää vierailu lyhyeksi, kun tuleekin yllättäen heti plussa. Toiset ovat täällä kohtuuttoman kauan. Toiset palaavat maitojunalla takaisin tähän ketjuun. Toiset poistuvat ketjusta ilman yhtään onnistumista. Toiset yrittävät sydän syrjällään toista lasta, tuntevat jopa voimakkaampaa surua ensimmäisen lapsen jälkeen. Toiset haluaisivat saada edes sen yhden, eivätkä ymmärrä miksi toiset eivät voi vaan tyytyä siihen ensimmäiseen. Ymmärrystä tarvitaan myös heille, jotka ovat niin pohjalla, että haluavat purkaa harmitustaan ja tuntojaan tänne. Ja heille, jotka pystyvät keskittymää vain omaan napaansa.

Ja jonkun mielestä tämä minun viestini on ärsyttävää lässytystä. "Ole jo hiljaa!" ;)

Toivottavasti pystyisitte kaikki rentoutumaan viikonloppuna. :love:
 
Olen muuten ajatellut ihan samoin, kun mieheni on hyvin lapsirakas myös ja tullut aina ystävien/sukulaisten lapsien kanssa aivan ihanasti juttuun, että oman äidittömyyteni kanssa pärjäisin, mutta sitä en kestäisi jos hän ei saisi olla koskaan isä!
Meillä lapsettomuus syy on siittiöissä.
Mulla menny varmaan jotain ohi:eek:
Listan mukaan teillä on viime vuonna syntynyt tyttö. Onko merkattu väärin vai miksi sulla tällainen pohdinta äidittömyydestä ja isättömyydestä?
 
On meillä tyttö! Anteeksi jos annoin väärän käsityksen. Tarkoitin noilla tuntemuksilla sitä 7vuotta kun lapsettomuudesta kärsittiin. Koko aikaa ei toki oltu hoidoissa, mutta tuli niin lähelle se revontulen pohdinta! Nyt meillä on tyttö!
 
Meillä on pian kans edessä se, että pitäis miehen veljen vauvaa mennä kattomaan, ja kiinnostaa ihan stanasti. Mulle vois iskee vaikka ripuli siinä vaiheessa. Asiaa ei yhtään helpota se, että tottahan meidän lapsi on kovasti innoissaan pienestä serkusta ja tykkää muutenkin niin kovasti vauvoista.
 
Täältä taustalta huhuilen ja pitkästä aikaa kirjauduin sisään. Lian kanssa samoilla linjoilla, että koemme asiat kovin eri tavoin. Toivon mukaan kuitenkin ymmärrystä riittää puolin ja toisin. Itse olen tästä ketjusta tykännyt juuri sen vuoksi, että tämä on tsemppaava, myötäelävä ja AITO. Täällä on saanut iloita, masentua ja surra. Itse ainakin olen kokenut saaneeni kaikissa tilanteissa myötäelämistä ja voimia jatkaa matkaa tämän palstan kirjoitusten vuoksi. Kiitos siitä ihan jokaiselle :), varsinkin mandalalle :love: jos tätä ketjua vielä lueskelee.

Uudemmille tiedoksi.. Sain ekan plussan hoidoilla elokuussa ja silloin ei ollut vielä tuota plussanneiden ketjua. Silloin koin ongelmalliseksi kirjoittaa alkuraskauden pelkoja tänne. No nopeasti palauduin tämän ketjun jäseneksi varhaisen km:n jälkeen. Nyt toisen plussan jälkeen joulukuussa käväisin tuolla plussaketjussa, mutta taas tänne palauduin.
Seuraan sekä plussaketjua että tätä, koska monet 'tutut' näissä ketkuissa kulkevat, vaikkakin eri vaiheissa. Pitkään aikaan en ole jaksanut kirjautua ja kommentoida, kun olen yrittänyt sillä tavoin ottaa vähän etäisyyttä tähän koko juttuun. Taustalla olen kuitenkin iloinut, kironnut ja surrut tapahtumia.

Summa summarum: toivotaan, että ketju pysyy aitona. Yritetään nauttia toisten onnistumisista, mutta epätoivon hetketkin on hyvä päästä purkamaan jonnekin. Ja olen itsekin jossain kohdin halunnut melkein kaikki plussanneet 'virtuaalisesti hävittää', mutta nyt taas osaan olla tosi onnellinen, kun moni hoidoilla on onnistunut.

Mukavaa kevättä kaikille :love::). Aurinkoa, positiivista mieltä ja toivottavasti plussia.

).( Meillä hoidot jatkuu vasta syksyllä, nyt kevät tutkimuksia ja toipumista noin 3 kuukauden vuodoista tuulimunan jälkeen. Oli aika rankka kokemus, tuli sen verran terveysongelmia että nyt tärkeintä nauttia elämästä, saada keho ja mieli taas virkeäksi.
 
Mä tykkään myös tämän palstan fiiliksestä, ja luin monia ja monia läpi ja päädyin tänne kirjoittelemaan. Ja onneksi päädyin :love: ootte ihania!

Revontulet mulle on myös musiikki ihan uskomattoman tärkeetä näiden hoitojen keskellä. Oma voimaannuttamisbiisini tällä hetkellä on Mikko Harjun Mä olen tässä. Mulle se kertoo parisuhteesta näinä vaikeina aikoina. Me ei olla ehkä ennen tätä aamua oltu täysin samalla sivulla mitä kumpikin tarvitsee toiselta, kun käydään näitä hoitoja läpi. Mutta tässäkin asiassa käytiin eilen todella pohjalla ennen kuin ymmärrettiin toisiamme. Nämä hoidot on kyllä kasvuprosessi monella tavalla.

Ihanaa kun saadaan taas lisää piinailijoita!

Muoks. Niin ja lämmin kiitos kaikille tsempeistä. Muutto on nyt tulevalla viikolla ja uuden kotimaan klinikoita on alettu jo varovasti vertailemaan.
 
Hipsunpöpsy toi ripulihan on oikeen hyvä idea jos tuntuu vaikealta(varmasti tuntuukin) mennä katsomaan vauvaa.

No nythän noi kuvat, kommentit jne.. saa täällä tunteita pintaan jos jonkinlaisia.
Luulisin kuitenkin että täällä tarkoitettiin kuvia ja plussa uutisia muutoin keskusteluun hoidoista osallistumattomilta. Ja kyllähän täällä kun seuraa toisten hoitoja niin niiden osalta myös varmaankin usea sen plussa uutisen ja/tai plussa kuvankin pystyy katsomaan tuntematta kateutta tai katkeruutta ja ehkä vielä iloitsemaankin.
Nyt oli lähinnä kyse varmaankin niistä ns "ulkopuolelta" tulleista. Ja niistähän helposti heti ensimmäisenä tulee fiilis että kirjoittaja lähettää kuvaa lällällää tarkoituksella vaikka varmaankin on todella ajattelematon ettei ymmärrä tämän olevan väärä paikka hehkuttaa. Kun se plussa testiin tulee ei sillä hetkellä mieti miten ja missä tuulettaa onneaan.
Hyvät tulokset, hyvä fiilis niihin tähdätään vaikka paskalta tuntuukin välillä.
 
Hei taas, vihdoinkin pääsin tositoimiin! Ja just oikeaan aikaan plussajunan tulevaksi matkustajaksi. Taisin viimeksi pukata sen liikkeelle, mut jäin seuraavalla asemalla pois, tahtomatta.
Siis eihän tässä vielä siirtoakaan vielä, mutta pos mielin yritykseen. Mulle voi päivittää
Bridge#05/15#AMH+ikä#3.IVF 1.PAS
Oon seurannut tuossa sivussa ja ihan mahtavaa, kun moni on plussannut! Porukkaa lähtee kohta tosi paljon toiselle puolelle. Kyllä tää on sellasta tahkoomista, että toivoo jokaiselle hyvää. Tää on yhtä tunteiden vuoristorataa. Hormonit pistää pään ja mielen sekaisin, eikä mihinkään pos suuntaan! Itse saanut välit tulehdetettua äidin ja siskojen kanssa, kerran eivät tukeneet tai onnitelleet edellisestä viivasta (kem). Tuli sit sanottua tosi pahasti. Nyt alkaa taas nuo hullut Cyclogestit, joten pelottaa jo ihan kuin sitä taas purkaa tunteita "rakentavalla" tavalla. Mitenköhän sit, kun (ei jos) olen raskaana!?
Tuosta 'mikä ärsyttää keskustelusta', itse nelikymppisenä, lapsettomana ja sinkkuna voin tunnustaa, että on ajoittain ottanut päähän jo lapsen omaavat, saati sit monen lapsen äidit, nuoret, aviolliset, satoja muniksia saavat, pakkasen täynnä omaavat, ekasta kerrasta onnistuvat etc. Nuo fiilikset yl kuuluu hetkeen, kun itse on saanut huonoja uutisia. Täytyy yrittää vaan muistaa, ettei toisen onni ole itseltä pois. Se on vaan vaikeeta välillä. Mutta ei näitä hoitoja kukaan harrastukseksi tee, varsinkaan hintojen vuoksi. Itse vähän onnekkaampi, kun hinta on alhaisempi täällä kuin Suomessa, mutta palvelu on mitä on. Toisaalta varmasti maksan saman kuin siellä, kerran onnistumis% on kovin pieni. Joudun myös matkustamaan toiseen maahan klinikalle.
Tänään taas huomasi kuin alkoi stressaamaan lähtö, viivyttiin sitä ja ärsytys vain kasvoi jonottaessa milloin minnekin, kolme tuntia meni, että pääsin ultraan. Sit lääkärillä olin taas ihan ok. Näköjään ottaa päästä tuo matka; taksi, kävelyä, jonotusta, kävelyä, bussi, jonotusta, kävelyä, taksi. Jospa tämä olisi toiseksi viimeinen kerta sillä torstaina on siirto. Tänään sain Pregnylin eli ma ovis, jolloin myös Cyclogestit ja Duphastonit.
Kohta pääsee piinaileen, jei! Täytynee tilata testejä.
Tulipa taas omanapainen juttu.
Toivon plussanneille onnea. Piinailijoille tsemiä, varsinkin Hipsulle (oltiin samoissa viimeksi). Ja odottelijoille: nauttikaa piinattomasta, paniikittomasta vaiheesta. Aika matelee, muttei pysähdy.
 
Kiitos Domi plussapäivityksestä, kai se pitää uskaltaa ajatella että raskaana kunnes toisin todistetaan -joku teistä täällä tämänkin keksi. Verikoetulos ei tullut vielä eilen mutta olo ja testit on kyllä sitä itteensä

Mä komppaan Liaa, Toiveikasta, Darnia... ja aikaa montaa noissa ärsytyskysymyksissä. Se niin riippuu omasta tilanteesta mikä ärsyttää milloinkin. Ymmärretään ja ollaan armollisia itsellemme ja toisillemme. Ja aion takuulla seurata tätä palstaa jatkossakin, koska haluan tietää mitä teille kuuluu! Hengessä mukana ❤

Bridgelle ja Mandalalle ainakin ja ketä muita olikaan, erityiskiitos. Annoitte hyviä vinkkejä passin ajoitukseen, en olis osannut pregnyliä muuten pyytää. Lopputulosta jään kauhunsekaisesti odottamaan...
 
Samoilla linjoilla monen edellisen kirjoittajan kanssa. Oon itsekin vähän ihmetellyt niitä (onneksi harvoja), jotka tänne tulee plussista kertomaan ja viivoista kyselemään, vaikka muuten ei ole keskusteluihin mitenkään osallistuneet. Totaalinen omanapaisuus myös kummastuttaa joskus näissä nettikeskusteluissa, siis jos ei ikinäkoskaan muille mitään kommentoi tai tsemppaa... Mut eipä täällä juuri sellaista porukkaa olekaan. Mä kanssa uskon, että näissä on kuitenkin kyse lähinnä ajattelemattumuudesta ja tilannetajun puutteesta, kuten Lia niin hienosti kirjoitti, ei todellakaan mistään ilkeydestä tai vahingonilosta.

Mä tunnustan kuuluvani niihin, jotka mielellään lueskelee niitäkin ketjuja, joihin ei varsinaisesti itse kuuluisi. Esim. tuolla plussanneiden ketjussa käyn mieluusti välillä kurkkimassa, miten tutuilla nimimerkeillä menee, ja teen sen ihan vain siksi, että täällä monista tulee jollain hassulla tavalla läheisiä ja siksi sitä haluaa myös jatkossa myötäelää heidän vaiheissaan. Ja toivon myös ehdottomasti, että plussanneet käy täällä jakamassa tietojaan tai vaikka vain taivaltamme seuraamassa, en näe siinä mitään pahaa. :love:

Jottei menisi ihan pelkäksi filosofoinniksi, niin Bridgelle toivotan paljon onnea uuteen PAS-kierrokseen ja SalamaT:lle hirmuisesti onnea plussasta. Olkoon tämä viimein teidän kertanne! Icsi mamakolle kovasti tsemppiä muuttoon, teillä onkin jännä uusi elämänvaihe edessä! Nennaliille pahoittelut :(

ON: Taidan olla ainoita, jotka on just nyt piikitysrumbassa? Follit kasvaa edelleen ihan toispuoleisesti, ja punktio on tiedossa ensi viikolla ke-pe. Toivon ihan hirmuisesti perjantaita, jotta follit ehtisi nyt tällä kertaa kasvaa ja kypsyä riittävästi (ja olisi myös töiden puolesta kätevintä, kun selviäisi todennäköisesti yhdellä poissaolopäivällä). No, maanantain ultrassa sit selviää...
 
Minä siirryn täältä plussaketjuun, vaikka virallinen testipäivä onkin vielä kaukana. Olen varmasti saanut pahaa mieltä monelle aikaan, kun oon postannu noita testikuvia. Niitä on täällä ollut pitkin matkaa ja en ajatellut asiaa sen enempää. Aamuinen postaus noiden tikkujen erosta ei ollut tarkoitettu hehkutukseksi, vaan aidosti siksi, että noi testit ei oo yhtään luotettavia. Täällä varmasti jokaista ärsyttää jokin asia ja Lia kirjoittikin siitä, että oma epäonnistuminen, sekä muuten lapsettomuuden kanssa syvissä vesissä kulkeminen on varmasti rankkaa, ilman että kukaan laittaa testikuvia. Itseäni monesti ärsyttää omanapaisuus, kun juurikin käydään laittamassa vain plussahehkutus ja edellisessä viestissä joku muu on saanut negan. Ne kirpaisee varmasti.

Tämä on hyvä ketju, avointa keskustelua ja se on parasta! Toivon jokaiselle onnistumista ja voimia jaksaa sen synkän hetken yli. Ei se jatku loputtomiin. Aurinkoisia päiviä kaikille! Tsempatkaa ja tukekaa toisianne samaan malliin. Täältä saa paljon voimaa!
 
Kiela, et ole, et todellakaan. Mulle oli mukava nähdä sun "retki" täällä. Hyvää jatkoa, toiv ei kuulla enää täällä :)
Plussat on hyviä, niitä ilman ei jaksa, toivo kun on niin pieni.
Salama, en tiedä, mitä tarkoitit, ehkä sekoitit toiseen. Tämä on mun eka PAS. Kiitos kuit :)
Mandala vielä jaksaa :) oikeesti onnellinen sun puolesta, vähän kyynel silmässä. Siis ilosta.
 
Minut voi myös poistaa piinailijoista. Melkoisen ihmeen tarvitsisi, jos plussajunan kyytiin pääsisi.

[Ällövaroitus]Tuli ulos sellanen verilimaklöntti, ihan kuin olisi sellanen pieni papu ollu, josta lähti sit pitempi lima (ihan kuin verisuoni olis ollu..). Heti perään alkoi sitten tuhruilu. [/Ällövaroitus]

Tämä on muuten ainoa paikka, minne tällaisista voi avautua. Elää myöten toisten iloissa ja suruissa. Kuten joku sanoi, kaikki me ollaan samassa veneessä, jotkut pääsevät veneestä aikaisemmin maihin ja jotkut ei ikinä.

Nennaliille suuret halaukset!
 

Yhteistyössä