IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi reuna :cry:
Nennaalii
jaksamista, olikos jatkoa tiedossa?
SalamaT hurjasti onnea plussasta samoin kielalle
Bridge
hienoa että sielläkin edetään, niin oon hengessä täällä mukana. Oon kylläkin kaikkien hoidoissa mukana ku oon vähän tällänen myötäelävä tyyppi.

Kävin sitten taas kuitenkin vastaanotolla kun ei olla valmiita luovuttaa.
Yllätykseksi ei mitään välikiertoja/taukoja tarvita vaan eilen alko vuoto ja tänään pistin aamulla elonvan. Ihmettelin kun lääkäri oli sitä mieltä että simulaatioon saman tien niin oli ihan pakko kysyä pariin kertaan että onko nyt ihan perillä ettei vielä menkkoja oo siirron jälkeen tullu ni sano että kyllä tää näyttää että vuoto alkaa viikonlopun aikana(ultratessa tuhrua havaittu) ja heti voi aloittaa pistolla ja vielä kun testikin oli negatiivinen niin ei esteitä aloitella vuodon alettua. No näillä nyt mennään joten et oo ainoa pistelemässä roxanne
Tai no mullahan oli nyt toi yksi piikki ja ens viikolla katotaan mitä lisätään. Kaikki lääkkeet meni mulla uusiksi. Kaikki piikit vaihtu ja lugetkin vaihtu lutinukseen.
 
APUA :eek: Nyt iski ovulaatiopaniikki!

Eilen ei tullut hymynaamaa klo. 15 aikoihin. Tänään töistä tullessa väsyneenä pissin tikkuun klo 14 ja unohdin koko testin. Kun muistin mennä katsomaan niin käytössä ei näkynyt enää mitään ja nypääsin tikun irti laitteesta ja näyttöön ilmestyi hymynaama. Ohjeista sitten lueskelin että näyttää uudelleen saadun tuloksen. Hädissäni tein äsken uuden testin, eikä tullut hymiöitä. Siis oliko mulla joku salama-ovulaatio ja mitä mä nyt teen?? Ilmoitanko itteni tiistaiksi PASsiin vai jatkanko vielä testailua jos olikin vaan joku häiriö :unsure:
 
Nempula, onpas kinkkinen tilanne. Voihan se LH-huippu joskus mennä nopeastikin ohi, tai olisko jälkimmäinen testi ollut liian lyhyellä pidätysajalla tms.? Sinuna ehkä koittaisin hommata jotain halpoja liuskatekstejä ja kokeilla niillä myös. Jos tulee ihan tasavahvat viivat niin kyllä sitten ovikseen luottaisin.

Darni, onpas hienoa että pääsitte näin nopeasti uuteen hoitoon! (y) Mä oon ymmärtänyt että on ihan hyväkin tehdä uusi hoito pian entisen perään, kun munasarjat on jo valmiiksi aktivoituneessa tilassa ja varhaisvaiheessa olleet munikset on saaneet hormonihoidosta hyvät lähtökohdat kasvulle. Tsemppiä!

Reunalle ja Vipelle pahoittelut :(
 
Siis ou mai gaad mikä määrä tekstiä tänne on tullut, nyt on "roihahtanut" asiat tunteisiin ihan huolella, hyvä niin, sillä sehän vaan puhdistaa ilmaa aina välillä


Nennalii voi apua, olen pahoillani. Olin jo varma plussastasi (vaikka ei saisi olla yltiöpositiivinen mutta silti!! ).
Reunalle halauksia myös, tuo on niin totta, että jotkut pääsee maihin aiemmin ja toiset jää kellumaan. Valitettavaa, mutta totta.

Aiempaan keskusteluun viitaten.
Minä käyn taasen urkkimassa noita odottajia välillä. On ihana lukea odotuksen oloista, tunteista ja miltä siellä ultrassa on näyttänyt. Elän niin täysillä mukana näissä jutuissa, että jännitän joidenkin puolesta vaikkapa sitä ultraa että "huiii löytyyköhän ne sydänäänet vai ei" ja jos ne on löytyneet niin tunnen iloa siitä. Siis varsinkin näiden pitkäaikaisten plussaajien uutisia käyn lurkkimassa odottajissa. Luulen, että ihan yhtälailla plussaajat kurkkii just tänne odottaen, että joku joka on pidempään palstalla kirjoitellut plussaisi kohta ja pääsisi mukaan. :)

Perhana, kertokaa nuoremmat ja viisaammat, saako näitä internetin seurantoja millään estettyä?
Siis jos selaan vaikka ignito-tilassa kaksplussaa, kattelen ovulaatiotestejä nettikaupassa niin niistä ei jäisi jotain evästeitä vai mitä ne nyt on?

Meni suoraan tunteisiin tuossa, kun kuuntelin YouTubesta sellaista lohdullista musiikkia minulle ja keskityin rauhottelemaan itseäni, että kyllä tämä projekti joskus vielä onnistuu, niin *KABUM* ja biisin välissä alkoi tulla näitä Clearbluen mainoksia: "Hei, oletko raskaana, osta nyt uusi clearblue ja ole entistä varmempi blaa blaa blaa".
Ja se mainos tuli joka biisin välissä!! Toi oli kyllä suoraan puukkoa sydämeen ja voi helvetti mitkä raivarit vedin. Se siitä rauhoittumisesta kun nettikin jo vittuilee hedelmättömyydestä
 
Pahoittelut negoista ja tyhmistä tuhruista :(

Nempula olen samoilla linjoilla kuin Roxanne, hae halppistestejä kaupasta. Mielestäni molemmat pidätysajat ovat riittäviä näyttääkseen oikein.

Onpa kivoja uutisia Darni! :) Voi hemmekko Pirtsi, tuo on kyllä törkeyden huippu! Mut hei, kyl te onnistutte, takuulla! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Pakko kommentoida nopeesti nempulalle että jos ohjeissa sanotaan että näyttää sen tuloksen uusiks silloin niin mä kyllä luottaisin siihen! Ite joudun aina otolliset päivät testaan ovista monta kertaa koska piikki on useasti tosi nopea..eli vaikla sulla nyy näyttäs negaa niin hyvim voinu olla iha oikea plussa se päivänen ja teoriassa ei välttis ees ollu tosi nopea koskav vaikka aamulla olis jo saattaanu olla..? Peukut matkaan :)

Voi nennallii, sulla oli nii hyvä viiva jo :( pahoittelut myös myös muille neganneille :(
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula ja Darni73
Ehkä mä luotan nyt siihen hymiöön ja aloitan sitten lutinukset maanantaina. Tiistaille pitää siirto varata. Olihan toi kyllä itseasiassa kiertopäivä 14 eli sen puolin ihan hyvin olis voinut olla ovis. Tosin oviskipua ei vielä ole ollut ja kp10 ei lääkäri vielä nähnyt rakkulaa... Pitää kysästä nyt vielä kun sitä siirtoa varailen, että onko mahdollista. Jostain keskustelusta luin, että se korkein hormonitason nousu saattaa olla jopa pari päivää ennen oikeeta ovista ja siksi ei näkyiskään varsinainen ovulaatio tuolla testillä o_O mutta jos lääkärit luottaa noihin testeihin, niin kai sitä pitää itekkin sokeena mennä mukana. Varsinkin, kun yleensä se ovulaatio on ollut myöhäinen, vasta kp17-19.
 
Kyllä se on uskottava. Ei se nega siitä enää muuksi muutu. Tänään on 12päivää siirrosta eikä testissä värin häivähdystäkään.
Ootteko käyttäneet estradoteja ja pillupalleroita ihan kuuliaisesti viimeiseenkin negapäivään saakka?
 
Ekassa hoidossa käytin tasipäivän aamulla vikan ja tokassa lopetin päivää ennen.

Hipsunpöpsylle tää vastaus
Anteeksi, tasipäivä?
Mä mietin et jos tänään illalla laittais vielä, testais aamulla vielä ja sit ei enää aamulla laittais palleroja.. ja sit on vissiin taukokiertoa luvassa..eikse tuu aina lääkkeellisen jälkeen?
Toki mulla alkaa sit piikittelyt, kun ei pakkases mitään oo..
 
Mulle on noissa lääkkeellisissä siirroissa annettu (2 päiväsillä) testipäiväks pp16, että tulos on ehdottoman varma ennenkun lopettaa lääkkeet. Eli vielä pp15 oon ottanu/laittanu niitä.

Mitä muuhun keskusteluun tulee, niin Mandalan tavoin oon aatellu kun valitettavasti tällänen hoitokonkari ite kuitenkin on, että yritän jakaa omia kokemuksia ja tietoja jos joku kysyy neuvoo johonkin...toivottavasti se ei oo pahottanu kenenkään mieltä.. raskaudesta oon maininnu vaan jos se on ollu asian kannalta jotenkin oleellista, sillonkin mahdollisimman lyhyesti ja neutraalisti.
Negoihin en oikein oo uskaltanu/kehdannu ottaa kantaa ettei kukaan kokis sitä tekopyhäks tms. kuten Mandalakin jo tais mainita. Ite ainakin koin hoidoissa sillee et eihän ne plussannneet ihan samassa veneessä enää ollu että ois ollu varsinaisesti vertaistueks siinä tilanteessa, ja joku nega-voivottelu ois saattanu lähinnä ärsyttää.
Mun mielestä mitkään raskausoirejauhamiset saati hehkutukset ei kuulu hoitoketjuun, ja niille onkin nykysin oma paikkansa. Ei se mihkään oo unohtunu viime kuukausinakaan miten masentavalta pahimpina päivinä niitä tuntu lukee eikä ois millään jaksanu, kun itellä taas kerran oli se surullinen yksviivanen testissä.. ja se syvenevä epätoivo kkm:n jälkeen kun 3 siirtoa 4:llä alkiolla meni taas tutuissa merkeissä. Tuntu että kaikki muut onnistuu km:n jälkeenkin suunnilleen heti seuraavasta siirrosta....!

Tietenkin toivon kans että mun pitkä ja kivikkoinen tie vois antaa uskoa ja lohtua, ainakin niille jotka ei vielä näin pitkää matkaa oo ite tässä reissussa rämpiny.
 
Mut voi kans poistaa piinailijoista, vahva plussa haalistunut tänä aamuna haamuksi. :( Nyt olen saanut päähäni että ehkä olen saanut aiemmissakin luomukierrossa kkm mutta en ole tajunnut. Mielessä pyörii kromosomihäiriöt yms.

Omalta kohdalta voin sanoa ettei tullut mieleenkään tulla tänne kertomaan viivoista. Tuntui että oli epäreilua saada ne koska täällä on paljon monta kierrosta käyneitä. Silti haluaisin vielä pysyä mukana koska teiltä saa niin paljon tietoa ja omia kokemuksia on hyvä verrata muihin. Toisaalta taas iloitsen jos joku onnistuu pitkän yrittämisen jälkeen ja siksi käyn lukemassa tuota plussanneet ketjua. Vaikeita asioita.

Varovainen kysymys, jos joku on joutunut kokemaan useamman kemiallisen, mistä nuo johtuu?
 
Hipsunpöpsy niin epäreilua :( onko teillä muutettu lääkitystä tai lisätty jotain? Kuinka pian pääsitte tarkempiin tutkimuksiin? Anteeksi jos kyselen liikaa. Tämähän oli mulla nyt 8. Kerta kun saan plussan. Toivoton olo että silti ei yhtään lasta eikä lisätutkimuksia tulossa.

Oon kahlannu pitkin nettiä ja lukenu aspiriinistä, kortisonista yms mutta mahtaako noistakaan oikeaa hyötyä olevan.
 
Hei!
Olen seuraillut ketjua jo jonkun aikaa ja olisi kiva tulla mukaan☺

Taustaa meistä: ollaan 36 ja 37 vuotiaita, yksi lapsi luomuna 10/2012. Nyt toisen yritystä 11/2014 alkaen, yksi kemiallinen/alkuraskauden km 8/2015. Nyt on tehty kolme inssiä tuloksetta joten edessä siirtyminen IVF:aan edessä.
Mitään erityistä syytä ei ole löytynyt kummastakaan, mulla epäsäännöllistä kiertoa mutta OI:lla kaikki näytäis toimivan kuin junan vessa ja miehen tavara priimaa. Klinikalla ovat toiveikkaita kun yksi luomulapsi on jo tehty, itsellä jo alkaa olla vähän vaikeaa vetää naamaa näkkärille kun yritystä on takana.
Eniten kaipaankin bertaistukea ja paikkaa jossa voi tuuletella. Kaverit vähän eri elämöntilanteessa joten en niille viitsi jakaa näitä juttuja.
 

Yhteistyössä