IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täältä taustalta vaan pistäydyin ihmettelemään, mitkä ihmeen vuodenalun plussahulinat täällä on käynnissä...:D Tää menee nyt sitten Suomen juhlavuoden piikkiin vissiin?
Itse en koskaan ehtinyt tänne puolelle asti, mutta ICSI-alkuinen raskaus täälläkin on menossa tänään rv 13+3.
Tsemppiä, pitkää pinnaa ja kovasti onnea kaikille hoitotaipaleella oleville.(y)

Niin joo, ihana tuo edelläoleva runo. Aloin ihan vetistellä täällä sitä lukiessa.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Tsemppiä piiniksiin Roxannelle! (y)Hyvä kun tuli nyt kuitenkin siirto+pakkanen vaikkei megasaalista tullutkaan..

Jansku00 toiv. Plussa vahvistuu! Ja onnea MaiMei! Ehkä täältä vielä plussia muillekin kun näin hyvä pössis:)

Blob toivotaan että viljely menisi hyvin!!(y)
Ja että Bridge pääsisit pian aloittamaan uudet hoidot...
Tsemppiä myös punktiota odottaville!
Siida en muista miten meni piikittelyt itsellä (vaikka siitä on vain reilu kuukausi :confused:)mutta muistaakseni Menopur alkoi vuodon pvä 2 itsellä.

Oma tilanne on tässä että yritetään mahdollisesti PASia 1.5 vk päästä.. 2-päiväinen työreissu siinä alkuviikosta varjostaa vähän hommaa..eli meneekö juuri siirron päälle kun vkloppukin siinä samassa. Tänään olin ultrassa KP 12 ja isoin rakkula oli 12-13mm. Jos ovis on aikaisintaan ens ke, voidaan mulle siirtää 6-päiväinen heti reissun jälkeen. Eli ovis ei missään nimessä saa tulla nyt ma/ti :unsure: mut lekurin mukaan vissiin yleensä se tulee kun rakkula on 17-22mm joten on toivoa että menee keskiviikkoon asti..koska mullakin ne usein olleet 19mm tai yli just ennen ovista. Kyllä ärsyttää jos tämä kuukausi menee ohi :eek::confused::mad: duunireissua ei oikein voi perua.
 
Tuo runo on kyllä todella koskettava! :cry:

Ihanaa MaiMei!! Aivan ihana koiranpentu teille kyllä tullut! Aivan huippua! Onnea kovasti! :love:

Tervetuloa Darni ja kovasti onnea hoitoon! (y)

jansku Mahtavaa! Toivottavasti pikkuinen on tarrannut lujasti ja viivat vahvistuu! (y) Mullakin oli selvä plussa jo pp8 illalla, että aivan hyvin voi olla.

Tänään omien laskujeni mukaan menossa 4+3 ja digikin näytti "Raskaana 2-3", että kyllä se on hiljalleen uskottava. Siirtyminen tuonne toiselle puolelle on vaan näköjään ison kynnyksen takana. Jotenkin ei vain uskalla. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: jansku00
Limakalvo oli 10mm, pas ensi viikon torstaina.
Tiistaina otetaan kai 4 solua jatkoviljelyyn ja niiden kohtalosta riippuen viimeisenä kortena voidaan torstaina sulattaa se blasto.

Täältä luettuun poiketen, lääkäri sanoi että limakalvo ei voi olla liian paksu siirtoa ajatellen,ovulaatiota ei tapahdu ollenkaan (zumejen takia) ja jos raskaus alkaa niin zumet ja lutinus jatkuu rv 10 asti...
Mitä täältä lukenut niin saanut monet lopettaa jo rv 7...(n)
Mietin jo peloissani ettei kai raskaus voi mennä kesken lääkkeiden lopetuksen takia kun lääkäri sanoi että raskaus on riippuvainen noista lääkkeistä :confused:
 
On kyllä todella eriäviä ohjeistuksia... :confused: Voisiko osan näistä eroista selittää se seikka, että jos ei ovuloi, ei ole munasarjassa ei ole keltarauhasta?! Istukkahan alkaa huolehtimaan sitten jossakin vaiheessa keltarauhashormonin tuotannosta. Just thinking...
 
Joo, just noin se menee kuin Jantzu sanoi. Eli lääkkeellisessä PAS:sissa (joka siis Blobilla nyt ymmärtääkseni on) jatketaan lääkitystä pidempään kuin luomukiertoon tehtävissä PAS:seissa, koska jälkimmäisissä myös oma keltarauhanen huolehtii hormonituotannosta ja Luget/Lutinukset on enemmänkin varmuuden vuoksi mukana.
Toki näissä tuntuu vähän eri käytäntöjä olevan muutenkin, mut oman lääkärin ohjeita on turvallisinta noudattaa. :)
 
Sen lisäksi mitä Roxanne kirjoitti, me kaikki myöskin ollaan yksilöitä ja siis erilaisia, ohjeistus eros voinee johtua siitäkin.. (toki se ei selitä sitä jos samalle henkilölle samanlaisessa tilanteessa eri ohje) Minulla esim. vaikka luomu kiertoon tehdään niin luget jatkuisi ainakin ekaan ultraan asti koska tuhrutteluja ollut ja tulee vuoto aina lugejenkin läpi..
Ja en kyllä muista että täällä olisi liian paksusta limiksestä puhuttu..
Mulla on taas sellannen tivoli täällä käynnissä et en ees jaksa rueta romaania tähän kirjottaa, mut ei taaaaskaan mee ihan niin kun stömpsöössä! (n)
 
Meillä just loppu talviloma, mut oon vieläki pakkolomalla töistä kun auto on rikki :ROFLMAO:

Lutinus alkoi lauantaina, ei oo ainakaan vielä muita sivuvaikutuksia kuin inhottavat krampit pari tuntia sen laittamisen jälkeen.
Enään 3 päivää torstaihin :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: jansku00
Kehtaanko soittaa polille jo keskiviikkona, kun testipäivä olis virallisesti vasta torstai? Oon nyt tehny kolme eri plussatestiä ja aattelin huomen aamulla tehä vielä yhden :LOL:

Mutta mä oisin tosiaan menossa torstaina taas loman jälkeen töihin, ja kunnalla ärsyttävää kun soittoaika on ma,ke ja pe klo 8.15-9.00. Ja perjantainakin aamuvuoro ja toi aika on vaan niin paha töiden kannalta...:mad: Sais rauhassa soitettua jos soittais vapaapäivänä jo keskiviikkona...

Ja noihin lugeihin, niin mulla oli siis lääkkeellinen pas, ja jos (ja kun toivottavasti) kaikki menee hyvin, niin jatkan tukilääkitystä rv 11 asti...
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Paljon onnea teille molemmille, Jantzu ja jansku! Mä tunnustan, että olen tainnut teidät joskus ennenkin sekoittaa, ja nyt vielä menitte ja plussasitte melkein samaan aikaan! Aika hauska sattuma. :D

Jansku, ihan varmasti voit jo edellispäivänä soitella klinikalle. Sullahan on itse asiassa tosi myöhään tuo virallinen testipäivä. Mullahan oli siirto monta päivää myöhemmin, ja testipäivä on jo perjantaina.

ON: Täällä näytti tänään (pp6) testi tältä:
http://aijaa.com/VpuzOq
Eka ajatus oli, että "jaahas, montakohan päivää tämä mahtaa tällä kertaa kestää". :unsure: Parin kemiallisen jälkeen on tullut aika skeptiseksi, enkä todellakaan uskalla tässä vaiheessa vielä tuuletella. Mutta onhan se tietenkin ihana ajatus, että joku tuolla sisällä yrittää pesää tehdä. :love::love:
 
Täällä on kyllä aivan huikea plussa-aalto menossa! :love: meinaa jo vähän kateus iskeä ;) onnea kaikille tasapuolisesti!! :love::love:
Myö muut tullaan täältä perästä!


Suunnittelukäynti takana ja lyhyellä kaavalla mennään tämä hoito. Jännityksellä odotan onko minkälaista eroa edelliseen, sehän tehtiin pitkällä kaavalla. Mitään puhetta ei kyll ollu että tehdäänkö ivf vai icsi vai molemmat o_O
Torstaina alkaisi primolut, sitten joskus bemfola ja jarruksi on tulossa orgalutran. Ei oo aiemmin mulla ollut yhtään näistä, saa nähä kuinka kroppa reagoi.
Ja kertokaahan te viisaammat ja kokeneemmat, kasvatellaanko alkioita vielä yli blasto-vaiheen? o_O lääkäri mainitsi että jos tälläkertaa kaikki viljellään pidemmälle jotta nähdään kehitys että mitkä kehittyvät. Pitää varautua että mahd. 1 tai 2 siirtokelpoista niistä saadaan. Mutta viimeksi meidän kuudesta kolmipäiväisestä saatiin viisi blastoa. Ei kovakaan kato, joten mahtaakohan kyseessä olla sitten jollain tapaa erilainen viljely... (n) saas nähdä.

Tsemppiä hurjasti kaikille! (y)

Ps. Mulle sais päivittää 2 icsi jos joku päivittää listaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne

Yhteistyössä