IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

love- Mulle muistaakseni lääkäri sanonu että 6 päivää on maksimi, ja sit sen pitäs päästä kohtuun.
Sulla on muuten nyt samat lääkkeet mitä mulla oli hyvin päättyneessä viime hoidossa..:) nyt tosin sanottiin että orgalutran ois koko maasta lähes loppu ja ois vaan niille enää kellä hoito jo menossa, mut oisko sitä tullu lisää jo? Laitto sen tilalle cetrotiden.. ei kuulema käytännössä muuta eroo kun eri valmistaja, et sama kai sikäli toisaalta kumpaa käytän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: love-
Ihanaa Roxanne, nyt vaan kovasti tarrasukkia :love:

on: Mä niin toivon että teidän plussa-aalto tarkoittaa hyvää ja mekin päästään siihen tässä kierrossa teidän "imussa" :p
hitto,tänään otetaan alkiot jatkoviljelyyn..jännittääääää....:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
lullaby hyvä ja kiitos kun mainitsit tuosta orgalutranista! Oon tänään menossa hakemaan niitä primoja niin voin samalla kysäistä onko vielä loppu.. on lääkärilläkin aikaa miettiä toista vaihtoehtoa jarrulle :)

Blob tsemppiä! Toivotaan että kakkki menee jatkoviljelyssä hyvin! :)
 
Kiitos tsempeistä! :) Mä itse asiassa muistelen, et viime vuonna olis myös ollut iso plussa-aalto tässä ketjussa maaliskuussa, olisko melkein 10 plussaa tullut silloin, ja jatkui vielä hyvän matkaa huhtikuun puolelle... Ehkäpä tuo alkamassa oleva kevät vaikuttaa asiaan? :sneaky: Joka tapauksessa uskon että niin käy nytkin ja että te kaikki ehditte vielä hyvin mukaan tähän imuun! (Niin ja omalla kohdallani en kyllä usko, että plussajunan kyydissä tulen kauaa pysymään, mutta nautitaan nyt tästä kyydistä niin kauan kuin se kestää...)

Lovelle tsemppiä ja onnea uuteen hoitoon! (y) Pitkä vilejly on ainakin mulla parantanut tuloksia huomattavasti - vaikka kato onkin hurja niin ne jäljelle jääneet sissit on sit osoittautuneet aika elinvoimaisiksi. :) Ja kuten lullaby sanoi, blastovaihetta pidempään (5-6 pv) ei enää kannata alkioita labrassa kasvatella, koska sen jälkeen ne rupeaa jo kiinnittymään kohdun seinämään, jos siis kaikki menee niin kuin pitää.

Blob, mä pidän täällä kovasti peukkuja, että ne alkiot lähtee kaikki jatkamaan kehitystään!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Onnea Roxanne❤ Hyvä viiva on sulla kun noin aikaiset päivät!! Montako siirrettiin? Heti on täällä kaksosia povailen:D

Keväällä on ollut näitä plussa aaltoja. Itsekkin kaks kertaa saanut olla siinä mukana...tosin kehnoin tuloksin :( ja ei oo suuret odotukset seuraavan "mahdollisen" siirron suhteenkaan. Toivottavasti jokainen plussa tänä keväänä tois loppuvuonna lapsen syliin!

Vai on orgalutran loppu!? Sitä on millekkin jarruksi määrätty! Mulla on lääkkeet vielä apteekissa. Pitäis tällä viikolla hakea piikit. Täytynee sitte soittaa polile jos sitä ei saa.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
ei helvettan...Anoppi,miehen siskot ja heidän lapset oli meillä eilen monta tuntia...
Mies juuri ilmoitti että joka ikinen heistä oli alkanut tänään oksentaan...
Mä oikeesti hajoan jos pas menee ohi jonkun vtun noron takia :cry:
Mikä on todennäköisyys tuolta välttyä kun lapset leikki keskenään,lähmivät joka ikisen ovenkahvan ja pinnan (ja mä siivosin vasta tänään joka paikan,ennen kylläkin kuin kuulin asiasta) jne ...:sick:
 
Blob oi ei! Todella p*ska juttu (kirjaimellisesti), jos tauti iskee. Kokeile ottaa valkopippuria, jos maha kestää. Ainakin muutaman lasten oksennuksia ja vessoja kuuranneen äitihenkilön tiedän sillä konstilla selvinneen ilman tartuntaa.

ON: tänään haettu alkio matkaan. Yksi sulatettiin ja se selvisi. Itse olen ihan muissa maailmoissa. Vaikea virittyä tunnelmaan, kun on koto-työ-lapsen sairastelurintamalla sopivasta kaikenlaista menossa. En hirveästi ehtinyt miettiä esimerkiksi, että voisivat tänään vielä soittaa jos alkio ei selviäkään. Tajusin asian vasta bussissa matkalla klinikalle. Ja lauantaina muistin lugejen aloituksen vasta päivällä, kun lapsi oli kaivanut laukusta lappuja ja niiden mukana lattialta löytyi post it, jossa tuo mainittiin. Tuntuu epäuskottavan hyvältä onnelta, että siirto onnistui, kun edellinen ja ainoa siirto tästä hoitokierrosta johti toivottuun lopputulokseen. Vaikea uskoa, että kaikki voisi mennä niin putkeen kaksi kertaa peräkkäin. Siis mä piinailen!

Luget ensi keskiviikkoon saakka ja verikoe perjantaina.
 
Blob Ou nou! Sormet ja varpaat ristiin, että säästyt taudilta!

Zoona Onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinikseen!! En kyllä osaa sanoa mitä tuo lyhenne tarkoittaa...

Roxanne Kovasti sulle toivon viivojen vahvistumista! Plussajunassa on tilaa ;)

Mä sain tänään ekan ultra-ajan ens viikon perjantaille. Siihen asti elellään täysin tietämättömänä, mitä tapahtuu :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Tsemppiä kaikille ja hirveästi plussatuulia :love: Varsinkin roxannelle nyt viivanvahvistumista!

Onhan tää nyt aika epätodellista... Tänään oli vielä pakko hakea clearbluen viikkonäytöllinen testi, kun sitä tietenkin mietti päänsä puhki että onko se viiva nyt oikeasti tullut testiajan sisällä ja voisko ne olla haalistunut ymsyms :LOL: Mutta kyllähän siihenkin tuli että raskaana ollaan. Janzu tää on jotenkin aika hauskaa! Mullakin ens viikon perjantaina ultra :D

Katotaan osaisinko päivittää tota listaa...
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat: :whistle:
Roxanne
10.3 (5pv/28.2)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (3pv)
MaiMei (luomu/letrot)
Maalis:
Jansku00 1.ISCI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Jee hienoa Blob!! Kuulostaa hyvältä :)
Mites Roxannen viivat?

Mä olen täällä jännitellyt meneekö oviksen ajoitus pilaamaan PASsin (työmatka niillä tienoin), ja olin jo masis kun ovistesti näytti plussaa eilen (tänään vasta ois saanu näyttää). Eilen olin sit ultrassa ja lekuri sanoi et katotaan tilanne tänään uudestaan. Tänään ei ollu vielä rakkula puhjennut, minkä takia voidaan nyt sittenkin siirtää 6-päiväinen pakasteblasto viikon päästä! :):) jeeeee!

Hassua se, et periaatteessa vaikka sanotaan, et ovistestin pitää olla plussa päivänä x jotta voidaan tehdä, niin se varsinainen ovis voi lopulta vaihdella niin paljon että jos vaan ultralla tarkkaan katotaan joka päivä, niin tilanne voikin olla ihan eri.

Tietääkö kukaan onko tällainen (ultrataan peräkkäisinä päivinä) julkisella puolella mahdollista? vai tuleeko tuomio aina heti ekan tuloksen jälkeen?

Rahat lopussa joten sinne julkiselle suunnataan seuraavaksi jos ei nää yksityisen alkionsiirrot nyt tuota tulosta.
 
Kuutio: Toi oviksen ajankohta on mystinen, ainaki mulla :) Enää en suostu kertaakaan siihen, että pregnylillä aikaistaistettaisiin ovulaatio. Meni ihan pieleen viimeksi ku se mitä lääkäri laski, millon oviksen pitäis laskennallisesti tulla, oli ihan liian aikaisin, eli pisti kaks päivää aiemmin sen pregnylin. Lääkäri laski että se aikaistuu päivällä, mutta kun tiedän millä kierronpäivällä se mulla tulee, niin ois vaan pitäny jättää kierto väliin. Siitä siirrosta tuli kemiallinen, mutta jo heti alkuunsa olin varma, ettei tuu onnistumaan. Jokaisen keho kypsyttää sen muniksen omaa tahtia, joillain se puhkeaa jo 20-22 mm ja musta tuntuu että mulla vasta 22-24mm. Julkisella ollaan hoidoissa ja kerran siellä vaan ultrataan. Jos ei tikku mee positiiviseksi niin yleensä se on hutikierto jos luonnonkiertoon siirretään. Mulla se ovishymy saattaa pysyä jopa pari päivää, eli joskus oon miettiny, että onko se jälkimmäinen päivä vasta kunnon ovis ja siirto pitäis laskea vasta siitä vai onko se kuitenkaan niin tarkkaa.
 
Blob, hyvältä kuulostaa alkioiden tilanne. (y) Toivottavasti onnistuit välttämään mahataudin!

Zoonalle onnea piinapäiviin ja tarrasukkia kyytiläiselle! Jos laitat tarkemmat tiedot (alkion ikä, testipäivä ym.) niin saadaan sutkin piinalistalle. :)

Kuutio, hieno homma että pääset sittenkin siirtoon! :) Mäkin olen monesti miettinyt tuota oviksen ajoittumista, kun ovistesti kumminkin kertoo vain LH-huipun, jonka kesto voi kai vaihdella - ja varsinainen ovis tulee sit _keskimäärin_ 24-36 tunnin päästä (eli ilmeisesti voi joskus tulla aiemmin tai myöhemminkin). Ja kuitenkin esim. meidän klinikalla kovasti painotetaan sitä, että siirron oikea ajoitus on tosi tärkeä ja sillä voi olla iso vaikutus lopputulokseen... :confused:

ON: Eilen pidin välipäivän testaamisesta, mut tänään sitten uitin varmuuden vuoksi kolme erimerkkistä testiä. Tässä lopputulos:
http://aijaa.com/uxMFWA
(Sorry, lupaan etten tämän jälkeen enää näitä testikuvia tänne laita - mä vaan ehdin jo luulla, etten omalla kohdallani pääsisi koskaan tällaisia näkemään. :love:)
Virallinen testipäivä on perjantaina, _hyvin_ varovaisin mielin mennään edelleen (just tolkutin miehellekin, et ei tämä vielä mitään takaa)... :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Blob
Onnea Roxannella ja peukut pystyssä että kestää.. melko vahvat on jo ainakin viivat (y)
Kuutio mulla on tässä kierrossa esim. julkisella ultrattu 3 kerttaa! Ei kylläkään peräkkäisinä päivinä kun ei oo tarve ollut.. Kyllä sekin jopa julkisella taitaa olla paikka/yksilö kohtaista. Ja muutenkin vähän eri mieltä Siidan kanssa tosta pregnyl aisasta. Ei oo minusta ihan pieleen mennyt jos kemiallinen. Mutta siis muuten ihan vaan omalla kohdalla nyt puhun. Kun eihän se follin puhkeaminen pas:sissa se pääasia ole, vaan limakalvo.. Mulla on lyhyt luteraali vaihe ovis+:stä 10 päivää.. joten omalla pikku järkeilylläni mulle vois olla hyväkin se "aikaisempi" irrotus.. Tosin tässä kierrossa saatto mennä ihan päin honkia kyllä kun kaikki meni niiiin vaikeesti.. ja siirto on huomenna vaikka optimaalinen olis la. Mutta kun on se kymmenkunta siirretty "täydellisellä" ajotuksella ja 2 kemialliseta tuloksena (niissäkin taisi olla pregnyl) jotka on ennen testipäivää vuotaneet jo, niin eipä se sekään takaa mitään.. joten mennään nyt tällä sit.. Folli oli siis vaan 16mm sinä päivänä kun pistin pregnyli (kp 18) vaikka olin pistänyt 3 päivää bemfolaa 50. Mut lääkäri tuumaili et limakalvo ehkä jo näytti merkkeja muutoksesta.. Meillä vaan jokaisella toimii/on toimimatta kroppa eri tavalla.. mulla se on et tehdään miten vaan ni menkat on lopputulos :cry:
 
Soittelin klinikalle...2 alkiota vielä on hengissä mutta jakaantuminen oli nyt hidastunut :unsure:
Toinen siirretään,toista seurataan huomiseen...
Onko tässä vielä toivoa vai onko tuo nyt tuhoon tuomittu kun jakaantuminen on hidastunut?:(
 
Roxanne vahvalta näyttää! Onko sulla verikoe huomenna?

Kuutio samat kokemukset oviksen ajoittumisesta. Siitä missä testi näyttää naamansa, voi mennä 2-3 (mulla jopa 4! (tosin mulla onkin jokin kypsymisongelma ilmeisesti)) päivää siihen, että varsinaiset ovistuntemukset iskee. En tiedä, miten pitkään virallisesti LH huippu pitäis näkyä, mutta kyllä clearbluekin hymyilee helposti 2 päivää.

ON: on sellanen hanskat tiskiin olo. Ei mitään tuntemuksia, mitä nyt esikoisen ja miehen flunssa alkoi eilen mullakin.

Onko teistä kellään kokemusta kuinka pian pasin jälkeen voisi olla jotain alavatsan tuntemusta? Olen esikoisen aikana laittanut ylös, että jo näillä main eli viikko punktiosta alkoi erinäiset olo alavatsalla. Ja niitä olis sitten vähän väliä testiä edeltävään iltaan saakka (ja odotin koko ajan vuosisadan menkkoja alkavaksi).
 
Blob, onpas harmi jos alkioiden kehitys on hidastunut, mutta kyllä kaikki on edelleen mahdollista! (y) Kovasti onnea siirtoon!

Domille on täällä peukut pystyssä, että nyt olisi viimein teidän kertanne! :love: Samoilla linjoilla olen kanssasi tuossa Pregnyl-asiassa ja siinä, ettei kemiallisen siitä pitäisi johtua. Sehän kumminkin kertoo, että jonkunlainen kiinnittyminen on tapahtunut, ja siitä eteenpäin homma onkin sitten kiinni lähinnä alkiosta (siis jatkuuko sen kehitys vai ei).

Siirtoajankohdasta olen ymmärtänyt, että hieman liian aikainen siirto ei olisi niinkään haitaksi mutta liian myöhäinen kyllä. (Kyselin just edellisessä siirrossa asiaa klinikalta kun olin huolissani asiasta.) Kuulemma kohdussa on tietty aikaikkuna, jonka puitteissa kiinnittyminen on ylipäätään mahdollista, ja joillain se voi mennä umpeen aika nopeastikin. Siksi meidän klinikalla ei yleensä siirretä alkioita enää kuudentena päivänä vaan ne menevät pakkasen kautta.

Zoona, mulla vatsaoireet (lievät menkkamaiset tuntemukset) on alkaneet 5-6 päivää blaston siirrosta. Eli jos sulla oli tiistaina siirto niin ei mitään hätää vielä. :) Sitä paitsi nämä on tosi yksilöllisiä juttuja, ja samallakin ihmisellä eri siirrot voi mennä vähän eri tuntemuksilla... Tsemppiä piinailuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Blob
Domi: Onko sulle koskaan kokeiltu lääkkeelliseen kiertoon siirtoa? Luulisi, että noin monen yrityksen ja erehdyksen jälkeen kokeiltaisiin jo jotain uusia juttuja. Ymmärrän ihan täysin, ettet saa itsestäsi enää kaivettua toivoa:( mutta on se silti mahdollisuus, halaus❤


Kyllähän sitä epäonnisille siirrolle etsii syitä ja seurauksia. Mutta, kun osa lääkäreistä sanoo, että se oviksen ajankohta on todella tärkeä ja osa taas katsoo limakalvon paksuutta. Jos omalla kohdalla ajattelen, niin limakalvon paksuutta on aina kehuttu, eli sen suhteen kai sitte siirrot on ajoittunut suurinpiirtein oikein. Ja toi päättyminen kemialliseen on mulle kyllä sama asia ku epäonnistunut siirto ja viallinen alkio. Yhtä vähän sillä on elämisen edellytyksiä lähteekö lainkaan kehittymään vai yrittääkö ja sammuu heti kolmen päivän jälkeen. Sata kertaa enemmän itkua ja pettymystä. Jos ei oo kehittyäkseen, niin kyllä mieluummin ottaisin negan suoraan. Nämä tuntemukset rakentuu jokaisen omista kokemuksista ja niiden kokemusten jättämistä ruhjeista. Mun mielenterveys ei jaksais enää yhtään epäonnistumista. Eniten pelottaakin just tämä asia kun uus kierros lähtee. Lääkäri meinasi, että tuskin alkioiden laatu paranee kun siittiöt on kehnoja, niin minkä sille voi. Taas vaan pitäis jaksaa ottaa vastaan se mitä tulee. Aiemmin oon kauheesti syyllistäny itseäni kaikesta epäonnistumisesta. Lääkärin kanssa keskustelun jälkeen on se ajatusmaailma onneksi muuttumaan päin. Jospa jatkossa huonoissakin hetkissä muistaisin sen keskustelun. Ei me kukaan voida sille mitään, loppuuko se kehitys vai jatkuuko, ja jos ei jatku, että teinkö jotain väärin!? Et sinä tehny, enkä minä❤

Blob: Toivotaan alkioille sitkeyttä kohdussa! Vaikka oma olo on varmasti huolestunut, niin kaikki on vielä hyvinkin mahdollista kunhan saat sen palleron mukaasi ja pidät hyvin :)

Roxanne: Ihania viivoja sulla. Onnea ihan mielettömästi, huikee juttu!! Ja varmasti totta tuo, että hiukan aikainen siirto, ei oo niin vahingollista, kuin että aika-ikkuna on jo umpeutumassa.

Zoonalle piinailuhermoja ja paljon hyviä tuntemuksia!!
 

Yhteistyössä