IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

lullaby voi jospa tää olisi nyt se teidän pallero joka pysyy kyydissä loppuun asti :love: ja eihän tässä ongelmaa olisi jos pas edessä :D mutta meillä yritetään saada toinen kierros käyntiin... ja jos ei vuoto ala viikolla niin ei päästä kasvattelee munasoluja oikeeseen aikaan. Eli punktioo ei pystyis tekee kun ei täällä julkisella viikonloppuisin (eikä yleensä edes loppuviikosta) semmosia tehdä :unsure:rauhallista piinailua ja pitkiä hermoja! (y)

Blob voi ei :cry: ihan :poop::poop:! Oon niin pahoillani!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Kiitos kaikille! <3
love-
Ahaa...okei :) mulla oli viime kierron lopulle zumenon jolla viivytettiin piikkien alotusta 3 päivää.

Voi ei Blob :cry: mikä rv sulla nyt on, onko kipuja? Pääsetkö ultraan tarkistaan tilannetta? Onhan joillain ollu esim. hematoomia jotka voinu vuotaa rajustikin, ja silti kaikki menny hyvin...toivottavasti sullakin ois vaan jotain muuta kun se kaikkein pahin!
 
@lullaby 5+3 kai... huomenna mennään naistenklinikalle, näin ohjeisti ylilääkäri kun yksityinen oli sieltä kyselly (mun tietämättä)...meillähän tuo hoitoklinikka on 270km päässä..

Kipuja oli aamulla, nyt vuoto ja kipu loppu...pää on ihan sekaisin että mitä tämä on.
 
Ei mene ymmärrykseen...
Ruskuaispussi oli siellä missä pitikin,vuodosta huolimatta..kaikki vastasi siis viikkoja eikä vuodolle löytynyt syytä..

Spekulatutkimuksen jälkeen alkoi vuotaan uudestaan ja taas on maha kipeä..lääkäri sanoi että km uhka on, määräsi lepoon loppuviikoksi..10.4 uusi ultra..
 
Voi Blob, voimia paljon. On teillä kyllä stressaava tilanne, mutta onneksi oot saikulla! Jospa siellä pikkunen jaksaisi pysyä vuodoista huolimatta. Halaus❤

Minä kävin siirrossa. Huippu tyypin kuulemma sain matkaan ja yksi oli menny pakkaseen. Kaksi on edelleen seurannassa. Eli, ei kovin hyvä tulos, mutta tämä nyt meni näin yllä kertaa. Lääkäri meinasi että oli minunkin soluissa vikaa. Oli munasoluja hajonnut hedelmäityksen yhteydessä. Icsi siis tehtiin. No, mutta nyt sitte katotaan mitä tuleman pitää.
Tällä kertaa on käytössä luget ja gonapeptyl sunnuntaina sekä kokeiluna vielä kortisoni. Toi kortisoni on siis tämän ihottuman vuoksi.
 
Kaikki toivo siis on vielä Blob (y) Jaksamista hermoja raastavaan tilanteeseen ja pienelle voimia pitää elämästä kii!

Siida, melko samoin kun mullakin, tosin mulla nyt mitkään ei koskaan oo ollu huippuja ja nytkin kaikki niitä hitaita.. yks sinnitteli blastoks ja meni tänään 6 päiväsenä pakkaseen! \0/ Kaks muuta oli pysähtyny ja siltähän ne näytti jo sillon pari päivää sittenkin. Tosi helpotus edes se yks "varalla" ja ihan kelpo tulos alkunäkymiin nähden että voi olla tässä vaiheessa kiitollinen. Oikeestaan enemmän odotuksia sille pakasteblastolle kun tälle nyt siirretylle.. romahdus tulee sit jos siitä toisesta(kaan) ei tuu mitään. Tänään vielä gonapeptyl ja sitten ei voi taas muuta kun odotella.
Sullakin siis on nyt vähintään kaks ellei 4 todellista mahdollisuutta siihen toiseen kääröön, vaikka ymmärrän tietty että saalis tuntuu heikolta kun viimeks tais olla useempikin pakkasessa. Toivottavasti sulla parempi tuuri niiden parin muun seurattavan suhteen ja onnee siirrosta (y)
 
@Blob nyt peukut pystyssä! Tiedän kuinka raastavaa aikaa tuo on. Mulla 2 raskautta takana ja molemmissa hematooma kohdussa ja vuoteli todella reilusti. Lähes vuodelevossa olin useamman viikon ja se raskaus päättyi hyvin. Eli nyt vaan keskityt lepoon ja haet sairauslomaa, mikäli vuoto jatkuu. Täältä toivotan voimia ja paljon <3

@Siida , täällä peukut pystyssä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Blob
@Siida ja @lullaby teille hirmusti tsemppiä ja plussatuulia :love:

Onneks on miehen ihana suku apuna, mies teki päätöksen mun puolesta että mä pysyn seuraavaan ultraan asti (lääkäri määräs vaan tän viikon) kotona levossa (ollaan yrittäjiä, tehdään yhdessä töitä) ja anoppi tuuraa mua niin kauan ku tarvii. Työ on fyysisesti tosi raskasta joten ei uskalleta ottaa riskiä että se aiheuttaisi keskenmenon..:unsure:
 
Blob, nyt vaan ihan rauhassa, jos siihen on kerta mahdollisuus, pidetään peukkuja ja paljon tsemppiä, jospa se pikkunen siellä vaan säikyttelis.

Lullaby, just eilen miehen kanssa keskusteltiin, että pari alkioita olisi sellanen hieman pettymys tulos, kolme ois jo tyydyttävä, siihen oltais ihan tyytyväisiä ja neljä menis jo kyllä yli odotusten. Mulla on tunne, että toinen noista "hitaista" selviäis vielä pakkaseen, tai ehkä se tunne on vain suurta toivetta. Saa nähdä. Ja ihan totta :D, mikäkin sanoin miehelle, että ei tästä mitään tuu....liian "huipuksi" kehuttu....ei nää hyvät ole koskaan tarttuneet :( tai ainakaan jääneet. Jotenkin itsellänikin se toivo lepää siinä pakastetussa tyypissä. Kuinkahan sitä oppisi elämään tässä hetkessä ja nauttimaan nyt tästä tilanteesta. Aion tosissani nyt yrittää, etten miettisi kovin pitkälle. Meinaatko malttaa odotella, vaan aiotko testata ajoissa? Kunpa olisi joku pilleri siihenkin että malttais odottaa testipäivään :D Mää tiiän että päättän sitte mitä tahansa, niin testaan kuitenkin heti pp6 viimeistään.

Kiitos kaikille tsempeistä❤ Ihania tukijoita olette jokainen
 
Lullabyn ja Siidan sinteille hurjasti onnea ja tarratöppösiä matkaan! (y)

Blob, voi että, onpa pelottava tilanne siellä... :unsure: Mutta ihanaa kuitenkin, että ruskuaispussi löytyi ja kaikki siis niiltä osin hyvin. Nyt vaan otat tooosi rauhallisesti, niin kyllä se alkio siellä pysyy, uskotaan niin!

ON: Mun on nyt kai siirryttävä täältä plussanneiden puolelle, sillä tänään ultrassa näkyi viikkoja (7+0) vastaava alkio, jonka sydän jumpsutti hurjasti. :love::love::love: Tulen kyllä jatkossakin lukemaan kuulumisianne täältä, sen verran tärkeä osa elämää tämä palsta ja kaikki te ihmiset olette olleet jo vuoden ajan. :barefoot: Ennen kaikkea toivon, että mun tarinani antaisi teille kaikille uskoa - siis että jos minä onnistun plussaamaan viiden mönkään menneen hoidon jälkeen 42-vuotiaana, niin kyllä se on mahdollista teistä jokaiselle. Älkää luovuttako, leidit! :love:
 
@Siida ja @lullaby teille hirmusti tsemppiä ja plussatuulia :love:

Onneks on miehen ihana suku apuna, mies teki päätöksen mun puolesta että mä pysyn seuraavaan ultraan asti (lääkäri määräs vaan tän viikon) kotona levossa (ollaan yrittäjiä, tehdään yhdessä töitä) ja anoppi tuuraa mua niin kauan ku tarvii. Työ on fyysisesti tosi raskasta joten ei uskalleta ottaa riskiä että se aiheuttaisi keskenmenon..:unsure:

Kääk! Todellakin yläpeukku eikä alapeukku! Kännyllä tässä ni nappas vahingossa väärän :/ ihanaa, että pystytte järkätä noin asiat :)
 
Siida Mulle siis tää yks blasto pakkasessa oli ihan keskiverto hyvä tulos, kahta tosin uskalsin toivoo, ja kolme ois ollu jo ihan ylenpalttista! Tyhjä pakastin ois ollu kyl pettymys.
Eipä mullakaan koskaan oo nää tuoreena siirretyt, ennen blastovaihetta parhaimman näköset koskaan edes yrittäny..
Joskus ekoissa hoidoissa/siirroissa maltoin hyvinkin ootella testipäivään, mut nykysin haluan tietää mahdollisimman pian missä mennään...ettei tarvi elätellä turhia toivoja yhtään kauemmin kun on pakko. Varmaan testaan ekan kerran jo pp5, vaikka tuskin sillon vielä mitään vois näkyäkään, kun vastais blastoilla pp4ää.. pp5 aikasintaan alkanu näkyyn niillä tummumista ovisliuskoissa. Eli oisko se nyt viimestään pp7 tän kans kun pitäs jo näkyä jotain jos on näkyäkseen.

Roxanne, ihan huikeeta!! Onnea ihanista ultranäkymistä :love: yks alkuviikkojen merkittävä etappi saavutettu!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Roxanne, niin ihanaa❤ Sinnikkyys on nyt palkittu. Hyvää matkaa toiselle palstalle!

Lullaby, jospa tämä tuoresiirto nyt yllättäis positiivisesti. Oli muuten ihanaa käydä siirrossa, kun siellä oli tasan sama tiimi joka oli punktiossa. Aivan ihana sairaanhoitaja/tai mikä lie hoitaja ihminen, mutta silitti mua käsivarresta koko punktion ajan ja käski kertoa synnytyksestä❤ Minä en halunnut miestä punktioon vaan hän sai odottaa ulkopuolella....en halunnut edellisellä kerrallakaan ja en osaa oikeen edes selittää, että miksi, mutta jos mua jännittää tai hermostuttaa, niin en jaksa mitään hyvittelyjä ja lääppimisiä...menee vaan hermot :D. Tämän kivan hoitajan läsnäolo ei kyllä ärsyttänyt yhtään. Hän osasi käsitellä jännittynyttä ihmisressukkaa. Testaamisesta muuten ajattelen

ihan samoin, että haluan tietää heti nopeasto jos jotain tapahtui/ei tapahdu.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Roxanne: ihanaa,onnea :love:

Reason; joo, enhän mä rahaa tästä makaamisesta saa mutta mies kyllä hoitaa vaikka munkin laskut kunhan vauva pysyy vaan kyydissä.

Kalliiksi tää tulee,kun nuorin lapsi on alle 2v ja joudun nyt lastenhoitajaa käyttämään että pystyn oikeasti lepään, mut toivotaan että vuodot ja kivut loppuis lutinuksen lopetukseen.
Jos syke löytyy silloin 10 pvä niin kysyn kyllä lääkäriltä olisiko lutinuksen lopetus jo mahdollista jos se aiheuttaa näitä supistuksen kaltaisia kipuja ja vuodot..
 
Blob ihana uutinen, että pieni on vielä kyydissä. Toivottavasti on kaivautunut visusti kiinni.

Roxanne Onnea! Se on liikuttava, iso hetki.

ON: keskiviikkona ultrassa näkyi lääkärin sanoin "mehevä" limakalvo ja toiselta puolelta löytyi yli 17 mm rakkula. Lääkäri oli eri kuin aiemmin ja alkoi epäillä, että ovulaatio olisi ollut.Tietysti itsellekin iski hirvitys, että mitä jos tosiaan. Ke oli kp 12. Olen saanut ovistesteistä negaa siitä saakka tai siis ke vasta aloitin tikutukset. Huomenna on kp 15, luultavasti se + tulee huomenna. Mielestäni rakkulat ovat olleet jotain jättikokoisia ennenkin ja silti ovis tullut myöhään.
 
@Blob , saisitko neuvolan kautta perhetyöntekijää edes osaksi päivää? Meillä sillon kävi, että sain levättyä. Alle 2v:n kanssa kun ei pysty kyllä rennosti ottamaan. En kyllä tiedä onko se perhetyöntekijä joka kunnassa ilmaista.
Tää on niin pieni kunta, tiedän että niillä on kädet täynnä...jos tää saikku vaan jatkuu ja jatkuu niin täytyy sit kysellä..

On niin epätoivonen olo kun kokoajan vuotaa vähän ja maha on niin kipeä..:(
 
Siida, mulla oli punktiossa hoitaja joka kerto avoimesti omista hoidoistaan joita oli tehty 6...ja yhden lapsen oli saanu!
Tänään aamusta kävi mielessä kun niin samoissa mennään, että villeimmissä utopioissa (joita ei nyt tietenkän pitäs edes kirjottaa mihkään..) me päästäs yhdessä siirtyyn plussaketjuun ja ties vaikka ois pikkujoulu-treffit Taysin synnytyspolilla :rolleyes::X3: no joo...oikeesti kyllä tuntuu et kaikki tollanen ois jossain taivaanrannan tuolla puolen, ja ihan käsittämätöntä että jos homma etenis mahdollisimman nopeesti niin kaikki ois "valmista" jo tän vuoden puolella! Mutta voisko mulla muka sellanen tuuri olla et niin "helposti" menis ja voinko ylipäätään onnistua enää toista kertaa näissä....:unsure:

Domi, mulla testi 9.4. ja 4pv alkio siirretty, mut voin olla tälläsenä "puolitaustalaisenakin" eli voi sit poistaa, jos listalta loppuu tila..ei mua pakko siellä oo olla :)
 
Maailma musteni tänä aamuna, kun ultrassa todettiin, ettei enää ole sykettä. Sydän ilmeisesti hiipunut eilen, koska sikiön koko vastasi 8+2. Keskenmeno johtuu todennäköisesti minun kohdusta, koska ultraava gyne totesi ekassa raskausultrassa pari viikkoa sitten mulla adenomyoosin... Tää on niin epäreilua!
 
Janzu, mitä ihimettä :( Toi on niin kamalaa ja kun sen ekan ultran jälkeen jo hiukan ainakin itse hengähdin, että jospa tämä tästä......ja sitte vedetään matto. Olen pahoillani, voimia hirmuisesti tuskan keskelle.
 
Lullaby, älä edes sano tuota ääneen, olisihan se ihan mieletöntä onnistua. Mulla oli samanlainen fiilis viime keväänä ku sulla nyt, että menis "liian" helposti, jos heti raskautuis uudelleen ja olo oli kyllä täysin epätodellinen, kuin niin kävikin. Se ettei se sitte jatkunutkaan on oma lukunsa, mutta se nyt vain oli kehnoa tuuria :( Mutta, se voi onnistua, usko pois :) Mää en oo omasta fiiliksestä päässy vieläkään perille, että millä latauksella nyt oon tässä piinailemassa. Ei oikeastaan tunnu oikein miltään. Koko tää prosessi on menny vähän koomatilassa. Liekkö sitte jokin itsesuojelumekanismi päällä vai mikä ihme, mutta oikeastaan ekaa kertaa siirron jälkeen alkio on näin vähän mielessä, ei todellakaan sillä tavalla ku aiemmin. Kyllähän mää tästä koomasta herään ihan varmasti, jos testi värähtää se on varma :D Mutta enemmän kuin mitään muuta, toivon, että me molemmat saatais nuuskutella omaa pikku kääröä loppuvuonna ❤ Tämä toive on kyllä iso meidän jokaisen palstaajan kohdalla. Onnistumisia kaivataan sulle ja mulle.

Tämä oli siis 2. Icsi ja tuoresiirto. 3pv alkio
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä