IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pahottelut Jantzulle :cry: toi on niin paskinta...vaikka ei juuri nyt varmaan lohduta mutta sentään sulla huomattiin näin pian tilanne, ite kerkesin oleen vielä kuukauden autuaan tietämättömänä "raskaana" ennenkun paljastu np-ultrassa.. oli aivan huijattu olo. Kahden alkion koot vastas suunnilleen samaa kun sulla.
Mulla joskus kans lääkäri epäili ultran perusteella että vois olla adenomyoosia endon lisäks, mut käsittääkseni varmuuden vois saada vaan että kohtu ois patologin pöydällä?
Sullakin kuitenkin alkiot pystyy kiinnittyyn, vaikka nyt kävikin näin...eli kaikki on jatkossa mahdollista! Voimia tuleviin aikoihin, toivotaan että tyhjennys onnistuu kerrasta ja pääset taas asioissa eteenpäin. Ite jouduin vielä istukanpalan takia kohdun huuhteluunkin.


Siida, onneks on itelläkin nyt paljo enempi kaikkee muutakin tekemistä ja kiirettä että lähes unohtaa koko piinahomman :D mut kyllä sitä sit heti jos jotain hiukankaan outoo, että oisko tää nyt merkki jostain...?! Ihan naurettavaa, niinkun nyt jo vois jotain tuntua.. alkio siis eilen "kiinnittymisikänen" 6pv, jos on vielä hengissä.
 
Lullaby: se, että sain melkein heti tapahtuneen jälkeen tietää, onkin ainoa hyvä asia. Mitään vuotoa tai isompaa kipua mulla ei ole ollut, eikä niitä ole tullut eilen aamulla annetun Mifegyne-tabletin jälkeenkään. Ilman näitä tiheitä ultria mullekin olisi voinut käydä niin, että vasta toukokuussa np-ultrassa olisi paljastunut. Tämä gyne, joka mut ultras, oli erittäin vakuuttunut adenomyosiinistä. Sanoi, että se näkyy mulla selvästi ultrassa. Tähän asti meidän lapsettomuushoidot on mennyt oletuksella, että vika on vain miehen siittiöissä. Eilen gyne puheli mulle kaiken kaaoksen keskelle toivoa herättäen, että jatkossa kaikki tehdään toisin, kunhan tämä keskenmeno saadaan ensin hoidettua. Yksi kertaalleen sulatettu sitkeä toivon hippu on pakkasessa. Jotenkin en jaksa uskoa, että se selviäisi siirtoon asti...

Huominen pelottaa! Aamulla aloitan tyhjennyksen Cytoteceillä. Pelkään, että jotakin menee pieleen... Pitkä on taas tie takaisin valoon.
 
Jantzu pahoittelut keskenmenosta. Nyt varmasti tuntuu että on pitkä matka takaisin valoon. Itsekkin keskenmenon kokeneena alkuun tuntui että tää oli tässä ja kesti pitkään toipua niin fyysisesti kuin henkisesti. Nyt saat surra ja tuntea pettymystä sekä luopumisen tuskaa. Aika tekee tehtävänsä vaikka se kuulostaskin tosi laimealta. Pohjamudista sitä noustaan ja jostain sitä uutta uskoa saa ja voimaa yrittää uudestaan. Paljon voimia!
 
Hei!

Pahoittelut viime aikoina pettymyksen kohdanneille ja onnittelut plussanneille. Olen hetken seurannut taustalla palstan keskustelua ja saanut siitä paljon vertaistukea, vaikken olekaan aiemmin kirjoittanut. Täällä vaikuttaa olevan hyvin lämmin ja salliva henki.

Olen siis uusi täällä ja toivottavasti visiitti jää lyhyeksi. Meillä on takana kolme vuotta (selittämätöntä) lapsettomuutta ja nyt maaliskuussa tehtiin ensimmäinen IVF, josta tuoresiirto ja peräti kolme hippua pakkaseen.

Olin punktion jälkeen todella kipeä ja parasetamolia meni viikon verran useampi päivässä, jotta ylipäänsä kykenin toimimaan. Innokkaana testasin pp 10 (viime maanantaina) ovistestillä täysin blankon ja pohdin, että kyllä 6 päivää gonapeptylistä kiinnittymisen olisi jo pitänyt näkyä, jos on näkyäkseen.

Eilen perjantaina testasin YA:n raskaustestillä virallisen testipäivän kunniaksi, lähinnä varmistaakseni voiko lugesteronien laiton lopettaa. Tuloksena oli kuitenkin hyvin hailura viiva (luulisi pp14 jo näkyvän selkeämmin, kun 3 päiväinen siirretty?). Patistin miehen tuomaan eilen töistä tullessaan uuden testin, jolla testasin aamulla hyvin samanlaisen hailuran. Joten olen jatkanut nyt lugeja, kun kai se haaleakin on plussa. Tässä kuvat noista hailuroista: aijaa.com/Qw40Qy

Noita olen tuijotellut ja ihmetellyt ja googlannut (aina hyvä idea...). Aika heikot ovat tulokset noin haaleilla viivoilla tainneet olla. Kemiallinen, ehkä? Hyvien alkioiden kohdalla hcg kai kohoaa nopeammin, jos olen ymmärtänyt oikein.

Noh, tänään piti sitten mielenrauhan vuoksi hakea eri merkkinen testi, jonka uitin samoin tein. Yllätys oli melkoinen: aijaa.com/ihHMCi

Nyt en enää tiedä mitä ajatella. Vähän rusehtavaa tuhruakin tullut nyt tänään, mutta siitäkään ei kai voi päätellä yhtään mitään. Ainakin noissa testeissä on hurjia eroja, vaikka YA:n pitäisi tuoteselosteen perusteella olla Clearblueta herkempi.
 
Ensinnäkin, onpas tääällä ihania uutisia mun pitkän poissaolon jälkeen! @Roxanne hurjasti onnea plussasta! Ei vitsit <3 tää uutinen oli kyllä mahtavimmassta päästä!

Ja ihanan plussauutisen jälkeen valtavat pahittelut suurta surua kokeneille :( Aina yhtö kurjia kuulla.

Ja @Siida sä oot jo päässyt siirtoonkin! Wautsi! mahtavaa, nyt vaan peukut pystyssä <3 Mä en oo vielä päässy edes ensimmäiseen siirtoon vaikka jo tammikuussa tehtiin se 3.ICSI! Mulla kaikki on vaan menny reisille siitä lähtien kun ei kroppa toimi (ei limistä, ei menkkoja, ei ovista...) eikä lääkkeilläkään niitä oo saatu aikaiseksi tähän mennessä (primolutit siis ollu käytössä ja letrot oviksen auttamiseksi). Oma epätoivo on taas aika syvä. Pakkasessa odottaisi 3kpl 2-päivän alkiota, mutta en oikeesti tiiä saanko niistä koskaan ketään kyytiin. Ja ennenkun joku kysyy niin kertauksena että mun pahan migreenin vuoksi lääkkeelinen kierto zumeilla ei onnistu, kokeiltu on kerran vuosi sitten edellisen ICSIn passeissa ja se kokeilu jäi siihen.
 
Paskaa sunnuntaita :( Mitä ilmeisimmin keho petti ja menkat alkamassa. Kiinnittymisvuotoa tämä tuskin on. Miksi en kuunnellut itseäni ja jättäny tuoresiirtoa väliin. Voi persus, oon tuhlannu huippualkion paskaan kohtuun. Ehkä mää vaa oon kulumassa loppuun ja keho ei toimi.
 
Mä lähen taas päivystykseen. Yöllä oli maha niin kipeä että kiemurtelin sängyssä eikä panadol edes auttanut, aamulla tuli taas reilusti kirkasta verta ja kipuja edelleen...

Alkaa usko loppua, ehkä mun kohtu ei enään kestä raskautta.. :(
 
Ihan on mulla menkkamaisia oireita. Pää kipeä ja vähän mahakin. Mulla yleensä menkkakivut tosi vähäisiä, niinku vuotokin. Nyt tulee aika vetistä vuotoa. Laskin just että edellisistä menkoita on 19 pvää. Eipä oo ennen tullu menkat näin aikaisin. Yleensä on kierto 28. Ihan ihmeissäni oon. Viime punktion jälkeen alko raskaus, niin ei pysty vertaamaan koska olis normaalisti alkanu. Nyt ei oo ehtiny edes kiinnittyä. Tänään pitäis pistää gonapeptyl, mutta taitaa olla turhaa. Jos nämä on menkat, niin seuraavan siirron kyllä lahjakkaasti sotkee pääsiäinen. Eli toukokuussa pääsisi sitten passiin. Mulla on ollu tukena vaan pregnyl aiemmin ja luget silloin ihan eka siirroissa. Nytkin siis luget. Ei tähän mikään enää avuksi ehdi. Enhän saa edes polulta ketään kiinni. Mun paskaa tuuria.
 
Siida,toivotaan parasta <3

--
Käytiin päivystyksessä, ottivat verikokeita (ei saatu kyllä tuloksia) ja lääkäri ultrasi..ja siellä oli pieni syke :love:
Pakko siis sanoa kaikille vuotojen kanssa kärsiville että aina se ei ole se pahin oletettu..
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Ooo! Onnittelut sykkeestä Blob! Varmasti säikäyttää vuoto ja kivut, mutta onneksi nyt voi hetken huokaista.

Siidalle jaksamisia. Toivottavasti sielläkin vuoto olisi vaaratonta. Aika aikaisin kyllä vuotaa, etenkin jos luget tukena. Mulla ei oo kertaakaan hoitokierroissa lugejen läpi tiputellut, vaikka muuten kyllä alkaa jo viikkoa ennen kuukautisia tuhruttaa.

Itse olen täällä jo lisääntyneestä tuhrusta tuskastunut ja jokseenkin varma, ettei tämä voi edetä edes varhaisultraan asti. Mutta päivä kerrallaan, kun ei muutakaan voi. Onneksi suuremmat kivut huutavat poissaolollaan. Tänään testasin ovulaatiotestilla tasavahvat viivat (eilen ei ollut lähelläkään), ja hain kaupasta pc-liuskoja, mutta niitä en ole aiemmin tehnyt niin ei voi verrata viivan vahvuutta. Voi kun olisi jokin aikakone, jolla voisi hypätä pari viikkoa eteenpäin. Epätietoisuus on pahinta! Myös lugejen lopettaminen pelottaa, kun jo niiden asteittainen vähentäminen on selvästi lisännyt vuotoa.

Ennen ajattelin, että olisin plussaan tyytyväinen ja sitten tyynesti vaan odottelisin ensimmäistä ultraa kunnallisella. Inssien (niitä tehtiin kolme) kohdalla en kyllä edes uskaltanut toivoa plussaa ja eipä tätä ennen kolmen vuoden aikana olekaan koskaan kahta viivaa ilmestynyt testiin. Nyt olen jokseenkin järkyttynyt siitä, miten vaikeaa elämä plussan jälkeen voi olla, kun odotin tyyneyttä. Mies on ihanasti lohduttanut, että eiköhän nämä ajatukset ja testailut ole aivan normaaleja näin pitkän yrittämisen jälkeen.
 
Ennen ajattelin, että olisin plussaan tyytyväinen ja sitten tyynesti vaan odottelisin ensimmäistä ultraa kunnallisella. Inssien (niitä tehtiin kolme) kohdalla en kyllä edes uskaltanut toivoa plussaa ja eipä tätä ennen kolmen vuoden aikana olekaan koskaan kahta viivaa ilmestynyt testiin. Nyt olen jokseenkin järkyttynyt siitä, miten vaikeaa elämä plussan jälkeen voi olla, kun odotin tyyneyttä. Mies on ihanasti lohduttanut, että eiköhän nämä ajatukset ja testailut ole aivan normaaleja näin pitkän yrittämisen jälkeen.
Nää sanat on kuin miehen suusta :D Mulla on ennestään lapsia,mutta ei tälläistä kauhukokemusta vielä ole että saa kokoajan olla pelkoperseessä vaikka jos vaikka mitä on aiemmissa raskauksissa ollutkin...
Miehelle jo sanoin että voit olla varma etten lähde tähän uudestaan, tyydytään yhteen lapseen jos/kun tämä syliin saadaan (mies siis olisi ehkä halunnut 2 lasta)..Mies sitten kertoi että ei hän enään halua toista että tämä jo oli tarpeeksi herättelyä kun ei ollut yhtään varautunut tälläiseen pelkoon,ahdistukseen,jännitykseen JO näin aikaisessa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Blob, tervetuloa joukkoon, tuota tää homma on :( ihan peestä. Itse en nyt jaksa edes surra. Tämä meni näin ja musta tuntuu, ettei me vauvaa enää saada. On meillä lapsi ja siitä niin kiitollinen, ettei mikään riitä sitä kiitollisuutta kuvaamaan, mutta silti pelkään, että musta tulee katkera akka jos toista ei saada. Ihan järkyttävä kriisi edessä kyllä.

Mutta Blob, koska teiän sinnikäs on vielä siellä sinnittelemässä, niin minä kyllä uskon, ettei hänellä enää oo aikomusta ulos, hän vaan nyt hiukan ronskisti yksiötään rakentaa ja haittaa siellä naapuria, eli sinua :D Onnea ihan jäätävästi matkaan❤
 
Olin ennen tätä raskautta ihan 100% varma, että vaaratonta vuotoa ei ole! Mutta niin vaan tämä raskaus yllätti ja tässä oli kovimmat vuodot kuin edellisessä keskenmenneissä. Toki vuoto aina lisää km:n riskiä ja itsellä ainakin tuotti ihan järjettömän suuren huolen koko alkuraskauteen. Olis ollut kiva nauttia, mutta jotenkaan en uskaltanut luottaa. Mutta vuodoista huolimatta voi raskaus siis jatkua, uskokaa pois.
Vilijonkka (rv22+2)
 
Jantsu. Oi ei. :cry: Tuo on niin hirveä tilanne. Voimia toipumiseen. Toivottavasti lääkäri tosiaan on oikeassa ja tämä tuo hyödyllistä tietoa jatkoa varten.

Siida älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Monesko kp sulla nyt on?

rouvaNiisku tiedän tunteen :) mulla sellaista huoletonta onnea kesti n. pari päivää plussan jälkeen. Sitten alkoi loppuraskauden kestävä stressi. Aiheita kyllä löytyi. Loppuraskaudesta stressi olikin sitten ihan oikeutettu, kun vauvan kasvu hidastui ja kävin viikoittain ultrassa, jossa seurattiin virtauksia ja veden määrää. Jälkikäteen olin ihan varma, että alkuraskauden hermoilu varmaan sen istukan toimintaongelman sitten aiheutti.

ON :poop::poop::poop: Mulla meni tämä kierto huti! Siis prkl, kun muutenkin saa koikeilla vain kerran kuussa. Seuraavaan varmaan osuu vappu tms ja kesäkuussa lähdetään alkukuusta reissuun (lennot jo varattu), niin seuraava yritys voi mennä sitten elokuuhun. Ultran tehnyt lääkäri oli siis oikeassa. Ovis oli ollut. Ke illalla sain vielä hentoa kahta viivaa, mutta sen jälkeen on tullut vain yhtä viivaa. T o d e l l a outoa. Esikoista alettiin yrittämään 2011 ja voin väittää, että aika paljon olen ovistestejä tehnyt, eikä koskaan ole ollut tällaista kiertoa, että kp 10 tai kp 11 olisin ovuloinut. Kohtalo on selvästi meidän lapsihaaveita vastaan.

Mietin vaan, että kun mulla syyksi on epäilty munasolun kypsymishäiriötä ja kun viime kuussa pidin aika tiukkaa dieettiä näiden vatsaongelmien vuoksi, että jos siinä onkin joku tolkku. Jos se vaikuttikin johonkin ja tässä kierrossa se kypsyi niin kuin pitäisi. Yritin myös huolehtia, että nukun riittävästi. Kokeilin siis jättää gluteiinin pois, lisätyt sokerit pois, söin paljon höyrytettyjä kasviksia, lihaa ihan pieniä annoksia ja join hitokseen paljon vihreää teetä. Nyt olen kyllä lisännyt täysjyvärukiin ruokavalioon. :rolleyes:

On muuten törkyhintaisia nuo clearbluet apteekin hyllyltä. Tilasin ekan satsin: hinta 26 e. Nyt ne loppui kesken ja jouduin ostamaan apteekista: hinta 48,80 e!!!!:mad: 10 testiä!
 
Heippa ja kiitos teille kaikille tsempeistä, ne on ollu tosi tärkeitä nyt. Oon ollu kyllä varma, että nää on menkat, mutta tänään tein testin (pp4....joo tosi tyhmää, tiedän :eek:) mutta mun mielestä siinä näkyy jotain. Pregnyliä tai muutakaan raskaushormonia en siis oo pistäny tään kierroksen aikana. Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta kyllä taas niin on mieltä heilauteltu, etten oikeen muuta nyt kykene kirjoittamaan. Ja, jos sanoin olleeni koomassa tämän hoitokierroksen ajan, niin en ole enää, hyvin on herätty todellisuuteen. Sain siis mielestäni testiin jotain. Ehkä se on mielikuvitusta, ehkä ei.
 
Heippa ja kiitos teille kaikille tsempeistä, ne on ollu tosi tärkeitä nyt. Oon ollu kyllä varma, että nää on menkat, mutta tänään tein testin (pp4....joo tosi tyhmää, tiedän :eek:) mutta mun mielestä siinä näkyy jotain. Pregnyliä tai muutakaan raskaushormonia en siis oo pistäny tään kierroksen aikana. Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta kyllä taas niin on mieltä heilauteltu, etten oikeen muuta nyt kykene kirjoittamaan. Ja, jos sanoin olleeni koomassa tämän hoitokierroksen ajan, niin en ole enää, hyvin on herätty todellisuuteen. Sain siis mielestäni testiin jotain. Ehkä se on mielikuvitusta, ehkä ei.
mä tein tästä raskaudesta ekan testin pp4 (kyydissä oli 4 päiväinen) ja sain tosi haalean haalean viivan, pp6 tais näkyä jo kameralle..toivotaan parasta :love:
 
Liekkö mun mielikuvitusta, mutta mieskin kyllä jotain sano näkevänsä. Silti vuotaa tasasesti vähän koko ajan, ilman suurempia kipuja ilman hyytymiä......kyllähän tässä pää yrittää tehdä mahdottomasta mahdollista.
 
@Vilijonkka_ Mukava kuulla noista harmittomista vuodoista. Tuo vähän valoa tähän omaan epätoivoon.

@Siida. Käsittämätöntä, että jo noin aikaisin voi saada jotain näkyviin! Mulla tosiaan vielä pp10 ihan blankkoa, vähän mietityttää senkin puolesta kyllä voiko tää kestää.

@Zoona Voi harmi, että ovis livahti tuolla tavoin. Itse kans laskeskelin, että jos tästä nyt ei olisi tätä plussaa tullut (joka sotkee jo nyt kiertoa vaikka keskeytyisikin), niin ei olisi omien toukokuun menojen takia ollut ensimmäiseen PASiin asiaa ennen kesäkuuta. Toivotaan nyt kuitenkin, että jo ensi kuussa osuisi kivasti arkipäivään ajoitus.

Täällä vuotelu jatkuu, entistä runsaampana. Ruskeaa väriltään, ehkä hieman punertavaa ja selvästi enempi kuin aiempina päivinä. Testasin toisen CB:n ja viiva on kyl tummentunut (http://aijaa.com/yIZwf3) mikä sentään tuo vähän toivoa. Ja kipuja ei ole, ei tosin mitään oireitakaan.

Voi kunpa tää vuoto loppuisi, niin voisi vähän hengähtää. Aavistelen kyllä, että sen jälkeen hokisin vaan, että kunpa syke näkyisi ultrassa... ja sen jälkeen sitten uudet panikoinnin aikarajat.
 
Voimia Jantzulle, kuinka voit? Niin ikävää ja epäreilua. Minusta jotenkin kaikkein epäreiluinta on se, että raskauspahoinvointi jatkuu keskenmenon jälkeen. Vielä aika pitkään, näköjään. Mulla nyt viikko kaavinnasta, vähän vielä jälkivuotoa ja välillä pientä kipua. Ke-pe supisteli ihan selkeästi, muistuivat mieleen onnistuneen raskauden jälkisupistukset. Eilen ei tuntunut/vuotanut mitään, mutta tänään taas vähän enemmän eli menee kyllä ihan eestaas. Mut en ole juuri sidettä käyttänyt keskiviikon jälkeen eli niin vähän tulee. Mä siis vaadin kaavinnan, vaikka eivät sitä toki ehdota. Toissapäivänä tein r-testin, oli haalennut jo paljon, mutta yhä sellainen että onnesta soikeena olis jos sellaisen saisi dpo15 esimerkiks. Testailen seuraavat pari viikkoa noin 3 päivän välein, toivottavasti katoaa viiva pian kokonaan.
 
Kiitos kaikille pahoitteluista! Suuret pahoittelut myös sinullekin @MaiMei! Nämä on todella rankkoja kokemuksia ja niin epäreiluja! Eilinen tyhjennysoperaatio oli todella rankka kokemus. Reagoin cytoteciin todella rajusti. Mulle nousi kuume, oksensin ihan kaiken ja suolistokin tyhjeni ihan totaalisesti. Kipulääkityksestä ei ollut mitään hyötyä, kun mikään ei pysynyt sisällä. Kipu oli aivan hirveää! Olo onneksi asettui iltapäivästä, mutta tänä aamuna kipu oli taas melko voimakasta. En pystynyt istumaan, enkä olemaan jalkeilla. Lääkkeet ei oikein auttanut, joten mies vei mut naistentautien polille. Pelotti, ettei kaikki ole tullut pois. Sain pari cytoteciä lisää, koska kohdussa oli edelleen hyytymää. Pötköttelin polilla viitisen tuntia ja olo helpottui lääkityksellä. Fyysisesti olo on edelleen hutera, mutta se varmasti korjaantuu, kun saan syömisen normaaliin. Henkinen puoli onkin sitten oma työnsä...

Kovasti voimia teille, jotka kärsitte vuodoista! Toivon todella, että teidän pikkuiset pysyy kyydissä!
 

Yhteistyössä