IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

JossuT Tervetuloa ja tsemiä piinailuun!

Annimiina, mulla muistaakseni ei kummassakaan ivf:ssä ollut millään muulla sivuvaikutuksia kuin pregnylillä. Tai oletan, että se oli se mikä räjäytti rinnat aroiksi.

Omaa napaa. Ajattelin tulla tänne natkuttamaan, kun menkat ei ole vielä alkaneet. 2 viikkoa sitten oli ultra (Apua: tää aika menee kovaa kyytiä!!!), jossa ovulaatio näytti jo olleen, joten tänään pitäisi alkaa. Tahallaan varmaan alkavat perjantaina, että sitten saan soitella klinikalle vasta tiistaina. Varsinkin, kun pläräilin kalenteria, että hyvällä säkällä kesäkuussakin voisi yritys onnistua jollei kierto venähdä.
 
Lullaby, kaipasit määriä ubikinoniin ja myo-inositoliin. Dextralla suosittivat ubikinonia aamuin ja illoin 200 mg stimulaation alkaessa. Myo-inositoliin suositeltiin Inofolic:ia (2 pussia/pv) edellisistä kuukautisista alkaen. Sitä saa ainakin netistä tai hesan stockmannin apteekista, jos ei ole jo laajentunut muihinkin apteekkeihin. On muuten kallis tuote, kun yksi laatikko (=1 kk tarve) maksaa noin reilut 70 €.
 
Myo-inositolitolia tosiaan suositeltiin ottamaan 4 g/pv eli melko isolla annostuksella. Jos niin paljon käyttää niin kannattavampaa on tilata inositolijauhetta ulkomaisista nettikaupoista. Tuossa Inofolicissa on myös foolihappoa mukana, mutta senhän voi ottaa erikseenkin, eli ei tuo kiskurihintainen valmiste ainoa vaihtoehto ole. :)
 
Jos siis ostan tollasen kapselipurkin sitä niin onko se 1/pv eli 500mg läheskään riittävä? Ubikinonissakin taitaa olla jokkut annossuositukset/pv (alemmat ku 300-400mg) joita en sit oo uskaltanu ylittää....mut kai niitä nyt vähän aikaa vois "yliannostustakin" käyttää? En myöskään oo ottanu niitä enää varsinaisessa hoitokierrossa piikkien ohessa, kun oon kuullu sellastakin et vois haitata yhdessä jotain ja oma lääkäri suhtautu epäilevästi (kun ei tiä mitä kaikkee raskasmetalleja tms. sisältää), ja toisaalta taas joidenkin on käsketty syömään just sillon.. kumpi sit onkaan oikein o_O
 
Mulle Dextrasta "määrättiin" ubikinonia vähintään 400 mg/vrk ja sen verran muistaakseni söinkin. Ja ainakin pari kolme kuukautta varmaan, myös stimulaation yli.

Inofolicissa kannattaa muuten muistaa, että sen kanssa suositellaan hiilihydraattirajoitteista ruokavaliota. Erityisesti samaan aikaan jauheen oton kanssa pitäis välttää nopeita hiilareita, koska se inositoli itsessään on sokeri. Mä olin ihan vhh-ruokavaliolla sen ajan kun söin Inofolicia.

Täällä PP8 enkä ole vielä testannut. Nyt on taas semmonen olo että ei oo ehkä tärpännyt... Hitto tätä tunteiden vuoristorataa. Fiilikset heittelee kyllä ihan laidasta laitaan yhdenkin päivän aikana. Huomenna testaan.
 
Päätin sitten kuitenkin tehdä testin, kun jännitys kävi sietämättömäksi. Iltapäivällä, puolentoista tunnin pidätyksellä, haalea mutta selvä viiva pärähti tikkuun testiajalla. PP8 siis menossa, kolme päivää viralliseen testipäivään.

Eihän Ovitrelle voi enää näkyä? Irrotuspiikistä on 15 päivää ja viimeinen pikkunaksu meni sunnuntaina. Klinikalta sanoivat, että huomenna perjantaina pitäisi tuloksen näkyä jo.

Huh, tästä se pirullinen jännitysnäytelmä taas alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa, Kesäheinä! :):love: Kyllä se tuossa vaiheessa on jo pakko olla sitä itseään!

Lullabylle vielä kommentoisin, että kyllä niitä 500 mg:n inositolitabuja pitäis mun tulkintani mukaan napsia aika monta päivässä. Siinä mielessä jauhe on kätevämpää, sen voi ottaa veteen sekoitettuna aamuin illoin. Toisaalta voihan se olla, et pienemmälläkin annostuksella saa jo jotain hyötyä. Onhan noi annostukset hurjan ison kuuloisia, mut mä olen ainakin ajatellut niin, ettei muutaman kuukauden käytöstä voi suurta haittaa olla. Ja onhan noita jättiannoksia käytetty tieteellisissä tutkimuksissakin, eikä niissä ilmeisesti ole haittoja havaittu.

Tuo oli mulle uusi tieto, että inositolin käytön kanssa olis hyvä noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota. Mä tosin olen muutenkin yrittänyt vähentää sokerin ja muiden nopeiden hiilarien käyttöä viime kuukausina, joten ehkä se sit osaltaan auttoi.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
reason # 5/16# 2. #endo, kohdun rak.poik.# 2.IVF
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:


Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Hohhoijaa.. joku vasta kirjottikin siitä miten toiset pitää tauko ettei synny lapsi "väärään aikaan" tai muuta paskaa.. oon jostain syystä itsekkin nyt välillä lukenut jotain noita "peruskuumeilijoiden" juttuja.. en todellakaan tiedä miksi, en sitä oo aijemmin harrastanut, mut jotain masokismia varmaan.. äsken sit huomasin et "kun toinen antaa odottaa".. jo oliko yk 6 menossa kun esikoinen heti tärppäs, ai saatana.. ja siihen toinen kommentoi et meillä jo yk 9!!! Ai perkele kun tekisi mieli kirjottaa et meillä 5 vuotta yritetty sitä ekaa et siinä teille vähän perspektiiviä, ruikutukseen!!! JA hoidotkin yhtä vaille läpi käyty, että voivoi teitä, on teillä rankka... Sorry.. mutta hillitsin itseni, enkä kirjottanut sinne, nyt te joudutte tän purkauksen vastaan ottamaan :D
Hyvää pääsiäistä kaikille..
 
Domi sanopa muuta. Itsekin sitä noiden "tavisten" ketjuihin erehtyy joskus lueskelemaan, ja siellä kyllä ketutus nousee. Ja kateus siitä, että joillekin lapsenteko on mitä luonnollisinta puuhaa. Parempi pysytellä poissa.

Roxanne joo, klinikalta silloin ohjeistivat, että erityisesti samaan aikaan Inofolicin kanssa ei pitäis juoda esim. tuoremehua, mutta kun kyselin tarkemmin niin myönsivät, että parempi olisi vältellä nopeita hiilareita ylipäätään. Mä varmasti vähän ylitulkitsin ohjeita, mutta jätin kokonaan pois kaikki makeat ja lisäksi perunat, riisit, pastat, leivät. Ihan noin radikaalille linjalle ei varmaan ole välttämätöntä lähteä, tosin.

Täällä pp9 ja viiva vahvistunut eilisestä hitusen. Nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin... Phuuh.

Kivaa pääsiäistä kaikille! Me lähdetään huomenna illanviettoon, jossa on kevyttä viininlipittelyä luvassa. Onneksi paikalla on vain porukkaa, jotka tietävät meidän tilanteesta, niin voi ihan avoimesti juoda holittomia.
 
Samoja ajatuksia ja fiiliksiä kuin Domi kuvasi tulee usein vastaan.
Pahoittelut ja halaukset Siida ja Lyllaby sekä muut negan saaneet.
Plussanneille Onnittelut. Kesäheinälle viivojen vahvistumista, toivottavasti pieni tarrannut tiukasti kiinni.
Tervetuloa kaikki uudet. Toivon kaikille uusille ja vanhoille palstalaisille mahdollisimman pian onnistumista lapsettomuuden kivisellä tiellä.
On: Täällä menossa 4.IVF piikittelyineen (Menosuuntaan, Cetrotide) eli haudotaan munia pääsiäinen. Pari päivää sitten kävin ultrassa, jossa todettiin n.yhdeksän follia jotka punktoitavissa vajaan viikon päästä. Kolmen päivän päästä ultrataan uudestaan jolloin päätetään punktiopäivä joka on ens viikon To tai Pe.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Ennustava tekstinsyöttö taas kikkaillut omiaan... :ROFLMAO:.. Menosuuntaan Cetrotide :LOL:.. Niin siis tarkoitin että lääkityksenä tässä Ivf:ssä menee Menopur ja Cetrotide (Orgalutrania vastaava). Erikoista tässä se että kp 2-5 pistin ensin Cetrotidea eli jarrua ennen kuin alkoi Menopur joka menee kp 6-13(tai14) ja Cetrotide rinnalla kp 10-13(tai 14).
 
Kesäheinä ihana lukea täällä positiivisia uutisia!
Domi: feel you. En ole lukenut tavis keskusteluja, mutta tiedän mitä tarkoitat. Kun kolmen, terveen lapsen äiti tulee vahingossa raskaaksi ja saa km viikolla 6-7, mun oli aika mahdoton esittää empaattista. Lähinnä ärsyynnyin siitä käsittämättömästä voimia, tsemppiä, jaksamista toivottelusta/päivittelystä, mitä ihminen voi tuossa tilanteessa saada osakseen. Onhan se varmaan ikävää, mutta vähän perspektiiviä.

On. Mun kierto on todella outo. Joko se munasolun kypsyminen pysähtyi kokonaan tai sitten se kypsyi ennätysajassa ja kehitty pitkän luteaalivaiheen, nyt ois ovulaatiosta vähintään 18 päivää. Ellei enemmän. Eipä ole koskaan näin käynyt :mad:
 
Voi luoja.. alkaakohan vähän yli jo mennä tää raskaustutka.. jos näkee tulevan isän mahasta et ovat pieniin päin!!!! :LOL: Siis eilen näin vilaukselta miehen yhden kaverin ja sit jälkeenpäin kysyin et onko se pullakoitunut (melko hoikkaa urheilullista sorttia siis on) Niin mies vaan et ei kai sellanen kai se on aina ollut, ei se kyllä kauheesti oo nyt reenannut jne.. Siihen mie sit et niin et ei oo "raskausmaha" et ei niille toista oo tulossa? Niin joo onon.. jep. Siis eilen se oli vasta isäntäkin siitä kuullut mut eihän se varmaan olis ees kertonutkaan mulle sitä.. mutta että sillälailla!!! :)
Tuli muuten 5 vuotta pillereiden lopettamisesta itsellä tällä viikolla.. unohtu juhlistaa.. :(
 
Täällä vietetään pääsiäistä jännittyneissä tunnelmissa. Viivat ovat vahvistuneet päivä päivältä, mutta tänään kuvittelin hetken, että viiva oli haalistunut eilisestä. Tarkemmin katsottuna ei ehkä sitten kuitenkaan, ja nyt kuivuttuaan tämänpäiväinen on yhtä vahva tai ehkä hitusen vahvempi kuin eilinen. Mutta turhan helpolla ei päästetä, ei. Pelkään kuollakseni, että tämäkin päättyy taas huonosti.

Laskettiin just lääkärin kanssa, että tämä oli kaikenkaikkiaan 8. siirto, joista viidestä on alkanut raskaus. Eli kiinnittymisprosentti on korkea, mutta raskaudet menevät kesken heti alkumetreillä. Nyt tarttis sen yhden, joka pysyis kyydissä loppuun asti.

Meillä on myös lähipiirissä vahinkoraskauksia ja keskenmenoja (myös syntyneitä lapsia), joiden voivotteluun mullakaan ei just nyt empatiakyky riitä. En kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään, että kukaan voi tulla vahingossa raskaaksi, saati että keskenmeno vois olla sellaisessa tapauksessa vaikea paikka. Itsellä kun on takana vuosien yritys, eikä vieläkään ole natsannut. Ja keskenmenojakin enemmän kuin laki sallii, joista jokainen on sanoinkuvaamattoman suuri menetys.

Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin ja sormet ja varpaat ristissä, että alkio pysyis nyt kyydissä...
 
Onnea kesäheinä ja toivottavasti tosiaan tämä kerta ei pääty pettymykseen vaan suunnattomaan iloon ja onneen noin 9kk päästä. Laitatko vielä että mikä hoito oli niin lisätään tonne plussa listaan (oliko 6.ivf 1.pas?) :love:
 
Mahtavaa Kesäheinä!! Kumpa tää kerta ois nyt se onnekkaasti jatkuva!

Domi, viitaten toiseen ketjuun, suosittelen lämpimästi pitkää viljelyä jos ei oo koskaan tehty! Onhan se pelottavaa kun siinä yleensä tulee enemmän tai vähemmän karsintaa, mutta niillä blastoks saakka jaksaneilla on selkeesti paremmat raskausluvut, olikohan peräti 50%.
Ite uskon että jossain tapauksissa (kuten mulla) se labra on alkioille parempi paikka kehittyä alkupäivien dramaattiset vaiheet, ja siirtää vasta blastona kun on jo valmis kiinnittyyn. Ja voihan siinä saada joskus jotain uutta tietookin, jos esim. alkioilla on tavallista kovempi kuori eikä pääse ilman apuja ulos niistä blastovaiheessa.
Mulla on siirretty monet kerrat alle blastoikäsiä, useimmiten vielä 2 kerralla, mut mitkään niistä ei oo yrittänykään kiinnittyä. Kyllä sitä epäili et kiinnittymisessä/kohdussa on joku ongelma, ennenkun siirrettiin se eka blastoks saakka kasvanu mikä sit kiinnittykin. Seuraavaks ois kokeiltu kohdun raaputusta jos ei ois tullu mitään. Mulla siis blastoissa on tähän mennessä juuri toi 50% eli 2/4 on alkanu raskaus, vaikkakin vaan toinen niistä onnistu loppuun saakka. Eikä varmasti ois tätäkään jos sekin ois siirretty jo 2-4 päiväsenä.. Luultavasti seuraava 5. blasto (jos selviää siirtoon) lisää negatilastoo mutta silti toi on mun mittapuulla ihan huikee +prosentti!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea @Kesäheinä-78 ! Toivotaan todella, että nyt onnistaa!

@Domi , kylläpä teillä on pitkä matka jo ollut :( on se niin väärin kyllä.


ON: mulla kp 29 nyt. Yleensä menkat alkaa kp 25 ja sillä hainkin nyt 2kpl gonal F- kynää selvitäkseni pääsiäisestä. No yllätysyllätys menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Testiä en ole voinut tehdä kun reissussa ollaan. Tunne kyllä on, että menkat alkaa milloin vain, mutta kyllähän tämä vähän jännittää.

Ultrassa näkyi silloin kp8 muutamia munasoluja, mutta lääkehoito kun loppui sillä kierrolla kun seinään (vaste lääkkeelle ei riittävä), niin lääkäri meinasi ettei ne munikset jaksa kasvaa saatika irrota. Vähän kyllä jännittää, jos siellä onkin jotain tapahtunut. Lisäks ne 600€ kynät viettää laatuaikaa jääkaapissa
 
  • Tykkää
Reactions: another
Lullaby kerran yritetty kahta 2 päivästä jatkoviljellä mutta ei kumpikaan jaksanut, enpä tarkkaan tiiä mitä tapahtui.. kun piti olla siirto soitto et katotaan huomiseen ja sit tieto et ei ole siirtokelpoisia. Ne oli viime kevään vikat. Ja nyt tosiaan kolmas julkisen hoito takana (lähes) joten jos ei revi jostain hitokseen rahaa ja aikaa (eli vähän lisää rahaa että voi olla poissa töistä ja matkata toiseen kaupunkiin) niin saattaapa jäähä kokeilematta.. :cry:
 
Lullaby kerran yritetty kahta 2 päivästä jatkoviljellä mutta ei kumpikaan jaksanut, enpä tarkkaan tiiä mitä tapahtui.. kun piti olla siirto soitto et katotaan huomiseen ja sit tieto et ei ole siirtokelpoisia. Ne oli viime kevään vikat. Ja nyt tosiaan kolmas julkisen hoito takana (lähes) joten jos ei revi jostain hitokseen rahaa ja aikaa (eli vähän lisää rahaa että voi olla poissa töistä ja matkata toiseen kaupunkiin) niin saattaapa jäähä kokeilematta.. :cry:
No voihan :(:poop: huono tuuri niiden kahden kans.. mites pankkilaina jos etukäteen säästämisessä menis liikaa aikaa? Eiks sulla kuitenkin alkioiden määrät oo ollu ihan hyviä, että ois mistä viljellä?
Voishan sitä viimesintä vielä kai yrittää viljellä pidempään, mut ymmärrän tietty ettei ehkä uskalla kun se lääkkeellinenkin kokeilematta..
 
Tsemppiä ja onnea kesäheinä! Kädet kyynärpäitä myöten ristiin Miten voikin tuntemattoman puolesta näin jännittää

Mäkin aattelin et oisko Domi laina mahdollinen? Pääsis jatkamaan ilman et tarttis odotella säästämistä.

Toivo2016 jos punktio on to tai pe, niin meneekö siirto sitten maanantaille? Montako päivää yleensä punktion ja siirron välissä on? Kun mun papereissa oli vaan et siirto on tavallisesti 2 vrk punktion jälkeen, mut täällä lueskellessa olen saanut käsityksen et voi olla pidempikin väli. Ja muutenkin tullut juttuja joihin en ole törmännyt aiemmin, mm. kohdun raaputus
 
No siis periaatteessa olisi säästöjä (koska aikanaan olen tehnyt hitokseen töisä että voin sitten olla lasten kanssa kotona pidempää, kuika ironista!!!).. mutta kun en ihan oo varma et olenko valmis ne kaikki käyttämään, lainasta puhumattakaan jos lopputulema on kuitenkin edellee sama, siinäs sitten kituutat loppu elämäs köyhyysrajalla ilman sitä perhettä, tai siis lasta.. sen katkeruuden ja masennuksen määrä sit viimeistään olis se et pitäs kyllä ottaa laina et vois haulikon hommata!!! Siis kyllähän maksaisin aivan mitä vaan jos mulle luvattas 100% varmasti että sen nyytin syliini saan, mutta kun nää prosentit kokoajan vaan huononee niin..:cry::cry::cry: Kun ei vikaakaan ole, saatana (mitä korjata).. äh.. no kai se pitää ainakin jossain lisä tutkimusksessa yksityisellä käydä.. en tiiä. Joo siis ja on niitä alkioita aina se joku 5-7 ainakin ollut.. en nyt sit tiiä miten hyvin se on.. Ja niin en nyt jaksa pyytää sille vikalle sitä jatkoviljelyä, kokeilen sen lääkkeellisen, jos nyt se vaikka olisikin se taika.. hehehe, ihan varmaan. Muutenkin epäilen et se nyt sit kuolee sulatukseen kun aina on jäänyt ns. vika siirto tekemättä..
Annimiina89 se siirto ajankohta riippuu paikasta, tai aikataulusta. Yksityisellä taitavat nykyään aika paljon tehdä tuota pitkää viljelyä, eli viljellään blastokystaksi ja siirto on sitten 5 päivän päästä. Ja kunnallisella taitaa vaihdella aikapaljon, paikasta ja aikutaulusta riippuen. Meidän polilla on vasta viime vuoden alusta tehty pidempää viljelyä, mutta siinäkin sitten pitäisi aikataulun sattua aika hyvin että onnistuisi, kun ei siellä labrassa oli ketään töissä vkl. Mulla on siis ollut sitten kolme ja kaksi päiväisiä. Kohdunrapsutusta ei kai ihan kauheesti tehdä.. siinä jotenkin oliko et edellisessä kierrossa "rapsutetaan" kohdun pintaa että siitä tulisi jotenkin vastaanottavaisempi.. joku enemmän tietävä voi oikeest faktat laittaa :LOL: Jos haluat tuohon listalle mukaan laita seurat tiedot: Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään
 

Yhteistyössä