IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kesäheinälle tuhannesti onnea matkaan!! Ja toivottavasti Zoonakin saat sen vahvemman plussan kehiin. One stepit on karseita, yhdyn kanssasisariin...

Meillä PAS ensi keskiviikkona. Kävin ultrassa ti, limakalvo ennätyshyvä 10mm ja intralipid tiputettiin samalla. ERA-tulos oli tullut ja normaali, siis näytti hyvin vastaanottavaa sillä ajoituksella, eli klo10 tänään otin Terolutin (Kesäheinä mulla kans siis nyt ne lugejen sijasta). Tiistaina oteta kaikki 3 sulamaan a viljellään yön yli. Siis jos mun pahin painajainen ei toteudu, että se kuljetusauto ajaa kolarin ja nestetyppisäiliö räjähtää ja meidän hippuset on jossain nelostiellä levällään... No, sormet ja varpaat ristissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Tsemppiä kaikille odotteluun ne jotka odottaa siirtoa ja ne jotka menkkojen alkamista jotta seuraava siirto toteituisi tai hoito pääsisi alkamaan (y)
Täällä toivutaan eilisestä punktiosta, jossa saatiin neljätoista solua, joista tänään oli hedelmöittynyt yhdeksän. Ensimmäistä kertaa kaikki viljellään viisipäiväisiksi. Kolmessa aikaisemmassa ivf:ssä kaikki alkiot pakastettu kolmepäiväisinä. Meillä kaks ekaa ivf hoitoa tehty julkisella ja kaksi viimeistä yksityisellä. Kaikissa aiemmissa tuoresiirrossa siirretty aina kolmepäiväinen, mut nyt päätettiin, että tuoresiirtona siirretään viisipäiväinen blasto ens tiistaina. Saa nähdä kuinka monta tippuu kyydistä viljelyn aikana ja kuinka monta päätyy pakkaseen..:barefoot:(n). Toisaalta itse aattelen niin että sit kai näkee miten alkiot kehittyvät ja kyydistä tippuu ne rupusimmat, jotka ei kohtuun siirrettynäkään selviäisi tai hyytyvät sulatuksessa tai sulatukseen jälkeen jatkoviljelyssa.
Kivaa että on ens viikolla tulossa muitakin piinailijoita, Darnilla ainakin pas tulossa :)
.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Siida
@Emmiina85 Voi apua, 11 kemiallista! Voin vain kuvitella kuinka piinallista alkuraskaus on mahtanut olla noin monen plussan mutta sitten kuitenkin keskenmenneen yrityksen jälkeen... Oliko sulla kuinka erilaisia nuo kemialliset raskaudet ja nyt tämä normaalisti edennyt siinä alkuvaiheessa? Mä tunnustelen itseäni koko ajan ihan liikaa. Harmittaa, ettei uskalla iloita, vaikka kaikki on nyt ihan hyvin. Varhaisultraankin on vielä tuskastuttavan pitkä aika.

Testeistä. Mä oon käyttänyt viime aikoina pelkkiä apteekin omia. Viime joulukuun kemiallisessa mulla oli rinnan apteekin testit, rfsu:t ja pc:t ja huomasin, että apteekin testit oli luotettavimpia.

@SalamaT Kiitos! Onnea tässä tarvitaan. Ja noi terolutit on tosiaan hirvittävän paljon miellyttävämpi käyttää kuin ne p****pallerot. Mulla oli muuten myös Intralipid-tiputus.

@Toivo2016 Blastoviljely on varmasti hyvä idea. Tsemppiä siirtoon!
 
Tsemppiä Kesäheinä, mä niin kovasti toivon että pieni pysyis matkassa! ❤ Zoona jospa saisit vielä vahvan plussan Toivo2016 tsemppiä siirtoon! Ja reason niin totta tuo, että kummasti sitä vaan itselleen pystyy kehittelemään raskausoireita..

ON: Täällä alkoi vuoto eilen, päivän pari aiemmin kuin odotin. Viimeiseen asti kuvittelin raskausoireita (oli turvotusta, tukkoinen nenä, arat rinnat, kipuja, painetta kohdussa, kylmä illalla ja kuuma yöllä ja mitä kaikkea..) ja toivoin josko olisinkin tullut luomusti raskaaksi. Varalta tein vielä apteekin testin aamulla, negatiivinenhan se oli. Pitäisi aloittaa letrozolit, tuntuu tosi vaikealta ottaa ja joku osa minusta edelleen miettii että entä jos olenkin raskaana mutta testi vain on väärässä.. Pitänee vain uskoa testiin ja menkkoihin ja lääkäreiden arvioon munanjohtimista ja alkaa napsia tabletteja. Myöntää itselleen että lasta ei ilman hoitoja tule. Surettaa. Jospa edes hoidoilla, eikä tarvitsisi montaa kiertoa vaan plussa saataisiin ekasta kierrosta. Tiistaina sitten ultra ja alkaa menopur. En päässyt soittoaikana polille läpi, 86 kertaa yritin soittaa puolen tunnin aikana ja olin pidossa ties kuinka kauan. Vaihteen kautta pääsin soittoajan jälkeen sit vasta hoitajan juttusille.

Mä en uskalla alkaa sössiä tuota listaa, jos joku haluaa lisätä
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
reason # 5/16# 2. #endo, kohdun rak.poik.# 2.IVF
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:


Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5.pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@Kesäheinä-78 Ehkä pahinta ettei eronnut oikein mitenkään kemiallisista. Oireet meni ja tuli, esim. tissikipu hävisi kokonaan viikoksi ja tuli takaisin erilaisena, kunnes hävisi kokonaan. PCn testit vahvistu alussa hitaasti ja sain tummat viivat vasta kun hcg yli 2000. Lämmöt heitteli, pahoinvointi alkoi vasta rv7. Pitkiä viikkoja ne oli, enkä voi vieläkään sanoa että olisin luottavaisena, mutta tietty jo paremmalla fiiliksellä kuin alussa. Tsemppiä kovasti!
 
Punktio meni hyvin. Pakkaseen saatiin neljä. Ei kummoinen mutta meille huippua koska on kuitenkin nelin kertainen pakkas saldo verrattuna aikasempiin hoitoihin. Aikasemmin ainokaisen siirretty tuoreeltaan, mut nyt ei tuoresiirtoon lähdetty vaan halutaan siirto rauhalliseen piikittömään kiertoon.
Hieno pakkassaalis (y) onko ne blastoja vai minkä ikäsiä? Tehtiinkö tässä hoidossa jotakin erilailla kun aiemmissa? Oliko tää se kaksvaiheinen stimulaatio, vai muistanko ihan omiani, tai sekotanko johonkin toiseen...?
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!
Tosi isot onnittelut kaikille plussanneille! :love: ja kaikille teille joilla tällä aikaa on ollut onnistuneet punktiot! Ja tosi suuret pahoittelut negoista ja muistakin epäonnistumisista! Tsemppiä meille kaikille jotka vielä painiskelemme täällä ja toivottavasti täältä nyt moni pääsisi jo pois. (y)

Täällä eletään kanssa "jännän äärellä", huomenna viimeinen primolut naamariin ja vuotoa odottelemaan. Polin kesätauko taitaa painaa pahasti päälle ja jos nyt taas vuoto odotuttaa itseään sen viikon mitä viimeksi niin taitaa meillä toinen icsi jäädä syksyyn :( olen tainnut tältä erää heittää jo pyyhkeen kehään.
 
@Toivo2016 Intralipid on ravintoliuosta, jota kai ihan varsinaisesti käytetään ihan sairaalapotilaiden ravitsemiseen suonensisäisesti. Mutta lapsettomuushoidoissa sen on todettu parantavan alkion kiinnittymistä kohtuun. Vaikutusmekanismista mulla ei ole mitään hajua, sanoin vaan että joo otetaan sellanen, kun ehdotettiin uutta kikkaa :D. Tätä ei kai vakiona tarjota kaikille, vaan just meikäläisille, joilla on todettu kiinnittymisessä ongelmia / kohonnut keskenmenoriski.

Tässä siirrossa mulle tehtiin kiinnittymisen parantamiseksi myös kohdun huuhtelu suolaliuksella, joka vastaa kuulemma kohdun rapsuttelua (joka pitää tehdä edeltävässä kierrossa), mutta on hellävaraisempi. Ja halvempi.

@Emmiina85 Kiinnostavaa. Mulla taas tää kerta on tuntunut erilaiselta. Raskaustestien viivat on olleet alusta asti tosi vahvat (kemiallisissa hailakat), oireet selvemmät ja erilaiset (nyt tissikipua, kemiallisissa ei) ja nyt ei ole myöskään ollut minkäänlaista vuotoa (kemiallisissa ja myös siinä yhdessä pidemmälle ehtineessä oli tuhrua). Hcg:tä on kaikissa kesken menneissä seurattu muutamasta päivästä muutamaan viikkoon ja se on joka kerta noussut ensin hitaasti ja lähtenyt sitten laskuun. Paitsi nyt hcg oli pp14 jo yli 1600. Silti pelottaa ihan sairaasti. Tänäänkin oon ollut tuntevinani, että tissit ei ole enää ihan niin arat kuin eilen, mutta helpottavaa kuulla, että sullakin se välillä hävisi. Ja täytyyhän kropan oikeasti tottuakin, niin että oireet alkaa väistämättä tuntua lievemmiltä. Ja pitäis myös muistaa, että usei(mmi)lle ei tule mitään oireita, varsinkaan vielä tässä vaiheessa.

@Darni73 Neljä on hyvä saalis! Pidetään peukkuja että joku niistä on the one.

@love- Toivotaan että pääset pian tositoimiin! Onpa jotenkin ärsyttävää, että näin huhtikuussa pitää jo alkaa stressata polin kesätaukoa. Yksityisessä on kyllä se(kin) hyvä puoli, että siellä ei pidetä mitään taukoja, vaan hommat etenee asiakkaan tahtiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Hei

Mahtuukohan yksi uusi tänne mukaan? Ihan uutena tulin tutustumaan ja lueskelemaan tätä ketjua etukäteen, kun meilläkin alkaa olla ajankohtaisia nuo IVF-hoidot. Lasta on toivottu vuosikaudet ja ikääkin on jo kertynyt. Kaikki tutkimukset on tehty, lääkkeelliset hoidot kokeiltu ja nyt jonotetaan Naistenklinikalle IVF-hoitoon ja saatiin kutsukirje 3 kk päähän. Sitä mietittiin, että mitähän tuolla käynnillä tapahtuu. Onko se vain käynti, josta meidät laitetaan vielä uuteen jonoon, jossa jonotetaan hoitojen alkua? Ollaan siis ostopalveluna (?) menossa sinne, kun meidän omassa sairaanhoitopiirissä ei IVF-hoitoja tehdä. Onko täällä ketään, joka oliisi ollut Naistenklinikalla hoidossa ja tietäisi heidän toiminnastaan?

Miitta37
 
Kiitos Siida, on vaan siinä ja siinä voiko siirtoo edes yrittää tähän kiertoon.. tänään ultrassa isoin folli 10mm ja lääkäri arvioi että ovis ajottuu juuri su-ma, jollonka kaikkein huonoin aika sille, kun pitäs siirtää ovisplussasta 6 pv päästä. Jos tulee su, niin menee pieleen varmasti mutta jos ma, niin soitan sinne ja meen ehkä uuteen ultraan ja katotaan voiko pregnylillä hiukan säätää tilannetta. Mutta siis tuskin ainakaan ennen vk.loppua mitään tapahtuu.

Zoona :( oliko viimesinkin testi niitä one steppejä? Eikös noista (ja oliko joku sofi tms. toinenkin merkki) oo ollu paljo juttuja et ne on ihan surkeita.. ei näytä helposti plussia vaikka jossain muissa (esim. pregcheck) näkyny jo selvästi.

Tulin katselemaan että mitä porukalle kuuluu, itse olen nyt muutaman viikon ollut tuolla raskautuneiden puolella.. Täällä laskeskellaan päiviä että aika kuluisi ja pahimmat riskiviikot menisi ohitse. 8+2 menossa ja ultrassa löytynyt 1,5vk sitten syke ja normikokoinen alkio/sikiö. Mutta siis, piinapäivät, nehän eivät tosiaan loppuneet hoitoihin o_O koko ajan mielessä että mennäänkö loppuun asti. Ei lopu huolet ei.

Lullaby, olitko julkisella vai yksityisellä? Mullahan oli niin (yksityisellä) että tämä onnistunut siirto olis voinut mennä mönkään juuri tuon oviksen ajoittumisen takia. Olin lähdössä työmatkalle arvioidun siirron aikoihin ma-ti, ja lääkäri sanoi silloin että oviksen pitäisi tulla joko ed.viikon vkloppuna jotta voidaan siirtää 5-pväinen ennen reissua pe, tai sitten vaihtoehtoisesti aikaisintaan ke, jotta voidaan siirtää 6-päiväinen heti reissun jälkeen. Noh, ovishan toki oli sitten just tiistaina ja olin ihan maani myynyt.. Lekuri kuitenkin sanoi seuraavana pvänä ultrattaessa, että katsotaan vielä ultralla uudestaan torstaina, mikä tilanne. Ilm. ovis oli kuitenkin vähän 'myöhässä' tiistain plussasta huolimatta, ja sanoi että voidaan sittenkin siirtää reissun jälkeen 6-päiväinen! Eli vasta 8 pv ovisplussasta! Ja siitä lähti sitten raskaus alkuun. Onneksi siis lääkäri teki kaikkensa että siirtoon päästään. Ehkä voisit sieltä teidän paikasta kysäistä samaa, jos ovis sattuu nyt su-ma -akselille?

Ja mitä tulee OneStepeihin, en saanut niillä mitään viivaa testiin kuin vasta 4+5. Tyhjää näytti silloin 4+0 - 4+1 kun Clearbluella sain jo viivaa. En ymmärrä, miten tuota OneStepiä voidaan myydä herkkänä testinä (eikö pieni luku testissä, oliko tuo 10iui tms., tarkoita juuri että on herkkä?) ja sitten ei-niin-herkkä testi näyttää aiemmin?! aivan susia, en suosittele niitä kenellekään! :mad: Muista testeistä CB:n lisäksi ei kokemusta.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!! Vain ne, jotka on käynyt läpi tämän saman, voi ymmärtää millaista piinaa ja tuskaa sekä henkisesti että fyysisesti tämä kaikki on. Meillä on mieheni kanssa takana ehkä rankin vuosi koko elämässämme. Ja jotkut meistä käy läpi näitä hoitoja vuosia, ja jaksaa aina vain uskoa ja tsempata eteenpäin. Onneksi melkeinpä kaikki saa jossain vaiheessa niitä ihania uutisia :love: Onnistumisia ja plussatuulia kaikille herkistyneenä ja kyynel silmässä toivoen,
Kuutio
 
Alotin ensin julkisella exän kans ja nyt viime vuodet käyny yksinäni yksityisellä. Mutta sielläkään ei siis tehdä mitään viikonloppusin ja heinäkuussa on myös kesäsulku.
Pari kolme päivää nyt tullu vaan sellasta himmeetä viivaa (aamusin ei mitään rfsu:n liuskoihin!) että ei taida olla pelkoo et tulis vielä huomisellekaan...saa nähdä tuleeko ollenkaan tässä kierrossa jos niin sekasin punktiosta ym. No eiköhän sitten ennen ensviikonloppua jos on tullakseen. Huomenna soitan kai jokatapauksessa klinikalle mikä on tilanne.
 
Miitta37 me alotettiin naikkarilla ja se meni niin että siinä ekalla suunnittelukäynnillä, mitä ennen oli kaikki verikokeet otettu, kerrottiin hoidoista ja heidän meille suunnittelemista lääkityksistä ja aikataulusta.
Jos mulla ei olisi kierto osunut huonosti ja naikkarin kesätauko siihen päälle vielä niin meillä olisi voitu aloittaa hoito jo seuraavasta kierrosta.
 
@Mandala eli oisko tuo meidän aika sitten jo suunnittelukäynti? Outoa, kun kirje tuli miehen nimellä ja siinä oli nippu papereita ja joku kyselylomake miehelle, mutta mulle ei mitään. Kuitenkin kutsussa oli, että aika on molemmille ja molempien pitää varautua tutkimuksiin (meillähän on tehty kaikki tutkimukset). Jos tämä on suunnittelukäynti, niin vähänkö mä olen onnellinen siitä, että päästään vähän etenemään asioissa. Meidän aika on heinäkuussa.

Saanko kysyä sulta Mandala monta käyntiä sulla / teillä oli hoitokierrossa? Ja eikös punktiosta saa aina saikkua (näin oon ymmärtänyt), niin mitä koodeja on käytetty niissä? Voi myös muutkin kertoa kokemuksistaan. Mä käsittelen tätä asiaa haalimalla mahdollisimman paljon tietoa hoidoista ennen kuin meillä alkaa. Oikeastaan meidän kohdalla on hyvä, että tässä on vähän väliä ennen hoitojen jatkumista, niin ehdin sulatella asioita, vaikka hsluaisinkin asioihin vauhtia.
 
@Miitta37 Tervetuloa! Toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi :). Meille tehtiin ensimmäiset kaksi hoitoa Naikkarilla, ja kyllä tuo eka käynti on jo se suunnittelukäynti. Siellä käydään kokeiden tulokset läpi sekä hoidon kulku ja lääkkeet. Seuraava käynti on ns. nollaultra, jossa varmistetaan että munasarjat on lepotilassa. Tämä siis olettaen että hoito tehdään ns. pitkällä kaavalla, joka on käsittääkseni Naikkarilla se vallitseva käytäntö. Seuraavalla käynnillä tarkistetaan ultraamalla ovatko munarakkulat kasvaneet toivotulla tavalla ja muutetaan lääkitystä, jos tarvis. Sen jälkeen onkin jo punktio (ellei kolmannelle ultralle ole tarvetta), josta saa sen kolme päivää saikkua. En ole itse tarvinnut lääkärintodistuksia, mutta muistaakseni miehen todistuksessa on koodina ollut ihan joku lapsettomuushoitoihin viittaava. Siirto tehdään julkisella yleensä kai kahden päivän päästä punktiosta (ainakin silloin kolme vuotta sitten oli näin) eli se menee sillä samalla saikulla. Muistaakseni meillä alkoi hoito rullata siitä suunnittelukäynnistä aika ripeään, oltiin tosin "kiireellisiä". Fyysisesti ivf-hoito mun mun mielestä ihan iisi homma, henkisellä puolella onkin sitten ollut vaikeampaa, kun hoitoja on jouduttu tahkoamaan näin kauan. Mikä teillä muuten on lapsettomuuden syy, jos saa kysyä?

@Kuutio Onnea ultrakuulumisista! Ja juu, ei lopu piinailu missään vaiheessa, ei...

Tein tänään varmistustestin ja vahva viiva tuli näkyviin samaan aikaan kontrolliviivan kanssa. Loppupäivän on ollut helpottunut olo. Teen viikon päästä vielä yhden varmistustestin ja jos siinä ei ilmene mitään epäilyttävää niin sitten seuraavalla viikolla onkin jo varhaisultra. Huoh.

Muistelin tässä just sitä meidän ensimmäistä raskautta, joka alkoi kolmannesta siirrosta, että silloin sitä vielä kuvitteli, että positiivinen raskaustesti tarkoittaa vauvaa. Neljän keskenmenon/kemiallisen jälkeen sitä ei enää osaa olla samalla lailla luottavainen, vaikka oikein yrittämällä yrittäis. Huoh sekin.
 
Kiitos @Kesäheinä-78 kattavasta vastauksesta liittyen Naikkarin toimintaan. Onnea sulle plussasta ja toivotaan sen olevan pysyvää laatua. Rankalta kuulostaa sun hoitohistoria ja henkinen puoli on varmasti vaikeaa hoitojen pitkittyessä, kun lopputulemasta ei voi tietää.

Sitä saikkukoodia mietin paljon, koska en haluaisi, että työnantaja näkee suoraan Naikkarivisiitin syytä, vaikka voihan se arvata sen muutenkin. Meillä syynä hoitoihin on selittämätön lapsettomuus, vaikka jotainhan on oltava, kun ei onnistu. Mulla on pco:hon viittavaa munasarjoissa, mutta lääkäri ei antanut siitä mitään diagnoosia. Tehtiin myös laparoskopia, kun aukkarissa putket oli tukossa. Laparoskopian jälkeen ne oli auki ja mitään muuta epäilyttää ei näkynyt. Epäilen kuitenkin, ettei siellä mikään kulje. Miehellä oli kaikki kunnossa. Oon syönyt clomit ja pistellyt puregonit ja pregnylit ilman tulosta ja nyt odotellaan IVF:ää. Sinänsä helpottavaa, kun nyt voi odotella hetken aikaa seuraavaa vaihetta ilman jatkuvaa lääkärissä ravaamista. Vaikka silti sitä seuravaa käyntiä kuumeisesti odottelen.
 
Kesäheinä olet kyllä aika vahvasti nyt raskaana :)

Miitta37 muistelisin, että koodi oli jotenkin sellainen ettei siinä suoraa lukenut IVF/lapsettomuushoito (joku latinankielinen termi kuitenkin), vaan voi viitata myös muihin sen saran asioihin. Itse jouduin ekassa IVF:ssä sen lapun töihin kiikuttamaan, toisella kertaa sain niin kovan flunssan, että sainkin sitten olla "sen livulla" pois punktion jälkeen.

ON: Näin sunnuntaiaamuna unta, että synnytin ja kaikki meni hienosti ja helposti. Sitten kysyin hoitajalta, että "mites lapsen kävi". Hoitaja vastasi "se on kuollut". Siihen heräsin. Menin vessaan ja ensimmäinen veriklöntti tipahti pyttyyn. Kai sitä alitajuntaisesti tiesi, ettei tämä mene nyt niin kuin pitäisi, kun oli itsellä koko ajan sellainen "olo". Ja sen myötä eilinen ei ollut ihan katastrofipäivä. Perjantaina sain tosi hailakat viivat apteekin omaan, joten sekin vähän puolsi tulevan puolesta. Jos jotain positiivista täytyy keksiä, niin eipä tarvinnut mennä varhaisultraan toteamaan, ettei siellä kukaan ole hengissä tai lääkkeelliseen tyhjennykseen.
 
Ja sitten valitusta: :poop::poop::poop:!!! Soitin klinikalle. Tähän kiertoon ei nyt sitten voi tehdä siirtoa, koska tämä voi olla huono kierto, jos testi on ollut plussalla. Onko muille käynyt näin? Olisinko voinut itse vaatia, että haluan siirron, kävi miten kävi?

Kesäkuun meillä on reissu ulkomaille ja jos kierto nyt on oma normaali itsensä, se on just ovulaation aikaan ja siinä jälkeisinä päivinä. Sitten heinäkuuhun ei enää ehdikään ja kun vielä on työreissu elokuussa väärään aikaan niin se on syyskuussa seuraava yritysmahdollisuus. Tekee niin mieli noitua sitä sun tätä! Ja vähän itkeä. Ja muuta. Syyskuu on ihan s**tanan kaukana :cry: Harmittaa, että sanoin mitään hoitajalle koko plussasta. Olisin vain ottanut annetun ajan ja mennyt ensi viikolla 0 ultraan.
 
Toi on kyllä ihan paskaa, että vähän haamuilevan (?) testin takia ei muka voisi siirtää.
Mulla tokan hoidon tuoresiirrosta alkoi raskaus testien mukaan. Testit tummeni muutaman päivän ajan hyvin kunnes alkoi haalenemaan. Verikokeessakin kävin hätäpäissäni, mutta kemialliseksi jäi.

Mun lääkäri (yksityisellä) antoi siunauksensa PAS:iin heti seuraavaan kiertoon ja siitä alkoi raskaus joka meni loppuun asti. Tietty limakalvoa ja follia ultrattiin ennen siirtoa tarkkaan kaksi kertaa, että edellytykset siirrolle oli,
 
Heippa kaikille! :)

On aika taas alkaa lukemaan uutta ketjua kun ei tästä yrittämisestä näytä tulevan lasta eikä paskaa. Taustaa sen verran että ollaan miehen kanssa kolmenkympin hujakoilla ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 2015 loppupuolella ja reipas kuukausi sitten meillä oli ensimmäinen käynti lapsettomuuspuolella. Mulla itselläni on hieman laiskat munasarjat ja miehellä laiskat siittiöt.

Ensimmäinen inssi oli viimeviikolla ja heti kun kotiin päästiin, niin lääkäri soitti perään ettei siitä todennäköisesti tule mitään, että "soittele kun menkat alkaa niin aloitetaan ivf hoidot". Tarkoitus oli tehdä siis ensin pari inssiä ja nyt ne vaihtuikin suoraan ivf:ään joten mulla ei ole vielä mitään hajua miten tämä oikein menee, google ollut ainoa tietölähteeni tästä. Ilmeisesti enemmän lääkkeitä ja kivuliaammat toimenpiteet? Nyt siis odottelen että menkat alkaa ja voin soitella uutta aikaa polille.

Täytyy kai pyytää anteeksi jo etukäteen jos kyselen tyhmiä, on vaan sen verran uusi juttu etten ymmärrä noita kaikkia termejä yms :ROFLMAO: Muutaman sivun luin tästäkin ja pikkasen tipahdin kärryiltä. Melkoinen matka kuljettu siitä kun aloitin lueskelun lievää vauvakuumeilua ja nyt tuntuu että pitäisi olla joku epätoivojono. :poop: Mutta ihana nähdä että toivoa vielä on! Toivotan plussatuulia teille kaikille ja jarrusukkia heille keillä raskaus on alkanut :)
 
Voi ei zoona Tosi kurja juttu, ja voin kuvitella miten pitkilti kuukaudet syyskuulle tuntuu!

Kuutio mä voin niin kuvitella mikä stressi on ainakin sinne nt-ultraan asti.. että ei todellakaan lopu plussaan se. Mut tsemppiä, hyvät viikot alkaa jo olla! ☺

Tervetuloa muillekin uusille, mäkin tuoreena täällä kirjottelen ja tosiaan eka ivf, lääkkeet alko viime perjantaina.

ON: voi hitto näitä kuumia aaltoja! Letrozoleja syönyt neljä päivää, pari yötä heräillyt järkkyihin kuumiin aaltoihin ja päivällä tuli tänään kans. Ja ihoa kutittaa, normaalia? Huomenna aamulla ultra, saa nähdä mihin se punktio sijoittuu. Lenkillä tuntui vasemmalla puolella munasarjan kohdalla ihme paine, voiko ne olla nyt jo kasvaneet niin että liikkuessa tuntuu?! Ei kai
 
Taisi tässäkin käydä huonosti, tänään alkoi vuoto. Mut voi poistaa listalta. :cry:
Ei voi olla!! :eek::cry: Roxannen ohella oon ihan erityisesti iloinnu sunkin onnistumisesta, ja niin hyvältä on nyt näyttäny kaikki hcg-arvotkin ym. etten suostu uskoon että ois muuta kun jotain vaaratonta alun säikyttelyä...! Toivottavasti se on vaan niukkaa ja kivutonta? Ja eihän se muunkaanlainen välttämättä loppua tarkota.. pääsetkö ultraan tarkistaan miten pian?
 

Yhteistyössä