IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

On kyllä tosi V-mäistä Siida jotenkin ajattelisi että toisin päin vois ennemmin näyttää väärin.. Ja joo siis tekee mullakin ne tikut sitä et eka tummuu ja sit haalenee ja sit vasta tulee plusssa, mut ei se noin tummaksi oo ennen siinä vaiheessa mennyt.. vaan tiiä tuota, muutenkin uskosin et oli jo.. naama kertoili siitä.. mulla ruusufinni puskee aina ovista ja menkkoja ennen..nyt jo laantunut.. mutta onhan se mahdollista varmaan, pitää kattoa jaksanki testata tänään, ei sitä hyödyntää pääsis kuitenkaan kun isäntä ei oo maisemissa..
Sit purnaus mikä ei varsinaisesti kuulu tännä, mutta en viiti faceen kaan nyt avautua, mutta mikä piip se on että ihan v'ttu jokaisen pitää laittaa kuva niistä kouluun lähtevistä mukeloista ja lässynlässyn.. Siis jokainen prkl tietää että kaikki lapset (sen ikäset) lähtee sinne kouluun ja eskarii!!!!! Helvetti.. en tiiä miksi tää nyt niin ärsyttää vaan..
(katoin myös tulevan lomakohteen sään ja sielläkin tietysti just alkaa ukkoset ja sateet kun mennää, jeejee sitä varten oonki koko kesän töissä ollut että voin matkustaa sellasta kattoo!!! Sillä säällä oisin voinut ihan kotonakin lomailla) Sori on nyt joku ärrinmurrin päivä.. ööh oiskohan se ovis sittenkin vasta tulossa :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Oli näköjään väsyksissä ku kirjoittelin, tullu pariin kertaan sama viesti, no tulipa asia selväksi:D

Zoona Ihana juttu, että saat apua selkä juttuihin ❤ En kyllä jaksa uskoa, että 2-3 viikkoa häviää yhdessä yössä. Kyllä mulla on menny viikko hcg:n laskussa jos noinkin korkealle hormoni ehtinyt. Sen pitäis olla kuitenkin 200 kieppeillä. Yritin kyllä nettiä kaivaa, että löytäisin vastaavasti jollain käyneen. Ei löytynyt, ja valmistajan mielestä ei voi väärää positiivista näytää. Oon yrittäny miettiä, kun se oli avattu pakkaus ja toisen testin olin käyttänyt, että olisinko pudottanu jossain vaiheessa sen toisen ja siitä hajonnut.
 
Olipa kurja juttu tuo Siidan viallinen testi. En ole koskaan tuota digiä kokeillut, kun ei ole oikein tarvettakaan ollut, mutta olen ajatellut sen olevan hyvinkin luotettava.
Kiuskille tsemppiä, jos sieltä kuitenkin vielä positiivinen tulos tulisi!

Omassa piinailussa on mieliala laskenut kuin lehmän häntä viimeisten parin päivän aikana. Varmaan vaikuttaa huonosti nukutut yötkin, kun vessassa joutunut ravaamaan useamman kerran ja alavatsa jomottelee enemmän tai vähemmän. Huvikseni olen testaillut Pregnylin poistumista ja eilen aamulla näkyi enää just ja just silmin erottuva hailura, joten ainakaan sen ei pitäisi vaikuttaa tuloksiin sitten myöhemmin. Nyt just en kyllä jaksa uskoa, että tuolla mitään elämää on :unsure:

Mutta onnea matkaan kuitenkin kaikille tasapuolisesti! On nämä niin paskamaisia hoitoja, että todella toivoisi jokaisen lopulta onnistuvan.
 
Siida vitsi mä jo ehdin innostua sun luomuplussasta kunnes luin jatko viestin...siis miten tosiaan digi näyttää väärin. Mä kun en ole muuta kuin digiä käyttänyt niin meni kyllä nyt luotto! Kyllä minäkin olisin sitä uskonut joten älä ole yhtään noloissasi. Mutta onhan tuo kyllä kohtalon ivaa ja tosi inhottava juttu!

Täällä odotellaan menkkoja. Pakko olis huomenna alkaa. Muuten menee ehkä homma mönkään tai varattuja ultra aikoja pitää siirtää. Ei millään olis siihen energiaa...

Tsemppiä piinailijoille! Kaipaan jo siihen joukkoon mukaan. Onhan tässä jo kohta vuosi viime piinailusta...
 
Joo, en toivo kenenkään koskaaan ikinä saavan tuollaista testiä. Ei kenenkään joka toivoo vauvaa yhtä hartaasti ku minä ja me täällä:( Miehen puolesta tuntu erittäin pahalta, ku hän ei mitään enempää toivo ku luomuna onnistumista, vaikka se ei oikeesti oo kovin realistista, mutta ymmärrän häntä❤ Mutta kun näin kävi mulle, niin ei tätä käy enää teille muille. Sen verran harvinaista varmasti. Se on kyllä hauska tää ihmisen pääkoppa, ku heti löyty muka nippu raskausoireita ku teko positiivisen testin. Sitä ennen en ollut edes miettinyt koko asiaa. Sattui vaan silmiin pissareissulla kyseinen tikku ja päätin tuhlata sen pois. En halua valmiiksi kaappiin testejä, mikäli piinailemaan jossain vaiheessa pääsen. Ei voi testata jos ei käy ostamassa testiä....niitähän on tosi hankalaa hankkia:LOL:

Toiveikas, jospa sulla vioto alkaa pian ja pääset sitte jossain vaiheessa piinailemaan. Onnea matkaan!!

KuuBe, tsemppiä piinailuun, kyllä sieltä voi ihan oikea plussa tulla, vaikket siihen itse uskokkaan❤

Domi, aika hukinen juttu, josse ovis nyt sitte sujahti kuitenkin ohi. Joko te tiedätte, millä aikataululla pistokset alkaa?
 
Viimeksi muokattu:
Siida sen verran tiietään että kun seuraava vuoto alkaa niin soittelen sit seuraavaan kiertoo primot, niin että sattus mahdollisesti viikolle 40 punktio. Alunperin piti jo tässä kierrossa ne primot ja punktio viikolle 37, mutta ku oli se lyhempi kierto.. no katotaan nyt miten pitkä tästä nyt sit tulee.. (n) Nyt jopa näin myös lääkärin kommentin omamehiläisetä että mun keliakia ja kromosomi testit normaalit. Tämä hyvä.. miehen kromosomeista tai spermajutusta en tiiä.. kertookohan ne hänelle vaan henk.koht. sen vai kertovatkohan mulle jos soitan.. ehkä ei, näkishän sekin ehkä sieltä netistä, vaan kun on reissussa nyt vielä pari viikkoa ja sit vaan pyörähtää kotona viikon lopun ja vielä työviikoksi reissuun.. No pitää kysästä varuilta (koska en malttas odottaa) jos vuoto alkaa ennekun itse lähen reissuun ja sit soittasin joka tapauksessa.. Mites ne primot aloitetaankaan noin suunnilleen, jossain kp15? Vai muistanko ihan väärin (näkisin toki jostain vanhoista papereista mutta en just jaksa kaivaa).. mietin vaan jos alkaakin vasta reissussa vuoto, niin kerkiinkö sit sen jälkeen soitella...
 
Voi ei Siida mikä inhottava juttu!! Voin hyvin kuvitella mikä isku vyön alle tuo on. Kyllä sitä luomuplussaa joka kk silti odottaa, vaikka aika selväksi on käynyt ettei sitä ole tulossa...

Toiveikas taisi kysellä synarelasta ja menkkojen alusta? Mulla myöhästyi toisella kerralla reilun viikon. Ultrat piti siirtää ja taas jännättuin joulutaukoa. Toivotaan että ne alkaisi pian!

Minä taas aktivoitiin vähän, huomenna 3. IVFn 2.pas. jos alkio selviää sulatuksesta. Tuettuun omaan kiertoon, kun viimeksi läälkeellinen pas meni plörinäksi, limakalvo oli rupsahtanut ennen siirtopäivää progynovasta huolimatta. Nyt oli letrot kp2-6, ovitrelle irrotukseen plus pikkunaksut muutaman päivän välein ja Terolut. Jotenkin positiivisesti jännittää, mutta ehtii se vielä paniikiksi vaihtua...
 
Muutaman viikon hiljaiselon jälkeen sain kuin sainkin tulla tänne kertomaan, että ultrassa löytyi eilen juuri päivää 8+2 vastaava tyyppi <3

Ihana se oli nähdä ja syke kuulla, mutta huoli ja epävarmuus jatkuu varmasti nt-ultraan ja vielä rakenneultraankin asti. Lääkärikin oli niin ärsyttävällä (siis oikeasti ihan fiksulla) tavalla realisti, että muistutteli mulla ikää olevan (41), muistutteli pakkaseen vielä jäävän alkioita kolmeen siirtoon ja totesi, että nyt näyttää oikein hyvältä raskaudelta, mutta muustahan ei vielä tiedä... Ehkä olisin tässä omassa epävarmuudessani ilahtunut enemmän yltiöpositiivisesta asenteesta, kun nuo kaikki tosiasiat kuitenkin jo tiedän.

Omalta osaltani toivon, etten tälle palstalle enää palaa (eikä mieheni välttämättä enää uusiin yrityksiin suostuisikaan). Ja aivan yhtä kovasti toivon, että te kaikki saatte pian omat pysyvät plussanne - ja me kaikki pienokaiset syliin asti!
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Onnea Xienna! ❤

Ja Siida apua, eihän noin vaan voi käydä, ei kenenkään pitäis joutua tekemään väärää plussaa ja varsinkaan tässä tilanteessa :cry:

Mulla oli ultra. Limakalvo 8 mm ja yks 12 mm rakkula siellä oli. Musta vaan aika pieni, kp 14 jo kumminkin et miten pitkälle toi ovulaatio nyt menee (n) Lääkärin mielestä limis oli hyvä, ja huomisesta alkaen testailen. Jos saan ovulaatiotestiin plussan viimestään maanantaina tai tiistaina niin kokeillaan tähän kiertoon siirtoa. Jännittää kamalasti! Jos ei tiistainakaan oo vielä plussaa niin soittelen polille et mitäs sitten. Tilasin aamupäivällä raskauskeijulta clearbluen digitestejä, katotaan ehtiikö huomiseksi. Sit on rfsu:n liuskoja ja apteekista jotain toisia testejä. Luulis niiden riittävän jos ei digit ehdi tulla o_O
 
Hei
Täällä uusi palstalainen, 39 v ja toista yritetään.
Tällä hetkellä jännitän, päästäänkö julkiselle ollenkaan hoitoihin, kun amh on niin matala (0,38). Ylihuomenna selviää, otetaanko meidät hoitoihin...


Onnittelut Xiennalle!
 
Xienna paljon onnea! Olipa toope lääkäri. Älä välitä! Kyllä kaikki menee hyvin.

Salama T kiitos tiedosta. Pelkäsin et Synarela myöhästää menkkoja. Mut onneksi aamuyöstä hanat aukes!

Huomenna ultraan. Ei kiva kun menkat mut kaippa ovat kaikenlaista nähneet niin ihan sama
 
Moi kaikille. Täällä hoidot jatkuu kolmen kuukauden tauon ja "hengähdyksen" jälkeen. No joka päivä kuitenkin nää lapsettomuus ja hoito jutut mielessä pyörii. Oon käyny välillä lukemassa teidän kuulumisia. Niin samoja fiiliksiä teidän kirjoittaneiden kanssa ollut. Melkoista ryteikössä tarpomista monella ollut. Täällä meitä samoja vaan edelleen pyörii ja niin toivon että kaikille se raskaus alkaisi ja tää hermoja raastava piina loppuisi. Ihana juttu että onnistumisiakin ollu esim. Xienna, onnea:love:.
On: täällä alkoi ja menossa 5.Ivf. Noin kymmenen follia oli eilen ultrassa. Ens maanantaina olis punktio. Pelko kyllä persauksissa on kuinka käy. Keväällä kun pitkässä viljelyssä yhdeksästä hedelmöittyneestä solusta vain yksi kehittyi siirtokelposeksi, jonka tuoresiirrosta tuli nega. Pakkaseen ei saatu yhtään. Onko sit munien parasta ennen päiväys mennyt jo kun ikää tän verran. En vaan halua vielä luovuttaa...vaikka epätoivoiselta usein ja pitkään jo tuntunutkin.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille hoitoihin ja missä vaiheessa kukin on (y)
 
Voi Kiuski, olen pahoillani:cry: Missä on taas onnistumiset?

Mulla eilen kp1 ja kierto oli taas vaan 26pvää!? Nyt kun oon nää pari kk syöny isompaa ubikinoni annosta, on kierto ollu 26pvää. Toivottavasti johtuu siitä, eikä mun ikääntymisestä:sick: Tänään alkaa Puregon 200iu :eek:

Toivo 2016, onnenkantamoisia sinulle/teille uuteen kierrokseen❤
 
@Siida Äläpä kuule muuta sano. Jotenkin sitä oli jo niin hyvä fiilis tästä, mutta ei ni ei. Mähän sain kuukaus sitten vasta se kilpparilääkkeet kun se tsh on välillä seilannut yli kolmen. Että jos se ei nyt vaan vielä ehtinyt vaikuttamaan :( Tai mistäs näitä nyt tietää. Aina ei vaan tärppää vaikka kuinka se kohtu on kaunis ja paksu ja alkio priimaa. Vittujenkevät ja kuus muuta. Äh.
 
Todella ikävää kuulla kiuski. :( Onnittelut Xiennalle ja toivottavasti Piikkinen pääsette hoitoihin.

Minähän olen nyt tavallaan väärässä ketjussa kun jouduttiinkin tekemään taas uusi inseminaatio, mutta kirjoittelenpa silti. Huomaan, että nyt kun hoidot kuitenkin nytkähtivät taas eteenpäin olen ollut taas ihan erilaisen toiveikkaana ja asia on mielessä paljon. Mitään tuntemuksia ei ole ollut, mutta en tiedä voisiko niitä olla muutenkaan. Minulla ei ollut mitään tuntemuksia munasarjoissa myöskään silloin kun piikittelin sitä keräystä varten, joten se että sitä ei voitu sitten tehdäkään ei tullut hirveänä yllätyksenä.

Alkoholia olen vältellyt jo jonkin aikaa vaikka viiniä normaalisti tykkäänkin lipitellä, ja tällä viikolla en ole edes miettinyt lenkkeilyä ettei mikään haittaisi mahdollista hedelmöittymistä ja kiinnittymistä. Myös stressaantumista olen yrittänyt vältellä kovasti vaikka välillä se tuntuu töissäni melko mahdottomalta.

Vaikka kaikki todennäköisyydet ovat minua vastaan, niin silti jännitän ja toivon. Ehkä tuon yltiöoptimistisuuden takia olen aina ollutkin, että kyllä me se vauva vielä joskus saadaan. :)
 
Voyage, Kyllä tässä sitä positiivisuutta tarvitaankin ja paljon, eli sulla on asenne kohdallaan, yritä pitää se! Ja teillä on mahdollisuus nyt myös onnistua ja aina saa toivoa❤ Jospa se olisitkin sinä, joka laittaa kunnon plussa aallon liikkeelle!!

Ja Kiuski, ei ne hyvät alkiot ja priima kohtu aina vaan riitä....minusta ainakin on tullut niin skeptinen, ettei mikään huippu yksilöt ei edes blastot saa vakuuttumaan. Tuntuu että me on saatu vaan niitä "liian" hyviä. Mitä enempi kehuttu, sitä vähemmän edes yritny tarttua. Sitte tämä elävänä syntynyt oli hidas. Niitä hitaita voisin laittaa nyt tilaukseen;)

Tervetuloa palstailemaan Piikkinen, mulla oli menny ohi kokonaan sun viesti! Onnea alkavalle hoitopolulle!
 
Kiuski voi harmi jos tuhruttelee...tsemppiä ja ei muuta kuin kohti uutta yritystä! Laiha lohtu mutta mitäpä muutakaan me voidaan kuin yrittää uudelleen.

Äh minä oon täällä nyt vähän lannistunut...alkaa tuntumaan et tää pitkä kaava oli vika tikki. Ensinnäkin menkat alkoi myöhässä ja nyt sit limakalvo on liian paksu ultraavan lääkärin mukaan. Käyn siis eri paikkakunnalla ultrissa ja punktiossa sekä siirrossa naistenklinikalla. No naistenklinikan ohjeita kuitenkin noudatetaan ja tänään pitää aloittaa pistokset. Oman paikkakunnan lääkäri olis halunnut odottaa vielä viikon et limakalvo ohenee niin on parempi pistoksille. Mut ei kun naikkari haluaa et pistokset alkaa tänään. Katotaan vaan niin mönkään menee ja ei tuu tarpeeksi munia...meni kyllä maku naikkarista täysin. Oon vaan yksi massasta ja tehdään asiat niin kuin on aina siellä tehty. Kiva vaan kun itse satsaa tähän aikaa, rahaa ja sitä toivoa niin heti alkuunsa tehdään päin mäntyä....

Anteeksi tämä purnaus mutta nyt harmittaa paljon. Tätä toista hoitokierrosta ollaan odotettu melkein vuosi ja sit käy näin....
 
@Voyage Ihanan positiivinen asenne sulla! Voisit tännekkin vähän puhallella tuota asennetta.. Tänään kun meinaa taas tuntuu että elämä on paskaa, työ on paskaa, syksy on paskaa, lapsettomuus on paskaa :whistle:

@Siida Joo eipä mikään sitä takaa että tulosta tulisi. Onneks meillä on pakkasessa kolme hidasta, josko ne tarttuis kiinni :LOL:

@Toiveikas81 Hirveästi kuullut tuosta naikkarista huonoa juuri tuon liukuhihnameiningin ansiosta :( Toivottavasti sulla menisi kuitenkin kaikki ihan hyvin!
 
Kiuskille voimatsemmppihali.

Omalta kohdalta hyviä uutisia. Päästään hoitoihin. Jonotetaan nyt sitten marraskuun ekaan IVF:ään.

Olen lueskellut teidän juttuja, ja nyt kun hoitoa odotellessani tiedän "kuuluvani joukkoon", niin kerron vähän enemmän itsestäni: Ikä jo painaa, ja yksi lapsi onneksi on. Endometsioosi on pahana, amh matala, ja lisäksi muita vakavia perussairauksia, joiden lääkkeet on vähennetty raskaustoiveen takia. Siksi kovin pitkään en pysty lasta yrittämään, ettei oma sairaus pääsee valloilleen. Yritystä ollut siis vasta 8 kk luomuna - tosi vähän, tiedän! Ehkä realistinen yritysaika vois olla noin puolitoista vuotta, sitten on pakko luovuttaa. Nyt siis saatiin tänään tieto, että meidät sittenkin huolittiin julkiselle hoitoon, mahdollisuudet siis parani jo huomattavasti. Hyvä mieli!
 
Piikkinen, huippu juttu, nyt vaan toivotaan luomuylläriä ennen marraskuuta;) Varmasti sekin, että endo ja matala amh, vauhditti jonoon pääsyä, kovasti tsemppiä!!

(.) No niin, muninta aloitettu, nyt vaan toivotaan hyvin munivaa kanaa:rolleyes:

Mitä kuuluu Lullabylle?
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Tilanne ei oo juurikaan muuttunu edellisestä, oikeella nyt 4-5 ja vasemmalla edelleen se 1 ja ehkä toinen pienempi...että eipä oo määrässä hurraamista eikä ollu ainakaan sen suhteen hyötyä dhea:sta ym. lisäravinteista. Omituista lääkärinkin mielestä että tälläsellä amh:lla reagoi näin surkeesti kun joillain muilla kellä sama arvo ois tällä annoksella jo hyperin vaara.. kiva. Mutta mitäs tälle nyt vois. Tiistaina punktio ja varmaan ne perjantaina jo suosittaa jonkun siirtoo, varsinkin jos kaikki rupuja, mutta aattelin kaikella riskillä sitä pitkää viljelyä eli siirto ois vasta maanantaina jos on enää mitään siirrettävää. Tosin limakalvo oli jo nyt 13mm, että eikö ala olla jo liiankin paksu.. että pitäskö suosista vaan jättää koko tuoresiirto väliin..normaalisti ollu luomukierroissa jotain 8mm mihin kiinnittyny.
Huomaan kyllä että oon alkanu psyykkaan itteeni jo siihen että ehkä ekaa kertaa ei tuu sitä ensimmäistäkään siirtoo :/ ja mietin jo mitä seuraavalla kerralla pitäs tehdä, mitkä lääkkeet jne. Kysyin vielä ubikinonien ja melatoniinin syönnistä hoidon aikana, ja siihenkin suhtautu tietenkin varauksella, kun ei oo kuulema mitään vakuuttavia tutkimuksia hyödystä, ja joidenkin toisten mukaan vois olla jopa haittaakin :eek: mut ei kai niitä ubikinoneja joissain paikoissa suorastaan kehotettas käyttään jos jotain kauheeta haittaa vois olla?! No empä usko että noilla on hirveestikään osaa tai arpaa tulokseen jos todella heikosti käy.
Ja niinkun kohtalon ivaa, kaks kaniani sai tänään yhteensä 8 vahinkopoikasta :oops::notworthy: ja mulla solujen kasvukin jo nihkeetä...eipä oo sitten niiden superhedelmällisyys muhun tarttunu :LOL:
 
Lullaby, Sun puput on tehny vähän tuhmia :whistle::ROFLMAO: Voi rakkaus, on se joillain tosiaan aika yksinkertaista:LOL:
Mutta ne sun solut...älä vielä manaa niiden surkeutta, laatu voikin olla paljon parempi nyt kun oot noita vitskuja vetäny urakalla!!

Mää oon sitä tuoresiirtoa kans vatvonut ja miettinyt. Mun ihottuma on taas aika järkyttävä...nyt on montakin asiaa, mistä tää lehahti, mutta tämänpäiväinen puregonannos tuskin ainakaan helpottaa:( Toivon, että tästä rauhoittuu taas, niinku kävi keväälläkin, että ensin paheni ja kun piikitykset jatku, niin helpotti. Tuoresiirtoa oon itekki miettiny taas moneen kertaan. Tämä ihottuma nyt on ja pysyy varmasti aktiivisena pitkään näiden piikitysten jälkeen, eli sen loppumista jos jään odottamaan, niin saan puolivuotta odottaa, eli siitä en jaksa enää välittää. Onneksi on pääsääntöisesti lievää. Lehahtaa ennen ovista ja ku menkat alkaa. Ilman lääkerasvoja pärjään. Nyt vähän jännittää se menopur, että aiheuttaako jotain isompaa reaktiota. Mutta, siihen tuoresiirtoon...mulla alkaa menkat punktion jälkeen todnäk viikon päästä (niinku viimeksi), mikäli en käytä pregnyliä. Luget niitä ei pitäny pois. Kysyin lääkäriltä suunnittelukäynnillä, että kannattaako tuoresiirtoa miettiäkään kun menkat sieltä alkaa pian ilman lääkkeitä, niin hän meinas, ettei sillä oo alkion kiinnittymisen suhteen merkitystä, jos pregnyl pitää vuodon pois niin limakalvo on kuulemma vastaanottavainen. Mulla on eka tuoresiirrosta lähteny raskaus, tosin meni kesken mutta siksi se houkutelis.....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hei,
mahtuuko tänne vielä mukaan? Olen taas reilun puolen vuoden tauon jälkeen palailemassa tosi toimiin. Eli ikää 35, pco, pääosin miehestä johtuva hedelmättömyys, 2.lasta yritetään ja edessä kaiketa 4. Pas. Letrot, lutinukset ja gonapeptyl käytössä.

Tuntuu aina karulta esitellä itsensä näin. Vikalista ensin. Lääkesatsi.Yrityskiertoja ei kannata edes merkitä kun puhutaan vuosista.

Meidän piti heittää jo yritys pois mutta sovittiin että vielä kerta. Pakkanen tyhjäksi. Pitkä viljely nyt edessä ja siirto pitäisi olla maanantaina iltapäivällä jos tilanne näyttää hyvältä. Jännittää:barefoot:
Ovisplussa oli keskiviikkona. Toivottavasti joku selviää blastoksi asti. Sulatettiin kaikki mitä jäljellä. Nyt odotan maanantain aamun soittoa malttamattomana:)
 
Virvatulia, kyllä mahtuu mukaan, tervetuloa! Onnea teille siirtoon!

Mun napa....eipä tainnu tämä kana enää munia:unsure: Kolmas pistos meni äsken ja tuntemuksia ei oo ollu oikeastaan mitään. Äh, toivoton fiilis:notworthy: Aiemmin on kyllä heti jotain kihelmöintiä tai vihlasuja tuntunut. Ihan selanen olo, ettei tuolla mitään kasva. Torstaina vasta ultra!!!!
 

Yhteistyössä