IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei!
Pakko kysyä, kun tää askarruttaa: onko teillä ovitrelle pidentänyt kiertoa?

Mulla siis meneillään ovulaation induktio. Pistin ovitrellen 18 päivää sitten. Edellisellä kerralla menkat oli myöhässä pari päivää (joskin voi olla että silloin ovulaatio viivästyi, limis oli ohut ainakin). Yleensä menkat tulleet 14 päivän päästä oviksesta.

En uskalla tehtä r-testiä, pelkään niin pettymystä (ja taustalla kaksi keskenmenoa). Kiitos jos joku osaa vastata!
 
Siis eikö Tampereella ole kuin yksi yksityinen? :eek: Täällähän on jengiä kuin pipoa! Mutta on kyllä ihan asiatonta toimintaa :poop: Onneksi tosiaan toi julkinen puoli on ollut ihana!

Eipä ole sullakaan ollut kivoja kohtaamisia @~SeaWind~ :poop: Mä en ymmärrä tollasia ihmisiä keiden pitää silti lässyttää jos ei ole mitään hyvää sanottavaa ja asia ei edes kuulu niille :devil:

@Domi Mäkään en jaksa kyllä mitenkään enää odotella niitä sun testejä. Voitko nyt meidän mieliksi alkaa jo tikuttelee? :whistle:
 
SeaWind toivoa on aina. Kunhan alkuraskauden ultraan asti pääset ja jos alkio on kohdussa voit aina vaatia julkisella NIPT:n, sillä saa nopeasti selville kromosomit ja osa geneettisistä sairauksista. Mä edelleen ihmettelen tota sua hoitaneiden lääkäreiden törkeyttä ja varmuutta. Mun kaverilla tosiaan oli todella alhaiset hcg:t koko ajan (hän on muuten lääkäri itsekin) ja ei ollut arvoista kovin huolissaan, koska ne tuplaantui oppikirjamaisesti. Mut hän kyllä teetti NIPT:n varalta hyvin aikaisessa vaiheessa ihan varalta, juurikin tuon matalan hcg:n vuoksi. Toki sun kannattaa olla varppeillaan, hakeudu päivystykseen heti jos alkaa vuoto tai poikkeava kipu - mutta sinuna oottaisin minkään keskeytyslääkkeen oton kanssa kunnes on varmasti todistettu ettei alkio ole kohdussa/epänormaali. Varsinkin metotreksaatin kanssa, siinähän on joku varoaika ettei sen jälkeen saa tulla raskaaksi, en nyt muista kuinka pitkään aikaan. Ja tuo lihavaksi haukkuminen - ihan käsittämätöntä! Kyllähän sä itse tiedät ne riskit mitä siihen liittyy ja itse ne riskit kannat, ei se ole sen lääkärin hommaa alkaa sitä arvostelemaan, ja muutenkin, mitä ihmeen hyötyä siitä on kun olet jo mahdollisesti raskaana. Sinuna tekisin valituksen, ehdottomasti. Vaikka se ei tee tehtyä tekemättömäksi, ehkä se pysäyttää tämän lääkärin miettimään mitä potilaille kannattaa sanoa ja mitä ei. Synnyttävä / raskaana olija on muutenkin herkässä tilassa ja nämä IVF-raskaudet kultaa kalliimpia.

Muoks. Ja mitäs jos se alkio on oikeasti muuttunut kohdussa hitaaksi ja etsinyt siellä paikkaa ja vastaa todella 4+1 tai jotain siihen päälle -kokoa... Eihän se siellä limakalvolla sitten näy millään. Ja miten limis voi madaltua vuotamatta.....? Kyllä se 14 mm on ollut mittausvirhe, mihin se 4 mm muuten ois hävinnyt?
 
Hahaa teidän kanssa :ROFLMAO: Siida siirrosta on 10 päivää punktiosta 15.. en minä jaksa lisä stressiä siitä et tihrustelisin onko haalistunut vai ei kun ovitrelle lähtee poistumaan.. ja tosiaan nyt niin varma olo et ei oo onnistunut koska olo parantunut, niin en kai haluu sitä pettymystäkään tietentahtoen varmistaa.. en tiiä :poop::poop::poop:'
Kävin harrastamassa/urheilemassa ja oikein iski kunnon kiukku ja vitutus, kun siitäkään ei vieläkään oikein mitään tullut, ihan voimaton olo, syke nousee taivaisiin, hengästyy ihan vähäsät ja ei meinaa millään tasaantua/saada happea.. jäätävää paskaa jos tää kaikki on taas ihan turhaan, eka et moneen viikkoon voi tehä mitään ja sittenkin siitä on nautinto kaukana :mad::poop::cry::poop: valivalivali..
FridaHelmi en usko jos ovitrellea on noin monta päivää sitten vaan irrotukseen? käytetty, että vaikuttas kiertoon..
 
@Domi Kiitos kommentista! Ja tsemppiä sulle, pidän peukkuja!

@seawind, komppaan edellisiä, tee valitus lääkärin asiattomasta kielenkäytöstä.

Jos menkat ei nyt ala, niin en kyllä tiedä milloin uskallan tehdä testin . Olen 41 ja tosiaan takana keskenmenoja ja monen vuoden hoitorumba. Toisaalta, jos ei tee testiä, niin luulotteleeko sitä sitten silti (salaa itseltään) olevansa raskaana ja pettyy anyways?
 
kiuski Ei oo tosiaan ollu muita enää tänä syksynä.

Siida
Mullakin kaikki aiemmat aina selvinny pakkasesta siirtoon, tosin niitä 2-3 päiväsiä ei ookaan jatkoviljelty.. pelkäshän tätä että tänkin vielä joutuu kokeen ettei selviä ja ettei koko hoidossa tuu ainuttakaan siirtoo.

Seawind, no eipä oo mukavia lääkärikokemuksia sielläkään :( ja ei kai tässä vaiheessa vielä voi sanoo varmuudella et jotain ois vialla :eek: älä nyt missään nimessä ota mitään keskeyttävää ilman täyttä varmuutta!
Muistelisin et joillain laahannu enemmänkin myöhässä ja silti onnellinen lopputulos..?

Domille HEP! Lupaavalta kuulostaa noi syke- ja hengitysoireet (y)
ja ihan rohkeesti testit likoon, myös FridaHelmi!
Ovitrelle onkin niitä ainoita harvoja joista mulla ei oo kokemusta (vielä) :D

Joo, mut pitäs kai yrittää jättäytyä taas hiukan enempi taustalle ja saada ajatukset muualle kun ei taas yli kuukauteen tapahdu mitään, hohhoijaa. :sleep: "hyvin" varmaan onnistuu kun kuitenkin käy lukeen joka päivä muiden uutisia...
 
@FridaHelmi Mä olen pettynyt ainakin joka kerta ihan yhtä pahasti teen mä sen testin aikasin, sinä päivänä kun menkat alkaa tai kun ne on jo myöhässä, uskottelen itselleni olevani raskaana tai olen asenteella etten ole. Uitan mä sen tikun ja näen yhden viivan tai menen vessaan ja näen verta. Mitä kauemmin itse olen testaamatta niin jotenkin uskottelen sitä tarinaa aina vaan pidemmälle ja pidemmälle. Ja joka kerta se kirpaisee ihan hemmetisti vaikken edes ajattele koko asiaa joten sanoisin että tulta päin vain! ❤(y)
 
Domi, Mulla on ollu korkeampi pulssi plussasta saakka. Pienikin urheilusuoritus (työnnän lasta rattaissa ja loiva ylämäki) meinasin kuolla ja haukoin henkeä. Takasin tullessa olin puhelimessa samalla ku kävelin ja jouduin menemään todella hitaasti, että pystyin siinä kävellessä puhumaan etten huohottanut. Eli mulla on ollu syke koholla heti plussan jälkeen, leposykekkin. Se voi olla siis ihan oire!

Kiuski, oon tuon testaamisen kanssa hyvin samanlainen ku sinäkin, mutta ymmärrän myös sen, ettei se "himotestaus" oo kaikkien juttu.
 
Hetken jo teidän lievän painostuksen :LOL: alla harkitsin testejä.. mutta sit muistin sen testipäivän taijan (on siis virallinen testipäivä meidän 11. ensitreffipäivä) Tosin en kyllä usko että pelkät luget jaksaa vuodon pitää sinne asti pois, vaan luuen että vuoto alkaa lähipävinä. Tänä aamuna ollut taas enemmän menkkajuilintaa. Muutoin ollutkin aika vähän pariin päivään mitään.. Usko onnisumiseen ei siis ole yhtään kasvanut. :(
Ai että kun pisti sanvun nousemaan päästä yksi kaverin kommentti facessa.. äh, laitoin söpön lemmikki kuvan missä ne viekukkain on, niin sit oli kommentoinut (kaveripariskunnan mies) kun hän vaimo oli onkun ihanaa laittanut, niin tää oli sit etä: tolta ne meidänkin lapset aina näyttää... sit kun hetkeksi poistut niin täys sota päällä ja lässyn lässyn... siiis mitä vittua.. päässä risteilee sata kommenttia takas... kuten.. joo, kyllä ja saamme kakki noin 1000 kuvaa päivässä siitä nähdä todistukseksi, tai että kiitos muistutuksesta että aina voisi olla paremmin, tai ihan vaan että haista vittu.. anteeksi, en tiiä miten se nyt näin pahasti meni ihon alle.. (mainittakoon että hänellä teitääkseni on tiedossa että ei oo oma valinta vaan lemmikkejen söpöilyä saan katsella)
Miten lie KuuBeen ja Jantzun testit??!!! :D
 
@Domi Olipa tosi :poop: kommentti :mad: Täällä testit on ihan tyhjiä:(:( Lutinuksetkin lopettelin jo, vaikka varmaan ei olisi vielä saanut. Mutta eipä hirveästi ole motivaatiota käyttää niitä turhaan. Vuoto alkanee tiistaina.. Olo on ihan turta ja tyhjä:(
 
Kiitos kannustuksesta testin tekemisestä @lullaby ja @kiuski ! Niin tunnen samoin testeistä kuin sä, Kiuski. Vuosien saatossa olen alkanut kammota niitä. Nyt kun en tiedä, miksi menkkoja ei tule, olen ikään kuin välitilassa. Vaikka eihän tämäkään pettymykseltä suojaa. Jos vuoto alkaa, niin sitä kovempi on tuska (kun olen jo miettinyt ja tunnustelut raskauden mahdollisuutta). Jos testi olisi + ja saisin taas (kolmannen) keskenmenon, en tiedä miten sitä kestäisin, kun tässä on nyt vikat piipussa. Aina voi tietty lohduttautua sillä, että vielä voin turvautua lahjamunasoluun.

Vain 1 prosentti saa kolme keskenmenoa putkeen, yritän rohkaista itseäni..

Pahoittelut @Jantzu negasta.

Kaikille voimia ja tsemppiä alkavaan viikkoon!
 
]Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#1.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-Dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:
Domi 26.10 (johtuen ovitrellesta) (5pv/10.10)



Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Poistin nyt sit Jantzu sut piinailijoista, jos lääkkeetkin olet lopettanut, vaikka testipäivä vasta ylihuomenna.. laitetaan sit suoraan plussaan jos ihme tapahtuu ;) ja KuuBeen myös kun eilen oli ollut testipäivä, mitä näytti? Eikö tosiaan oo nyt ollut kellään siirtoja?? Ihmeen hiljasta kun vasta oli hurja piinailijoiden lista..
 
Täysin negoja on testit olleet ja lopetin lutinuksenkin jo. Kyllä jo näkyisi, jos jotain olisi tapahtunut. Viime siirrossa tuli jo pp 8 silmin nähtävä toinen viiva eikä tosiaan tarvinnut tihrustella saati käännellä ja väännellä. Tässä oli sitten tämä toinen hoitokierros. Kolmas hoito sitten joskus ihan muualla. Ei kyllä jäädä enää 4-5 kuukautta tälle paikkakunnalle odottelemaan vaan pyydetään se siirtolähete uuteen paikkaan. Puhuinkin siitä jo valmiiksi siirron yhteydessä ja kuulemma näin sitten toimitaan, kun muutetaan.

Onnea matkaan teille muille! Käyn jatkossakin lueskelemassa kuulumisia vaikka itselle nyt tulee määrittelemättömän pituinen tauko hoidoista.
 
Pahottelu negoista Jantzu ja KuuBe :(

Vielä sen verran piti tulla märehtiin omia juttuja, että tossa kalenteria selatessa tajusin että nyt jos tää tai ens kierto jostain syystä venähtää (mun :poop:tuurilla KYLLÄ), niin se on siinä ja siinä ehtiikö joulukuussakaan tekeen enää tuoresiirtoo (jos siis mitään siirrettävää taaskaan jää..), koska kirottu joulusulku tuleekin sit jo sotkeen senkin homman :mad:
Ja nytkin tuntuu aivan uskomattomalta, että vaikka kuinka on yrittäny mennä mahdollisimman tiiviillä tahdilla niin kaikkiaan 2 siirtoo/raskausmahdollisutta on ollu koko VUONNA!!!! :eek: Siis VAIN 2 siirtokelposta alkioo!! Ja niistäkin varmaan toinen ois jääny siirtämättä jos ois tehty pitkä viljely. Vittu jos samaa tahtia alkaa mennä nää loput vuodet niin paljopa onkin mahdollisuuksia jäljellä kun ikä tulee vastaan.... Kyllä on lannistunu olo ja sellanen into ja puhti on pois mikä tähän saakka on ollu tekemisissä. Ei vaan jaksais enää millään. Onhan se nyt jo varmasti paljon todennäkösempää ettei tästä enää tuu mitään kun että tulis..aiemmin kai vielä jakso uskoo toisinpäin, luki plussaketjua (TYHMÄNÄ yltiöoptimistina kuvitteli vielä alkuvuodesta että siellä vois olla viimestään vuodenvaihteessa, HAH!), mietti nimiä ja eri tilanteita KUN ois se toinenkin pieni.. ei viitti enää, ihan turhaa pohdiskelua tilanteesta joka tuskin koskaan konkretisoituu. Niin perseelleen on menny tän vuoden hoidot ja etenkin vimesin että usko jossain pohjamudissa ettei ikinä ennen. Tästä lähin kai saa olla kiitollinen jos edes siirtoonkaan pääsee. Pakko kai yrittää alkaa totutella ajatukseen että nää on tässä, vaikka en tiedä tottuuko sellaseen koskaan ettei tuntus yhtään katkeralta. Seuraavat yritykset on ehkä lähinnä jonkinlaisia "varmistuksen varmistuksia" että vois uskoo ettei onnistu enää eikä jää mitään jossiteltavaa. Vai jääkö kuitenkin kun säästöt loppuu ennen vaihdevuosia. Kai näitä muuten tahkois vaikka sinne saakka jos ei ois rahasta kiinni.
No tän enempää en nyt kehtaa valittaa kun tiän että monella täällä ei oo sitä ensimmäistäkään (anteeks etukäteen jos joku pahottaa mieltään), mut kun ivf/icsi-hoitoja on jo kokonaiset 6 takana niin luulis että tälläseen määrään ois mahtunu toinenkin onnistuminen..jos ois tullakseen.

Toivon rippeitä keräillessä seuraavaan (7.nteen!!) piikitykseen, millonka sitten onkaan.....
 
Viimeksi muokattu:
Päätin tulla taustalta tänne keskusteluun, kun olen tuolla listallakin olemassa. Vihdoin meillä alkoi eka IVF-hoito, joka päättyikin jo ennen punktiota, kun munasolut ei kasvaneet riittävästi liian pienen lääkemääräyksen vuoksi. Aivan äärettömän pettynyt olo tällä hetkellä ja uutta yritystä aikasintaan parin kuukauden päästä ellei silloin sitten osu joulu just pahasti eli sitten menis ens vuoden puolelle.

Vaikka me ollaan vasta alussa tällä taipaleella, niin silti tuntuu loputtomalta tää epäonni. Muistaakseni täällä oli kesällä joku muukin jonka IVF-hoito epäonnistui, ettei silloin päässyt punktioon? Mulle ainakin sanottiin että tää on harvinaista, niin miten se sitten osuikin omalle kohdalle.

@~SeaWind~ sulle erityisesti voimia. Kuulostaa rankalle tuo tilanne kaikinpuolin. Kyllä hoitohenkilökunnan pitäisi suhtautua potilaisiin asiallisesti taustasta riippumatta oli tilanne mikä tahansa.
 
Pahoittelut negoista @Jantzu ja @KuuBe :( Toivon kuubelle paljon plussatuulia uudella paikkakunnalla! Mitens @Jantzu ? Oliko pakkasessa mitään?

@lullaby Miten sulla meni sen ensimmäinen kanssa? Monta siirtoa sulla oli ennen kuin tärppäs? Toi kaks siirtoa vuoteen on kyllä todella vähän :eek:

@Miitta37 No voi paska. Ymmärrän kyllä tuskasi. Meillä oli vähän samanlainen tilanne sillä punktiosta saatiin vaan yks ruppunen munis mistä ei ollut muuhun kun roskiksen täytteeksi. Mutta pää vaan reippaasti ylös, ens kerralla saat isommat annokset ja varmaan tulee jo parempi saalis! Mekin saatiin toisella kerralla 11. (y)
 
Miitta37, kurjaa.. mut eka hoito onkin usein vasta sellasta kokeilua ja toisella kertaa ollaan jo viisaampia annoksenkin suhteen!

kiuski
, 4. ivf:n 1. ja ainoa pas onnistu.. sitä ennen oli siirretty 12 alkioo 8 siirrossa. 3. hoidon 1. pas oli plussa mutta kaksosten kkm.
Joo, ei mulla koskaan mitään valtavia pakkasalkiomääriä oo ollukaan, jos ollenkaan.. että vähiin jää kun aina puolet ajasta menee haaskuun pakollisissa(?) väli- tai muuten epämääräsissä kierroissa yms. klinikan sulkujen takia kun ei vaan syystä tai toisesta voi tehdä mitään. Ja tänä vuonna siis 5. ja 6. hoito joista vaan aiemmassa tuoresiirto ja 1 pas. Viimesimmässä ennätyksellisen heikko alkiomäärä että oishan se pitäny lähtökohtasestkin arvata miten käy. Harmi että se yks ehti näyttää jo selkeesti muita lupaavammalta, mut ei sit kuitenkaan.
Että ei tää näköjään toisella kertaa ainakaan helpommin käy....
Mikähän mahtaa olla ennätys näissä ivf/icsi-hoitomäärissä.. että joko kohta saa kyseenalasen kunnian hätyytellä sitä titteliä..!? :p

No mut nyt yritän oikeesti lopettaa tän surkeudessa vellomisen kun ei se kuitenkaan tilannetta muuta tai auta..:notworthy:
 
~SeaWind~, olen miettinyt sua paljon. Hirveän raastava tilanne, mutta parasta toivon. Jantzulle ja KuuBelle pahoittelut negoista ja onpa lullabylle käynyt ikävästi, tsemppiä! :( Domi pyörii myös mielessä. Toivon niin kovasti plussaaa ja uskon myös siihen päivätaikaan, mä tekisin testaamisen kanssa ihan samoin kuin sinä. :D

Miitta37, mulle ainakin kävi loppukesästä vähän vastaavasti ja sanoivat sitä, että ensimmäinen kerta on juurikin sitä kokeilua. (n) Mun annostus gonalia oli silloin alkuun 125 ja oisko sitä sitten nostettu 150 ekan ultran jälkeen kun mitään ei näyttänyt tapahtuvan. Siltikin lopputulos vastaava kun inseminaatiokierroksilla (annostukset 50 ja 75) eli vain yksi selkeästi isompi munasolu. Siellä oli toinen joka oli vähän pienempi ja kaikki loput olivat jääneet aivan pikkuruisiksi. Mulle tehtiinkin sitten punktion sijaan vielä yksi inseminaatio. Toisen yritykseen pääsin toisista kuukautisista ja silloin alkuannostus oli 175, joka nostettiin 200 koska taas näytti ekassa ultrassa aika huonolta ja sieltä oli pari kehittymässä nopeammin ja muut jäämässä pieniksi. Se annostuksen nosto kuitenkin autto ja toiselta kierrokselta tulokseksi tuli 12 kypsää ja hienoa munasolua. :) Valitettavasti niistä ei yksikään hedelmöittynyt ja nyt olen vähän samassa tilanteessa kuin sinä, että joulun takia todennäköisesti vasta alkuvuonna uusi yritys. Nyt kuulemma tiedetään, että minulle 200 on hyvä annostus ja sillä aloitetaan. Punkiovaiheeseen pääsyn pitäisi olla varma juttu ja sitten vain kokeillaan uutta ja toivotaan parasta hedelmöittymisen suhteen. Selitin nuo annostukset sillä, että niissä on ilmeisesti oikeasti välillä hakemista kun minullakin oli käytännössä sama lopputulos annoksilla 75 ja 150, kun taas 200 oli täysin erilainen ja hyvä lopputulos. Kaikki on niin yksilöllistä ja minullakin aluksi pelkäsivät hypersimulaation mahdollisuutta amh arvoni vuoksi. Tsemppiä sinulle! Uskon, että sinullakin ensi kierroksella onnistuu! :)(y)

Tulipahan taas selvitettyä. :eek::D Täällä tosiaan nyt vain odottelen, mutta paljon tämä asia pyörii mielessä ja se, että pyörin tällä palstalla lukemassa ketjuja ei auta. :rolleyes: Eilen yritin taas googletella sitä munasoluasiaa ja löysin muitakin palstoja joita uppouduin lukemaan vaikka harmillisesti juuri siitä omasta ei paljoa löytynyt asiaa. Yritän löytää tästä pakollisesta odotuksesta niitä hyviä puolia. Loppuvuosi on täynnä erilaisia juhlia ja niissä voin lipitellä rauhassa eikä kukaan ala epäilemään raskautta. Viimeksi en edes piikitysvaiheessa uskaltanut ottaa lasillistakaan kun halusin panostaa munasoluihini täysillä sen ekan epäonnekkaan kierroksen jälkeen. Eilen kävin myös pitkästä aikaa salilla ja tein kaikkea mitä halusin kuten juoksin juoksumatolla. Aikaisemmin munasarjat eivät nimittäin tykänneet siitä tärinästä. Muutenkin siinä liikkeitä tehdessä mietin, että nyt teen siinä vauvalle parempaa kotia mikä oli aika mukava ajatus. :love:

Hienoa.. ensin säikähdän että kirjoitinpa paljon ja sitten kirjoitan perään vielä miltein yhtä pitkän selvityksen. :p:D Positiivista viikon jatkoa kuitenkin kaikille!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Eilen oli kp 1 ja tänään alkoi Menopur-pistokset. Sehän olikin kirvelevää kamaa :cautious: Dextraan sitten maanantaina kp 8 näytille. Villi veikkaus on, että mitään ei välttämättä ole vielä tapahtunut, mutta sen näkee sitten.

Toivoa täynnä olen :love: Olisko tämä onnistuva hoito, no ehkä se olis too good to be true..

Onko muita about samassa vaiheessa?
 
@Voyage kiva kun jaksoit kirjoittaa sun kokemuksista noinkin perusteellisesti. Alku kuulostaakin vähä samalta kuin tää mun eka hoitokierros. Mulla oli Puregon 125 ja sitä ei edes nostettu vaikka teho vaikutti heikolta. Seuraavaan yritykseen sitten suuremmalla annoksella. Aiemmin ovulaation induktioissa Puregon 75 annoksella kasvoi vain yksi rakkula, joten aika pieni annoksennosto siihen verrattuna. Kyllä mua lohduteltiin, että suuremmalla annoksella onnistuisi normaalisti ja ettei tää huono tulos johtunut mun elimistön toimimattomuudesta, vaan väärästä annostuksesta.

Jo heti IVF-taipaleen alkuun näköjään pääsin tähän epävarmuuden olotilaan, mikä kai sitten seuraa koko hoitojen ajan. Tän ekan piikittelyn ajan yritin olla ajattelematta liikaa näitä asioita ja luulin liukuvani punktioon asti ja sitten siitä eteenpäin, kävi sitten miten kävi. Mutta oli tää yhtäkkinen shokki, kun ei tullutkaan punktiota. Ja nyt jäädään odottelemaan milloin päästään uudelleen aloittamaan. Vaikea käsittää miten te hoitoja pitkään tahkonneet olette jaksaneet ja kestäneet kaiken epävarmuuden ja epäonnistumisen mitä on ollut matkan varrella, kun itsellä tuntuu jo tällänen alkuvastoinkäyminen suurelta.
 
  • Tykkää
Reactions: Voyage

Yhteistyössä