IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Välikommenttina: Tää ei ketään lohduta, mut mä en koskaan päässyt ivf:ään asti vaikka mun tilannetta Väestöliitossa pidettiin ihan hyvänä. Kun toisella klinikalla sitten vihdoin ryhtyivät yrittämään ivf:ää, niin koskaan ei tullut kuin se yks munasolu. Se oli tosi kova pettymys ja meni vuosi kriisissä, joka jatkuu edelleen.
 
Onko seawind saanut uusia uutisia? Kaikki edelleen ok? Minäkin ihmettelen ja pidän kyllä törkeänä tuota hoitohenkilökunnan toimintaa! :mad: onnea sinulle matkaan ja toivottavasti kaikki menee parhain päin! ❤

Lullaby pahoittelut ettet siirtoon päässyt! Tää on kyllä niin :poop: kun ensin valmistauduaan niin henkisesti ja fyysisesti ja jotkut lääkkeellisestikin ja sit vedetään matto jalkojen alta :unsure: tsemppiä!

Isot pahoittelut kaikille negan saaneille! :(se ei oo ikinä hyvä eikä mukava homma..

Voyage tsemppiä ja hermoja odotteluun! Toivotaan että pian pääsette jatkamaan hoitojen parissa (y)

Miitta37 onnea hoitoihin! (y)

Tsemppiä pistoksiin gemmy! Itsellä silloin inssissä oli menopur käytössä ja kyllä kirveli :cautious:

Täällä hidas kierto päällä. Normisti ovis+ kp18, eli eilen, kävin näytillä ja lääkärin mielestä johtofolli tästää täydellisesti limakalvoon ja arvioi oviksen olevan perjantaina. Viikonloppuun siis testailen ja katsellaan sit mennäänkö siirtoon vai oliko sittenkin huti.
 
Pahoittelut Jantzu ja KuuBe

lullaby meillähän on sama tahti. En ikinä kuunaan päivänä olisi viime vuoden marraskuussa (kun soittelin klinikalle) uskonut, että sieltä se seuraavakin marraskuu taas vierähtää ja siinä välissä on 2!!! siirtoa/mahdollisuutta raskaudelle. Sun taival kyllä on paljon paljon raskaampi. Sissi olet! Mutta nämä on asioita, joissa se sissihenki on kaivettava.

Joko Domi testasit???

Oma napa. Ärsyttävää. Meinaisin ostaa junaliput että lähdettäisiin kylälle parin viikon päästä perjantai aamusta. Sitten aloin laskeskella...En ostanutkaan lippuja, koska en tiedä tästä kierrosta tai mahdollisesta tulevasta ultrasta mitään. Kierto voi alkaa tämän viikon lopussa tai sitten ensi viikon lopussa. Tämä tässä venyvässä yrityksessä on yksi ylimääräinen turhautumisen aihe, mihin ainakin minä olen juuttunut. Selaan kalenteria ja suunnittelen. Mietittiin miehen kanssa esimerkiksi, että lähdettäisiin helmikuussa lappiin. Mutta ei tässä mitään uskalla suunnitella tai ainakaan junalippuja tai lentoja varata. Sitä elelee laskelmoiden ja yhtään mitään ei tapahdu. Kierrot menee huti tai jos ei mene huti, niin ei niistä ainakaan raskaus ala. Epätoivoiset yritykset ja minun tapauksessa toive, että pääsisi epätoivoiseen yritykseen sanelee yhtäkkiä kaikkea elämässä.

Olen jopa laskelmoinut, etten voi vaihtaa työpaikkaa ennen kuin hoitohommat on läpikotaisin perattu. Koska:
a. nykyisestä työstä on helppo käydä klinikalla
b. paikan vaihto aiheuttaa aina uutta stressiä ja jos matka klinikalle pidentyisi, olisi hirveä keksiä ensi päivistä alkaen valheita, miksi pitää kadota kesken päivän jonnekin
c. koeaika ja se miten kokisin vaikeaksi iloittaa, että olen raskaana
d. nykyisestä työssä saisin ekat 3 kk palkkaa äitiyslomalle siirtyessä
Tiedän, ettei näin todellakaan pitäisi miettiä. Varsinkin, kun nykyinen työ on pidemmän aikaa ollut vastenmielistä. Pitäisi elää elämää ja tehdä asioita, eikä antaa kaiken pyöriä tämän mukaan, mutta en minä osaa.:mad:
 
Sanopa muuta Zoona.. ootteko hoidossa julkisella vai yksityisellä?
Ensin mainitulla vielä jotenkin ymmärtää jos heikoilla alkiomäärillä siirrotkin jää jonotusten takia vähiin /vuosi, mutta että yksityiselläkin sama jatkuu! Aina tulee jotain... ekana vuonna siellä oli 2 siirtoo joista toisesta alkoi se epäonninen raskaus ja siinä menikin sit loppuvuosi monta kuukautta kohtua tyhjentäessä (lääkkeet ei tehonnu täysin, jonotus huuhteluun) ja siitä rääkistä toipuessa tietenkin välikierto ja sit tulikin jo joulutauko.. seuraava vuosi olikin "ennätykselliset" 4 siirtoo (ja 5 alkioo!) josta sitten loppukesästä onnistu.
Saa nähdä mitä ens vuodesta tulee,.. hirvittää jo valmiiks jos enää ei kasva niitäkään vähiä folleja tai yhtä vähän mitä viimeks :( en tajua vieläkään miksei viime hoidon punktioo voitu ajottaa järkevämmin päivää myöhemmäks varsinkin kun pitkän viljelyn toive oli tiedossa etukäteen, niin homma ois ollu jo samantien selvä eikä ois haaskaantunu elinkelvottomaan alkioon lisää aikaa ja rahaa... vaikka ei kai se yks lääkäri ois kuitenkaan suostunu. Melkein tekis mieli tehdä valitus tosta jonnekin mutta eipä se mitään hyödyttäs tapella tuulimyllyjä vastaan ja kun ei kuitenkaan kai hoitovirheeks voi laskee, vois vaan haitata kohtelua jatkossa..
 
Zoona, minäkin lykkäsin työn aloittamista aikani, kun ajattelin, että jos raskaudun, niin en kiirehdi. No, sitten tuli niitä tyhjiä siirtoja, km ja tulokseton hoito. Päätin kesän alussa, että alkusyksyllä olen valmis aloittamaan työt ja siinä sivussa kahlataan viimeinen hoito läpi. Siirtoja ennen onnistumista oli 4 ja viides on tyttö. siirtoja tytön jälkeen on 7. Eli toivo kyllä jo karisi. Sitten kun ilmoitat, että olet valmis töihin ja kaiken säätämisen jälkeen saan nyt työt aloittaa marraskuun lopussa, niin jouduinkin paljastamaan, että.EHKÄ jään loppukeväällä äitiyslomalle. No, luvattu mikä luvattu ja töitä.aion hetken tehdä, mikäli vain oma olo sen sallii. Eli,asioita yrittää suunnitella, mutta kaikki voikin.mennä yhtäkkiä ihan solmuun, kun.ajattelet jatkaa elämää ja jättää hoidot taustalle. Jos olisin tiennyt, en.olisi kyllä töitä nyt hinkunut, kun tää raskauskuvio onnistuessaan sotkee mun kesken olevaa koulunkäymistä, mutta ilman työkuvioita, olisin saanut koulun käytyä raskaanakin aikataulussa. Heti kun ajattelin painottaa akendaa normaalin elämän suntaan, asiat heiti kärrynpyörää:ROFLMAO: Olen ollut aika ahdistunut näiden liikkuvien osien kanssa, mutta oon tullut nyt siihen tulokseen, että otan asian kerrallaan. Oma olo on vetänyt nyt todella perusasioiden äärelle, kun ollut niin kehno olo pari viikkoa ja vähän pelottaa, kun näin aikaisin on paha olo alkanut. Taustalla muistuttaa ihan eka rakskausyritys, joka paljastui varhais ultrassa keskeytyneeksi km ja se aiheutti tosi voimakasta pahoinvointia ja tämä tietenkin nyt kalvaa mieltä. Vajaa viikko ja totuus selviää:notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Heippa kaikille pitkästä aikaa! <3 Oon viettänyt hiljaiseloa täältä palstalta kesästä lähtien, ja ompas täällä paljon kaikkea tapahtunut! Eli mullehan tehtiin ensimmäinen ivf tuoresiirto lääkkeelliseen kiertoon Heinäkuun alussa. Se meni mönkään, niikuin täällä silloin viimeksi kirjoittelin. Menkat alkoi lugejen läpi jo ennen testipäivää, ja negahan sieltä tuli kun testasin kuitenkin.

Elokuu pidettiin sitten taukoa, ja seuraavaa siirtoa ( PAS) suunniteltiin Syyskuun alkuun luonnolliseen kiertoon, mutta osuipas viikonlopulle sitten se, eli ei päästy siirtään. Mulla oli tavallista pidempi kierto, ilmeisesti ekan siirron hormonien yms. takia, eikä ne sitten myöskään halunneet alkaa siirtämään epävakaaseen kiertoon. Sitten taas odottelua että päästäis vihdoin siirtää tähän lokakuun alkuun.....noh, kierto oli täydellinen, ja menkat ja ovis tuli tasan niinkuin oltiin miehen kanssa laskettu ( luki molempien kalenterissa jo valmiina :D ) Innoissani soitin klinikalle kun plussasin oviksen, ja hoitaja sitten soitti parin tunnin päästä takaisin kertoakseen, että siirto osuisi valitettavasti Su:lle!! Vit!!! :/ Sitä kun niin reippaana jaksanut odottaa yllättävän hyväntuulisena vielä jne. niin perkele ei taas. Eli samassa tilanteessa täällä edelleen ollaan!

Nyt sitten oon taas kirjotellut kalenteriin päivät valmiiksi, ja laskujen mukaan seuraavan siirron ois osuttava Ma:lle! Menkat tuli taas tismalleen ajoissa, ja nyt ois Pe aamuna ultra, ja katotaan tilanne. Ei se auta taas muutakun yrittää olla liikaa stressaamatta, ja varautua pahimpaan. Meillä kuitenkin on edelleen ne 5 kpl viisipäiväisiä pakkasessa siellä, että ei tässä todellakaan voi ees luovuttaa.

Ihana oli lukea tätä ketjua, kun on ollut myös onnistumisia! Isosti onnea kaikille plussanneille <3 :) sekä pahoittelut ja lämpimät halaukset teille keillä ollut haastavampaa <3 Ei sitä oikeasti voi tietää kukaan miltä nämä tuntuu, ketkä ei ole tätä kokeneet. Ystävät toki on tukena, mutta ei niillekkään viiti aina vaan valittaa. Oon kertonut lyhyesti tilanteen aina, ja sitten on puhuttu ihan muita asioita ja tehty kaikkea kivaa :) Siinä ne huolet itselläkin sitten unohtuu vähäksi aikaa.

En nyt äkkiseltään huomannut, mutta onko ketjussa joitain muita, kenelle tehdään lääkkeettömään kiertoon siirto, tai että oltais tehty? Itsellä varmaan senkin takia ollut helpompi olo, kun ei ole joutunut piikittään. Oli aika rankkaa aikaa silloin hormonihuuruissa...mulle kun ei ikinä oikeen oo sopineet mitkään hormonilisät. E-pilleritkin täytyi jo nuorena lopettaa, kun ei vaan löytynyt sopivia, ja olin ihan loppu. Että siinä mielessä on kiva yrittää tätä lääkkeetöntä, kun kierto kuitenkin aina ollut säännöllinen.

Juttua nyt taas riittäis kun vauhtiin pääsin, mutta en höpöttele enempää :D Jos alkais kattelee taas tosi-tv paskaa, ja kävis lenkillä koiran kans.

Voimia kaikille! <3
 
@lullaby oot kyllä melkoinen sissimimmi! Etkös sä kamppailut tämän asian kanssa vielä yksinkin? Huh. Jokainen meistä kyllä ansaitsis jonkun mitallin tästä paskan kestämisestä. Sulle antaisin niitä ainakin kolme ❤;)

@Zoona väkisinkin sitä kyllä laskelmoi. Minäkin optimistisesti ajattelin että tästä työpaikasta on sitten helppo jäädä äippälonalle jne. Vuosi sitten mietin kans jo että työpaikan vaihto olisi kiva, mutta "jos ja sitten kun tulen raskaaksi..". Joopa joo, jos olisin vaan heti vaihtanut niin nyttekin olisin ehtinyt jo vuoden olla töissä uudessa paikassa. Mutta ehkä siinä onkin just se taika että kun vaihtaa työpaikkaa ja asiat menisi "hankalaksi" niin se plussa sieltä pätkähtää, vähän kuin @Siida lla ;)

@An1z81 kiva kuulla sustakin! :) onpas sielläkin ollut mutkia matkassa. Toivottavasti nyt tärppäisi ovis oikealle päivälle (y) Mulla oli siirto nyt lääkettömään kiertoon, oli kyllä ollut ihanan taisaista eloa eikä tarvinut olla joku hormoonihirviö :ROFLMAO:
 
kiuski, juu yksinäni oon käyny hoidoissa v2014 alusta lähtien.. tätä ennen 3. hoito julkisella exän kanssa jäi kesken 3,5v aiemmin. Tässä välissä siis oli viimeset yritykset epätoivosta miehen hakua ennenkun hautasin lopullisesti ydinperheunelman :p harmi etten uskonu lopettaa jo pari vuotta aiemmin niin ois nyt vielä enempi vuosia jäljellä tälle.. Mutta tästä lapsihommasta en pysty luovuttaan ihan helposti (vasta kun on pakko), kun on kuitenkin elämän tärkeissä se nro1...:love::love::love:
 
Joo kiitosta vaan spessuhaleista ym.. ei tarvii taaskaan testiä tuhlata.. tuli se rapiat 4000 pyyhkäsy taas tietty sen 12h ennen testiä.. (niinkun viimeistään aina) eipä naurata ei.. ja just nyt ei ees se raha enitenkään vaan se fakta että viiminenkin toivo lapsesta oli aikaslailla siinä.. nyt on päästy kokeilee se 5 päivänen blasto ja kaikki mahdolliset lisä tuet.. niin ei niin ei..vissiin niin läpipaska-akka ettei oo äitiksi kelpaava.. Hmm.. miten nyt sanosin tän "nätisti"... ei nimittäin lohduta yhtää että nytkin on vuoden sisällä oisko 6 siirtoa, kolmen vuoden aikana 14.. pitäskö tässä sitä sit juhlia?!! Wuuh, olempas onnekas.. mulle olisi ihan se ja sama jos vaikka yks alkio olis saatu ja se olisi lapsen tuonut.. joten koita nyt lullaby etsiä se poisitiivisuus.. sulla on siellä maailman suuri onni :love: ota hänet kainaloon ja nauti siitä..
Ja en tiiä jatkosta, toisaalta vituttaa ne kaks siellä pakkasessa kun pitää vaan jatkaa tätä paskaa.. en jaksas..
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#1.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-Dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:



Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos
 
Domi, ihan järjettömän ison voimarutistuksen lähetän❤
Ne kaksi teillä siellä pakkasessa on kultaakin tärkeämpiä nyt. Usko pois, että punktion jälkeen keho ei ole hyvässä tikissä vastaanottamaan alkiota. Se ei ole optimaalisin kierto. Itse vähän ihmettelen, miksi edes tuoresiirtoja tehdään!? Taysissakin mulle suoraan lääkäri sanoi kun viimeksi keskusteltiin tuoresiirron järkevyydestä, että passeista tulee paremmin tulosta ja hän itsekin oli sillä kannalla, että pakastetaan kaikki. Voimia tosissaan taistelussa eteenpäin. Ihanasti sanoit Lullabylle, että ota lapsi kainaloon ja rutista, kyllä nämä onnistumiset on erittäin suuria ihmeitä. Oon kuitenkin hyvin.toiveikas, että jompikumpi blasto sieltä tarraa. Saatko siirron heti nyt seuraavaan kiertoon? Itse jotenkin ajaytelin, että keho voisi olla "herkkänä" kun punktiosta ei ollut liian kauan, mutta munasarjat oli kuitenkin hyvin toipuneet..vaikuttiko vai ei, ken sen tietää mikä on just se "the" kierto.
 
Domi, eiiii! :(:cry: Tee nyt kumminkin se testi vielä, onhan sitä vaaratontakin vuotoa ollut monella plussanneella...

Onko sulle harkittu Era-testin tekemistä? Mun mielestäni kannattais nyt ehdottomasti selvittää, onko siirron ajoitus oikea, kun kerran noin paljon tuloksettomia siirtoja jo tahkottu. Kyllähän siihen joku selitys pitäisi löytyä!! Voimia lähetän hirmuisesti, ja muista että siellä pakkasessa voi hyvinkin majailla se teidän pikkuinen. :love:
 
Eikää :cry: Tuntuu niin pahalta teidän puolesta... Kyllä minäkin sanoisin että katsotte ne kaksi pakkasukkoa vaikka paskalta nyt tuntuukin. Siidan sanomalla voi olla hyvinkin perää ettei se tuoresiirto ole todellakaan se paras. Mä ainakin olin ihan kaksinkerroin sen jälkeen kun kouristeli niin paljon. Huoh. Ja lääkäriltä vaadit nyt jotain testejä, tota Eraa tai mitä vaan. Joskus hyvillekkin ihmisille vaan tapahtuu paskoja asioita, eikä tälläisiä murheita heikoille edes annettaisiin. Minä uskon että te vielä saatte sen nyytin joku kaunis päivä ❤
 
Joku kyseli kuulumisia, niin tässä tulee:

Kyllä vaan olisin maailman onnellisin ihminen, jos onnistumiseen olisi tarvittu VAIN neljä hoitoa pakastesiirtoineen. Viides hoito menossa, pp4 viisipäiväisen morulan tuoresiirron jälkeen ja menkkamigreeni puskemassa jo päälle. Että hip-v*tun-hei vaan. Pakkasessa jotain paskaa.

Ystäviin en jaksa pitää yhteyttä, olen lihonut hoitojen takia 15 kiloa ja elämä on jokseenkin täydellisen pilalla ja vihaan koko maailmaa, etenkin lapsiperheitä.

Anteeksi tämä purkaus, mutta nyt ei jaksa niin yhtään mitään. Parempaa onnea muille.
 
Voi Domi :cry: Harmittaa tosi paljon teidän puolesta ja ymmärrän, että juuri nyt tuntuu siltä, että ei tälläistä :poop: vaan jaksa.

Minä olen paraskin selittämään kun olen vieläkin monesti ihan pihalla oikeista termeistä ja varmasti tiedät asiat paremmin kuin minä, mutta nyt kun olen taas tosi paljon googletellut kaikkea, niin onko teille tehty esimeriksi Eraa? Dextran sivuilta:
Usein kysytään miksi kohtuun siirretty hyvä alkio ei kiinnity. Voiko olla niin, että kohtu hylkii alkiota? Kohtu ei varsinaisesti hylji alkiota, mutta implantaatioikkuna eli aika jolloin alkio pystyy kiinnittymään, voi olla yksilöllinen. Tämä tarkoittaa joko tavallista varhaisempaa, myöhempää tai joskus huomattavan lyhyttä aikaa. Huomattavan lyhyt kiinnittymisajanjakso saattaa liittyä esimerkiksi kohdun rakennepoikkeamiin. Epäonnistuneiden alkionsiirtojen jälkeen harkitaan yksilöllistä kiinnittymisajankohdan määrittämistä. Tällöin kohdusta otetaan limakalvonäyte juuri kiinnittymisajankohtana. Näytteestä analysoidaan lähes kolmensadan erillisen geenin aktiivisuus, jonka perusteella yksilöllinen, optimaalinen kiinnittymisajankohta voidaan määrittää. Se on potilaalla pysyvä eli tutkimustulosta voidaan soveltaa myöhemmässäkin hoidossa, ja tarvittaessa tutkimuksen perusteella voidaan alkion siirtoajankohtaa varhaistaa tai siirtää myöhemmäksi. Kun siirtoajankohtaa on tutkimuksen perusteella korjattu, myös raskaustulokset ovat huomattavasti paremmat.
Samoin nyt kun olen tutkinut hedelmöittymisongelmia munasolujen seinämien vahvuuden vuoksi, niin ilmeisesti alkiokuoren avausta käytetään yksityisellä puolella ilman tuota hedelmöittymisongelmaakaan. Joillakin on ilmeisesti niin, että hedelmöittyminen tapahtuu normaalisti, mutta sitten se kuori ei anna tarpeeksi periksi kiinnittymisvaiheessa ja sen takia raskaus ei onnistu.

Kuten sanoin, niin varmasti sinä olet näistä paremminkin perillä kuin minä, mutta jotenkin halusin vain tuoda lohtua että ehkä on vielä keinoja joilla tekin voisitte onnistua ja onneksi teillä on siellä pakkasessakin mahdollisuuksia odottamassa. <3


 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Fridahelmi, ihan totta ja niin todella ikävää. :( Useimmille pareille nämä hoidot auttavat, mutta matkalla joillekin voi tie nousta pystyyn ihan missä kohdassa tahansa. Minuakin jännitti toinen yrityskierros punktioon todella paljon ja olin niin onnellinen kun niitä sitten tulikin ihan hyvin. Oma shokkinsa oli kun yksikään ei hedelmöittynyt ja vaikka uskon, että icsi voi tuoda meille avun, niin silti pelottaa, että jos sekään ei auta, ja sen jälkeen ei ole enää mitään tehtävissä. Voimia sinulle ja toivon kovasti, että teillekin kävisi vielä parhain päin. <3

love-, toivottavasi pääsette siirtoon. Pidän peukkuja!! (y) Samaa toivon ja teen An1z81lle! :) Huono tuuri teilläkin ollut viikonloppujen kanssa.

Kaikkea hyvää kaikille muillekin, en näköjään vieläkään osaa pysyä täältä poissa. :D
 
Eikä Domi :( voisko kuitenkin olla vielä väärä hälyytys jos et testillä oo mitään varmistanu.. jokatapauksessa sulla on vielä kaks Mahdollisuutta siellä pakkasessa odottamassa ja niinkun jo sanottukin, kierrot punktion jälkeen saattaa olla otollisempia!

Pahottelut myös muille kelle kasautunu lisää ongelmia...välillä tuntuu todellakin että hyville kaatuu niskaan kaikkee paskaa ja jokkut paskat senku porskuttaa ilman mitään isompia vaikeuksia elämässä. No millonkas ne nallekarkit ois tasan jaeltu..

Tv1:ltä tulee juuri 1947 vuoden Suomi-filmi "Hedelmätön puu" jossa pariskunta ajautuu kriisiin lapsettomuuden takia. Melko rohkee aihe varmaan ollu omana aikakautenaan..vois luulla ettei tälläsestä siihen aikaan paljonkaan puhuttu.
(edit) Ei näyttäs tällä hetkellä olevan katsottavissa Areenassa, mutta oisko tulossa?
https://netti-tv.fi/katso/hedelmätön-puu/257785

Niinpä Voyage.. eipä täältä oikein poiskaan osaa pysyä..
 
Viimeksi muokattu:
Voi kuinka täällä on monella huonoja uutisia :( Voimarutistus teille kaikille pettymyksen kohdanneille!

@KuuBe Pahoittelut ja tsemppiä tulevaan!

@Domi Niin tutunoloisia ajatuksia kirjoitit... Itsellä kans sellainen olo, ettei jaksaisi, mutta ei osaa lopettaakaan... Voimia sinulle pettymyksen käsittelyyn!

@marrasmai <3

@lullaby Se on niin kamalaa, kun toivo alkaa hiipua. Itsekin jaksoin alussa ajatella optimistisesti, haaveilla. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana, keskenmenon jälkeen kaikki pettymykset on vetänyt niin pohjalle, ettei enää uskalla toivoa mitään. Oman osansa tähän hetkeen tekee sen keskenmenneen lasketunajan lähestyminen... Raskaaksi tuleminen tuntuu ihan mahdottomalta ja vielä mahdottomammalta ajatukselta tuntuu lapsen syliin saaminen. Hirmuisesti voimia sinulle!

@kiuski Ei saatu pakkaseen kuin tämä yksi, joten tyhjääkin tyhjempi on. Kolmatta stimulaatiota kohti pitää mennä, mutta nyt pitää puhallella hetki, kun pää on viittä vaille leviämässä meillä molemmilla. Tauko tulee ihan luonnostaan, kun jono on useamman kuukauden pituinen.

Kiitos kaikille pahoitteluista! Piti hieman puhaltaa ennen kuin sain tänne kirjoitettua. Nyt menossa kp2 ja olo on tosi turta ja masentunut. Kulunut vuosi on ollut ihan järjettömän raskas ja nyt se alkaa näkyä meissä molemmissa uupumuksena. Ollaan nyt useampi yö nukuttu eri huoneissa, koska miehellä on taipumus nukkua tosi levottomasti silloin, kun hän on ylikuormittunut. Ja itse taas olen herkkäuninen ja kärsin unettomuudesta. Yritetään nyt turvata molempien nukkuminen, että jaksettaisiin tämän pettymyskriisin yli.

Voimia kaikille hoitoihin! Toivottavasti pettymykset kääntyisivät onneksi mahdollisimman monella. Voi olla, että kirjoittelen nyt taas harvemmin, kun tulee hoitotauko. Pitää hieman yrittää kerätä toivoa ja uskoa kasaan, että jaksaa taas startata hoitorupeaman alusta...
 
Voi kun niin monella on nyt vaikeita hetkiä.

Domi; nyt sanot klinikalle, että haluat sen ERA:n. Joo se maksaa yhden siirron verran, mutta jos sillä selviää, että pitää siirtää päivää aikaisemmin tai päivää myöhemmin, niin se on kaiken vaivan arvoista. Itse veikkaan, että sulla vois olla päivää aikaisemmin, kun sun kuukautiset alkaa aina ennen testiä (niin myös mulla alkanut turhu päivää ennen testiä siirroista ja era:lla selvisi, että kokoajan oltiin liian myöhään siirretty). Jos eivät eraa tee klinikalla, niin kysy edes, voiko sun siirtoaikaa jotenkin muokata, kun tuo vanha kaava ei ainakaan toimi sulla. Alkionkuoren avausta kuulemma todella harva ihan oikeasti tarvitsee (lääkäri Dextralla totesi), mutta voisihan sitä kokeilla sun tapauksessa, jos vaan tekevä sitä klinikalla. Itsellä sitä tuli käytettyä sekä eraa ja kaksi plussaa on nyt noiden säätöjen jälkeen tikkuun saatu.

Marrasmai: Nää hoidot on tosiaan rankkoja ja tuovat helposti kiloja päälle. Itse lihoin melkein 10 kg, jotka oon nyt hiljalleen saanut pois.
Kovasti sulle tsemppiä ja voisko myös raskaus aiheuttaa sulle samanlaista migreeniä kuin menkat?
 
Domi, oon Helioksen kanssa samaa mieltä. Mullakin on paremmin alkiot yrittäneet/tarttuneet, kun on irrotettu ovis pregnylillä....se irroitetaan kuitenkin hiukan aikasemmin ku oma ovis tulisi. Nytkin oli pregnyl päivä perjantai ja oma ovis ois tullu todennäköisesti tikkuun vasta lauantaina tai sunnuntaina. Siinä ei tarvitse ku hiukan venähtää limakalvo "yli" niin se jo vaikuttaa tarttumiseen. Sulla luteaalivaihe jää vähän lyhyeksi.
 
@Voyage Kiitos empatiasta ❤! Mulla nyt se tilanne, et irrotuspiikin jälkeen menkat myöhässä => hulluna tietty toivoin, et ovulaation induktio ois vihdoin tärpänny (kun ivf:kään ei enää onnistu). No mitä vielä, testit negoja, eikä v*ttu menkkoja silti kuulu. Alan olla tosi kurkkua myöten täynnä näitä hoitoja, ja toivon ja epätoivon vuoristorataa. Pitää vain kai hyväksyä se, et lasta ei neljän vuoden yrittämiselläkään saatu .
 
Pahoittelut Domi :( Niin toivoin, että onnistuisit.

Meidän seuraava hoito tulee näillä näkymin olemaan Taysissa, joten on ollut mukava lukea täältä, että siellä on mahdollista saada yksilöllisempää hoitoa. Vaikka jossittelusta ei mitään hyötyä enää olekaan, niin silti sitä miettii vieläkin, miten erilainen tilanne vois nyt olla, jos sitä meidän parasta alkiota ei olisi hassattu tuoresiirtoon. Ehkä ne tuoresiirrot joillakin toimii, mutta itse en halua enää edes yrittää, koska vuoto alkaa kuitenkin vaikka mitä tunkisin tuonne alakertaan. Oysissa taas tuntuu olevan turhankin vahva usko noihin, joten sinne en enää mene hakkaamaan päätä seinään. Mieluummin odotan vaikka kokonaisen vuoden seuraavalle kierrokselle pääsyä, jos tarvis.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Joo siis totta kai asia piti varmistaa testillä, mutta ei epäselvyytte edelleenkään. Jatkosta en tosiaan vielä tiedä, lääkäri ma. Ei hoitaja sanonut asiaan mitään.. en siis kyllä oikeestaan kysynytkään.. Vasta ma siksi että eilen, eikä tänään oo oikein sellasta hetkeä lääkärin työaikana että voisin puhelimeen vastata, ma on vapaa. Tällä kyseisellä polillahan tämä oli mulle vasta eka siirto ja muutenkin eka blasto, että siellä ei nyt viellä olle ns. tahkottu.. Pitää kysyä tosta ERA:sta että tekeekö he.. mutta siis onhan mulla lukemattomia kertoja tehyt luonnonkierron PAS:iin irrotus pregnylillä, ennen kun oma ovis on tullut ja on puustattu menopurilla rakkulaa kasvamaan nopeemmin ja silti irrotettu.. et sinällään se ajankohta on monesti ollut ns. aijemmin.. ja vitut mitään apuja.. Ja siis totta kai ne kaksi siirretään.. ei tulisi mieleenkään jättää/heittää roskiin.. mutta kun usko on miinus miljoona, ei vaan ole keinoja.. :cry: Tuo tuoresiirto/PAS juttukin nyt taitaa olla just niitä asioita näissä hoidoissa että toiset lääkärit sanoo/uskoo toista ja toiset toista.. onhan noita PAS:seja se 10 ollut aikaa onnistua..
Samaa kans sit täällä tuskailen kun Zoona..vähän ollut sellanen miniloma suunnittella siihen ennen itsenäisyspäivää.. hmm.. mutta. No päiviä en sinällää oo laskenut tai ajatellut sinällää hoitoaikataulun kannalta, mutta lähinne se rahan paska..(n) raaskinko kuitenkaan pitää siinä vapaapäiviä.. tää on niin perseestä.. tietysti eilen mieltä ylentävästi kuulin yhen raskaus uutisen mitä oon jo vähän aikaa pelännyt.. en lähe sen enempää avaamaan mut on taas sellanen tarina että.. kyllä ärsyttää!!!! (joojoo ei oo multa pois)
Marrasmaille jaksamista, I feel you! Mulla nyt ei varsinaisesti ole painoa tullut, mutta kyllä saa niin pirusti tehä töitä sen eteen ja nyt sekin ärsyttää, kun olin kesällä vähän saanut lihasta jne.. niin nyt tään saatanan piikitys ja punktio ym rumpan takia taas plössähtänyt kaikki tulos pois.. kuten todettu ei mitään väliä jos "tulosta tulis", mutta kun ei tule ja paskentaa sit muutenkin entisestään omaa oloa/elämänlaatua, niin saa kyllä olla vahva (niin kun meidän kaikkien on oltava kun tätä läpi käydään) ettei mee jostain "sillalta hyppää".. ja tuo ystäviin yhteyden pito ym.. huoh.. oon tainnut mainitakkin et tää syksy on yhtä tuskaa kun lukemattomat lasten synttäri, wuhuu.. nytkin on tiiossa 2 paikassa samalle päivälle.. tulis vaan nyt ne yhet mihin ei oo vielä kutsuu ni, siihen samalle, niin "pääsis" yhellä päivällä..:unsure:
 

Yhteistyössä