IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@-dino eikä, ei voi olla totta :( On tämä nyt kumma, kun ei kellään mitään pitkään aikaan.

Ja @atvk87 miksiköhän se lääkäri käski testailemaan? Outoa. Voimia kesän kestävään odotteluun.

@Rusakkonen, aika rohkea veto tuo viedä rinnakkain omasolu - ja luovutussoluhoitoa. Varmasti ihan fiksu päätös.

Kiitos kaikille pahoitteluista. Testasin tänä aamuna, ja nega edelleen. Jätän nyt kyllä luget pois, vaikka vuoto ei vielä ole alkanut, eikä täyttä kahta viikkoa ole vielä menn. Mulla edellisessä raskaudessa näkyi haalea viiva jo dpo 8, eli kyllä nyt dpo 13 sen täytyis jo näkyä. Mut kiitos marrasmai tuosta tiedosta, että sulla ollut plussakierrossa menkkamigreeni. Niinkin voi siis olla. Hyvä tietää.
 
@Piikkinen - pahoittelut, jos nyt tosiaan negatiivinen... mutta muistan, etta @marrasmai :lla nakyi myohaan (han pystyy paremmin itse kertomaan) - joten ... olisitko nyt viela ainakin huomenna testannut...?

Kiitos kannustavista kommenteista. Paatos vieda lapi molemmat hoitotyypit "rinnakkain" on tosiaan pakon ja kaytannon sanelema - luovutushoito ei voi odottaa, kun taas PAS:eja voi tehda viisikymppiseksi asti. Toisaalta en tieda, kykeneeko edes periaatteessa yksikaan munasoluni kiinnittymaan ja viemaan raskautta loppuun, joten haluan kokeilla luovutusta. Oliko se niin, etta Sinullekin on seuraavaksi vuorossa luovutus, jos nyt ei tarppaa? Onko aikataulua mietittyna?
 
Voih, kylläpä tuli negojen aalto. Todella tylsää. Yksikin plussauutinen tuo niin paljon toivoa ja hyvää mieltä kaikille muille.

No kohti uutta siis vaan, kyllä ne plussat sieltä tulee!

Täällä on tänään kp1 ja huomenna aloitan taas Zumenonit. Ultra on Kp 12 ja ennen juhannusta olisi tarkoitus vielä tehdä siirto, jos kaikki menee hyvin.

Päädyin taas lääkkeelliseen kiertoon juurikin siksi, kun juhannus osuu kriittisille päiville. Jos tästä ei tärppää, niin ehkä sitten voisi kokeilla luonnolliseen kiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
No on nyt tosiaan kumma kun ei plussanplussaa, pahoittelut @-dino- Meillä oli "retkipäivä" nmr. 1.. autossa siis 6h ja noin 10 min polilla.. Kovin on kumman epätasainen stimulaatio.. yleensä siis ollut paljon tasaisempaa.. yksi folli oli jo 21mm ja pari 19mm sit oli joitain 14-17 (se 14 tuskin kerkii ees kypsäksi) mutta lääkäri päätti et to punktio (ei vielä ke) että kerkii vielä vähän kasvaa ne pienemmät.. en sit tiiä mitä tolle isolle tapahtuu.. ei kuitenkaan enää pergoveristä huomenna, vaan pelkkä jarru ja sit illalla ovitrelle..Kahdeksan se tais laskea että mitkä tullaan punktioimaan.. to aikanen startti kun jo 9.30 pitäs olla 260km päässä. Jos ei mennä matkalle yös, mikä olis mahdollista..Ehkä enemmän kun koskaan ennen (tai sit vaan aika kultaa muistot) myös kipuja ollut, viime yönä ihan valvotti ja jännä kun koskee paljon enemmän vasemmalle jossa ei siis oo kun 2 follia, niistäkin toinen taisi olla se 14mm.. Ei lääkäri siihen oikein mitään kun ihmettelin. Sanoi että vaikuttaa tietty munasarjan paikkakin ja että voi se kipu heijastella.. Siirto sit ensi viikon ti.. (toivottavasti) Ainiin.. siis myös tissit on kyllä melko kipeet!!! Erityisesti nännit, tällästäkään en muista koskaan olleen, en ainakaan tässä vaiheessa!!! Joskus toki piinapäivinä, mutta että kasvatellessa..
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen, joo, kyllä mä huomenna vielä testaan, vaikka en mitään odotakaan. Ja joo, seuraavaksi luovutussoluhoitoihin, jos ei luovuteta kokonaan. Nyt on vaan niin luovutusfiili (siis negatiivisessa mielessä - heh, menee ihan sanaleikeiksi tää homma)o_O. Pitää vähän kerätä voimia. Meidän klinikalla ei ole kyllä jonoja noihin hoitoihin, että se on sentään hyvä.

@Ismundo, @Domi, @SunFlower, @Keltain3n ja @Fainatus onnea kierrokselle teille kaikille. Tuokaa te nyt plussia tähän ketjuun.

Olette muuten sisukkaita te kaikki pitkämatkalaiset! Itselläni on sen suhteen tosi helppoa, kun hoitopaikka on 10 km päässä. En tiedä, miten itse jaksaisin tuollaista pitkää matkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 2.ICSI/1.PAS
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 3.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 4.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/2.PAS


Piinailijat: :whistle:
justhope
11.6 (3pvä/29.5)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
 
@kiuski Mielelläni oisin jo tullu sinne, ehkäpä sitte seuraavasta siirrosta.. Tsemppiä sulle loppumetreille ja synnytykseen:love:❤

@Keltain3n Toivottavasti sieltä ovis ois tulossa :)

@Sunflower33 Tuuhan kertoon kuulumiset heti ku jaksat punktion jälkeen :giggle:

@Ismundo Tsemppiä siirron odotteluun :geek:

@Domi Me mentiin nyt viimeks punktioon jo edellisenä iltana paikkakunnalle yöks. Olipa huomattavasti miellyttävämpää kun ei tarvinnut viideltä lähteä ajaan.

@Piikkinen Kyllähän noita matkoja jaksaa kun on pakko :D Mä kans lopetin lutinuksen eilen jotta vuoto vaan alkais pian. Elokuun ovis menis hyvin jos nyt vaan menkat alkais, vielä ei siis oo vuotoa näkyny. Tänään en testaa mutta huomenna jossei vielä vuoda.

Kiitos kaikille myötäelämisestä. Eilinen oli kyllä surkee päivä. Kurja itkeä miehen nähden kun hänellä tulee siitä paha olo, mutta ymmärsi kyllä että pakko saada surra. Lisäksi hän luulee että mulle tulee paha olo siitä ku käyn täällä lukemassa ja kirjottelemassa vaikka asia on ihan päinvastoin. En jaksais jossei teitä olis jotka todella ymmärtää miltä tuntuu ❤
 
Punktiosta selvitty hengissä ja yllättävän kivuttomasti meni:) Toista puolta jouduttiin ronkkimaan kovasti hankalan sijainnin vuoksi, mutta kyllä sen hyvin kesti.. tämän toisen puolen hankalan punktoinnin vuoksi pientä komplikaatiota ja inf.riskin vuoksi tuoresiirtoon ei kuitenkaan päästä. 9 follia saatiin ja 7: ssä solu(y) Toivotaan, että muutama hedelmöityisi ja jakaantuisikin niin ehdittäisiin ehkä vielä tekemään PAS ennen klinikan kesätaukoa:)
Kiitos kaikille teille, jotka tsemppasitte ennen punktiota.. ihania olette:love:
 
Voi @-dino- ja @Piikkinen, paljon halauksia - tulipa tosi ikävä olo teidän puolesta kun on seurannut teidän piinailua :cry:

Tuo on kyllä niin totta mitä @-dino- sanoit, kaikilta täältä saman kokemuksen jakavilta saa kyllä voimaa ja helpottaa jakaa kokemus muiden kanssa jotka tietävät millaista tämä on. Mulla oli kanssa niin kova usko onnistumiseen viikko sitten että siinä negan hetkellä tippui todella korkealta, mutta niin sitä vain alkaa katsomaan eteenpäin - veikkaan että vertaistuella täältä on suuri merkitys ettei jää vellomaan epäonnistumiseen pidemmäksi aikaa. Muiden toivo, usko onnistumiseen ja yleinen tsemppaus auttaa jaksamaan.

Meillä on perjantaina tulossa WTF-tapaaminen lääkärin kanssa, niinkuin noilla jenkkipalstoilla sanotaan. Jutellaan siitä millainen meidän mosaiikkialkio on, ja onko jotain testejä mitä voisi vielä tehdä. Sitä ERAa olen miettinyt että jos siitä kysyisi, ja että voiko selvittää voisiko olla kyseessä immuunijärjestelmän ongelma - en tiedä onko vähän överiä, mutta haluan ottaa puheeksi ainakin. Kyllähän tässä aika varmasti on seuraava IVF-kierros edessä.

Peukut pystyyn @Sunflower33, toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakaantuu (y) Tsemppiä jo valmiiksi punktioon @Domi. Ja @atvk87 voimia odotteluun, sitä ei tosiaan kaipaisi varmasti yhtään enempää.
 
Moikka! En on hetkeen kyennyt tänne kirjoittelemaan, kun tässä tuli vähän kaikkea. Käykää hyvät ystävät mittauttamassa verensokerin tasonne, sieltä voi löytyä syy teidän ongelmiinne!!! Tässä on nyt melko pitkä tarina siitä mitä meille kuuluu :

Mulla todettiin viime perjantaina kakkostyypin diabetes ja se selittää perseelleen menneen ensimmäisen IVF kierroksen. Klinikka ei testannut sokereita automaattisesti vaan vasta kun ekasta yrityksestä saatiin yksi ainoa munasolu joka ei selvinnyt siirtoon asti lääkäri kehoitti menemään työterveyteen sokeri- ja lipiditesteihin.

Randomisti heittelevät verensokeri- ja insuliiniarvot on suurin hedelmättömyyttä selittävä asia. Ei tarvitse olla edes diabetes, sekin riittää että on insuliiniresistenssin esiaste tai vaan ihan vähän normaalia korkeammat verensokeriarvot. Insuliini joka säätelee verensokeria on hormoni ja jos sitä on liikaa verenkierrossa se ottaa muiden hormonien paikan kehittyvissä munasoluista ja tuhoaa solujen sisäisen aineenvaihdunnan ja viestinnän. Seurauksena on kromosomivaurioisia munasoluja, ovulaatiohäiriöitä, pienempi määrä munasoluja IVF hoidossa sekä suurempi riski keskenmenoille ja kohtukuolemille.

Me oltiin keretty aloittaa uusi stimulaatio toisilla lääkkeillä ennen kuin verikokeen tulokset tulivat. Maanantaina mulla oli eka Ultra ja vain kaksi follikkelia oli reagoinut stimulointiin. Siinäpä se diabeteksen vaikutus on näkyvissä ihan konkreettisesti. Mun AMH arvolla pitäisi saada mukaan 5-7 munarakkulaa ja vain kaksi reagoi. Lisäksi niiden sisällä tällä hetkellä on satavarmasti kromosomivaurioisia soluja koska ne ovat kärsineet sokeri- ja insuliinitasojen heittelystä. Teimme lääkärin kanssa yhdessä päätöksen että näitä munasoluja ei punktioida eikä kasvatella petrimaljalla, koska se olisi vain suoraan rahan heittämistä viemäristä alas. Vedämme nyt stimulaation loppuun, sitten otan irroituspiikin ja katsomme kellosta ajan petipuuhille. Eihän tuosta todellakaan voi raskaus alkaa kun ne munasolut on paskaa, mutta tämä on nyt plääni.

Meidän IVF taival jatkuu vasta 4 kk:n päästä kunhan olen saanut tiputettua painon normaaliin BMI:hin ja diabetes on saatu kuriin lääkkeillä ja kurinalaisilla elämäntapamuutoksilla. Halusin jakaa tämän mielestäni nolon asian (olen itse tämän itselleni aiheuttanut ja se tässä hävettää) jotta te muut hedelmättömyyden kanssa painiskelevat voisitte saada tästä apua ja kenties selityksen omiin ongelmiinne lisääntymisen saralla.

Tsemppiä ja onnea kaikille yritykseen!!! ❤
 
BabyMaybe, Tärkeän asian otit esille! Tässä on varmasti nyt kyse juurikin siitä, että ylipaino on usein syypää kiertohäiriöihin, ovuloimattomuuteen ja sitä kautta lapsettomuuteen. Täähän on ollut tiedossa jo kauan. Ylipaino usein altistaa kakkostyypin diabetekselle ja jos se ei ole vielä puhjennut diabetekseksi, niin sen esiastehan on insuliinin tuotannon häiriöt ja heittelevät sokerit. Lääkärit ei useinkaan puutu näihin verensokereihin, ennenkuin paino on hallinnassa. Mielestäni nää kaikki asiat ovat aikalailla samaa vyyhtiä, koska terveellisempi ruokavalio ja painon lasku lähelle normaalia tavoitepainoa korjaa usein automaattisesti sokereihin liittyvät asiat. Ehkäpä siksi niitä ei rutiinisti kaikilta hoitoja aloittelevilta oteta....pitäiskö, niin sitä en tiedä.

Mutta, en tiedä kuinka moni lukee tuota plussanneet palstaa, mutta kerton tännekin meiän kuulumiset. Täällä on valitettavasti edelleen muutamia teitä pitkänmatkalaisia, joisen kanssa hoitotaivalta yhtämatkaa kuljettu.
Meidän kaksoset ovat nähneet päivänvalon viime torstaina. Kaikki ei ihan mennyt tietystikään kuin leffassa, mutta alakautta syntyivät ja he voivat hyvin. Äitillä on ollut vähän enemmänkin toipumista.
 
Viimeksi muokattu:
@BabyMaybe ja @Siida hyvä keskustelunavaus aiheesta, joka on tärkeä. Itse pahoitin mieleni kovasti, kun lääkäri jo ekalla käynnillä puuttui painoon (bmi tuolloin 29). Nyt kuitenkin vihdoin alan ymmärtää, miksi painoon puututaan. Alkuun perustelin itselleni, että saavathan ylipainoisetkin ihmiset lapsia ja siksi kommentointi tuntui lähinnä loukkaavalta, mutta kun kaikilla tilanne ei ole samanlainen.
Minusta olisi paikallaan puuttua ainakin noihin sokeritasapainoasioihin jo heti hoitokierron alussa, edes tutkia asia jokaiselta.

Kävin eilen kp8 ultrassa ja löysivät kasvannaisen kohdusta. Homma meni kertaluokkaa vaikeammaksi taas vaihteeksi. Lisäksi folleja vain muutamia ja kovin erivaiheisia. Suunnitelma on punktio alkuviikosta, mutta ajoittamisen kanssa on ongelmia, koska ovat niin erikokoisia. Yhtä, max kahta lähdetään hakemaan ja jos hedelmöittyvät laitetaan suoraan pakkaseen, tuoresiirtoa ei voida tehdä. Sitten vuodosta kiireellä leikkaukseen.
Olo on aika paska, tämä stimukierros tuntuu menneen hukkaan ja kolme hoitokierrosta maksimeilla kolmeen kuukauteen on vaan liikaa. Mulla alkaa kroppa ja pää loppumaan tähän touhuun.
Tuntuu turhalle piikittää ja harmittaa mennä punktioon, sen osalta omat odotukset ovat nollassa.
Ajatukset ovat kiinni leikkauksessa, pelkään, että jääkö jäljelle mitään mihin jatkossa voidaan siirtää, jos nyt joskus jotain alkioita saadaan.
Jos ikää olisi yhtään vähemmän, puhaltaisin pelin poikki ja ottaisin kunnon lepotauon hoidoista, nyt se ei taida valitettavasti olla vaihtoehto. Kellon kanssa mennään kilpaa.
Sorry omanapa.
 
@Siida oi kaksoset :love: TuplaOnnea!
Missä on Plussa tuulet ?! (n)

ON; Painoa pitäisi täälläkin saada alemmaksi, koska, PCOS :unsure:
Se tuntuu olevaan vaan niiiin tiukassa, vaikka työnikin on fyysistä ja en edes syö mitenkään jatkuvalla syötöllä päin mehtiä..(n)
Seurantaultra takana ja eihän sieltä hyviä uutisia tullut. Verikokeet paljasti selkeät PCOS arvot, kp 12 limis vain 3,5 ja ei vastetta letroilla... Nyt vielä kolme päivää letroja, tosin vaan 1tabletti pv. Jos tämäkään ei anna vastetta niin lääkäri lupaili metformiinia. Näillä mennäääään(y)
 
Punktio nmr. 5 takana.. hyvin meni. Lääkkeet kohahti päähän ehkä enemmän kun muistan ennen.. tai sit se vaan unohtuu.. siis sillon siinä ketken, ei sen jälkeen mitään. 8 solua saatiin, huomenna lisää infoa oliko kypsiä ja miten hedelmöittyi. Olo ollut tosi hyvä punkiton jälkeen, mieskin sanoi et viimeks olit kipeempi, ite en muista :) nyt ehkä vähän turvottaa, mutta saattaa johtua karkkipussista jonka vetäsin :whistle: Tuntui jo tänään raskaalta taas matkustaa, mutta siis toivottvati toki ti päästään taas matkaan, mutta sit sais riittää kyllä hetkeksi!!!! Huomenna luget kehiin.. Limiksestä taisi kans lääkäri mainita et oikein näyttää hyvältä (niinhän se toki aina)
Suosittelen muuten tohon paino asiaankin, kuten ylipäätään tässä urakassa kokeilemaan myös noita "vaihtoehtoisiahoitomuotoja" eli akupunktio ja vyöhyketerapiaa, miks ei homeopatiaakin. Voi olla suurta apua mm. aineenvaihdunnan "käynnistämiseen" josta voi johtua ettei paino vaan lähde, saada hoitajilta muutenkin vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla.. mm probiootteja jne. se että suolistossa on kaikki hyvin ja tasapainssa on kaiken A ja O mikäli minä olen mitään ymmärtänyt. Edelleen kaikille myös siihen urakkaan tsemppiä, siinä missä näihin muihinkin hoitoihin..
@Sunflower33 oletko saanut tietoa hedelmöittymisestä? Harmi ettei päästy yhtämatkaa piinailemaan (olettaen että itse pääsen..)
 
@Siida ihan mahtavaa, suuret onnittelut kaksosista! Ja toipumista sinulle!:) Ihana kuulla, että ihan oikeesti näistä hoidoista tulee vauvoja!

@BabyMaybe no onpa sullakin vastoinkäymisiä. Tai siis hyvähän se on, että tuo sokeriasia selvisi nyt, mutta olispa selvinnyt jo aiemmin!

@Ninnupinnu, no huh. Siis se kohdun kasvainko leikataan? Voimia. Selvisikö yhtään, minkä lajinen, onko joku myooma vai jotain muuta? Siis ei toki tartte kertoo, jos et halua.

@-dino- Miten menee? Oletko vielä testaillut, vai joko alkoi vuoto? Mulla vuoto vaan viivytellyt, mutta nyt vihdoin taitaa alkaa. Ihmeen kauan mulla tällä kertaa kestikin, vaikka luget lopetin jo maanantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@BabyMaybe minkälaiset sokeriarvot sulla oli? Minkälainen HbAc1? Oon ollut koko ajan huolissani omasta PCOS:ta ja insuliiniresistenssistä. Kuitenkin lääkärit eivät ole huolissaan ja olen kuvitellut itselleni 2. tyypin diabeteksen jo monta kertaa. PCOS insuliiniresistenssiä kun mulla on ja BMI on keikkunut jo jonkun aikaa 28-29. Eli riskit on, mutta ikä toisaalta vasta 32. En kuitenkaan ole saanut esimerkiksi metformiinia kun HbAc1 oli hyvä, vaikka rasituksen 2h arvo olikin poikkeava. Mutta voisihan se silti puhjeta. Joka päivä liikun vähintään tunnin jos se vaikka auttaisi sokereiden kanssa. Edellisestä rasituksesta ja HbAc1 mittauksesta on jo vuosi.

Koitan nyt pitää elämän tasaisena seuraavaan hoitoon asti. Pudotella painoa pari kiloa, liikkua ja elellä tavallisesti. Josko se johtaisi hyvään alkioon syksyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Taalla on taas hirvean paljon tapahtunut - wow!!! :)

@BabyMaybe - Kiitos koskettavasta viestista ja vaikean asian jakamisesta; olit rohkea. Ja nyt ei sitten yhtaan sellaisia lauseita kuin etta "oma vika" - sellaisista ei ole mitaan hyotya, haittaa vaan mielialaa ja tsemppaamista, jos itseaan haukkuu. Ei ole Sinun vika! Nyt vain lippu korkealle ja tsemppia, ja vaan teet kaiken, mita laakari neuvoo. Nyt kun on kesakin, on helpompaa tehda elamanmuutoksia liikunnan ja ravinnon suhteen myos. Sinulla on useampi vuosi hoitomahdollisuuksia edessa, ei mitaan hataa! :)

@Domi - well done punktiosta selviytymisesta! :) Hienosti meni. Mainitsitko Sina muuten, muistanko oikein, etta Orgalutranin piikki sattui? Olen nyt alkanut pistaa Pergoverista ja tanaan 2. Piikki seka myos 1. Piikki Orgalutrania - ja kyllapas jalkimmainen sattui! Ei ole nimittain ikina ennen sattunut paljon yhtaan. Ovatkohan he vaihtaneet neulaa? Jos joku muuten tietaa kummin pain se neula kannattaa tyontaa ettei sattuisi, niin please neuvokaa... laitoin kylla 45 asteen kulmassa.

@Sunflower33 ja @Fainatus - plussatuulia teille!!! :)

@Maravilla - miten meni laakarin kanssa, keksittiinko jotain?

@gemmy - mita on HbAc1? Sokerirasituskoeko? Metformiini kuulemma auttaa erityisesti niissa PCOS-asioissa. Itsellani ei sita tai sokeria todettu, mutta kun luin sen artikkelin, etta vanhempia aitikokelaita ilmankin PCOS:ia auttoi... Olen nyt syonyt Metformiinia 1 tabletin paivassa viikon ajan, ei sivuoireita. Lisataan kahteen tablettiin paivassa ensi viikolla, jos asiat jatkuvat toivotusti eli ilman sivuvaikutuksia. Olen kylla onnistunut olemaan ilman makeita yms. todella hyvin, onko tuo laake siihenkin auttanut, en tieda.

@Ninnupinnu - nyt vaan taallakin kadet kyynarpaita ristiin, etta hyvanlaatuista on. Harmi, kun tuoresiirto jai tasta kierrosta, mutta pakastettu alkio voi sitten menna tosi hyvin. Nyt vain leikkauksella kuntoon. Onkohan kyseessa polyyppi? Minulta loytyi yksi polyyppi viime kesana ja se poistettiin paivakirurgiana viime syyskuussa, oli hyvanlaatuinen mutta olisi voinut haitata raskautumista (tai ainakin aiheuttaa tiputtelua). Poistettiin taydessa nukutuksessa, n. 45 minuuttia "taju pois". Sivutietona muuten sellainen, etta nukutus pysayttaa suolen toiminnan ja siita seuraa helposti ummetus, mita en siis tiennyt, etta noinkin lyhyesta ajasta, mutta niin siis kavi. Luumujen syonti auttaa... Tsemppia ja jaksamista ihan tuhannesti Sinulle!!! :)

Muuten - te jotka olette pakastettuja alkioita jo siirtaneet - please kertokaa minulle prosessista. Onko se kp1 aloitettava juttu - siis Zumenonilla yleensa aloitetaan kasvattamaan limakalvoa (estrogeeniko?)? Onko se tabletti? Kuinka kauan syodaan? Mitataanko limakalvoa sitten ultralla? Enta mitataanko estrogeenia/progesteronia myos veresta? Kiitos kaunis jo etukateen! :)
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen HbAc1 on pitkäaikaissokeri, jolla pystytään arvioimaan sokeritasoa edellisen 3 kk aikana. Sokerirasitus on erikseen. Lääkäri yritti mua rauhoitella, että kun HbAc1 on erittäin hyvä niin poikkeava 2 h arvo rasituksessa ei ole ongelma, koska rasituksessa se glukoosin määrä on kuitenkin tosi iso. Ettei sellaisia määriä normaalissa elämässä tule kerralla tyhjään systeemiin ilman mitään sokeria tasaavaa. Kertoo insuliiniresistenssistä ja siitä, että alttiutta tosiaan on. Silti pelottaa.

Pakastealkionsiirrosta...jos on Zumenon niin silloin on siis lääkkeellinen PAS yleensä koska se on estrogeeniä. Tarkoituksena estää omaa ovulaatiota tulemasta. Olen käyttänyt estrogeeniä laastarimuodossa kun on tasaisempaa eritys, mutta Zumenon on samaa kamaa tablettina. Olen aloittanut estrogeenin kp 1 ja sitten kp 14-15 on tarkistettu limakalvon tilanne. Jos oikean värinen ja paksuus yli 8 mm, ollaan aloitettu seuraavana päivänä keltarauhashormoni ja sovittu 6 päivän päähän siirto. Verestä ei täällä Suomessa mitata noita arvoja, mutta joissakin maissa se on ihan vakio.

Oliko kenelläkään kokemuksia ehkäisypillereistä välittömästi ennen IVF:ää?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä