IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@BabyMaybe Hienoa että asia nyt selvisi vaikka harmi että siihen meni kaksi hoitokierrosta hukkaan :unsure: Toivottavasti nyt onnistaa kun saadaan sut kuntoon (y) Mulla kans suvussa paljon diabetesta, molemmin puolin, joten täytyy pitää asia mielessä.

@Siida :lle onnittelut kahdesta murusta <3 Ihanaa että he ovat nyt turvallisesti päässeet mahan toiselle puolelle :love:

@Ninnupinnu Voi kauhistus, todella toivon että leikkaus menee hyvin sekä että alkio(t) selviäis pakkaseen.:barefoot: Ihan liikaa vastoinkäymisiä teillä. :unsure:

@Domi Oispa tiistaina viiminen reissu pitkään aikaan ;) uutisia teidän hedelmöittyneistä odotan minäki :geek:

@Piikkinen Joo vuoto alko ke, testasin sillon vielä aamulla negan. Tänään soitelin polille, koitin kysellä saisko gonapeptylin elokuun siirtoon mutta kuulosti vähän siltä että heillä ei uskota sen tehoon. Neuvottelen lääkärin kans sitte lähempänä vielä. Ärsyttää jossei mitään uutta ees yritetä kokeilla. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Täällä on tapahtunut vaikka ja mitä. Pahoittelut neganneille ja tsempit punktiosta toipuville! Plussaonnea piinaajille.. toivotaan, että matka kääntyy tuloksissa myötätuuleen :love:

Hyviä keskusteluja myös noista painoon ja sokeriarvoihin liittyen. Toivoisi omalle kohdalle myös selitystä sille miksei onnistu.. BMI omaan silmään ei paras mittari, koska jos treenaa enemmän ja on lihasmassan määrä suurempi - niin tuo taulukko ei erittele lihasten ja rasvamassan suhdetta eli se peili tässä kohtaa isompi mittari. Lääkäri just punktioon lähtiessä totesi mut pienikokoiseksi, vaikka painoa liki 70 kg.. pituus yli 170 cm.

Omaa napaa: kävin PAS:ia varten ultrassa ja molemmin puolin oli follit 10 ja 15 mm ja limis hyvä. Sain varoiksi ovitrellen irrotukseen, jotta siirto saataisiin onnistumaan päivien puolesta ensi viikolle. Gonapeptyl kirjoitetaan myös aina pyytämättä eli en kyllä ymmärrä miksei joka paikassa sitä saa. Ei siitä pitäisi haittaakaan olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Rusakkoinen, mulla oli ekan kerran orgalutran jo yli 3 vuotta sitten ja samanlainen muita paksumpi ja tylpemmän olonen neula oli jo sillon.. ainahan se vähän sattuu, mut muistaakseni parhaiten uppos just siinä kulmassa tökäten ja se vino reikä ikäänkun ihoon päin osottaen.
Lääkepas:eissa zumenonit on alotettu kp2 ja alkioiden iästä riippuen luget hiukan ennen siirtoo, blastoilla 4pv aiemmin. 2 päiväsillä tais olla vasta samana päivänä kun siirto. Ovista ei tosiaan näissä lääkekierroissa oo tarkotus tulla ja limakalvoo on mitattu joskus kp10 jälkeen, eli samoihin aikoihin kun luonnon kierroissakin. Jos sitten joudutaan lisään annosta (kuten mulla) niin seuraava ultra taas joskus viikon päästä. Mulla myöhäsin siirto lääkkeellisessä on ollu "kp26". Tän jälkeen muut ollu jotakuinkin normaaliaikaan eli blastoilla joskus 18-20pv paikkeilla kierron alusta, kun tiedetty jo heti alkuun käyttää isompaa annosta (4 tabl./pv, normaalisti 3). Ei oo mullakaan koskaan verestä otettu noita arvoja pas:eissa.
Mulla yleensä hyvin vähän tai oikeestaan ollenkaan tullu lääkkeistä mitään sivuvaikutuksia, mutta zumenonin isommasta annoksesta inhottavaa unettomuutta, tai lähinnä että oli vaikeempi nukahtaa ja sit usein heräs aamuyöstä liian aikasin eikä saanu enää nukuttua. Pienemmällä annoksella (2 tabl.) joita käytetty esim. tuoresiirroissa estään ennenaikasta vuotoo tai on muuten pidennetty kiertoo, on tullu selvästi lievempää oiretta. Mut yleensä kai riittää se tavallinenkin annos ja tällänen sivuoire on melko harvinaista :)

-dino-, jos eivät meinaa antaa gonapeptyliä (en kyllä minäkään käsitä miksei vois antaa kokeiluun), niin onko sulla synarelan jämiä jääny mihkään talteen? Sitähän on myös käytetty vastaavasti ennen kun gonapeptyl yleisty ja toimii samalla periaatteella ;) eli 1 suihkaus kumpaankin sieraimeen alkion ollessa 6pv.

gemmy, mulla oli hoitotauolla käytössä orgametril, ne on progestiinia joita syödään jatkuvasti eli ei varsinainen e-pilleri, kuitenkaan kiertoja ei niiden aikana oo. Tän jälkeen odotettiin 3 kuukautta/kiertoo että toiminta tasaantu. Niin en tiedä onko tää yhtään sama asia kun tavallisilla e-pillereillä..
 
Viimeksi muokattu:
Voi tsiisus että oli joku halvaus lähellä!!! Eilen siis sanottiin että voin soittaa 13.00 jälkeen hoitajien numeroon niin saan tietoa hedelmöitys tilanteesta.. Mitäpä luulette et kerkis päässä vilistä kun lääkäri soittaa 12.50?!!!! :eek::eek::eek: Mutta soittikin siksi kun hoitajilla on joku koulutus tai jotain (vähän meni siinä paniikissa ohi) että kukaan ei oo välttämättä sit vastaamassa.. Kaikki näytti ok.. yksi ei ollut hedelmöittynyt ollenkaan ja yhteen oli päässyt 2 siittiöö, eli roskis kamaa, mutta tällä herkellä 6 on siellä kehittymässä.. vkl käy kuulemma joku labrassa katsastaa tilannetta, mutta siis ma saan lisää tietoa soittaa..
Ja joo orgalutranista mainitsin et sattuu @Rusakkonen jotenkin sen pistämisen ehkä muistinkin et ei niin hyvin uppoo, mutta sit se et sen lisäksi kirveli niin paljon niin olin unohtanut.. vaan pientähän nuo on tässä kaikessa.. tsemppiä pistämisiin (y).. ja tosiaan vähän paremmin se taitaa upota viistoon kun ihan 90 asteen kulmassa..
Mullekkin julkisella aluksi nihkeiltiin siitä gonapeptylistä.. mut sit muutomien siirtojen jälkeen rupesvat antaa.. nyt taas kun on sekin ollut jo varmaan kymmenessä siirrossa mukana, niin ei nyt hirveesti itsellä sen tehoon uskoa :LOL: mutta toki otan vastaan kaiken missä ees pieni mahis auttaa ja ei ainakaan haittaa..
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Rusakkonen
Täälläkin viimein piinailut lähestyy loppuaan. Pitkään sain vältettyä testin tekoa - koen että on vähän helpompi pitää pienestäkin toivon rippeestä kiinni kun yrittää välttää testaamasta aikaisin.
Nyt ei sitten enää malttanut, pp12 ja illalla testasin negan, niin puhas nega ku olla ja voi. Sääli, vuoto kun ei ole vielä alkanut joten sitä vaan toivoi parasta.
Huomenna on vielä veritesti, jotenkin ihan kamalasti toivoisin että siellä näkysi ees kiinnittymisyritystä.... sekin riittäisi. Tuntuu niin pahalta laittaa tuhansia euroja hukkaan jos ei tule ees yritystä kiinnittyä. Se kiinnittymisyritys toisi sellasta toivoa, että homma ois ees joskus mahollista. Kun tietää että on niin isot keskenmenoriskit muutenkin vaikka kiinnittyisi, mutta oisihan se aina parempi lähtökohta että ees joku alkio jokus selviäisi maailmaan asti.

Noh mutta, nyt niellään tämä pettymys, harmittaa eritysesti kun siirtopäivänä ne kaksi ekaa sulatettua ei selvinneet mokomasta. Eli vain yksi alkio pakkasessa nyt ja sitten pitääkin koko tuhansien eurojen huttu keittää uusiksi, saatkika jos kolmanteen kierrokseen asti menee, sitten saakin sitten varmaan miettiä tosissaan antaako talous periksi enää. Melkosesti epäilen mahtaako tuo yksi nyt ees sitten selvitä sulatuksesta, tuleeko sitten ihan turha kierto kokonaan jos ei pääse ees yrittämään.
 
@justhope voi ei. Voimia. Miten tämä voikin nyt olla näin vaikeeta, että vähän kaikilla takkuaa?

Minä taidan vetäytyä takavasemmalle miettimään, että oliko tämä nyt tässä, vai jatketaanko lahjoitussoluilla. Omien solujen hoidot oli nyt kyllä mun osalta tässä: 3 ivf stimulaatiota, ja vain kaksi tuoresiirtoa, eikä mitään ikinä pakkaseen.

Nyt just tuntuu, että onhan tämä elämä ihan ok näinkin. Meillä on kuitenkin tuo yksi lapsi olemassa. Pitää vähän aikaa ottaa henkeä, ja miettiä jatkoa. Voimia teille kaikille, ja sydämestäni toivon teille kaikille onnistumisia!

Ja hei, tilastojen näkökulmasta: kun mun hoidot päättyi tuloksettomina, niin sehän parantaa teidän muiden tilastollista onnistumistodennäköisyyttä, eiks vaan! ;)

Hyvää kesää kaikille, ja kiitos kaikesta tuesta! Käyn varmaan välillä vähän vakoilemassa, miten teillä menee, vaikka yritän nyt pysyä palstalta pois, ainakin toistaiseksi. Ehkä palaan sitten, jos lahjasoluhoitoon lähdetään.
 
Isot pahoittelut @justhope, voin kuvitella mikä fiilis on :cry: Ehkä se viimeinen pakkasessa voisi kuitenkin olla se joka tarttuu, peukut pystyyn! Ei voisi olla niin huono tuuri etteikö selviä sulatuksesta.

Toivottavasti @Domi on tullut hyviä uutisia alkoiden kehittymisestä - paljon positiivisia siirtotuulia sekä sulle että @Sunflower33 :lle myös (y)

Tsemppiä pohdintoihin @Piikkinen, ja hyvää kesää & hengähdystaukoa!

Me käytiin perjantaina sitten juttelemassa siitä meidän mosaiikkialkiosta. Ensin nähtiin geenitutkija joka ohimennen tokaisi että tämä on sitten poika-alkio - kiitos vain mutta enpä olisi halunnut tietää… Analyysin mukaan siltä puuttuu kokonaan kromosomi 19:sta “käsivarsi”, joka on vakava puute. Jos tämä alkio kiinnittyy, voi olla että se korjaa itse itsensä, voi olla että geenivirhe jää vain istukkaan ja aiheuttaa sitten ongelmia sikiölle, voi olla että raskaus keskeytyy alkuunsa koska kromosomivirhe on liian iso… Ja sitten se ehkä pahin, voi käydä niinkin että syntyy lapsi jolla on todella vakavia ongelmia tuosta virheestä johtuen. Todennäköisyyksiä näille skenaarioille ei voi laskea, mutta noin isolla virheellä kaikki vaihtoehdot on mahdollisia. Testejä voitaisiin tehdä itse sikiölle joskus monen kuukauden raskauden jälkeen, ja siitäkään ei saisi 100% varmuutta mikä tilanne olisi. Ilmeisesti joltain eettiseltä lautakunnalta voisi anoa erikoislupaa aborttiin tuossa vaiheessa jos jotenkin pystyttäisiin päättelemään että riski on todella korkea. Pelkkä näistä asioista keskusteleminenkin sai kyllä sellaisen ahdistuksen päälle ettei ole pienintäkään intoa lähteä kokeilemaan.

Eli, päätettiin lähteä seuraavalle IVF-kierrokselle ja jättää mosaiikki pakkaseen. Laskettaisiinko tämä nyt kolmanneksi kierrokseksi, en tiedä - kolmas stimulaatio joka tapauksessa kyseessä, kun kahden kierroksen verran piti aiemmin keräillä alkioita analysoitavaksi.

Meidän oma lääkäri oli kyllä pienoinen pettymys, nähtiin hänetkin perjantaina ekaa kertaa sen negatuloksen jälkeen ja hän ei sanallakaan kommentoinut asiaa. Sitten kun kysyttiin siitä ERA-testistä, niin luetteli vain liudan kaikkia testejä mitä on olemassa ja sanoi tiukasti että hänen mielestään näitä ei ole perusteltua tehdä - hän voi tehdä mitä pyydämme mutta hänestä ei tosiaan ole mitenkään perusteltua. Kun kysyin että ai siksi kun nyt on tehty vasta yksi siirto takana, ja hän tokaisi napakasti “ei”, tuijotti hetken ja vaihtoi puheenaihetta. Ok… Itse hämmennyn tuollaisissa tilanteissa helposti kun ihmiset on syyttä tylyjä, pitää ensi kerralla tivata sitten että miksi ei - ai siksi ettei ole mitään toivoa kuitenkaan vai että hän ei usko että noista on apua. Siellä oli joku vieraileva lääkäri käymässä joka oli sitten mukana meidän tapaamisessa, ja tälle meidän lääkäri päivitteli espanjaksi että näillä oli kyllä korkea todennäköisyys ja hän ei ymmärrä miksi ei onnistunut - puhumme aina hänen kanssaan englantia, ehkä unohti että osaan kyllä kohtalaisesti espanjaakin… Vähän jäi ikävä maku koko tapaamisesta.

Ennen kuin meidät ohjailtiin pihalle huoneesta lääkäri sanoi että seuraava yritys alkaa sitten Microdiol-ehkäisypillereillä ja ohjeisti varaamaan ajan seuraavan kierron päiviltä 3-5. Mä en nyt jotenkaan tajua että miten tuosta se kierros sitten lähtisi liikkeelle - muistanko jotenkin ihan väärin muka, eikö ne pistelyt aina aloiteta kierron ensipäiviltä? Miten ihmeessä tuohon ne pillerit nyt sopivat? o_O Jos jollain on kokemusta, niin olisi mahtavaa jos vinkkaatte. Täytyy soitella perään tuolle lääkärillekin vielä…
 
Tänään (tai siis eilen kun kellohan on jo yli puolenyön) aamupäivällä oli vielä 5 menossa mukana.. se on 1 enemmän kun viimeksi neljäntenä päivänä.. silloinkin oli 6 hedelmöittynyttä yhdeksästä, nyt kahdeksasta.. kai noista nyt jonkun on pakko huomenna olla viellä elossa!!!!! Hope so!!! :unsure: Viimeksi siis lopulta saatiin 3 blastoa..
 
@Maravilla Mä pohdin kanssa tota, että miksi lääkärin pitää olla tyly? Tai edes näyttää sellainen "kylmä" puoli itsestään, kun aihe on kuitenkin arka monelle ja täynnä odotuksia. Minulla jäi jotenkin tyhjä olo eka kerran, kun tapasin lääkärin.. Mutta onneksi seuraavan kerralla hän oli paljon enemmän läsnä ja aidompi. Huono päivä kenties ekalla kerralla (n)

ON; Ultrassa näkyi nyt 16mm folli :love: Olin ihan äimänkäkenä! Ovulaatio on siis lääkärin mukaan tulossa n keskiviikkona. Limis oli myös kasvanut huimasti 12,5 ! Toivotaaaaan, toivottavaan (y):love:
 
Mites noita hcg-arvoja tulkitaan, siis mikä arvo viittaisi kiinnittymisyritykseen? Jos oikein olen tajunnut niin alle 5 on tietenkin negatiivinen tulos ja sellaisena tulkitaan, mutta entä se kiinnittymisyritys...? Vai olisiko silloin arvo ilman muuta isoimpi kuin se viisi?
Mulla tuloksena luki "alle 2", ja mietin että pitääkö tuo nyt tulkita niin että ei ole sitä yritystäkään ollut kiinnittyä... :/
Ja muoks että jänniä nää lääkeet miten eri tavoin toimii eri ihmisillä, ketjussa on tullut se kuva että useimmilla vuoto tulee lugesteroneista huolimatta viimeistään testipäivänä ns. läpi. Mulla ei viel mitään merkkiäkään moisesta, tänään nyt toki lopetan lääkityksen viimein... toivottavasti ei nyt kauaa tarttisi menkkoja ootella o.o
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 2.ICSI/1.PAS
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 3.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 4.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/2.PAS


Piinailijat: :whistle:
Domi
20/24.6 (5pv/12.6)
Fainatus
26.6 (4pv/12.6)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)[/QUOTE]
 
@justhope mielestäni tuolainen arvo tarkoittaa ettei ole ollut mitään yritystäkään.. korjatkoon joku jos olen väärässä. Tsemppiä jatkoon.
@Fainatus hei mehän päästää yhtä matkaa piinailemaan, onnea matkaan. Oliko tosiaan 4 päiväisenä jo blasto? Yleensä kuitenkin 5 tai 6 päiväisenä..
Minullakin siis kyytiläinen matkassa.. mutta kaikkia muita 4 seurataan huomiseen joten sitten vasta saan tiedon meneekö mitään pakkaseen.. 2 oli kai varhaisia blastoja ja 2 vielä morulavaiheessa.. sain taas kaks eri testipäivää.. verikokeeseen voin menne jo 20. päivä, minkä lääkäri sanoi olevan vähän normaalia aikaisempi, mutta kun sit pe on juhannusaatto, niin sit ei välttämättä saiskaan tietoa.. ja et kyllä se kuitenkin jo näkyy tossa.. eka aattelin etten kävis kunnes tajusin et 24. päivä on vasta juhannut su.. taidan siis uhrata sen 60€ ja käydä ke yksityisellä verikokeessa (voi sit ottaa tuikkuamurheeseen, tai ei ainakaan tarttee turhaan keksiä syitä miks ei ota mitään), koska kunnallisella sit taas laittavat postissa tiedon ja siitä nyt ei sit tiiä millon tulisi....nyt ei muuta kun koittaa jostain löytää uskoa ja toivoa että tämä nmr.17 olisi se meidän onnenkeiju!!!!(y) Limis oli ainakin "yllättävän paksu" 11.2mm, viimeksi tuoresiirrossa ollut 10,4 ja passeissa vähemmän...
 
@justhope mielestäni tuolainen arvo tarkoittaa ettei ole ollut mitään yritystäkään.. korjatkoon joku jos olen väärässä. Tsemppiä jatkoon.
@Fainatus hei mehän päästää yhtä matkaa piinailemaan, onnea matkaan. Oliko tosiaan 4 päiväisenä jo blasto? Yleensä kuitenkin 5 tai 6 päiväisenä..
Minullakin siis kyytiläinen matkassa.. mutta kaikkia muita 4 seurataan huomiseen joten sitten vasta saan tiedon meneekö mitään pakkaseen.. 2 oli kai varhaisia blastoja ja 2 vielä morulavaiheessa.. sain taas kaks eri testipäivää.. verikokeeseen voin menne jo 20. päivä, minkä lääkäri sanoi olevan vähän normaalia aikaisempi, mutta kun sit pe on juhannusaatto, niin sit ei välttämättä saiskaan tietoa.. ja et kyllä se kuitenkin jo näkyy tossa.. eka aattelin etten kävis kunnes tajusin et 24. päivä on vasta juhannut su.. taidan siis uhrata sen 60€ ja käydä ke yksityisellä verikokeessa (voi sit ottaa tuikkuamurheeseen, tai ei ainakaan tarttee turhaan keksiä syitä miks ei ota mitään), koska kunnallisella sit taas laittavat postissa tiedon ja siitä nyt ei sit tiiä millon tulisi....nyt ei muuta kun koittaa jostain löytää uskoa ja toivoa että tämä nmr.17 olisi se meidän onnenkeiju!!!!(y) Limis oli ainakin "yllättävän paksu" 11.2mm, viimeksi tuoresiirrossa ollut 10,4 ja passeissa vähemmän...
Jee kiva juttu, päästään yhessä piinailemaan! Kyllä se niin sanoi, ja vielä omakannastakin luin kertomuksen jossa luki ”siirrettiin blastokysti 1B” (n) ja siellä sanoi 4pväsen siirtävänsä
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen ja Domi
Omaa napaa - maanantaina oli ultra ja tanaan (ti) tuloksia kirjeitse katsottuaan oma laakarini totesi, etta perjantaina on sitten punktio. Ensi maanantaina olisi kuulemma liian myohaista kerata. Taytyy luottaa, etta laakari tietaa!

Ultran jalkeen pistin viela ma-illalla Pergoverista ja Orgalutrania, ja tanaankin tiistaina viela pistin kumpaakin, mutta ilmeisesti siis huomenna ke-illalla, ihan siis alkuperaisen suunnitelma mukaisesti, ainoastaan Ovitrelle; ohjeiden koskien kellonaikoja jne. pitaisi siis saapua hoitajilta huomenna.

Siella nakyi vahan isompia yhteensa 14 kappaletta ja sitten pienia (alle 8mm) 8-10 kappaletta. Ultraava laakari oli tyytyvainen kehitykseen, mutta olisi halunnut keskiviikkona viela toisen (huom - UK - aika kalliin) ultran toteamaan punktiovalmiuden. Oma laakarini kuitenkin siis paatti, etta yksi ultra riitti (minullahan oli myos nuo kaksi boosteripistosta viela jaljella), ja nyt sitten luotetaan, etta solut jalleen kehittyvat valmiiksi aikataulussa.

Olen taalla nyt kädet kyynarpaita myoten ristissa, etta munasolut ovat nyt sitten perjantai-aamulla tosiaankin ihanan kypsia. :) Saa nyt sitten myos nahda, moniko (toivottavasti!!!) ottaa kasvuspurtin tassa lopussa viela! :)
 
Viimeksi muokattu:
@lullaby Kiitos tiedosta! Suprecuria on jääny ku en oo jaksanu sitä hävittää. (jotain hyötyä laiskuudestaki :ROFLMAO:) Täytyypä miettiä, jos nyt on vielä käyttökelpoista.. Tahdon kuitenki uskoa että lääkäri sen gonapeptylin mulle antais.

@justhope Pahoittelut ja voimia uuteen yritykseen, voi miten niitä plussia ei tuu nyt ollenkaa :cry: minäki tulkitsisin tuon arvon niin ettei mitään oo tapahtunu. Mutte eihän se vielä tarkota sitä etteikö seuraava vois onnistua :)

@Piikkinen Tsemppiä pohdintoihin<3

@Maravilla Oon lukenu ennenki että joillekki määrätty e-pillerit ennen hoitoa. Endon tai kystien kuivattamiseen ainaki. En osaa sanoo mitä lääkäri sinun kohdallasi on ajatellu mutta kannattaa soittaa perään jos jäi epäselväks (y)

@Domi ja @Fainatus Onnea matkaan ja nyt niitä plussia kiitos :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Fainatus
Heissan vaan kaikille! Vanha palstalainen täältä palaa takaisin. Taukoa on tässä vietetty ja viime perjantaina oli punktio. Tänään lähti kyytiin 5 päiväinen blasto. Yksi alkio meni pakkaseen ja 5 alkiota viljellään huomiseen. Toivottavasti menis pakkaseen lisää alkioita.

Mulle saa päivittää testipäivä 27.6. ja 5pv/13.6. Niin ja meillä nyt 3.icsi.






 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Tervetuloa "takas" ja piinailemaan @Toiveikas81 lähdetään yhtämatkaa jatkamaan täältä pois kohti unelmaa, eikös! (y)

Ei kuulunut lääkäristä eilen mitään vaikka lupas laittaa sähköpostiin tiedon muiden alkioiden kohtalosta.. ärsyttää.. vaikka se ei nyt mitään se tieto muuta, niin jos me sinne tonnitolkulla rahaa tungetaan, olis minusta vähintä pitää heidän kiinni lupaamisistaan.. nyt katoin oma-mehiläisestä, niin siellä oli laborantti laittanut merkinnän eilen että ilm. 2 on menny pakkaseen.. en nyt sit tiiä miten paskoja ovat kun vasta 6 päiväsenä blastoksi kehittyivät.. en jaksa nyt perään soitelle, selvinnee myöhemmin (katon ilmottaako se lääkäri ollenkaa) Täällä istun huovutetut tossut jalassa (myös nukkunut yöt, vaikka en yhtään tykkää nukkaa sukat jalassa) ja illalla sänkyyn ottanut lämpimän kauratyynyn selän olle (munuaisia lämmittämään) ja sit siirtänyt jossain vaiheessa kohdun päälle.. kun joku kerran puhui siitä jalkojenlämpimänä pitämisestä ym :D kaikki peliin.. oonkin sellanen vilukissa että yleensä aina mm. varpaat jäässä, joten ei varmaan haittaa ainakaan!!!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 2.ICSI/1.PAS
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 3.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 4.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#3.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/2.PAS


Piinailijat: :whistle:
Domi
20/24.6 (5pv/12.6)
Fainatus 26.6 (4pv/12.6)
Toiveikas81 27.6 (5pv/13.6)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
 
@Domi , no onpa ärsyttävää etteivät oo soittaneet! Luulis, että sielläkin tajuttais, kuinka herkillä tässä muutenkin ollaan ja mitä odottelua nämä hoidot muutenkin on. Ja yksityisellä, luulisi nimenomaan maksavan siitä että toimitaan ripeästi :mad:
 

Yhteistyössä