IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Mandala Juu kyllä minä kivusta kerroin ja se varmasti näkyikin kun itkemiseksi meni, niin kovaa sattui. Sain lisää lääkettä suoneen mutta ei se kauaa paljon auttanut, mulla kipu paheni vain loppua kohti. Sen jälkeen lisää kipulääkettä ei annettu, lääkäri totesi että ei tätä täysin tunnottomaksi toimenpiteeksi saa tms, en muista tarkkaan. Käskytettiin vaan että pitää yrittää olla oikein rentona, että rentona sattuu vähemmän. Vaan yritäpä rentoutua kun kipu on kova.
Mulla ilmeisesti on niin paljon jotain arpikudosta siellä täällä punktioaluetta kolmen laparoskopiani takia, sen takia se kai niin erityisen kipeetä mulla tekee. Ehkä. Musta ne kipulääkkeetkään ei ole kovin tehokkaita, mutta se kokemus mulla on jo ennen punktiotakin tullut monessa eri toimenpiteessä.

Toki se onneksi on suhteellisen nopea toimenpiteenä, mutta silti... ei se kiva ole mennä kärsimään :/ Pakko koittaa sanoa nyt että tosissaan jännittää kun sattui niin paljon viimeksi. Vaikka ei se välttämättä kai mitään auta.
Noh mutta nyt on lääkärissä käyty ja kohta piikittelemään vaan taas. Ainakin pääsee tässä asiassa eteenpäin.
Ei sen tartte sattua. Eihän muitakaan lääketieteellisiä toimenpiteitä tehdä niin että potilas itkee kivusta, onpa törkeä asenne ollut. Muissa maissa nämä punktiot tehdään usein humautuksessa, mikä tarkoittaa kevyttä nopeaa nukutusta, jossa annetaan happea maskilla ja toimenpide kestää muutaman minuutin. Sinäkin voit pyytää semmoista tai ainakin niin tehokasta ja tarvittavan määrän lääkettä. Jos lääkettä annetaan enemmän, voi olla että sua pitää seurata vähän pidempään makuuasennossa, joskus ne haluaa nopeuttaa potilaan kotoutumista ja säästelevät sillä sitä lääkettä, mutta minusta kova kipu voi jopa huonontaa tulosta, ehkä kaikkia rakkuloita ei punktoidakaan tai potilaan liikkuminen vaikeuttaa punktiota. Ja onhan se toimenpide hirvittävän traumaattinen kun olet siinä avuton ja sitten sattuu ja henkilökunta ei ota tosissaan . Kuulostaa epäasialliselta tommonen. Kannattaa ottaa esilääke, jos ne sitä tarjoaa esim 10 mg diapamia, se voi vähän auttaa. Kipuun pitäis nykyään suhtautua niin, että on olemassa tehokkaita lääkkeitä joilla kipu saadaan kyllä hoidettua, jos tahtoa siihen on. Humautus on hyvä vaihtoehto jos on tosiaan arpea ja hankala punktio. Muista vaatia hyvää hoitoa, anteeksipyytävä ja nöyrä asenne ei valitettavasti auta yhtään, punktio on toimenpide siinä missä muutkin, vaikka itsellisenä raskautta yrittääkin .Tsemppiä kovasti!!(y)
 
Täälläkin palaudutaan pikku hiljaa taas palstalle.. kesätauko meni yllättävän nopeasti ja hyvin pääsi irtautumaan henkisesti lapsettomuusasioista. Ehkä asiaa helpotti tieto, että syksyllä aika uudelle hoidolle eikä pakkasessa ollut mitään odottamassa.

Täälläkin on paljon tapahtunut, onnea plussanneille ja tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiin :love:

@atvk87 onnea tuoreelle aviovaimolle! :) sulla oli hyvin nuo klinikan aikataulut tiedossa, niin joko siellä (satks) ensi viikolla aukesikaan taas ovet?
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@Mandala ja @Tupsuli juu kyllä mä esilääkityksen sain ja otin. Mulla sekään ei vaan tunnu juurikaan missään ikinä (olen sen huomannut jo leikkauksissa aikonaan), ihan rauhallinen olin ennen toimenpiteeseen menoa jo valmiiksi. Vaikka jännittikin niin ihan optimistisin mielin olin niin ei ajatelut että niin kipeetä tekisi.

Tuo asennehomma on jännä, lääkärini on kyllä muuten erittäin hyvä ja tykkään miten yleisesti asiat on sujuneet hänen kanssaan. Mutta tuo ettei lääkettä toista kertaa lisätty toki hämmensi ja oli vähän miinusta. Mulla itselläni kyllä tahtoo usein olla juurikin anteeksipyytelevä asenne ja uskon ehkä liian helposti kun sanotaan että asia nyt vaan on näin.
Tai en oikein ole sellainen vaatimaan tottunut ihminen... ja kun tuossa tosiaan yksin on niin ei ole ketään puolestanikaan vaatimassa lisää. Ja varmasti tämä itsellisenä muutenkin tilanteessa oleminen tuo vähän sellaista oloa että nyt pitää kestää ja pärjätä vaan vain kun on ns. leikkiin ryhtynyt... tyhmää,sitä tajuaa ettei niin pitäisi aatella mutta kai se jostain alitajunnasta tulee ja vaikuttaa tilanteessa.
Mietin että ehkä ne pisti osittain jännityksen piikkiin tuon mulla. Muistan kun hoitaja kyseli jotain että sattuuko tosiaan noin paljon vai pelottaako tms. niin taisin sitten sanoa että molempia - kun kyllähän se sattui ja varmasti sen myötä pienikin jännitys pääsi valloilleen.

Pitää yrittää josko sais suun auki ajoissa tuosta lääkityksestä ja kyseltyä enemmän sen perään vaikka jo ennen koko puntiopäivää.
Oisihan se kiva jos kerta muillakin suht kivuttomaksi punktio pystytään saamaan niin itsellekin se onnistuisi. Ja kiitos tsempeistä, sitä tarvitaan :)
 
Hei taas! Onkin ollut todella kiireista... :ROFLMAO: Ultra-aani oli torstaina, ja kohdun limakalvo oli 9.8mm. Kuulemma hyva, eika liian paksu. Terolutin aloitin eilen, 121 tuntia ennen siirtoa, ERA:n mukaan. Olen myos kaynyt parissa hieronnnassa, tanaan viela yksi ja vyohyketerapiaa tanaan ja maanantaina. Akupunktiota oli to ja pe, nyt viela ma ja ti, ke eli siirtopaivana menen kahdesti eli ennen ja jalkeen, ja sitten viela pe ja ti. Tulehduarvo oli minulla verikokeiden mukaan onneksi mennyt takaisin normaaliin, eika laakitysta tarvittu, flunssa taitaa tassa olla menossa pois, mista olen kiitollinen. Miehelta testattiin siittioiden hapettumisstressia, oli hiukan koholla, niin kaytetty ICSI oli hyva asia. Antioksidantteja taytyy lisata; mm. Sermatropia suositeltiin, niin ostetaan myos sita. Ensi viikolla tehdaan myos siittioiden defragmentaatiokoe; eihan se toki tahan hoitoon vaikuta, mutta jos tulevaisuudessa tehdaan muuta. Rautaa muuten myos tankkasin eilen.

Tasta hoidosta viela sellaisia uutisia, etta 13:sta saadusta munasolusta kahdeksan oli kypsaa, ja tanaan saatiin tietaa, etta kuusi on hedelmoittynyt.:) Maanantaina saadaan lisatietoja. Voi, kunpa nyt ne kaikki jaksaisivat jakautua ja kehittya!:love:

Miten teilla menee, @Ninnupinnu ja @Nipsu_78? Ja onnea tuleviin hoitoihin kaikille, ainakin olen nahnyt seuraavien viestit tulevista hoidoista - @atvk87, @gemmy, @daim1 - myos mulle, jos missasin jonkun. (y)

@justhope - tosiaan hurja punktiokokemus, ja kuulostaa, ettet saanut tarpeeksi laaketta. Myos laakkeen ajoituksella on merkitysta. Kerran minulla punktio sattui enemman. Seuraavaan menen paikalle aikaisemmin ja pyysin esilaakitysta aikaisemmin. Se sitten auttoi, eika punktio sattunut niin paljon. Antavatko he Sinulle opiaattia suoneen? Se yleensa auttaa sekunneissa, mutta ehka senkin ajoitus (tarpeeksi ajoissa) on tarkeaa. Tsemppia!!! (y)
 
Mukavaa, että niin moni viestittelee omaa tilannettaan! Onnea piinailuihin, siirtotilanteisiin, keräykseen ( @justhope toivottavasti saat rauhoittavaa ja olisipa kaikki tällä kertaa kivuttomampaa!) ja tsemppiä hoitokierrosta aloitteleville(y)
Oma tarinani..keskiviikkona sain tiedon, että yksi blastokysti pakastettiin ja neljän kehittymistä seuraillaan. Torstaina tieto, että saan tuoresiirtona blaston ja vielä toista seuraillaan yön yli päivälle 7! En tiennytkään, että niinkin pitkään kasvatellaan. Siirto tosiaan onnistui toissapäivänä ja se kasvamaan jäänyt ei kehittynyt blastoksi.
Jätin kahvin pois ja nyt odottelen, koska tämä päänsärky lähtisi pois..ei onneksi rajoita kokonaan tekemisiäni, vaikkakin inhottava. Piinailua ajan kanssa, asia valtaa mielen melkein koko ajan..välillä toiveikkaammin, välillä hiipii pelko uusista epäonnistumisista. Jännäähän tämä on.
Päivitykseen: 19.8. (6pv/9.8.)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
atvk87 #7/17 #1. #siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe #4/17 #1. #ei varsinaista vikaa, mun ikä(39)# 1. IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt # 2.ICSI
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. # 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön # 2.IVF/1.PAS
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
# 2.IVF alkamassa
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF (ICSI)
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Sunflower33 #2011 #1.yht. #selit. # 1.IVF

Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS tulossa
-dino- #6/15 #1. #selittämätön # 2.IVF/2.PAS

Piinailijat: :whistle:
Katti75
15.8. (5pvä/4.8.)
Nipsu_78 19.8. (6pvä/9.8.)
Ninnupinnu 20.8. (2x3pvä/6.8.)
Rusakkonen 27.8. (5pvä/15.8.)

:love: Plussat 2017 :love:
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pvä)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki,

Täällä taustalla heilunut... nyt minulla alkaa 2 IVF. Eka siis oli täysi floppi, 1 alkio jota siirtää vaikka alkioita oli 8... ne ei vaan jatkaneet jakautumista...tästä jo kohta vuosi.. nyt munanjohtimet (kummatkin) on poistettu ja uusi hoito alkaa... jännittää kun tosi toimet alkaa ja pelottaa että käy yhtä huonosti... 21.8 alkaa sumut ja punktio syyskuun puolessa välin jos kaikki menee hyvin...
 
Ihan lyhyt omanapa, kello on paljon ja nyt masentaa. Äsken huomasin että pyyhkiessä paperiin jää ruskeaa tuhrua. Nyt siis pp8, 5-päiväinen blasto siirretty. Keskiviikkona (pp11) on virallinen testipäivä. Muutenkin ollut jotenkin tappiomieliala, kun todennäköisyydet ei ole mun puolella eikä pakkasessa mitään. Toivottavasti tämä ei nyt tarkoita että peli on menetetty. Kummassakaan aiemmassa raskaudessa (joista toinen meni siis kesken jo varhaisilla viikoilla) ei ollut mitään tuhruja.
 
@Katti75 - Toivotaan viela parasta! Omia kokemuksia ei plussaamisesta ole, mutta palstoilla on kylla ollut monia plussanneita, joilla on ollut tuhruja, joten yksinaan tuhruttaminen ei merkitse mitaan. Mika tukilaakitys Sinulla on? Jos on Terolut, voisit kokeilla 3 x paivassa eli 8 tunnin valein sen sijaan, etta 2 aamulla, 1 illalla. Voit ehka myos pyytaa lisaa progesteronia, minulle tulee 3:n Terolutin lisaksi myos 1 Lutinus paivassa.

Oma napa - kaytiin pienella risteilylla ja syotiin kovasti... nyt pitaa tsempata eli tiukentaa linjaa keskiviikkoon valmistautuen! Huomenna vyohyketerapiaa ja akupunktio, tiistaina akupunktio.
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
@justhope Joillakihan lääkeannos osuu kohdalleen heti kerralla. :) Mä sain ekaan punktioon rauhoittavan, mutta en koe että ois ollut apua. Eka punktio sattu mutta oli niin nopee että ei jäänyt traumoja. Toinen punktio kesti kauemmin ja oli myös aika kipee. Kipulääkkeen sain 1/puoli. En muista kummalla kerralla oli kun olisin lisää halunnut mutta sanottiin että ihan just valmis niin ei herunu. Tokan punktion jälkeen olin jälkeenpäinki ihan hemmetin kipee. Tsemppiä kovasti ja koita saada lisää lääkettä. Ei kuitenkaan oo tarkotus huutotyönä tehä vaikka kuinka on oma valinta hoidot. :unsure:

@Mandala Tervetuloa uudelle kierrokselle, toivottavasti se on lyhyempi kuin eka :)

@gemmy Temppiä hoitoon<3 Toivottavasti aikataulut menee kohdilleen. (y)

@Nipsu_78 Kovasti tsemppiä piinapäiville! (y)

@lapsettomuuta10v Harmi että eka hoito mennyt huonosti, tehtiinkö se lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Toivottavasti nyt menee paremmin :)

@Katti75 Tiedän kokemuksesta että ei toiveikkaalta tunnu tuossa tilanteessa, mutta vuodoista huolimatta voi plussa tulla. Mikä on vuotelun tilanne nyt? Aijotko odottaa keskiviikkoon asti testiä?

@Rusakkonen sulla ainaki ohjelmaa riittää :D Toivottavasti tänään tulee hyviä uutisia alkioista (y)

Ultrassa käyty, 13-14mm rakkula vasemmalla kasvamassa. Ovistestailut jatkuu. Sain gonapeptyl-reseptin ultraavalta lääkäriltä kun oulusta sitä ei suostuttu kirjoittamaan. Jossei kerran oo haittaa ja itse sen maksan niin miksi ei voisi kokeilla.. :cautious: Alkanut jännittää selviääkö alkio sulatuksesta... :unsure:
 
@Katti75 Mulle siirrettiin tammikuussa 5pv blasto, aloin vuotaa punertavaa ja ruskeaa heti 3. päivänä siirron jälkeen. Plussa tuli silti. Se tuhru jatkui, kunnes rv6+0 tuli yhtäkkiä kuin ämpäristä kaatamalla verta, seuraavana päivänä ultrassa näkyi syke jne. Vuoto jatkui ajoittaisena rv 16 asti ja loppui siihen. Nyt viikkoja 32+4, aamuisella äitipolin käynnillä kaikki vihdoin hyvin (monta komplikaatiota ollut matkalla) ja vauvan painoarvio jo yli 2kg :).
 
Hei, saimme valiaikatietoa: lauantainahan saimme tietaa, etta kahdeksasta munasolusta hedelmoittyi siis kuusi, ja saimme tietaa tanaan, etta kaikki kuusi olivat jatkaneet jakautumista. Olen kovin iloinen tuosta! Nyt vain kun saisi sopivasti tassa laskettua stressia... persoonallisuuteni on aika ‘driven’, joten helppoa se ei ole! Mutta yritetaan! :) Akupunktio kylla auttaa hyvin rauhoittumiseen. Onneksi on viela huomenna ja sitten tietenkin D-day:na, keskiviikkona. Itse asiassa nyt alkaa jannittaa! :)

@Choco coco - Ihanaa kuulla hyvia uutisia! :)
 
@justhope Mulla tehty kaikki neljä punktiota samalla lääkityksellä. Kolme ekaa oli helppoja, mutta jostain syystä neljäs oli vaikeampi ja kivuliaampi (puudutettiinkin kahdesti) kuin muut ja verenvuotoa oli reippaasti enemmän kuin aikaisemmin. Operaatiota on ollu tekemässä pari eri lääkäriä, että tulisiko se ero sieltä siis siitä miten osaavat puuduttaa?
Hurjasti tsemppiä punktioon, toivottavasti tämä kerta menisi helpommin!

Voimia ja jaksamista palstalle palaajille, niin pidemmältä tauolta tulleille kuin kesän huilanneillekin!

@Rusakkonen sulla on hurjan jännät ajat menossa, mua ihan jännittää sun puolesta. Tiedän tuon tunteen, kun "käy kierroksilla", mullakaan ei ole yleensä helppoa ottaa iisisti.

@Katti75 paljon voimia, älä luovuta ennen testipäivää, monilla tulee vuotoa plussasta huolimatta.

Täällä mennään päivillä pp8. Viime viikon lopulla kiinnittymisen aikoihin oli oireita, nippailua alavatsassa jne. Nyt nipistelyt on loppunu, väsymystä ja flunssaista oloa lukuunottamatta olo on normaali. Jotenkin mulla on kyllä erikoisen levollinen ja rauhallinen mieli nyt. Odotellaan rauhassa ensi viikon testipäivään saakka.

Hurjasti tsemppiä myös @Nipsu_78 odotteluun!
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja rohkaisevista viesteistä! Täällä roikutaan löysässä hirressä, vielä ei ole kaikki toivo menetetty vaikka vähän synkältä näyttääkin.

Niukka vuoto on jatkunut tämän ja eilisen päivän, lähinnä sellaista että pyyhkiessä tulee, pikkuhousunsuojaan ihan vähän. Kävin eilen ostamassa raskaustestin tehdäkseni sen tänä aamuna eli 1 vrk etuajassa (samalla piti ostaa lisää Teroluteja, tuntui jotenkin turhalta mutta toki syön ohjeen mukaan loppuun asti - muuten @Rusakkonen , mulla on tänään vika Terolut-päivä joten en enää tässä vaiheessa lähtenyt soittelemaan annosmuutoksista tms, mutta seuraavaa hoitoa ajatellen kyllä kysyn etukäteen neuvot tämän tilanteen varalle). No, heräsin levottomasta unesta aamuyöllä ja tein testin. Aluksi näytti olevan miinus, mutta sitten juuri oikeassa kulmassa tihrustaen siinä pystyi näkemään jonkinlaisen haamun. Soitin aamulla klinikalle ja lähdin saman tien verikokeeseen. Iltapäivällä puhelua odotellessa luulin jo halkeavani hermostuksesta, tykytti ja suuta kuivasi... lopulta soitto tuli, ja arvo oli vain 13. No, oli edes jotain... :rolleyes: Kätilö sanoi, että saattaa olla että kyse on kemiallisesta raskaudesta / kiinnittymisyrityksestä, mutta varmuuden vuoksi menen perjantaiaamuna kontrollikokeeseen. Pitää toivoa kovasti että se olisikin lähtenyt nousuun! Googlailin asiaa ja tämä lukema on tooodella matala, luultavasti tarkoittaa sitä että raskautta ei tästä tule, mutta löysin kyllä anekdootteja joissa on saatu ihan terve lapsi aikaan vaikka alkuvaiheessa onkin ollut huikean matalat HCG-arvot. Kerron sitten pe-iltana, miten on käynyt - mutta taitaa tää siis negaksi jäädä. :cry:

@justhope , kurjaa että sulla on noin tuskaisia punktiokokemuksia. Mulle on tähän mennessä tehty punktio kahdesti ja ne meni molemmat tosi hyvin, vain pieniä nipistyksiä tuntui - mutta mulle on ilmeisesti molemmilla kerroilla ollut teknisesti helppo se tehdä. Jos on arpea ja kiinnikkeitä, voin kuvitella että se on vähän työläämpää ja tuntuukin eri tavalla. Mä oon molemmilla kerroilla saanut suoneen vähän ennen aloitusta pienen määrän rauhoittavaa, ja sitten juuri punktion alkaessa lyhytvaikutteista opiaattia. Lisäksi lääkäri on puuduttanut. Jos sulle ei muilla keinoin pysty tekemään punktiota ilman tuskaa, tosiaan toi lyhyt nukutus on myös käypä vaihtoehto, kuten @Tupsuli kin sanoi (vaikka yksityisellä lisähintaa tuokin, kun tarvitaan mukaan anestesialääkäri).

@Mandala , tervetuloa takaisin näihin puuhiin. :) Kolme alkiota kuulostaa hyvältä lähtökohdalta, ja muutenkin meikäläisen näkökulmasta oot nuori. ;)(y) (Esikoisesta tulin raskaaksi 41-vuotiaana ja nyt oon 43.)

@gemmy , onnea tulevaan hoitoon! Kypsyykö sulla siis liikaa munasoluja ilman tuota e-pillereillä tehtävää esilääkitystä? Samoin tsemppiä teille tulevaan, @lapsettomuuta10v , @daim1 ja @atvk87 !

@Rusakkonen , ihanaa että teillä on noin monta päässyt jatkoon! :love: Pienokaisenne on ihan kohta matkalla teidän luoksenne!

@Nipsu_78 ja @Ninnupinnu , kovasti tsemppiä piinailuun! Toivottavasti plussia alkaa nyt ropista.

@Choco coco , kiitos viestistäsi, oli minulle erityisen rohkaisevaa kuulla tarinasi!

@-dino- , kiitos tsempeistä! Koska sulla on seuraava ultra?
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Rusakkonen tsempit huomiselle. :)

@Ninnupinnu ihana että sielä ollaan levollisin mielin. Toivottavasti tietää hyvää!

@Katti75 eihän se lupaavalta kuulosta mutta tuolla arvolla on tähänki ketjuun vauva syntynyt joten ei ihan mahdotontakaan. Pitkiä hermoja sulle odotella perjantain tulosta :/
Meillä ei siis oo ultraa enää tulossa. Ovistestin ollessa positiivinen soitto polille ja sovitaan siirto. Yks 5pvä blasto pakkasessa.
 
Onpa jänniä hetkiä täällä monella, hurjasti tsemppiä!

@Katti75 pidän sulle kyllä peukkuja, että tuplaantumista olisi tapahtunut! eihän tosiaan se yksi tulos vielä kerro koko totuutta. Voin kyllä vaan kuvitella miten hermostuttavat filikset on odotella kontrollikokeeseen asti! :X3:

Onko @Rusakkonen saanut jo tietoa monta blastoa tuli? toivottavasti mahdollisimman moni meni pakkaseen!

Meillä pitkässä viljelyssä oli kolmannen päivän tsekkauksessa ollut kaikki hedelmöittyneet alkiot (10kpl) vielä mukana, mutta sitten lopulta tuoresiirron lisäksi 4 meni pakkaseen, pari hidasta kuudennen päivän blastoa. Olihan siinä eroa kun ekassa IVF:ssä naikkarilla pitkällä kaavalla tuli 20 alkiota, joista 13 hedelmöittyi ja tuoresiirron lisäksi 12kpl kaksipäiväistä meni pakkaseen. Eipä niistä tullut sitten edes kiinnittymisyritystä koko määrästä :rolleyes:
 
Kiitos kannustuksesta ihanat. ❤ Nyt valitettavasti vuoto lisääntynyt niin että alkaa olla melkein normimenkat. Toki menen sinne veritestiin pe jotta homma saadaan virallisesti sinetöidyksi. Jos ois joko "vain" vuoto tai matala hcg, niin voisi elätellä toiveita, mutta nää molemmat yhdessä vaikuttaa aika karulta. Pitää sitten pe varata seuraavan hoidon suunnitteluaika... P.S. Mikähän siinä on että niin kauan kun on vähänkin toivoa, mieli haluaisi roikkua siinä kiinni vaikka järki sanoo toisin? Turha toivo kuitenkin pitkittää piinaa.
 
Tervehdys klinikalta, lepailen yha taalla siirron jalkeen. Varhainen blastokysti siirrettiin ja kolmea morulaa seurataan huomiseen asti. Toivon kovasti, etta tasta alkiosta nyt sitten lahtee meidan vauva, :love: ja etta saadaan alkiot pakkaseen. (y)

@Katti75 - toivotaan parasta viela!!! Joillakin on ihan taydet kuukautiset ja raskaus silti jatkuu.

@Mandala - tuohan kuulostaa aivan upealta punktiotulokselta!
 
Klinikalta tuli tietoa, etta kaksi blastokystia oli mennyt tanaan pakkaseen, ja yhta alkiota viela jatkoviljellaan huomiseen! :love: Muistan, kun taalla joku mainitsi, etta hanelta jatkoviljeltiin 7. paivaan; no, meilta nyt sitten samalla tavalla jatkoviljellaan viela yksi! :)(y)
 

Yhteistyössä