IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

No onpa hienoa että saitte pakkaseenkin! (y)Siitä tulee sellainen safety net - fiilis vaikka sitä tottakai toivoo ettei sitä pakkasta tarvi lähteä kaivelemaan ;)

Olipa taas mukava käydä oman lääkärin kanssa klinikalla höpöttelemässä ja kuuntelemassa uusista tuulista ja onnistumisista mitä tässä kolmessa vuodessa on ehtinyt tapahtua. Ensi kierrosta alkaa kp1-6 letrot ja mennään ultraan. Siitå sitten vähän myöhemmin 1 naksahdus ovitrelleä päivässä ja muutaman päivän päästä loput ovitrellestä. Sitten siirto. Eli sama resepti mitä viimeksikin.
Ihan kuin ei olisi pois klinikalta ollutkaan, tai näistä hommista o_O:whistle:

@Katti75 mites vuodon kanssa?
 
Tanaan voisi olla kiinnittyminen. Minulla oli mielenkiintoinen oire. Yhtakkia tuli niin HIKI, ettei tottakaan. Huomasin lopulta, etta hikipisarat suorastaan valuivat ihollani puseron alla. En oikeastaan tehnyt siina vaiheessa mitaan fyysista eika tallainen hikoilu ole minulle tyypillista. Yhdessa vaiheessa tuntui myos vihlaisu... Ja ainakin tuo hikoilu oli ihan selkeaa. Se meni noin tunnin kuluessa ohi, ja sitten oli taas ihan tavallisen kylma ja paikallaan maatessa saa laittaa villatakin ylle. Jannaa... :)(y)

Pistin tana illalla Gonapeptylin. Aikaisemmin soin jonkin verran tummaa suklaata, ja asken soin kaksi parapahkinaa. Kiinnity, pikkuinen kulta, kiinnity! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Nipsu_78
Mielenkiintoisia ja iloisia uutisia @Rusakkonen(y) myös hieno keräystulos! @Ninnupinnu levollinen kuulostaa hyvältä!
Täällä hieman samaa kuin @Katti75 sillä itselläni alkoi tuhrua toissailtana ja nyt olen pitänyt pikkuhousunsuojaa. Sellaista tummaa, ruskeaa myös. Ei yhtään punaista. Muista oireista sen verran, että tuon tuhrun alkamisen kanssa samoihin aikoihin rintani pienenivät, eivätkä ne ole enää arat. Kolmas huomio on ollut se, että viikonlopulla ja tuohon tuhrun alkuun asti mahassani on ollut kipeä kohta. Sekin on melkein kadonnut. Tänään tuli mieleeni, voisiko se olla kysta tai muu munasarjojen toipumiseen liittyvä..Viikonlopulla olin toiveikas, nyt en enää, mutta tänään lueskeltuani tätä ketjua, päätin että ajatukset muualle testiin saakka. Hieman paremmalla mielelä. Mun virallinen testipäivä olisi sunnintai. Taidan kokeilla jo aikasismmin.. Kovasti voimia @Katti75 sinne tilanteeseen!
Kaikille hyviä tuulia eri vaiheisiin!
 
@Rusakkonen , jännät oireet tosiaan, ajoitus ainakin voisi sopia kiinnittymiseen. Mulla on tiettävästi ollut kaksi kiinnittymistä (joista toinen meni alkuvaiheessa kesken), mutta ei ollut mitään tuntemuksia. Toisaalta oireilen muutenkin aika vähän. Kyllä se varmaan nyt tärppää! :) Mutta tosi hyvä että saitte pakastimeenkin ainakin kaksi, kaiken varalta.

@Wintersun , tsemppiä hoitojen aloitukseen ja samoin sen esiasteen hoitoon! Onneksi nämä usein saadaan nykyään ajoissa kiinni. Löytyikö ihan rutiini-papassa?

@Mandala , mulla taitaa olla sama lääkäri ja uskon kyllä että käynti oli mukava. Minunkin täytyy nyt varata aika hänelle uutta hoitoa varten. Yleensä kun sieltä lähtee, on toiveikas ja hyväntuulinen olo.

@Nipsu_78 , toivotaan että sulla pysyy ihan pelkkänä tuhruna, sen verran itse viime päivinä oon lueskellut että niukkaa vuotoa voi tosiaan esiintyä vaikka kaikki olisi ihan kunnossa. Tsemppiä piinailuun. Hyvä jos pystyt olemaan liiaksi murehtimatta ennen testipäivää, vaikka eihän se toki helppoa ole.

Mullahan tuhrut muuttui ihan vuodoksi, ja tänään alkuillasta tein uuden testin, ja nyt se on kyllä ihan lumivalkoinen. Mielestäni on ihan turhaa tehdä verikoetta huomenna. Soitan klinikalle aamulla ja kerron tilanteesta, ja samalla varaan ajan seuraavan hoidon suunnittelua varten.

Ollaan menossa miehen suvun mökille ensi viikoksi ja siellä on enemmäkin porukkaa, varmaan auttaa siinä ettei jää liikaa tätä tappiota märehtimään. Luultavasti lueskelen palstaa silloin tällöin mutta kirjoittelu voi jäädä vähemmälle. Palaan sitten reissun jälkeen toivottavasti uusin voimin. Plussatuulia ihan kaikille! Ainakin sen verran täällä pitää käydä kurkkimassa että pysyn kärryillä piinailijoiden tilanteesta.
 
@Katti75 no harmi kun vuoto alkoi, ei sitä kellekään ikinä toivo, varsinkin jos pakkanen tyhjä :( Onko teille tehty ERA? tai alkiodiagnostiikka? juuri tänään lääkärin kanssa puhuttiin, että kyllä se lähentelee jo melkeinpä täyttä varmuutta (ikinä ei tietenkään 100% voi olla) kuin mikään muu jos nämä molemmat on kuvioissa mukana. Onhan se kyllä hiton hintavaa.. varsinkin siitä ERA:sta kertoi, että joskus joillain vain voi olla poikkeava aika kun kohtu on parhaimmillaan (esim 4. tai jopa 8. päivänä ovulaatiosta) ja sitä ei voi ilman ERAa tietää ja voi tulla niin sanotusti turhia siirtoja. Toisaalta niihin on sitten pakko käyttää pakastettuja alkioita ainoastaan jos kovasti poikkeaa.

Kiinnittymisestä sen verran, että mulla se tuntui pienenä tylppänä pistona samassa kohtaa, vasemmalla puolella, alhaalla mahassa. Joku ehkä puoli tuntia sitä jatkui sillon tällöin. Juuri ja juuri edes huomasin. Tämä siis pp2. Pp3 löytyi muistaakseni 2kpl nuppineulan pään kokoista pientä ruskeaa pistettä pöksyistä aamulla ja pyyhkiessä tuli yksi samanlainen. Uskon tämän olleen kiinnittymistä, koska muuta ei ollut. Ja dopplerilla kuulin sitten paljon myöhemmin äänet samasta kohtaa vasemmalta mihin oli silloin pistänyt.
Mutta eihän kaikki sitä tunne/näe mitenkään. Kaikki oireet kiinnittymisen aikaan on kyllä lupaavia!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Mandala , ERAa ei ole tehty, kaksi aiempaa siirtoa tätä ennen kiinnittyivät ihan ok joten siksi oli puhetta että todennäköisesti mulle sopii se tavallinen siirtoajankohta, mutta pitää nyt ensi suunnittelukäynnillä vielä tästä jutella. Alkiodiagnostiikassa tarvittaisiin reilumpi satsi alkioita, ilmeisesti ihan paria-kolmea ei kannata lähteä tutkimaan. Jos uudessa hoitokierrossa satuttaisiin saamaan runsaasti alkioita niin oisin kyllä kiinnostunut (mutta tuskin näin käy, kun nytkin saatiin loppujen lopuksi vain yksi siirtokelpoinen).
 
@Katti75, Pahoittelen, jos ei nyt onnistunut. Ehka veritesti kuitenkin kannattaisi - ainakin antaisi osviittaa?

Itse muuten paadyin alkiodiagnostiikkaa vastaan; syyna se, etta tiesin, etta saisin omia alkioita pakkaseen vain rajoitetusti ja koska diagnostiikkatesti voi joskus myos menna vikaan ja nayttaa positiivista (s.o. viallista) silloinkin kun vikaa ei ole, en uskaltanut lahtea tilanteeseen, missa joku ehka sanoisi, etta kaikki alkioni olisivat viallisia, ja sitten eivat ehka olisikaan... en kestanyt ajatusta, etta ehka kaikki alkiot menisivat. Mutta jos ei ihan viimeista vieda ajallisesti, niin varmastikin voi sitakin koettaa. :) Varmaankaan ajatteluni ei kaikkien mielesta ole jarkeenkaypaa, mutta niin ajattelin. :)

@Nipsu_78 - olen tullut tulokseen, etta rintatuntemukset aiheuttaa Ovitrelle tai vastaava. Tassa hoidossa minulla ei ole Ovitrellea, eika rinnoissa ole mitaan tiukkuutta tai kipua; eli se ei ollutkaan Terolut. Ei varmastikaan kannata huolestua rintatuntemuksista, ne ehka tulevat ja menevat; kannattaa vain testata. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Hmm osaako joku sanoa, kuinka haitallista on että on unohtanut gonal f-kynää käyttöön ottaessa poistaa ne ilmat sieltä ekalla pistokerralla?
Mä tässä jo ilosesti piikittänyt menemään jo viikon ja vanhasta muistista kertasin asian vaan klinikan antamaa ohjevihkosta, jossa ilman poistosta ei puhuttu. Nyt rupesin sitten muistelemaan toisin ja tosiaan, ne paketin omat ohjeethan neuvoo että se olisi tullut tehä...
Nyt sitten mietityttää, vaikuttaako tuo ilman poistamattomuus kaikkiin annoksiin vai lähinnä siihen ekaan pistoon jos vaikuttaa? Siis että meneekö ainetta ns. tarpeeksi...mulla kyllä annnos oli iso jo alotettaessa joten silleen luulisi että pari minikuplaa ei olisi mikään kauhistus? Kun sitä tavaraa kuitenkin niin paljon menee silti...

On vaan nyt niin tyhmä olo kun jos se vaikuttaa johonkin :unsure: mulla on annostusta jo nostettu maanantaina ja nyt vielä lisää kun ihan himpun verran hitaammin tässä kierrossa hoito tuntuu etenevän, nyt sit mietin voiko se tästä kämmistä aiheutua... Tosin kun annostusta on nostettu niin luulisi sen "paikanneen" kämmin mahollisia vaikutuksia eli ehkä se ei siitä johtuisi että etenee hitaasti?

Tai onko teillä muilla ollut mitenkään muuten vaan eroja siinä miten kroppa eri hoitokierroissa lääkkeisiin reagoi?
 
En ole tuota GonalF:ää pistänyt, mutta ainakin viisi kertaa olen opastuksen saanut erilaisiin piikkeihin. Hoitaja on sanonut, että ilma ei haittaa, sitä ei ole niin paljon. Mutta tosiaan ihan pienissä määrissä sekin voi varmaan vaikuttaa.. Se joissakin valmiina oleva isompi ilmakupla jää sinne ylös "paineeksi", jos on pitänyt ruiskua tai kynää hieman pystyasennossa. Tsemppiä pistelyihin!
 
Kiitos Nipsu_78! Mulla on ollut opastukset lähinnä sen pistotyylin näyttö ja kertakokeilu hoitajan eessä, muuten lukenut ohjeita... en muista että ilmoista ois ees puhuttu pisto-opetuksessa.
Annostus on ollut alussa 150IU, hetken aikaa 200IU ja nyt jo 300 IU joten ehkä voisi luottaa siihen että ei se mahollinen ilma siellä ainakaan näin isossa määrässä häikkäisi...
Tämä on niin ärsyttävää kun alkaa stressaamaan jostain niin sitten on ihan mieli maassa kun tulee niin epävarma olo :unsure: Kiitos tsempeistä.
 
@justhope Mä olen pistelly kaiken tavaran ilmoista välittämättä, eli en poistele ilmoja. Tämä sekä kynäruiskuilla että kertapistettävillä. Enemmän ainakin noissa kertapistettävissä haittaa jos itse ainetta hukkuu. Ihon alle pistäessä ilmalla ei ole mitään merkitystä.
 
@Katti75 Pahoittelut :(

@Rusakkonen leppoisia piinapäiviä (y) kiva että pari alkiota meni pakkaseenki :giggle:

@justhope en usko että on vaarallista saatikka vaikuta lopputulokseen. :)

Ovisplussa viimein bongattu! Oloki alkaa olla sen mukanen että joku rakkula siellä päässy jo aika isoks kasvamaan.. Siirto ens torstaina, sunnuntaina alkaa lutinukset. Mites se gonapeptyl, onko muilla ollut jotain muuta ohjeistusta kun siirron jälkeen yks piikki? Hoitaja soitti vielä takaisin että ottaa yks mukaan, pistetään sielä heti ja sitte katotaan siirrossa seuraavan pistoksen ajankohta.. o_O
 
@justhope ei haittaa ilmat mitään! Se määrä ilmaa joka noista tulee ihon alle on ihan mitätön, ja kun painat männän ihan pohjaan (ja pidät sitä hetken paikoillaan) niin saat kyllä kaiken aineen niin hyvin kuin se on mahdollista saada. Enemmänkin on ongelma, jos alkaa ilmaa poistelemaan ja siinä vahingossa onnistuu hukkaamaan lääkettä.

@-dino- hieno homma, tsemppiä tulevaan siirtoon ja piinailuun!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
atvk87 #7/17 #1. #siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe #4/17 #1. #ei varsinaista vikaa, mun ikä(39)# 1. IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt # 2.ICSI
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. # 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön # 2.IVF/1.PAS
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
# 2.IVF alkamassa
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF (ICSI)
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Sunflower33 #2011 #1.yht. #selit. # 1.IVF

Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS tulossa
-dino- #6/15 #1. #selittämätön # 2.IVF/2.PAS

Piinailijat: :whistle:
Nipsu_78 19.8. (6pvä/9.8.)
Ninnupinnu 20.8. (2x3pvä/6.8.)
Rusakkonen 27.8. (5pvä/15.8.)
Domi 29.8 (6pvä/17.8)

:love: Plussat 2017 :love:
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pvä)
 
Hei moi.. otin @Katti75 pois piinailijoista.. olisiko pitänyt laittaa plussiin, vaikka ilmeisesti onkin kemialliseksi jäänyt? Pahoittelut tästä..:(
@Rusakkonen mukavaa piinailua.. hahaa.. On sulla ainakin "kaikkipelissä" (y) akupunktiot ym. siis tarkoitan..
@-dino- mulla on aina ollut vain 1 gonapeptyl.. pistetään oletettuna kiinnittymis päivänä, eli blastolla siirtoa seuraavana jne. En oo kuullut että olis useampaa.. Kiva että sielläkin päästään tositoimiin onnea matkaan..
Ja siis @Mandala onko siitä siis melkein kolme vuotta kun plussasit :eek: ei tsiisus oon hengannut täällä ikuisuuden.. Mutta siis tervetuloa uuteen rundiin (y)
Kaikille muillekkin tsemppiä tilanteisiin.. olen sillon tällön lukenut, mutta kun on vaan kaikki ihan päin peetä, niin en oo jaksanut kiukutella ja masentaa omilla valivali viesteilläni.. mutta siis tänään kävin kyytiläisen hakemassa, ollut taas niiiin pitkät lääkitykset jo alle että.. ekan kerran ikinä menkatkaan ei alkanut sillon kun piti vaan 2 päivää myöhässä, mikä sit taas pisti pakkaa uusiks ja meinas ihan mennä ketuiks, mutta lopulta nyt kuitenkin onnas näin.. mutta kuinka kivaa kun just sen 2 päivää sit meni "labrat vanhaksi" niin nekin piti sit sen takia käydä... plaah.. tehtiin myös se scraching, jonka jälkeen sillon viimeksi se "plussa" tuli, joten toivotaan nyt sit.. Alkioliima jätettiin pois minun pyynnöstä, koska ollut nyt 4 kertaa ja ei mitään apua ja maksaa yli 400€.. JA tuttava joka samalla kaavalla saanut 2 lasta (sama hoitava lääkärikin siis) niin hänellä on ollut useampi plussa, mutta kaikki joissa on liima ollut on lopettanut kehittymisen ja nämä kaksi olleet ilman.. Eli hän uskoo että se liima "hankaloittaa" jakautumista ja olen sitä myös jostain lukenut..Mutta joka tapauksessa tuli sellanen ole, että eiköhän se nyt oo kokeiltu.. ei siinä jos ois jonkun kympin mutta kun niiiiin kallis..Pari päivää aijemmin saisin taaas veritestiin mennä, mutta en tullut ottaneeksi sitä lähetettä, saan toki pyytämällä.. mutta nyt on fiilis et olkoon, näkee sen muutenkin.. Toivottavasti muilla on ollut parempi kesä kun minulla ja olette nauttineet lämpimästä! Itse olen ollut niin paljon töissä et ei oo päässyt nauttimaan kun parina päivänä :cry: elämä on...
 
@Domi sulle ihan megahypersuper tsempit jotta alkio tarttuis lujasti kiinni.❤ Kurja kuulla että ollu hankala kesä :( kyllä mun puolesta tänne saa käydä purkamassa ketutusta ja pahaa oloa.

Tuo gonapeptyl asia vaivaa nyt aikalailla. Tiiän että seki selviää sitte jos sinne siirtoon päästään mutta lomalla on vähän turhan paljo aikaa miettiä näitä :D aikamoinen asiantuntija saa kyllä olla näissä asioissa että voi pitää puoliaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Katti75 Otan osaa, sulla on ollu tosi rankka loppuviikko kaikkine odotteluineen ja jossitteluineen. Ja pahoittelut lopputuloksesta!

@Rusakkonen Wau, nyt on jännää! Paljon voimia piinailuun ja koeta pysyä rauhallisena ja hyvillä mielin! Hienoa, että saitte alkioita pakkaseen.

@Wintersun Tsemppiä esiasteen kanssa, mulla myös ollut samaa projektia, tosin siitä aikaa jo 20 vuotta tässä kohdin.
Sitä että suoraan ivf tms ei kannata surra, monesti päädytään siksi ettei klinikoilla haluta käyttää aikaa inseminaatioihin tms. Etenkin ~40 tai jopa + ivf tuntuu olevan aina heti hoitolinjana.

@Mandala sulla taitaa mennä hyvällä rutiinilla nämä hommat, tsemppiä silti hoidon aloitukseen!

@Nipsu_78 Jännittää sun tilanne, ootko jo testaillu vai odotteletko huomiseen? Pitelen peukkuja sulle!

@justhope Mulla on ollut vaihtelevia tuloksia kolmella ekalla kerralla (lyhyt stimulaatio) vaikka annosmäärät (Gonal-f 375 ja Menopur 350) oli samat. Suurin ero syntyi stimulaation (pistospäivät) pituudesta. Eka meni täysin reisille, kun liian lyhyt stimulaatio ja kaikki epäkypsiä. Tokalla kerralla tehtiin 2 pv pidempi stimulaatio ja sen ansiosta 4/4 kypsiä ja kaikki hedelmöittyi. Kolmannella toistettiin toisen kierroksen lääkitys ja kesto, mutta kasvaimesta johtuen ei voitu tuoresiirtää ja vain yksi alkio selvisi pitkästä viljelystä pakkaseen.
Neljäs hoitokerta menikin eri lääkkeillä (mm. Pergoveris) ja ihan eri systeemeillä ja siitä kyydissä nyt kaksi kolmepäiväistä.
Eroja on siis ja minusta vaikuttaa sekin kumpi munasarjoista on ns. johdossa. Ainakin itsellä hyvät tulokset tullu aina toiselta puolelta.

@-dino- Hyvältä näyttää, kivaa että pääset kohta jännittämään piinailijoihin! Kannattaa pitää puolensa asioissa ja valitettavasti itsekin täytyy/kannattaa jotain tietää, vaikka luulis että lekurit hoitaa ja tietää kaiken. Toisinaan harmiksi tieto lisää omaa tuskaa.

@Domi On helppo ymmärtää pessimismi ja harmitus, kyllä useampi tulokseton hoitokierros vaikuttaa väkisinkin mielialaan ja sitä tulee aika pessimistiseksi asioiden kanssa, kun pessimisti ei pety. Silti, toivotan sulle häntä pystyyn, niinkauan kun tehdään hoitoja on aina mahdollisuus onnistua!
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Rusakkonen
Kiitos @marrasmai ja @Wintersun - kyselen siis klinikoilta lisaa pICSI:sta. Mieheltani otettiin myos nuo hormonikokeet ja olivat normaaleja. Oksidaatiokokeessa todettiin pienta siittioiden hapettumista ja siksi aloitetaan Sermatrop. Han ottaa myos Ubikinonia ja Omegaa, C-vitamiinia, D-vitamiinia ja monivitamiinia. Han ottaa talla hetkella myos Lykopeenia. Luultavasti ylimaarainen B-vitamiinitabletti myos astuu kuviin mukaan. Odottelemme defragmentaatiokokeen tuloksia.
 
Viimeksi muokattu:
No joo tosiaan vitsivitsi.. päätä särki toki ihan raivona mutta sitä nyt on ollut jo lugajen aloitukesta asti, jännä miten ne joskus aiheuttaa ja toisinaan ei. Eilen toki oli pahimpana mutta lie gonapeptylillä osaa asiaan, tai voi olla ihan vaan niskajumikin.. mutta luulen et nyt oli näistä mömmöistä..
Niin ja siis siirrossahan luonnollisesti oli limakalvo oli tosi hyvän näköinen jne.. niinkun aina :rolleyes: lääkärikin sanoi jotainkin silleen et kun eihän toki tiietä mikä mättää, mutta sen mikä nähdään näyttää hyvältä.. jep.. Oli muuten "kiva" kun teet seisomatyötä (kahta) ja koitat keritä urheillakkin välissä (eli kaikki päivät ja välillä yötkin jaloillaan) ja sit ihan ei aina kerkii venytellä (n) tai käydä hierojalla, niin mulla on jalat aivan jumissa niin sit esim. lonkankoukistaja meinaa siinä sit krampata kun siihen siirtoa varten asettaudut :D:whistle: jep.. piti vähän mutkuilla ja painella et sain asettuu... ei se sit onneks kramppaillut ku itseasiaan päästiin :LOL: Mullahan on siis ollut tapana, kauan sitten jo ennen yrittämisen aloittamista (kun minä jo vauvasta kovin haaveilin) aina ostella kun oikein halvalla saanut niin "varastoon" vauvan vaatteita, joskus silläkin verukkeella et antaa sit joskus jollekkin.. ja joo aika paljon niitä kertyi.. nyt toki en oo vuosiin enää ostellut, kun ei kerta taida niitä koskaan päästä käyttämään ja sit taas ovat niin ihania (ja itse katkera) ettei raaski kelleen antaa.. :rolleyes: Mutta nyt siirron jälkeen tein jotain "typerää".. olin yksin siirto reissussa kun miehellä oli töitä.. siinä sit käppäilin hetken parissa kaupassa ennenkun takas lähtisin ajaa ja menin sit finlayssonin myymälään, en tiiä miks, mulla pitäs olla kielto niihin :ROFLMAO: siis siellä oli niin ihana vauvanhuopa (muumi luonnollisesti, mulla on "muumisairaus" :D) torkkumyy... oli "alessa" mutta maksoi kyllä vielä 25,90€ mutta ostin sit sen!!!!! Hups.. en tiiä mikä minuun meni sillä hetkellä.. mutta tuli sellanen haluun ton ja ostan koska mä voin hetki.. en toki tiiä mitä sillä(kään) teen mutta ompan sellanenkin nyt sit..:oops:
Unohdin aijemmin siihen ilmakuplakeskusteluun kommentoida, mutta paljonhan siihen oli vastauksia tullutkin, en minäkään usko että sillä niin suurta väliä on.. Esim. just sanoi hoitaja gonapeptylistä että voi poistaa tai pistää ilman kaa, kunhan se ilma on ööh.. olikohan siellä männän päässä et purskauttaa sit kaiken aineen.. ennen oon pitsänyt sen enempää ajattelematta ilman kaa, nyt se hämmensi niin poistin ilman kun en ollut varma missä sen piti olla.. :LOL:
 

Yhteistyössä