IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Cafe Latte Jostain syystä sama kysymys toisen suusta ei kuulosta yhtään tyhmältä, vaikka itestä omalla kohdalla siltä tuntuiskin.

Nyt ois sitten aika varattu ultraan reilun viikon päähän. Toivon mukaan silloin näkys merkkejä lähestyvästä oviksesta ja muutenkin ois kaikki ok.
 


Tässä teille vähän tilastointia tästä ryhmästä. :) Kuva aukeaa klikkaamalla isoksi.

Ei anna kovasti toivoa näin tokaan iiveeäffään lähtevälle ja ekassa epäonnistuneelle... Pöh.

Edit: Taulukosta siis näkee, miten ryhmän plussat painottuu hyvin vahvasti 1. hoidon ympärille, lähinnä sen tuoresiirtoihin ja toisaalta PAS:seihin. Toisen hoidon onnellisesti päättyneitä plussia on nolla ja kolmannessa hoidossa yksi.

Oranssilla pohjalla on jatkuneet raskaudet, harmalla keskenmenneet.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja RiiMini
Neiti Primot on normaalisti tarkoitettu vuotohäiriöiden hoitoon ja menkkojen siirtoon ja ne yleensä aiheuttaa sitten kunnollisen tyhjennysvuodon. Primoilla täsmättiin minulla nyt tähän hoitoon vuoto, kun niillä yleensä saadaan kyllä vuoto aikaan.

Ja hieno taulukko sinulla! Oikeastaan aika hyväkin tuollanen seurata. Kiitos, kun olet tehnyt, vaikka karua kieltään se kertoo. Mut oikeesti, onnistua voi myöhemminkin, vaikka kaikki menisi aivan päin seiniä, niinkuin meillä meni ekat kolme hoitoa.
 
Onko tuossa tilastossa huomioitu myös se, että valtaosa kirjottajista on vasta siinä 1. hoidossa ja vain muutamia niitä joilla 2., 3., jne. hoito? Eiks niiden ryhmien pitäs olla samankokosia että tuloksia vois sillee suoraan vertailla.. jos nyt joku ymmärtää mitä tarkotan. Siis kun viime listalla on yhteensä 26 kirjottajaa, joista 8 vähemmistö on/odottelee 2. tai 3. hoitoa (näitä 30%), niin sillonhan on tietysti todennäkösempää että plussia tulee määrällisesti eniten juuri 1. hoidoissa.
Niillähän myös jotka on 2., 3. jne. hoidoissa, on monella täysin plussattomia hoitoja taustalla ne 1., 2., jne.. tai sitten km:ja /lapsia joistain niistä(kin). Jossain kokonaistilanteissa nääkin kai pitäs huomioida, jos nyt oikein kattavia tilastoja alettas tekeen :)
Mutta tottahan se on, jostain muistaakseni luin että 50% onnistuu ekassa hoidossa, kun passitkin lasketaan mukaan (en tiedä oliko huomioitu vain alkaneet raskaudet vai loppuun saakka onnituneet)... ja ikävä kyllä keskenmenotkin on yleisiä, mutta kuitenkin todennäkösempää varmaan on että ei joudu kokeen sitäkin. Että kyllähän tässä monenkin asian suhteen jo niihin epäonnisempiin jämien jämä vähemmistöihin kuuluu.

Cafe Lattelle piti kiinnittymisestä sanoo, että mulla ei ainakaan näkyny vielä pp3 mitään ja vasta pp5 ja 6 alkoi o-testiliuska tummua.. r-testit oli tuolloin edelleen negaa. No se oli pakasteblasto mitkä voi kai olla hitaampia kiinnittyyn, tiedä sit vaihteleeko nopeus miten yksilöllisesti tuoreblastoissa.. ja se voi olla hyvä merkki että veri oli rusehtavaa, ns. vanhaa verta, eli ois vuotanu seinämästä ehkä jo joitain päiviä aiemmin ja tuli ulos vasta myöhemmin.

Riiminille jaksamista kipujen kans! Onko sulla endo tms. tiedossa mikä kipujen taustalla? Voi olla että jossain kerroitkin jo mut en äkkiseltään huomannu..

).( Tänään folli-uä:ssä kaikki kunnossa, vaikka sinne jotenkin hirvitti mennä.., kp12 nähden hiukan ohuehko limis 7,5mm mutta rakenne hyvä ja säännöllinen. 2cm folli vas. ja pelkona oli että o+ ois tullu jo tänään, koska sit homma ois menny reisille tän kierron osalta, mut onneks jäi viel hailummaks toinen viiva kun testasin! Jos + tulis huomenna, niin viikon päästä sit siirto jos jompikumpi selviää.
 
Heippa pitkästä aikaa! Onnittelut Dejalle plussasta ja paljon tsemppiä kaikille muillekin!

Minä olen täällä välikierron aikana vain seuraillut kuulumisianne taustalta, mutta tänään on haettu yksi pakastealkio kyytiin. Lääkkeellinen PAS siis, täällä ei muita vaihtoehtoja edes tarjottu. Kaksi alkiota sulatettiin siirtoa varten, mutta niistä valitettavasti se parempi alkio kuoli ja vain heikompi selvisi kyytiin asti. Pakkaseen ei jäänyt enää mitään.

Testipäivä on 2.2., mutta odotukset eivät todellakaan ole korkealla. Kaiken lisäksi mies sai eilen ilalla hirveän kriisikohtauksen hoitojen jatkamisesta ja ylipäätään meidän suhteen tulevaisuudesta ja oli jo perumassa koko siirtoa viime minuutilla. Mieli on siis tällä hetkellä aika matalalla - melkein tuntuu, että olisi parempikin, jos tästä siirrosta ei sitä raskautta tulisi...

Miten ihmeessä muut pariskunnat selviävät lapsettomuudesta? :|
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # siittiöt
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Cafe Latte 1.IVF/ICSI 01/15 Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron
Havina 2.ICSI 2/2015, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)
Hedelmiina 1. IVF/ICSI 01/15, Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl
Kaisla78 1. ICSI 1. PAS 01/15, Privames, Progestan
Nenna81 1.IVF,1.PAS 01/15, Luget
Retikka 2.ICSI 1/15, elonva, puregon, pregnyl+luget
Neiti. 2.IVF 2/15, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1. PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS 02/15
RiiMini 1.ICSI 1/15 Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide

Piinailijat: :snotty:

Fibbis 22.1.
Cafe Latte 25.1.
Bonniemoi 26.1.
Kaisla78 2.2.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut.
 
Viimeksi muokattu:
Neiti ah, aivan! Joo, se on kyllä tehokas lääke siihen mihin on tarkoitettu. Minulla meni nyt kolmas kierto primoja ja ekaa kertaa näin massiivinen vuoto. Aiemmissa kierroissa ovista ei tullut, joten sen takia varmasti pienempi limakalvokin vuotamassa ja helpommalla pääsin. Vuodot oli ihan minimaalisia normaaliin verrattuna.
Toivottavasti nyt ei tule mitään järkkyvuotoja sinne..
Minulla nimittäin iskee taas kipukohtausta päälle eikä se meinaa hellittää taas vaan millään :/ On ollut varsin verinen työpäivä.

risukasa. ei ole - tai ei pitäisi olla endoa, mutta jännä, että olet nyt jo toinen kysyjä. Kivut tietysti usein liittyvät endoon, mut ellei se ole nyt vasta puhjennut, niin mielestäni minulla ei ole sitä ollut. PCO-maiset munasarjat vaan.
Toisaalta mitään tähystyksiä tms. ei ole tehty, joten en tiedä jos siellä vaikka olisikin jotain.
 
risukasa koska sinulla alkoi näymään r-testeissä?

Kaisla78 onnea kyytiläisestä :heart:

Fibbis joko oot testaillut? Sun päivä sen kun lähenee vaan :)

Mulla siis tosiaan tuli tuota "limajutskajutskaa" vain sen yhden kerran eilen. Sen jälkeen ei mitään. Voiskohan se olla Sitä...:whistle:
 
Nyt kävi niin ikävästi, että vuoto alkoi lugejen läpi eilen illalla ja kun testasin niin negaa näytti :'( Harmittaa ihan hirveästi. Etenkin kun tämä oli nyt jo kolmas ivf ja kahdesta ekasta kuitenkin raskaudet lähtivät alkamaan, vaikka menivätkin kesken, niin nyt tuntuu, että todennäköisyys vain huononee koko ajan. Pakkasessa on toki vielä se yksi, mutta en oikein jaksa uskoa enää senkään mahdollisuuksiin. Voi itku!

Toivottavasti muilla on parempi onni matkassa.
 
NEITI sä oot kyllä helmi tyyppi, kun jaksat tehdä tutkimuksia ja päivittää listaa! Ja tietty muutenki! Mut sitä danoisin kans tosta että älkää vaipuko epätoivoon, päin vastoin tuo taukukko osoittaa hoidon tehokkuuden! Tämä ketju on aika nuori, se alkoi viime kesänä kun inseminaatioketjussa tuli negatiivinen rypäs. Moni meistä silloin mukana olleista on tosiaan raskautunut ja ne jotka ei ole (esim. Minä) on vasta alkamassa toista kierrosta. Mukaan on tietysti tullut konkareita, mutta silti 2. Kierroksen yrittäjiä on ollut vähän. Jos joskus NEITI tai joku muu kiinnostui asiasta niin olisi kiinnostava tietää tehtyhen hoitojen määrä. Mutta mielenkiintoista silti!

KAISLA halaus! Mä katoin että teillä oli kans siittiöissä ongelma. On tosi vaikea olla se "terve" osapuoli kun toinen kiukuttelee. En oikeen tiedä kuin koville miehellä ottaa, mutta kyllä välillä leimahtaa. Yleensä riidan jälkeen sitä ymmärtää toista vähän paremmin ja se puhdistaa ilmaa ja taas jaksetaan. Ollaan adoptiostakin keskusteltu, mutta meillä minä en ole valmis siihen.

Voi Fibbis, kurja uutinen :( Ei varmaan lohduta yhtään, mutta ehkä tää on nyt se tilastollinen ei-plussaus. Jos se on kahdesti plussannu niin kyllä se vielä onnistuu! Se on meikäläisen mielipide :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Menossa mukana:[/SIZE]

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # siittiöt
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Cafe Latte 1.IVF/ICSI 01/15 Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron
Havina 2.ICSI 2/2015, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)
Hedelmiina 1. IVF/ICSI 01/15, Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl
Kaisla78 1. ICSI 1. PAS 01/15, Privames, Progestan
Nenna81 1.IVF,1.PAS 01/15, Luget
Retikka 2.ICSI 1/15, elonva, puregon, pregnyl+luget
Neiti. 2.IVF 2/15, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1. PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS 02/15
RiiMini 1.ICSI 1/15 Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide
Mandaka 1.IVF 3.PAS helmi 2015 lääkkeettömään kiertoon, lutinus tukena

Piinailijat: :snotty:

Fibbis 22.1.
Cafe Latte 25.1.
Bonniemoi 26.1.
Kaisla78 2.2.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut.
 
Kaisla :hug: kyllä olen minä miettinyt usein sitä, että jos olisikin ollut miehessä "vika" niin minkälaiset fiilikset olisi. Mies toki on todella rento eikä pienistä hätkähdä mutta kyllä tuollaiset ongelmat varmasti mieheen kuin mieheen vaikuttaa harmillisesti. Sen takia olinkin jännällä tavalla tyytyväinen, että minussa vika. Tosin... olen tässä miettinyt että taidetaan aika selittämättömiä olla silti kuitenkin, vaikka mun johtimet puuttuu. Koska lähtökohdat on meillä hyvät kaikkien arvojen sun muiden suhteen, mutta ei onnistu niin ei onnistu.

Fibbis voi harmin paikka, pahoittelut negasta :(

Mulla alkoi nyt menkat eilen pari päivää etuajassa, joten uutta PASia kehiin taas. Fiilikset taaskin hyvin latteat sen suhteen, vaikka olishan se kiva jos sulattaisivat sen blaston ja jos se selviäisi siirtoon hengissä. Näkis nyt sitten, että tapahtuisiko niilläkään yhtään mitään. Yritän tällä kertaa ultrassa muistaa kysyä lääkäriltä, että mikä tässä nyt voi olla kun ei onnistu, mutta tiedän kyllä ettei heillä ole siihen mitään vastauksia.. huoh.
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # siittiöt
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Tammikuu:
Cafe Latte 1.IVF/ICSI, Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron
Hedelmiina 1. IVF/ICSI, Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl
Kaisla78 1. ICSI 1. PAS, Privames, Progestan
Nenna81 1.IVF,1.PAS, Luget
Retikka 2.ICSI, elonva, puregon, pregnyl+luget
RiiMini 1.ICSI, Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide

Helmikuu:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1. PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS
Havina 2.ICSI, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron
Mandala 1.IVF 3.PAS, lääkkeettömään kiertoon, lutinus tukena

Piinailijat: :snotty:

Cafe Latte 25.1.
Bonniemoi 26.1.
Kaisla78 2.2.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostaisiko teitä tilastoida esim. syksystä tai tämän vuoden alusta alkaen tämän ryhmän negatkin?

Jos haluat osallistua (tähän vähän masentavaan) listaukseen, laita tieto negan päivämäärästä ja hoidosta, joka epäonnistui.
Tyyliin:

Neiti. # 21.11. # 1.IVF tuoresiirto (ei pakastettavaa)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Mandalalle tsemppiä uuteen kiertoon :hug:

Mulla on jotenkin semmoinen tunne, ettei meilläkään ole onnistunut, vaikka mulla kuviteltuja oireita onkin, jotka kyllä varmasti johtuvat lugeista:

-PP1 tai PP2 äkillinen aaltomainen kipu "jossain tuolla mahassa" meni päästä varpaisiin asti.

-PP4 Se epämääräinen rusehtava limaklöntti ( :$ )

-Menkkajomotukset PP2-PP5. PP5 (eilen, olin varma että nyt ne menkat alkaa)

-PP3 meinasin pyörtyä töihin. Vieläkin välillä pyörryttää. Kohtalaisen heikko olo.

-PP2-PP6 (tänään siis PP6) päänsärky. Vähän väliä. Inhottavaa. Myös ihmeellistä ajoittaista selkäkipuilua.

-PP5 kardemumma haisi ja maistui todella omituiselta. Sen sijaan Fairy tuoksui ihanalta ja olisin halunnut läästiä sitä pitkin kämppää :heart:

-Lämmöt 36.7-37.2. Mulla siis normisti 36.2. Tää kyllä johtuu ihan varmasti lugeista.

-PP6 tissit vieläkin kipeät. Ja hirveän suuret ja painavat.

Katotaan kuinka nopeasti ja korkealta tällä kertaa tipun täältä mun vaaleanpunaisesta pilvimaailmasta jossa mussuttelen hattaraa päivät pitkät :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Minä taas. :)

Primoluteista
olisin kysynyt niitä syöneiltä, että syöttekö ohjeen mukaan 3 x 1 pilleri päivässä vai kerralla 1 x 3 pilleriä?
Pakettiin lääkäri kirjoitti tuon 3 x 1kpl ohjeen, mutta sanoi, että kaikki voi ottaa myös kerralla. Mietin sivuvaikutuksia ja lääkkeen pitoisuuksia, että onko vaikutusta..? Nämä ekat päivät olen ottanut kaikki kolme pilleriä kerralla (huomattavasti kätevämpää niin), mutta mietin, pitäisikö ottaa osissa...
 
Heiii!

Käykää tutustumassa uuteen seurantaketjuun, jossa voi kirjata omia tuntemuksiaan hoidon ajalta!
Tarkoitus on, että ketju on vain seurantaa varten, eli ei keskusteluketju ja sinne jokainen kirjoittaa esim yhden viestin / hoito tai vaikka sitten kaikki hoidot samaan viestiin.
Ketjussa voi minun puolesta seurata välikiertojakin, joissa ei ole hoitoja, jos haluaa :)

Tein ketjun, jotta olisi helppo sitten vertailla lääkityksiä, oireita ja muuta eri piinapäivinä eri ihmisten kanssa. Se on paljon vaikeampaa tälläisessä keskusteluketjussa, kun viestit jää jalkoihin, mut tuolla kaikki tieto päivitetään yhteen ja samaan viestiin, niin ne näkyy sitten kerralla :)

Ja tarkoitus on päivittää vaikka päivittäin tai sitten kerralla jälkikäteen tms. Mut olis kiva, kun siellä olisi se hoidon kulku ja sitten tulos.

Cafe Latte sinulla on sopivasti piina menossa, niin käy sinä korkkaamassa :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2434657-hoidon-ja-piinapaivien-oireet-ja-tulos-seuranta/#post30602211
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cafe Latte
Neiti Minä söin vaan yhden pillerin päivässä o_0 ! Mutta varmaan ottaisin kaikki kerralla.. tai en tiedä. Jos ei ole väliä, niin voihan se olla lievempi jos pitää pitoisuuden tasaisena ja ottaa vaikka 2 aamulla ja 1 illalla tai toisinpäin.
 
Halaus Fibbikselle :hug:

Mulla ei ole sitten mitään oireita. Pieni alavatsa kipu ja siinä se. En tiedä onko hyvä vai ei. Olen vakaasti päättänyt, että menen ainoastaan veritestiin, enkä muuten testaile. Nyt keskityn lähinnä toivomaan, että kun sieltä ne huonot uutiset tulevat niin pääsisin heti uuteen lääkkeelliseen hoitokiertoon. Naikkarilla on aina kauheasti välikiertoja, mikä mua ärsyttää.

Jotenkin tää piinailu on tosi turhauttavaa. Vihaan odottelua. Tuntuu, että tämä neljän viiden vuoden odottelu ja jonottelu hoidosta toiseen on vienyt mun kärsivällisyyden kokonaan.

Cafe Latte Jotenkin sun oirehdinta kuulostaa lupaavammalta.. Joko olet testaillut?

Kaisla72 Olen pahoillani, että siellä kriiseillään. Toivottavasti kaikki muuttuu paremmaksi!

Musta tuntuu, että pariskuntana me selvitään tästä lapsettomuudesta. Mutta henkilönä minä en. Pahoittelen avautumisesta, mutta itse olen siinä vaiheessa etten nää mitään järkeä tulevaisuudessa ja vanhuudessa, jos mulla ei ole perhettä. Ei vaan kiinnosta. Mies osaisi olla onnellinen kahdenkin. Olen aina ollut itsetietoinen, omaa uraa, parisudetta ja harrastuksia vaaliva feministi. Ja nyt yhtäkkiä tämä vuosien lapsettomuus on tehnyt musta jotain ihan muuta.

Oletteko te muut muuttuneet?
 
Bonniemoi en ole vielä testannut, kun olen lukenut ettei kukaan ole vielä PP6 saanut mitään testiin. Ajattelin kyllä huomenna kokeilla siitä huolimatta :LOL: Mulla on kyllä ihan varma olo, ettei ole onnistunut tämä hoitokierros. Tosi vahva tunne siitä. Sinua lohdutan sillä, että usein juuri sillä kierroksella on näköjään tärppi käynyt foorumilaisilla, missä ei ole mitään oireita ollut =)
 
Bonniemoi tiedän mistä puhut, vaikkakin minulla päämäärä on aina ollut perhe. Toisaalta olen aina ajatellut, että asiat pitää tehdä "oikein" eli olen opiskellut ahkerasti ja tehnyt töitä ja yrittänyt varmistaa, että meillä on kaikki kohdallaan, kun lapsi tulee..
Nyt asiat on hyvin, kun meillä on jo yksi lapsi, mutta tosiaan se taival ei ollut helppo.

Minulle sattui siihen kuudennen lapsettomuusvuoden kohdalle 30-kriisi, uuvuttava jakso työelämässä ja vuoden sisällä kolme täysin tuloksetonta hoitoa, joissa ei päästy edes siirtoon, kun tulos oli pyöreä nolla. Samaan aikaan ihan jokainen lähipiirissä sai lapsia - nekin jotka olivat vannoneet, ettei a)lainkaan tee lapsia b) tee yhtään enempää lapsia olemassaolevien lisäksi.

Ennen sitten viimeistä hoitoa olin aivan pohjalla. Olin valmis luopumaan kaikesta ja mietin mitä helvettiä elämälläni teen. Adoptioprosessiin lähteminen tuntui niin raskaalta vuosien yrittämisen jälkeen, kun sekin on pitkä ja vaivalloinen prosessi. Melkein jätin neljännen hoidon käymättä, sillä olin yksinkertaisesti henkisesti aivan lopussa.
Kuitenkin sitten päätin, että pakko se on kokeilla tai jäisin katumaan.
Koko homma meni aivan plörinäksi. Luulivat, että olen raskaana ja tuli tietokatkoksia. Aloitin omin päin piikitykset ja vääränä päivänä ja mitä vielä..
Kaikki meni mönkään siinä hoidossa - paitsi lopputulos.

Raskauden alettua mietin, että mahdanko koskaan korjaantua siitä mitä lapsettomuus sai minussa aikaan. Minusta tuli katkera ja ilkeä ihminen ja olen sitä toisinaan vieläkin. Ja tämä sekundäärinen lapsettomuus ... ei ole lainkaan niin pahaa, mutta kyllä minusta se katkera ja kateellinen ihminen löytyy ja päivä päivältä helpommin, nyt kun tämä prosessi on taas käynnissä.

Pariskuntana lapsettomuus teki meille paljon pahaa, mutta toisaalta onnellisempia tai sitoutuneempia vanhempia saa hakea. Me osaamme kyllä arvostaa sitä lahjaa, jonka saimme ja kaikki vastoinkäymisetkin on tuntuneet helpoilta selvitä kaiken sen kitumisen jälkeen.

Toivon, että teillekin vielä joskus kuitenkin haikara löytää tiensä bonniemoi :heart:. Minun kohdalla ne vuodet piti odottaa. Elämän piti mennä niin ja nyt ymmärrän sen.

Fibbis olen pahoillani negasta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77 ja Neiti.

Yhteistyössä