IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@gemmy Onnitteluita!:love:
Täällä ultraus tehty ja odottelen siirtoa ensi viikon perjantaina. @Rusakkonen aika samoilla aikatauluilla mennään. Ja @kirsillevauva sullakin lähenee! Olikos muitakin..
En ole saanut aikaseksi labroja, vaikka muutamat jutut mietityttääkin.. Harkitsen akupunktioon menemistä ennen siirtoa, mutta mahis olisi ehkä vaan kertaan. Onko teille suositeltu jotain tiettyä päivää ennen siirtoa? Esim. "Edellisenä päivänä".
Paljon muuta tässä odotellessa ei voi tehdä, kun muistaa ottaa lääkkeet ja vitamiineja, rautaa. Koitan saada positiivisen vireen nousemaan ja jos jotenkin stressaamiseen vois vaikuttaa. Jouluherkuista johonkin terveellisempään kenties.
Kurjaa, että negan saaneitakin taas! Erityisesti @AuroraK:cry:
Tämä ketju tuntuu tosi tärkeältä, vertaistarinat ja erityisesti -tuki.
 
@Nipsu / minun pitaa ottaa akupunktiota edellisena paivana, samana paivana ennen siirtoa, samana paivana siirron jalkeen, seuraavana paivana, pari paivaa myohemmin (vaikka nyt se taitaa onnistua vasta ma), ja sitten viela suunnilleen kerran kuitenkin ennen testia. Jos pystyt ottamaan kaksi kertaa niin sanoisin etta samana paivana ennen ja jalkeen, taikka sitten jompi kumpi noista siirretaan edelliselle/seuraavalle paivalle. Kylla kahdesti ainakin olisi hyva, jos suinkin pystyt. (Nimimerkki: kaikki vaan taallakin menee luottokorteille, kun saastoja ei ole...)
 
@Nipsu / minun pitaa ottaa akupunktiota edellisena paivana, samana paivana ennen siirtoa, samana paivana siirron jalkeen, seuraavana paivana, pari paivaa myohemmin (vaikka nyt se taitaa onnistua vasta ma), ja sitten viela suunnilleen kerran kuitenkin ennen testia. Jos pystyt ottamaan kaksi kertaa niin sanoisin etta samana paivana ennen ja jalkeen, taikka sitten jompi kumpi noista siirretaan edelliselle/seuraavalle paivalle. Kylla kahdesti ainakin olisi hyva, jos suinkin pystyt. (Nimimerkki: kaikki vaan taallakin menee luottokorteille, kun saastoja ei ole...)
Kiitos! Viimeksi kävin kaksi kertaa (kun luulin että hoidot lähestyy, mutta sitten menkat ei alkaneetkaan..) ja mulle suositeltiin myös tuollaista jaksoa. Koitin kysyä, että voiko tulla vaan kerran pari, mutta se jäi jotenkin epäselväksi. Uskon kyllä että noista on apua. Mulla menee jo itse hoidot visalle tällä hetkellä eli sikäli..
Katselin muuten tilastoja ja kyllä vuoden pimeimpänäkin aikana oli paljon plussia! Nyt uudet mahdollisuudet alkakoon ja uusi vuosi voisi tuoda lisää plussia oikein kunnolla(y)
 
Hei!
Täällä yksi vauvantuoksuisesta elämästä haaveileva ilmoittautuisi mukaan teidän joukkoonne:love: Olen jonkin verran seuraillut teidän palstaa ensimmäisen hoitokierrokseni aikana (ivf/elokuu), joka päättyi ilon kautta suruun ja keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 7. Pakkaseen ei jäänyt mitään, vain yksi hedelmöittyi tässä hoidossa ja se siirrettiin. Nyt on voimia keräilty tämän kokemuksen jälkeen ja uudella toivolla pienin lääkemuutoksin toiseen hoitokierrokseen tämän kuun lopulla.
Meillä ei ole tutkimuksissa löytynyt syytä monen vuoden lapsettomuuteen, selittämättömiä siis ollaan. Itselläni yksi ihana murrosikäinen lapsi, vielä kun yhden kultakimpaleen onni soisi. Toivottavasti tämä ei pahoittanut kenenkään mieltä, ymmärrän, että täällä on monia, jotka niin hartaasti toivovat ja odottavat sitä ensimmäistä.
Sydämestäni toivon onnea jokaisen hoitotaipaleelle, on mukava päästä vaihtamaan ajatuksia ja myötäelämään tätä matkaa samassa tilanteessa olevien kanssa.

-Milli-34
 
@Milli-34, tervetuloa mukaan. Itse toivon neljättä lasta, mies ensimmäistä, (uusperhe ollaan). Kaikki ei lähtökohdilla, mutta saman ongelman äärellä, eli toivottu raskaus ei ala :(

@justhope, oletko tehnyt uuden testin?

@AuroraK, pahoittelut tilanteestasi <3 Voimia!

@Nipsu_78, teillä ja @haavelija91, aika lailla sama aikataulu kuin mulla :) Ultra 11.1 ja näillä näkymin siirto 18.11. En ole saanut mitään ohjetta, milloin terolut aloitetaan? Selvinnee käynnillä 11.1. Kuukautiset loppuivat estrogeenin aloitukseen, onkohan se normaalia?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Milli-34, tervetuloa mukaan. Itse toivon neljättä lasta, mies ensimmäistä, (uusperhe ollaan). Kaikki ei lähtökohdilla, mutta saman ongelman äärellä, eli toivottu raskaus ei ala :(

@justhope, oletko tehnyt uuden testin?

@AuroraK, pahoittelut tilanteestasi <3 Voimia!

@Nipsu_78, teillä ja @haavelija91, aika lailla sama aikataulu kuin mulla :) Ultra 11.1 ja näillä näkymin siirto 18.11. En ole saanut mitään ohjetta, milloin terolut aloitetaan? Selvinnee käynnillä 11.1. Kuukautiset loppuivat estrogeenin aloitukseen, onkohan se normaalia?
@kirsillevauva - todennakoisesti kertovat kaynnilla Terolutista ja todennakoisesti aloitat 5 paivaa ennen alkionsiirtoa, mutta tuo numero voi hiukan vaihdellakin, esim. koska Sinulla on nelipaivainen alkio, niin voi olla myos 4 paivaa ennen siirtoa.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Kolme tyopaivaa viela seka pakkaaminen, akupunktiota, ja sitten Suomeen. Tuntuu hyvalta tehda siirto ja ihanaa, jos se onnistuisi nyt, varsinkin kun nykyinen tyo on kohta loppumassa ja rahoja tarvittaisiin mielellaan velkojen maksuun. Mutta jos ei viela saataisi plussaa ja myohemmin nyyttia kotiin, niin sitten pitaa vain uskoa, etta minusta ja meista pidetaan huolta ... ja etta aikanaan kaikki tapahtuu kuten tarkoitettu ... ja vain sitten tehda se kokonaan uusi luovutushoito. Aviomieskin toki yrittaa varautua uuteen hoitoon varmuuden vuoksi niita lisaravinteita syoden, vaikka se hanelle vaikeaa onkin, kun han ei ole siihen tottunut.

Mutta jos se olisi nyt jo meidan aika! Ainakin mina olen ihan eri ihminen kuin viime vuoden alussa, ja varmaan on mieskin ... 2018 oli sen verran kova koulu - nama hoidot, isot tyoasiat, isot raha-asiat ja huomattavasti pitkittynyt kahden asunnon myyntiprosessi... Tai oikeastaan kaksi erillista prosessia. Mutta koko ajan on menty parempaan pain ja johdatusta ollut. Ja ajattelenkin nyt, etta toivottavasti olen nyt paremmin valmis siihen aitiyteenkin jollain tavalla, pikkuisellemme rakkautta ja huolenpitoa antamaan... vaikka siis olemmekin vahan sellaisia ikuisia opiskelijoita luonteeltamme ja kotikin on hiukan sen tapainen :) - niin ehka jokin sielu haluaisi juuri tallaiset vanhemmat... <3 BLISS!!! :)
 
@Milli-34, tervetuloa mukaan. Itse toivon neljättä lasta, mies ensimmäistä, (uusperhe ollaan). Kaikki ei lähtökohdilla, mutta saman ongelman äärellä, eli toivottu raskaus ei ala :(

@justhope, oletko tehnyt uuden testin?

@AuroraK, pahoittelut tilanteestasi <3 Voimia!

@Nipsu_78, teillä ja @haavelija91, aika lailla sama aikataulu kuin mulla :) Ultra 11.1 ja näillä näkymin siirto 18.11. En ole saanut mitään ohjetta, milloin terolut aloitetaan? Selvinnee käynnillä 11.1. Kuukautiset loppuivat estrogeenin aloitukseen, onkohan se normaalia?
Tosiaan aika sama aikataulu meillä kaikilla. Mulla on ultra 14.1. Siirto viikolla 3 tai 4 hoitajan mukaan. Selviää tarkemmin mulla kans ultrapäivänä.
En osaa sanoa miksi sinulla loppui kuukautiset estrogeenin myötä. Otitko ensimmäisen pillerin vasta ihan kunnon vuotopäivänä?
Jänniä aikoja elelemme
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Joo, oli tosi selkeä vu
Tosiaan aika sama aikataulu meillä kaikilla. Mulla on ultra 14.1. Siirto viikolla 3 tai 4 hoitajan mukaan. Selviää tarkemmin mulla kans ultrapäivänä.
En osaa sanoa miksi sinulla loppui kuukautiset estrogeenin myötä. Otitko ensimmäisen pillerin vasta ihan kunnon vuotopäivänä?
Jänniä aikoja elelemme
oto. Oli ihan veret tullut lakanalle asti (ei ollut sidettä yöllä) ja jaloille!
 
@kirsillevauva mä olen itse aika herkästi soitellut hoitajille, jos mietityttää mikä vaan asia. Mutta eiköhän kaikki ole ihan hyvin:)
Mä aloitin eilen terolutit era-suunnitelman tarkkojen tuntimäärien mukaisesti. Ultrakäynnillä siis kaikki ok. Ens pe on sitten siirto (pakkasblasto), jos sulatus ym. menee hyvin. Nyt sit vaan sitä mukavaa tekemistä töiden jälkeen, jos auttais tähän jännittämiseen. Saas nähdä tuleeko tällä kertaa valtavaa väsymystä minkä viimeksi yhdistin progynovan ja terolutin syömiseen. Oli pakko ottaa päikkärit melkein joka päivä..
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Oon pitänyt vähän taukoa tästä palstailusta, elämä ollut niin hemmetin kiireistä töiden ja muun elämän kanssa. Juuri ennen joulua kuitenkin bongasin ovulaation ja sain päähänpiston vielä yhden pakastesiirron tekemisestä ennen klinikan joulutaukoa. Kaksi alkiota sulatettiin, toinen ei ollut siirtokelpoinen, mutta toinen siirrettiin (3-päiväinen 3-luokan alkio). Tämä ei kuitenkaan edes haamuillut testeissä ja testasin negan nyt perjantaina virallisena testipäivänä. Eilen alkoi vuoto ja nyt sitten mietitään seuraavaa siirtoa. Pakastin on lähes tyhjä, 2 alkiota yhdessä oljessa enää jäljellä ja ne ovat luultavasti ne huonoimmat. Vähän on jo tappio mielessä, ettei meille sitä toista lasta näistä saada. Yritän nyt kuitenkin tässä kierrossa bongata oviksen ja saada siirron tehtyä, jotenkin sitä haluaa edetä tässä asiassa, ja vähän ikäkriisiä meinaa vähän olla ilmassa tuon 40 vuoden iän koko ajan lähestyessä.

Ollaan julkisella hoidoissa ja ajattelin kuitenkin pyytää lääkärin mielipidettä (tämän viimeisen siirron mahdollisesti epäonnistuessa), että onko mahdollista saada vielä se kolmas ivf-kierros ja kannattaako se, kun enää reilu vuosi tuohon 40 vuoden täyttämiseen. Sehän taitaa julkisella olla takaraja näille hoidoille. Toisaalta en tiedä, että riittääkö enää oma jaksaminen kolmanteen kierrokseen. Meillä kuitenkin tuo yksi hoidoilla saatu lapsi jo on ja siitä olen ikuisesti kiitollinen. Lisäksi on ollut niin huonoa tuuria noiden kahden kohdunulkoisen ja keskivaikean hyperstimulaation kanssa viime ivf:n jälkeen, että sekin vähän jarruttaa intoa lähteä vielä yhdelle hoitokierrokselle.

Tämä nyt meni vähän omanapailun puolelle, johonkin oli pakko purkaa ajatuksia. Kuitenkin onnea kaikille plussanneille ja kaikille tsemppiä hoitoihin! <3 Nyt elämä on vähän rauhoittunut ja toivottavasti ehdin seurata tämän palstan kuulumisiakin vähän useammin.

Jos joku päivittää listaa, niin minun kohdalle voi päivittää 2. IVF 5. PAS.
 
Heippa! ja hyvää alkanutta uutta vuotta :) mäkin palailen pikkuhiljaa takaisin. Paljon onnea kaikille loppuvuonna plussanneille - hieno nähdä niin monta onnistumista. Tsemppiä kovasti muille, joiden toive vielä odottelee nurkan takana.

Jäin tosiaan tauolle viimeisen julkisen hoidon jälkeen ja ennen yksityisen ensimmäistä hoitoa aloitettiin dhea-kuuri, jota olen nyt syöty marraskuusta. Kromosomiverikokeiden tulokset oli mulla ja miehellä molemmilla normaalit. Amh-arvo oli 0,98 josta hoitaja totesi, että heidän tilastoissaan 0,5 on tultu luomuna raskaaksi. Eli nyt menkkojen alkua odotellaan ja lähdetään IFV4 lääkekombo menopur + fyremadel + pregnyl + gonapeptyl.. ymmärsin, että pregnylillä ja gonapeptylillä toteutetaan tuplairrotus, kun mulla ollut sekä raakuutta että ylikypsyyttä aiemmilla kerroilla.

Pääsin hyvin hengähtämään loppuvuodesta lapsettomuuskuplasta, mutta nyt alkava hoito alkanut jännittää :eek: toisaalta olo on toiveikas, kunhan vain saisi sen moodin pidettyä päällimmäisenä.
 
Onnea loppuvuonna plussanneille! :love:

Nyt pakko päästä purkamaan oma olotila kun hävettää suunnattomasti :oops:

On yli viikko ollut kamalaa jomotusta alavatsassa ja nivusissa, menkkakipuja siis, itkenyt mitä tyhmempiä asioita, lämpö ollut yli 37 koko viikon myös. Mulla ei ikinä tämmöstä ole ollut kun vasta samana päivänä kun menkat alkaa ja sen yhden päivän ajan. Tietty sit tehnyt jo testejä ja kaikki aina vaan negaa.
Tänään siis kp41 eli taas mentiin yli viikolla yli tästä lääkärin sanomasta normaalista kierrosta.
Tossa pari tuntia sit laitoin turhautuneen viestin ivf hoitajalle (meillä saa vaan viestipalvelun kautta näissä asioissa hoitajat kiinni) näistä mun oireista ja että haluan että tutkitaan ja lääkkeillä menkat aluilleen, että saadaan hoidot alkamaan. No nyt sitte kävin vessassa ku vattaa vaan särkee ja eikös ne menkat alkanut :whistle::ROFLMAO:

Ei ollut hoitaja vastannut edelliseen viestiin edes vielä mitään, kun mä laitoin sinne perään, että anteeks väärä hälytys, menkat alkoi :D Hävettää, mut uskottelen päähäni et he siellä päässä on varmasti tottunut tämmösiin hätähousuihin..

Eli nyt alottelen sitte 3.päivänä letrotsolin ja listaan jos joku kiva vois päivittää mulle 1.PAS lisäks :)
 
Oon pitänyt vähän taukoa tästä palstailusta, elämä ollut niin hemmetin kiireistä töiden ja muun elämän kanssa. Juuri ennen joulua kuitenkin bongasin ovulaation ja sain päähänpiston vielä yhden pakastesiirron tekemisestä ennen klinikan joulutaukoa. Kaksi alkiota sulatettiin, toinen ei ollut siirtokelpoinen, mutta toinen siirrettiin (3-päiväinen 3-luokan alkio). Tämä ei kuitenkaan edes haamuillut testeissä ja testasin negan nyt perjantaina virallisena testipäivänä. Eilen alkoi vuoto ja nyt sitten mietitään seuraavaa siirtoa. Pakastin on lähes tyhjä, 2 alkiota yhdessä oljessa enää jäljellä ja ne ovat luultavasti ne huonoimmat. Vähän on jo tappio mielessä, ettei meille sitä toista lasta näistä saada. Yritän nyt kuitenkin tässä kierrossa bongata oviksen ja saada siirron tehtyä, jotenkin sitä haluaa edetä tässä asiassa, ja vähän ikäkriisiä meinaa vähän olla ilmassa tuon 40 vuoden iän koko ajan lähestyessä.

Ollaan julkisella hoidoissa ja ajattelin kuitenkin pyytää lääkärin mielipidettä (tämän viimeisen siirron mahdollisesti epäonnistuessa), että onko mahdollista saada vielä se kolmas ivf-kierros ja kannattaako se, kun enää reilu vuosi tuohon 40 vuoden täyttämiseen. Sehän taitaa julkisella olla takaraja näille hoidoille. Toisaalta en tiedä, että riittääkö enää oma jaksaminen kolmanteen kierrokseen. Meillä kuitenkin tuo yksi hoidoilla saatu lapsi jo on ja siitä olen ikuisesti kiitollinen. Lisäksi on ollut niin huonoa tuuria noiden kahden kohdunulkoisen ja keskivaikean hyperstimulaation kanssa viime ivf:n jälkeen, että sekin vähän jarruttaa intoa lähteä vielä yhdelle hoitokierrokselle.

Tämä nyt meni vähän omanapailun puolelle, johonkin oli pakko purkaa ajatuksia. Kuitenkin onnea kaikille plussanneille ja kaikille tsemppiä hoitoihin! <3 Nyt elämä on vähän rauhoittunut ja toivottavasti ehdin seurata tämän palstan kuulumisiakin vähän useammin.

Jos joku päivittää listaa, niin minun kohdalle voi päivittää 2. IVF 5. PAS.
@Noran - Mullakin oli kauheasti ikakriisia ennen kuin taytin 46, ja sitten kun se “pahin-mahdollinen-mahdollinen-mukamas” tapahtui eli olin sen 46, niin kummasti ikakriisi meni ohi. Ei se lapsen yrittaminen loppunutkaan siihen lainkaan; mahdollisuuksia on ihan hyvin. Tassahan tuntee itsensa ihan parikymppiseksi nyt, yha viela (taas) opiskelenkin; on vaan itse asiassa parempi olo kuin silloin joskus parikymppisena oli (vaikka silloin talloin tuo Progynova/estrogeenitabletti hiukan hairitseekin, hehe). :) Eli olet ihan nuori viela! :) Tsemppia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@Rusakkonen, miksi ette muuten etsi luovuttajaa sieltä Briteistä? Onko hoidot kalliimpia?

Mulla tää estrogeeni vaikuttaa niin, että alapää on ihan kuiva. Seksiä en uskalla ajatellakaan! Mies pitää kyllä hoitaa viikonloppuna hedelmöitystä varten, ettei tule liian pitkä pidättäytyminen. Tai sit saa hoitaa itse. Seuraavat mahdolliset hoidot haluan kyllä omaan kiertoon. Inhottava lääke tuo estrogeeni!
 
Hyvää alkanutta vuotta naiset!

Käyn teidän juttuja lukemassa välillä ja elän mukana niin ilot kuin surutkin.

Meillä tämä alku vuosi on vain odottamista. Loputonta kalenterin tuijotusta, et jos tossa alkaa menkat niin tossa pistän jarrun niin tossa alkaa menopur niin tossa on punktio.... ÄÄÄÄÄ!

Mies siis syö inoman vitamiinivalmistetta ja letrozolia piiskaamaan siittiöiden tuotantoa. Itse vetelen kaikki kaappeihin jääneet vitamiinit myös ja sit hakemaan jotain monivitamiinivalmistetta... Josko noilla saatais jotain postiivista meidän soluihin, varsinkin niihin siittiöihin. Mies myös lopetti nikotiinin käytön kokonaan. Iso peukku siitä On polttanut kauan ja nyt lähes 10vuotta syönyt nikotiinipurkkaa joten hämmästyin kun sai senkin pois.

Tammikuussa tottakai täytyy aina tehdä myös laihdutuskuuri jonka voi sit helmikuuhun mennes jo unohtaa. Meillä kummallakin on tavoitteena -10kg ennen kesää. Ellei sit onnistunut hoito sotke suunnitelmaa <3

Hoidot jatkuu näillä näkymin maaliskuun menkoista ihan miehen työreissun vuoksi ja jotta noit vitamiineja olis mennyt tarpeeks kauan. Sinne tntuu olevan pitkä aika, mut maaliskuussa palaan linjoille paremmin.

Voimia teille jokaiselle ja suuret onnittelut kaikille plussanneille!
 
On tämä rankkaa kyllä. Tän pitkän kaavan mukaan ainaki, oon niinku hullu lehemä, kai nää on niitä vaihdevuosioireita. Meinasin lopettaa jo kesken tän hoidonki, tänään jo 19pv ottanut nokkasumutteita. Jatkettiin keskiviikkona vielä viikon verran sumutetta kun menkat ei ollu alkaneet vielä sillon eli ehkä huomenna saahaan piikki kaveriksi(n) ne menkat kyllä alkoi heti seuraavana päivänä torstaina eli huomenna on jo 7 kierto päivä.:unsure: Toivottavasti tää nyt ei möhliny koko hoitoa kun eivät ajallaan alkaneet menkat ja nyt kierto jo viikon verran eikä ole kasvateltu rakkuloitakaan vielä. No kai ne lääkärit tietää paremmin nää hommat  :rolleyes: ja en muuten tykkää nuista sumutteista ollenkaan, mieluummin pistäisin piikkiä ku vetäisin nokkaan lääkettä että saa sitten aivastella päivän ja illan ja nokka vuotaa jatkuvasti. o_O :sick:
oon lukenu kaikkien tekstejä mutta en kerkiä kommentoida muuten kuin että jaksuja ja tsemppiä kaikille vaiheisiinne! Ja plussan saaneille suuret onnittelut :love:
 
@Taigariina mulla oli viime hoidossa synarela eikä siit tullut mitään oireita vaikka yleensä nenäni on aina ensimmäinen joka oireilee. Harmi et aivastuttaa ja niiskuttaa. Itse tykkään kyl pitkästä kaavasta kun siinä on säätömahdollisuutta paljon enemmän. Mut noi nenäsumut on kyl inhottavia kun itseäni ainakin häiritsi etten tiennyt et menikö se ja oikeaan paikkaan ja onko se jossain nielussa kuitenkin yms, eli epävarmempi kuin pistokset.
 
Harmi @Taigariina että kierto viivästyi! Mun käsittääkseni sumuttelujen jatkuessa kaikki pysyy lepotilassa kunnes piikittelyt alkaa, eli sinänsä ei pitäis haitata suunnitelmia. Lukemani mukaan ei ole ollenkaan tavatonta että pistokset alkaa vaikka vasta viikonkin päästä.

@millionnea Tsemppiä, odottelu on kyllä p**seestä!

Kaikille muille kans onnea hoitojen aloitukseen, piinailuun (ei kyllä taida just nyt olla kamalan monta piinailijaa?) ja muutenkin uudelle vuodelle!

Täällä kans Synarela meneillään, nyt viikon verran sumutellut 2 sumua 2x päivässä. Vähän kirvelee nenässä, ja sitten se maku on vähän ikävä. Ei siitä ole oikein mitään oireita tullut, paitsi eilen pari vihlaisua ja tänään välillä lievän menkkamaista jomottelua ja toinen rinta hieman muhkumpi ja aavistuksen arempi. Olen tehnyt r-testejä kun osui yksi panelointi tuossa joulun aikoihin mahd. oviksen kohdille, mutta negaa on näyttänyt.

Maanantaina olis nollaultra jos nyt menkat tulee, toivotaan ettei ne viivästy. En jaksais odotella turhia... Sitten alkaisi Menopurin pistely. Onkohan se lääkkeen sekoittelu miten vaikeaa?
 

Yhteistyössä