IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Ninnupinnu - kovasti tekisi mieleni kysya, etta mita niihin uusiin keinoihin, joita nyt kaytat, kuuluu? Kun minakin yritan nyt jotain uutta ja kokeellisempaa - mukana nyt siis Metformiinin sijasta Januvia (kohdun kantasoluja lisaamaan/tehostamaan) ja Nivestim (kohdun valkosoluja lisaamaan/tehostamaan). Nivestin on ruiske, otetaan viikkoa ennen siirtoa; Januvia on kerran paivassa otettava tabletti. Olen aina kiinnostunut uusista keinoista!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Täällä olis huomenna siirtoaika, alkaa taas hieman jo jännittämään.
Siirtopäivät on aina henkisesti jotenkin niin raskaita. Kun on tehtävä töissä hommia hillitöntä vauhtia että ehtii ees pakolliset asiat hoitamaan ja samaan aikaan kauheaa puhelimen kyttäystä ettei vain siirto peruunnu...

Noh mutta saas nähä kuinka taas tässä käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
@Ninnupinnu odotetaan kuitenkin varsinaiseen testipäivään ennen kuin haluan listalle. Vaikka tänään olikin hiukan vahvistunut viiva.

@justhope Tsemppiä :) Siirtopäivä on aina niin raskas henkisesti kun joutuu jännittämään aivan viime metreille sitä onko siellä mitään siirrettävää.

@Mariah33 Vaikka romahtelu on ikävää, niin on kuitenkin hyvä antaa sen surun tulla ulos eikä pakkautua. Ja puhua miehen kanssa tunteitaan auki.

@WishingUponAStar Voi miten ikäviä uutisia. Onneksi teillä on vielä priimablasto pakkasessa, vaikka ei se juurikaan lohduta.

Tänään pp9, viralliseen testipäivään vielä kaksi yötä ja kauhea pelko persuksissa. Tänään kuitenkin uskalsin itku kurkussa tehdä testin, oli siinä edelleen toinen viiva ja hieman tummempi kuin pp7. Aika hienoahan se olisi jos tästä tulisi oikea raskaus, mutta vuoden takainen viitearvojen alapuolella oleva hcg (vaikka tuplaantui normaalisti) ja sitä seurannut tupla-tuulimunatuomio kyllä tykyttää takaraivossa aika kovasti.
 
Onko muilla IVF sekoittanut oman kuukautiskierron? Viime kuussa piti ottaa Terolutit avuksi kun ei vuoto alkanut. No sitten se alkoi kuurin aikana mutta siirtoon ei ehditty joulun vuoksi.
Tänään on kp 28 (tiedän, että ei vielä pitäisi hätääntyä) ja mietin että mitä jos ne jää taas jää välistä... No, ehkäpä tässä viikonlopun aikana alkaa mutta ihmetyttää vaan...

Onnea kaikille plussanneille. Varmasti maailman ihanin joululahja❤❤
 
@gemmy Ihanaa, onnea:) :love: Noin hyvin jo näkyy testissä:barefoot:

@WishingUponAStar ja @Mariah33 Kovasti voimia ja haleja!!

@justhope Kuinka siirto meni??

Oon ollu murheenmurtama. Tein tapaninpäiväiltana uudestaan testin eikä viiva ollut muuttunut suuntaan eikä toiseen. Oon itkeny niin paljon, että hyvä jos joku tunnistaa. Tänään kävin aamulla verikokeessa, hcg 34. :( Näinkö tässä taas käy.
@AuroraK - mita jos ottaisit viela toisen testin? Eiko se ollut niin, etta tuplaantuminen on tarkeampi kuin alkuperainen arvo? Itsellani ei viela koskaan ole ollut suurempaa arvoa kuin 1, joten 34 kuulostaa ihan mahdollisuudelta...?
 
Täällä olen jännäillyt muiden, varsinkin piinailijoiden, puolesta jospa moni plussaisi! @AuroraK :love: ihanaa! Oma kiertoni näyttäisi edelleen olevan sekaisin, menkkoja taas odottelen. Tänään jo luulin että alkoivat, mutta olikin vain joku kummallinen pieni liraus, joka sitten loppui. Haluaisin niin kovasti jo päästä siirtoon! Sain pari (vai kolme?) viikkoa sitten loppuneesta hoidosta kaksi blastoa pakkaseen! Molemmat vähän hitaampaa porukkaa eli 6-päiväisiä. Kolmatta kasvateltiin seitsemättä päivää ja se hyytyi ja hylättiin.
Sama tulos kuin edellisessä hoidossa kesällä. Tosin silloin toinen onnistunut blasto taisikin olla 5pv ja se siirrettiin suoraan.
@Mariah33 pahoitteluni! Toivottavasti ajatukset pääsevät pian kohti uutta ja sitten lopulta kohti onnistumisia.
Tunnelmallisia päiviä k
Joko sinulla menkat alkoivat? Täällä odotellaan niitä myös että pääsis siirtoon. Kierto mulla kans sekaisin ku ois pitäny jo alkaa...
 
@AuroraK Voi ei :cry: Laskinko oikein, että sulla olisi eilen ollut 4+6? Siihen kyllä alhainen arvo :( Mulla oli vuosi sitten alhainen, mutta tuplaantuva hcg. Ei paljon annettu toivoa, jotain 1%. Eikä siitä vauvaa tullut. Mutta onhan täällä nähty esim. marrasmain vauva jossa 4+1 oli hcg 17 (korjatkaa jos väärin muistan). Meetkö alkuviikosta ottamaan uuden arvon?

Mulla ei ollut nyt määrätty kuin kotitesti huomiselle. Ei ollenkaan verikoetta, mutta mietin pääsisikö jonnekin omakustanteisesti ottamaan arvon ja olisiko siitä hyötyä? Veritestit jätettiin nyt pois loma-ajan takia, ehkä. En tiedä (n) Vai olisikohan sitä ollut viimeksikään ilman haaleaa plussaa. Viiva on kyllä vahvistunut mielestäni ainakin hiukan
https://aijaa.com/mWzEfS

Onko kaikilla muilla aina veritesti?
 
@gemmy - kylla minusta tuo on selva plussa - onnittelut! :) Mutta veritestilla seuraaminen on varmasti viisasta, eikohan mihin tahansa yksityiselle laakariasemalle paase ottamaan ilman mitaan lahetetta hgc-testin (pitaa sisaltaa myos ne numeeriset arvot, ettei vain ‘raskaana tai ei’ -tulosta). Hintaa en Suomessa tarkalleen tieda, mutta muistaakseni taalla kirjoittelivat, etta suunnilleen/juuri alle 50e.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
@Rusakkonen kyselit hoitojuttuja, ainakin granulosyyttikasvutekijää olen minäkin saanut, ruiskutettiin suoraan kohtuun viikkoa ennen siirtoa. Lisäksi sain pitkäkestoisesti (yli 3 kk) yhdistelmää, jolla on muutettu veren hyytymistekijöitä. Se ainakin on toiminut, nykyään pikku pintanaarmutkin vuotaa reippaasti.
@AuroraK hurjasti tsemppiä, jospa sulla arvot vaan nousee hitaasti? Toivotaan, että lähtisi arvot nousuun!
Mistä tulikin mieleeni, että löytyykö jostain jotain viitearvoja hcg:lle rv mukaan?
@gemmy meillä ei ole veritestiä, jossei plussaa, kun kotitestipäivä sovittu niinkin pitkälle kuin pp20. Testi noin myöhään tuskin jättää enää tulkinnanvaraa. Testipäivä päätettiin porukalla yhdessä lääkärin ja psykologin kanssa ja sen tarkoituksena vähentää stressitekijöitä joulun/uudenvuoden kieppeissä.
 
Syksyllä Terveystalossa maksoi verikoe 79 euroa ja Mehiläisessä 58 euroa. Näitä varmaan löytyy kaikista kaupungeista?

Ja @Ninnupinnu noita taulukoita on netti pullollaan, mutta se yksittäinen arvo ei kerro periaatteessa mitään, vaan tuplaantumisvauhdilla on merkitystä.
Beta-hcg DPO Doubling Time
5 – 7,340 <21 days 48-72 hours
1,080 – 56,500 21-28 days 72-96 hours
7, 650 – 288,000 > 28 days > 96 hours
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Käyn ensi viikolla uudestaan verikokeissa. Ei tässä meinaa toivoa olla, mies raukka on toiveikas ja tutkii tilastoja. Vuotoja ei ole, maha kipuilee välillä. Samat oireet kuin aikaisemminkin! Felicitas neuvoi että jos haluaa verikokeen, voi olla yhteydessä keskussairaalan lääkäriin. Meillä on siis maksusitoumus.
Kiitos teille tsempeistä, ihania ootte:love:

@Haaveilija91 Mulla ensimmäinen IVF meneillään mutta lääkkeet vaikuttivat aikaistamalla kiertoa. Onko sulla kierto vieläkään alkanut?
 
@Ninnupinnu klinikoilla on yleensä joka päivälle oma hcg-viitealue joka on aivan erilainen kun monet netistä löytyvät. Niiden suuri vaihteluväli johtuu luonnollisen raskautumisen takia esim. ovulaatioajankohdan heitoista ja siittiöiden eliniästä kohdussa ja tätä vaihtelua ei ole tällaisissa hoidoissa. Näin Dextran lääkäri sanoi silloin kun olimme siellä vielä hoidoissa. Eli ivf/icsi-alkuisilla on omat viiterajat ja klinikalla oli myös sellaisia cut-off-rajoja joilla on syntynyt terve lapsi. Toki yksilöllisiä vaihteluja on reilusti ja tuplaantuminen on tärkeämpää kuin alkuarvo.

Ekassa raskaudessa pp11 (3pv) viitearvorajaminimiksi sanottiin 70-170, silloin omani oli 279 eli onneksi yli minimirajan. Viimevuotisessa raskaudessa arvoni oli 4+5 212 ja tämän päivän ka. oli 940 ja minimiarvo jolla elävä lapsi oli syntynyt niin 345. Eli kannattaa kysyä klinikan viitearvot.

Täytyy varmaan skipata verikokeet, kaksi pitäisi ottaa varmaan ja siihen menisi jo yli 100e. Aika tiukoille jo vedetty hoitojen takia ja hurja miettiminen onkin miten saa ensi kuun luget rahoitettua. Jos verikoe olis ollut esim 25 e niin ehkä sen olisi saanut vielä nipistettyä.
 
Käyn ensi viikolla uudestaan verikokeissa. Ei tässä meinaa toivoa olla, mies raukka on toiveikas ja tutkii tilastoja. Vuotoja ei ole, maha kipuilee välillä. Samat oireet kuin aikaisemminkin! Felicitas neuvoi että jos haluaa verikokeen, voi olla yhteydessä keskussairaalan lääkäriin. Meillä on siis maksusitoumus.
Kiitos teille tsempeistä, ihania ootte:love:

@Haaveilija91 Mulla ensimmäinen IVF meneillään mutta lääkkeet vaikuttivat aikaistamalla kiertoa. Onko sulla kierto vieläkään alkanut?
Ei ole vaikka eilen ois pitäny alkaa. Ärsyttää. Viime kuussa oli sama ongelma
 
Voiko joku lisätä mut listoille, kun en näyttänyt siellä olevan?

Yritys alkanut 12/2013, 4. lapsi/ lahjamunasoluhoito tammikussa 2019.

@Mariah33 ja @WishingUponAStar pahoittelut negasta! Voin vain kuvitella kuinka raskasta on :( Voimia!

Onnittelut @gemmy, selvä plussa!

@AuroraK, saisko verikokeen ihan terveysasemalta? Toivottavasti raskaus jatkuu ja arvo plussaantuu! Tsemppiä.

Itse odotan kuukautisia, kohta alkaa estrogeenilääkitys ja siirto :) En ole ikinä odottanut kuukautisia näin paljon!
 
Voiko joku lisätä mut listoille, kun en näyttänyt siellä olevan?

Yritys alkanut 12/2013, 4. lapsi/ lahjamunasoluhoito tammikussa 2019.
Lisäsin sinut edellisen sivun listaan.

Muistin että kyselit aikaisemmin meidän lahjasolusuunnitelmista. Toistaiseksi asia on vielä kesken, koska odotellaan tulosta viimeisestä pas, mutta jos tämä päättyisi negaan, olisi valittava mennäänkö vielä viides kierros omilla soluilla vai joko ruvetaan miettimään lahjamunasoluasiaa. Mulla ikää sen verran, että omat munasolut varmasti ei ole parhaimmasta päästä. En ole vielä edes ehtinyt tutkia minkälainen prosessi lahjamunasolu on, jos jaksat, mua kiinnostaa mitä kaikkea prosessiin kuuluu, ennekuin siirtoon päästään?
 
Viimeksi muokattu:
Voiko joku lisätä mut listoille, kun en näyttänyt siellä olevan?

Yritys alkanut 12/2013, 4. lapsi/ lahjamunasoluhoito tammikussa 2019.

@Mariah33 ja @WishingUponAStar pahoittelut negasta! Voin vain kuvitella kuinka raskasta on :( Voimia!

Onnittelut @gemmy, selvä plussa!

@AuroraK, saisko verikokeen ihan terveysasemalta? Toivottavasti raskaus jatkuu ja arvo plussaantuu! Tsemppiä.

Itse odotan kuukautisia, kohta alkaa estrogeenilääkitys ja siirto :) En ole ikinä odottanut kuukautisia näin paljon!
Me ollaan aika samassa vaiheessa hoitoja. Mä odottelen kans kuukautisia edelleen, joiden alettua aloitan Progynovan käytön. Kuukautiset nyt kolme päivää myöhässä.
Tää on kyllä totta että ennen ei oo näin paljon niitä odotanut, kuin nyt!
Tsemppiä sinulle!
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@Haaveilija91 mulla oli ekan ivf-kierroksen jälkeen menkat 10pv myöhässä, tokassa oli tuoresiirto niin vähän eri juttu lääkkeineen, mutta nyt tässä kolmannessa hoitokierroksessa taas ilman tuoresiirtoa ja ne oli myöhässä 2-4-päivää. Syksyn varhasen keskenmenon takia jouduin odotteleen menkkoja toista kuukautta, mikä myöhästytti hoitoja ärsyttävästi. Toivottavasti pääset pian aloittamaan seuraavaa vaihetta!

On: mulla meneillään pasiin valmistautuminen, oon popsinut progynovaa jo useamman päivän. Ultrassa selviää sitten jatkot. Välillä käväisee mielessä, miten tätä jännitystä saisi lievennettyä. Tuntuu, että alkaa oleen kovat panokset, kun näiden kahden pakastetun mahdollisuuden jälkeen on kyllä sekä rahat finaalissa, että omien mahdollisuuksien realistinen miettiminen paikallaan (ikä, lahjamunasolut, muu mikä). Tähän asti on ollut aina seuraava suunnitelma valmiina ja se on auttanut pettymysten yli.
Te ketkä olette syöneet dhea:ta, oletteko jatkaneet syömistä keräyksen jälkeenkin pasiin asti?
Pahoittelut negojen saaneille ja voimia epäselvissä tilanteissa kamppaileville❣
 
@Haaveilija91 mulla oli ekan ivf-kierroksen jälkeen menkat 10pv myöhässä, tokassa oli tuoresiirto niin vähän eri juttu lääkkeineen, mutta nyt tässä kolmannessa hoitokierroksessa taas ilman tuoresiirtoa ja ne oli myöhässä 2-4-päivää. Syksyn varhasen keskenmenon takia jouduin odotteleen menkkoja toista kuukautta, mikä myöhästytti hoitoja ärsyttävästi. Toivottavasti pääset pian aloittamaan seuraavaa vaihetta!

On: mulla meneillään pasiin valmistautuminen, oon popsinut progynovaa jo useamman päivän. Ultrassa selviää sitten jatkot. Välillä käväisee mielessä, miten tätä jännitystä saisi lievennettyä. Tuntuu, että alkaa oleen kovat panokset, kun näiden kahden pakastetun mahdollisuuden jälkeen on kyllä sekä rahat finaalissa, että omien mahdollisuuksien realistinen miettiminen paikallaan (ikä, lahjamunasolut, muu mikä). Tähän asti on ollut aina seuraava suunnitelma valmiina ja se on auttanut pettymysten yli.
Te ketkä olette syöneet dhea:ta, oletteko jatkaneet syömistä keräyksen jälkeenkin pasiin asti?
Pahoittelut negojen saaneille ja voimia epäselvissä tilanteissa kamppaileville❣
Tuo on kyllä stressaavaa, kun tietää ettei pakkasessa ole montaa alkiota. Meillä on vaan tämä yksi. Ja eka hoitokerta kyseessä meillä. Muutenkin tämä odottaminen on hirveintä. Mistään käytetyistä hormoneista ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, joten ne olleet ”helppoja” mutta tämä tuskastuttava odottaminen on hermoja raastavaa toisinaan!

Kiva kuulla, ettei tää vuodon viivästyminen ole ihan epänormaalia. Seuraan jonkun päivän vielä tilannetta ja soittelen sitten Naikkarille ja kysyn miten kauan odotetaan vai otanko taas Terolutit avuksi, niinkuin viime kussakin. Silloin vuoto kylläkin alkoi, kun olin syönyt Teroluteja pari päivää. Olisivat siis kaiketi alkaneet ilman lääkkeitäkin siinä tapauksessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Lisäsin sinut edellisen sivun listaan.

Muistin että kyselit aikaisemmin meidän lahjasolusuunnitelmista. Toistaiseksi asia on vielä kesken, koska odotellaan tulosta viimeisestä pas, mutta jos tämä päättyisi negaan, olisi valittava mennäänkö vielä viides kierros omilla soluilla vai joko ruvetaan miettimään lahjamunasoluasiaa. Mulla ikää sen verran, että omat munasolut varmasti ei ole parhaimmasta päästä. En ole vielä edes ehtinyt tutkia minkälainen prosessi lahjamunasolu on, jos jaksat, mua kiinnostaa mitä kaikkea prosessiin kuuluu, ennekuin siirtoon päästään?
Kiitos. Me ollaan Dextralla hoidossa. Ensin pitää käydä psykologin luona neuvonnassa, kun luovutettuja soluja. Meillä oli puolen vuoden odotus ( odotuksessa suuria klinikkakohtaisia eroja). Lääkäri katsoi ominaisuuksi: pituus, hiusten väri ja silmien väri. Sovitaan hoito. Mulla alkaa nyt estrogeeni, munasolut punteerataan ja hedelmöitetään miehen siittiöillä. Meille tuoresiirto nelipäiväisellä alkiolla, jos kohdun tilanne otollinen. Ja sit vain toivotaan parasta
 
@Haaveilija91 mulla oli ekan ivf-kierroksen jälkeen menkat 10pv myöhässä, tokassa oli tuoresiirto niin vähän eri juttu lääkkeineen, mutta nyt tässä kolmannessa hoitokierroksessa taas ilman tuoresiirtoa ja ne oli myöhässä 2-4-päivää. Syksyn varhasen keskenmenon takia jouduin odotteleen menkkoja toista kuukautta, mikä myöhästytti hoitoja ärsyttävästi. Toivottavasti pääset pian aloittamaan seuraavaa vaihetta!

On: mulla meneillään pasiin valmistautuminen, oon popsinut progynovaa jo useamman päivän. Ultrassa selviää sitten jatkot. Välillä käväisee mielessä, miten tätä jännitystä saisi lievennettyä. Tuntuu, että alkaa oleen kovat panokset, kun näiden kahden pakastetun mahdollisuuden jälkeen on kyllä sekä rahat finaalissa, että omien mahdollisuuksien realistinen miettiminen paikallaan (ikä, lahjamunasolut, muu mikä). Tähän asti on ollut aina seuraava suunnitelma valmiina ja se on auttanut pettymysten yli.
Te ketkä olette syöneet dhea:ta, oletteko jatkaneet syömistä keräyksen jälkeenkin pasiin asti?
Pahoittelut negojen saaneille ja voimia epäselvissä tilanteissa kamppaileville❣
@Nipsu_78 - kaikkein parasta on, jos paaset ottamaan testosteronitestipaketin (verikoe), jonka perusteella voi paatella, kannattaako DHEA:a syoda. Itse otin sen nyt ja kun arvot olivat viitearvojen puitteissa (vaikkakin nayttivat olevan viitearvojen puitteiden sisalla aika alakantissa - Metformiini syo testosteronia kuulemma, tietenkin ihan ian lisaksi), laakari paatti, ettei tahan yritykseen DHEA:a. Ihan hyva nain, mutta siis kylla ensin tai alun perin jotenkin pelkasin, etta mitas jos ne toteaisikin, etta mulla olisi liian korkeat testosteroniarvot ja ettei sitten SIKSI siis olisi ollut tuon babyasian kanssa onnea... siis hiukan lapsellista ajattelua. :LOL: No, todellisuus ei kylla sitten taas ollut lahellakaan tuota ajatusta. :ROFLMAO: Olen itse muuten siis syonyt DHEA:a oikeastaan kaikissa paitsi ensimmaisessa tuoresiirrossa, siis myos PAS:eissa, aina lopettaen DHEA:n hyvissa ajoin ennen alkionsiirtoa. Mutta siis hoitojen valit soin sita myos.
 
Viimeksi muokattu:
@Ninnupinnu - ilmeisestikin aika samanlainen kuvio meilla molemmilla noissa uutuuslaakkeissa! Erona ainakin se, etta minun kasittaakseni pitaa pistaa Nivestim/granulosyyttiboostaaja ‘napapiikkina’, kun taas Sina ymmartaakseni sait sen kohtuun laakarin vastaanotolla.

Mita verenohennuscocktailia olet nyt siis kayttanyt? Oliko Sinulta testattu tappajasoluja/valkosoluja/hyytymistekijoita? Minulla on tuo Klexane napapiikkina, ei pienimolekyylinen hepariini (viime hoidossa oli myos vauva-aspiriinin, mutta laakari ei halunnut sita tahan hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
@Nipsu_78, viimesimmissä hoidoissa söin sitä ensin pari kuukautta kesän ajan ja lopetin ne piikkien alkaessa. Tuloksena 1 alkio pakkaseen, joka sekään ei jatkanu kehitystä sulatuksen jälkeen. Heikkoon tulokseen saattoi osin vaikuttaa myös huono valinta piikkilääkkeissä. Seuraavassa hoidossa jatkoin dhea:ta läpi piikkien, punktion ja aina ekoihin testeihin saakka, kun luin että niinkin voi tehdä. Lopetin vasta kun plussasta näkyi ensi merkit. Tästä hoidosta meni vielä toinenkin hyvä blasto pakkaseen.
 
Minulla alkoi kuukautiset!!! Olen niin onnellinen, huomenna alkaa estrogeeni ja ultra 11.1.. Toivottavasti kohtu reagoi suotuisasti lääkkeeseen ja pysytään aikataulussa. Mulla on painoindeksi 38, joten huolettaa, kuinka ylipaino vaikuttaa :( Onko muita ylipainoisia yrittäjiä ja millä indekseillä? Mitä lääkärit ovat sanoneet?
 

Yhteistyössä