IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    977
    @BlackCat mikäli he sinua onnittelivat niin silloin on ollut syytäkin. Ja todellisuudessa yksi arvo kertoo melkein vain sen, että oletko raskaana. Jos haluat varman päälle ottaa niin käy otattamassa uusi näyte vaikka muutaman päivän päästä. Silloin pystyy laskemaan (netistä löytyy 'beta doubling time' laskureita) tuplaantumisvauhdin, onko se normaali. Se tuplaantumisvauhti on paljon merkityksellisempää kuin yksittäinen verikokeen tulos.

2. kettuperhe

kettuperhe Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    105
    @Rusakkonen mulla oli vuosi sitten ennen hoitoa muistaakseni 3,5-4 väillä TSH. Aloitettiin 0,75 annoksella eli 3/4 aikuisten tabletti. Sitä siinä säädeltiin ees taas ettei joka päivä ollut sama annos. Ei mulla mennyt maha sekaisin (rautatabuista menee helposti), mutta tykytyksiä tuli alussa kun haettiin annosta. Otithan sen aamulla ennen aamupalaa hyvissä ajoin ja ilman muita tabuja?

Plussanneille tervetuloa odotusketjuun

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Katti75

Katti75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    187
    Joo @BlackCat komppaan @Mandala a: yksittäisellä arvolla on ihan huikea vaihteluväli silloinkin kun on normaali raskaus kyseessä. Uskon että voit olla hyvillä mielin. Jos askarruttaa niin ota ihmeessä se kakkostesti vielä.

Paljon onnea @Nomini, ihania uutisia! :love::love: @WishingUponAStar, @AuroraK, @Ninnupinnu ja @gemmy , onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun! @Mariah33 lle myös kylmiä hermoja! @justhope ja @hillan_kukka , toivottavasti menee ajoitukset nappiin niin ettei tule ylimääräisiä viiveitä siirtoon pääsyssä.

@millionnea ihana kuulla että päätitte jatkaa vielä! @Lallastiina , varmasti hyvä ajatus jatkaa vielä tutulla klinikalla kuin alkaa etsiä uutta suuresta määrästä, hyvä jos saat kaiken logistisesti järjestymään.

@Haaveilija91 , harmi kun ei vielä siirto onnistunut mutta varmasti se lääkkeellinen tuntuu turvallisemmalta jos on epävarmuutta siitä miten oma kierto käyttäytyy, tukilääkitykset jatkuu pidempään mutta eipä tarvi hermoilla follikkelin kokoa tai oviksen ajoitusta. @julie_ sama juttu, parempi pelata varman päälle. Jos puhuttiin rakkuloiden kasvatuksesta ja irrotuspiikistä, se kuulostaa modifoidulta luomukierrolta eikä varsinaisesti lääkkeelliseltä, sellaiseen minunkin siirtoni tehtiin, eli ovulaation induktio ja siihen siirretään. On kyllä tosi mukava tapa!

@Wintersun voi kunpa silloin helmikuussa saataisiin kerralla loput hoidettua, jos kolposkopiassa hoidettavaa on. Tsemppiä, varmasti on raskasta tällainen asioiden pitkittyminen varsinkin kun ei ole tietoa, milloin pääsette selville vesille.

@AnnaEe mikä sulla on tilanne? Kävitkö verikokeessa? @Nipsu_78 kovasti täällä toivon että blastoja olisi tullut.

Entä @Suvipilvi , onko vuoto vieläkään alkanut vai pitääkö kohtu muuten tyhjentää? Kovasti tsemppiä, tuo on tympeää hommaa. :(

• Tykkään Tykkään x 5
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  4. Ninnupinnu

Ninnupinnu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    54
    Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
    Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
    Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
    Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
    CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 2.PAS
    daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
    Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
    gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
    JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
    Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 4.ICSI
    julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
    KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
    Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? # 1. IVF / 1. PAS (lääk.)
    lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
    Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
    Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
    Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
    Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
    Neppari123 #2015 #2 #selittämätön # 2.IVF/ 1.PAS
    Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
    Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3. IVF
    Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
    nyuu # ? # 1. # matala AMH # 3. IVF
    Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
    Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
    Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 3.PAS
    Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
    Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi # 1. IVF
    Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
    Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
    Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
    Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa
    WishingUponAStar # 11/17 # 3. # ? #1. IVF

Piinailijat:
    AuroraK
    24.12. (5pvä)
    WishingUponAStar 26.12. (5pv)
    gemmy 30.12. (5pvä)
    Ninnupinnu 2.1. (6pvä)

:love: Plussat 2017 :love:
    Joulu:
    Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
    gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
    Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
    lullaby 7.IVF (5pv)
    Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
    Tammikuu:
    Ravishing (luomu)
    An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
    Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
    joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
    Helmikuu:
    Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
    Iiris80 1.IVF (5pv)
    kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
    Maaliskuu:
    Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
    Jantzu 3.ICSI (kem)
    Huhtikuu:
    Ckk 1.ICSI (5pv)
    Toivo2016 6.IVF (kem)
    mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
    Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
    kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
    An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
    Toukokuu:
    Voyage 2.ICSI (ku)
    Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
    Kesäkuu:
    Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
    Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
    Heinäkuu:
    Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
    BabyMaybe (luomu)
    Elokuu:
    -dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
    Syyskuu:
    Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
    rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
    Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
    Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
    Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
    atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
    Lokakuu:
    love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
    Marraskuu:
    adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
    hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
    vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
    Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
    Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
    Joulukuu:
    Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
    Nomini 1.IVF/1.PAS
    BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos!

Viimeksi muokattu: 25.12.2018
  5. -dino-

-dino- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    533
    @Ninnupinnu pisti silmään tuossa että pitäiskö plussanneet poistaa tuosta ekasta listauksesta :)

Hyvää joulunaikaa kaikille. ❤ Toivottavasti plussia tulee vielä loppuvuodesta ja ens vuonna sitte lopuillekki! ❤

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  6. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    Hei vaan kaikille! Tokkopa minua kukaan enää muistaa, kirjoittelin syssymmällä jonkin aikaa ja tässä hiljaiseloa viettänyt kun on puhti poissa näiden epäonnistuneiden hoitojen kanssa. Olen tätä palstaa säännöllisesti kuitenkin lukenut ja toivotan sydämestäni onnea kaikille onnistuneille ja rutkasti tsemppiä meille vielä hoidoissa räpiköiville!:geek:

Meidän tilanteesta nyt lyhyesti; marraskuussa oli 2. ICSI josta tuloksena yksi ainoa blasto, joka meni pakkaseen. Tarkoitus tehdä ERA-testi ennen alkionsiirtoa, tässä kuussa ei pystytty testiä vielä tekemään koska kroppani tuntuu olevan liian sekaisin, kehitellyt mm. isoja keltarauhaskystia(?)..

eli jos kroppa tästä toipuu niin tammikuussa ERA ja helmikuussa viimeisen alkion siirto. Jos siitä ei nappaa niin ollaankin tyhjän päällä, koska miehen siittiöt pakkasesta loppu eikä lisää saada. Että näin :(

Lämmintä joulua silti kaikille ja parempaa uutta vuotta! Ehkä palailen palstalle kun taas jotain tapahtuu, toivottavasti pian.

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  7. Katti75

Katti75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    187
    @Anemonee , toivon kovasti että tuosta blastosta tulisi teille tärppi. Hyvä että siirto tehdään ERA-tuloksen mukaan. Voisitteko harkita lahjasiittiöitä, jos pitäisi saada lisää alkioita?

8. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    @Katti75 kiitos, minäkin toivon tärppiä melkeempä enemmän kuin mitään muuta tällä hetkellä. Muistanko lukeneeni oikein vanhoista viesteistä, oliko sinulle tehty ERA..?
    Ja kyllähän me ollaan lahjasiittiöasiaa pureskeltu jo pitkään, pakko siihen varmaan on sitten ryhtyä jos ei omilla onnistu. Niin kova lapsenkaipuu meillä molemmilla. Vaikea asia sekin tulee tietysti olemaan :(

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Lallastiina

Lallastiina Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2015
    Saadut tykkäykset:
    263
    No niin, meillä alkaa nyt sitten heti uutena vuotena uudet kujeet, jos nyt haluaa hormonilääkityksiä sellaisiksi kutsua... :rolleyes: Aloitetaan siis 2. IVF, tällä kertaa pitkällä kaavalla. Sumuttelut Synarelalla alkaa heti 1.1. ja siitä sitten kattellaan, pistoslääkekin vaihtui Menopuriin 300:n annoksella.

Kaikille palstalaisille oikein hyvää ja rentouttavaa joulunaikaa, ja piinailijoille paljon jouluplussia. Ja meille muille yritystä jatkaville, toivottavasti ensi vuosi olisi monille meistä SE vuosi! :)(y)

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    118
    Kiitos @Mandala ja @Katti75 viisaista sanoistanne :love:
    Olen nyt päättänyt olla murehtimatta asiaa, johon en mitenkään voi itse vaikuttaa. Jos tämä ei jatku, niin sitten se ei jatku, mutta murehtiminenkaan ei asiaa miksikään muuta... Raskaana ollaan siis, niinhän ne testitkin sanovat :)

Ihanaa, että pääsette heti taas jatkamaan ja uusin kuvioin (y) @Lallastiina Toivottavasti pitkä hoito tuo vihdoin tuloksia!

Toivottavasti @Anemonee blastonne tarraa alkuvuodesta kovin kiinni :love:

Rauhallista ja ihanaa Joulua kaikille palstalaisille!
    Toivottavasti kaikki piinailijat saavat jouluplussan :love:

• Tykkään Tykkään x 4
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  11. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @Anemonee Meillä on lahjasiittiöt käytössä miehen kanssa. Meillä ei koskaan ollut muuta vaihtoehtoa, mutta ymmärrän, että varmaan tarvitsee asian käsittelyä teidän tilanteessa.

@Lallastiina Voi miten kivoja uutisia :) Toivottavasti nyt olisi hyvä kierto tulossa.

@BlackCat Onnea positiivisesta hcg-arvosta. Usko hoitajia, heillä on kyllä viitearvotlistat tietyille päiville eivätkä onnittelisi jos siihen ei olisi syytä.

Täällä tänään pp3 eikä enää jaksaisi millään odottaa, että pääsisi alkaa testaamaan :LOL: Onneksi joulu sentään tulee tänän. Ajattelin jo testailla 27.12. Silloin on pp8 eli voisi näkyäkin aivan hyvin jo 5 päiväinen blasto. Mulla on toiveet tosi korkealla, ehkä korkeammalla kuin koskaan ennen :barefoot::love: Mutta onhan siellä pakkasessa sitten vielä 13 alkiota jäljellä jos ei kuitenkaan tärppää.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  12. Mariah33

Mariah33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    67
    Tein testin nyt aamulla. Tulos on niin puhdas nega kuin olla ja voi. :cry: Tuo ei kyllä edes pyhällä hengellä muutu plussaksi aattoon mennessä. :cry::cry::cry:

Siirryn nuolemaan haavojani ja keräämään voimia mahdolliseen kolmanteen yritykseen (mikäli sitä mahdollisuutta ylipäätään meille enää suodaan)...

Toivon teille kaikille muille plussatuulia ja ihanaa, rakkauden täyteistä joulun aikaa! :love:

• En tykkää En tykkää x 8
    • List
  13. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @Mariah33 Voi ei :cry: Tsemppiä jatkoon teille ja hyvää joulua kaikesta huolimatta.

Mietin jo ihan hölmöjä, voiko saunassa käydä ennen testiä. Kun ei ole punktiota takana, ei kai se alkiota mitenkään vahingoittaisi? Mites estradotit ja sauna/ihon jäähtyminen pakkasella?

14. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    567
    @gemmy - ei kannata menna saunaan, kun mitaan lampotilan nousua ei sille alueelle tai koko kehoon pitaisi kasittaakseni laittaa, ainakin akupunktiosta/kiinalaisesta laaketieteesta otan taman opin.

15. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    118
    Mä taas oon käynyt nyt just ennen testiäkin aika paljonkin saunassa, kun olen palellu niin paljon.. En edes ajatellut ettei niin voisi tehdä :eek:

16. Rusakkonen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    567
    @BlackCat - varmasti kaikki on hyvin, kun kerran plussasit silti! :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Kiitos. Täytyy jättää joulusaunomiset vähemmälle. Oon ajatellut itsekseni, että sauna lisäisi raajojen lämpöä mikä taas akupunktiohoitajan mukaan on tärkeää, että kohtuunkin riittää verenkiertoa, ettei kaikki mene raajojen lämmittelyyn. Mutta ehkä väärin järkeilty :LOL:

Mulla on piinapäivien perusongelma. Lugesteron väsyttää niin paljon. Eilen klo 21 petiin ja klo 7 tuntui kuolemalta nousta ylös, vaikka 10 tunnin unien jälkeen sen ei pitäisi olla vaikeaa o_O

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  18. AuroraK

AuroraK Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    54
    @Mariah33 Voi harmi:( Tsemppiä jatkoon, toivottavasti ensi vuonna on onnea matkassa!:love:

Mä oon valvonut yöllä ja jännittänyt aivan valtavasti testaamista. Eilen olin niin janoinen että tuli juotua vähän väliä vettä. Lisäksi oli huimausta ja oon hengästynyt pienistä asioista. Aamuisin on ollut vähän etova olo. Mieliala on vaihdellut vähän väliä, tuntuuko olo raskaana olevalta!

Tein kuitenkin aamusta testin kädet täristen ja siihen piirtyi haalea viiva:love::love: Näkyi selvästi mutta paljon hennompi kontrolliviivaa. En pystynyt odottamaan aattoon. Nyt oon hermona että miten viiva vahvistuu. Nyt on menossa pp 10. Mies sanoi ettei kannata testailla jouluna uudestaan, pian hermoilee lisää. En muista kuinka tumma viiva esikoista odottaessa tuli, toki se oli luomuna että pystyykö vertailemaankaan.
    Nyt yritän rentoutua ja nauttia tästä viivasta!:barefoot:
    Oikein ihanaa joulua teille kaikille:love: Toivotaan kaikille onnea vauva-asioissa ensi vuodelle:love:

• Ihana! Ihana! x 7
    • Tykkään Tykkään x 2
    • List
  19. Rusakkonen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    567
    @gemmy - kannattaa tosiaan pitaa jalat lampimina, paksut sukat jalkaan ja sukat myos vuoteessa yolla. :) Keitot myos hyvia kohdunkin alueen lampimana pitamiseen.

20. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @AuroraK Oi miten ihanaa :love::love: Onnea kovasti, ihana joululahja!! Opin mun vuoden takaisesta tuulimunaraskaudesta sen, että viivan vahvuus ei kyllä aina kerro yhtään mitään. Aika hailakka viiva oli mullakin ja silti hcg oli 593. Siis olin kuvitellut, että se on jotain alle 50 luokkaa. Kannattaa olla testaamatta jouluna ja sitten päivän päästä voi nähdä onko testi tummentunut.

21. love-

love- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.08.2013
    Saadut tykkäykset:
    259
    Itsehän en tiennyt ettei sais saunoo tms, mutta siirtoaamuna minä kyllä kävin saunassa rentoutumassa ja pesulla. Plussa tuli siitä siirrosta. En siis usko että kamalasti haittaa on jos ei tunti tolkulla kylve.. Siirtojen jälkeenki ihan normisti oon kyl saunonu ja nautin aina kuumista suihkuista. Mut kuumahauteet yms oon jättänyt pois käytöstä (ennen ollut tapana särkyjä ehkäistä kauratyynyllä). Tsemppiä @gemmy ! (y)

Onnea kaikille plussanneille! :love: ihania joululahjoja olette siis jo saaneet. :)

Suuret pahoittelut kaikille teille joilla on ollut vastoinkäymisiä ja huonoja uutisia. :(

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! ❤

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  22. Rusakkonen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    567
    @love- - ennen siirtoa tosiaan akupunktiossakin voidaan lampolampulla lammittaa vatsan aluetta. Siirron jalkeen ei oma hoitajani tekisi sita enaa.

Lopulta plussa tulee, jos se on tarkoitettu, eika tule, jos ei ole tarkoitettu, eika kumpaankaan suuntaan ihminen itse sita juttua sitten pysty pakottamaan. Itse yritan valttaa sellaisia juttuja, jotka voivat tietoni mukaan aiheuttaa harmia ja joita en ehdottomasti tarvitse ja joita pystyn valttamaan, mutta joku muu voi ratkaista asian ihan eri tavalla ja “menestya paremmin”, jos nyt tuota kliseista analogiaa pystyy kayttamaan. Enka mina toisaalta pysty esimerkiksi syomaan taydellisen oikeaoppisen hyvin, mutta toiset toki pystyvat taydelliseen alkaliinidieettiin yms. Ehka mina kuitenkin sitten vaan tarvitsen joitain juttuja muita enemman, kun lahtokohdat ovat minulla vaikeammat. Tosin saunoista yms. kuumuudesta loytyy googlaamalla lukuisia artikkeleita, joten jokainen voi itse tutkia ja loytaa juuri sen itselle sopivan vastauksen. -En onneksi edes ikina sauno, joten omalla kohdallani tuo nimenomainen uhraus ei ole suuri. :) Plussatuulia kaikille! :)

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
    Viimeksi muokattu: 23.12.2018
  23. Roxanne

Roxanne Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.11.2015
    Saadut tykkäykset:
    472
    Saunomisasiaan pikainen kommentti: Mulle on aina sanottu klinikalla, että alkionsiirron jälkeen saa ja kannattaa elää täysin normaalia elämää. Alkio on siellä kohdun uumenissa niin hyvässä suojassa, ettei juuri mitkään omat tekemiset ja tekemättä jättämiset siihen vaikuta. Itse alkio (ja jossain määrin kohdun olosuhteekin) sitten määräävät sen, miten käy. Kannattaa myös muistaa, että suurin osa maailman naisista ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä olevansa raskaana ja elää ihan normaalisti, ja silti maailmaan putkahtelee vauvoja koko ajan. :)

Jokainen tietenkin tekee niin kuin itse parhaaksi näkee, kuten Rusakkonenkin sanoi, eikä varovaisuudesta ole mitään haittaa. Jos jonkun asian välttäminen tuo itselle luottavaisemman olon, niin sitten kannattaa toki toimia niin. (y)

Ihanaa joulun aikaa ja plussia toivon kaikille täällä! :love:

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  24. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    55
    Täällä olen jännäillyt muiden, varsinkin piinailijoiden, puolesta jospa moni plussaisi! @AuroraK :love: ihanaa! Oma kiertoni näyttäisi edelleen olevan sekaisin, menkkoja taas odottelen. Tänään jo luulin että alkoivat, mutta olikin vain joku kummallinen pieni liraus, joka sitten loppui. Haluaisin niin kovasti jo päästä siirtoon! Sain pari (vai kolme?) viikkoa sitten loppuneesta hoidosta kaksi blastoa pakkaseen! Molemmat vähän hitaampaa porukkaa eli 6-päiväisiä. Kolmatta kasvateltiin seitsemättä päivää ja se hyytyi ja hylättiin.
    Sama tulos kuin edellisessä hoidossa kesällä. Tosin silloin toinen onnistunut blasto taisikin olla 5pv ja se siirrettiin suoraan.
    @Mariah33 pahoitteluni! Toivottavasti ajatukset pääsevät pian kohti uutta ja sitten lopulta kohti onnistumisia.
    Tunnelmallisia päiviä kaikille:)

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  25. Mariah33

Mariah33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    67
    Virallinen testipäivä ja nega eli jos joku päivittää listaa niin mut saisi poistaa piinailijoista. :( En tiedä saadaanko me sitä 3. mahdollisuutta enää, joten ei tarvitse vielä ainakaan päivittää nimimerkin kohtaan 3. hoitoa... Katsotaan sitten kuinka sen kanssa käy. (n) Toivottavasti kuitenkin saataisiin vielä se yksi mahdollisuus... Vähän niin kuin ”kolmas kerta toden sanoo”...

@AuroraK (y) :love:

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen