IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Meillä on kans jo 3 ivf-hoitoa takana. Eli tästä hoidosta meni 1 pakkaseen,mutta vain 3-soluinen, joten tuskin tulee sulatusta kestämään. Ensi vuonna varmaan sitten yksityiselle kokeilemaan onnea, sillä eivät julkiselle enää ota... Täällä kans tuon ivf:n ongelma ehkä nimenomaan kiinnittyminen. 1 ivf-hoidossa 3 pas- negaa. 2. hoidossa tuoresiirto vain- nega ja tämä 3. hoito - tulossa nega ja PAS:iin tuskin päästään
 
Heips kaikki! Onnea vielä plussanneille ja kovasti voimia muille <3 Olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta ollut jotenkin niin väsynyt, etten ole saanut mitään kommentoitua. Ja kun itsellä menossa nyt PAS-kierto, niin alkukierto on ollut vaan Estradot-laastarin vaihtoa masuun.

Taas kävi niin, kuin IVF-kierrossakin. Nyt kp 9 alkoi tuhruvuoto ja alavatsakivut. En tiedä tuleeko se limakalvo taas pois, kuten IVF-kierrossakin ja taaskaan ei päästäisi edes yrittämään siirtoa. Miten tää voi olla tällaista! :(
 
Timjami ja Untuvikko :hug: samaa täällä mietin kun huomasin että kaikki täällä tähän mennessä plussanneet on onnistuneet jo ekalla ivf/icsi-kerralla... Onneks mulla on kuitenkin hyvä ystävä, jolla tärppäsi vasta kolmannesta (ja heilläkin hyviä alkioita vähän), se luo vähän uskoa.

Mä muistan lukeneeni jostain, että raskauden alkamisessa 75 % on kiinni alkiosta ja 25 % limakalvosta ja että yleensäkin alkion laatu on se kaikista tärkein tekijä. Olin myös hämmästynyt kun luin, että Ruotsissa syntyi ensimmäinen vauva siirretystä kohdusta ja kohtu oli siirretty tälle äidille 61-vuotiaalta sukulaisnaiselta! Kohdun iällä ei näytä olevan juuri väliä.

Omaa napaa: mä olen myös ollut allapäin, menkkojen esioireet näkyvissä (täällä ei siis oo edes mikään hoitokierto meneillään mut jotenkin oon onnistunut kaikista faktoista huolimatta kehittämään toiveita luomuplussasta). Jotenkin toi ihan tavallinen menkkojen alkaminenkin aina heittää lapsettomuuden päin naamaa, kun kuitenkin on ovistikkujen kanssa tehty parhaamme...

Eilen illalla valitin synkkänä miehelle että miksi meidän pitää ehdoin tahdoin mennä sinne seuraavaan icsiin saamaan luultavasti uudestaan turpiimme. Tulee niin riittämätön ja epäonnistunut olo. Jos ei olis tätä vauvakuumetta/lapsettomuutta niin voisin olla paljon tyytyväisempi itseeni ja elämääni. Mutta kun kuitenkin molemmat toivotaan lasta niin paljon, niin täytyy tätä uskaltaa yrittää pettymyksien uhallakin, ja iän takia sitä on pakko yrittää heti kun mahdollista.

Luis, voi ei, pidetään peukkuja että tällä kerralla käy kuitenkin paremmin!

StellaI onnea hoitoon!
 
Voimia Timjami, Untuvikko ja Luis :hug:


Täällä toinen Ultra takana. Vasemmalla 4 follikkelia ja oikealla 3, joista molemmilla puolen yksi joka ei todennäköisesti "ehdi mukaan". Saalis ei mikään kaiken kauhea ole, mutta josko sieltä edes se yksi tuottaisi tulosta. 10-14 mm välillä olivat nuo "toivonkipinät". Puregon annostus pysyy samana ja meinasi että maanantaina voisi olla punktio jos kasvavat samaa tahtia. Seuraava ultra ois sitten perjantaina. Pientä nippailua on havaittavissa ja jännittää mitä tuleman pitää.

Mie hermoilen taas aivan mahdottomasti. Tekis mieli itkeä. Mullahan on molemmat munasarjat saaneet osumaa kohdunulkoisissa raskauksissa. Onneksi meillä on tuo ISCI mahdollisuus laitettu tuohon IVF:n rinnalle.
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei taas!

Kovasti onnea AUkko :flower: :heart:

Ja huhh, voimia kaikille, tuntuupa monella olevan kovin harmittavia ja negatiivisia oloja :hug:

Omanapaa, mullakin tänään toinen ultra takana. Meillä kasvaa oikealla puolen 10 kappaletta 10-15mm follikkelia ja vasemmalla 9 kpl 8-12mm! Mulla meinas onnen kyynel vierähtää silmästä kun lääkäri luetteli mittaa toisen perään, enkä oikeasti ollut uskoa että näin kivasti kasvaa.. Onhan toki ollutkin alavatsa ihan pinkeänä, eikä nyt näköjään mikään ihme :p :) Puregon annosta laskettiin, aloitettiin 150iUlla ja nyt jatkuu 100iUlla, on kyllä todella iloinen mieli!

Nenna81 Meillä näköjään täsmälleen samaan aikaan tapahtuu kaikki, meillä tosin punktiota suuniteltiin tiistaille, mutta sekin varmistuu perjantain ultrassa.. :) Ja pidän todella kovasti peukkuja sulle, vaikka folleja ei nyt kymmenittäin ole mutta jospa olisivat sitten parempi laatuisia kaikkiaan :hug:
 
Kiitos EukkoI :hug: Samoissa mennään :) Sinulla näyttäs hyvin kasvavan follikkelit. Mulla on Puregon annostus ollut alusta lähtien 225iu. Mistäs sitten johtuneekaan heikohko saalis. Vaikka nyt masentaakin, niin pitäs yrittää ajatella positiivisesti. Optimistisena pysyminen on kyllä nyt todella haastavaa järkyttävän väsymyksen vuoksi.
 
Joo, toivotaan että munaset vaan on sitten myös laadultaan yhtä hyviä ja saatais alkioitakin aikaseksi :) Mä olin aluks tosi pettynyt, että puregon annos oli "niin pieni" ja luotto siihen että se riittää oli olematon, mutta todella ne lääkärit osaa sen arvioida ja todella ylläri mulle että siellä noinkin mahtavasti oli kasvanu folleja!

Meillähän ei edes sitä perinteistä maljalla hedelmöittämistä vissiin yritetä, vaan suoraan koitetaan ICSIllä.. Mutta miehellä ei ole kahdessa siemennestenäytteessä ollut kummassakaan lainkaan liikkuvia simppoja
 
Onnea AUkko! Eikä mitään huonoja omatuntoja, pitkän tien olet kulkenut ja onnesi ansainnut!

Stella, ei oo totta, samoissa näemmä mennään tässäkin hoidossa! Mullakin alkaa huomenna pistokset ja ens maanantaina kp 7 eka ultra :D Tiiä vaikka maattas punktioitavana yhtä aikaa Väestöliitolla :)

Eukko, onpas hyvät tulokset ultrassa! Peukut pystyssä, että lopullinen saalis olisi myös noin mahtava :)

Nenna81, hyvin sinullakin folleja kuitenkin. Ei se määrä vaan se laatu. Tsemppiä loppuhoitoon!

Huomenna siis pistellään puregonia, 150 ui:lla alkaa ja parin päivän päästä 125 iu. Tämä kuulemma siksi, kun normikierrossa ovis on aika myöhään, niin saadaan alun isolla annostuksella kasvamaan paremmin.. Menkat alkoi eilen, enkä ollut varma miten lasketaan, kun jos kunnon vuoto alkaa kuuden jälkeen illalla, lasketaan kp 1 seuraavaksi päiväksi. Tiputtelu alkoi mulla siis päivällä ja kunnon vuoto vasta kuuden jälkeen, niin laskin, että tänään vasta kp 1. Toivottavasti meni oikeen... Kuinkahan tarkkaa tuo sitten on?

Toiveikas olen edelleen, mutta masistelu ja ahdistuskin on tullut kuvioihin. Viikonloppuna itkeskelläkin piti. Mutta onneksi tää hoito menee nopsaan, loppujen lopuksi muutaman viikon päästä tää on jo ohi :)
 
Luis: En tiedä mitä sanoisin, olen tosi pahoillani puolestasi jos limakalvo taas karkaa. Tuntuu varmasti turhauttavalta kun on ongelma jota on vaikea korjata (vai onko näin?). Toivotaan nyt kuitenkin, että jäisi vain tuhruvuodoksi. Jaksamisia :hug:

Stella ja Lauriska: Tsemppiä pistoksiin ja toivottavasti teillä tulee hyvin ja sopiva määrä rakkuloita :)

Valvon täällä sydän syrjälläni, oikea jalka on kipuillut koko päivän ja nyt kun olin nukkumana käymässä niin särky äityi pahaksi. Kun on Puregon-lääke niin heti tietysti tuli mieleen kauhea sana veritulppa. Tietääkö joku onko veritulppa yleinen riski? Mahdollisesti olen myös istunut huonosti työpaikan kakalla tuolilla, mutta uni ei nyt tule silmään. Vai voisko munasarjatkin säteillä jotenkin jalkaan??? Vasen puoli kipeä, eikös se sitten säteile juurikin oikeaan jalkaan? Pitäisiköhän tässä aamusella käydä kuitenkin jossain näyttämässä. Turvotusta ei ole, mutta pistävä kipu kuitenkin.

Kävin maanantaina ultrassa ja eihän ne rakkulat vieläkään olleet erityisemmin kasvaneet. Kaksi isompaa oli luokkaa 9 mm ja pienemmän 5-8 mm (vasemmalla 14 ja oikealla 9). Niistä ei tiedä lähteekö kasvamaan. Puregon nostettiin nyt 125 iu -> 175 iu ja torstaina katsotaan miten on käynyt. Punktio on ensi viikolla jos jotain kerättävää on. Alavatsa on kyllä alkanut olla etenevässä määrin kipeä ja kiristävä, josko se olisi merkki edes muutaman kasvusta. Toivotaan niin. Tässä on jo 11 päivää pistelty ja olisin toivonut punktiota enemmän tälle viikolle.
 
Kovasti jaksamista kaikille :hug:

Kiitos Ullariikka =)

Hienoa EukkoI! =)

Viiva84: Kiitti tsempistä =) Voi kunpa edes jokunen folli ottais oikein kunnon kasvuspurtin, piän peukkuja!

Lauriska: Ei oo tosi :D Iiiiiiikkkk :D Toivottavasti saadaan plussatkin yhtäaikaa ja äkkiä ;) Inssikierron alussa hoitaja sanoi, ettei se ole niin yhen päivän päälle. En tiiä sitten, onko näissä hoidoissa tarkempaa. Ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla ratkaisevaa merkitystä. Mutta enivei, oikein olit mielestäni laskenu.
 
Untuvikko voihan harmin paikka, jospa kuitenkin toivoa olisi vielä! :hug:

Luis siis voi perhana sitä sun limakalvoa, toivottavasti ei vuoda pois!! Toivottavasti löytyy keino pitää se kasassa, jotta pääsette siirtoon, kannattaa kuumottaa lääkäreitä oikein kunnolla asiasta koska onhan tuo nyt aika pirun ikävää!

Timjami :hug: toivoisin kovasti testin yllättävän sut iloisesti!

Eukko hieno tulos! :) toivotaan että iloiset uutiset jatkuu myös hedelmöittymisen jälkeen!

viiva jos on veritulpan riskiä niin kyllä varmasti kannattaa lääkäriin olla yhteydessä tavalla tai toisella! toivon todellakin, että pääsette siirtoon asti, että saatte tarpeeksi munasoluja! on tämä muutenkin tarpeeksi rankkaa sekoittaa kroppa täysin lääkkeillä jos ei pääse siirtoon asti. On kyllä huomannut just siinä ekassa tuoresiirtokierrossa, että jokaista eri askelta sai kyllä jännittää ihan huolella; onnistuuko tämä tai tuo vaihe, entä jos ei onnistu jne jne.

Nenna voi hyvinkin ehtiä mukaan vielä ne pienemmätkin. Mullakin oli ultran perusteella usea solu sen kokoinen, että lääkäri sanoi niiden olevan varmasti "valmiit" vasta keskiviikkona, mutta kun isoin osa oli sen kokoisia että tiistaiksi sopisi punktio niin tiistailla sitten mentiin. Ja oli sitten kuitenkin koko ultrassa laskettu satsi ollutkin valmis kerättäväksi tiistaina.

Stellalle ja Lauriskalle tsemppiä hoitoihin :)
 
Ja vuoto alkoi, ihan niin kuin kroppaa olin viime päivinä kuulostellut. Lugesteronia olisi vielä pe-aamuun asti jäljellä ja täytyy se kuulemma sinne asti käyttää. Eli luget ei pitäneet vuotoa poissa. Kiinnitymiskipuja oli viikko sitten, mut ei vaan tartu :(
 
Voi harmi Timjami :( oletteko yksityisellä vai julkisella hoidoissa? ehkä yksityisellä helpommin sitten kokeillaan kiinnittymistä tukemaan erilaisia lääkkeitä mitä julkisella ei mikä on vähän harmi juttu kun itse julkisella puolella ja meillä lääkäri sanoi kysyttäessä että kortisonia yms ei kyllä määrätä kiinnittymistä tukemaan koska niistä ei ole sitä kuuluisaa aukotonta todistusta... huoh.
 
Ollaan yksityisellä, täytyy kysyä ensi rundilla mitä vielä voi kokeilla esim. se joku stimulaatio edellisen kierron lopussa että tulisi tasalaatuisempia munasoluja. Nyt oli vaan yksi johtofollikkeli ja muut pienempiä ja vain se yksi edes hedelmöittyi.
 
Todella ikävää Timjami! En tiedä ootko lukenut mun ihan ekoja kommentointeja mutta mä käyn hierojalla, joka tekee myös akupunktiohoitoja ja se sanoi, että akupuntiolla voidaan auttaa kiinnittymistä. Meillä ei vielä ole hoito edes alkanut mutta mä olen jo varannut ajan ekaan akupunktioon...

ON: Onko kenelläkään tietoa!! Kysyin kyllä äsken meidän lääkäriltä sähköpostitse mutta vastaus tietenkin tuntuu kestävän. Kävin tänään hammaslääkärissä ja ne totes, että mun paikka oli irronnut ja sen alle oli syntynyt reikä joka vaatii jo juurihoidon ja se on joulukuussa. Meidän eka hoitokierros on suunniteltu tämän kuun loppuun mutta onko tolla juurihoidolla nyt jotain vaikutusta tähän asiaan?? Siirtääkö se nyt meidän hoidon ensi vuodelle? Kai niitä nyt voidaan raskaana olevillekin tehdä? Siis yritän nyt ajatella tietenkin positiivisesti, että totta kai meillä natsaa heti ekalla kerralla.
 
No hitsi, mun sisko sai 4v sitten 2.icsillä pojan ja siinä kierrossa se just kävi akupunktiossa... Toi on ollut takaraivossa niin nyt täytyy toteuttaa, kaikki keinot käyttöön, greippimehu, e-vitamiini on jo listalla.
 
Vastaan itse itselleni. Tampereelta soitettiin ja sanottiin, että tällaisessa tilanteessa on suuri infektioriski ja se on riski myös raskaudelle. Eli ensin hampaat kuntoon ja sitten vasta hoitoon. ITKU! Nyt miksittelen ja hakkaan päätäni seinään. Miksi en voinut aiemmin mennä hampilekurille? Miksi mun hampaan pitää olla juuri nyt tollases kunnos kun aiemmin ne on ollut paikkaus ja menoksi -kunnos?

Eli älkää naiset tehkö niin kuin minä! Käykää hyvissä ajoin hoitamassa hampaanne, ennen raskautumisen suunnittelua ja raskautumista.

Kaikeksi ihanuudeksi mies ilmoitti käyneensä myös lääkärillä => oikean käden hauis irti luusta --> leikkaus tulossa vielä tämän vuoden puolella. Aivan kuin pelkästään siinä ei olisi tarpeeksi kestämistä, että sitä lasta ei normisti tule niin nyt vielä kaikki nämä tähän murehdittavaksi.

Anteeksi tämä purkaus. Tiedän, että osalla teistä on vielä isommat murheet mutta nyt vain piti saada johonkin tämä harmistuminen purettua.
 
Voi Astrea harmi miten ajoitukset menee päällekkäin noin :(

Tuosta akupunktiosta haluaisin kysyä kun kiinnostaa kovasti tulevaa PASia silmällä pitäen. Tiedättekö missä vaiheessa kiertoa sitä pitäisi siinä hoidossa käydä? Mulla ovulaatiota vasta alan kohta testaamaan joten ehkä tässä ehtisi vielä.
 
Mandala Mulla se akupunktio aika varattiin 3-5 pvää ennen oletettua ovulaatiota ja sanoi, että opettaa mihin tyrkätä neuloja tai painella sormella (en oikein tiedä kumpaa) vielä alkion siirron jälkeenkin. Vissiin vaikutusta on vaikka sen tekis viikkoa ennenkin. Mut kannattaa varmaan kysyä siltä kenelle aikoo mennä.
 
Mä laitoinkin jo meiliä sille kellä viimeksi olen käynyt (ennen mun laparoskopiaa 2012), oli mahtava tyyppi muutenkin; kiinalaiseen lääketieteeseen ja akupunktioon erikoistunut kaveri. Jospa vaikka vielä ehtisin käymään siellä tässä hoidossa :)

Kiitos neuvosta ja muistutuksesta :D
 
VERITULPASTA, jos VIIVA kipu jatkuu niin ilman muuta soita lääkärille. Todennäköisesti jos jalka ei ole turvoksissa tai muuta oiretta ei ole niin selviät säikähdyksellä. Näissä hoidoissa on kohonnut veritulppariski, mutta se ei ole mitään verrattuna siihen, miten koholla veritulppariski on raskauden lopussa. Elikkä tulppariskiä maksimoimaan :)

Mitä SARAHILLE kuuluu, toivottavasti olet kateissa hyvien uutisten vuoksi.

HAMPAAT hoidatin, ku hammaslääkärituttu sanoi että tulehdus hampaissa voi olla lapsettomuuden syy. Voi kurjuus Astrea, voiko sen juurihoidon tehdä nopeasti yksityisellä? Ei tarvis siirtää hoitoa? Vai tarviiko miehen leikkauksenki takia siirtää jokatapauksessa?

Täälä odotetaan kuukautisia, tulis jo se PAS.
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...ProgynovaLuget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Piinailijat


-jennica- 16.10

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 

Yhteistyössä