IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ovalia ja muut tätä tarvivat.. :hug:
StellaI, todella hieno tulos sillä solumäärällä!
Jaksamista siirtojen tuloksia piinaileville!
Lugen unohduksesta tai loppumisesta, en usko että on kovinkaan vaarallista jos kerran jää laittamatta tai menee vajaa annos, mulla pitäny olla lääkkeellisissä kierroissa pari päivää ilman mitään ennenkun vuoto alkanu negan jälkeen.. eli aika monet annokset pitäs unohtaa että vaikuttas.
Kiitos Mandala, Lauriska, EukkoI ja muut ketkä oli huomioinu... :flower:

Mulla on myös ollu parissa siirrossa ne minidisperiinit, ja kai niiden tosiaan ois tarkotus ohentaa verta jos siellä on jotain pikku kökköjä jotka saattas huonontaa kiinnittymistä. Viimesimmässä tosin ei ollu, eikä mulla oo todettu mitään häikkää hyytymistekijöissä, ja kun plussa tuli ilman niitä, niin ei kai niitä enää oteta mukaan. Mulla jäi iso kasa vanheneen, ja oon käyttäny niitä ihan päänsärkyyn useempia kappaleita 50mg, ja tehonnu hyvin vaikka päiväys jo menny.

Sarah85, sielläpä jännä tilanne! Siirrettiinkö teille 2 alkioo? Jospa se oli toinen vain mikä tuli pois ja toinen vielä ois jääny sinne =) toivottavasti kokeen tulos vahvistaa asian!
Mä en edes mielestäni pahemmin hehkutellu sitä plussaa, mutta tuli melko (liian) paljo kirjoteltua jo tuolla odotuspuolellakin... ja miten tympeetä oli joutua palaan tänne takasin, et eipä se pilvilinnoista rysähdys sen helpompaa silti ollu. ;( miten sinne enää uskaltas edes mennäkään jos joskus vielä kävis niin..

Tervetuloa reason ja muut uudet!

Tossa nyt sitten kivasti jo laskeskelin että tietenkin ovulaatio saattaa nyt tulla sitten jo viikonloppuna, siis "väärään" aikaan sunnuntaina kp14, mikä tarkottaa sitä että siirto ei onnistuis tähän kiertoon vaikka kaikki oiskin muuten kunnossa, tuskin näissä hommissa hirveesti joustovaraa on, päivällä sinne tänne.. alkaa tuntua jo suorastaan ihmeeltä jos pääsee siirtoon sen reilu parin viikon päästä :/ molemmat alkiot on siis 6 päiväsiä, eli siirto ois tasan viikon päästä o-plussasta. Jos niitä ois enempi jäljellä (tai tulis seuraavassa hoidossa.. joo, niin varmaan..) niin vois kokeilla vielä lääkekiertojakin epävarmalta näyttävissä ajotuksissa, mutta niille harvoille vähille haluis antaa ne parhaat mahdolliset olot, ja tuntuu että mulla sellaset voi olla vain luomukierroissa.

Miten pitkään muilla on tullu normaalia runsaampia kuukautisia km:n jälkeen? Tuntuu että mulla on vielä siltäkin osin sekasin... on se hienoo kun fyysiseen toipumiseenki menee kauemmin kun ite raskaus kesti.
 
reason Tervetuloa :wave:


PP8 "jo" menossa. Eilen illalla mies totesi että mun tissit on turvonneet. Itse en tosin huomaa eroa, mutta kaipa se niin sitten on. Nyt aamusella tuli ensin sinkuvaa kirkasta limaa ja sen jälkeen kirkasta verta, vähän jopa siteelle asti. Mies tosin lohdutti että hoitajahan sanoi että jos tulee vuotoa niin se on ihan normaalia. Mie olin varmaan niin jännittynyt siinä tilanteessa etten tällaista muista. Eikä mulla kyllä koskaan oo alkanut vuoto ennenaikojaan.

Huh, tullu nukuttuakin niin huonosti kun jänskättää niin tää raskautuminen kuin sekin että mies lähtee 2 viikoksi reissuun. Me ei olla oltu yhdessäolon aikana ku 2 yötä erossa. Ehkä tää tekee hyvääkin, saa nähä. Nyt olo on kuiten todella haikee. Ja jos nyt ei tärppääkkään. Inhottaa ajatuskin siitä että sen surun kanssa on ns. yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Millon Nenna meinaat uskaltautua testaamaan?

Mä olen 60% varma raskaudesta tällä hetkellä.Keskiviikko iltana alkoi huono olo,sen jälkeen tissit kipeyty ja korventaa kokoajan.Vähän väliä kaon.Vihlontaa on reippaalla kädellä ja tänä aamuna alko taas tutut kuumat aallot.

Kaikki nämä edellä mainitut oli myös tuoresiirron jälkeen,josta plussasin elokuussa.

Kuitenkin olen varautunu,ei tipaha sitten korkeelta ja kovaa,sen verran hyvin on muistissa vielä tuo kohdunulkoinen :)

Tsemii piinailijat!Ja tietty muut myös!
 
Wau mikä piiiiitkä piinailijoiden lista! olen oikeasti aivan äimistynyt jos ei noin isosta porukasta joku plussaa!!! toivottavasti useampikin!

Läiti hyvältä kuulostaa!! :D

Ja Stellalle onnea kyytiläisestä!! :heart:
 
Lauriska: Voi ei, mä masennuin tosta hemoglobiinijutusta. Mulla on kerran ollut "matala" hemoglobiini, se oli silloin 143. Yleensä aina 155-160 ja nyt tietysti aloin miettiä sen vaikutusta ja olisinko tarvinut jotain tuollaista aspiriinia kanssa. No ei voi enää mitään. Käyn usein verenluovutuksessa, mutta sekään ei notkauta hemoglobiinia kuin noin 5 yksikköä alaspäin hetkellisesti. Ehkä tästä täytyisi kysäistä lääkäriltä.

Luis: Ei ole oikein mitään tuntemuksia. Mulla tulee Lugeista tosi voimakkaasti tissit kipeäksi ja kasvaa aina 1,5-kuppikokoa (ihanaa). Muutenkin tätä kyllä ennen kuukautisia. Vatsassa on kivistänyt tosi paljon eristyisesti eilen. Melkein tuntuu, että kuukautiset tulisi ja se vähän pelottaakin. Ehkä ne haluaisi sieltä tulla, mutta luget estää. En tiedä. Tänään vasta se pp4. Onko sulla veritesti tuolloin 31.10?
Mulla on kuitenkin joku tunne, että olisko onnistunut, mutta ehkä se on vain toiveajattelua.

Stella: Ihanaa, että pääsitte siirtoon. Sylla on hyvä asenne kyllä. Mäkin olen mennyt ihan asioiden edelle ja kuvittelen, että olisin jo raskaana. Olen laskenut milloin äitiysloma alkaisi ja kaikkea muuta typerää :ashamed: Toisaalta olen miettinyt, että nää on niitä ainoita aikoja jolloin saa haaveilla, ehkä se on sallittu. Aika pitkäle sun testipäivä meni. Onko kotitesti vai veritesti?

Läiti: Kuulostaa melkoisen hyvältä. Toivotaan parasta :)

Onko kenelläkään tietoa paljonko HCG-veritesti maksaa? Noin about...mietin tässä onko enemmän 20 e vai 100 e. Toki vaihtelee varmasti eri puljujen kesken. OIkeesti mun tekisi mieli alkaa jo testailla, vaikka on vasta pp4 :LOL: Ehkä pitäisi vähän rauhoittua..
 
Läiti Tänään sain pidettyä vielä näppini erossa, mutta kyllä mie varmaan huomenna testaan. Niin, onhan mullaki ollu pientä etovaa oloa, mutta vika voi olla korvien välissä, ei ois eka kerta :LOL: Niin joo, jos raskausoireita etsii ja miettimällä miettii niin onhan mulla ollu vilunväristyksiä (tulee ihan ykskaks esim. lämpimän peiton alla) ja nenän tukkoisuutta ilman flunssan oireita.

Äitiyslomasta ym. Ette oo ainoita. Mieki oon jo laskenu koska ois LA ja äippäloma alkais. Oon jo menny niin pitkälle että suunnitellu kevät- ja kesälomatkin jo raskauden mukaan :whistle: :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Lauriska ja viiva84: Itsekin sen vuoksi kyselin tuota miniaspirin + paksu very -asiaa, kun mullakin hemoglobiini on viimeksi mitattuna ollut 143!

Viiva84: Mullakin nuo luget taitaa aiheuttaa pientä rintojen aristusta, mutta muuten ei oo kyllä mitään oireita. Oon jotenkin niin varma, että se elohiiri oli epäonnistunut kiinnittymisyritys, kun kaikissa hoitokierroissa se on tullut.

Miettinyt olen sellaista, että mitä siihen kiinnittymiseen voisi saada avuksi? Kun mulla on kuitenkin kaksi autoimmuunisairautta (vai luokitellaanko ne sellaisiksi) eli endometrioosi ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Olisiko esim. kortisonista apua? Mikä se gonapeptyl on?

risukasa: Pidän kovasti sulle peukkuja, että pääsisit siihen siirtoon. Onko keskenmenon jälkeen paremmat mahdollisuudet tulla helpommin raskaaksi?

Stella: Ihan mahtavaa, että pääsitte siirtoon! Paljon onnea kyytiläisistä! :heart: Millaiset alkiot sulle siirrettiin? :)
 
Viimeksi muokattu:
Stella, onnea kahdesta pienestä! <3 minäkin pidän peukkuja, että toinen saisi kasvaa vähän isommaksi ja tulla teidän luo :)

Viiva ja Luis, en tiiä onko hemoglobiini yksistään "paksun veren" aiheuttaja, vai oliko mulla syynä sen määräämiseen myös ne trombosyytit. Onko teillä testattu niitä? Mulla ne oli ainakin niissä perusverikokeissa, mitä tehtiin kun eka kerran menin tk:een. Mut jos epäilyttää tai stressaa niin senkun marssitte apteekkiin ja ostatte paketin. Minä syön 100 mg/päivä. Ei tarvi sitte miettiä onko siitä kiinni :) ei tuosta tuolla annoksella haittaakaan varmasti ole, ei kai sitä muuten määrättäisi! Luis, tuo gonapeptyl auttaa kiinnittymistä. Oon yrittänyt etsiskellä tietoa, että mitä se oikeestaan tekee, mutta löysin vaan, että se tekee kohdun vastaanottavammaksi.

Vaikka kuinka vannoin, etten kyttäile oireita, niin pakko kuitenkin raportoida :D eilen oli jomotteli alavatsaa ja alaselkä oli kipeä, vähän niinku menkkojen aikaan. En tiiä, voiko kiinnittämisestä tulla ees tommosia oireita. Maha oli myös eilen turvonnu, mutta ehkä se johtu gonapeptylin pistämisestä.. Hui, oottepa rohkeita kun ootte ko katellu äitiysloma aikoja sun muita :) minä en kyllä uskalla. En ois halunnu tietää ees laskettua aikaa mutta hoitaja oli kirjottanu sen johonki lappuun :D
 
Gonapeptyl toimii samoin kuin pregnyl käytetään sekä irrottamiseen ja tukemiseen.Tuoresiirrossa mulla oli pregnyl tukemassa ja punktiossa irrotuspiikkinä gonapetyl ja nyt PASsissa gonapeptyl tukemassa.
Irrotuspiikkinä gonapeptyl hellempi,joten jos on hyperin riski,niin käytetään mielellään sitä(lääkärin mukaan pregnyl avittaa hyperin syntymistä vain lisää).Mulla valikoitu PCO:n takia gonapeptyl irrotukseen.
 
viiva84 Mulla maksoi 22e.

Luis Niin sitä on jostain lukenu, mutta en tiedä sitten päteekö näissä hoidoissa.. ja miten monta kiertoo eteenpäin. Edellisessä nyt ois ollu pitkästä aikaa se teoreettinen luomumahdollisuuskin, vaan eipä "yllättäen" tapahtunu mitään. En tiedä voiko sitä alkukierron imunäytettä pitää myös "raapasuna" kun pyöritteli sitä putkee siellä niin että klimppi irtos.
Mulla on ollu kiinnittymisen tukena 2 viimesimmässä gonapeptyl, ja jossain aiemmissa kokeiltu kortisonia ja tosiaan samalla vielä minidisperiinejä (näitä ei viimesimmässä josta +, eli vain gonapeptyl). Lisäks vitamiineja, mm. e:tä ja magnesiumia.
Ilmeisesti gonapeptyl (samoin kun synarela?) aktivoi kohdussa jotain reseptoreja tms., sellasta muistasin lukeneeni.

Ahdistaa miettiäkin jotain laskettuja aikoja tai neuvolan ajanvarauksia.. jälkitarkastuksessa kyselin millonka on viimesin aika mennä eka käynnille. Jotenki ois parempi ehkä ettei tietäs mitään LA niin tarkkaan, nytkin jo masentaa tarpeeks se LA minkä ois pitäny olla 4 kk päästä. No se päivä ei katoo muistista mihkään kun pojalla on samana päivänä synttärit. Aina varmaan miettii että ne ois nyt niin ja niin monta vuotta, jos ois..
No joo, täysin turhaa pohdiskelua tässä vaiheessa ku ei tiedä edes näkeekö sitä plussaaka enää ikinä.
 
Viimeksi muokattu:
Risukasa Meillä ois ollu LA syyskuussa jos edellisen raskauden suhteen ois menny kaikki putkeen. Haikee olo, mutta mies on yrittänyt lohduttaa mua ajatuksella että niin ei ollut tarkoitettu. Se on täysin varma että se meidän lapsen on tarkoitus syntyä enskesänä. Nyt on kyllä elämässä meneillään sellainen "voittoputki", että nyt jaksan jo itsekin tähän uskoa. Meillä ois tullu veljen lapsen kanssa ikäeroa vajaa kk. Hetki sitä ehdittiinkin yhdessä iloita, ennenkuin se onni meiltä riistettiin.
 
risukasa: Kiitos =) Positiivinen yllätys kyllä olikin. Piän peukkuja, että pääset siirtoon =) Muistaakseni kahdet runsaammat menkat tuli km:n jälkeen. Tsemppiä oloihin :hug: Osaan kuvitella tuota ahdistuksen tunnetta ja jossittelua ja ja ja... Itelläkin olisi ollut siis LA marraskuussa jos kaikki olisi mennyt hyvin. Toivottavasti meidänkin aika vielä tulee :heart:

Mandala: :heart:

viiva: Kiitti =) Kotitestiin on tyytyminen, automaattisesti ei pääse verille.

Minäkin oon laskeskellut :ashamed: Tosin osittain käytännön syistä kun mulla on kuntoutus/uudelleenkouluttautuminen suunnitteilla. Jos pääsen kouluun, opinnot alkaisivat tammikuussa. Jos tästä varsinainen raskaus tulee, niin suurin riskiraja olisi ylittynyt sopivasti jouluna, mieletön joululahja.

Luis: Kiitos :heart: Molemmat oli kakkosluokkaa. Toinen oli hyvä ja toinen vähän huonompi, jota ei siis kannattanut alkaa pakastamaan, vaan siirrettiin samalla. Samat autoimmuunisairaudet löytyy myös täältä. Yhteen väliin mietin kovastikin kiinnittymisjuttuja, kortisonia yms. Ei kuitenkaan tullut kysyttyä siitä vielä, vaan Gonapeptylillä mennään.

Mutta sitten vielä miniaspriinista Kääk! Mun hb on yleensä aina yli 150! Viimeksi 156. Keväällä runsaan km -vuodonkin jälkeen muistaakseni 138. Trombosyyttiarvo on tosin aina ollut nätisti viitearvojen keskellä. Kysäisen nuista molemmista lääkkeistä jos toivottua tulosta ei nyt tulekaan.

Lauriska: Kiitos :heart: Samaa toivon siulle :heart: Oireet kuulostaa lupaavalta. Kohta minäkin oon taas samassa seurassa eli oireita kyttäämässä :D

Sarjassamme Stellan tyhmät kysymykset: Mihin PAS:ssa tarvitaan ovulaatiota? Keltarauhasen toimintaanko? Miksei silloinkin voi käyttää lugepalleroita tms.? (V*ttu että on älykäs olo :D)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Nenna ja Stella! Ei voi oikein sanoo että "kiva" kun on muitakin jotka on kokenu sen pahimman näiden hoitojen lisäks.. mutta lohdullistahan se on ettei oo ainoo joka tietää mitä sekin on.
Stella, hyvä kysymys :) kaipa anovulatoorinen kierto sitten katotaan liian epävarmaks ja huonoks että kannattas siirtää, vaikka eiks sitä vois sitten vaan laittaa isompaa lugeannosta (pientä määräähän käytetään oman kr-toiminnan tukena) ja ottaa zumenonitkin vielä mukaan ettei alkais vuotaa ennenaikojaan..?
 
Stella: Mulla ei oo ees tota gonapeptyliä, joten pitää sitten seuraavaan siirtoon, jos sellainen joskus koittaa, kysyä noita juttuja. Ja oon miettinyt samaa, että miksi PAS:ssa tarvitaan ovulaatio. Tai siis luonnollisen kierron PAS:ssa. Voisiko se liittyä siihen, että ovulatorisessa kierrossa hormoniarvot on paremmat, kuin anovulatorisessa. Ja sitten limakalvo kasvaa ovulaatioon asti ja alkaa ovulation jälkeen tiivistyä, muttei enää paksuunnu. Mulla nyt siis lääkkeellinen PAS ja tässä ovulaatiota ei ole.

Onko sulle Stella tehty laparoskopia? Minkälaiset sun kilppariarvot on nyt?
 
Viimeksi muokattu:
Stella mä tiedän tän :) Mulle tehdään lääkkeellinen PAS, luomuPASsissa kroppa toimii niinkuin kuuluukin ja irronneen munarakkulan paikkaan syntyy keltarauhanen joka pitää yllä raskautta, kunnes istukka ottaa vastuun. Lääkkeellisessä mulla juurikin estrogeeni ja lugepallurat, niinku risukasaarveli. Estrogeeni (zumenon) pitää ovulaation poissa ja sitten tarvittavat raskaushormonit pumpataan ulkopuolelta ainakin viikolle 10 asti. Sitä en tosin ole ymmärtänyt mitä HAITTAA ovulaatiosta olisi lääkkeelliseen PASiin tietääkö joku? Multa oikein ultralla katsottiin, että onhan munasarjat varmasti "unessa".
Ensimmäisen lugepalleromöhnän housuista kaivaneena ajattalen tässä nyt että tyhmä tyhmä tyhmä minä, miksi otin lääkkeellisen PASsin kun musta ei ole kerta löydetty vikaa ja nyt saan stressata lääkkeitten muistamista hyvässä lykyssä kolme kertaa päivässä kolme kuukautta. Mutta toisaalta Risukasa, tiedän kans ton tunteen kun kierto uhkaa valua hukkaan viikonlopun takia (selvisin aikoinaan inseminaatioon täpärästi). Ja sanoin lääkärille, että en halua stressata niitä viikonloppuja. Toivotaan Risukasa, että pääset siirtoon!
Huippujuttu Stella, että pääsitte siirtoon, ja 2-luokan alkiot on hyviä! (Meillä pakkasessa 3-luokan alkioita ja niitäkin kuulemma kannattaa siirtää). Ja Luis, sun limakalvoa oon seuraillu tiiviisti! Mahtavaa, että on saatu pysymään!
Läiti :heart: Niin se varmaan on että kyllä nainen tietää, varsinkin kun on ennenkin alkuraskauden kokenut :) pidän sulle peukkuja mutta kyllä kuulostaa hyvältä!

Ja muut piinailijat :popcorn: Pidän peukkuja ja seuraan päivittäin raporttejanne puhelimesta - en vaan jaksa alkaa sillä kirjautumaan, mutta olette ajatuksissani! Kivaa lukea kaikkien teidän oireista ja oireettomuuksista :) Jos sulatuksesta selviävät, liityn tiistaina piinailijoihin :) Vihdoin!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ajattelin teiltä kysyä jos osaisitte auttaa mua =). Me ollaan tosiaan Tays:n PGH:lla hoidossa, onkohan kukaan muu? Meillä saatiin 1. IVF:stä (vain) 2 alkiota joista toinen siirrettiin maanantaina ja toinen pakastettiin. Jos me jouduttaisiin toiseen hoitoon lähtemään niin kuin pian Tays:ssa mahdollista päästä? Laittavatko jonottamaan alusta? Ihanaa jos joku osaisi vastata :heart:. En viitsi polille soittaa ja kysyä kun kuitenkin vielä varhaisessa vaiheessa tätä pohdin. Toivekkaita ollaan kun saatiin kaksi alkiota ja ne oli hyvin jakautunut. Siirrettiin ja pakastettiin 8 soluisena top alkiona. Valitettavasti vaan niin usein pettynyt että ei uskalla täysin luottaa onnistumiseen :|.
 
risukasa: Joo, tiän mitä tarkoitat. Sitä ei toivois pahimmalle vihamiehellekään, mutta silti se on lohdullista jos joku muukin on kokenut saman. Ristiriitaista.

Luis: Toivottavasti tämä siirto tuottaa teille toivottua tulosta :heart: Sitten ei tarvi kuutioida enää näitä kiinnittymis- ym. juttuja. Joo, mulle tehtiin laparoskopia elokuussa 2013. Se vei suurinpiirtein vuodeksi kivut ja vuotohäiriöt (eli tosi niukka ja lyhyt vuoto) pois. Ovat nyt valitettavasti hiipineet takaisin : / Mulla todettiin varsinainen endo lievänä, mutta kiinnikkeisyyttä oli paljon. Sitten vielä kilppareista: keväällä TSH 0,15 ja T4V 18. Nyt viime kuussa TSH 0,43 ja T4V 14. TPO-vasta-aineet kokoajan olleet yli 1300.

Kiitos vastauksista pas/ovulaatio -hommaan. Nyt oon taas vähän viisaampi :D

Retikka: :heart: Niin on, itse asiassa hoitaja sanoi, että 2-luokan alkioilla raskaudutaan kaikista eniten =) Peukut täällä pystyssä teijän pakkasukkojen (tai -akkojen ;)) selviytymisen puolesta :heart:

kutsu: Kiitos, mutta jätän tällä kertaa väliin. Ylläpidän yhtä kerhoa ja kuulun toiseenkin salaiseen ryhmään. Sitten kun vielä notkun tässä ketjussa, niin muistettavaa piisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilija87 Olin Taysissa aiemmin ja viimeks 2010, yks kierto vaan piti olla välissä tuoresiirrosta seuranneen vuodon jälkeen, johon ois voinu yrittää pas:ia. Tosin kun lueskelin vanhaa kalenteria, niin sitä punktiokiertoo seuras joku omituinen 64 päiväseks venähtäny megakierto ja lopulta kuukautiset käynnistettiin primolutilla. Tätä seuraavassa mokasin kun otin ihan liian pientä zumenon-annosta ja limis oli ultrassa surkee 4mm.. sitten taas primolutkuuri ja odottaan seuraavaa kiertoo, mihin se sit vasta voitiin tehdä.
Eli ei tosiaan tarvi jonottaa alusta ja niin kauan kun varsinaiseen ivf:ään =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos risukasa vastauksesta :) kirjotin ehkä hieman epäymmärrettävästi. Juu se meneeki niin että tuoresiirron jälkeen on yks taukokierto ja sitten pas mutta mun pointti olikin se että jos joudutaan menemään uuteen keräykseen asti niin heittääkö ne sitten jonon hännille? Meillähän ei tämän tuoresiirron jälkeen ole kuin se yks pas jos alkio kestää sulatuksen. Toivottavasti nyt kirjoitin vähän selvemmin :)
 
Ahaa, okei :) joo, siis uutta ivf-kierrosta joutuu valitettavasti jonottaan uudestaan.. mutta jonojen pituudethan vaihtelee eri aikoina, esim. mulla sillon 2010 pas-negan jälkeen oli vaan pari kk välissä ja pääsin alottaan uutta hoitoo.. ja siihen tuli vielä kesäsulkukin joka viivytti alotusta, silti seuraava punktio oli alle 3kk päästä edellisestä negasta.
Pariin aiempaan joutu jonottaan kumpaankin noin 4kk.
 
Pp9 ja tyylipuhdas nega testattu davidilla. Eipähän ainakaan tullut yllätyksenä tämän oireettomuuden kanssa. Menkat pitäisi alkaa vasta 4pvän päästä mutta kyllä se aika siirtopäivästå enemmän merkkaa kuin normikierron aikataulut. Taas sama ärsytys nostaa päätä kun lutinuksen kuitenkin laitoin, että onpa turhaa.

Piinalijakaimani Nenna, sun pitää nyt kyllä ehdottomasti plussata :D ja mielellään vaikka koko muukin piinailijaporukka!
 
Voi Mandala! Kurjaa :( toisaalta on tuoreena mielessä tuo Sarahin yllätys. Mutta niin kait se on että monilla on tuolloin näkynyt. Toivotaan silti parasta.

Mitäs muut piinailijat, mikä oiretilanne?

KUTSU en mäkään taida lähteä kirjautumaan, ku tässä ketjussa on kivaa just se että voi nopeasti puhelimella bussissa zekata kuulumiset ilman kirjautumista, mikä ainaki mun puhelimella on hiukka työlästä.
 
Moikka!

Mandala
voi itku :ashamed:

Ei vaihtunut ihmeplussaksi meillä, eli PP9, nega, pp11 nega ja pp 12 alkoi kauhee vuoto :'(

Me päätimme asian niin, että jos 7 (hyvistä) alkionsiirrosta saimme yhden lapsen, niin meille ei ole toista tarkoitettukkaan. Meille on liian suuri rahasumma tuo noin 6000e joka tulisi yksityisellä maksamaan pelkästä yrityksestä joka ei kuitenkaan takaa hyvää lopputulosta.. Toki jos joku mulle sanoisi että seuraavasta tärppää niin antaisin vaikka koko omaisuuteni, mutta kun mikään ei ole varmaa :snotty: Mun mies sanoi, että eikö nyt voitas lakata odotamasta "sitä" seuraavaa hoitoa ja alkaa elää tätä elämää täysillä, joten sen me nyt aijomme tehdä :) Jos saan lottovoiton joskus niin ehkä palailen siten tänne, mutta toki ketään teistä ei silloin enää ole täällä :D

Oikein paljon onnea ja tsemppiä kaikille hoitoihin! Etenkin niille jotka sitä pikkuykköstä yrittävät :heart:

Käyn vielä kurkkimassa teidän kuulumiset ja sitten jätän palstan :)
:wave:
 

Yhteistyössä