IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Moi,
yritin nyt päivittää itseni tohon piinailijoiden listaan mukaan, en tosin tiedä että mikä tuo päivämäärä on siinä perässä? :D Siis mitä siihen laitan?

Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15.
...elonva, puregon, pregnyl+luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2PAS 12/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Progesterone.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Piinailijat

Misericordia 27.11

Bessonnitsa 19.12

Plussanneet

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
 
Viimeksi muokattu:
Toi on niin tuttua toi oireiden kyttääminen... Eilen oli virallinen testipäivä klinikan mukaan, mutta crinonea on torstaihin asti niin jos sitä torstaina uskaltaisi testata. ..

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja hurjasti onnea plussanneille ! ! :)
 
Hirmuisesti hermoja ja onnea piinalijoille- ja kaikille muillakkin tapaileen erikohdassa oleville :) onpas rauatset hermot sulla hiippis!!:)
Täällä kivut jatkuu yhä, Hcg oli noussut loppuviikolla kyllä onneksi. Perjantaina pääse ultraan jo että nähdään onko siellä mitään ja onko oikeassa paikassa! Jännittää hurjasti..vieläkään oikein tahdo uskoa plussaa todeksi!

Täällä yhä päivittäin lueskelen kuulumisia! Se ois kyllä niin hienoa kun sais off-napin päähän oireiden & olojen tutkailuun! Miehille se on aika paljon helpompaa miettiä muutenkin muita asioita jne hoitojen aikana mutta ole siinä sitten miettimättä kum kaikki tapahtuu omassa kropassa ja lääkkeet aiheuttaa jos jonkinlaisia oloja/vihlasuja/tunteita jne jne..!!
Luisille piti vielä kommentoida että toivottavasti lääkäriltä löytys jotain ideoita/konsteja tohon!!

Ja henrietalle vielä tätäkin kautta onnittelut <3

Mari&myttynen 5+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hiippiksellä on tosiaan rautaiset hermot, onko sulla mitään oireita?

Mari32: Ihana kuulla, että raskaus on alkanut ja hcg noussut. Tsemppiä ultraan!

Taisi omat oireilut loppua ennen kuin alkoivatkaan. Kun on 2 kertaa kokenut kemiallisen raskauden ja oireet ovat niissäkin olleet selvästi normikiertoa poikkeavia, niin kyllä tää peli taitaa olla tältä siirrolta selvä. En tiedä mitä ne maanantain menkkakivut ja se yksittäinen tuikkaisu alavatsalla olivat?! Yrittikö ehkä kiinnittyä, koska kiinnittymisen olis pitäny tapahtua just maanantain aikoihin.
Hirmuinen väsymys ollut päällä, eilen piti ottaa 20min päikkärit töistä tullessa ja aamulla ei meinaa saada itseään ylös sängystä. Mutta tätä väsymystä on ollut jo viimeisen kuukauden ajan, pitäis varmaan hb mennä mittauttamaan...
 
Mari onnea odotukseen, hienoa kuulla että kaikki on mennyt hyvin :heart: minä myös tykkään lukea onnistumisista, antaa toivoa :)

jennica pidän peukkuja sulle, toivotaan että yllättäisi sittenkin! :hug:

Virittelisin vähän vanhaakin vanhempaa aihepiiriä. Eli kikkakolmoset. Mitä kikkakolmosia te olette käyttäneet hoidoissa, jos mitään?
Mä ajattelin, että jotain kiinnittymisen tukemista olisi ehkä järkevä ajatella sen lutinuksen lisäksi. Olisiko se sitten pieni lasi punkkua siirron jälkeen vai miniaspiriini vain. Ovulaatiokin tuli jo, joten sitä varten ei enää oikein ehdi tehdä mitään, eikä limistä varten :D

Te ketkä olette miniaspiriinia ottaneet siirron jälkeen, mikä annos on ollut käytössä? Entä mitä muita edes on mitä siirron jälkeen voisi kokeilla?
 
Viimeksi muokattu:
ON: Punktio takana, yks etappi taas saavutettu :) Punktiossa saatiin seitsemän munasolua, mikä oli ihan positiivinen yllätys - jotenkin ajateltiin miehen kans että jos löytyy viis niin se on hyvä.
Itse punktio oli kohdallani suht kivuton operaatio. Pari kertaa nipisti kovempaa, mutta sain lisää lääkettä niin ei voi kivuliaaksi toimenpiteeksi sanoa. Nyt sitten lepoa muutama päivä, ja toivotaan ettei polilta soiteta - aikoivat soittaa vain siinä tapauksessa että siirtoon ei päästä. Perjantaina mennään hakemaan kyytiläinen jos siis kaikki menee putkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea kaikille omiin vaiheisiin, hienoo että saatu nyt useita hyviäkin uutisia tänne!

Mandala, mulla on ollu 2 siirrossa minidisperiini 50mg tabletti/päivä ja kortisoni Prednisolon 2x5mg /päivä alkionsiirrosta alkaen. Gonapeptyl ollu parissa viime siirrossa. Lisäks oon ominpäin syöny isolla annoksella E-vitamiinia endomyrkkyjen neutralointiin ja magnesiumia kohdun rentouttamiseen. On sitä punaviiniäkin tainnu lasillisen joskus ottaa jos on ollu tarjolla.. niin ja ei orgasmeja siirron jälkeen.
 
risukasa onko tuo 'ei orgasmeja' ihan itse päättelemä vai lääkärin suosittelema? ja oletko ilman orgasmeja siis ihan siirrosta testiin asti?
Ei kyllä hirveän paljon sänkyhommat ole ensimmäisenä mielessä siirron jälkeen kun alushousut täynnä valkoista puuroa, mutta kyllä sitä joskus on jotain jossain välissä on ollut :D
 
Mandala Ei kai siihen mitään virallista suositusta oo, :D jostain foorumeilta lukenu että muutkin miettiny samaa ja joillain suosituspapereissa ollu että "on syytä välttää sukupuoliyhteyttä, noin viikon ajan alkion siirrosta" (orgasmista ei tosin sanottu mitään). Tietenkin ainakin ite haluan välttää riskiä et omalla toiminnalla saattas heikentää kiinnittymistä, aiheuttas irtoomisen tms. En tiä johtuuko endosta mutta yleensäkin loppukierrossa orgasmien jälkeen tulee muutamaks minuutiks inhottavia selkäjomotuksia eli oon päätelly että kun paikat supistelee, se ärsyttää endopesäkkeitä, myrkkyjä vuotaa ja prostaglandiini aiheuttaa vielä lisää kohdun supistelua..
Joo, aina ilman orgasmeja testiin saakka, ja viimeks plussan jälkeen tietysti siitä eteenkin päin. Luonnollisestikaan negojen ja km:n toteemisen jälkeen ei sit aikoihin oo kiinnostanukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla uskalsin vihdoin viimein testata mitä siellä mahassa on tapahtunut. Plussa sieltä tuli <3
Ei kestänyt hermot kattoo tikkua vaan jätin sen vessaa ja puhelimeen ajastus 3min ja sitten pelonsekaisintuntein vessaan kurkkaamaan tulos...
Soitin jo klinikalle, nyt siis menossa 4+3... vielä odottelen että sieltä soitetaan jatkanko vielä crinonea (tälle illalle on vielä) vai saanko lopettaa sen tähän iltaan. Hirveesti ei vielä uskalla tuulettaa, mielessä on vielä niin hyvin kesäinen keskenmeno.

Käyn jatkossakin kyllä lukemassa kuulumisia, tsemppiä kaikille ja hirveesti Plussatuulia <3
 
Mä en ees muuten ikinä oo aatellu tota orgasmi-juttua, oon kyllä ihan normisti antanut mennä jos siltä on tuntunut :D
Mulla ei onneks endo oo enää nyt vaivannut, mutta pahimmillaan esti seksiä melkein kokonaan kun olin niin kipeä... kolme kk ennen ekaa leikkausta vedin burana 800 2 -4 kpl per päivä. Ei ollu eroa oliko menkat vai ei aina oli ihan hirvee kivut, menkka - aikaan tietty viel pahemmat. Kaks kertaa on leikattu, ja nyt viimeinen raskaus oli kuivattanut loput munasarjojen pesäkkeistä.. ei tietty tähystetty oo mutta enää ei ultrassa mitää näkyny :)
 
Onnea Hiippis! Me mennään sit sun kaa samoissa, mullakin tänään 4+ 3 :)

Itse tosiaan verikokeessa kävin aamulla ja tulos 171, raskaana kuulemma siis ollaan. Itseä vaan kovasti alkoi mietityttämään kun keväällä kskenmenneessä oli samoilla päivillä arvo n. 300 ettei ennakois jotain huonoa.. Koko ajan pitää jotain jännittää! Tukilääkkeet jatkuu ja vu varattuna 8.1. Silloin 8+2. Tämä omasta halusta vasta niin myöhään kun keväällä sykkeet näkyi ja kaikki ok 7+2 ultrassa mutta oli kuitenkin keskeytynyt viikolla 8+ ja tänä todettiin sitten vasta nt-ultrassa. Pitää nyt testailla vielä ettei lähde viiva haalistumaan.

Osaatteko sanoa että jos raskaus menee kesken niin lähteekö siis viivat haalistumaan
varmasti kun hcg ei enää nouse vaan pysyykö ennallaan? Toinen kysmys ( en muistanut hoitajalta kysyä) että kun tukilääkkeet käytössä niin jos tulee keskenmeno niin estääkö ne sitten myös sen keskenmenovuodon tulon?
 
Kiitos :)
Henrietta, mulla on polilla ultra 9.1. Haluun kyllä ehkä silti käydä yksityisellä sit tässä välissä. Mullakin oli keskenmeno, joka oli siis keskeytynyt. 8+3 viikolla oli loppunut kehitys joka huomattiin 11+3 viikolla neuvolalääkärissä.
Mulla loppuu crinone tänään ja sit ei tarttekaa lisää hakea :)
 
Hei kaikki! Saakos täältä sivusta vielä liittyä seuraan..? :)

Täällä siis kolmannen ICSI:n piinapäivä 0 menossa, eli tänään siirrettiin kaksi alkiota, nelisoluinen ja viisisoluinen (Usko ja Toivo ^^).

Meillä on ollut aika pitkä ja kivinen tie ( kuten varmaan kaikilla täällä). Meillä siis hoidot aloitettu kohta nelisen vuotta sitten, miehellä sairaus joka aiheuttaa siittiötömyyden ja minulla PCOS. Siittiöitä löydettiin kuitenkin aikanaan ihmeen kaupalla kivesbiobsiassa n. 50 kpl. Minulla munasoluja tullut aina reippaasti, mutta vain yksi on aina päästy siirtämään, eli tämä on nyt kolmas ICSI ja kolmas siirto. Nyt ovat siittiöt loppuneet, eli tämä on sitten viimeinen kerta kaikin puolin.. Tapaninpäivänä saa kuulemma testailla, mutta enköhän mene jo hiljakseen testailemaan aikaisemminkin jotta tiedän varautua tulokseen..

Loppuun olisi pari kysymystä; tietääkö kukaan kahden alkion siirroista, näkyykö testissä aikaisemmin? Miten voisi edistää kiinnittymistä, ottamalla punkkua pari desiä iltaisin? Onhan nuo poppakonstit vähän hölmöjä, mutta auttavat henkisesti kun on muka tehnyt jotain.. : )
 
  • Tykkää
Reactions: peejii73
täällä ois toinenkin halukas liittymään vielä :)

Siinä vaiheessa mennään että Menopur piikitys meneillään 8tta päivää, eka ultra näytti 6 rakkulaa ja huomenna toinen ultra.
Mun endometrioosi on syypää luomusti onnistumattomuuteen,sitä on leikottukin laparoskopiassa pari kertaa ja nytkin siellä pullistelee vasemmalla puolen uusi endometriooma, mutta alkoivat silti yrittään kun ikää sen verran jo että tämä viimeinen mahis julkisella puolella.(41)
Olen tosin ollut raskaana 26vuotiaana ihan luomusti, mutta se keskeytettiin silloisen kumppanin vaatimuksesta, mutta ensimmäiseksi tätä voi kuitenkin luonnehtia.
Mukava löytää tällaista vertaistukea :)
 
Onnea hiippis ja Henrietta plussista! <3

Ja tervetuloa Electric blue! Kyllä tänne sekaan mahtuu. Teillä on kyllä aika hurja tilanne. Toivon kovasti, että tämä kerta toisi teille sen kauan kaivatun lahjan!

Kahden alkion siirrossa hcg-arvot voivat alkaa nousta nopeammin (ja loogistahan se olisi), mutta se on ilmeisesti tosi yksilöllistä. Testaamalla se vaan selviää...

Täällä päin maailmaa kai sitä päivittäistä punaviinilasillista melkeinpä suositellaan piinaviikkojen aikana. Tuosta orgasmikiellosta minäkin muistan lukeneeni, mutta eipä se kieltämättä muutenkaan ole ollut ekana mielessä punktion ja siirron jälkeisissä olotilassa... Luin toisaalta jonkin artikkelin, jossa pareja suositeltiin heti siirron jälkeen harrastamaan seksiä, koska miehen sperma vaikuttaa kuulemma suotuisasti alkion kehitykseen. Tutkimus oli tehty muistaakseni Tanskassa ja siinä todettiin, että ne parit, jotka harrastivat seksiä siirron sikaan, tulivat todennäköisemmin raskaiksi...

Välillä kyllä tuntuu, että raskautuminen on niin monen asian yhteensattuma, että on suoranainen ihme, että siinä kukaan ylipäätään onnistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: peejii73
Tuntuu että seksi on viimeinen asia mikä liittyy lapsen saamiseen. En näe yhteyttä. En tiedä miten muut niitä tekee.

Ihana lukea kaikkien kertomuksia, onnittelut plussanneille, haleja pettyneille ja tervetuloa uudet!

Täällä pistellään Menopuria kuudetta päivää annoksella 200 ja siis 3.icsi suunnitteilla ensi keskiviikoksi. Mitään ei saatu pakkaseen edellisistä kerroista, ekassa siirrettiin keväällä 5-päiväinen blasto ja alkusyksystä 2-päiväinen kun muita ei ollut. :( Tiistaina ultrassa oli vasemmalla vain yksi isompi, oikealla kaksi isompaa ja pieniä, huomenaamulla toinen ultra. Menkat totesin alkaneeksi perjantaiaamuna ja Menopur aloitetaan aina toisen kiertopäivän iltana, mutta mulla on vain 25pv kierto, niin veikkaan että ois kyllä pitänyt aloittaa jo perjantai-iltana, kun nyt Menopur kasvattaa taas vaan johtofolleja. Eka Orgalutran menee kanssa tänään. Uskoa ei oikein ole, 4.icsi ensi vuonna, mut sit ehkä täytyy ymmärtää luovuttaa.

Poppakonstit on nyt kolmannella kierroksella tehokäytössä: D-vitamiini, Multivita, Omega-3, foolihappo, vehnäalkioöljy ja flunssan iskiessä C-vitamiini (500mg) ja eilen ja tänään magnesium ja tänään kävin vielä ostamassa ubikinoli/Q10 tabletit. Flunssaakaan ei ole ollut koko syksynä ja nyt pelkään että vastustuskyky on niin hyvä ettei ainakaan kiinnity :( Kävin tänään apteekissa ja katselin niitä aspiriineja, mutta en ostanut, täytyy varmaan kuitenkin käydä hakemassa sit punktion jälkeen. Punaviiniä otan sen yhden lasin 4-5 päivänä viikossa, mutta nyt pitäisi kyllä myös lisätä vähän liikuntaa, iltakävelyä tai jotain helppoa että jos saisi nyt aspiriinilla, liikunnalla, punaviinillä sitä kohdun verenkiertoa parannettua. Eikö saunan pitäisi auttaa siihenkin? Hitsi jotain lämpötyynyä siirron jälkeen mahalle yöksi.. Ja akupunktio! Kävin 2 kertaa. Ekalla kerralla sain jotain sähkövirtaa vielä jalkaan ja sen seurauksena penikkataudin illan ajaksi, toisella kerralla päänsäryn... Eli kertokaa voiko jotain vielä kokeilla...
 
Mulle sanoivat, että punktion jälkeen saa vuotaa pienesti, vähemmän kuin kuukautisten aikaan, 1-2 päivää. Jos vuoto on runsasta ja jatkuu pidempään, pitää käydä päivystyksessä/ virka-aikana ottaa yhteys polille.

ON: Jännittää! Ei kuulunut eilen soittoa polilta, joten tänään on siirto. :)


Ja lämpimät onnittelut plussanneille :)
 
Viimeksi muokattu:
Hilippa:eek:nnea siirtoon :)
ElectricBlue & Timjami: toivottavasti teillekin olisi 3.icsi se onnistunut ja viimeinen!! :) ja pienet vuodot on ihan normaaleja punktion jälkeen- jos oikein pahaksi menee niin sitten yhteyttä lääkäriin!
Timjami:niin osuvasti sanottu, tuntuu suorastaan käsittämättömältä että joku voisi tulla seksistä vaan raskaaksi..!? Toivottavasti follit kasvaa hyvin :)
Miten jessican piinailut? mandala:miten teillä oli huuruneniä pakkasessa??
Onnea matkaan myös peejille ja kaikille muillekkin :)

Onnea hiippis <3

Mä en vaan osaa pysyä poissa täältä...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä