IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mandala: tsemppiä kovasti siirtoon, toivottavasti tällä kertaa tärppää (y).

Itse vielä taustailen tämän viikon (eli lomailen), mutta ens viikolla taas aktivoidun. Viimeinen loman reissu teidossa ja kotiutuminen vasta sunnuntaina. Maananantaina taas töihin uutta energiaa puhkuen (joopa, joo...). Ens viikolla olis muuten ultra ja nyt menossa taas zumenon-kuuri, saas nähdä miten limakalvot nyt reagoi.

Vilijonkka_ 1.IVF:n 2.PAS elokuu 2015
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mandala, en oo koskaan kuullukaan tollasista hajustejutuista..? :eek:

Tossa jonkinlaista varhaisempaa kopioitua listaa ja muokkailtua (aakkosjärjestyksessä), pääsee jonkinlaiseen alkuun..voi olla että monen tiedot on väärin ja vanhentuneita. Ja sitten on ne pisteet väleissä mitkä joitain saatto häiritä.

Bonniemoi...1/2011...ensimmäinen....PCOS...1. ivf/1.pas
Cafe Latte..2010..1.yht...selittämätön.....1.IVF/ICSI 01/15...Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron
ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI
Ellae......toinen.... siittiöt.....1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
epplu.....8/2011.....toista yritetään (eka luomu)..... selittämätön.....1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
empuska............ ensimmäinen....selittämätön
Fibbis....01/2014....ensimmäinen....selittämätön (ikä) ........lahjamunasolut 3 IVF:n jälkeen
flow^...6/13...ensimmäinen....pco, selittämätön
Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön
Haave79...2/2012...ensimmäinen....selittäm./endo?..3. IVF/ICSI (ei siirrettävää pv:n jälkeen)
hannuliini....8/11....ensimmäinen....pco+endo......1. ivf syksyllä, menopur, orgalutran, pregnyl ja lugesteron.
Henrietta- ...8/12....ensimmäinen....siittiöt..........2.ICSI / 2.PAS elokuussa
Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... 2. ICSI 1.PAS elokuussa?
HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)....toinen munatorvi poistettu ja miehen siittiöt.....4.ICSI / PAS?
ilo2010.....kesä 2012....toinen....PCO
-jennica-...9/2012...1...endo...2.IVF Primolut nor,Puregon,Orgalutran,Pregnyl,Lutinus, punktio vk13
JONPA77 ......2005.. ..1.biol. ?.... ? ......1 IVF lokakuussa
Jännää...1/2015...ensimmäinen....selittämätön.. .2.IVF elokuussa
Kaisla78...01/2013...esikoinen...siittiöt.. 1. ICSI 1. PAS 01/15... Privames, Progesteron
kop kop......2009..... toinen.....siittiöt.........1.IVF/ICSI...pas
Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin
Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....2.IVF
Mari32........ ....... ......4.ICSI ?
Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat
Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron
nans..........? ........toinen ........pcos ja siittiöt.........1.IVF
Neeeuska
......2013.....ensimmäinen........selittämätön........1.IVF
Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Ninnuska73....? .....4 .... ? .....1.IVF 1.PAS..... Zumenon, Luget
patsuli....2010....ensimmäinen.....endo+siitti öt...5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?
Pussipiru....... .......endo, siittiöt.......2.IVF
Retikka...2012...1...siittiöt....2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Rusina80..... ?.......?.........pco ........1.IVF/ICSI, 2.PAS ?
Saaga76....7/2012.....ensimmäinen...toinen johdin tukossa, selittämätön..... 1.IVF 3.PAS?
Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget
Sphinx..... 1.?........endo.......1.IVF
Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... 4.ICSI, elon.,letroz.,orgal.,ovit.,(gonap.),luge, punktio 12.2.
Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet... 3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron
Vilijonkka_ ...7/2012...1...pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt...1.IVF/ICSI 2.PAS elokuu 2015
 
Joo mä käyn puuhastelee listan kanssa kun kerkeen, kohta pitää mennä siirtoon. Kiitti tuosta vanhan listan kaivamisesta!

Ja tosiaan ne pikkuhousunsuojat mitä käytän tarvittaessa (lugepuurot vaatii kyllä) on Always Freshness, niissä on sellainen mieto hyvä tuoksu. Pitänee ostaa sitten tulevaisuutta varten hajuttomia varmuuden vuoksi!
 
Noniin pikainen päivitys: 1 bb-luokan alkio siirrettiin, 2 on jo pakkasessa ja kolmea tarkkaillaan huomiseen asti. Kummallisen pieniä nämä numerot/määrät blastojen kanssa mutta vahvistaa vain sen että aikaa monta turhaa siirtoa kyllä naikkarilla tehtiin!
 
Hei. 10.elokuuta pitäisi alkaa uusi kierto ja siitä lähtee ensimmäinen ivf, odotan sitä niin malttamattomana että piti etsiä sopiva keskustelu :rolleyes:
Yritys on alotettu loppuvuodesta 2011. Keväällä 2013 alko tutkimukset ja pcos löytyi. Reilu vuosi sitten aloitettiin inseminaatio yritykset ja kerran päästiin se tekemään (4 kertaa alotettiin) ja nyt helmikuusta asti oltu ivf jonossa ja hoitotauolla.
Yhtään plussaa ei ole tämän vajaan neljän vuoden aikana tullut niin pieni epätoivo välillä iskee, mutta toisaalta uus erilainen hoito ja isommat onnistumis prosentit on nostanu toiveet aika korkealle..
 
  • Tykkää
Reactions: nans
Rusina80 Voimia! Mikään ei ole niin kamalaa kuin se että ensin annetaan ja sitten otetaan pois.

Mandala Sulla alkoikin piinailu. Peukut pystyssä! Nyt se plussa tärähtää, eiks ni!

Kiia-s Tervetuloa ketjuun, vaikka eihän tänne joutuminen ikinä mikään mukava asia ole. Peukut pystyssä että aikanne täällä olisi mahdollisimman lyhyt ja saatte sen pienen nyytin syliin!

).( Kuumia aaltoja, hermot kireellä, menkat myöhässä, turvottaa ja tekee pahaa. Sitä nää sumut saaneet aikaan! Eilen sitte iski päälle herkistelyvaihe. Oon saanu tän lapsenkaipuun pysymään hoitotauon ajan jotenkuten kurissa, mutta nyt taas repes. Tuntuu kuin sydäntä revittäs rinnasta ja pala kurkussa kokoajan, itkettää. Ensviikolla ois eka ultra ja toivonmukaan päästään pisteleen. Onneksi mies vie mut hemmotteluviikonlopun viettoon hotelliin, saa muuta ajateltavaa.

Mandala listaa varten: Meillä 2. IVF kierros alkanut
 
Tervetuloa kiia-s! ja tsemppiä kovasti hoitoon :) toivottavasti kuulut niihin onnekkaisiin ketkä ekasta hoidosta plussaa!

Nenna voi kökkö että siellä sumuttelut aiheuttaa tuollaista, mutta kohta helpottaa kun pääset siirtoon! Olin kai onnekas viime kesänä kun oli niin kovat helteet, että ei kuumia aaltoja ainakaan erottanut :D

Mulle tuli mieluinen tekstari labrasta, olivat vielä saaneet 2 niistä kolmesta hitaammasta alkioista pakastettua blastoina tänään 6.pvänä. Kuulemma 6.pvänä blastokystivaiheen saavuttaneella alkiolla on ihan yhtä hyvä onnistumismahdollisuus kuin 'normaalilla' blastolla, kunhan se just vaan pakastetaan ja ajoitetaan kohdun kanssa sopivasti siirtoon.
50% kato näköjään meillä hedelmöityksen ja blastovaiheen välillä. Ei todellakaan mitään täydellisiä blastoja, jos tuo paras mikä siirrettiin oli BB-luokkaa, mutta näillä mennään.
Kyllä aikamoinen piina tässä voi silti kehkeytyä vielä vaikka yritän ottaa rennosti, koska just nyt kun on isot rahat kyseessä jne. Noh, antoi se lääkäri mulle eilen kuitenkin varmuuden vuoksi letro respan, jolla aloitan kp2 jos haluan PAS:iin saman tien tästä hoidosta.

Täällä vielä muistuttelen, että olen päivitellyt vanhojenkin tietojen perusteella hoidot tuonne nimilistaan (edellinen sivu), mutta varmasti on väärin monienkin kohdalla. Ilmoitelkaapas minulle niin laitetaan kuntoon :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Joo en kyllä usko onnistumiseen tästä(kään) hoidosta. Pp5 ja kyllä tähän mennessä on blaston pitänyt kiinnittyä jos näin olisi tapahtumassa. Luin että blasto kiinnittyy 1-4 päivää (joissain paikoissa luki 1-5) siirron jälkeen.
Rinnat ja nännit oli todella kipeät siirrosta seuraavana päivänä ja siitä eteenpäin mutta tuntuu kuin nekään ei olisi aivan niin kipeät enää vaikka lugekipua löytyykin. Ovistesti tänä aamuna tehtynä ei näyttänyt kuin aivan haalean viivan, joten eiköhän tämä ole tässä.
Tulee vain mieleen että kuinkahan huonoja meidän alkiot oikeasti onkaan kun on jo suht monta siirtoa (2 tuoresiirtoa ja 6 PAS) takana ilman mitään. Kyllä täytyy seuraavaan siirtoon sitten jo ottaa kovat panokset piippuun kun nyt en edes kysynyt mitää erityisiä tukilääkkeitä tällä kertaa.

Sori taas omanapainen mussutus.
 
Mandala Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, aika aikasilla päivillä kuitenkin.. Voi kumpa *hug*

Kiia-s tervetuloa joukkoon. Toivottavasti saat täältä vertaistukea. Pitkä näyttää teidänkin taival olleen.

ON: keskiviikkona ultra toista PASsia ajatellen ja zumenonit mennyt viime viikosta asti. Tällä kertaa kyllä kroppa jotenkin sekaisin, sillä epäilen vahvasti että ovulaatio tapahtui zumenonista huolimatta viikonloppuna. Kivut ja limat ainakin oli sitä luokkaa... Olen tässä jo tietty miettinyt myös sen kaikista loogisimman selityksenkin asialle eli olen varmaan luomukierrosta raskautunut ja menkat olikin ns. valemenkat. Joopajoo!!! Voi sitä ihmismieli kuvitella/ajatella kaikkia mahdottomuuksia. :mad:
Mutta nyt siis taas mukana jännäämässä ja palstailemassa, kun arki palannut. Oli mukava loma, mutta kolme raskausuutista oli vähän liikaa!
 
Huomasin, että nyt on tullu näkyviin allekirjotuskin viestin loppuun, tosin omat ei näy jostain syystä itselle, ja muidenkin tiedot vain kirjautuneena.. mutta niitähän vois kans lisäillä lyhyesti, joista tilanne, mm. jos aiempia lapsia, millon alettu yrittää, mitä hoitoja tehty, onko keskenmenoja jne. selviää, niin ei tarvis aina jokaista erikseen listasta tarkistaa ;)

Mandala, :hug: (täällä ei oo enää sopivaa merkkiä tälle!) jos tilanne ei nyt enää muutu :( onneks saitte kuitenkin useemmankin pakkaseen!
 
Neiti mä tosiaan olen nyt kaikki kolme lääkäriä dextralla tavannut kesälomien takia ja ihan ehdottomasti Eero on paras. Niklas oli jotenkin kummallinen höpöttäjä eikä siitä saanut sellaista fiilistä että se ois ihan hirveästi kuunnellut. Vähä sellanen player oloinen oli vaikkei mitenkään näin asiakkaalle limainen tms.
Sanna oli kiva mutta tosi sellainen lääkärimäinen jos se kertoo mitään. Eero taas oli ihan fiiliksissä kaikesta ja kertoi todella tarkkaan kaikesta mitä osasi jotenkin tietää ettei naikkarilla oltu kerrottu. Eli ei myöskään holhoavasti kertonut koska tiesi meidän yhden hoidon käyneen.

Mitä tulee hoidon suunnitteluun niin koin Eeron tehneen ihan hyvää työtä omaan tilanteeseeni koska ollaan tälläinen keskiarvoinen "suoriutuja" eli ei mitään isoja ongelmakohtia mitä ottaa huomioon. Joten seuraava PAS ehdottomasti Eerolle mun kohdalla!

Viljonkalle tsemppiä ultraan! Toivotaan että limis on täydellinen ja kaikki menee ilman huolia!

Mä en nyt oikeen tiedä mitähän tässä miettis. Tai siis tiedän mutta kun voi ihmisen aivot olla niin petollinen... Eli dippasin vähän testejä tänään. One step Ovistesti alkoi jotenkin tummumaan niin hain vielä toisen ovistestin (david) ja lopulta myös one step r-testin. Koetan töissä saada kuvan näkyviin tähän. Koska siis 'jotain' varjoa - ei viivanpaikka - olin näkevinäni r-testissä mutta kun yritin zoomailla saanko sitä kameraan asti niin kyllä se meni testiajan yli 5-10min.
ELI roskistuloshan se on JA surullisen kuuluisa one step mikä turhia voi antaa :rolleyes: JA testi on vanhentunutkin (exp 9/2013) kun ei tuoreita ole kotona. Mutta kun en ole eläissäni saanut kun kerran pregcheckiin roskishaamun (noin 1-2h yli ajan) niin aivot heittää vähän kierroksille. :mad:
 
Tervetuloa uusille!

Voi mandala..toivotaan kuitenkin että vielä muuttuisi..tiedän kyllä että kun toivo on menny niin se on mennyt :(

Täällä viime vkolla procren pistetty ja armoton väsymys ja yöhikoilut seurana nyt..mutta nyt aloin miettimään tota nolla-ultraa kun mulla se sovittiin 3vkon päähän piikin antamisesta mutta olen lukenut että yleensä 2vkoa olis tuo aika?? Miten sulla oli risukasa? Ja miks sulle oli kolme settiä noita piikkejä??
 
Tämä eka otettu noin 10min testiajan jälkeen


tämä toka otettu nyt töissä kun olivat jo kuivuneet



Hölmöltähän se nyt tuntuu sanoa, mutta selvemmin sitä näki paljain silmin, jonka takia aloin kameran kanssa sohimaankin mikä vei sitten yli testiajan koko kuvan ottamisen :(
 
  • Tykkää
Reactions: Vilijonkka_
Mandala, ei toi ovistesti nyt mun silmiin ihan normi hailultakaan näytä..? Eikös nyt ollu vasta pp6, eli tosi varhaset päivät. Ei mullakaan r-testit vielä tossa vaiheessa näyttäny kun roskishaamuja (pregcheck), eli voihan se vielä kääntyä mihin suuntaan vaan :)
Oliko teillä 5 vai 6 päivänen blasto?

Mari32 Mulla kokeiltiin endon kuoletusta sen 3kk ennen 2. hoitoa, ja vielä se jonkun parisen viikkoo synarelaa päälle, tais olla sillon polin joululomien takia, että joutu ootteleen 0-ultraa. Eikös se yks procren-piikki vaikuta kuukauden? Tai mulla oli ainakin sellanen annos että vaikutti.
 
Tuli tossa soitettua tyksiin ja kerroin et oon itsekseni lopettanut sen parlodel lääkkeen kun se aiheutti kovaa vatsaa ja mun pitäis vielä käydä joka tapauksessa siellä verikokeilla et saadaan se prolaktiini hormoni kontroiloitua. Huomenna pitäis vissiin jonkun soittaa jatkosta et vaihdetaanko lääke vai jatketaanko tolla samalla.
 
Mandala
Tuo oikeanpuoleinen on pregcheg-testi??
Kun meille siirrettiin 5-päiväinen blasto niin pp7 rupes näkymään hailua viivaa ja tuo pregcheg ainakin mulla tummeni tooosi hitaasti eli katsoin sitä pitkään vielä sen yli 10min.Vasta pp10 rupes olemaan kunnon viiva.Älä luovuta ihan vielä
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Moikka ! Liityn teidän joukkoonne, kirjoittelen myös tuolla alhainen amh ja ivf-ketjussa.

Miulla ikää 24, miehellä 31. Ensimmäinen lapsi toiveissa, ilman ehkäisyä oltu alusta asti eli kohta viiden vuoden ajan.

Lapsettomuushoitojen syy alhainen amh eli munasarjojen ennenaikainen hiipuminen. Kuukautiset jo pitkään ollut erittäin epäsäännölliset ja harvemmin enää tulee ilman keltarauhaslääkitystä. Lapsettomuushoidot alkoi toukokuussa -15. Pari kiertoa yritettiin Letrozoleilla saada ovulaatiota aikaiseksi, ensimmäisellä kierrolla kasvoi hieno folli mutten ovuloinut. Toiseen kiertoon (tällä hetkellä käynnissä oleva, kp 40+) otettiin avuksi Pregnyl, hyvin kasvoi folli taas mutta en ovuloinut, eli tyhjää täynnä oli ilmeisesti sekin.

Inssit jää välistä meidän kohdalla ja ensimmäinen käynti maksusitoumuksella Helsingin Naistenklinikalla 20.8.

Kuinka nopeesti ootte päässy ensimmäiseen hoitoon suunnittelukäynnin jälkeen?
 
Shenda tuo oli niitä surullisen kuuluisia One Step r-testejä tuo oikean puoleinen. Eli kaiketi voi näyttää helposti turhaa viivaa, vaikka näin mulle ei ennen ole näillä käynyt (silloin kun enemmän niillä testailin luomuaikoina).
Ekasta IVF:n tuoresiirrosta mulle tuli roskishaamu pregcheckistä ja se on mun ainoa viivakokemus ikinä :ROFLMAO: Senkin tein vaan sen takia kun oireilut hävisi yhtäkkiä kesken piinailun, eikä se sitten merkannutkaan mitään kun menkat kuitenkin alkoi.

Eihän tässä muu auta kuin jatkaa testaamista, muutama näitä one step liuskoja jäljellä vielä ja sitten CB:t tulossa postissa sunnuntain virallista testipäivää varten.
 
Wavvi tervetuloa! harmillinen tilanne tuon amh-arvosi kanssa :(

Mutta tosiaan ainakin naistenklinikalla suunnittelukäynniltä olisi seuraavaan kiertoon meillä alkanut eka hoito viime kesänä ellei kesälomat olisi tulleet siihen väliin pahasti. Nythän klinikat on lomansa jo pitäneet niin uskoisin teidän pääsevän heti hommiin, toivotaan!
 
Kyllä Mandala tuossa mun mielestä on haalea viiva eli plussa :oops:. En kyllä ole mikään ekspertti testien suhteen, mutta näyttäisi mun mielestä haamulta. Hätähousujen puolelta saattais saada tulkinta-apua... siellä ihmiset näyttää olevan aika pro-tasoisia viivanmetsästäjiä :LOL:. Voi vitsit, nyt kyllä jännittää sun puolesta, että miten etenee.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Voi Mandala! Piti tulla sinun kuulumisia kurkkimaan ja tsempittämään. Kyllä minäkin näen tuossa r-testissä selkeän viivan. :) Ei tuo mikään viivanpaikka ole ja jos näin hyvin kamerassakin näkyy niin selkeä viivahan se on. Ja varmasti vielä vahvistuu, kun maltat vielä vain rauhassa odottaa muutaman päivän eteenpäin! (y)Olen onnellinen sinun puolestasi jo nyt, voi kunpa itsekin joskus...

2.ivf:n 2.pas edessä parin viikon sisällä...
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitoksia tsempityksistä!! :love: ei tämäkään aamu kyllä jännityksestä päästänyt koska testiajalla alkoi samaan one stepiin muodostumaan sellanen todella hailura haamu joka taas hiukan tummenee testiajan jälkeen. Ja ihan kuin siinä kapealla sivullakin näkyisi pieni haalea piste missä on viivan kohta joten en itsekään usko viivanpaikkaan vaikka sitä on miettinyt että kuvittelenko sen haalean värin siihen testiin sitä kovasti tuijotellessani :p
Mun mielestä ihan samanlainen se on kun eilenkin ja siihen päälle vielä että rinnat ei ole selvästi kyllä yhtään niin kipeät enää kuin ne tässä ehti olemaan siirron jälkeen joten ei voi muuta kuin vaan venaamaan kuin tässä käy ja jatkaa testaamista jos näkyis mitenkään tummentumista missään vaiheessa.
Mielessä vaan pyörii oireettomuus ja se että testi varmasti näyttää väärin. Tai että 'parhaimmassa' tapauksessa olisi vain kiinnittymisen yritystä. Ei siis hirveästi uskoa siltikään ole vaikka ei nämä testit ennen mulle oli mitään sanonut :censored: :confused:

Tilasin viikkonäytöllisen ja tavallisen CB:n testipäivää varten, jotenkin outo fiilis kun sitä lopullista varmistusta ei tule verikokeena tällä kertaa niinku naikkarilla.

Ainiin, piti sanoa viel ett 5pv blasto on siirretty siis.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä