IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi miten kurjaa Tupsuli.. Tsempin myös neganneille.
Piinailijoille pitkää pinnaa ja malttia, mitä pidemmälle sen testaamisen maltaa sen parempi.
Pääsin eilen käymään polilla sen kivuliaan vuodon takia.
Ultra löydökset oli viikkoihin nähden sopivat. Oli raskauspussi kohdussa ja ruskuaisrengas. Lisäksi hgc mitattiin ja se oli 6900. Hoitaja tänään soitti ja sano, että se on ihan hyvä. Itsehän sain tuon arvon jo eilen tekstarilla ja löysin jotain viitearvoja joiden mukaan olin tyytyväisempi, kuin mitä hoitajan puhelun jälkeen.. Pitää huomioida alkion ikä arvoissa ja normiarvoissa on laskettu 2 päiväisen mukaan. No, mene ja tiedä.
Viikon päästä uus hgc.
 
Nega, puhdas nega. Masennus! Punktiosta huomenna 2vkoa joten toiveita turha elätellä! Haluisin lopettaa luget het!! Ootteko muut lopetella niitä iteksenne? Ohje oli et maanantain verikokeeseen saakka jatkuis mut miks? Se verikoe on muutenkin niin myöhään eikä ees kiinnostais mennä (pilaa työpvn)... Anteeksi masennusviestini!
Hieno juttu misericordia!
 
Voi Mamido oon niin kovin pahoillani :( ja kun oot saanut oikeutetusti hetken masistella asiaa, niin sitten katse eteenpäin > onneksi on vielä yksi kaveri pakkasessa (y)

Luin tossa eilen yhden englanninkielisen artikkelin miehen näkökulmasta IVF-hoidoista, ja siinä tällä parilla oli saatu pakkaseen kolme alkiota, ja ne kutsui niitä nimillä Magnum, Viennetta ja oisko ollu Snickers :D Jotenkin edelleen tällä huumorilla ainakin ite jaksaa eteenpäin.

Täällä pidetään sulle misericordia peukut ja varpaatkin pystyssä, että vuoto ja kipuilu oli vaan alkuraskauden oireilua. Hyvä, että kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Misericordia
Tsemppiä piinailuun Toive* ja Bridge!

Onneksi Nempula pääset siirtoon.. Mä oon luullut, että passissa ei ole niin väliä sillä siirtopäivällä, meille sanottiin että se on ihan sama millon ovistesti hymyilee, siirtää voidaan 2-4 pv sisällä hymynaamasta. Kyllähän se luonnollisesti hedelmöittynyt alkiokin seilaa siellä johtimissa 3-7 pv kunnes kiinnittyy, milloin kiinnittyy...

Mamido, voi harmi! Tuo tunne on meille kaikille niin tuttu. Täytyy vaan antaa tunteiden tulla ulos, surra aikansa ja sitten uutta putkeen.

(.) Me aloitetaankin sumut jo ensi viikolla, ei tarttekaan odottaa yhtä kiertoa välissä, punktio ja siirto menis maaliskuun alkupuolelle, mikä on hyvä asia, kun muuten se olis osunut pääsiäisen tienoille. Kiva ettei tarvi nyt odotella tämän pitempään, hoidon odotus on tosi raastavaa (mikä tässä ei olis raastavaa).

Neiti. Mielenkiintoista kuulla miten tuo hoito sujuu, en ole tuosta kuullut. Itse ajattelen, että hoidot kehittyy koko ajan, tietoa kertyy, joten miksei kokeilis jotain uutta. Meillekin laitettiin viimeksi onnistuneessa siirrossa se dpo 6 Gonapeptyl, joka oli sillon ihan uusinta uutta lääkehoidossa, ja kuulostaa siltä ettei se vieläkään ole rutiinia. Minä oon kans valmis kaikkiin uusiin kokeiluihin, jos siitä vähänkään on näyttöä/lisämahiksia.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 1. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/2.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
Rizu
# 1/2016 # toinen # selittämätön/kilpirauhasen vasta aineet # 1. IVF/2.PAS
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
Tupsuli # 1/2016 # toinen (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön # 1. PAS (tässä yrityksessä)

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Mamido
: testipv.8.2 (verikoe)(3pv siirretty 25.1)
Sphinx: testipv. 9.2(verikoe) (2pv siirretty 28.1)
Toive* : testipv. 18.2 (verikoe) (siirretty 4.2)
Bridge: testipv. 19.2 (verikoe) (3pv siirretty 5.2)



Plussanneet 2015::love:

Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Tsemppiä piinailijoille ja follien kasvettajille, niinkuin myös "odottelijoille". Varoituksen sana, minä lähden siis su 2 viikoksi reissuun, joten jonkun muun pitää sitten listaa päivitellä!!! ;) Vaikeaahan se ei ole, koska jopa minä, kaikkea muuta kun tekniikan ihmelapsi siihen pystyn. Mutta hiemanhan se toki työtä/viitseläisyyttä vaatii..:)
 
Tuosta siirtopäivästä pieni kommentti. Mä olen siis kohdannut erilaisia tyylejä mitä tulee PAS siirtoihin. Naistenklinikalla alkioita siirreltiin mun mielestä vähän miten sattuu kierron päiviin ja digin hymynaamoihin nähden. Tämä siis luonnollisessa kierrossa ja itse sitä aina vähän ihmettelin. Lääkkeellisessä kierrossa ymmärsin, ettei sillä oikeasti kai väliä ole kun kaikki ohjataan lääkkeillä.
Sitten kun vaihdoin yksityiselle niin mun lääkäri oli ehdottomasti täsmällisen ajoituksen puolesta puhuja. Jotta kaikki saadaan toimimaan niinku luonto tarkoitti, pitää se hänen mielestään tarkoittaa että alkio siirretään tietyn ikäisenä saman ikäiseen kohtuun. Eli 5päiväinen alkio siirretään 5 päivää ovulaation jälkeen, sama pätisi 2 ja 3 päiväisiin. Hän otti tämän ajoituksen jopa niinkin tarkan päälle, että mitään ei jätetty ns arvailujen varaan. Eli vaikka mulla ei ovuloinnissa ole todettu mitään vikaa niin hän silti halusi varmistaa sen tapahtuvan juuri oikeana päivänä siirtoon nähden, ellei jopa tunnin tarkkuudella. Otin siis Ovitrelle pistoksen ennen PAS siirtoa kun sitä ennen oli parissa ultrassa varmistettu että kohdun limis ja johtofolli ovat linjassa toistensa kasvuun nähden. Hän ei siis halua käyttää ovistikkuja, koska niissäkin on se haarukka 12-36h kuluessa, joka on hänen mielestään liian epätarkkaa.
Itsellä sitten onnistui tällä ajoitustekniikalla elämäni ekaa kertaa. Oli siinä hoidossa vähän muutakin erilaista naistenklinikan PAS siirtoihin nähden, mutta mä itse haluaisin ajatella, että se oli itsellä just se ajoitus mikä auttoi onnistumaan niiden kaikkien epäonnistuneiden siirtojen jälkeen.
 
Suunnittelukäynti TAYS:ssa takana ja menkat pitäisi alkaa ensi viikolla, jolloin myös meidän ensimmäinen IVF lyhyellä kaavalla starttaa. Jännittää, pelottaa ja samalla odotellaan innolla tulevaa. Onnistuuko tämä meillä, onko edessä vuosien hoito ilman onnistumista, onko omat munasolut alinta ö-luokkaa, kuinka kipeäksi tulen hoidoista ja ennen kaikkia pysyykö mieli mukana...? Näitä kaikkia pohditaan täällä.

En ole myöskään kertonut töissä kenellekään hoidoista ja sekin vähän hirvittää. Punktio osuisi näillä näppäimillä viikolle 9/2016 ja sille viikolle kovasti olisi jo tyrkyllä työmatkoja. Ajattelin yrittää skipata ne jotenkin... Myös mahdollinen pumktio ja sen jäleinen olotila pelottaa. Pitää vaan yrittää olla rauhassa, juoda paljon ja ottaa vastaan tuleva... Eiköhän tämä tästä...

Tsemppiä kaikille muillekin "putkessa" oleville.
 
Moikka, täällä alko pistelyt viime sunnuntaina ja keskiviikkona on punktio. Eilen käytiin ultrassa ja 4 follia siellä taas möllötti. Nyt tehdään sitten ICSI, kun viimeksi ei sitä hedelmöitystä tapahtunut.
Menopurilla mennään ja isolla annoksella, 337 yksikköö. Nyt parina päivänä huimannu ja tuntuu että taju lähtee, onkohan ihan normaalia? Oon huomannu että jos jättää kiireessä esim aamiaisen väliin, niin heikotus iskee kun salama kirkkaalta taivaalta..johtuukohan hormooneista vai mitä hittoo tää on? Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussatuulia :)
 
Tsemppiä Nappeus ja JONPA77! Mulla on ihan samat pelot ja pähkäilyt meneillään täällä. JONPA:n kanssa me mennäänkin melkein samaan tahtiin, sillä mulla on punktio tiistaina. Eilen ultrassa näkyi viisi riittävän kokosta follia ja valitettavasti myös useampi vähän pienempi, jotka ei lääkärin mukaan ehdi kasvaa tarpeeksi. Salaa silti toivon, että ne ottaisivat vielä kunnon loppuspurtin!

Mulle hormonit ei onneksi ole aiheuttaneet oireita, mutta mulla onkin vähän pienempi Menopur-annostus (150 yksikköä). Pistäminen tuntuu vähän inhottavalta edelleen, varsinkin se ikävän tylppä Orgalutran-piikki, mutta siitäkin on selvitty.

Ensi viikko jännittää, mutta sen jälkeen ollaan sit ainakin paljon viisaampia meidän sukusolujen suhteen. :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Tuosta siirtopäivästä pieni kommentti. Mä olen siis kohdannut erilaisia tyylejä mitä tulee PAS siirtoihin. Naistenklinikalla alkioita siirreltiin mun mielestä vähän miten sattuu kierron päiviin ja digin hymynaamoihin nähden. Tämä siis luonnollisessa kierrossa ja itse sitä aina vähän ihmettelin. Lääkkeellisessä kierrossa ymmärsin, ettei sillä oikeasti kai väliä ole kun kaikki ohjataan lääkkeillä.
Sitten kun vaihdoin yksityiselle niin mun lääkäri oli ehdottomasti täsmällisen ajoituksen puolesta puhuja. Jotta kaikki saadaan toimimaan niinku luonto tarkoitti, pitää se hänen mielestään tarkoittaa että alkio siirretään tietyn ikäisenä saman ikäiseen kohtuun. Eli 5päiväinen alkio siirretään 5 päivää ovulaation jälkeen, sama pätisi 2 ja 3 päiväisiin. Hän otti tämän ajoituksen jopa niinkin tarkan päälle, että mitään ei jätetty ns arvailujen varaan. Eli vaikka mulla ei ovuloinnissa ole todettu mitään vikaa niin hän silti halusi varmistaa sen tapahtuvan juuri oikeana päivänä siirtoon nähden, ellei jopa tunnin tarkkuudella. Otin siis Ovitrelle pistoksen ennen PAS siirtoa kun sitä ennen oli parissa ultrassa varmistettu että kohdun limis ja johtofolli ovat linjassa toistensa kasvuun nähden. Hän ei siis halua käyttää ovistikkuja, koska niissäkin on se haarukka 12-36h kuluessa, joka on hänen mielestään liian epätarkkaa.
Itsellä sitten onnistui tällä ajoitustekniikalla elämäni ekaa kertaa. Oli siinä hoidossa vähän muutakin erilaista naistenklinikan PAS siirtoihin nähden, mutta mä itse haluaisin ajatella, että se oli itsellä just se ajoitus mikä auttoi onnistumaan niiden kaikkien epäonnistuneiden siirtojen jälkeen.
Joo tuo on totta ja tuosta meidänkin lääkäri on aina puhunut, että limis, johtofolli ja ovistestit pitää olla samassa rytmissä, koska limakalvolle voi kiinnittyä vaan vähän aikaa oviksen jälkeen. Ne Pregnyl ja Gonapeptyl vissiin parantaa sen limiksen vastaanottavaisuutta siirron jälkeen. Mutta meidän yksityisellä klinikalla ei olla ihan niin tarkkoja tuosta siirrosta, koska mitään ongelmaa ei olis ollut esim. perjantai-illan hymynaamasta, vaan 3 päiväisen alkion siirto olis ollut maanantaina tai tiistaina, lauantain hymynaaman jälkeen ti-ke. Iteki kyllä uskon tuohon tarkkaan ajoitukseen.

Lisäksi viimeksi onnistuneen siirron jälkeen alko seuraavana päivänä muuttohässäkkä ja kannoin viikon ajan huonekaluja ja muuttolaatikoita, siivosin ja touhusin. pihalla. Aion jatkossakin harrastaa reipasta liikuntaa päivittäin että veri kiertää kohdussa. Muita "kikkoja" mulla on foolihappo, kalaöljykapselit ja D-vitamiini. Oon joskus ottanut aspiriinia 50 mg, mut en tässä onnistuneessa siirrossa, kun ei mulla ole todettu (tutkittu) hyytymishäiriöitä. Mitä "kikkoja" teillä on? Niin ja en tupakoi ja käytän tosi vähän alkoholia, BMI about 24-25.
 
Mitäpä se olisi pas-kiertokaan ilman vanhaa kunnon epämääräistä vuotoa! Tänään kp 11 ja eilen illalla nukkumaan mennessä alkoi vuoto. ihan kunnon verinen vuoto. Mulla siis Zumenonit käytössä annoksella 3 tbl / vrk. Onkohan tämä pas-kierto nyt tuhoon tuomittu? Mulla huomenna ultra-aika. voi jeevana kun ketuttaa taas vaihteeksi.
Onko muilla ollut samanlaista? Miten kävi?
 
Onko kuinka yleistä/normaalia ettei hoitokierron jälkeisessä kierrossa ovuloi? Mulla normi kierrossa ovis jo kp10-11 eli testit selvää plussaa kp 9-10 ja nyt ei oo plussaa tullu ja menossa kp 11
Testailun aloitin jo kp3, joo tiedetään tyhmää ja hullua noin aikasin :oops: mutta kuitenkin(n)
Niin ja tässä kierrossa on tullu jotain viivaa näkyviin joka päivä ei yhtään puhtaan valkoista.

Hipsunpöpsy passista ei mulla kokemusta :(
 
Kyllä mulla ainakin heti seuraavasta kierrosta ovuloi ja melko oikeaan aikaankin, mutta mulla on muutenkin myöhäinen ovulaatio, kun on aina vasta kp19 :eek: Mä en ymmärrä miksi se lääkäri katsoi mua kun idioottia, kun yritin sitä alunperinkin selittää... o_O

Muoks. Niin ja mulla näköjään noi ovistestit antoi sillon kp10 aikohin hailuraa viivaa, sitten alkoi vaalenemaan lähes näkymättömiin ja sitten vasta sillon ovulaatiopäivänä tuli yhtäkkiä melkein yhtä tumma viiva kuin testiviia.... se vähän yllätti...
 
Noniin minä poistun linjoilta pariksi viikoksi, saatanhan toki lukemassa kerran pari käydä.. mutta pyrin kyllä jättämään tämänkin homman ihan lomalle! Onnea kaikille omiin taistelutilanteisiin, koittakaas nyt saada se plussa aalto liikkeelle, niin minä surffaan etelän auringosta siihen kyytin eikö?!!! (y)
Hipsunpöpsyn tilianteesen en osaa vastata, varmasti ärsyttävää, toivottavasti pääset kuitenkin siirtoon. Huomenna varmasti selviää.
Darni73 on mulla kyllä tullut ovis, mutta mullakin on aika myöhäinen lähempänä sitä 20 päivää ja vaihtelee.. mutta monesti on niin että jo viikkoa aijemmin näkyy vahvempaa viivaa ja sit melkein haalistuu pois ennen kun oikea plussa tulee.. en siis vielä luovuttaisit, eiköhän se vielä tule!
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula ja Darni73
On kyllä rasittavaa. Mietin tässä, että soitanko polille huomenna, vai menenkö sinne vaan kun aika on ja saavat ultrata samalla? Itse olen kallistumassa sen puolelle, että menen vaan ja katotaan mitä tuleman pitää.. Painokin noussut ihan kiitettävästi, koko ajan vatsa täynnä ilmaa ja sormet on kuin nakit. Varmasti tulee saarnaa. Mutta hei, bring it on.
 

Yhteistyössä