IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Olipas kiva tulla lukemaan ihania uutisia, ja se miten tsemppaatte tosianne :love::love:

Täällä ei vieläkään hymynaamaa, tais tää kierto olla tässä kp 19/28.. oon tehny rfsun testei samalla että näkis viivan vahvistuvan mutta eipä niissäkää mainittavaa, aina jää vajaaks. Hassua vaan kun clearbluesta ottaa tikut pois ni ne on melkein yhtä tummat, mut niillähän ei vissiin mitää merkitystä ollu :cautious:
Mä teen kans rinnakkain tikkua ja digiä, koska joskus digi saattaa näyttää mitä sattuu. Teen testejä iltaa/aamua, ootko testannut kerran päivässä vai miten? Digissä kun ottaa tikun pois, mulla on positiivinen ollut yhtä vahva tai tummempi viiva, mutta usein se toinen reuna vaan, toinen reuna saattaa olla vaaleampi. Onko sulla oviksen varmistamiseksi nyt mitään lääkitystä?
 
Mä teen kans rinnakkain tikkua ja digiä, koska joskus digi saattaa näyttää mitä sattuu. Teen testejä iltaa/aamua, ootko testannut kerran päivässä vai miten? Digissä kun ottaa tikun pois, mulla on positiivinen ollut yhtä vahva tai tummempi viiva, mutta usein se toinen reuna vaan, toinen reuna saattaa olla vaaleampi. Onko sulla oviksen varmistamiseksi nyt mitään lääkitystä?

Oon tehny kans kaks kertaa päivässä. Ei mulla oo mitään lääkitystä ku on säännöllinen kierto ja ovuloin kuulemma normaalisti.

Tossa on nyt toissapäivänen ja sitä edellinen, tänää oli taas tummempi. Mut rfsu:t tosiaa vaa vajaita.

http://aijaa.com/tmJbmw
 
adalmiina_: näyttäis siltä ettei ovis oo vielä tullut, vahveneeko tikkujen viivat? Tikussa mulla on ovis yleensä tummempi kuin kontrolli + viiva lähtee tummenemaan alle minuutissa.

Punktion vasta läpikäyneet: mulla on aamusta asti ollut munasarjassa ajoittaista kipua liittyen makuuasentoon/puolimakaavaan asentoon. Kun nousen ylös, istun suorassa tai seison, ei mitään kipua. Toki tunnen koko ajan munasarjan (mulla on vaan yksi) tennispallomaisena, mutta kipua ei ole kuin makuulla ja muissa edellämainituissa asennoissa. Mut kipu on tosi kova, ihan kuin munasarja venyttäis jotain hermoa tai painais suolta tai jotain. En muista aiemmissa vastaavaa olleen, mulla on nyt siis 4. IVF meneillään. Eilen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, ei hyperistä merkkejä. 12 kpl 11-14 mm folleja, kaikki mainiosti alakerrassa lääkärin mukaan. Onhan se munasarja nyt iso, nyrkin kokoinen, että ottaahan se oman tilansa tuolla missä sille ei ole suunniteltu noin paljoa tilaa, mut tää kipu on todella kova enkä makuulla voi olla ollenkaan, aamullakin heräsin siihen enkä voinut enää nukkua. Kipu lakkaa siis kokonaan seistessä eli tuskin munasarjan kiertymisestä kyse? Punktioaika on vasta keskiviikkona ja pitäs vielä pistää kaksi päivää Menopuriakin! Apua miltä musta tuntuu maanantaina jos follit (ja siis jatkaahan ne) jatkaa kasvuaan... Miten mä voin nukkua jatkossa tai mennä töihin ma-ti??? kertokaa omia kokemuksia, onko kellaan ollut vastaavaa, että ennen punktiota olo niin tukala ettei ole voinut esim. töihin mennä???
 
adalmiina_: näyttäis siltä ettei ovis oo vielä tullut, vahveneeko tikkujen viivat? Tikussa mulla on ovis yleensä tummempi kuin kontrolli + viiva lähtee tummenemaan alle minuutissa.

Punktion vasta läpikäyneet: mulla on aamusta asti ollut munasarjassa ajoittaista kipua liittyen makuuasentoon/puolimakaavaan asentoon. Kun nousen ylös, istun suorassa tai seison, ei mitään kipua. Toki tunnen koko ajan munasarjan (mulla on vaan yksi) tennispallomaisena, mutta kipua ei ole kuin makuulla ja muissa edellämainituissa asennoissa. Mut kipu on tosi kova, ihan kuin munasarja venyttäis jotain hermoa tai painais suolta tai jotain. En muista aiemmissa vastaavaa olleen, mulla on nyt siis 4. IVF meneillään. Eilen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, ei hyperistä merkkejä. 12 kpl 11-14 mm folleja, kaikki mainiosti alakerrassa lääkärin mukaan. Onhan se munasarja nyt iso, nyrkin kokoinen, että ottaahan se oman tilansa tuolla missä sille ei ole suunniteltu noin paljoa tilaa, mut tää kipu on todella kova enkä makuulla voi olla ollenkaan, aamullakin heräsin siihen enkä voinut enää nukkua. Kipu lakkaa siis kokonaan seistessä eli tuskin munasarjan kiertymisestä kyse? Punktioaika on vasta keskiviikkona ja pitäs vielä pistää kaksi päivää Menopuriakin! Apua miltä musta tuntuu maanantaina jos follit (ja siis jatkaahan ne) jatkaa kasvuaan... Miten mä voin nukkua jatkossa tai mennä töihin ma-ti??? kertokaa omia kokemuksia, onko kellaan ollut vastaavaa, että ennen punktiota olo niin tukala ettei ole voinut esim. töihin mennä???

Vaihtee oudosti ne tikkujen värit, ei oo tällästä ennen ollu vaikka ovulaatiota tikuttanu jo liianki monta kertaa.. (n)
Ehkä nyt vaa annan olla ja oottelen uutta kiertoo :)

Mulla oli ekassa hoidossa tosi kovat kivut ennen punktioo ja unettomii öitä tuli ruhtinaallisesti, mut mulla autto lämpö ja välillä sit taas kylmähauteet, tuntu et räjähän. Punktion jälkee sit helpotti, lievä hyperi oli lääkärin mielestä. Toinen ivf oli kivuton kokonaa. Hassua miten kroppa reagoi eri tavalla ja täs viimises oli viel enemmän follei. :whistle:
 
Vaihtee oudosti ne tikkujen värit, ei oo tällästä ennen ollu vaikka ovulaatiota tikuttanu jo liianki monta kertaa.. (n)
Ehkä nyt vaa annan olla ja oottelen uutta kiertoo :)

Mulla oli ekassa hoidossa tosi kovat kivut ennen punktioo ja unettomii öitä tuli ruhtinaallisesti, mut mulla autto lämpö ja välillä sit taas kylmähauteet, tuntu et räjähän. Punktion jälkee sit helpotti, lievä hyperi oli lääkärin mielestä. Toinen ivf oli kivuton kokonaa. Hassua miten kroppa reagoi eri tavalla ja täs viimises oli viel enemmän follei. :whistle:
Ok, ehkä se on nyt jotain ihan viatonta, ihmettelin vaan kun kolme edellistä oli lähes ilman mitään tuntemuksia ja nyt olo on erittäin tukala, vaikka mulla on yleensä tosi korkea kipukynnys. Ehkä se liittyy siihen kun synnytyksen jälkeen kaikki muukin tuntuu enemmän, menkkakivut, ovis jne. Tai sit sattumaa vaan, eri kerrat on erilaisia.
 
Tänään aloitin Estradotin käyttämisen. Alavatsalle lätkäisin kaksi kappaletta laastaria, kun vuoto kerran alkasi tänään.
Mua kyllä vähän hirvittää, miten nuo pysyvät paikallaan. Kovasti ovat laastarien reunat keränneet itseensä nukkaa vaatteesta, vaikka ajattelin, ettei näistä housuista enää mitään voi lähteä.

Onko kellään irronnut Estradot laastari ennen vaihtoa? Miten suihkussa/saunassa/uimassa/jumpassa, kestääkö paikallaan?

Koko ajan on jotain mitä saa miettiä ja stressata :/
 
Ohhoh, onnea yrittäjä!!<3 toiv tarraa kunnolla kiinni!!

Tupsuli: toivottavasti olo tasottuu siitä..mä olen kans muutamasti ollu tosi huonossa hapessa pari päivää ennen punktiota jo!

Jaahans, huomenna olis jo pp5..saas nähdä kauanko testit pysyy kaapissa..toisaalta ei haluis lainkaan mutta toisaalta kunn tietää että viiminen keikaus kyseessä niin pitäskö vaan "nyt kun vielä saa testata"..
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

Magda78 # 01/2012 # toinen # alhainen amh # 1. IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 3.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt #1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Magda78
:3.2 (siirretty 17.2)
Elika: testipv 7.3. (3pvä siirretty 24.2.)
Yrittäjä J: testipva 10.3. (3pv siirretty 25.2.)
Nappeus: testipv 10.3. (siirretty 25.2.)
Ankkalinna: testipv 14.3. (26.2. siirretty 3pv)
Päivän paisteessa: testipv 10.3. (Siirretty 26.2. 3pv alkio)
RooRoo1: testipvä 10.3.(siirretty 26.2.)
Nenna81: testipv 18.3 (3pv alkio siirretty 4.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Ollu tässä aikamoista hulabaloota elämä, mutta nyt alkaa hellittään kiireet, sairasteluista puhumattakaan. Eilen siirrettiin pakkasesta viimeinen alkio ja jos nyt ei tärppää, niin kolmanteen IVF:ään pitäisi lähteä. Olo on niin luovuttanut, että ollaan jo mietitty josko jätettäs tän jälkeen leikki kesken. Pettynyt fiilis kaikenkaikkiaan. Nyt siis 2. IVF 3. PAS.

Alkuvuodelle näkyy olevan plussia :) onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä piinaileville!
 
Tuhannesti onnea kaikille piinailijoille!

Täällä eka testi tehty 4 tunnin pidätyksellä ja päiväpissasta. Viiva siinä näkyy kyllä. Miehen mielestä ihan selkeä itse olen vielä hieman epäileväinen. Aamulla uusi testi ja maanantaina verikoe.
Mahtavaa Elika, joko on uusi testi tehty? :)

Täällä pistettiin eilen eka menupur annos 225IU vatsamakkaraan :ROFLMAO:
Keskiviikkona ultra ja näillä näkymin punktio 16.3.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
No jopa, kyllä tää taitaa kokonaa tyhjentyä, onnea taas uusille plussanneille..
Nenna81 tervetuloa "takaisin".. samoilla fiiliksillä täällä..2.ivf/2.pas varmaan tähän kiertoon, huomenna käynti.. meille kylläkin jää vielä pari pakkaseen..
 
Viimeksi muokattu:
Domi ei oo pelkoa palstan tyhjenemisestä, mulla alkoi vuoto tänään joten pakollinen raskaustesti tehtävänä ja välikierto edessä. Pläääh.... arvasinkin tämän niin ei kovin korkeelta tippunut. Pp 10 asti päästiin vaan. Muut sentään taitaa päästä testipäivään asti mutta meikäläinen ei edes sinne.

Elikalle onnittelut!

Hei muut samoissa menevät, onko niitä plussia tiedossa? Yrittäjä J, RooRoo1, Nappeus, ja Päivän Paisteessa?
 
Ihania plussia! Ja tosiaan ei pelkoa palstan tyhjenemisestä :). Mulla torstaina ultra ja varmaankin ensi viikolla sitten siirto, siis jos se ainokainen selviää. Tekis melkein mieli jättää se pakkaseen, ni tietäis että siellä edes olis jotain :).

Ja ymmärrän hyvin Ankkalinna että toivois ees pääsevänsä testipäivään, mä pääsin pp7 asti..

Odotukset on tällä kertaa aivan nollissa. Pakko ois kai koittaa edes ajatella vähän positiivisemmin..
 
Pahoittelut Ankkalinna :( mulla ei myöskään päästä testipäivään asti ellei jotain oikeasti ole tapahtumassa..lugeista huolimatta..
Onnea Elikalle <3

Peukkuja matkaan piikittelyn aloittaneille!!:)

Mut oli unohtunut päivittää piinailijoihin , eli siirto 1.3 (3pvän alkio) testipäivä 14.3

Tänään siis pp 6 ja pitihän sitä ovistestin kylkiäisenä tullut surkea onestep uittaa, joka antoi klassisen haamujen esiäidin..mutta siirryn kyllä pc'n testeihin kun noi on aivan susia ilmeisemminkin..eilen illalla oli kauheita menkka-ja selkäkipuja..

Niin mites muilla piinailijoilla??
 
Ei munkaan puolesta huolta palstalla yksinkirjoittelusta. Ovistunnelmat tänään, mutten vissiin voi mennä siirtoon, kun follit eivät olleet kasvaneet viime viikolla. Sanoivat, ettei ovista tässä kierrossa. Oon vähän eri mieltä. Entä jos ne eivät vielä olleet päässeet vauhtiin, kun ovis aika myöhään? Vai voiko olla ovislimat, jossei munasolu irtoa?
Noh, kuukauden päästä sitten PAS yritys.
On tämä yhdenlaista odottamista ja aikataulujen sovittelua.
Onnea plussanneille ja tsemit piinailijoille. Muille jaksamista odotteluun.
 

Yhteistyössä