IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kun mulla oli jäämässä alle 6mm niin laitettiin PAS jäihin ja otettiin lääkkeellinen seuraavaan kiertoon. Kyllähän ne lääkärit sanoi, että alle 4mm on joku joskus raskautunut, mutta kyseessä sitten ollut ihminen kellä ei lääkityksestä huolimatta limistä yksinkertaisesti saatu paksummaksi. Ja se paksuushan on kuitenkin vain osatekijä tässä kaikessa, ennemmin se limis pitää olla kolmikerroksinen ja muuten hyvän näköinen. Mutta näissä hoidoissa (mullakin kun alkoi pakastin lähestymään tyhjyyttä silloin) niin eivät halunneet riskeerata ohkaseen limikseen yhtä alkiota.
 
Okei, kiitos :) kyllä tää on semmosta rakettitiedettä että huh huh. Ensimmäinen ivf meni jotenkin rallatellen kun ei tajunnut mitä kaikkea pitää pelätä ja nyt toisessa kyttää oloja kaiken aikaa ja pelkään pahinta. Onneksi huomenna ultra niin näkee mitä ja monta siellä on kasvanut :D toivottavasti edes muutamia.

Miten Domille kävi?
 
Joo polilla käyty.. ei itseasiassa ees maininnut minkä kokonen oli johtofolli, tai oliko, eikä mitään limiksestäkään.. enkä jaksanut kysyy kun aattelin et näkee sen omakannasta, mut vielä ei ollut tullut sinne selostusta. Mutta siis jakuu menopur 75 iu tänään plus vielä 2 päivää.. ke ja to pitää ovista testata kahdesti päivässä, ei sais nyt tulla ainakaan ennen to iltaa..ja sit ois to iltana pregnyl. Ma meidän molemmat pikku muruset sulatettas ja aloittettas jatkoviljely ja sit (ma iltana lugejen aloitus) ja ens viikon to olisi sitten tarkoitus siirtää blasto jos vaan sellainen olisi silloin olemassa!!! Nyt siis varpaat ja sormet ja kaikki ristissä että A. ovis ei tulis liian aikasin ja B. edes jompikumpi jaksasis blastoksi!!! Ja jos sattusvat molemmat selviämään, saatas itse päättää et 1 vaiko 2 siirrettäs..
Ihanaa Darni että hyviä uutisia.. peukut pystyssä keskiviikkoa ajatellen..
 
Onneks en lyönyt vetoa Domin kanssa :LOL:
Pakko oli testata. PC:n puikkotesti antoi testiajalla ihan selkeän pinkin viivan..! Huomattavasti vahvempi tänään (pp9) kuin PC:n liuskatesti perjantaina (pp6).

En kestä, ei meinaa ajatus pysyä kasassa. Voisko kolmen vuoden jälkeen olla vihdoin mahdollista? Keskiviikkona teen digin...

Anteeksi itsekeskeinen viesti :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: grey83 ja Bridge
Darnille onnittelut saaliista! Peukut pystyssä et kaikki jaksaa blastoiksi asti! (y)
Sphinx onnittelut viivasta!! :love:
Domi, kyllä sä ihan saletisti ne blastot saat! :) sitten voisit siekii piinailla parhaimmas tapaukses kahdella alkiolla :)

Tänää kävin polilla ja ikäväksäni sain kuulla et ke uusiks ja sit selviää onko tässä kierrossa koko ovista :( jää pallerot pakkaseen jos ei oo johtofolli kasvanu enää tästä päivästä, jos en väärin muista oli 10mm ja lekuri tuumaili että alkaa olla siinä ja siinä irtooko vai ei.. ke vielä lh-testi aamulla ennen polia ja sitten kuullaan tuomio. Vitsit että ketuttaa jo valmiiks, jotenkin oli niiin asennoitunut siihen et nyt pääsee siirtää sen kaksi, mut ei ehket kuitenkaan.(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Täällä alkoi vuoto, saa nähdä kauan kestää. Eilen soitin lääkärille, joka vaan mesus mulle kun en käynyt veritestissä ja lopuksi kaks kertaa huusi et miksi mää sinne soitan ja lätkäs luurin korvaan. Olisin vaan halunnut tietää että odotanko vuotoa vai tuunko hakeen lääkkeet. No, eipä tarvi miettiä enää.
Onnea viivoista!
 
Sphinx onnea!!!

Bridge ihan käsittämättömän törkeää käytöstä lääkäriltä. Tarviiko sitä sietää vielä rähjäämistä tuossa tilanteessa, ihminen tarpeeksi palasina muutenkin. :cry:

Mulla vähän kökköjä juttuja. Nyt pp7 ja 13 päivää Pregnylin pistämisestä. Huono homma: heräsin aamuyöstä migreeniin joka tulee aina ennen menkkoja. Kulutin vessassa digitestin joka sanoi Pregnant 1-2 ja liuskatestin, mutta viiva ei ole juurikaan vahvistunut. Veikkaan että tämä jää kiinnittymisyritykseksi (tai kemialliseksi raskaudeksi). Ehkä kaikkein epäilyttävin on tää migreeni. Päänsäryn mukaan menkat alkaa parin päivän sisällä.

Tässä tää aikaisen testaamisen ongelma on että näkee kaikki sellaiset jutut jotka aiheuttaa turhaa toivoa. Plääh...:(

Ai niin ne siirretyt ei olleet blastoja vaan kolmepäiväisiä.
 
Kuules Ankkalinna eihän se digi nyt vielä antelis mitään mistää yrityksestä (mistäs minä tiiän mut luulisin).. päänsäryn saa tällä kertaan ihan muu asia kun menkat aikaan!!!
Kamalaa Bringe millasta kohtelua olet saanut.. todella paljon voimia sinulle!
 
Kauheeta Bridge :( Missä oot hoidossa? Olisin ite varmaan alkanut itkee.

Ankkalinna, kaikki on vielä mahdollista! Millon sulla oli virallinen testipäivä?

Miten Jenifer voi? Toivottavasti kaikki on hyvin :oops:

Thank god mulla on tänään ultra, oon jo aivan varma että ei yhtään munista, hyperi, kaikki tyhjiä yms :D Ootteko nähnyt sen terveystalon lepra mainoksen? Miehen mukaan muistutan sitä o_Oo_O
 
Onko kukaan kieltäytynyt kahden siirrosta, vai onko se kaikille vaan parempi jos kaks saa?? Itseä se vähän askarruttaa, että jos vaikka selviisivätkin molemmat niin ehkä kallistuisin yhden siirrtoo.. saadaan siis itse päättää.. Nyt oli muuten tullut omakantaan tiedot ja kuten vähän mietinkin kun pistelen sitä menopuria niin oli toisella puolen 1x12mm ja toisella 3x10mm!!!! Voi olla kivan ovis jos kaikki lähtevät!!! Vai jatkaakohan nyt sit vaan toi isoin kasvua, tuskin.. menee mollukoita hukkaan! :rolleyes: Limis 9mm (triple) en muista et tota tripleä ois ennen mainittu, mut kai se on ollut ku on aina ollut hyvä.. tiiä näistä.. Emmiinalle onnea ultraan..
 
Emmiina85 virallinen testipäivä on vasta ens viikon maanantaina! Tässä kävellään nuoralla joka tuntuu katkeavan ihan kohta...

Domi ota vaan ne kaksi yhden hinnalla :)

Tuo Bridgen kohtelu järkyttää kyllä vieläkin... Voimia sinulle hyvä ihminen kestää tämä kaikki!

Darnille tsemppiä!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Ihan hurjan kuuloista Bridge! Tuostahan vois varmaan reklamoida/valittaa jonnekin. Ei noin voi asiakasta kohdella...

Ankkalinna, päänsärky ei välttämättä vielä tarkoita mitään pahaa, toivottavasti pysyy kyydissä sun tyyppi.

Alkuraskauden keskenmenon kokeneena en hurraa minäkään kyllä vielä ihan täysin rinnoin... Hullua tämä oman kehon kuulostelu. Ihan vainoharhainen olo.
 
Domi mä en varmaan ainakaan tuhlais kahta hyvää alkiota kerralla, siitä ei taida olla kuitenkaan mitään kunnon todistetta että auttaisi kiinnittymiseen. Mutta ilmeisesti toinen alkio voi viedä toisenkin mukana kaikkein pahimmassa mahdollisessa tapauksessa. Jos näyttäisi siltä, että toinen tai molemmat sulatetuista alkioista ei olisi pakastekelpoisia niin sitten varmaan kannattaa ennemmin siirtää molemmat. Tsemppiä pähkäilyyn!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Domi ja Emmiina85: minäkin (ehkä) tulossa suunnilleen samaan tahtiin teidän kanssa! Tänään kp11 ja oon menossa seurantaultraan.. jännittää kans onko limistä ja folleja ollenkaan :unsure: Ja että mitä sanovat koska pitäisi olla ovis että pääsee siirtoon vai saanko pregnylin vai mitä... Mutta itse laskin että lauantaina (kp15) pitäisi joko tulla ovis tai laittaa pregnyl niin sitten varmaan to tai pe ensi viikolla siirto! Meillä on pakkasessa sekä 5 että 6 päiväisiä alkioita muistaakseni.

Bridgelle täältäkin suuret tsemppihalit, ihan syvältä:cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Domi mä oon mandalan kanssa samaa mieltä ja niin on meidän nykyinen lääkärikin että toinen alkio ennemminkin häiritsee toista kuin tukee.
Kiitti taasen kaikista ihanista tsempeistä, ihanaa saada niitä:love:
Bridgellä järkyttävä lääkäri, kerroppa kenttä ni lennän sinne ja käyn ottaa lähempää tuttavuutta sun tohtoriin:devil:
Nyt viivasen saaneille vahvistumista ja simulaatio vaiheessa oleville tsempit kasvatteluun. Ens viikolla monella alkaa piinailut:barefoot:
Roxanne ootkos missä vaiheessa nyt?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Kiitos kaikille välittämisestä ja tuesta, todellakin tarvii sitä.
Darni, kenttä on aika kaukana, kiitos vaan tarjouksesta. En kyllä ikinä enää halua nähdä sitä akkaa.
Kivut on noin tuplat kuukautiskipuihin nähden, olisin odottanut enemmän. Ei tarvi edes lääkettä. Näin viime yönä unta vuodosta ja heräsinkin viideltä ja sieltähän se tuli. Kotona katselen netistä suomalaisia sarjoja ja keittelen hernekeittoa, saa vähän ajatuksia pois. Masis mieli. Jos muita helpottaa, niin toinen tm on helpompi.
 
Ubikinonista - te jotka olette sitä syöneet, niin millä annostuksella? Kun niissä näyttää olevan niin erilaisia suosituksia riippuen valmistajasta ja toiset on 100 mg tabuja ja toiset 200 mg tabuja. Luin kliinisestä tutkimuksesta, jossa naisille annetaan 600 mg/pv. Ihmettelin tuota isoa annosta... Ajattelin nyt itsekin kokeilla tuota ubikinonia, kun sen Q10 entsyymin pitäis lähteä vähentymään roimasti 30v jälkeen. Ei siitä kai ainakaan haittaakaan ole. Kaikki keinot käyttöön. Vaihdoin myös foolihapon multi-vita raskausvalmisteeseen, syön parapähkinöitä, avokadoa ja greippimehua päivittäin. Kaupan jugurtit jätin nyt kokonaan pois, kun minulle niin neuvottiin. Niissä hapate ja sokeri muodostavat asetaldehydiä, joka on yksi karsinogeeni. Terveen mahan hapot tuhoaa ruoansulatuskanavan asetaldehydiä tuottavat mikrobit, mutta esim. mulla on krooninen pinnallinen mahatulehdus niin ei noi hapot tee tehtäväänsä niinku pitäis. Siitä syystä päätin välttää jugurtteja ja myöskin rahkoja. Harmillista, sillä olen ollut rahkan ystävä. No teen nyt ainakin kaiken mahdollisen valmistautuaakseni koitokseen.
 
Voi miten kurjaa, Bridge, ja tuollainen kohtelu vielä! Paljon voimia sinne. <3 Toivottavasti jaksat taas lähteä uuteen yritykseen meidän muiden konkareiden seuraksi.

Tsemppiä kaikille siirtoa odottaville, Domi ja Adeliinajosefiina ja oliko muitakin? Emmiinalle onnea ultraan ja piikityksiin! Olikos sulla nyt 2. IVF meneillään (voisi päivittää listalle...)?

Sphinxille hurjasti onnea viivasta! :) Kyllä se siellä nyt pysyy, usko pois! Ankkalinnan tilanne kuulostaa musta ihan lupaavalta. Jos kerran 3-päiväisiä siirrettiin, niin eikö se 1-2 viikkoa ole ihan niin kuin pitääkin? Täällä on peukut pystyssä. Ja Darni, voi että miten ihanalta kuulostaa teidän tilanne nyt, oon niin onnellinen puolestanne!

ON: Mulla alkaa sumuttelut ensi viikonloppuna, ja piikitykset + punktio osuu sit kesäkuun alkupuolelle. Ihan hassu juttu, mut jotenkin mulla on nyt aika toiveikas olo tän tulevan hoidon suhteen. Vaikka eihän sille pitäis olla mitään perusteita tällä historialla, ja tiedän hyvin et missä tahansa vaiheessa voi mennä kaikki pieleen. Mutta silti! Kaipa tää kevät ja aurinko pistää pään sekaisin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nyu
Voi ei Bridge :(. Millähän oikeudella sitä sitten vielä sättimään mennään!? Itsekin muistan aikoinaan pahoittaneeni mieleni jo siitä, kun neuvolan terkka ei kätelly, saati sitten jos haukut saa :/.

Onnea heille, jotka ovat toista viivaa saaneet näkyviin <3.

Shelterme ole varovainen sitten sen greippimehun kanssa. Vahvistaa lääkkeitten vaikutusta arvaamattomasti :).

Onko muille tullu sumutteluista hirveää syömishimoa? Mää taas syön ja syön ja syön. Etenkin imelää tekee kauheasti mieli, vaikka normaalisti en ole sokerihiiri. Onneksi näin lyhyessä ajassa ei ehdi kauheasti lihomaan, kun ei viitsi herkkujen mussuttamista kauheana rajoittaakaan. Säästää energiansa tärkeämpiin asioihin kuin syömisen stressaamiseen.

2. Ivf eka ultra keskiviikkona, punktio viikolla 21
 
No eipä tartte täällä sittenkään siirtoa odotella... Ultrassa ei mitään munasarjoissa, ei follikkelia..ei edes pientä... Vissiin ei limakalvoakaan. EI MITÄÄN SIIS. En siis tällä hetkellä "pelitä" näköjään ollenkaan. Itkin koko matkan klinikalta kotiin, en vaan jaksa näitä pettymyksiä enää. Tähän asti me ollaan kuitenkin oltu vain miehestä johtuvista syistä lapsettomia, nyt olemme myös minusta johtuvista syistä. En ihan tätä odottanut. En oikein tiedä miten tätä kaikkea käsitellä, pettymyksiä on ihan liikaa.
Nyt kuitenkin pitää aloittaa Primolutit kp 15 eli lauantaina ja sitten taas soitella kun vuoto alkaa ja sitten taas perinteisenä kp10 ultraan... Yritin kysyä että voiko tälläistä tulla sitten joskus hormonipistosten tai esimerkiksi hyperin jälkeen niin vastaukseksi sain että "Täällä on tänään ollut monta muutakin kenellä ei asiat ole mennyt niinkuin alunperin on suunniteltu, niin se vaan joskus menee". Kysyinkö sitä? Tuo tökerö lääkäri kruunasi kaiken.
 
kamala lääkäri sinulla Bridge! :( Siis miten kehtaavat olla noin kamalia?!!!

Sphinxille onnittelut viivasta :)(y):love:

Adeliinajosefiina pahoittelut :cry: olipas kurja uutinen:(

Nyu mulla ei ole ainakaan tullut syömishimotuksia :rolleyes:

omaa tilannetta vähän: tilasin sunnuntaina raskaustetsiliuskoja.. pitäisi tulla huomenna.. että sitten näen suuntaa ennen ensi maanantain virallista testipäivää :censored: menkka tunne tuli mahaan eilen hetkeksi, mutta se hävisi pian... saa nähdä.. luulen että ei tärppää tällä kerralla vielä...

tsemppiä kaikille (y)
 

Yhteistyössä