IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pikainen kommentti, tänään päättyi piina ja tulos oli odotetusti nega. Aiemmin on 2-päiväisillä alkanut edes jonkinlainen raskaus (ja kunnon raskaus), mutta nyt ei blastolla onnistunut.

Eilen Sofin testiin tuli erittäin selvä ja yllättävän tumma viiva, mutta se oli harmaa. Näkyi ihan joka valossa ja joka suunnasta katsottuna, mies myös ihmetteli sitä. Mutta tänään klinikan antama testi oli ihan puhdas. En enää ikinä osta noita halpisliuskoja...

Kolme päivää pitää vielä lääkkeitä käyttää ja sitten varmistustesti, mutta nega on silti varma. Kiitos kaikille ihanista sanoistanne, kun viimeksi tänne masentelin. :love: Olen ollut niin väsynyt ja harmissani, että en ole jaksanut mitään kommentoida, vaikka teidän jutut mieltä lämmittivätkin.

Nyt vaan uutta punktiota suunnittelemaan, tuoresiirtoon toivon lyhyempää viljelyä kun se on kahdessa aiemmassakin punktiossa riittänyt.

Ja YrittäjäJ:lle peukku, jospa viiva vahvistuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Marrasmai voi paska :( mä niin ymmärrän sun turhautumisen! Eka sitä on aina jokseenkin toivoa täynnä uuden hoitokierroksen alkaessa ja sitten kun rävähtääkin niin että koko setti "ihan turhaa" niin se on ehkä yks kamalimmista fiiliksistä maailmassa. Ainakin itelle ollu. Se toivottomuus on jotain niin pysäyttävää. Pidän kuitenkin vielä peukut pystyssä että heikosta kappalemäärästä huolimatta siellä joku hedelmöittyy ja pääset siirtoon!

Onpas hyvä säkä että täällä keskustellaan juuri luonnollinen/lääkkeellinen kierto -asioita koska siitä minäkin tulin kyseleen! Klinikalta siis soitettiin takaisin, ja saan nyt itse valita että luonnollinen vai lääkkeellinen tämä seuraava kierto (joka muuten vihdoin alkoiki tänään tässä iltapäivällä eli nyt kp1!!! *voltteja* *hyppyjä* *lisää voltteja*) Eli lääkäri oli laittanut e-reseptin zumenonista joka pitäis sit aloittaa huomenna annoksella 3kpl/pvä JOS päätän että tästä tulee lääkkeellinen. Huomenna mun pitää ilmoittaa klinikalle päätös koska ultra määräytyy sen mukaan.
Mulla on yksi iso kysymys. Kun tämän zumenonin ja just ylipäätään lääkkellisen kierron kanssa ei käytetäkään pregnyliä tai muuta ovulaation vahvistajaa niin koska ihmeessä se siirto sitten on? ja mitä siellä lääkkellisen kierron ultrassa kp12-14 sitten oikein katotaan jossei ovista? ja edelleenkin, millä perusteella se siirto on ja miten helvetissä se alkio tajuaa kiinnittyä jossei lääkkein aiheuteta ovulaatioo? mitä toi zumenon sitten tekee?

Mullahan siis tosiaan on ovulaatiohäiriö eli en ovuloi tällä hetkellä ollenkaan ja sitä kautta tietysti kierrot pitkittyy kun ei kroppa ymmärrä toimia. Ja mulle sanottiin että alkionsiirto on todella tärkeää tehdä juuri oikeaan kierron vaiheeseen ja päivään koska ei muuten kroppa ota sitä vastaan jossei oo oikea ajankohta. Miten toi lääkkeellinen sitten oikein toimii? Anteeks, oon ihan pihalla :( Toisaalta haluaisin ton lääkkeellisen jos sillä varmasti pääsee siirtoon(pääseekö?? vai voiko se mennä sit jotenkin vklopulle ja ihan reisille?) mutta toisaalta tekis mieli vielä katsoa yksi kierto tuleeko sitä omaa ovista, tai edes follia minkä voisi sitten vaan ovuloida pregnylillä. Mutta en tiedä kestänkö enää yhtään pettymystä etten pääsisi siirtoon asti joten siks toi luonnollinen pelottaa.
 
Voi miten kurjaa, marrasmai. :( Eikös sulla kuitenkin ollut enemmän follikkeleita näkyvissä, vai muistanko väärin? Ei silti kannata kirvestä kaivoon heittää, ihan hyvin voitte vielä siirtoon päästä ja saada jotain pakkaseenkin.

CherryPielle suuret kiitokset, kun jaat meille arvokasta tietoasi! Todella mielenkiintoisia juttuja olet kertonut.

Yrittäjälle
on peukut pystyssä! (y)

Tässä vielä linkki siihen tutkimukseen, josta tuolla aiemmin mainitsin. Johtopäätöksenä siis se, että blastoksi viljely paransi onnistuneen raskauden todennäköisyyttä hyvän ennusteen potilailla (kriteereinä mm. ikä, aiemmat onnistumiset ja tietyt hormoniarvot), mutta ei satunnaisesti valitulla ryhmällä eikä huonon ennusteen potilailla. Lisäksi blastoksi viljelyyn näytti liityvän hieman kohonnut riski johonkin sellaiseen kuin "adverse neonatal outcomes", mutta ilmeisesti tämä riski on erittäin pieni.

http://www.asrm.org/uploadedFiles/ASRM_Content/News_and_Publications/Practice_Guidelines/Committee_Opinions/Blastocyst_culture(1).pdf
 
  • Tykkää
Reactions: CherryPie85
Lääkkeellisellä pääse kyllä varmemmin siirtoon, viikonloput ei haittaa. Tarkoitus on että Zumenon/Progynova kasvattaa kohdun limakalvoa mutta pitää munasarjat hiljaisina. Ultrassa tsekataan limakalvon paksuus ja se että munasarjat ei sooloile. Kun limakalvo on vähintään 7mm niin voidaan edetä suunnitelmassa eli laskea milloin Lugesteron pitää aloittaa, sen saa aloittaa kun limakalvo arvioitu min 8mm. Tämä saa aikaan sen, että limakalvo muuttuu sekretoriseksi eli ovulaation jälkeiseksi tilaksi. Sitten alkio siirretään sen mukaan, minkä ikäinen se on. 2.-3.pv alkio kun Lugesteron ollut käytössä noin 1-2vrk ja blastokysti noin viikon päästä Lugesteronin aloituksesta. Jouston varaa on eli viikonloppu ei haittaa, kun ovulaatiolla ei ole osuutta asiaan.

Itse suosittelen työssäni lääkekiertoa kaikille joilla mitään ovulaatiohäikkää tai lyhyt kierto.
 
Voi YrittäjäJ, testaa kuitenkin sitten uudestaan jos vuoto ei parissa päivässä ala. Oletko samoilla testeillä testannut? Itse sanon aina meidän asiakkaille, että jos haluaa viivojen vahvistumista seurata luotettavasti niin tismalleen sama rakkoaika, sama vuorokauden aika ja sama testi silloin kun testaa. Jos jokin noista ei pidä kutiaan niin ei ole luotettava seuranta, eikä välttämättä muutenkaan kun vaikuttaa mitä olet juonut ja paljonko rakkoajan puitteissa, ja aineenvaihduntakin pelaa eri päivinä eri tavalla riippuen mitä olet syönyt jne. Vasta jos vuoto alkaa ja testi menee negatiiviseksi niin hanskat voi heittää tiskiin.
 
YrittäjäJ eipäs nyt luovuteta siellä, sullahan on testipäivään vielä viikko aikaa joten kerkee vahvistuu vielä(y) olikos sulla tää siirto luomu kiertoon?
Mites muut piinailijat ootteko testaillu? Monella on nyt testipäivät lähellä(y)
 
Sain toissapäivänä ensimmäisen haamun ja eilen suht samanlaisen. Tänään oli enää hädin tuskin nähtävä viiva, joten lopputulos tiedetään, vaikka varsinaiseen testipäivään on vieä aikaa. Viikko sitten siirrettiin blasto.

Mut joo katotaan vielä huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Kiitos tsemppauksista <3

Yrittäjä J pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Maanantain ultrassa näkyi tosiaan 3 kypsää ja 9 melkein kypsää, joten neljän saalis oli aikamoinen pettymys. Tiedä sitten olenko ovuloinut osan ennen punktiota, mitään selitystä ei saatu. Nyt sain just klinikalta tiedon, että 1kpl on normaalisti hedelmöittynyt. Se siirretään huomenna, mikäli ei ole sitä ennen kuukahtanut. Tiukille menee päästäänkö edes piinailemaan.

Yksi parhaista ystävistäni synnytti eilen. En tuntenut mitään. Olen hirveä ihminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Marrasmai, toivotaan että se yksi oli nyt the one! Ei se määrä vaan laatu...pidän peukut pystyssä että siirtoon päästäisiin! Ja enpä itsekään ole aikoihin tuntenut juuri mitään kun kaikki sikiää ympärillä enkä edes tunne siitä enää huonoa omaatuntoa. Entinen paras ystävä jäi esikoisensa myötä jo aikaa sitten, koska hän ei enää kyennyt mistään muusta puhumaan kuin vauva-arjesta, sanoikin että sopiiko ettei puhuta mun lapsettomuudesta vaan keskityttäisiin siihen että hänellä nyt on kuitenkin ihana vauva. Se jäi viimeiseksi lauseeksi, jonka olen hänen suustaan suostunut kuulemaan, vuosia kestänyt ystävyys loppui siihen. Kyllä ystävyydessä pitää kyetä jakamaan myös surut eikä vain ilot. Töissä en ole nyt puoleen vuoteen enää ollut raskausultrissa mukana, muuten teen työtä samalla sydämellä kuin ennenkin mutta raskausultrat tekee pahaa vaikka tiedänkin että ei ole minulta pois jne. Nyt vain tuntuu pahalta katsoa niitä sykkeitä ruudulla kun pelottaa ettei itse ole ikinä samassa tilanteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Äh...mä tein testin ja tyylipuhdas nega...meneillään siis pp9. Alkaa kyllä toivo hiipumaan mutta joo onhan tässä vielä tovi tuohon viralliseen testipäivään mutta olo on semmonen että menkat varmasti tulollaan. Noh heitetään se lopullinen kirves kaivoon vasta tiistaina.

CherryPie85
onpa sulla kyllä ollut kamala ystävä kun ei ole ymmärtänyt sua ja en yhtään ihmettele, että ystävyys loppui. Olen samaa mieltä että ystävyydessä tulee kyetä jakamaan ilot ja surut. Minulla on ystävä joka on tässä kolmen vuoden sisään saanut kaksi lasta mutta silti jaksaa olla tukena ja kuunnella minua eikä höpöttele vain omia vauvajuttuja. Siksi olenkin voinut olla iloinen hänen puolesta, eihän se pois multa ole jos hän on saanut lapsia mutta tokihan se kirpaisee kun oma syli on tyhjä.
 
Kiitokset jälleen cherrypielle avartavasta vastauksesta. Päätin sen luettuani että lähden nyt tähän lääkkeelliset yritykseen, elämäni ensimmäiseen sellaiseen. Eka zumenon otettu, nyt sitten vaan katsotaan mitä tästä tulee! Toivottavasti siirto ja plussa! Noh, taitaa olla turha toivo mutta yritän löytää positiivisuuden rippeet taas kun oon niin pitkään ollut katkeroitunut ja turhautunut.

YrittäjäJ toivon vielä puolestasi, mutta ymmärrän luovuttamisen.. Ja että sitä toivoa on vaikea pitää yllä vaikka plussaksi muuttuminen on oikeasti vielä mahdollista!

Toiveikas81: samat sanat sinulle kuin yrittäjällekin! Toivotaan vielä!
 
Oikein hirveä paljon onnea kaikille plussanneille tasapuolisesti,niin minäkin tein testin (lue,viisi) pp8 ja viivat senkun vahvistuu,kyydissä kaksi blastoa joten josko ois molemmat kiinnittyny ja on ollu ihan supervahvoja viivoja,ei haamusta tietoakaan
Jotenkin vaam takaraivossa kolkuttaa järki,eikä osaa sillai iloita,niinkuin ensimmäisten siirtojen jälkeen,jos ei kaikki menekkää niinku pitää..
Kuulostaa.varmaan typerältä mutta ensireaktio plussatestistä oli vaan,että no siinä nyt on kaksi viivaa
Mutta näillä mennään,verikoe kohta edessä niin katsotaan miten käy..
Paljon plussatuulia niille jotka ei vielä ole testannut ❤
 
Onnea piipa! Mulla sama päivä ja tänään testi blanko.

Nyt on ihan turha enää toivoa plussaa. Ne viivat kuuluu vahvistua, ei kadota. Aika käy vähiin :cry: se tässä raastaa. Lokakuuhun on ikuisuus.

Mut voi poistaa pp-listalta. Toinen ivf/icsi syksyllä, jos on voimia jatkaa.
 
Seuraa akuuttia omanapaa:

Klinikalta soitettiin just että se ainokainen hedelmöittynyt jakautuu hitaasti, ja heidän suositus on että viljellää blastoksi eli tiistaihin, jolloin nähdään onko siitä mihinkään vai skipataanko siirto kokonaan. Mulle tuli ainakin ihan mega-ahdistus, että jos se kuolee niin sitten kuolee, mutta eikö sillä olisi paremmat mahdollisuudet kuitenkin kohdussa kuin sen ulkopuolella? En kestä kolmen päivän odotusta kuullakseni että kaikki on ollut turhaa! Ilmaisin mielipiteeni ja nyt keskustelevat lääkärin kanssa tilanteesta. Meidän oli siis tarkoitus mennä klinikalle klo 14 tänään!

Mielipiteitä??
 
Viimeksi muokattu:
Marrasmai voi että mihin tilanteeseen jouduitte (n)
Minä odottaisin blasto vaihetta vaikka hurjan suuri riski ettei siirtoon pääse, mutta niin kuin aikasemmin olen täällä oman kantani näihin alkioiden viljelyyn kertonut on mielestäni parempi kokea pettymys ennen piinailun alkua kuin jälkeen jos siis pettymys tulossa. Paremmalla mielellä sitä varmaankin piinailee jos tietää että siirretty on hyvä. Meilläkin oli just hidasta jakautumista ja näytti ettei niistä mitään tuu mutta kyllähän just meidän hitain selvis blastoksi ja nyt toivon tosiaan että keskiviikkona minäkin pääsen siirtoon. Tsemppiä teille päädyitte sitten mihin ratkaisuun tahansa ja siirtoonhan te kuitenkin menette joten piinaillaan samaan aikaan, sovittu?
 
Kiitos Darni!

Mennään nyt sitten kuitenkin tänään siirtoon. Ilmeisesti mahikset on niin huonot että lääkäri oli todennut että samapa tuo koska siirretään. Mulla on sellainen fiilis että mieluiten pääsen edes piinaileman ja petyn, kuin että en pääse piinailemaan ollenkaan ja seuraava hoitomahdollisuus joskus kuukausien kuluttua. Meillä tosiaan hedelmöittyi neljästä vain yksi ainoa. Itse tässä diagnosoin itseni että mun munasoluissa se suurin vika näemmä onkin, en tiedä kannattaako tän jälkeen enää yrittää ollenkaan jos kerran tulokset on tätä luokkaa.

Anteeksi pahantuulisuuteni, usko siihen että saisin koskaan kokea onnea on juuri nyt olematon.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
marrasmai - Tsemppiä, sinulla on täysi oikeus olla huonolla tuulella. Tänne saa purkaa kaikki tunnot!
Toivotaan nyt kuitenkin pientä ihmettä.. Ja jos huonosti käy niin seuraavaan hoitoon saatte varmasti eri lääkkeet ja sitä myötä alkioita voisi tulla enemmän ja niiden laatu parantua. Minulla jäi ensimmäisestä hoidosta vain yksi siirrettävä, seuraavassa hedelmöittyi jo 6 kun GonalF vaihtui Menopuriin.
 
Voi Yrittäjä J :( Olen todella pahoillani. Halauksia täältä.

Nyt ollaan kotimatkalla klinikalta. Pikkukaveri olikin ottanut hurrrjan spurtin ihan viime hetkillä ja siirrettiin vähän ennen kolmea (ruotsin aikaa) 6-soluisena. Jospa sitä sallisi itselleen minimaalisen toivonkipinän kuitenkin. :love: Suurkiitokset Darni ja Lia tsempeistä! ❤
 
Pakko kysyä että onko kukaan saanut epämiellyttäviä oireita progynova pilsuista? Mulla menossa 4 pvä ja on huimausta, näköhäiriöitä, sydämmen tykytystä ja pahoinvointia ... joo kaikki nää on mainittu haittavaikutus listassa mut ei oo kyl kivaa :( pitääköhän soitella klinikalle maanantaina ja kysellä jatkosta...(n)
 
Marrasmai, minusta teit ihan oikean ratkaisun - tai ainakin itse olisin päätynyt ilman muuta siirtoon nyt heti. Kyllä sillä alkiolla kuitenkin on parempi ympäristö siellä kohdussa kuin koeputkessa. Ja eihän sitä koskaan tiedä, kyllä täälläkin on moni hitailla rupualkioilla raskautunut. Mitä tuleviin hoitoihin tulee, niin kuten Liakin sanoi, lääkkeen vaihto voi saada ihmeitä aikaan. Ja ylipäätään eri kierroissa on aina vähän erilainen lähtötilanne, eli ei yhdestä huonosta tuloksesta vielä kannata liikaa johtopäätöksiä vetää. Mulle lääkäri sanoi, että eka hoito on aina vähän niin kuin diagnostinen, ja sen jälkeen ollaan jo paljon viisaampia jatkon suhteen. Meillähän esim. ei ekalla kerralla hedelmöittynyt yksikään solu, ja toisella kertaa sitten hedelmöittyi jo neljä (no, siirtoon asti kyllä selvisi vain yksi, mutta silti...).

Piipalle hirmuisesti onnea plussasta! Siukulle samoin onnittelut hienosta saaliista.

YrittäjäJ, olen tosi pahoillani negasta. Tsemppiä jatkoon, kyllä se syksy nopeasti tulee ja sitten pääsette taas yrittämään uusin voimin. <3
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Pahoittelut negasta YrittäjäJ.
Piipa85:
Onnittelut plussasta.
Marrasmai : hienoa että sait kyytiläisen. Toivotaan että alkio lähtee hyvin kehittymään kohdun suojissa.
Siukku: onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun.
Itse hain eilen kyytiin 3pv ikäisen alkion. En vaan usko että tästä tuoresiirrosta tulee tulosta, kun taas kohdun limakalvon kanssa ongelmia. Kp 8 ultrassa oli 8mm ja punktiossa kai vielä kelvollinen. Eilen siirtopäivän sit enää hädin tuskin 6mm, johon kiinnittymismahdollisuus todella huono. No tuoresiirto kuitenkin tehtiin, vaikka joku lääkäri/klinikka ois varmaan jättänyt siirtämättä varsinkin jos alkioita ois vain yks tai kaks. Oma ajatus kuten lääkärinkin oli jo seuraavassa passissa eli mitä on tehtävissä ohuen limakalvon suhteen, kun limis ei kasva edes maximi estradot eestrogeenilaastareillakaan lääkkeellisessä passissa (n):(. Oon tyytyväinen kuitenkin että tää 3.IVF tuotti parhaan saaliin. Punktoitiin 8 munasolua, joista 7 hedelmöittyi ja kaikki 7 jakaantui :):geek:. Yks siirrettiin ja 6 meni pakkaseen (3pv ikäisiä) :love:. Tyytyväinen oon siihen kun oon reagoinut vielä hyvin ivf lääkkeisiin ja munasolureserviä hyvin jäljellä kun ikää hieman yli nelkyt. Miehelläni onneks hyvä siittiötilanne vaikka silläkin ikää muutaman vuoden päästä viiskyt. Toivottavasti pitemmän päälle elinkelpoisia alkiotakin. Tän ikäsiltä ei tosin kukaan enää kysele ja utele lapsentekosuunnitelmista... :sick::LOL::ROFLMAO:
Mulle voi päivittää: siirretty 3.6. 3pv ikäinen alkio, testipäivä 17.6.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 5.PAS
CherryPie85 # 4/14 # 1.# selittämätön/matala amh # 3.IVF
Darni73
# 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
piipa85 #? #1.#endo/selittämätön# 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Nennalii 3.6 (5pv/24.5)
vipe1986 6.6 (3pv/23.5)
piipa85 6.6 (2x5pv/25.5)
CherryPie85 6.6 (2pv/25.5)
Toiveikas81 7.6 (3pv/25.5)
Siukku87 17.6 (3pv/3.6)
Toivo2016 17.6 (3pv/3.6)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 

Yhteistyössä