IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

adeliinaJosefiina jostain palstalta vasta äskettäin luin tuosta et ahtaus siellä (et ei oo kunnolla saanut lugeja tungettuun) on merkinny plussaa että joskojosko (y):love:
Mut itelläni ei ainakaan vielä oo tuottanut ongelmaa :D

Ikäkysymykseen vaikka se selvinneekin nimimerkistä niin kohta tulee täyteen 30 vuotta ja hoitopaikoistakin oli puhetta ne me käydään Kuopiossa inovassa mukava henkilökunta ja kaikki pelaa :)

tänään pp6/dpo10 ja nippailuja on pitkin päivää ollut toisella puolella ja eilen illalla ku yritin nukkua mahallaan niin oli niin paha olla et en voinut mut siinäpä ne ei muuta mainittavaa :D jatkellaan oottelua.

muoks seuraavat pari päivää on ratkasevia ku aina alkaa tuhruttaa dpo 12.. (n)
 
AdelmiinaJosefiina mulla oli oliko se nyt eilen tai toissapäivänä tota tommosta alakerran ahtautta :D. En tosin ole vielä plussannut enkä negannut, että vaikea sanoa mitä se meinaa, mutta pistinpähän merkille. Tänään on ehkä tuntunut taas suht normaalilta sillä osastolla.

Mulla on noiden munasarjanippailujen lisäksi ollut sellaista kiristävää/puristavaa/repäisevää tunnetta tossa niinku keskellä alavatsalla. Joka päivä oikeastaan. Ja sitä oon tässä miettinyt, että jos ei liity kiinnittymiseen/raskautumiseen niin mitä se voi olla? Millaisia vatsatuntemuksia teillä muilla on piinaillessa ollut? Pelkään tietty että se voi liittyä endoon, koska silloin aikanaan ennen laparoskopiaa mulla oli koko vatsaontelo ja suunnilleen puol kroppaa täynnä niitä kiinnikkeitä, ja kuvittelen nyt että endo on voinut pahentua taas. Nää on toisaalta samanlaisia tuntemuksia kuin mitä mulla oli silloon alkaneessa raskaudessa, mutta ne tuli silloin vasta paljon myöhemmin.

Entä tietääkö joku pitääkö luget oikeesti kuukautisia poissa? Niin kaikki täällä palstoilla tuntuvat sanovan, mutta perustuuko se ihan johonkin muuhun kuin fiilikseen? Mulla on nyt pp9 ja dpo14 ja periaatteessa menkkojen olis kai pitänyt alkaa viimeistään tänään, mutta minkäännäköistä tuhrua ei ole näkynyt. Vai mistä toi dpo edes lasketaan, irrotuspiikistäkö? o_O

Tänään on ollut vähän rauhallisempi olo, eilinen oli ihan järkyttävä.
 
Kesäheinä, mullakin oli juuri tuollaisia tuntemuksia keskellä alhaalla. Innostuin siitä kovasti, koska aikasemmin ei ollut sellaista ollut ainakaan niin selkeänä. En tiedä mistä se todella johtuu, mulla ei ole endoa enkä plussannut (n):sneaky:
Ja siitä, että pitääkö luget menkat poissa en osaa sanoa.. ainakin tuoresiirroissa ja lääkkeellisessä passissa luulisin että jo pelkästään se hormooni määrä muuttaa kiertoa. Itellä on alkanut aika säntillisesti kyllä aina, tuoresiirroissa 1-3 tavallista myöhemmin ja passissa (lääkkeetön) muistaakseni päivän myöhemmin kun normaalisti.

Pidän sulle peukkuja että tarraisi ja kovasti! (y)
 
Kesäheinä mulla ei ainakaan luget pie menkkoja poissa vaan tuhruttelee kuten normaalistikin siinä dpö 12 pintaan niinku kirjoitinkin aiemmassa viestissä. Joillakin taas pitää et tiiä näitä se niin riippuu immeisestä :)

Ja tuntemuksia on juurikin tommosia koko ajan mahassa mitä taas edellisessä passissa ei ollut mut tuoresiirrossa oli samanlaisia nippailuja ja tuntemuksia ilman plussaa.. Et siksi mie en luota et ne mun kohalla johtus ainakaan raskaudesta suoraan.
 
AJ: mulla on ollut plussissa just tuota nippailua munasarjassa, alapään turvotusta ja tunne että Luget katoaa sinne jonnekin. Sitten jossain vaiheessa alkaa hillitön valkovuoto, ehkä 6-7 viikoilla, mut alussa just noita tuntemuksia. Tässä toisessa raskaudessa rinnat on olleet koko ajan löpsähtäneet, turposi vasta noilla viikoilla, lisäksi ajoittaista menkkajomoa pp 2 lähtien, joka välillä helpotti ja välillä tuntui 5-6 viikolle asti. Mut joka tapauksessa päinvastaiset/ ihan erilaiset oireet kuin edellisessä raskaudessa, jossa rinnat oli turvoksissa ja kipeät ja alamahalla ei ollut juuri mitään oireita. Toivottavasti siellä olis pikkuinen tarrannut kiinni(y)
 
Noista Lugeista/Lutinuksista: mulla ne kyllä pitää vuodot ja tuhrunkin poissa. Viimeksi menkat alkoi pari päivää niiden lopettamisesta, vaikka normikierrossa olisivat alkaneet jo monta päivää aiemmin. Nehän sisältää progesteronia (keltarauhashormonia), jonka eritys normaalisti laskee jyrkästi ennen kuukautisia. Progesteronivalmisteita (esim. Primolut) käytetään myös kuukautisten siirtämiseen, joten sikäli ihan loogista että ne näissä hoidoissakin voivat menkkoja siirtää. Ilmeisesti vain joillain se oma progesteronituotanto laskee niin alas, ettei nuo pimppapilleritkään riitä sitä kompensoimaan, näin olettaisin. Joku viisaampi voi korjata, jos olen väärässä. :)

Mun korvaani nuo nippailut, vatsan kiristykset ja muut kuulostaa kyllä lupaavilta oireilta, koska itselläni ei ole sellaisia näissä negakierroissa ollut. Peukut on pystyssä! (y)
 
Kiitos kaikki ihanat kannustuksesta :) toivotaan, toivotaan! Oma mieli on kyllä niin nega edelleen mutta katsotaan!

Koskas kesäheinä meinaa aloittaa testailla? Mä yritän sinnitellä ma-aamuun. Virallinen testipäivä olis ti. Eiköhän se maanantaina näy jos on näkyäkseen, ja päätin että teen suoraan viikkonäytöllisen digin enkä tuhrusta ollenkaan viivoja!
 
AJ, mulla on su virallinen testipäivä, mut meinasin testata jo lauantaina. Ihan tavallisella tommosella apteekin viivatestillä.

Totta puhuen en kyllä haluais testata ollenkaan. :D

Eilen ja tänään oon kuvitellut itselleni lievää hajuherkkyyttä. Eilen haistoin tosi voimakkaana yhden hajun, jota mun mies ei haistanut ollenkaan vaikka pinnisteli.

Mutta saatan ihan hyvin kuvitella kaiken.
 
APUA KAIVATAAN: pitkän jonotuksen jälkeen naikkarilta tuli kirje, että kesätauon takia ei tietty nyt päästä hoitoon. No, päästään seuraavasta JOS tää kierto on 33 pvää niin että kesätauko ehtii päättyä. Viimeksi kierto 30 ja sitä edellinen sen 33. Millä mä saisin pidennettyä noi muutamat päivät?? Nyt kp 10...otanko buranakuurilla ja toivon et ovis lykkääntyy? Vai käytäntö esim. Kaapista löytyviä teroluteja/letroja jotenkin? Kaikki muut varmasti ajattelee et kamoon, kk sinne tai tänne mut uskon että te ymmärrätte että hirveen jonotuksen jälkeen kuukausiin on ikuisuus!!! Kiitos jos joku osaa auttaa :) pus!

Piinailijoille pidän täällä peukkuja, lupaavia tuntemuksia ainakin on!
 
Mamido - Jos sinulla on kaapin pohjalla e-pillereitä niin niillä saa varmasti kierron pituuden sopivaksi. Minä ohjailen niillä kierron elokuun punktioon.

3. ICSI voi päivittää tietoihin jos joku jaksaa. Aika matelee ja sattuneista syistä mieli on aika maassa. Tulisipa elokuu pian..
 
Lia - se oiskin hyvä ja varma tapa muttei taida onnistua kesken kierron..nyt siis kp10 ja seuraavasta toivoisin pistelyn alkavan :) voimia sinnekin ajan mateluun! Tämä on hanurista jos ei loppua näy..nyt sentäs tuntuu jo paremmalta kun punktioviikostakin pystyy jo puhumaan ja elokuu on jo lähes ens kuu :)
 
Mamido, ite on pidentäny loppukierrosta lugeilla (2x100mg), kun niitä oli jääny jämiks.. tosin niistäkin tuli lopulta läpi mutta ilmeisesti piti vuotoo juuri sen pari kolme päivää jotta pas/ovis ajottu paremmin seuraavaan kiertoon. Kesken kierron ei kai pitäs alkaa käyttää mitään syötäviä nappeja, ainakaan esim. zumenonia (jotka siis ajoissa alotettuna ainakin mulla pitäny vuodon tehokkaasti pois).?
 
No nyt menikin jännäksi.. Soitin klinikalle varmuuden vuoksi tosta eilisestä migreenistä niin ei olekaan ihan pikkujuttu! Jos on migreeni niin ei sais ollenkaan tehdä lääkkeellisiä PASeja koska sekä estrogeeni (zumenon) että progesteroni (lugesteron) lisäävät migreenejä.

Noh, summasummarum: huomenna heti aamulla testipäivä. Eli pp 10. Klinikan ylilääkäri sanoi että viisipäiväisellä blastolla joka mulle siirrettiin niin näkyy varmasti jos raskaana olen. Jos olen, niin lääkitys muutetaan + heti aloitetaan migreenin estolääkitys. Jos en ole, lopetan lääkkeet heti huomisaamuun.

Huh huh! En tiedä olenko valmis huomiseen!
 
Onpas jännät paikat sulla AJ! Pidän kovasti peukkuja, tule sit huomenna kertomaan heti uutiset! (y)

Mamido, nuo Terolutit sisältää progesteronia niin kuin esim. Lugetkin, joten _periaatteessa_ niillä voisi kai siirtää menkkojen alkua... Mutta sinuna kyllä kysyisin ensiksi joltain lekurilta, onko asia OK ja mikä olisi sopiva annostus.

Lialle tsempit ja halaus. Kyllä se elokuu sieltä pian koittaa, usko pois.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 7.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI (syksyllä)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
#2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Karhuemo75
# 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Kesäheinä-78 3.7 (3pv/20.6)
AdeliinaJosefiina 5.7 (5pv/21.6)
vipe1986 7.7 (2x3pv/23.6)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (5pv)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (6pv)
IirisL 1.IVF/1.PAS(5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Mulla migreeni (aurallinen) ei oo ollu esteenä lääkkeellisille siirroille, tosin aikoinaan jouduin lopettaan yhdistelmäpillerit sen takia. Ehkä on aateltu että niitä ei kuitenkaan niin pitkiä aikoja näissä hoidoissa käytetä, ja toisaalta mulla niitä migreenikohtauksia on vaan melko satunnaisesti, suht lievänä siis..? 2 kertaa on kokeiltu siirtoo zumenon+luget kiertoihin ja sen jälkeen oon ite valinnu mieluummin luomupas:it.

Kannattaa tosiaan kysyä omalta klinkalta kuukautisten siirrosta. Kun ite olin syöny Orgametrilia (eräs progestiini) niin oliko jostain syystä peräti 2 välikiertoo mitä piti pitää niiden jälkeen ennen hoitoo...voi olla että eri klinikoilla on eri käytännöt, ja olin syöny pidemmän aikaa noita pillereitä, ja onhan se hiukan eri ainetta kun esim. terolut.
Muistaakseni kuitenkin kun sillon kysyin ite vuodon viivyttämistä klinikalta niin ei suositellu yrittään sitä loppukierrosta zumenonilla tai suun kautta otettavalla progestiinilla (sillä Orgametrililla), eli sitten otin vaan ne ylimääräset luget käyttöön (en muista oliko nääkin omin päin, kun ei kiellettykään).
 
Hui AJ, aika rajua! Onneks otit yhteyttä ja sait uudet ohjeet. Täällä on peukut pystyssä plussatestin puolesta!

Mamido toivottavasti kierto asettuu sopivan pituiseksi. Mä en uskaltaisi lähteä sörkkimään hormonitoimintaa just hoidon alla, joten neuvon sittenkin, vaikka sitä just et toivonut :D, että kannattaa vain odottaa kärsivällisesti. Tiedän kyllä tuon tunteen, että kaiken pitäis tapahtua just nyt heti eikä jaksaisi yhtään odottaa, mutta viiden IVF-hoidon ja kolmen vuoden aikana sitä on oppinut kummasti kärsivällisyyttä :whistle:. Mutta peukut pystyyn, että kesätauko ehtii loppua ennen uutta kiertoa. (Yksityisen hyviä puolia muuten, ei ole mitään kesätaukoja ja viikonloppuisinkin tehdään hommia jos on tarvis.)

Lialle tsemppiä hoidon odotukseen (y).

Täällä piina senkun jatkuun. Olisko se nyt pp10. Tänään on ollut ihan selvää raskauspahoinvointia ja hajuherkkyyttä ja päänsärkyä ja vatsanippailuja. Ja ettei tissikin olis ollut vähän kipee. Hehe. As if. Kyllä se mieli vaan on ovela. :ROFLMAO:
 
Tai siis ei tässä välttämättä mieli tee tepposia, vaan eikö nää periaatteessa kaikki sovi myös lugesteronin oireiksi. Mulla ei yleensä tule mitään oireita mistään lääkkeistä (edes lutinuksista ei aiemmissa hoidoissa tullut), mutta ehkä luget nyt vaikuttaa näin.
 
Täällä vaistoon mukainen tulos: digin näyttö näytti raakana "ei raskaana".
Se siitä, ja niistä oireista. Viimeistään munkin usko meni nyt mihinkään "oireisiin". Jos vielä joskus pasiin meen niin en kyllä tarkkaile niitä yhtään, en kiinnitä koko piinapäiviin mitään huomiota.

Katkeruus on valtava, kaduttaa että koskaan piti alkaa tätä toista haluamaan. Ei olis kannattanu. Ja kyllä, tää sekundäärinen lapsettomuus on ihan yhtä paskaa kun primäärinen, vaikka itekin kuvittelin silloin että "kunhan sen yhden edes saisin niin...".

Poistun takavasemmalle miettimään jatkoja, hyvää kesää kuitenkin kaikille tänne :)
 
Pahoittelut ja iso halaus AJ :(.

Mäkin aloitin jo testailut ja puhtaanvalkoista ruutua pukkaa täälläkin. Eli "oireet" menee kuin meneekin hyvän mielikuvituksen tai lugesteronin piikkiin. Jatkan testailuja (ja lääkkeitä) vielä sunnuntaihin asti, mutta eiköhän tää viides IVF ollut nyt tässä. Satunnaiset nippailut on muuttuneet jo jatkuvammaksi menkkaoloksi, eli vuoto alkanee kun lopetan luget.

Pettymys. Suru. Katkeruus. Pelko. Vähän kateuttakin. Siinä päällimmäiset fiilikset tällä hetkellä.

Ajatukset pitäisi kai pikku hiljaa siirtää jatkoon. Vieläkö kuudes IVF (eli neljäs tällä meidän nykyisellä klinikalla) vai joko on aika siirtyä lahjasoluihin... Siinäpä vasta kysymys. Mutta vietetään kesää nyt ensin.

Takavasemmalle siirryn minäkin. Tsemppiä ja voimia toivotan oikein kovasti kaikille näissä samoissa haasteissa kompuroiville.
 
Voi ei, miten ikäviä uutisia täällä! Lämmin halaus, AJ ja Kesäheinä, tiedän niin tunteenne. <3 Molemmilla oli vielä niin lupaavat oireet - masentavaa, ettei ne sitten mitään tarkoittaneetkaan. :( :cry:

ON: Päädyin nyt sitten varaamaan seuraavan hoidon suunnittelukäynnin heinäkuun lopulle. Se on meille neljäs (ja näillä näkymin viimeinen) hoito. Yritän kuitenkin sitä ennen ottaa vähän etäisyyttä asiaan ja suunnata katseet muualle. Täälläkin voisi yrittää notkua vähemmän. Saa nähdä, onnistuuko...

Halauksia, voimia ja hyvää kesää kaikille!
 
Hei, kesäheinä,AJ ja Roxanne.....pahoittelut ja voimia! Aj, oliko niin, että teillä jäi yksi pakkaseen ja sen jälkeen miehen siittiöt on käytetty.Toivotaan viimeiselle onnea matkaan!

Mä kävin veritestissä keskiviikkona niin kuin pitikin. Ei ollut mitään kinnittymis yritystäkään, en ole aina käynyt veritestissä ja ihmettelen miksi lääkärit suosii tätä systeemiä? Kai kiinnittymis yritys näkyisi haaleana testiviivana kotonakin? Jotenkin todella ärsyttävää maksaa 50,- että kuulet puhelimsessa tuloksen olleen nega minkä olet itse tiennyt jo monta päivää. Eikö raskaustestit ole nykyisin tosi luotettavia. Jos vielä kolmannelle kierrokselle pääsen, en taatusti käy missään ylimääräisissä testeissä.

Itse täytän kohta 41 ja mietin onko kolmas kierros edes järkevä ajatus? Siis jos siippa suostuu mukaan. (Mun ajatukset on jo kolmannessa kierrossa.) Kesäheinä sulla viisi ivf kierrosta, paljonko sulla on ollut yhteensä siirtoja? Miten lääkäri ottanut kantaa tuohon montako ivf kierrosta voidaan tehdä? Vai meneekö niin, että tekevät niin paljon kun asiakas jaksaa ja myös maksaa? :confused::)
 

Yhteistyössä