IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

En oo vielä päättänyt koska testaan.. Mutta kai sitä vois vaikka sunnuntaina pp11 testata kun se tuntuu näköjään olevan kaikkien muiden virallinen testipäivä eikä pp14 mikä mulle annettiin :D
Mun usko on täysi 0, joten samapa kai tuo koska sen negan pois alta tekee. Anteeksi pessimismi mutta vaisto on taas niin vahva ettei tästä mitään tullut, ja jotenkin koko hommaan usko täysi 0 että meille vielä vauvaa tulisi. Oon ihan varma että mun kohtuun ei vaan kiinnity mikään, edes täydellinen alkio täydellisin olosuhteisiin.
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille (y).. pistäkääs nyt sitä plussa aaltoa liikkeelle! Meikä lähtee pikku breikille kreikan aurinkoon ja tuun sit mukaan seuraavaan aaltoon, tai jälkiaaltoon, tai you know!!! ;) Joten jos esim. Roxanne viitit sitä listaa päivitellä, muutkin toki saa, voin sit taas avustella reilun viikon päästä! Käyn varmaan tilanteita kännykällä mahdollisuuksien mukaan tsiikaan ja jännäämässä teijän testejä ;)
 
Olin suunnitellu että testaan vasta ens viikon lopulla, mutta itseni tuntien alotan sen jo aiemmin :whistle: eilen testailin pregnyliä niin tuli enää tosi haalea viiva, eli nyt vaan sitte ne oikeet kaks viivaa siihen testii! :love:

Ihanaa kun meitä on nyt monta samoilla päivillä, kyllä me nyt onnistutaan! (y)
 
Hei kaikki, mä tuossa kylppärin kaappia siivosin ja sieltä löytyi läjä lääkkeitä, jotka jääneet hoidoista, eikä itsellä tosiaan ole edes näköpiirissä lähivuosiksi hoitoja. Voisin ne lähettää joillekin jos tarvetta. En tarvitse niistä yhtään rahaa. Ei se postilla lähetyskään varmaan maksa juuri mitään, joten voin nämä ihan vain lahjoittaa eteenpäin mikäli ketään kiinnostaa.

Kolmesta lääkkeestä pakkaus on vähän kärsineen näköinen kun ollut kaapin perukoilla jonkin aikaa, mutta lääkeet ja ohjeet ovat pakkauksissa kunnossa.

-Lutinus 100mg - 5 x 3tabletin liuskaa - voimassa 06/2017
-Progynova 2mg - 4 täyttä lätkää ja pari lätkää mistä puuttuu muutamat lääkkeet - voimassa 07/2019
-Terolut 10mg - 1 kokonainen lätkä ja yksi vajaa - voimassa 12/2017
-Letrozol 2mg - 8 täyttä lätkää ja yksi vajaa - voimassa 02/2019
-Lugestron 200mg on vaan yksi vajaa lätkä enää - voimassa 03/2018
 
Täältä puhaltelen suurta plussa-aaltoa tulevaksi :)

Domi, nauti matkasta täysillä!!! Itsekkin olisin halunnut jonnekkin lähteä, mutta mies ei töitten vuoksi tietenkään pysty kuvittelemaankaan sellaista puuuuuuhhhh :(

Me sitte Domin kanssa tullaan peräaaltoon :D
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Pahoittelut heti alkuun, että tulen ihan varmaan jossain vaiheessa sekoittamaan adelmiinan ja adeliinajosefiinan, joten sen vuoksi nimeän viimeisemmän AJ:ksi.

AJ tunnistan niin tuon tunteen, että on valmiiksi jo hanskat tiskissä. Miksi nyt sitten onnistuisi jos ei tähänkään asti ole onnistunut. Muista kuitenkin, että joidenkin ihmeet ovat tapahtuneet vasta 5 kierroksella tai jotain. Mutta valitettavasti itse sorrun myös samanlaiseen ajattelutapaan.

Domille ihanaa lomaa:love:. Toivottavasti osaat rentoutua ja nauttia.

Tosiaan nyt on monenmonta piinailijaa... Ja sovitaan, että siirrytään kaikki yhdessä tuonne plussanneiden puolelle! Ja peräaalto tulee mukaan vähän viiveellä.

(.) Tänään tosiaan kävin kokeilemassa onnea, että siirretäänkö vai ei. Ja siirreettiinhän yks hyvä kakspäiväinen, kun ei ollut hyperstimulaatioon viittaavaa. Munasarjat ei ollut mitenkään huomattavan isot, vatsaontelossa ei vettä ja lääkäri totesi, että farkutkin on jalassa :). No tietty tässä vielä on vaara, kun tänään laitettiin pieni annos pregnyliä siirron yhteydessä (tai jos raskaus alkaisi:whistle:). Eli edelleen pitää ottaa rauhakseen ja juoda julmetusti. Pakkaseen saatiin myös 8 alktiota eli olen todella, todella tyytyväinen :).

Ja sitten vastaan itselleni, kun googletin että aiheuttaako zumenon tai lugesteron nivelkipuja... löysin vastaukseksi oman kysymykseni lokakuussa 2015 eli ilmeisesti mulle ainakin aiheuttaa, vaikka ei ilmeisesti mikään yleinen oire. Tänään alkoi oudosti polvi särkeä/vihoitella ja ihmettelin, että mikä ihme... no Google kertoi, että sama oli viimeksikin :ROFLMAO:.

Mut saa kanssa lisätä piinailijoihin
Vilijonkka_ 15.9 (2 pv/1.9)
 
Vilijonkka! Aikas eriskummallinen sivuvaikutus sulla, mutta täysin mahdollinen. Kyllähän hormonit voi aiheuttaa ihan mitä vaan, niin miksei myös nivelkipua!! Onnea matkaan ja toivotaan ettet hyperiä saa. Ota rennosti! Teillä sama määrä alkioita ku meillä oli..10hedelmöitty, mutta 8 jatkoi pakkaseen ja kun jokainen on tähän saakka sulatuksesta selvinnyt, niin tuo viimeinen siirtoa odottava on varmasti se tilastollinen epäonninen. Mutta ehkä se oliskin pienin pettymys, jos sulatuksessa jo hiipuisi. Voi kuinka positiivinen sitä jaksaakin taas olla :DD
 
Huomenna tulee viikko siirrosta. Taidan maanantaina salaa testata mieheltä. Se kielsi mua tekemästä mitään testejä ite ja odottaa 9.9. ihan kiltisti terveyskeskuksen veritestiin asti. Paskat sanon mä. Ei pysty.

Maha muljas joku aika sitten, kuin olis kuukautiset tulossa. Se meni ohi. Tissit niin saakelin herkät ja nännit punaset ja kipeät. Varmaan tuosta keltarauhashormoonista. Muuten ihan perus läski minä olotila. Maha on turpeinen ja syytän hoitoja, vaikka on tota elopainoa ihan itsekkin hankittu.

Nyt alkaa jännittämään tuo mitä testit sanoo, kun on puolet odotuksesta odotettu.
 
Domi, mahtavaa lomaa! Rentoudu, nauti ja kerää voimia tuleviin koitoksiin! :)

Vilijonkalla huikea pakkassaalis, paljon onnea!

Mulla on myös ollut viime päivinä vähän menkkamaista jullintaa, mutta muistaakseni oli viime (nega)siirrossakin. En kyllä ymmärrä mistä se johtuu, lugeistako, kun ei luomukierroissa koskaan tunnu tässä vaiheessa kuukautta mitään. o_O

Mites muiden piinailijoiden oireet? :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Mahtava saalis Viljonkka (y)

Täällähän ei tietystikkään mitään oreita ole. Edes tän aamun gonapeptyl ei tuntunut aiheuttavan minkäälaista oireilua. Lupasin tosin itselleni, että en ajattele enkä mieti mitään oireita. Viimeksi tuli niin raju pettymys vaikka kyllähän sen järki sanoo että ei tässä (piinaillessa) kohti voi olla raskausoireita. Ainakin itse pääsen helpommalla kun niin ajattelen :whistle:

Tunnen kyllä itseni ja tiiän että tuun niin jäämään itselleni kiinni kun mietin taas "mikähän tämä nippasu oli..? Ettei vaan olis..." Helpommin siis sanottu kun tehty (n)
 
Täällähän on paljon piinailijoita, hieno homma :) toivotaan että syyskuun kohdalle saadaan pitkä lista plussanneita ja toukokuulle syntyneitä, tsemppiä piinailijoille :love: Domille rentouttavaa lomaa :) olikos ketään kellä on punktio tulossa ensviikolla?

(.)Eilen käyty ultrassa (kp8) ja 18 follia oli tullut, niistä 9-12mm oli 9. Bemfolaa laitoin eilen ja tänään lisää ja huomena katsoon taas miltä näyttää. Orgalutranin pistin aamulla ekaa kertaa, oli kyllä hirvee. Turposi pistokohta 5cm halkasijaltaa olevaksi patiksi, onneksi laski parin tunnin päästä... mut voi muuten lisäillä listaan jos sitä joku päivittelee Deseo # 2015 # 2. #selitt. # 2.IVF/ICSI
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Heippa kaikki! Minä nostelen päätäni tauon jälkeen täältä :barefoot:

Ensinnäkin isot onnittelut kaikille plussanneille ja suuret pahoittelut ja isosti voimia kaikille hoidoissa jatkamaan joutuneille. Oon jonkin verran taustalla lueskellut viestejä mutten muista mitä kellekkin kuuluu (n) yritän petrata tässä :)

Täällä lähtee kanssa hoidot käyntiin, seurantaultrassa kaikki ok ja nyt yritetään pongailla ovis että pääsisi siirtoon. Ensimmäistä kertaa mun kohdalla aloitetaan luget ennen siirtoa, muualla tuntuu olevan yleisempää? :)

Tsemppiä ja pitkiä hermoja piinailijoille! :barefoot: pistetään plussatuulia puhaltamaan! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Jotta kaikki ei olisi liian helppoa, mulla tuli allergia Lugesteroneista. Olen vasta yhden illan ja yhden aamun ja illan niitä käyttänyt (yht.9kpl) ja mulla meni eilen kaikki iho alapäästä ihan tulipunaiseksi. Yöllä heräsin siihen, että koko alapää oli ihan tulessa ja jäätävä kutina. Myös henkä ahdisti. Sitten huomasin, että sisäreidet oli haaroista polviin asti täynnä ärhäkkää nokkosrokkoa.... että näin... Osaatteko sanoa, että onko jotain toista valmistetta jota mahdollisesti mulle voitais määrätä?? Olen soittanut polille ja odotan sieltä soittoa, mutta odottavan aika tuntuu olevan jäätävän pitkä. Olen nyt jo ihan paniikissa, että kaikki menee tämän vuoksi pilalle....
 
Lutinus on vastaava eri tuote, kannattaa kysyä siitä.

Vaikka luget sulle allergisen reaktion aiheuttaa niin varmasti kuitenkin silti tekevät mitä pitävät keltarauhashormoonina, joten ei sen puolesta kyllä varmasti homma pilalle mene!
 
Kuulostaapa hurjalta Shelterme :eek:
Olin juuri tuosta Lutinuksesta sanomassa, mutta Mandala ehti ensin :) Minäkin uskon että kaikki on oireista huolimatta kunnossa, eikä mikään niiden vuoksi piloille mene! Toivon, että lääkkeen vaihto helpottaa.
 
Hui mikä reaktio, kaikkea sitä pitääki vielä tulla kaiken muun lisäksi..:unsure:vaikutus ei kyllä varmaan hukkaan silti oo menny.

Nää piinapäivät on niin tuskaa! En saa jotenki ajatuksia mitenkään kasaan, ja nyt jo masistelen täällä vaikka vasta pp2.. en vaan jotenki usko tähän taaskaan, miksi tää 8 siirto ois muka se siirto joka onnistuis.

Soittelin tossa ennustajalle taannoin ja siinä samalla kyselin tästäkin projektista, tyttö ja poika olisi kuulemma lähitulevaisuudessa tulossa, voi olla jopa kaksoset :cautious: tosin ties kyllä monta muuta juttua, ja tunsin ihan piston sydämmessä kun se sano ne ääneen.. kaikkeen sitä ihminen sortuu :LOL::LOL:

Onko muuten muilla käynyt niin, että ku oon tässä testaillu tota pregnylin poistumista, niin kahtena päivänä en oo saanu enää mitään viivantynkääkään testeihin ja nyt sitte äsken tossa huvikseen testailin niin tuli kyllä toinenki viiva, haalea sellainen mutta kumminki, ja samoja testejä oon käyttäny.. hassua vaan ku 2päivää ei mitää tosin ne on päivällä otettu. :whistle:

Laitan kuvan, kattoo ken haluaa..
http://aijaa.com/jTAsnj

Tässä vähän parempi kuva

http://aijaa.com/GDGvwd
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei varmasti vaikutus mihinkään ole kärsinytkään, mutta hedin jo panikoida et mitäs sitten kun en tosiaankaan voi noita enää käyttää. Sain nyt Lutinuksen tilalle ja kuulemma on sitten vielä kolmaskin vaihtoehto. Jouduin vaan metsästämään Lutinusta kahdeksasta eri apteekista! Nyt löysin yhden! paketin naapuripaikkakunnalta, sinne siis kohta. Nyt en ois uskaltanutkaan ottaa ku yhden paketin kerralla, jos olen silekin allerginen.

Jos siis joku nyt tarvitsisi Lugesteronia niin mulla olisi 2 täysin avaamatonta pakkausta eli 60 tablettia ja yhdessä avatussa jäljellä vielä 21 tablettia!
 
  • Tykkää
Reactions: adelmiina_
Shelterme, mä muistelen et mulla lugeja määrätessä kysyttiin jostain allergiasta (olisko ollut pähkinäallergia?), ja jos olis se ollut, olisi määrätty Lutinus. Toivotaan että sulle ne sopivat paremmin, näin uskon!

Adelmiina, onpas mielenkiintoisia nuo viivat... Virtsan vahvuushan voi kyllä vaihdella eri kerroilla, joten se saattaisi selittää asian. Toisaalta sullahan siirrettiin 5-päiväinen, ja nehän voi kaiketi kiinnittyä heti siirron jälkeen - joten kuka tietää... ;) Pidetään peukkuja, että tuo olisi sitä itteään! :)
 
Joku kyseli oireista: mulla oli viime negakierrossa kaikki mahdolliset raskautta enteilevät oireet joita täälläkin plussanneet oli kertoneet (ja siis ihan oikeita oireita kuten vuosien jälkeen puhjennut migreeni, en puhu luulotautioireista nyt :D) ja tosiaan silti päättyi negaan. Taisin tännekin kirjoitella pettymyksen kyyneleissäni että enää en usko oireiden tai oireettomuuden perusteella yhtään mihinkään. Ilmeisesti luget tekee niin paljon "raskausoireita". Eli kyllähän mullakin on päällä kaikenmaailman nippailut munasarjoissa tissikipuineen jne mutta enää en ajattele niiden johtuvan mistään muusta kun lugeista.
 
shelterme kuulostaapa hurjalta :eek: ei kiva.. :( mut tosiaan onks sulla pähkinäallergia tai soija-allergiaa? Luget sisältää soijalestiiniä.. Meillä lääkäri kyseli jo ennen määräämistä että onko pähkinä/soija-allergiaa. Toivottavasti nyt lutinus ei aiheuta oireita :)
 
shelterme kuulostaapa hurjalta :eek: ei kiva.. :( mut tosiaan onks sulla pähkinäallergia tai soija-allergiaa? Luget sisältää soijalestiiniä.. Meillä lääkäri kyseli jo ennen määräämistä että onko pähkinä/soija-allergiaa. Toivottavasti nyt lutinus ei aiheuta oireita :)
Ei ole pähkinäallergiaa eikä soijaa. Molempian ihan iloisesti syön! Mysteeri. Siinä on joku apuaine, joka aiheuttaa. Luin kyllä, että progesteronillekin voi olla allerginen...(!?) En ymmärrä sitä, koska sehän on sitä keltarauhashormonia, jota elimistö itsekin kehittää... Nyt vaan peukut ja varpaatki pystyyn, että tää Lutinus toimii. Olen tänään laittanut kahdesti eikä oireet oo ainakaan pahentunut, pikemminkin rauhoittumaan päin tuo olotila, vaikka vieläkin polttelee...
 

Yhteistyössä