IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pahoittelut Vilijonkka :( Suurensuuret tsempit seuraavaan yritykseen!

Toive*, toivotaan että sinullekin seuraava kierros toisi viimein sen onnen!

Eikös meitä ole muita piinailijoita tällä hetkellä kuin minä? Tulkaahan pian perässä! :)

Tein kokeeksi eilen ja tänään vähemmän herkän liuskatestin nähdäkseni Pregnylin vaikutuksen kropassa. Eilen aamulla, eli puolisen vuorokautta piikin jälkeen testiin tuli vain vaivoin näkyvä, aavistuksenomainen viivanen. Tänään aamulla ei sitten mitään. Eli mulla näköjään tuo hcg häviää hurjan nopeasti kropasta. Nyt sitten sydän syrjällään toivotaan ettei siirtopäivän jälkeisenä päivänä aloitetut piikit tulleet liian myöhään.

Tänään siis pp3, oireet aika vähäiset. Tissit ihan löpsöt, eilen ollut vähäinen Pregnylin aiheuttama tissikipu kokonaan hävinnyt. Pari kertaa on vasenta rintaa vihlaissut sivulta, oikeassa ei mitään tuntemuksia. Hikoilu ei ole yhtä paha kuin eilen (eilen oli koko päivän kyllä aivan tolkuton), eli johtuu aikast varmasti Pregnylistä. Turvotus on edelleen kova, ja pahenee aina iltaa kohden. Tänään on ollut ihan jäätävä pallovatsa tosin jo puoleltapäivin o_O :D Seistessä ja liikkuessa, jonkin verran myös istuessa, tuntunut kohtalaisen kovaa juilimista kohdussa ja vähän siinä sivuilla myös, ja vähän sitä ennen lehahti yhtäkkiä hetkeksi onnen puuska. Tuntuipa ihmeelliseltä, kun on ollut itku kurkussa 24/7 niin älyttömän pitkään. Ei tietenkään tarkoita mitään (eitarkoitaeitarkoitaeitarkoita), mutta pienen pieni toivon hippunen nousi kuitenkin esiin. No, onpahan vaan kahta kovempi pudotus sitten taas. t. Pessimisti :cautious:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/8.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Deseo # 2015 # 2. #selitt. # 2.IVF/ICSI
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Ilo2010 # 06/12 # 2. # selittämätön # 3.IVF
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 # 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
marrasmai # 2015 #1 # selittämätön # 2.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # amh, siittiöt, endo # 4.ICSI/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä # 3.IVF
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/2.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS

Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/1.PAS
Valois #2013#1. #matala amh, kork. fsh (POF-epäily) # 2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1. #monta syytä # 2.IVF/ICSI

vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Deseo 19.9 (2pv/7.9)
marrasmai 4.10 (5pv/13.9)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Päivitin itseni piinailijoihin. Olen seurannut juttelua mutta en ole kommentoinut kun tutuu puhelimella aika hankalalle ja koneella ei tuu juuri käytyä. Punktio oli tosiaan 5. päivä ja saatiin 11 solua joista 6 hedelmöittyi,1 top siirrettiin ja neljä hyvää pakastettiin 2 oljessa. Ihan tyytyväinen oon kun viimeksi pakkaseen saatiin vain 1. Punktio meni ihan hyvin mutta pissaa sai odotella monta tuntia ennen kuin alkoi vähän tulemaan. Siirto tehtii vaikka olin ollut jo aika turvoksissa kasvattelusta lähtien. Vettä koittanut juoda mutta turvotus ei oo menny pois joten keskiviikkona tulin päivystykseen ja nestettä oli kertynyt reilusti. Jouduin jäädä osastolle ja jos hyvin käy niin maanantaina saattas olla mahdollista päästä kotia

Onnea plussanneille ❤

Pahoittelut Aj keskenmenosta :( viljonkalle myös pahoittelut negasta:(

Muille paljon tsemppiä omiin vaiheisiin(y)
 
Ääk deseo, kuulostaapa ikävältä :( Hyvä että pääsit kuitenkin asianmukaiseen hoitoon, toivottavasti olo alkaa helpottaa pian!
Sullahan on testipäiväkin jo ihan pian, ja niinhän sitä sanotaan että raskaus pahentaa hyperiä...
 
Mandala & Mar80: Kiitoksia vielä kommenteistanne ja nyt on niin vahva tuo juttu että 6-päiväiset pitää siirtää 5.päivänä että aion sen todellakin ottaa puheeksi klinikalla ja vaatia sen niin! On tämä palsta kyllä mahtava paikka kun eipä tämöistäkään tietoa olisi ellette te kaikki olisi sitä minulle kertoneet! Nöyrimmät kiitokset :love:

Deseolle tsempit hyperiin, on sitten niin vmäinen tila ettei toista oo ollu! Mäkin olin viikon osastolla kevättalvella sen takia... eikä edes lääkäri suostunut siirtään mitään niin pahaan hyperiin. Ja kiitokset pahoitteluista.
 
Heippa tovin hiljaiselon jälkeen :) takana 7. Pas-siirto 2-päiväisellä alkiolla. Elellään pp9, eikä tikkuun taaskaan piirry mitään. Missä vaiheessa te olette saaneet jotain näkyviin, kun kyseessä on ollut tuon ikäinen alkio?
Meillä on vielä 4 alkiota pakkasessa ja sen jälkeen tuskin uusia tulee. Jos kahdestatoista alkiosta ei yksikään tärppää, niin tuskin on tarkoitettukaan tärppääväksi. Verikoe olisi maanantaina. Menkkakipuja mulla oli pp 6-7, mutta vielä ei ole täti saapunut. En jaksa lukea näitä sataa sivua läpi, toivottelen teille kaikille yhteisesti onnea ja voimia kaikkeen <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Täälläkin hiljaiseloa vietetty jälleen mut eipä ole ollut kerrottavaakaan.

Eilen siirrettiin viimeset 2 kolme päivästä 9 ja 10 solusta kaveria ja 2 viikon päästä taas testaillaan.
Kävi vielä hauskasti et kumpikaan alkio ei ekalla kertaa menny kohtuun saakka vaan takertuivat siihen vekottimeen mistä ne laitetaan. Lääkäri sanoki et harvoin niin käy ja kun edellisen kerran kävi alko raskaus. Toivotaan siis näin :)


Onnittelut plussanneille toivottavasti perässä tullaan :)
 
Moi kaikille. En oo muutamaan viikkoon kommentoinut, mutta välillä käyny lukemassa teidän muiden kuulumisia.
Pahoittelut ja halaukset AJ ja muut joiden raskaus menny kesken. Olen pahoillani myös niiden puolesta, joilla piina päättyi negaan. Onnea ja tsemppiä kaikille plussanneille.
ON: Itselläni nyt tulossa 3. IVF:n 2. PAS.
Nyt menossa kp3 ja tänään alkoi Letrot kp 3-7 ajalle. Sitten kp 8-11 Ovitrellea yksi naksaus ja tod.näk. kp 12 kaikki loput ovitrellea, mikäli asiat ok. Kp10 on ultra, jolloin katsotaan onko limis ok ja tuleeko ovis. Tarkoitus olis siirtää 1 tai 2 kpl kolmepäiväistä alkioo. Toukokuun alussa tehtiin PAS samalla lääkeyhdistelmällä eli letrozol, ovitrelle, gonapeptyl (kiinnittyminen tueksi) ja lugesteron. Nyt lisäksi mulle tehtiin edeltävästi "kohdun rapsutus" edelliskierron kp 20. Ehdotin nyt itse että olisiko hyvä kokeilla pas:ssa tukena kortisonia ja miniasperiinia.. Lääkäri ei ollenkaan tyrmännyt tai kyseenalaistanut vaan kirjoitti molemmista reseptit. Aloitin nämä molemmat (Primaspan 5mg ja Disperin 100mg) viikko sitten. Pyysin myös lähetteen fosfolipidi vasta-aine verikokeisiin, vaikka minulla vain yksi kkm puolitoista vuotta sitten. Vastaus onneks oli negatiivinen ja helpotti mieltä. Vaihdoin keväällä julkisesta yksityiselle, koska tuntui että julkisella mennään vain samalla kaavalla eikä yhtään oteta yksilöllisiä asioita huomioon, vaikka olisi muitakin kuin hoitoihin liittyviä terveysongelmia. Nyt on sit tässä passissa kaikkea mahdollista käytössä. Saa nähdä kuinka käy... (n):eek:o_O:confused:.
Tsemppiä, kärsivällisyyttä ja paljon voimia kaikille teille näissä hoidoissa rämpiville, olittepa missä hoidon vaiheessa tahansa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Domi
Mulle on aina siirretty vaan 5-päiväisiä ja sen sain nyt kun raskaus alkoi niin näkyviin pp10, silloin digiin 1-2, seuraavana päivänä pp11 digiin 2-3. Mutta tosin en edes testannut ennen tota pp10 joten en tiiä miten aikaisin jotain olis näkyny vai olisko... Mutta sitten tosiaan pp14 näytti digi taas jo vaan 1-2 ja siitä lähti viivat haaleneen keskenmenoa kohti..
 
marrasmai aika tympeää kyllä on. Niihän se on. Eilen oli ilmeisesti neste vähän lisääntynyt mutta saas nähdä mihin suuntaan tämä lopulta menee. Onnea piinapäiviin :)
Aj kiitti:) jouduttiinko sulla tyhentämään nestettä vai pystyitkö olemaan? Mulla ei vielä oo tyhjennetty kun oon pystyny vielä oleen. Kerranki hyötyä noista vatsamakkaroista ku ei heti nii kiristä:D
Nennalii mehän mennään samassa aikataulussa. Mulla viime raskaus näikyi pp12 aika haaleana viivana.aijemmin en ollut testannut. Hyviä piinapäiviä :)
Vipelle tsempit piinapäiviin myös ja toivo tsempit passiin
:)
Päivän paisteessa kiitos, toivotaan ettei soittoa tule ja pääset siirtoon (y)
 
Tervetuloa takaisin minunkin puolestani Deseo, Nennalii ja Vipe1986!

Ja ihanaa Päivän paisteessa että pääsitte nyt ainakin siirtoon, vaikka tietysti tosi harmi etteivät muut jaksaneet jatkaa. Tsemppiä piinailuihin!

Mulla olis kysymys että missä vaiheessa pitäis alkaa olla huolissaan vatsan turvotuksesta mahdollista hyperiä ajatellen, kun punktiosta on jo kohta puolitoista viikkoa? Mulla turvotus vaan pahenee päivä päivältä, ja jouduin lainamaan kaverin mammahousuja kun mitkään muut ei mene päälle. Jopa oikein löysä a-linjainen mekko päällä vatsa on todella huomiota herättävä, siis luokkaa vähintään kahdeksannella kuulla raskaana. Kiva kun pitäisi mennä tänään dinnerille vanhojen ystävien kanssa joita en ole nähnyt aikoihin ja jotka eivät todellakaan tiedä tilanteesta. :confused: Mutta siis pahemmin mitään kipuja ei ole, mutta koko vatsa on ihan kivikova ja pinkeä ja venyttäessä sattuu navan tienoille. Hengenahdistusta ei erityisemmin tunnu, mitä nyt välillä on vähän haastavampi hengittää ihan palleaan asti puhtaasti vatsan koon takia.
Eilen otin myös taas Pregnyl-piikin ja hikoilu onkin tänään sitten taas sen mukaista, huoh... :unsure:

Kaiken lisäksi siippa lähti tänään yli viikon työmatkalle, ja mun pitää kärvistellä piinapäivät läpi yksin ja piikittää itse kaikki loput Pregnylit, yyh! :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Päivän paisteessa
Päivän paisteessa, olipas jännät paikat teillä. Hienoa, että pääsitte siirtoon, vaikka kurjaa tietysti etteivät ne muut alkiot jaksaneet pidemmälle. Teillä on kyllä niin pitkä tie takana, että ihan sydämeni pohjasta toivon onnistumista ja lähetän kaikki mahdolliset hyvät ajatukset sinne! :love:

Toivo2016, tsempit PAS-kierrokselle! Hyvä että sait kaikki mahdolliset tukihoidot käyttöön, toivottavasti ne toisi nyt sitten sen ratkaisevan avun. :)

Deseo, toivottavasti hyperi helpottaa pian! Oletko jo testaillut? Nennaliille ja vipelle onnittelut kyytiläisistä, täällä on peukut pystyssä!

Marrasmai, mulla ei ole kokemusta hyperistä, mutta jos olo oikein tukalaksi käy, niin varmaan kannattaa käydä päivystyksessä tsekkaamassa tilanne. Pregnyl voi tietysti vähän pahentaa tilannetta, kuten alkava raskauskin... toivotaan kovasti, että olisi tuo jälkimmäinen syy! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Päivän paisteessa
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/8.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Deseo # 2015 # 2. #selitt. # 2.IVF/ICSI
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Ilo2010 # 06/12 # 2. # selittämätön # 3.IVF
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 # 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
marrasmai # 2015 #1 # selittämätön # 2.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/7.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # amh, siittiöt, endo # 4.ICSI/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä # 3.IVF
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/2.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS

Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1. #matala amh, kork. fsh (POF-epäily) # 2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1. #monta syytä # 2.IVF/ICSI

vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Deseo 19.9 (2pv/7.9)
marrasmai 4.10 (5pv/13.9)
Päivän paisteessa 28.9 (5pv/17.9)
vipe1986 30.9 (2x3pv/15.9)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Marrasmai mulla oli hyperi sillon punktion jälkeen hetimiten ja se jäätävä turvotus et takki ei mennyt kiinni kesti pari viikkoa. Mut olinkin kyllä kipeä et liikkuminenkin oli tuskaa :/ ja pregnyl tosiaan pahentaa sitä jos on hyperistä kyse minua kiellettiin pistämästä.

Mä kärsin kamalasta päänsärystä alko jo eilen..
 
Marrasmai suosittelen et meet käymää lääkärissä. Mullakaan ei ollu vaikea hengittää tai välillä vähä ahisti mutta turvotusta aika lailla ja ei juurikaa kipuja. Ja silti nestettä runsaasti kertynyt et joutunu jo monta päivää olee osastolla ja tippa menee jatkuvasti ja verikokeita otettu joka aamu. Lisäksi joutuu pissaan mitta astiaa:unsure: Meidän lääkäri sanoi et jos ei viikon päästä punktiosta oo normaalisoitunu turvotus nii on syytä mennä näytille.
Roxanne kiitti. En oo vielä testannu mut mies toi tänää testejä jota aattelin kokeilu mielessä aamulla uitella. Huomena vissii katotaan hcg.
Päivän paisteessa jospa se siirretty olisi nyt sitkeä sissi ja selviää maaliin asti
 
Viimeksi muokattu:
Päivän paisteessa! Onnea piinapäiviin. Sulla on kyllä niin mahtava asenne. Osaat olla onnellinen siitä mitä on ja mitä saitte, vaikka teille ei jäänyt kun se yksi. Toivon sydämestäni, että tämä yksi olisi vahva ja syntyisi teille ensi kesän kynnyksellä.

Minä odotan....odotan ja yritän olla kärsivällinen.. kuukausi on jo keskenmenosta ja kunnon vuodosta ei tietoakaan. Edellisistä menkoista on jo 2kk....jospa ne ensi viikolla alkais.
 
  • Tykkää
Reactions: Päivän paisteessa
Marrasmai! Lääkärissä käyntiä minäkin suosittelen. Sen verran rajulta kuulostaa sulla turvotus. Toivotaan, että se on merkki❤

Deseo! Voi mikä tilanne sulla, sekä hyvässä että pahassa! Pikaista toipumista ja toivottavasti et kärsi turhaan. Onne huomiseen❤
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Kiitos paljon Roxanne, vipe1986, Siida ja deseo vastauksista. Soitin klinikalle ja sieltä sanoi hoitaja ensin vaan että juu kuule ihan normijuttu, voi kestää hyvin kaks viikkoa paha turvotus. Sain kuitenkin omalääkärin puhelimeen ja hän sentään käski mittaamaan vyötärönympäryksen parina päivänä samaan aikaan ja jos yli 2cm kasvaa per päivä niin soitella takaisin. Aika jännä deseo että sun klinikalla annettiin niin eri ohjeet! Mutta mun klinikka nyt ei oo vakuuttanut muutenkaan...

Tulin tossa dinneriltä kotiin ja mittailin mahaa, niin olikin vyötärönympärys sellaset 95,5cm :eek: Normisti olen kuitenkin sellaista medium-kokoa. Ruoka ei kovin hyvin maistu, enkä jaksa syödä paljoa kerralla. Lähinnä tekisi mieli litkiä kirkasliemistä soppaa ja vissyä, jota kuuluukin pari litraa päivässä. Kahvi hikoiluttaa niin että taidan passata huomenna. Pissalla käyn paljon harvemmin kuin mitä mun juoman nestemäärn perusteella pitäisi ja väri on aika tumma. Vähänhän se tietty alkaa omiinkin korviin kuulostaa ikävästi hyperiltä :cautious: Paree olla sitten hyvästä syystä jos näin on! :LOL:
 
Siida kiitos:) On kyllä kauheaa kun vuoto ei ala km jälkeen :( Olisiko siihen mahdollista ottaa jotain lääkkettä vuodon aikaan saamiseksi?

Marrasmai ompas kyllä eri ohjeet. Kuulostaa kyllä tosissaan hyperiltä, oisko mahdollista käydä jossain muualla tsekkauttaan tilanne? muista juoda ja levätä paljon :)

Unohdin tehdä testi kun kävin aamupissalla ja hetken harmiteltua hoksasin et mähän pissaan sinne purkkiin joten hipsin takas vessaan ja tein testin:D Hailurat viivat tuli kahteen testiin joten kai sielä jotain tapahtuu:love:
 
Marrasmai itsekkin litkin viimeksi punktion jälkeen vissyä ja turvotus oli aina iltaa kohti aikamoista.. en itekkään heti hokassut, mutta tällä kertaa aijon kyllä mennä mehu linjalla, nimittäin se hiilihappo ei varmaan ainakaan asiaan auta... luulisin..
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Deseo, siis siellä tapahtuu❤ Paljon onnea ja jospa se hyperikin siitä alkaisi pian antautumaan!

Mulla on aina km jäljeen kierto venähtänyt ja nyt toivoin ku meni jo niin aikaisin kesken, että olis tullu kunnon vuoto ja menkat heti, mutta tämä sitte kuitenkin meni mulle ihan tyypillisesti..5-6vkoa yleensä km vuodon jälkeen kunnon kohdun siistivät menkat tullu. Uskoisin että nyt tulevalla viikolla alkaa, en vielä halua lääkkeitä ku ei mulla yleensä oo mitään häikkää kierron pituudessa. Onhan tämä venaaminen todella ärsyttävää niinku varmasti meistä jokaisesta on. Mutta en ota mitään riskejä sen viimeisen alkion kanssa. Odottelen rauhassa, että luonnollinen kierto palautuu.

Marrasmai! En minäkään vichyä suosittelis juomaan. Ei se oo hyvä nesteen poistaja. Vesi varmaan parasta ja puristaa vaikka sitruunaa vähän sekaan......tai muuta, mikä laittaa nestettä liikkeelle. Toimiskohan ananasmehu? Toipumisia sulle ja toivotaan että ei menis hyperi pahaksi. Miten minusta tuntuu, että noi hyperit on lisääntymään päin punktioiden jäljeen... monella nyt ollu lievänä tai pahempana! Voimia!!!! Ja toivotaan että sielläkin jotain ihanaa olis tekeillä❤
 
Viimeksi muokattu:
Onnea deseo! <3

Niin kovasti toivoisin että itselläkin olisi tämä turvotus merkki siitä että pikkuinen olisi tarrannut kiinni :love:
Ainakaan vielä tänään pp5 ei näkynyt testissä muuta kuin viivan paikka kun oli eilen taas välipäivä Pregnylistä. Kaipa se sitten on vielä vähän aikaista...

Mittasin vyötärönympäryksen heti aamusta, oli sama kuin illalla, eli vähän pahalta näyttää. Vissyä oon himoinnut varmaan siksi, kun vettä on mennyt niin paljon, niin tuntuu että kroppa tarvitsee niitä suoloja. Samoin kasvislientä tekee mieli aika paljon. Mutta joo totta, ei varmasti hiilihappo ainakaan auta turvotukseen... :( Lisäksi keskiselkään on alkanut sattua selällä maatessa ja mahassakin tuntuu pieniä kipuja. Taidanpa käydä päivystyksessä illemmalla.
 
Marrasmai! On liian aikaista vielä saada kunnon viivaa. Mulla plastot on näkyny testissä vasta pp7vahvistuvana viivana...siihen saakka ollu pregnyl haamuja. Menehän käymään läökärrissä...ei tuo turvotus oikeen hyvältä vaikuta :( tsemppiä! Tai siis sehän voi vaikuttaa myös hyvältäkin❤
 

Yhteistyössä