IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos kiitos, ja kiitos @-dino- lle kun päivitit listaa (y)

Tänä aamuna virallisena testipäivänä tuli aamulla vahva plussa, eli kyllä tässä nyt raskaana taidetaan olla :love:

@Choco coco Hoitaja soitti, ja ultra olis 3 vkon päästä 20.2 ! Ei kuulemma verikokeita oteta ollenkaan ennen sitä!

Pitääkö siis mun soitella itse neuvolaan vai mitäs?:LOL: Hoitsu ei ainakaan mitään semmoista sanonut, aattelin sit että näissä hoitoalkuisissa raskauksissa hoidetaan alkuhommat kaikki siellä naikkarilla. Mun täytyy vaan jatkaa luge/lutinusta, ja progynovaa entiseen malliin aina sinne ekaan ultraan saakka, ja luultavasti sen jälkeenkin viikolle 12 saakka, jos kaikki on kunnossa, sitten pikkuhiljaa vähennellään ennenkuin lopetan ne kokonaan. No katotaan, kai mä jaksan ton 3 viikkoa odottaa kun kerran tähän asti jo päästy :)

Mahtavaa @Iiris80 ! Tosi hyvä saldo (y) Ei muutaku paljon onnea siirtoon!

@Ckk Mähän sanoin ettei se punktio satu ;) Hih, kiva että meni hyvin! Ja toivotaan että kaikki 9 hedelmöittyisi, ja saisivat sullekkin siirrettyä Pe sitten kyytiläisen!:love: Jännää!!!

@Piinailija Ei ne viivat välttämättä näy vielä pp5, joillain tietty näkyy aiemmin ja joillain sitten vasta virallisena testipäivänä, tai jopa myöhemminkin, olen kuullut. Jos koitat malttaa, ja testaat vasta parin päivän päästä uudelleen? :) Mä itse testasin pp8 ekan kerran kun tuli haamuviiva. Siitä sitten jokatoinen päivä testasin. Ja mitä tuohon seksin harrastamiseen tulee, niin eikai se kiellettyä ole, oman fiiliksen mukaan jos mieli tekee ;) Itse en jotenkin ole uskaltanut, eikä ole oikeestaan ees tehnyt mieli, ja onse vähän ällöäkin ehkä kun tota lugemössöö ja valkovuotoo tulee niin runsaasti :LOL: Mieheltä just eilen kysyin, että mitäs jos en halua seksiä ollenkaan tässä raskauden aikana, että kestääkö hän, niin kuulemma ihan fine :D Mutta tokihan sitä sitten harrastetaan jos mieli tekee ja tilanne sallii!

Ehkä täs jo vois käydä varovaisesti huutelee tuolla alkionsiirrosta plussanneidenkin puolella, mutta täällä tottakai haluan olla myös ja kuulla miten kaikilla menee. Nyt on taas aika monella jännät paikat!:):)
 
@An1z81 Jännää, mulle sanottiin just tänään, että haluavat veritestin, jotta tiedetään, että hormoni on oikealla viitealueella. Ultra lienee 15.2. Tai vähän sen jälkeen. Mulla oli tää pas omaan kiertoon, ni siks tukilääke lopetetaan tällä viikolla.

@Amagara82 Mä menin kaksosia osoittaessani päivystykseen, kun oli niin kamalat alavatsakivut mutta johtui kuulemma vaan kohdun kasvamisesta. Jospa sullakin olis jotain raskaudesta johtuvaa.
 
Heippa

Juu näinhän se oli. Turvotus johtunee raskaudesta. Tänään käyty verikokeessa ja arvo oli 269, lääkärin mukaan hyvä arvo näille päiville. Nyt siis menossa pp10.

Kaikki vielä niiiiin alussa ettei uskalla täysillä iloita vaikka tekisi mieli jo koko maailmalle kailottaa
Ylihuomenna uusi verikoe.

8 vuoden jälkeen olen saanut raskauden alkuun joten ihmeitä tapahtuu!
Onnea hirmuisasti kaikille hoitoihin ja jo plussanneille! muistakaa pysyä positiivisina vaikka tää kaikki välillä yhtä tuskaa ja pettymystä onkin.
 
@Choco coco onnea sullekin plussasta.
@An1z81 kiitos tuesta. Ja onnea plussasta Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Joo ei täs uskalla lähtee peti hommiin, varmaankin se on ok ja sillee mut ei viitti riskeerata ku on noi aikasemmat siirrot menny sen verran penkin alle. Ekassa icsi tuore siirrossa oltiin ja nega tuli ...
Mut kai se on niin että jos se kiinniittyy ni kiinniittyy ja jos ei ni ei.
Pää vaan kovin koittaa etsiä syitä ja seurauksia .....
 
Ckk
Onnea myös @joskusvielä ! Kylläpä nyt on hyviä uutisia täällä :)
Onko teillä muilla ollu tukilääkityksiä punktion tai siirron jälkeen? Mä sain tänään reseptin Teroluteille ja se annostus kuulosti jotenkin tosi isolta. 1tbl aamulla ja 2tbl illalla. Huomenna alkaa, jos on jotain siirrettävää. Ja sit vielä Gonapeptyl. Siitä meni kyllä vähän ohi, että millon se piti pistää. Vähän olin vielä vähän lääkkeissäni kun selittivät nuo jatkolääkitykset.
Mitä nyt oon netistä lueskellu, niin me ollaan hoidoissa yhdellä Suomen johtavista (julkisista) lapsettomuuspoleista, niin kaipa sitä on luotettava, että tietävät mitä tekevät.
 
@Ckk Ivf/icsi hoidoissa on aina keltarauhastuki siirron jälkee. Joillaki ohjeistettu aloittamaan ennen siirtoa, joillaki vasta siirron jälkee. Tiiä sitte kumpi parempi. Oispa ihanat nuo terolutit, ei jaksais yhtää niitä pimppapuikkoja. Pitäsköhän koittaa kysyä.. Gonapeptylistä ei oo kokemusta.
 
Täällä päin lääkäri oli kuulema keskustellu pitkään useiden muiden klinikoiden lääkärien kans ja lopulta kanta Teroluteihin oli se että Luget on parempia/tehokkaampia kun noista tableteista maksa suodattaa enimmät tärkeet aineet..
 
Tosta seksistä siirron jälkeen, oli joku tanskalaistutkimus, jossa seksiä siirron jälkeen harrastaneet parit raskautuivat paremmalla prosentilla, kun siemenneste teki alkiolle sopivat olosuhteet kohtuun. Osaiskohan joku googlaa sen esiin?
Tää on kyl varmaan tosi yksilöllistä touhua!

@Ckk tiedätkö jo miten pitkään viljellään? Jännää!

Voiko mua vielä laittaa listalle, kun vasta suunnittelykäynti tulossa kahen viikon päästä? Jos on ok, niin
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
 
Onnittelut @joskusvielä !! Plussajunassa alkaa olee porukkaa :love: Ihanaa!

Ja hienoa @Ckk ! Eiköhän sullakin sitten ole pian piinapäivät aluillaan (y)

Hitsi kun eilen oli tosi hyvä ja energisempi olo, niin tänään heti herätessä pääkipu, ja jatkuu edelleen, eikä ulkoilu auttanut yhtään. Tottakai sitten tänään tarjottiin työvuoroa, mutta jouduin kieltäytymään, koska enhän voi ottaa tähän pääkipuun nyt buranaa, eikä panadol auta yhtään, ja migreenilääkkeiden kanssa ei saa ajaa autoa, ja ne muutenkin väsyttää :( Täytyy vaan toivoa että menee pois lepäämällä, mut vähän kyl jännittää et jos mulla on nyt sitten koko alkuraskaus pääkipee, tosin se kyllä on pientä verrattuna sitten siihen, että mitä on tulossa :) Päivä kerrallaan!

Tutkiskelin vähän tuota neuvola juttua, ja ilmeisesti mun neuvolakäynnit alkaa vasta sen ekan ultran jälkeen, joka on siis viikolla 8, kun mun raskausviikot on sillon 7+5. Niin luotetaan nyt siihen, koska luulen että hoitaja olisi eilen puhelimessa maininnut asiasta, kun juteltiin kaikenlaista.
 
Ckk
Ok, eli ihan lääkäristä riippuen tulee luget tai terot.
@atvk87 Perjantaina on tuoresiirto, en tiiä viljelevätkö kaikkia sinne asti. Kumpa vaan lähtis hyvin jakautumaan, niin saatais pakkaseenkin jotain :)
@An1z81 Niin, eihän sillä neuvolalla niin superkiire ole. Käsittääkseni se eka on lähinnä sellainen keskustelu ja opastuskerta. Kunhan ultraan pääset ja näkee, että siellä on kaikki niin kuin pitääkin :)
 
@Piinailija mulla tuli tosi haaleat viivat testiin vasta kolme päivää virallisen testipäivän jälkeen vaikka viispäivänen siirrettiin, joten älä masennu vaikka ei vielä tällä viikolla viivoja näkyisi.

@Ckk mulla oli sama annostus Terolutia. Olin niiiiin kypsä niihin kirottuihin palleroihin että otin ihan ilomielin Terot.

Onnea plussanneille ja tervetuloa tuonne plussaketjuun! :love:

Ja tarrasukkia piinailijoille! :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Uutena liityn keskusteluun. Vähän meidän tarinaa eli miehellä todettiin 03/2015 kivessyöpä jota hoidettiin sytostaateilla ja toinen kives poistettiin. Ennen hoitojen aloitusta pakastettiin siittiöitä, joita tosin oli vähän, ne olivat huonosti liikkuvia. Aloitimme yrittämään luomuraskautta 09/2015 ja lopulta päätimme (onneksi) mennä tutkimuksiin 01/2016. Tutkimuksissa todettiin ettei miehellä ollut yhtään ainutta siittiötä tai edes niiden paloja spermassa. Näin ollen ainoa vaihtoehto oli lapsettomuushoitojen aloitus, koska siittiötuotanto ei välttämättä palaudu enää koskaan tai siihen voi mennä jopa 20v. 02/2016 tehtiin ICSI. Näihin jouduttiin käyttämään jo puolet pakasteessa olleista siittiöistä, kun olivat niin huonoja. No lopulta saatiin tehtyä tuoresiirto 2vrk ikäisellä, josta plussasin ja poika syntyi 11/2016. Loppu alkioiden kasvatusta jatkettiin blastoiksi ja pakkaseen saatiin 4 top-alkiota ja yksi huonompi.

Pojan synnyttyä, miehellä todettiin kertyvän nestettä imusolmukkeeseen jossa oli etäpesäke. Näin ollen imusolmuke poistettiin 01/2017, tarkoittaen että koko vatsa vedettiin auki rintalastan alta nivusiin, kun imusolmuke sijaitsi munuaisten lähellä. Tämä onneksi meni hyvin. No leikkauksen seurauksena, ei tapahtunut enää ejakulaatiota tai se meni väärään suuntaan eli virtsarakkoon päin. No tämä vaiva nyt syksyn aikana kyllä parantui onneksi.

Ilman ehkäisyä ollaan oltu 07/2017, mutta ei mitään ole tapahtunut. Nyt sitten yritetään ensimmäistä siirtoa pakastetuilla alkioilla. Juuri lauantaina tikutin ovulaation. Sekin oli ihan tuurista kiinni, kun aamu näytti negaa ja olin päättänyt et nyt otan rennosti tän homman enkä tikuta kahta kertaa. No jokin, ehkä oireet sai kuitenkin testaamaan vielä illalla huvikseen. No se olikin positiivinen ja su aamuna olikin taas jo nega. Eli jos olisin jättänyt testaamatta niin olisi mennyt koko ovulaatio ohi. Joskus siis liian innokkaasta testaushalusta voi olla hyötyäkin. Varmaan myös toiveekkaana testasin ihan siksi, että jos plussa ois osunut su-ma niin ei ois siirto onnistunut kun ois menny viikonlopulle. Joten huomenna alkaa luget ja perjantaina olisi ensimmäinen siirto. Nyt siis seuraava jännitys siinä, että pakkasesta selviää sulatuksesta joku tyyppi siirtoon asti.

Ikuinen pessimisti siis täällä, joten päässä spekuloin jo valmiiksi kaikkea. Se, että onnistuttiin viimeksi ensimmäisellä, oli jotain niin uskomatonta, kun eihän sellaista tapahdu! Nyt sitten valmistaudun taas pettymyksiin. Joita tietysti on tullut jo koko syksyn jokaisten menkkojen kohdalla, vaikka tiedän, että mahdollisuus luomuraskauteen on pieni jos mahdollista ollenkaan, mutta ainahan sitä saa toivoa...

Pitkä vuodatus, mutta tulipahan oksennettua kaikki taustat ulos;D

Onnea plussanneille! Meille ainakin viimeksi sanottiin klinikalle, että ota yhteyttä neuvolaan vasta sitten kun ollaan tehty siellä varhaisultra ja varmistuttu et siellä on tosiaan jotain ja oikeassa paikassa. Varhaisultra tais olla noin vko7.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Iiris80 # 08/16 #1. # luovutetut siittiöt # 1. IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

Piinailija # 2.IVF/ICSI
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
Amagara82
2.2 (5pvä/19.1)
Piikkinen (4pvä/25.1)
Piinailija 5.2 (5pvä/24.1)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (5pv)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Miulla olis kysymys!!! Mulla menossa icsi:tä pp4. Punktio oli tiistaina ja alkiot siirrettiin perjantaina. Eilen ma- ip pistin Gonapeptylin kiinnitystä tukemaan. Illalla vatsa oli sekaisin ja se kipeytyi ja turposi taas. Eli kivun ja turvotuksen kanssa tuli selvästi takapakkia, kun olin jo alkanut normalisoitumaan punktiosta ja kasvatuksesta. Munasarjat oli siirrossa turvonneet, 6,9cm ja muniksia mulla kasvoi 17kpl. Hyperi- riski on kun on pcos. Kipu on alavatsalla ja turvotus tietty koko mahassa. Kannattaako käydä polilla huomenna josalkaa jatkuu samana :/ Vai makaanko vaan imien vettä kuin pesusieni...Meillä on ivf- tyttö 2005- vuodelta :) Silloin en muista tällaista, hmm. Ei ollut kyllä vielä pcotakaan.
 
@atvk87 pikaisella googlettelulla löysin samanlaisia artikkeleita aiheesta. Mut se lutinusmössö on vaan niin ällöö että ei yhtään kyllä hyvittais touhuilla mitään :sick: nii ja laitoin sut listalle :)

@An1z81 joo en siis tarkottanu että sinne neuvolaan pitäis sännätä ennen ultraa :ROFLMAO: no ehkä en puutu noihin raskausjuttuihin ku en niistä mitään ymmärrä. :rolleyes:

@mmmoi Tervetuloa, lisäsin listalle. Ompa teilläki vaan ollu jo monenlaista. Toivottavasti nytki tärppäis ekalla :love:

@joskusvielä Onnea kovasti! <3 Olikos tämä nyt monesko hoito?

@DogLady ehkä kävisin näytillä. Ja eikös alkanut raskaus pahenna hyperin oireita.. :whistle:

Kp 1, toinen kierros lähestyy.
 
Ckk
Mainitsin tuolla aiemmin, että yläpää on tulehtunu, niin se paljastuikin enterorokoksi. Polilta soitti just, että olivat siellä pohtineet asiaa ja tulleet siihen tulokseen, että siirtoa ei tehdä perjantaina. :cry: PAS tehdään sit vasta parin kuukauden päästä.. on kyllä paska fiilis :(
 

Yhteistyössä