IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

kop kop #3. #siittiöt # 1.ics/3.pas
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
Toiveikas81
2.3 (5pvä/16.2)
Miitta37 7.3 (5pv/22.2)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@Ckk mahtavaa että ei paljo kierto heittäny (y)

@Orapihlaja89 Tervetuloa. Polille kans soittaisin suoraan jossa hoidot tehty :) Aikataulut riippuu varmaan polin käytännöistä? Mulla ei passeista vielä kokemusta niin joku viisaampi kertoo. Uuteen hoitoon ei voi ketään "pakottaa" alotatte sitte kun siltä tuntuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Tervetuloa @Orapihlaja89 !
Mulla tehty 3 passia ja kaikki samalla kaavalla: kp 2-6 letrozolia. Uä kp 9 jolloin on päätetty siirtopvä. Sit yhtä naksausta ovitrelleä about joka toinen pvä, mutta 15 naksausta viikko ennen siirtoa (koska 5pvänen blasto). Lisäks aamuin illoin progynovaa ja terolutia alotettu ennen siirtoa ja jatkuu ekan kolmanneksen suunnilleen. Tällä kaavalla plussannu kolme kertaa, joista eka oli kohdun ulkoinen, toka pas nyt vajaa 2-v ja kolmannesta tiin enempi ens viikolla.
 
Orapihlaja89 samoilla linjoilla täälläkin eli polille soittoa. Mulle on tehty passeja niin lääkkeelliseen kuin luonnolliseen kiertoon. Tää viimeisin siirto oli luonnolliseen kiertoon ja polille soitin kun menkat alkoi. Ja mehän pidettiin 3kk tauko et saatiin tehdä pas ihan omassa aikataulussa.

Aika matelee...tänään pp10. Menkkoja odottelin alkavaksi viimeistään tänään kun on nyt kp30. Mut onhan tässä vielä aikaa tälle päivälle et padot aukeais...toki jo elättelen toiveita ettei menkat alkais. Mut kun tuo päänsärky on yks varma merkki menkoista...en aio testata vielä. Edelliset 4 siirtoa kun tehty niin menkat kuitenkin sit tulleet joko ajoissa tai myöhässä. Ei jaksais taas sitä blankko testiä. No toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Eipä tässä hirveästi mitään voi tehdä.
 
Toiveikas81 tsemppiä loppupiinaan! Toivotaan ettei testtesti olekaan blanko kun testaat! Voihan se päänsärky olla raskausoirekin... (y)

Orapihlaja89 itekin kyl polilta jossa hoidot tehty niin kyselisinkyselisin. Tsemppiä teillekin, mihin nyt päädyttekään! (y)

kop kop sulle myös tsempit loppupiinaan! (y)

Ai luoja tällä univesumilla on jotain :poop::poop: mua vastaan!! :mad: nyt kun on tehty lääkkellistä pas:ia ja kaikki mennyt niin nappiin kun voi, niin mulla nostelee lämpöä! Eli voi olla ettei koko siirtoa sitten tehdäkään (n) ei ole ollut kun 37-37.5 lämpöä, mut voihan se vielä nousta.. Nyt vaan lepoa ja särkylääkkeitä, huomenna soitto polille..
 
Atvk87: Salost me ollaa ja juu on siittiöit pakkases lisäks valmiina. Ei montaa ni siks ei ollu ollenkaa inseminaatiota vaa lääkäri päätys suoraan ivf hoitoon.

Kiitos kop kop kiva saada vähä etukätee katottuu noit lääkkei yms ku täs ny sit ootellaa suunnitelmaa. Ja tsemppiä ja peukkuja loppuhetkien piinaan.

Toiveikas81, jospa se päänsärky enteilis vaan ihan jotain muuta.. ☺

Love-, voi että toivottavast se lämpö ei sit enempää nousis ja pysyis aisois. (Miks lämpö/kuumeilu muuten saattais vaikuttaa siirtoon ?)


En tainnu osata tägätä teit kunnol..pahoittelut.

Soitin sit eka tänne meil sairaalaa mis tehtii kartotukset yms viimeks. Ohjasivat tyksin naisten poliklinikal ja sielt ohjasivat suoraan ivf hoitajal. Nyt on sit ens viikol jottai verikokeit ja 20.3 joku suunnitteluaika ☺

Eiköhän tää täst lähe rullaa ☺ siel on kuulemma vaa 1putki?mis molemmat jäädytetty yhdessä ni ainoastaa kerra pystyy sit koklaa onnea. Sit tarttee taas alust kasvatel niit follei.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Kiitos tsempeistä, yritän käydä välillä päivittämässä tännekin puolelle ❤

Meillä alkaa vahvistua TOF-diagnoosi, mutta vakavuusasteesta ei vielä voi sanoa varmasti. Nyt toivotaan ettei olisi pulmonaaliatresia, joka on vakavampi muoto. 2-3 leikkausta on kuitenkin pienellä edessä näillä näkymin heti ekan elinvuoden aikana.

Hyvät uutiset on, ettei tytöllä ole ainakaan tavallisimpia trisomioita (13, 18, 21).

Kovasti voimia tänne kaikille ❤
 
Ckk
@Orapihlaja89 Ihana tuo sun murre :LOL: toivottavasti teillä pakkastyypit toimii! Jos muuten haluat tägätä jonkun, niin @ - merkki nimen eteen :)
@Toiveikas81 Komppaan muita, että voi olla raskausoirekin.
@love- En usko, että perusflunssa vaikuttaa. Mulla oli vähän eri, kun oli rokko ja se vaikutti kyllä.
@marrasmai En ymmärtäny varmaan puoliakaan sun tekstistä :LOL: mut pidetään peukkuja, että ei ole se vakavampi versio!

Täällä nyt vaan tylsä vaihe kun pitää odotella pari viikkoo, että menkat alkaa ja pääsee soittaa hoitajalle.
 
Pieni suomennos lienee paikallaan :D

Fallot’n tetralogiassa (TOF) aortta ”ratsastaa” osittain molempien kammioiden päällä vaikka sen pitäisi mennä vain toiseen, ja keuhkovaltimo on liian pieni eikä sen läppä toimi kunnolla. Sydämen kammioiden välissä on myös iso reikä. Pulmonaariatreasiassa keuhkovaltimo on kokonaan tukossa eikä veri siis kierrä keuhkoihin lainkaan. Kohdussa ollessa tämä ei ole ongelma, vasta syntymän jälkeen.

Trisomia 21 on siis Down, muut kaksi ovat varsin harvinaisia ja myös fataaleja.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Minut saa poistaa piinailijoista. Menkat sit alkoi tänä aamuna. Tosi pettynyt olo mut onhan tähän jo niin tottunut...eka oli vähän sellanen fiilis et ei tunnu missään mut kyllähän se pettymyksen itku sit tuli. Nyt sit pitää alkaa suunnitteleen 3.icsiä. Katsotaan millä aikataululla poli sitä ehdottaa. Mut mä poistun nyt taka vasemmalle nuolemaan haavoja. Tsemppiä kaikille koitoksiin!
 
@Orapihlaja89 Näköjään meillä samanlainen alku eli täältäkin löytyy ekasta icsi:stä marraskuussa 2016 syntynyt poika. Nyt sit yksi pas takana. Meillä kans 3 alkiota jäljellä joista 2 alkiota samassa oljessa. Pakkasessa myös pari olkea vielä jäljellä. Mahtava, että pääsitte nopeasti ainakin suunnittelemaan hoitojen aloitusta.

@Toiveikas81 Pahoittelut ja tsempit sinne!

@marrasmai Tsempit! Peukut pystyssä, että olisi mahdollisimman lievää muotoa.

No mulla oli tänään kp11 ultra, niin lääkäri sanokin, että tiedätkö sä oot jo ovuloinu, täältä löytyy keltarauhanen ja limakalvo yli 8mm. Eilen siis huvikseni tein testiä ja näytti kyl kahta viivaa mut ei yhtä vahvoja. Siinä sitten arvottiin, että mitä tehdään ja päädyttiin sit siihen, että siirto nyt perjantaina. Eli tuli vähän nopeammin kuin ajattelin ja eipä tartte nyt sit ovistikkuja käytelläkään enää. Mulle tää parempi, mitä vähemmän joudun odottelemaan. Mut tää siirto perustuu nyt täysin arvioihin, mut niinpä se tietysti aina on. Katellaan sit, miten käy. Nyt siis alkaa seuraavaksi taas jännitys, selviytyykö alkiot perjantaina sulatuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk ja atvk87
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

kop kop #3. #siittiöt # 1.ics/3.pas
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
Miitta37
7.3 (5pv/22.2)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Huh, olipa monta sivua tekstiä kahlattavaksi, kun en ole vähään aikaan täällä käynyt! Vaikka mitä täällä on taas tapahtunutkin, tsemppiä kovasti kaikille ikäviä uutisia kuulleille ja piinailijoille näin kollektiivisesti!

Mä olen viimeistä päivää sairaslomalla hyperistä, tässä onkin mennyt yllättävä kauan koko touhussa. Sairaalassa olin melkein viikon ja nyt sen jälkeen vajaa kaksi viikkoa vielä pois töistä. Olo on vihdoin paljon parempi, vaikka mahassa onkin vielä jonkin verran nestettä ja munasarjat turvoksissa. Alkio on onneksi sinnitellyt mukana kaikesta huolimatta ja tänään kun jälkitarkastuksessa ultrattiin, näkyi aikaisista viikoista (6+4) huolimatta jo sykekin! :love: Raskausoireitakin löytyy jo vaikka mitä, inhottavimpana 24/7 pahoinvointi...Nyt vaan toivon kovasti, että kyytiläinen pysyykin matkassa loppuun saakka. Eli minä poistun taustalle ja ehkä tuonne alkionsiirrosta plussanneiden ketjun puolelle.
 
@marrasmai Hurjasti voimia teille tilanteeseen ja toivotaan, ettei enempää ikäviä uutisia tule vastaan.

Pahoittelut @Toiveikas81

@mmmoi Olipas sulla kreivin aikaan ultra! Toivottavasti alkio selviää sulatuksesta ja pääset siirtoon!

Tänään vahvistui, että punktio on perjantaina. Irrotus tehdään Ovitrellella. Viimeksi oli Pregnyl ja sitä edellinen tehtiin Gonapeptylillä. Tietääkö kukaan onko Pregnylillä ja Ovitrellella jotakin eroa? Siis muuta kuin pistämisen helppous/vaikeus.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Syke löytyi heti <3 Mutta ennen ultraa alkoi ruskea vetinen vuoto ja ultran jälkeen runsas verinen vuoto parilla klimpillä. Menkkakivut myös joten särkylääkettä otin. Tuskaa!! Aikasemmissa raskauksissa ollut kans kovat vuodot rv5-15, mutta en mä kipuja muista.
 
Ei oo jaksanu kirjotella puhelimella tänne, kun se teksti hyppii ja sekoilee. Toisaalta ei mulla mitään kirjotettavaa oliskaan, menkat ei oo vieläkään alkanu, tottakai tää kierto sit on pidempi ku edelliset, ku niitä oikein odottaa. :D Peruin jo ens viikolta ekan folliultran tänään, kun en enää ehdi polin lukujärjestykseen tällä kierrolla.

@mmmoi Hienoo että pääsette siirtoon pikana! Mullakin oli kahessa viime kierrossa ovis jo kp9 ja kp10 eikä sitä ois osannu odottaa niin aikasin.

@kop kop Hyvä että näytti hyvältä, mutta ihmeellisiä noi ylimääräiset. Ja tosi stressaavaa! Toivottavasti pystyt keskittymään muuhunkin kuin murehtimiseen.

Tuu sit @Jantzu kertomaan punktion jälkeiset tunnelmat. Tsemppiä siihen perjantaille!

Voimia @Toiveikas81 sinne.

Ja @marrasmai kuulostaa siltä, että on siis täysin leikkauksella korjattavissa. Voi kun hieno juttu ton murheen keskelle.

Oispa täällä joku, joka ois samassa tilanteessa mun kanssa, että vasta eka hoito alkamassa, kun tuntuu että oon ihan uuvatti täällä teiän kokeneiden joukossa. :LOL: Toivottavasti sitten jaksatte kun panikoin täällä.

Oli muuten aika mielenkiintoinen juttu, juttelin töissä yhden naisen kanssa syvällisemmin, (hän on viiskymppinen) ja hän kertoi, että on ollut hoidoissa 15-20 vuotta sitten ja tehty seitsemän ivf:ää! Valitettavasti yksikään ei johtanut haluttuun lopputulokseen. Heillä oli tarttumisessa ongelma. Miehensä jäi lapsettomaksi, mutta naisella itsellään on aiemmasta liitosta yksi lapsi ja hän sanoi, että kun on saanut kokea äitiyden, niin ei se hoitojen epäonnistuminen sitten ollut niin musertavaa.
Häneltä munasoluja saatiin aina hyvin kerättyä, jotain parikyt-kolkyt kerrallaan ja siihen aikaan ne otettiin ilmeisesti jotenkin vatsan kautta nukutuksessa, eikä näin kätevästi kuin nykyään. Silloin pakastustakaan ei tehty typpeen pikajäädytyksellä, vaikka pakastettiinkin. Ja aina laitettiin kaks alkiota kerrallaan.
Hänellä alkoi vaihdevuodet 42-vuotiaana ja aluksi sitä ei kukaan lääkäri meinannut uskoa, mutta sitten sanottiin, että no joo se voi johtua noista hoidoista. Amh-arvon mittauksella selvisi. Ja itse asiassa kun asiaa miettii, niin kyllähän kun niitä olemassa olevia munasolumääriä kasvatetaan vuodessa vaikka kymmenkertainen määrä siihen, mitä niitä itsestään kypsyisi, niin kyllähän varastot hupenee koko ajan. En oo aiemmin edes miettinyt sitä noin, mutta jos mulla vuodessa kypsyis normaalisti 10 munasolua ja sitten tehdään vaikka kaks hoitoa, joista saadaan saaliiksi yhteensä 30 solua, niin mähän oon käyttänyt jo kolmen vuoden tarpeet siinä?
Tällasta en oo miettinytkään aiemmin! :eek:
Tosin enpä mä niillä mitään sit varmaan myöhemminkään tee, mutta ajatuksena epämukava. :unsure:
 
@atvk87 Eihän se niin mene, että hoidoissa käytetään ennakkoon munasoluja. Niitä on eri ihmisillä eri määrä per kierto ja ns johtofolli kasvaa isoksi. Lääkkeillä saadaan ne pienimmätkin kasvamaan. Mulla ainakin ollu kymmeniä per puoli aina, kun ollut ultrassa jo ennen hoitoja. Naisilla on munasoluaihiot sisällään jo silloin, kun me ollaan oltu sikiöitä. Jos niitä on silloin jo vähän niin todnäk vaihdevuodet alkaa aikasemmin. Yleensä menee geneettisesti vaihdevuosien alkaminen, toki saattaa vaikuttaa omat elämäntavat vuodella parilla suuntaan tai toiseen.
 
@Jantzu Ei tietääkseni eroa pregnylillä ja ovitrellellä paitsi oliko just hinta, korvattavuus ja tekniikka. Multa on kysytty kumman haluan, joten siitä päättelin.

@Ckk Ollaan yksityisellä niin pääsen koska haluan. Sovittiin tänään, että otan yhteyttä, kun siltä tuntuu. Pääsin kotiin niin alkoi kipu ja vuodot. Lapset kattonu poikkeuksellisesti puoli päivää lastenohjelmia. Ne onneks saa ajatukset muualle, vaikka koitan olla nostamatta jne. Pari kertaa ottanut 1g panadolin ja vehnätyyny on mun kaveri. Ei holise nyt niin vauhdilla kuin päivällä. Ehkä meen jo perjantaina tai ens maanantaina. Katotaan miten nuppi kestää. Tiedän ettei ultrat tätä pelasta, mutta mahdollisimman aikainen tieto keskenmenosta helpottaa jotenkin. Pelottaa, kun ultrassa ei näkynyt syytä vuodolle. Toisaalta mulla on kaks elävää todistetta siitä, että voi saada elävät täysaikaiset lapset rajuista vuodoista huolimatta. Mutta en jaksa näillä viikoilla toivoa. Se syke ja ultrakuva vaan antoi hetken toivon ja ilon.

@atvk87 Tää on siitä hyvä palsta, että täällä saa kysyä ja ihmetellä :) Itelläänkin vasta yks ivf/icsi tehty lyhyellä kaavalla ja oon aivan pihalla muista lääkkeistä tai pitkästä kaavasta.
 
@atvk87 Eihän se niin mene, että hoidoissa käytetään ennakkoon munasoluja. Niitä on eri ihmisillä eri määrä per kierto ja ns johtofolli kasvaa isoksi. Lääkkeillä saadaan ne pienimmätkin kasvamaan. Mulla ainakin ollu kymmeniä per puoli aina, kun ollut ultrassa jo ennen hoitoja. Naisilla on munasoluaihiot sisällään jo silloin, kun me ollaan oltu sikiöitä. Jos niitä on silloin jo vähän niin todnäk vaihdevuodet alkaa aikasemmin. Yleensä menee geneettisesti vaihdevuosien alkaminen, toki saattaa vaikuttaa omat elämäntavat vuodella parilla suuntaan tai toiseen.
Nimenomaan, ne kaikki on olemassa etukäteen ja tolla kasvattelulla "syödään kuormasta". Eihän ne muut puhkea keltarauhaseksi kuin se johtofolli luomukierrossa?
 
Mut voi poistaa piinailijoista. PP8 tänään (listalla mäkyy väärä siirtopäivä, oli jo 21.2) ja selvästi menkat puskee lutinusten läpi niin kuin ennenkin samassa kohtaa irrotuspiikistä laskettuna. Tein r-testinkin, et sain varmuuden ja mitään ei näy. Jään odottelemaan kunnolla menkkoja. Seuraavaks onkin sitten eka PAS, mut toivottavasti ois pian. Yhet menkat viel välis ym?

@atvk87 mäkin oon aika aloittelija täällä vielä. Tässä kuussa ollaan ekaa kertas päästy punktioon ja siirtoon ja mustakin on tuntunut, että kaikki muut tietää tosi paljon ja mä en mistään mitään. Mut täällä voi kysyy ja saada vastauksia.

@kop kop voi miten piinaavaa odotella epätietoisuudessa. Toivottavasti ratkeaa pian johonkin suuntaan.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/2.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 # 1. # selittämätön # 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
love-
16.3 (2x5pvä/2.3)
mmmoi 12.3 (5pvä/2.3)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä