IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@daim1 ei ole ollut vuotoa eikä kipuja. Kohdunulkoisessahan mulla oli sekä vuotoa että kipuja, niin ehkä tämä ei nyt sellainen ole, vaikka hyvin eri tavoilla kai nekin voi oireilla (tai olla oireettomia aikansa). Miehen kanssa olikin puhetta, että jos tämä plussa olisi tullut neljä vuotta sitten, ei osaisi kuvitellakaan jonkin olevan pielessä.

Mua myös tuoresiirrossa mietitytti kovasti, kun siirtopäivänäkin olin vielä todella kipeä ja turvonnut eikä se missään vaiheessa ennen testipäivää helpottanut oikeastaan yhtään (esim. kävely ja bussimatkustus olivat tuskaisia), että noinkohan oli järkeä siirtää. Kiinnihän se tarras, muttei kohtuun ja johtuikohan siitä että kohtu kramppaili niin kovin. Ihan eri fiilikset tästä PAS-siirrosta. Ja vaikkei tästä nyt lasta tulisi, niin usko PAS-siirtoihin on kyl kohdallani suurempi kuin tuoresiirtoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja daim1
Kaverini on yksityisellä hoidossa ja hänellä peruttiin tuoresiirto punktion jälkeen, koska "keltarauhashormonitaso on liian korkea siirtoon". Julkisella ei tällaisia kai edes mittailla? Mutta ihan varmasti siinä on pointti, ettei tuoreet tartu välttämättä niin hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
@rouvaNiisku kylmiä hermoja toivottelen tosiaan sinullekin, tuntuu niiiiin pitkiltä ekat päivät kun pitää jotain tiettyä asiaa odottaa. Uskon kuitenkin uuden testin näyttävän oikeaa tuplaantumisvauhtia, koska jos ei mitään erityistä ole ilmaantunut mistä voisi kuvitella jonkin olevan vialla niin sittenhän kaikki on hyvin ;) Tosin ymmärrän kyllä tuon fiiliksen tosi hyvin kun elämäni ensimmäinen plussa muuttui kemialliseksi ja seuraava plussa oli yhtä panikointia ja epätodellisuutta kaikesta alussa :unsure:
 
@atvk87 okei ja mullakin on vielä nostettu annosta, että pysyy vuoto pois. No eipä ole pysynyt ikinä noissa tuoresiirroissa.. ei oo kyllä tullut mieleenkään, että sekin arvo vois olla liian korkea.

@rouvaNiisku hyvältä kuulostaa, kun ei oo mitään edellä mainituista. Ootko tehnyt enää kotitestejä?
 
@Nipsu_78 mulla tuli alkuun kanssa vuotoa, välillä ruskeaa välillä punaista. Mutta harmitonta oli, ja oikea asenne sulla, turha stressata kun ei sille kumminkaan itse mitään voi. :)

Näyttää ihanalta tuo plussanneiden lista :love:
Toivottavasti perästä tullaan (y)

Eilen pistin pregnylin, ja mietin tossa jos ihan mielenkiinnosta alkaisin testailla sen poistumista, harrastus sekin, näin sitä miehelle markkinoin kun hän ihmetteli kun raahasin taas pari pakettia testejä kaupasta :whistle::whistle:

@CherryPie85, huomenna sitte + :love:

Mut vois joo lisätä listalle, mä en uskalla alkaa sitä listaa sörkkimään :LOL:

adelmiina_#2012#2#tuhoutuneet johtimet# 3IVF/1PAS
 
Heipsan täältä sairastuvalta, flunssa nuijii koko perhettä ja mulla on myös silmätulehdus. Kirkas näyttö sattuu silmiin niin en ole saanut luettua teidän tekstejäkään. Pikaisesti päivitän omaa napaa: pp13 ja vihdoin huomenna loppuu tämä jossittelu. Tänään ostin testin, kylläpä oli vastenmielinen toimenpide kun nuo testit edustaa minulle vain epäonnistumisia ja itkua. Ei oikeastaan ole muita oireita kuin ruokahaluttomuus ja ei vuotoja ole edelleenkään lääkkeiden läpi tullut, nyt 33 päivää Progynovaa takana. Mutta se ei vielä kerro mitään vaikka kovasti toivon kertovan. Yleensä monta päivää ennen menkkoja myös turvottaa ja paino on +2kg, nyt tosi kepoinen olo eikä turvota yhtään, joka voi johtua ruokahaluttomuudesta joka johtanu siihen että elän lähinnä omenamehulla ja verigreipeillä. :LOL: Tai sitten johtuu vain siitä että tämä kierto on lääkkeillä tehty eikä oma. Noh, kuten sanottu, huomenna loppuu tämä pohtiminen. Vähän täyden näköistä kyllä on jo plussalistalla. :ROFLMAO:
 
Mulla ainakin otettiin progesteronin joku pikatesti verikokeena punktiota ennen, muistaakseni pari päivää aiemmin samalla kun punktioaika päätettiin. Lääkäri kertoi että se määrää suoraan lähetäänkö yrittämään tuoresiirtoa ollenkaan vai ei, arvon piti olla joku tietynlainen että voi siirtää, muutoin ei ees mietitä siirtoa. Tosin mulla hypeririski oli kerätyn saaliin jne takia niin korkea ettei siitä tuoresiirrosta lopulta sen enempää juteltukaan joten en tullut kysyneeksi olisiko se progesteroni silti ollut ok siihen...
Felicitaksessa minäkin käyn eli siellä ilmeisesti näin toimitaan.

Ja @Mariah33 voih, kurjaa että tuo meni noin :( tuo puhelinsoitto on kyllä aina niin ikävä, vaikka miten olisi itseään siihen valmistellut... toivottavasti seuraavalla kerralla tulisi enemmän soluja ja menisi hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Soitin aiemmin terveystalon ajanvaraukseen ja yritin kysyä hintaa kvantitatiiviselle hcg:lle, mutta ei puhelimeen vastaaja löytänyt koetta kun en tiennyt sen koodia. Kolme eri hcg-mittausta oli kuitenkin, mutta ei tiennyt mikä niistä se on.
Mehiläisessä se on 57,50 e eriteltynä hinnastossa, aika suolainen, mutta kai se hyvä on käydä ottamassa, kun stressaa tilanne. Tänään testiviiva oli vaaleampi kuin toissa-aamuna. Toivottavasti liittyi pissan vahvuuteen tms vaikka molemmat aamupissasta olivatkin.
Toivottavasti kukaa ei pahastu kun tätä täällä pohdin! Mutta en tunne vielä kuuluvani eteenpäin siirtyneisiin. :cautious:
 
@atvk87 mee ihmeessä kokeeseen jos sua mietittyttää, turhaa stressata sitä, etkö vois kunnallisen kautta saada koetta. Mä sain aikanaan sen, kun valittelin sitä vähäistä vuotoa. Noihin viivan vahvuuksiin mitä tulee, niin mulla ei edes digin näyttäes 3+ tullu tasavahvoja viivoja normitestiin. Ja viivojen vahvuus vaihteli tosi paljon, klinikalta jopa silloin suositteli että lopettais turhan testailun, aiheuttaa vaan stressiä, mutta himotestaaja ku on, niin eihän sitä malttanu :LOL:

Tossa eilisen pregnylin tulos, luulis kyllä 10 päivässä häviävän kun nytkin noin haalea.

https://aijaa.com/u8tGvJ
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
Myös minä hengailen @atvk87 tällä puolen edelleen, en uskalla millään siirtyä vielä mihinkään, ymmärrän siis vahvasti mitä tarkoitat:love:
Toisena päivänä olen aivan varma, että kun päätä särkee niin tämäkin menee kesken (kemiallisessa v.-11 oli yhtenä päivänä päänsärkyä), toisena päivänä olen vuorostaan vakuuttunut, että on kohdunulkoinen, koska ainoat vatsatuntemukset mitä on ovat vasemmalla puolella.. joku tässä ketjussa sanoi aika osuvasti, että se varsinainen piina alkaakin plussasta:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Kivaa iltaa kaikille :)

Eilen alkoi vuoto ja tänään Menopur-pistokset. Annos on nyt 225 iu tämän minipillerikierron perään. Aika vahva veikkaus, että mitään ei ole kasvanut vielä perjantaihin mennessä kun on ensimmäinen kontrolliultra. Hiukan pelottaa, että siellä on munasarjassa kysta kun on ollut tuolla vasemmalla puolella kipua. En oikein ymmärrä miksi mulle määrättiin minipillerit kun olen aika herkkä kystille, vaikka nyt on ollut kyllä useampi vuosi ettei ole ollut kystaa. Viidettä päivää siis reiteen repivää kipua.

Huomasin muuten, että olen tipahtanut listalta, ehkä alkuvuoden tuulimunan aikoihin.
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH # 4.IVF
 
Digi oli armoton, ei raskaana. Ei sitten. En usko pakkassiirtoihin kyllä ollenkaan omalla kohdalla, luulen että seuraava oikea mahdollisuus on vasta jos tehdään uusi ICSI ja tuoresiirto. Mutta pakkasessa vielä kaksi, pitää jaksaa käydä niiden siirrot läpi. Poistun hetkeksi taustalle nuolemaan haavat.
 
Täällä on tullut niin paljon tekstiä, ettei perässä pysy :LOL:

@Mariah33- pahoittelut ja jaksamista sinulle , samoin @CherryPie85 pahoittelut negasta:unsure: tämä on niin raakaa touhua henkisesti..

@adelmiina_ Onnea ja tarrasukkia!(y)

Eilen oli itselläni punktio, 16 rakkula joista saatiin 10solua. Ihan ok saalis, ei tämä viimeksikkään se ongelma ollut vaan se, että ne alkiot lopetti 4-5päiväisenä kehityksen.. siispä nyt perjantaina saan 3-päiväisen kyytiin, jos on hedelmöittyneitä ja ok alkioita.. tästä en ole innoissani, koska tulee ihan turhaa toivoa, kun ei tiedä on tästä pienestä jatkamaan :(
Mutta punktio muuten meni hyvin, yllätyin vain, että naikkarilla on laskettu sairasloma aikaa, vain 1päivä punktiosta, sanoinkin että en pysty menemään ylihuomenna töihin koska fyysinen työ.. aiko kirjoittaa pe sitten lisää jos tarvii kun on siirto.. nytkin on sen verran hellänä paikat kun kävelee etten kyllä töihin ole huomenna menossa o_O
 
Soitin aiemmin terveystalon ajanvaraukseen ja yritin kysyä hintaa kvantitatiiviselle hcg:lle, mutta ei puhelimeen vastaaja löytänyt koetta kun en tiennyt sen koodia. Kolme eri hcg-mittausta oli kuitenkin, mutta ei tiennyt mikä niistä se on.
Mehiläisessä se on 57,50 e eriteltynä hinnastossa, aika suolainen, mutta kai se hyvä on käydä ottamassa, kun stressaa tilanne. Tänään testiviiva oli vaaleampi kuin toissa-aamuna. Toivottavasti liittyi pissan vahvuuteen tms vaikka molemmat aamupissasta olivatkin.
Toivottavasti kukaa ei pahastu kun tätä täällä pohdin! Mutta en tunne vielä kuuluvani eteenpäin siirtyneisiin. :cautious:
Mä huomasin tuon haalenenisilmiön ekassa raskaudessa. 5+ jotain alkaa testi haaleita, kun hcg:t menee sen "käsityskyvyn" yli. Siksi tässä jälkimmäisessä lopetin hyvissä ajoin testien seuraamisen. Ehtikö sulla tummeta tasavahvoiksi? Jos ehti niin sit kannattaa lopettaa testaus, koska sit se lähtee haalenemaan. Mitä herkempi testi sen aiemmin se menee sekaisin. S-hcg on verestä ( seerumi) ja kvantitatiivinen = laskennallinen eli kuinka paljon hcg:ta, u-hcg (u=urine, virtsa) virtsasta ja kvalitatiivinen eli laadullinen = onko raskaus vai ei. Jos testaa labrassa, paras olis ottaa arvo kahden tai kolmen päivän välein ja syöttää arvot laskuriin, esim. babymed.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Minä palaan tänne takaisin maitojunalla. Muutama päivä positiivisen raskaustesti jälkeen alkoi yhden päivän vuoto ja muutaman päivän tiputtelu. Nyt Ultrassa todettu keskenmenneen.

Ei muutako uutta putkeen.
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt # 2. ICS/2.PAS
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 1.IVF
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS

Piinailijat:


:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä