IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jaaha, kuten arveltua oli verikokeen tulos alle kaksi. Melkein tekisi mieli luovuttaa, niin totaaliset tuloksetonta tää homma on. Kun ei tuu ees sitä pienen pientä haaveilemaani hipaisua.
Vaan vielä on kaksi alkiota pakkasessa. Jos en väärin laske niin seuraavaksi olisi siis tokan ivf:n viides pas.
 
Ihmettelen ku mulla ei ole yhdestäkään hormonista tullut mitään sivuvaikutuksia! Tässä PGD-hoidossa ollut käytössä Synarela, Pergoveris, Ovitrelle, Terolut ja Progynova. Vielä ois vuorossa Lugesteron.
Enkä tiedä onko se edes niin ihmeellistä, ettei hormonit tunnu missään. Ehkä olin vain varautunut johonkin ihan hirveään olotilaan
Ei minullakaan ole mikaan muu tuonut yllatyksia kuin nama viimeaikaiset eli ilmeisimmin Progynova, tuottaa ‘raskausaivot’. :) Mitkaan raskaat stimulaatiot eivat minullakaan tuntuneet missaan, vaikka hormonimaarat olivat isot. Eihan minulla silti todisteita ole, etta Progynova on syypaa, vaikka se todennakoisesti onkin tassa vaikuttamassa vasymykseeni.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, pahin pettymys taas kai nielty ja mietin miten tekisin nyt. Viestittelin lääkärille voisiko jotain kokeilla mikä auttaisi onnistumaan niin ehdotti kohdun limakalvonäytettä. Onko se sama asia kuin se era-testi mistä täällä on puhuttu vai joku toinen? Kuulemma tulosten saaminen vie noin viisi viikkoa, jos siitä voi jotain päätellä.

Tosin oli kumpi vain, mietin jos vielä yhden siirron tekisi ennen kuin sitä näytettä ottaisi. Toki sitten olisi enää yksi alkio jäljellä (jos sitäkään, riippuen miten siirto menisi). Mutta ainahan voisi sitten jatkaa vielä kolmanteen ivf-hoitoon...

Kai tässä yrittää totutella ajatukseen että tää tie on vielä ihan kamalan pitkä. Inha ajatus kun ensi kerran astelin klinikalle yli kaksi vuotta sitten, toki silloin hoitojen aloitus aina vaan lykkäyty, mut kuitenkin.
Jotenkin on vaan vaikeaa päästää irti yrittämisestä eli ettei olisi hetkeen siirtoja kun oottelisi sitä tulosta näytteestä. Vaikka kohta se ennen pitkää on eessä muutenkin kun alkiot loppuu. Ja mistäpä sitäkään tietää saako alkioita sitten enää lisää, ainahan sekin on epävarmaa miten punktiossa käy jne.

Noh, kaipa tässä silti haluaa yrittää vielä kerran ennen mitään ekstrajuttuja. Jos vaikka olisikin onnekas ja seuraavalla onnistuisi. Toiveajattelua. Mutta jos... Vaikka toisaalta järkeileekin että joku syy tähän kai on oltava ettei tule ees toivomaani hipauisua, kuitenkin olen sen verran nuori että alkioissa ei luulisi vikoja jokasessa olevan. Ja ymmärtääkseni kohtuni rakennevika altistaa keskenmenoille, mutta kai sen alkion silloinkin olisi ensin kiinnityttävä että kesken menisi, ei kai pelkkä rakennevika voi niitä alkoparkoja suoraan pois käännyttää...

On tämä vaan välillä niin pähkäilyä että miten tekisi.
 
@justhope voin sanoa, että olin varmaan yhtä varma tuosta epäonnistumisesta kuin sinä ja niin se lopulta tarras, ensimmäisen kerran vasta Neljännessä hoidossa. Mutta meillä nyt näyttää jotain häikkää olevan. Ehkä tuommoinen testi on tässä vaiheessa hyvä, niin eipähän tarvitse sinun vuoden päästä todeta, että miksi ei tullut vaan tehtyä.

Itse odotan näillä näkymin viimeistä siirtoa, joka toivottavasti perjantaina. Jos nyt viimeinen alkio olisi armollinen ja säilyisi hengissä sulatuksesta. Eikä kyllä haittaa vaikka toisi meille sen kauan ja hartaasti tekemällä tehdyn vauvan. :rolleyes: meinasi itsellä jo usko loppua, kun viikon tein ovistestejä ja ns. varmat merkit oli ohitettu jo. Päätin sunnuntaina tehdä vielä yhden, kun se oli viiminen mahdollinen päivä (siirto olisi osunut muuten viikonlopulle) ja niin vain loisti hymynaama testissä. Tällä mentaliteetillä vois tämä alkiokin toimia, parempi myöhään kuin ei ollenkaan:love:

Olikos jollain muullakin siirto pe? Kuva saada piinailukaveri!
 
@justhope / todennakoisesti kyseessa on ERA ja kannattaa varmasti tehda tassa vaiheessa heti.

@hillan_kukka / saat minusta piinailukaverin, jos kelpaa paivaa ennen siirrossa kayva - minulla on siirto huomenna! Uskotaan tuohon viime hetken siunauksen tuloon taallakin juu - meillakin tassa on taalla viimeinen DE-satsin alkio ja jos ei onnistu, niin pitaa maksaa ihan kokonainen uusi hoito, ja kun tuntuu, etta raskaan ja epavarman tyotilanteenkin takia kohta jo tassa on jokin burnout, niin olisi ihanaa saada tama tarkea asia lopulta nyt kohdalleen elamassamme... Olen niin valmis tuohon nyyttiin... Olisi niin ihanaa, jos se vauveli tulisi nyt!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Ilmeisesti kenelläkään ei ole kortisonikokemuksia..?!

@justhope Pahoittelut sinulle! Ja tsemppiä mietteisiin. Varmaankin era on kyseessä, kuten muutkin jo mainitsi. Aika vaikeita valintoja on sulla, koska era tosiaan kestäisi ja hidastaisi. Ja alkioitakin jäisi niin vähän. Aina kun valitettavasti on riski, ettei alkio selviäkään, joten ehkä olisi syytä ensin päättää kolmannen hoidon suhteen edes jotakin. Toivotaan kuitenkin, että alkiot selviävät ja pääset siirtoihin! Se on aika masentava ajatus, kun lähtee pohtimaan kuinka pitkä tie onkaan edessä.

@Taigariina Ei kannata laskea kiertopäiviä nyt hoidon ollessa käynnissä. Sumuttelu pitää sun oman hormonitoiminnan poissa, joten käytännössä sulla ei ole kiertoa. Stimulaatiopiikit herättää sitten hormonitoiminnan ja buustaa sitä. Voimia mielialan heittelyyn!

@Rusakkonen Toivotaan, että tämä alkio tarraisi kunnolla kiinni ja pysyisi mukana loppuun asti! Tsemppiä huomiseen!

Mulla on Suprecur-sumuttelu ollut käynnissä jo joulun välipäivistä lähtien. Sen kanssa sujui ihan ok, vaikka haittavaikutuksia onkin ollut melko paljon. Pahimpana päänsärky, joka on nyt kestänyt useamman päivän putkeen. Tänään oli nollaultra ja nyt illalla pistin ensimmäisen gonal-f annoksen. Nyt muutama tunti myöhemmin on jo hirveä turvotus päällä. Mutta onneksi Suprecur-päänsärky lievittyi, kuten hoitaja arveli tänään käynnillä. Tiistaina sit uus ultra.
 
@Jantzu mulla oli viimeisessä tuoresiirrossa siirron jälkeen testiin asti kortisoni käytössä. En nyt muista mitään mainittavaa, eli ei ollut ainakaan mitään oireita siitä. Kiva, että teilläkin uusi hoito alkanut.

Mulle kans yksi pitkä kierto tehny ja tosiaan ei voi laskea normaaliksi kierroksi eikä kannata laskea kierronpäiviä. Toki ne kk pitäis tulla tietyssä aikavälissä, mutta muutenhan kaikki toteutetaan lääkkeillä. Mulla ei ollut kaavoissa eroja eli siksi todettiin, että lyhyt parempi. Toki toiveet oli kovat ja alkuun näyttikin, että tulee paremmat tulokset kuin lyhyessä, kun peräti 7 solua hedelmöittyi, kuitenkin näistä 4 kuukahti kolmen päivän jälkeen ja 3 solua saatiin. Mutta jotain häikkää noissa kypsyyksissä tosiaan itsellä, että joku ajoitus meni tuossa pitkässäkin ketuiksi, vaikka pitäis saada tasalaatuisempia soluja.

@justhope mä lähtisin varmasti kanssa siihen ERA testiin, jos lääkärit suosittelisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ilmeisesti kenelläkään ei ole kortisonikokemuksia..?!
@Jantzu - minulla oli Prednisolone parissa PAS:sissa eli ei ollut stimulaatiossa ja tuoresiirrossa, joten se ei taida auttaa Sinua... Laakarini Dextrassa on kuitenkin sita mielta jonkin Dextra-laakarin, olikos se Eeron, askettain kayman konferenssin jalkeen (sai sielta lisatietoja), etta kortisoni on sellainen juttu, etta joilekin se sopii todella hyvin ja auttaa, mutta sitten taas toisia se voi haitata, eika ole mitaan erityista testia, milla tarvetta tai sopivuutta voisi testata... Eli laakarini ei halunnut minun kayttavan kortisonia tassa siirrossa, kun ei ole todettu erityista syyta sen kayttamiseen. Ota nyt tuosta kaikesta sitten selvaa...! :)
 
@daim1 Mulla kolme aiempaa on tehty lyhyellä ja nyt on ensimmäinen pitkä kaava. Mua jännittää just nuo ajoitukselliset asiat, koska nyt koen olevani taas vierailla vesillä.

@Rusakkonen Kortisoni on melko haasteellinen, koska siitä ei ole vielä riittävästi tutkimuksia. Mullakin oli parissa PASsissa syksyllä käytössä, mutta nyt miettinyt että uskaltaako sitä käyttää tuoresiirrossa juuri sen vuoksi, ettei tietoa ole riittävästi. Eilen juttelin lääkärin kanssa kortisonista. Tiesin jo etukäteen hänen kantansa ja ei sitä määrää. Hän perusteli kantansa oikein hyvin ja sanoi, että heti kun on tutkimusnäyttöä, niin käytetään. Siihen asti hän ei suosittele.
 
@Jantzu joo meilläkin lääkäri totesi vaan, että on se kumma kun ei tärppää ja laittoi siksi tuon kortisonin. Sanoi kyllä suoraa, ettei ole näyttöä hyödyistä, mutta meinasi silti ettei ole haittaakaan. Mulla ei oo tuoresiirroista ollut ikinä odotuksia, kun neljä niitä tehty eikä ikinä mitään hipaisuakaan - oma mutu että ajoitus ei oo hyvä, mutta toki noi nyt voi olla monesta asiasta kiinni. Suurin syy silti aina kai alkiossa, jossei tärppää.

@Rusakkonen toivotaan, että tämä oli the siirto vihdoinkin! (y)
 
@Jantzu mulla oli vikassa stimulaatiossa kortisoni, jota jatkoin vielä plussan jälkeenkin pari viikkoa asteittain vähentäen. Mulla ei selkeää indikaatiota sen käyttöön, mutta suvussa paljon reumasairauksia ja lääkäri epäili että voisi kaikesta huolimatta olla hyödyksi enemmän kuin haitaksi. Oli mulla aiemminkin ollut, eikä niistä plussaa tullut joten mulla ei ehkä kuitenkaan ratkaiseva. Oireita en siitä saanut.
 
Kiitos muistamisesta!!! Siirto oli tanaan. Oikein matkapaiva nyt taallakin, kun ei enaa paakaupunkiseudulla asuntoa. Ensin ajo akupunktioon; sitten klinikalle (rakko tosiaan taynna...! :) ). Siirto sujui aivan ihanasti, ei ole ikina ennen suorastaan ‘sujahtanut’ sisaan. Niin helposti meni. Ja sitten jopa näin alkion ihanasti monitorista. Oikein hyvin nakyi, ja sinne kohtuun hienosti pujahti! :love: Sitten lepailin klinikalla ja sitten uudestaan akupunktioon. Sen jalkeen apteekkiin ja ruokaa is etsimaan. Nyt autossa kotimatkalla.

Kavi myos niin jannasti, etta tiistaille tuli kaksi tyohaastattelua! Jos vaikka tulisi seka vauva etta pysyva tyopaikka... :) Taytyy uskoa, etta asiat tapahtuvat oikeaan aikaan - ja toivottavasti tama on nyt sitten se oikea aika ja asiat tosiaan tapahtuvat... ainakin siis se meidan ikioma, ihana vauva!!!
 
@justhope pahoittelut ja voimia! Teillä on kuitenkin vielä keinoja kokeilematta, eli jos vaan pää ja kukkaro kestää niin voi vielä löytyä ratkaisu.

Kiva kuulla hyvin menneestä siirrosta ja onnea piinailuun @Rusakkonen (y)! Tsemppiä myös työhaastatteluihin!

Mä olen tässä tilapäiskämpässä yksin elellessä ja näin menkkoja odotellessa kokeillut Pilatesta ja vähän joogaakin videoiden avustuksella. Ihan ajankuluksi ja kun ei loskakelillä viitsi oikein kävelemäänkään mennä, että tulis nyt edes vähän liikuttua jotenkin. Ihan kiva olo siitä tulee vaikka tämmöselle rautakangen notkealle se kyllä käy ihan työstä :rolleyes:. Nyt on molemmat rinnat arat, naamaan tullut pari ihonalaisfinniä ja edelleen välillä vähän jomottelee alavatsaa, mutta vuotoa ei vielä näy.

Vähän mietin, että pyytäisinkö tässä kierrossa blastoviljelyä vaikka saataisiin vain vähän alkioita, siis silläkin uhalla ettei sitten jääkään mitään siirrettävää. Lääkäri antoi alustavassa suunnitelmassa kyllä ymmärtää, että kolmipäiväisenä taas siirrettäisiin. Mutta eikös nykyään nuo blastojen siirrot ole yleistymään päin?
 
Täältä toinen piinailija listoille. Siirto tänään ja nyt vain mukavia ajatuksia ja rentoa fiilistä:rolleyes:

@Lallastiina meille taas tänään muistutettiin, että kyllä blastot ovat tilastojen mukaan sitkeämpää sorttia ja meidän kohdalla olis pitänyt alusta asti viljellä pidempään. Vähemmän alkioita mutta vähemmän turhia siirtoja. Mutta onhan nuita lapsia tehty nuoremmillakin :)
 
Oma napa: nyt on ensimmaista kertaa elamassani tullut D6 selkeasti pienta verenvuotoa pikkuhousuihin - minullahan oli 5-paivainen alkio, joten kiinnittymisen pitaisi oikeastaan tapahtua tanaan... eli toivon ja rukoilen, etta kyseessa on kiinnittymisvuoto eivatka mitkaan alkavat kuukautiset. Tanaan olin myos kilpirauhaskokeissa ja ferritiinikokeissa, tulokset joskus ensi viikolla. Otettiin myos pieni verenkuva ja kaikki oli hyvin; hemoglobiini oli OK muttei liian korkea, joten lisarautaa uskaltaa viela syoda. Syon siis talla hetkella rautaa, raskausajan monivitamiinia, 20mikrog D-vitamiinia ja elavamuotoista folaattia. Laakkeina 2 x estrogeeni aamuin+illoin, ja 2 x Terolut aamuin+illoin, seka Lutinus yoksi. Eli 4 tablettia kumpaakin paalaaketta - isoin maara Terolutia mita minulla on ollut. Melatoniini, Klexane ja Januvia viela jatkuvat. Pistin tanaan myos Gonapeptylin ja aloitin syomaan 2 x parapahkinaa seka tummaa suklaata.
 

Yhteistyössä