IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Oon pitäny vähän hengähdystaukoa näistä jutuista sen viime viikon negan jälkeen ja kylläpä täällä on tapahtunut...

Katjuska & johkunen: :hug: ja voimia eteenpäin tällä tiellä! Hassua, miten voimakkaasti mä ainakin reagoin muiden uutisiin, oli ne sitten mitä tahansa laatua...kai sitä käsittelee näitä omia sekavia tunteitaan seuraamalla teidän muiden tilannetta. Eli suomeks sanottuna oon niiiin "hengessä mukana":wave:

ON:Tänään kävin sitten PAs-suunnittelukäynnillä ja niin se vaan menee, et yks välikierto pitää ootella, ennenkuin niitä pakastettuja ruvetaan siirtämään. Näillä näkymin tehdään luonnolliseen kiertoon, koska oma kiertoni on ollut yleensä tosi säännöllinen. Ainut lääke, joka tulee (lugejen lisäksi), on joku kohtua lamauttava lääke, kun mainitsin, että IVF:n siirtopäivän iltana oli suhteellisen kovia kipuja ja muuten olin sit lähes oireeton ,eli kohtu reagoi siirtoon supistelemalla.
Jos kroppa suostuu toimimaan normaalisti, niin PAS-siirto tod.näk. vkolla 44. Ja jos nyt jotain positiivista haluaa ajatella, niin meillä on pakkasessa 8 2-päivän viljelyn ja 8 3-päivän viljelyn alkiota:) Pitää vaan toivoa, että ne selviytyy sulatuksesta. Lääkärin mukaan yleisin syy IVF:n mönkään menemiselle on alkion laatu. Eli vaikka näyttäisi top-yksilöltä, niin siellä on kumminkin sitten ollut jotain vikaa.
Meillä on kans ollu julkiselle puolelle aika lokakuulle, mut kaipa se pitää peruuttaa, kun varastoon jäi tota tavaraa...mut jos ei ois jääny pakkaseen mitään ja me oltais menty jatkossa julkiselle puolelle, niin joutuuko sen ensikäynnin jälkeen HUS:in alueella todella odottamaan 6kk esim IVF:ää, jos mitään muita hoitoja ei meidän tapauksessa voida harkita? Pyörittelen nyt tässä kaiken maailman teoreettisia vaihtoehtoja päässä: eli olisko mitään järkeä mennä sinne julkiselle ensi käynnille ja mennä sinne IVF-jonoon, jos jostain syystä sillä välin noi meidän PASitkin menee mönkään (kato käy jne...)

Jaksamista & "turnauskestävyyttä" kaikille:flower:
 
Katjuska odotustilassa mahdollisesti sitten tavataan jossain vaiheessa ;)
Hyvä että saitte pas:n heti aikaa, tietää taas milloin pääsee tositoimiin ja tosiaan jos pas tehdään luonnolliseen kiertoon, niin pääset varmasti paljon helpommalla!

Annille isot tsemit huomiseen pas:in :)
Sehän siinä, että yleensä aktiivinen toiminta menee ihan hyvin mutta pitkä piina alkaa kun pitää vaan odotella!
Eiköhän jokunen onnistuminen varmasti tule tänä syksynäkin. Tosiasiassa jos meistä suurin osa on nyt ensimmäistä IVF:ä käymässä läpi, niin tilastojen mukaan kovin monella ei välttämättä heti onnaa, eli toistoa toisen perään niin plussat alkaa vilkkumaan, tähän pyrin ainakin itse uskomaan :)

Ööpö samaa olen kuullut ja itse asiassa samaa sanoi lääkäri ekan leikkauksen jälkeen. Mun huonoksi onneksi leikkauksen jälkeen tehtiin 4 inssiä, jotka tarkoittin sitä, että clomien takia endo aktivoitui entisestään ja siksi ollaan taas tässä tilassa. Tämän ekan IVF:n jälkeen endo on vähän taantunut (ainakin kipujen suhteen) ja lääkäri sanoikin ettei näiden lääkkeiden pitäisi aktivoida mitään... Eli "putsauksen" jälkeen peukut taas pystyssä :)

Kiva kuulla että sun punktio ei "nyt niin paha ollut" : / Mutta loistavaa että tulos oli kuitenkin noin hyvä loppu peleissä :) isot tsemit täältä että onnistuisi tällä kertaa!!!

Mangu teillä on hyvät lähtökohdat tuleviin passeihin :) Mulle myös sanottiin, että IVF:n jälkeen oma kierto saattaa olla jonkin verran sekaisin, ettei se oikein ota passia vastaan, joten siksi ilmeisesti tuo välikierto.

Hyvä tieto mitä tuo sun lääkäri sanoin ja niin looginen :) Mulle nimittäin sanottiin että meidän alkio oli top, mutta hieman hittaampi, eli se varmaan syy negaan!

Julkisesta puolesta...
Ensikäynnillä tsekkaavat taustat. Tietysti jos sulla on faktaa jo yksityisen puolen tutkimuksista, eli että esim. teille inssit ovat turhia ja menisitte suoraan IVF:n (ja jos HUS:ssa nuo perustelut hyväksytään), niin et joudu odottamaan enää käsittääkseni 6kk IVF:n vaan pääset heti seuraavasta kierrosta mihin mahdutte (tietysti suunnittelukäynti ensin jossa määritellään lääkkeet tms.). Mutta jos julkisella puolella ollaan sitä mieltä, että inssit ovat ensimmäinen tapa yrittää raskautta, niin silloin niitä tehdään ja mullekin tehtiin 4kpl vaikka olisin halunnut jo toisen jälkeen IVF:n. meillä esim. miehen simpoissa ei vikaa, mun kierto säännöllinen, munatorvet avoinna, endo ei riitä syyksi IVF:n...
Saitko tästä mitään tolkkua??
 
Hitsit tätä odottelua. Nyt 6 päivää siirrosta ja tänään jonkun tunnin tuntui alavatsalla kipua ikäänkuin olisi kuukautiset alkamassa, eli oliskohan se ollut nyt kohdun supistelua, onkohan se huono merkki? Nyt tuntuu paremmalta, mutta yleisesti ottaen musta niin tuntuu siltä, että nega sieltä tulee :(

Jos vaan jotenkin osais olla ajattelematta koko juttua, niin vois sitten itkee ne itkut sitten kun sen nega tulee, eihän tässä ole mitään järkeä olla jo etukäteen masentunut...

lisätään nyt vielä kysymys niistä PAS:seista eli mitä se välikierto tarkoittaa käytännössä? Eli tarkoittaako se sitä, että odotetaan seuraavat kuukautiset kontrollikäynnin jälkeen ja sitten voi heti aloittaa vai tarkoittaako se, että vielä pitää odottaa kuukausi sen päälle. Eli jos nyt oletettaisiin että mulla alkaisi vuoto lokakuun alussa ja kierto ei jotnekin maagisesti menisi sekaisin, vaan tulisi seuraavat kuukautiset siitä 4 viikon päästä, niin voitaisiinkohan se passi aloittaa sitten jo lokakauun puolella? Noin niin kuin periaatteessa, voihan se olla, että vuoto ei tulekaan ajallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Pikaisesti kävin palstalla. Johkunen: kiitti infosta ja tsemityksestä...pitää pohtia tarkkaan tota julkista puolta. On vähän ristiriitainen olo edes pohtia sinne menemistä, kun on kuitenkin yksityisellä säätöä käynnissä, mutta fakta on se, että jossain vaiheessa tossa kustannuspuolessa tulee kyllä katto vastaan ja just mun iän vuoksi mentiin hetimiten yksityiselle aloittamaan hoidot...saa nähdä, mitä ton kanssa tekis:confused:

Ihanaa, kun täällä moni osaa ajatella niin realistisen positiivisesti, eli kun toistoa on riittävästi, niin plussiakin väistämättä tulee:) Itse olen jotenkin taipuvainen uskomaan, että mussa on joku salaperäinen perinnöllinen vika ym. sellaista outoa...mut vaikka aluks vähän harmittikin toi välikuukausi hoidoissa, niin se voi tehdä tosi hyvää meikäläiselle:D
 
Pakko heti kertoa, soittivat naikkarilta jatkosta! Mua ei leikatakaan heti vaan ensi kierrosta pääsen ilmoittautumaan toiseen IVF:n =)
Johtuu siis siitä, että reagoin lääkkeisiin kuitenkin hyvin kun saatiin 17 follia aikaiseksi eli nyt vaihdetaan lääke Puregonista Menopuriksi ja samalla määrä nousee 300!! En toivo tällä kertaa isoa tulosta, vaan laadukkaita yksilöitä...
Hassua miten yksi puhelinsoitto piristää niin kummasti, ihan taas hymyilyttää :D
Tää on nyt siis sitä toistoa mistä puhuttiin!!

Krisuli en ole mikään ekspertti mutta siis IVF-kiertona menee omat hormoonit sekaisin, seuraava kierto ne palautuu ja sitten seuraavasta PAS. Tämän jälkeen käsittääkseni passeja voidaan tehdä putkeen jos tehdään luonnolliseen kiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Give
Heippa kaikille! Täällä saatu kyytiläinen tänään. Kaikki 3 alkiota oli jatkanut hienosti jakaantumista ja olivat 4 soluisia. 1 siirrettiin ja 2 meni pakkaseen.
Nyt sitten jatketaan piinailulla...
Kiitokset kaikille tsempityksistä ja samaa toivon kaikille muillekkin.
Terveisin iloinen Tillu&Mini :heart:
 
Täällä käyty tänään ultrassa ja kyllä oli kasvua tapahtunut, ehkä vähän liiaksikin. Punktio onkin sitten nyt lauantaina! Eli kasvattelua oli 8 päivää. Tänään pistän jonkun Dekapeptyl-nimisen ruiskeen(irroitusta varten ja hyperiä hillitsemään) ja vasta ennen punktiota pregnylin. On tää vaan niiiiiiiin jännäää. Ei mua se punktio niinkään pelota, vaan samat jutut ku Mangulla. Oon jotenkin ihan satavarma, et mulla on muniksissa jotain vikaa tai sit mun miehen siittiöt ja mun munat ei sovi yhteen. Päivä kerrallaan! :saint:
 
Krisuli jospa ne kipuilut onkin merkki kiinnittymisestä=)

Tillulle Onnea kyytiläisestä:heart:

Lumileopardille paljon tsemppiä punktioon. Mäkin muistan pelänneeni noita samoja asioita eli mitäs jos yksikään ei hedelmöity tai jos ei muniksien sisällä olekkaan elämää jne... mutta onneks nyt ainakin tässä ekassa IVF:ssä sai vähän varmuutta siitä että ei ne ainakaan ihan fiaskoja taida olla.

Johkunen saapi nähdä että nähäänkö odotustilassa siel naikkarilla vai käykö meilllä jo parempi säkä kummallakin ennen sitä=) Plussatuulia puhaltelen kovasti täältä että päästäis seuraavilla siirroilla toivottuihin tuloksiin...onhan se pakko jo kohta tässä pinossa alkaa niitä plussia satelemaan...PAKKO!!
 
Krisuli, milloin sulle tehtiin siirto ?

Mulle tehtiin perjantaina ja ekat vihlaisut tuntui jo su iltana, ma vihloi kovemmin ihan alhaalla mahassa ja eilen tuntui pari vihlaisua vielä, nyt on "rauhoittunut". Ihmeen hyvillä fiiliksillä mennään, lugeistakaan ei ole pahoja oireita tällä kertaa tullut :)

Onnea Tillulle kyytiläisestä, tarraahan Mini lujasti kiinni! :heart:
 
voihan elämän epäreiluus taas.. :(

viikko puregonin pistelyä (200UI/vrk) takana, ja tänään ultarssa 3 follia.. yksi 12mm ja kaksi 8mm.. lääkäri nosti annosta 250UI, jos pikkuisetkin ehtis sen johtofollin matkaan.
Maanantaina taas ultra, punktio sitten keskiviikkona, jos siis on mitään mitä punktioida, kun lääkäri jutteli jotenkin niin, et jos noit pikkuisisa aletaan kasvattaa, niin menee se iso sitten liian isoksi (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan..?) Jutteli myöskin jotain sellaista, ettei kahdella kannata ehkä lähteä punktioon, kun eivät ehkä hedelmöity kunnolla, ettei siirtoon saakka edes päästäis..

Ja niin kun haaveilin siitä kahden siirrosta, nostais sitten mahdollisuuksia onnistumiseen, eikä se haittais vaikka tarrais kaksikin matkaan, niinkö se sitten on, että ahneella on p*skainen loppu?

Tsempit kaikille ketkä ovat jo pidemmällä!!
 
Heips

Taalta tulee nyt vaan omaa napaa.... Tanaan tehtiin punktio, ja se meni tosi hyvin, sen verran oli hyvat laakkeet, etten tuntenut kipua ollenkaan! Toinen on tilanne nyt illalla, kovasti jomottaa paikkoja ja hyva etta pystyy kunnolla seisomaan tai kaymaan vessassa. Mut panadoli onneksi auttaa... lepoilua vaan.

Meilla saatiin huikeet 17 munista saaliiksi! Huomenna soittavat sitten kotiin, etta montako saatiin hedelmoitettya. Toivottavasti jaksaisivat pikkuiset. Tassa on nyt seka maksettu itsensa etta piikitetty itsensa kipeeksi, jotta tama onnistuisi. Jos lopputulos onnistuu, niin millaan ei tosin ole sitten enaa valia. On se sen arvoista.
Peukut pystyyn etta tulisi hyvia uutisia huomenna...
 
Huomenta!
Eilen haettiin meillekin kyytiläinen :heart:
Kato oli käynyt, 9 solusta 3 hedelmöittyi, 2 Top alkiota ja 1 hitaampi (hitaamman kohtalo ei ollut vielä eilen varma. Onneksi edes yksi pakkaseen.

Ööpö ja Tillu pitkää pinnaa piinailuun =)

Dreamer hieno saalis ja mukava, että punktiosi meni hyvin. Pidetään kovasti peukkuja.

Nonna toivottavasti maanantain ultrassa tulee hyviä uutisia :hug:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Nonna Harmi! Toivottavasti munissaalis vielä kasvaa. Mä täällä sekona ajattelen jo omista muniksistani, että oi ei, mulla on niitä jo liikaa, et tulee huonoa laatua. : /

Dreamer Tsempit odotteluun ja onnittelut punktiosta selviytymisestä!

Katjuska Toivottavasti mäkin olen ensi viikolla jo viisaampi mun munisten laadun suhteen. I Hope so! :)

Täällä on niin paljon porukkaa, ettei kyllä millään pysy mukana kaikkien toimissa, joten tasapuoliset tsempit täältä taas kaikille! :flower:

t. huomista punktiota ja koko loppuelämää jännittävä lumileopardi
 
On taa kylla yhta vuoristorataa...
Ensin pelkasin punktiota kuin syopaa ja nyt sitten pelkaan etta mahtaako meidan alkiot kehittya ollenkaan ja kiinnittyyko ne ja jaksaako pysya sisalla ja..... vaikka mita huolia. Elama on tosiaan epareilua! Toiset saa vaan iloita ja nauttia raskaudestaan, toisten pitaa pelata ja huolehtia jokaista askelta.

Meidan 17 munasolusta 14 oli tarpeeksi kypsia, jotta voitiin kayttaa ja 10 hedelmoittyi ja vaikuttaisi hyvilta. Nyt jannataan siis miten lahtevat jakautumaan ja onko siirto sunnuntaina vai tiistaina. Taalla kuulemma joko paivana 3 tai paivana 5 istutetaan alkiot. Riippuen...

Lumileopardilletsempit punktioon!

Ja kaikille piinailijoille (teita taitaa olla aika monta nyt justiinsa!!!) kovasti kovasti onnea matkaan. Perassa tullaan.
 
Huomenta! Täällä pp2 menossa. Maha on välillä melko kipee, johtunee tosta punktiosta kun meinaa vähän nestettä kerryttää muniksiin. Tänään menen tarkistus käynnille arvauskeskukseen.
Lääkärin määräämä testipäivä olis sitten 8.10 MITEN MITEN MITEN sitä jaksaa olla sinne saakka.. Katsoin jo mahdollisen lasketun ajankin, olis sopivasti 12.6, eli miehen syntymäpäivä. VOI olisipa tuo hyvä enne ja pääsisin antamaan lahjaksi sen miehen kauan kaipaaman pojan...
Terkuin Tillu&Mini:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Give
Aurinkoista sunnuntaipäivää!

Johkusella aivan mahtavia uutisia :)

Täällä menossa pp4 eikä oo oikein mitään tuntemuksia... Pari päivää siirrosta jomotti vasenta munasarjaa niin perkuleesti (johtunee punktiosta), enkä uskaltanu ottaa mitään särkylääkettä ettei vaan vaikuttais kiinnittymiseen huonolla tavalla.
Lugeista on tullu kiva lisä, jatkuva väsymys. Voisin vaan nukkuu,nukkuu,nukkuuuuu.... |O
Taitaa pientä flunssaakin pukata, kurkku on kipiä ja nenä ihan tukossa, tosi "hyvään" aikaan osukin.

MItes muilla piinailijoilla, Tillu ainakin kuuluu tähän kärvistelijä joukkooon, onko mitä oloja?
 
Heips taas kaikki piinailijat,jannittajat,karvistelijat ja haaveilijat.... :)

Mulla olisi pari galluppi kysymysta:

1.kuinka kauan ootte tunteneet kipua punktion jalkeen?
itsella on 3:s paiva punktiosta menossa ja vielakin arat, etta kun autolla ajaa niin jokainen toyssy tuntuu vatsassa ja lisaksi sellainen turvonnut/taytelainen olo koko ajan etta pitaa henkea vetaa koko ajan... plaah. koska taa loppuu?
2.miten teilla on siirretty alkiot? siis monentena paivana? onko silla merkitysta miten ne on kasvaneet ja kehittyneet etta monentenako paivana siirretaan?
meidan kaikki 10 alkiota viela pelissa mukana ja kuulemma hyvalta nayttaa. laakari ei vaan oo vielakaan paattanyt siirretaanko tanaan sunnuntaina vai tiistaina jolloin olis jo 5:s paiva punktiosta. kauheesti mietityttaa, et mita taa kaikki merkkaa...

Kiitos naiset....
 
Mulla oli eilen punktio, eikä ollu edes hirvittävän kauheata. 12 munarakkulaa! Eilen tuli oksu, kun pääsin kotiin. Ilta lepäilyä, ei sattunut muuta kuin liikkuessa. Kauhea suolanhimo oli koko ajan ja nyt kaduttaa, kun vetelin kaikkea suolaista ihan liikaa. Tänään olo on ollut tukalampi nyt iltapäivästä ja otin äsken Pandolia ja yhden Panacodin. Kipu ei ole sietämätöntä vaan sellaista aaltomaista jomotusta. Toivottavasti tämä ei pilaa huomista siirtoa...:confused:
 
Moikka kaikille!Uutena tässä ketjussa.Olisin kiitollinen viisaampien vastauksista?Sairaalasta tuli reseptit ja muut,mutta ohjeet hiukka epäselvät.Suprecur 4per/päivä tämän ymmärsin,mutta puregon annostusta ei ollut reseptissä,mutta stimulaatio ohjelmassa lukee Gonad annos 300 eli voisiko annos olla 300iu/pvä.Kuulostaako aika paljolta???Eka ivf ja selittämättömiä ollaan.
 
Minäkin taidan liittyä joukkoon :)

Tutkimukset aloitettiin -08, selittämättömiä ollaan oltu (paitsi että mies töissä viikot ympäri Suomea :mad: niin ihmekös tuo jos vähän venyy) ainakin tähän syyskuulle asti. 2 inssiä takana (negat) ja 3. inssi peruttiin ja muuttuikin lääkärin päätöksellä ivf/icsi -hoidoksi??? Viime ke oli punktio = 4 munista, 2 icsattiin ja 2 koitettiin hedelmöittää maljassa omin avuin. Tulos oli 2 hedelm. (icsatut) ja vain toinen siirtokelpoinen. Pe sitten "pulla uuniin" ja nyt piinistellään, 7.10. veritestiin vasta:stick:

unelmmaako:

Mulla pistoksina puregon ensin 5 pv 150 iu/pv. 2. ultrassa muutettiin 225 iu/ 3 pn:nä+ 150 iu 1 pv:nä kun hitaasti kasvoivat. 3. ultrassa taas nostettiin 225 iu 3 pv:nä ja pregnyl 36 h ennen punktiota. Toivottavasti saat jotain tolkkua tästä. Eli itselläni eka hoito ja määrän kanssa vehdattiin ja tuo isompi olikin sitten parempi.
 
Dreamer74

En tajunnut sinulle vastata ;)
Mulla oli viime ke punktio ja olen vieläkin aika "arka". Pe alkionsiirrossa (2 pv punktiosta) sanoivat, että oik. puoleinen on vähän isohko (6 cm ??). Soittelin ta:lle, etten vielä huomenna tule töihin ja ajattelin aamulla soitella klinikalle varmuuden vuoksi, että onkos tämä ihan normaalia. Olen lukenut eri palstoilta, että jotkut voivat olla viikonkin kipeitä !??
 
Tää piinailija siirtyy takaisin hoidokeihin, tiputteluvuoto alkoi eilen ja viime yönä oli tosi kova maha kipu, tänään alkoi kunnon vuoto. Tuntuikin liian hyvältä onnistua kerralla, huomenna soittelen koska pystyttäisiin huurunenä siirtämään, jospa toinen edes selviää sulatuksesta. Yllättävän hyvillä fiiliksillä olen, ikinä insseissä (4kpl) ei ole lugejen aikana vuoto alkanut, mutta nyt tuli läpi, eipähän tarvinut piinistellä kuin reilu viikko.

Seuraavat sitten plussaa, että jotain positiivista tähänkin ketjuun saahan, jooko ? :) Tsemppit piinailijoille :heart:
 
Hellou!
On täällä näköjään muitakin maximeilla aloittajia (300 yksikköä) Meillä aloitetaan sitten tuolla myös ja rahaa palaa ilmeisimmin tonni pelkästään menopureihin!!! Hiukanko pyörittelin silmiäni kun kuulin summan.

Nyt on ollut apteekeissa ongelmia saada sitä menopurin "isoa pakkausta" ja saatavilla on ollut vain niitä versioita joissa jokainen annos sekoitetaan erikseen. Se olis tarkottanut tällä annostuksella kahta piikkiä / ilta kun ei niin paljoo jauhetta saa sekoitettua yhteen nesteeseen. Viimeinen inssi tehtiin jo tolla "isolla pakkauksella" ja se oli tosi luksusta kun sai vaan pistää ilman sitä järkkyä säätämistä niiden purkkien ja puteleiden kanssa.

Täällä on nyt valtava määrä piinailijoita! Tilastojen mukaan voisin väittää että PLUSSIA SATAA PIAN!!! Tsemppiä teille kaikille piinailijoille....

).( meillä vasta täällä odotellaan tuota sumuttelun alkua (joo... vielä viikko siihenkin) Hermoja rassaa tää odotteleva tilanne... Liian monta kuukautta ollut taas aikaa "lepäillä" ja nyt on ihan hirveet kammot kaikkeen. Ei tuu muniksia, ei ne oo kunnollisia, ei ne hedelmöity, ei ne jakaudu, ei ne selviä, ei ne kiinnity... ja sit ne ei kehity.. POSITIIVISTA VIIKONALKUA!!! :D:D:D
 
Katjuska aivan, toivotaan ettei nähdä odotushuoneessa vaan olisit sitä ennen hieman tuhdimmassa kunnossa ;)

Ööpö mulla lugeista sama tokkuraisuus, vasta nyt kun kuukautiset juuri ohi niin alkaa piristymään! Peukut pystyssä sinne suunnalle ;)

Dreamer galluppiin:
1. mulla punktiosta kipu kesti 6 päivää ja 2 viikkoa meni ennen kuin farkut mahtu jalkaan (kova turvotus)
2. naikkarilla perus IVF, niin siirto tehdään kolmantena päivänä

Lumileopardille onnea siirtoon ja parempia oloja sinne :)

Jag voihan neä ja kurja juttu :( Vähän samoilla fiiliksillä itsekin menin, että ei voi ekalla onnistua eikä onnistunut! Toivottavasti pääsette pian pakkaseen käsiksi ;)

Yrittäjä83 meillä meni ekassa IVF:ssä myös isot määrät, samoin toiseen tulossa. Eli 1.IVF oli puregonilla 250, laski 150 kahtena viimeisenä päivän (muniksia tuli 17 mutta vain 1 siirtokelpoinen), nyt tulevaan 2.IVF:n tulossa menopurilla 300 yksikköä, eli joudun kai myös temppuilemaan noiden pakkauskokojen kanssa : /

ON: "tasoittava kuukausi" siis menossa. Laskin että menkat alkais lokakuun puolessa välillä ja jos mahdutaan heti seuraavaan kiertoon mukaan, niin marraskuun alussa alkaisi sumut. Sen mukaan ennen joulua pitäisi olla tiedossa jo tulevan 2.IVF:n tulos. Voi kun tulis se maailman paras joululahja =) Positiivista myös se, että meillä lääkekatto tuli täyteen, eli tuleva IVF mennään Kelan maksusitoumuksella apteekkiin vaan hakemaan tavaraa!!! Eli nyt kuukaudenpäivät taustailen täällä joukossa!

Uusille tervetuloa kirjoittelemaan ja jännääjille peukut tasavertaisesti pystyssä =)
 

Yhteistyössä