IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heippa,

Pitkästä aikaa liityn menoon jälleen mukaan. En jaksanut kahlata läpi viestiketjua juurikaan,
mutta sen verran pisti silmään että plussia on tähän ketjuun kuitenkin tullut joka on taas
niin toivoa antava asia...Onnea kaikille plussailijoille=)

Itelläni meni kevään 2.IVF hoidon jälkeen kokolailla kaikki perseelleen. Pakkaseen saatiin se 1
ainoa alkio, jota yritettiin siirtää usemmassa luomukierrossa mutta koska mun kroppa ei
tahtonut toimia eli en saanut ovuloitua luomusti niin edessä oli lääkkeellinen kierto.
Vihdoin syksyllä kun tähän lääkkeelliseen kiertoon mentiin ja siirto olis ollu edessä, ei tämä
alkio selvinnyt sulatuksesta.
Nyt sitten ollaan siinä pisteessä että 3.IVF hoito on alkanut ja onkin jo niin pitkällä että
perjantaina viimeinen lääkäri/labra ja jos hyvin käy niin maanantaina ois punktio.
Onko muita jotka olis samoissa aikatauluissa?
 
Pädäm... onpas meillä täällä hiljaista... Minäkin tulin vain kiroamaan kadonneita mensujani... Maanantaina piti alkaa vaan hukassa ovat... Huomenna pissin vielä tikkuun (tiistaina oli jo nega) ja sitten uhondan koko homman ja nautin juoksuttomasta elämästä... (joskin maha sattuu kyllä ihan mensumaisesti ja on sattunu koko viikon joten eipä tää nyt ihan herkkuakaan ole)
 
No on hiljaista... voi kun yrittäjällä olisikin kuitenkin tärppi! katjuska, ei olla ihan samoissa, mutta täällä pistellään gonal 200 iltaisin ja synarelat vielä rinnalla. Oliko sulla punktiossa mikä saalis ja päästiinkö siirtoon? Maanantai-aamuna labra ja sen perusteella arvioidaan tarviiko lisätä määrää... perjantaina sitten ultra ja jouluviikolla sitten tod.näk punktio. kääk... en haluaisi siihen mennä. Mutta onneksi on nopeasti ohitse. Joten jännittävää aikaa taas tiedossa. En edes uskolla ajatella miten selviän mahdollisista pettymyksistä. tsemppiä kaikille!!
 
Heitä hei... Täällä menossa sitten eka pas tähän hoitoon. Tänään on 3pp. Tuntemuksia ollut siirrosta heti seuraavana päivänä eli luget aiheuttaa kuukautis tuntemuksia. Ei hirveitä odotuksia taaskaan vaikka kortisooni mukana, mutta jotenkin vaan tunne että ei ollut se hoito tämäkään siirto. Poikkeuksellista kyllä siirretty alkio oli kuusi soluinen sissi. Valitettavasti kaksi muuta kuoli sulatuksessa ja nyt sitten on vielä kaksi olkea odottelemassa kevättä.
 
Morjenttes,

Simplille tsemppiä jännäilyihin! Milloinkas sulla testiaika?

Mun saalis punktiossa oli 13 solua joista 8:ssa oli elämää. Näistä 6 hedelmöittyi ja olivat vielä
siirtopäivänä mukana menossa. 2 oli jo pakastettu samaan olkeen ja 1 siirrettiin, loput jäi vielä
jatkamaan jakautumistaan joten niiden kohtalon saan tietää sitten kun soittavat verikokeesta 19.12
Mulla siis labratesti 17.12. eli siihen asti katellaan miten käy. Täähän on mulle tosiaan jo
3.ivf ja yhtään plussaa en ole ikinä saanut. Vielä joskus jos senkin ihmeen näkis testissä:p
 
Täällä on kohta jännät paikat Simplillä ja Katjuskalla! Missäs kaikki muut on?

ON: mulla tänään 23.00 Ovitrelle ja tiistai-aamuna punktio. Olo on ollut yllättävän hyvä, perjantaina lääkäri sanoi vain että munasoluja on paljon, oikealla erityisesti ja vasemmalla maltillisemmin. En edes älynnyt kysyä monta, mutta sittenhän se selviää. Mulla on kaikki toivo tässä tuoresiirrossa (jos siis sellaiseen päästään edes), koska tammi-helmikuussa se melkein onnistui... tuulimuna.

Hyvää joulun odotusta kaikille!!
 
Apua miten aika menee nopeasti! Niccillä on jo nuin paljon viikkoja kasassa, ihanaa ja onnea!!

Täällä ei ainakaan käynyt kovin hyvin, siirtoa ei päästy tekemään, koska tiistaisen punktion jälkeen, jossa oli 40 follikkelia, joista 23 munasolu... tuli sitten hyperstimulaatio niin että olin jo torstaina sairaalassa ja sieltä nyt tänä perjantaina kotiuduin. Mahassa oli dreeni nestettä poistamassa ja molemmista keuhkoista piti punktoida nestettä... nyt onneksi olo jo aika normaali ja kuukautiset alkoi tänään, joten hormonitasokin on laskenut eikä toivottavasti uutta nestettä enää kerry.
23 munasolusta oli 20 kypsää, mutta vain 6 lähti hedelmöittymään ja ainoastaan yksi top-alkio, joka meni pakkaseen 2 muun kanssa. 3 jäätiin jatkoviljelemään. mutta siis ei kovin hyvin verrattuna munasolujen määrään. Harmittaa vietävästi että tuoresiirto ei onnistunut, koska toiveet olivat siinä. Kokonaisuudessa kokemus oli sitten niin kamala, olotila jotain ihan hirveää ja vielä jouluna, että luulen ettei meille 3 ivf.ää tule, jos ei pakkasesta tärppää. Mulla menee niin usko tähän touhuun ja tuntuu että jaksaako enää kaikkia fyysisiä niin kuin henkisiäkin kipuja enää. huoh. En toivo kyllä kenellekään hyperiä, niin hirveä olotila se oli!
 
Ellie80> Ei jumankauta mikä tarina!! Huhhuh!!!!!!

Salaa aina vähän kadehdin hyviä munijoita koska itse omaan alhaisen amh:n ja täydellä hormoniannoksella tulee alle 10 solua, mutta tässä vuosia kun olen katsonut näitä hyperiin tai sen kinttaalle joutuvia, niin sen kaiken kidutuksen jälkeenkin kovin monella jää pakkas saalis olemattomaksi. TODELLA iso voimarunttaus sinulle sinne että jaksat taasen jatkaa..

Itsellä kävi hyvä tuuri niin ekassa kuin toisessakin keräyksessä ja pakkasessa odottaa kolmeen siirtoon alkioita... (kun vaan saisi ne sieltä sairaalasta haettua prkl)

Hyperistä vielä.... Nehän tekee ainakin väestöliitolla jo noita munasolujen raakana keräämisiä kovan hypeririskin omaaville... Eli yksityisellä voisit vielä uskaltaakin kokeilla?

Pääsen vihdoin taas pas suunnitteluun parin viikon päästä... Toivottavasti siirtoon helmikuussa..... (hemmetti että on hidasta... ) Itse ivf2 tais alkaa jo syyskuun puolella ja nyt vasta sitten eka pas... Tyks on niin nopee mesta...
 
Heippa,
Vihdoin ja viimein palasin kirjottelemaan kuulumisiani. Ei tuottanut tuoresiirto toivottua tulosta. Menkat kerkis jo alkaa silloin viikonloppuna kun maanantaina oli veritesti. Seuraavaksi on edessä lääkkellinen pas, joka alotetaan näistä tammikuun menkoista. Pakkaseen saatiin siis 2 alkiota samaan olkeen pakastettuna.

Kyllä alkaa menemään niin usko tähän toimintaan!!!!

Mikäs tilanne Simplillä? Tuliko tulosta?

Ellien tarina ei kuulosta yhtään kivalle. En epäile jos ei oo kauheesti fiiliksiä seuraavaan punktioon. Harmillista!
Toivotaan että saisit noista passeista tulosta jotta ei tarvis pohtia jatkoja...Tsemppiä!!
 
Nostetaas meidän kuihtuvaa pinkkaa taas ylöspäin...

Kävin eilen hakemassa kaksi alkiota tyksistä... Ekan oljen asukit kuukahtivat mutta toiset olivat siirtokelpoisia ainakin silloin vielä... vaikkakin vasta nelisoluisia sitten kun niin hetken ehtivät olla...

Taas alkais piinailuviikot... Jälleen kerran vaikka kuinka yritän optimistisesti miettiä niin ei vaan irtoo... Tää on niin nähty juttu... :(
 
Tsemppiä yrittäjä! Muista, ettei sun mielenlaatusi/uskosi/toivosi voi vaikuttaa kiinnittymiseen tai kiinnittymättä jättämiseen.... Me palataan kolmanteen IVF-hoitoon lyhyellä kaavalla huhti/toukokuussa. Toukokuussa alkaakin sitten odotusvuosi 5.
 
Heippa mimmit,

Miten sun kävi 83Yrittäjä, tuliko plussaa vai jotakin muuta?

Mulle siirrettiin silloin alkukuusta 1 pakkasalkio ja maanantaina kävin veritestin antamassa. Huomenna saan sitten tietää mikä on tulos. Sinällään on jotenkin erilainen olo kun koskaan ennen kun aina on tuhruvuoto alkanut jo monta päivää ennen menkkoja ja aina ennen labratestiä on jo tullut vuotoa, joten on jo melkein tietänyt mikä tulos tulee olemaan, mutta nyt ei oo tuhruakaan näkynyt, joten.....
Toiveet on vähän korkeella joten toivotaan etten tipahda huomenna kovinkaan korkeelta=). Onhan tätä yritystä jo 6 v menossa ja 3.IVF hoito lopuillaan.
Mä tulen huomenna kertomaan missä mennään!!!
 
Negaa negaa :D Mitäs muutakaan meillä täällä voisi olla....

Nyt on siis enää yhteen siirtoon kamat pakkasessa jos siihenkään. (viimesiirrossa kaksi meni roskiin) Nyt sitten seuraavan siirron jälkeen yksityisellä yksi kierros ja sitten se kolmas tyksissä vielä jos suostuvat tällaiseen järjestelyyn... Sen jälkeen en tiedä... tulevaisuus avoinna...
 
Iltaa,

3.IVF hoito meni mullakin reisille eli nega tuli...jotenkin tämän vaan niin tiesin,
vaikka toivoa tällä kertaa olikin enemmän kun ennen.
Eli 4.IFV keväällä edessä vielä julkisella ja sitten onkin nää julkisen hoidot käyty ja jos vielä
meinataan jatkaa niin ne on yksityisellä käytävä.

Yrittäjä: Onks toi käytäntö ihan ok sun sairaalassa?
 
Hei!

Tulin taas kurkkimaan. Olen niin pahoillani :hug: epäonnistuneista yrityksistä. Muistan vielä kirkkaasti ne tunteet jotka vievät mukanaan.

Meillä tehtiin 2.icsiä kys:llä ja sit ois tullu tosi pitkä tauko -kesälomat ja 1/2 vuoden jono- joten pyysimme hoidoistamme paperit ja sanoimme käyvämme yksityisellä välissä. Ainut mitä sanoivat, oli että jos saadaan pakkaseen tavaraa, niin emme voi ilmoittautua jonoon ennen kuin se tyhjä. Eli 2.ssa paikassa ei saa olla ns. Hoitoa päällekkäin.

Meidän onneksi emme tarvinneet palata. Tällä hetkellä rv:t 21+5 ja kaksospojat tulossa. En voisi enempää olla kiitollinen, vaikka ongelmitta ja kivuitta ei ole mennyt.

Plussapuhuria yritän synnyttää tähän ketjuun. Te ansaitsette omat vaavit kaikki, edesvaikka sen yhden puhumattakaan useammasta. Olen niin mukana teidän koitoksissa.

Nicci ja jätkät 21+5
 
Moro tytöt! Joo se oli se tulos nega. Nyt piinailemaan jo uutta mutta taas se olo ettei tälläkään homma lähtenyt että kuukautiset ne sieltä alkaa. Oli nimittäin tämä siirrettävä kakkosluokaa ja vain kaksi soluinen.

Simpli & pp10
 

Yhteistyössä