IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

HaaveissaToinen> Ihan samaa täällä. Huomenna olisi pp10 ja nyt on jo monena aamuna herätty melkoisiin viiltäviin kipuihin kohdun tienoolta. Jotenkin toiveikas mieleni yrittää selittää että ne ei oo ihan samanlaisia kun normi menkkakivut (mitä ne ei olekaan ehkä) mutta eipä sitä uskalla enää mitään toivoa. Mulla on sellasia viiltäviä kipuaaltoja ennen heräämistä. Just puolituntia ennen ylösnousemista tai jos käyn yöllä pissalla niin vihloo ihan sikana. Vielä on testiin pitkä matka mulla...

Minä pp teille on määrätty testi? Lasketteko siirtopäivän piinapäiviin?
 
^ Mä en laske siirtopäivää piinapäiviin, mutta toisaalta onhan sekin melkoista piinaa kun ei ikinä tiedä, että pääseekö sitä edes sinne siirtoon :stick:

Mulle määrättiin viimeksi veritesti pp13, tällä kertaa se on viikonlopun takia pp14, tosin kotitestin meinasin tehdä viimeistään pp13. Lääkärin mukaan veritestiin ei tarvitse mennä jos kotitesti näyttää plussaa, vain negatiivisen tuloksen jälkeen on käytävä varmistamassa.

---

Mulla ei ole mitään oireita, tai sitten olen vaan jatkuvien pettymysten takia kieltänyt itseäni huomioimasta niitä. Olen kärttyinen ja väsynyt, osaksi kiitos lugekuurin. Näen kummallisia unia, viime yönäkin mukamas heräsin verilammikosta. Niin se alitajunta kiusaa unissakin :(

Vielä pari päivää. Tuntuu ihan ikuisuudelta, mutta toisaalta toivoisin, että viikonloppu ei lähestyisi näin kamalaa vauhtia. Saisi vielä hetken elellä unelmissaan..
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!
Olen pitänyt taukoa parin kierron verran ja pysytellyt taustalla. Yrittänyt pitää päätä kasassa. Odottelen ensimmäiseen PASiin pääsyä. Ensin piti pitää välikierto ja sitten ei tullut ovista. Nyt on laastarit tukena ja huomenna olisi ultra. Sitten alkaa jännitys, että selviääkö ketään sulatuksesta....
Lueskelin kirjoituksia taaksepäin. Täällä on ollut iloa ja kyyneleitä. :hug: kaikille!

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Jadekivi, toivon sydämmen pohjasta että unelma toteutuu!
 
Yrittäjä83: Nuohan kuulostavat lupaavilta oireilta, varsinkin nuo viiltelyt :) Toivottavasti tärppää!

Täällä nyt siis pp 10, eikä se pelkkiin kipuihin jäänyt näköjään...rusehtavaa vuotoa tullut jo kolmella vessareissulla paperiin :( Mitenkä ne menkat sieltä nyt jo voi alkaa?? Inssien yhteydessä Luge-kuurin lopettamisen jälkeen vasta kahden päivän päästä on alkanut... ja lämmöt tippuivat eilen illalla... Niin hirveästi masentaa ja harmittaa :( teen kyllä testin, jollei menkat nyt ihan kunnolla ala...

Täällä tosi masentunut fiilis :( Toivottavasti muilla piinaajilla paremmin!
 
Moi kaikki :)

Mä en ymmärrä noista piinapäivistä nyt mitään. Lasketaanko se hedelmöittymisestä/ovulaatiosta vai siirrosta? Vai jommankumman seuraavasta päivästä :D

Mulla oli eilen ja toissapäivänä repäisyjä ja jomottelua, tänään ei ole ollut yhtään mitään. Kaikki oireet on kadonnu. Jos huomenna on pp 10 niin menkkojen pitäis alkaa normimeiningeissä. Toisaalta ei ole kyllä menkkakipujakaan. Eikä ole lugeistakaan oireita. Ei oo rinnat kipeet, ei särje päätä, ei väsytä. Huhhuh. Koska tätä voi testailla?? :D
 
Hei!

Minäkin ainakin taustailen täällä pinossa. Elikäs meillä 3x inssi ohi ja noin 3 vuotta olemme vauvasta haaveilleet. Itsenäisyyspäivän tienoilla olisi sitten eka ivf. Lyhyellä kaavalla aloitamme, eli parin viikon päästä alkais piikitykset. Voi olla että joutuu pari lasia viiniä ottamaan, että saa pistettyä itseään :kieh: Puregonia menis se 100 IU/vrk, ilmeisesti annos suht' pieni? Kun innostuin jo Clomeilla kasvattamaan noita munasoluja reilummin, niin sovittiin himan varovaisempi alku. Punktiokin vähän mietityttää, mutta jotenkin nyt tuntuu että on pitkästä aikaa TOIVOA. Noihin insseihin en meinaan oikein jaksanut uskoa. Ajatelkaa, jos meillä kaikilla olisi ensi vuonna tähän aikaan pieni punainen huutava kakanhajuinen nyytti. Eikö olisikin ihanaa! :heart: Mutta kyllä se niin pirun kalliiksi tulee, että viikkorahaa on turha sitten odotella, ne on käytetty jo tekovaiheeseen ;)
 
Moi,

eilen kävin ekassa UÄ:ssä ja kaikki oli niinkuin piti, puregon annostusta sain ekat kolme päivää 150IU ja sit loput vrk annostus maanataihin on 100IU:ta. Lääkäri pelkäs antaa isoa annostusta koska oikealla puolella on kuulema vähän sen näköistä että pelkää hyperiä(?).
Ens tiistaina on toinen UÄ ja perjantaina kolmas, toivottavasti kaikki menee niinkuin oppikirjoissa eikä mitään ei toivottua juttua tulisi tielle...
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen...uusille, meille siis tuli plussa ekassa IVF:ssä viiden vuoden yrittämisen jälkeen....tänään käyty alkuraskauden ultrassa ja siellä se pikkuinen oli kasvanut ja sydän sykkii....kyynel hän siinä tulee! :heart: Jos kaikki menee hyvin niin laskettu aika on 28.6.2012...jos ei niin meidän täytyy turvautua pakkasukkoihin! =)

Tsemppiä, voimia, jaksamista ja halauksia kaikille!!!!!! Käyn kurkkimassa aika ajoin mitä teille kuuluu! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Panokset koveneee!!!
Lupasin testata tänään 11.11.11 koska päivämäärä on vaan sellanen että on pakko saada plussa. Tänään on pp 9 tai 10 riippuen lasketaanko siirtopäivä ke jo piinapäiviin. Eli ihan liian aikaista on testata ;)

No negahan se tietysti oli..... MUTTA...... Olen näillä samaisilla saakelin testeillä testannut MELKOAHKERASTI joka saakelin kerran (lue useampi testi per venynyt kierto). (muutama eksyminen apteekkien kalliisiin haamuileviin testeihin on tehty) Reilun 2v kokemuksella ei koskaan kuuna päivänä ole ikuna tullut pienintäkään roskishaamun häivää eikä minkäänmoista viivanpaikkaa näissä testeissä vaikka olen katsonut kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa valaistuksissa.

Nyt mulla on roskishaamu! :) Mulla on roskishaaaaamu!! 11.11.11

Seuraavan testin teen sunnuntai aamusella ja vasta sen jälkeen uskallan miehelle näyttää.. Nyt oon vielä ihan hiljaa... Turhaa toivoa en viitti hälle nostaa... se että omat toiveet nousee on jo ihan tarpeeks kamalaa..

GUESS> Testaahan sie sunnuntaina kans ;) Vähän se on aikasta sekin mutta kyllähän niitä testejä kaupasta saa lissää...
 
Täällä pp11 ja aamulla testattu nega. Ja vuoto lisääntymään päin, joten tä oli tässä. Lopetan luget tähän ja jään odottamaan kunnon vuotoa :( Toivottavasti saatais PAS vielä tämän vuoden puolelle...olisikohan mahdollista jo tähän tulevaan kiertoon? Täällä siis nuollaan haavoja ja siirrytään hetkeksi taka-alalle :(

Yrittäjä83: Toivottavasti roskishaamu muuttuu päivien edetessä vahvemmaksi ja teille olisi heinäkuun nyytti tulossa :)
 
Meidän klinikalla voidaan ainakin PASseja tehdä vaikka joka kiertoon, ja niin me ollaan ainakin tehty. Heti IVF:n jälkeisestä kierrosta lähdettiin lääkkeelliseen PASsiin, ja sen päätyttyä negaan, aloitettiin taas lääkkeet kierron vaihduttua ja siirrettiin seuraava.

Täällä pp11 eikä vieläkään mitään oireita. Eilen hyppäsi aamulämmöt korkeammalle tasolle, joten vähän se lisäsi jännitystä kyllä.. Huomenna pitänee aamulla testata. Pitäkääpä peukkuja :$
 
Yrittäjä83, mä pidän kovasti peukkuja että haamu vahvistuu! :)

Itsellä oli tänään toinen kontrolliultra. 22 kpl siellä niitä näkyi olevan, kooltaan 8-16mm. Tiistaina sitten se pelottava punktio. Jänskää!! :) Alkaa vaan päivä päivältä tuntua vastenmielisemmältä tuo pistäminen, mikähän siinäkin on...
 
Meidänkin klinikalla PASsit voidaan tehä heti edellisen perään! Yrittäjälle onnea haamusta, pidetään peukut ja varpaat pystyssä :)

Itellä sellanen tilanne, että tänään hain kyytiläisen matkaan eli pp0. Oli pakastettaessa ollut 6-soluinen, nyt 5-soluinen. Mutta biologi sanoi, että oli elinvoimainen :)

Paska homma oli se, että ne oli joutunut sulattaa yht 3, kun 2 ekaa ei ollu selvinnyt! Nyt meillä enää 1 pakkasessa ja lääkäri ei kuulostanut järin optimistiselta sen suhteen.. Kun oli prosentuaalisesti noin suuri kato, niin kait se oletti et se vikakaan ei selviä. Mua surettaa niin paljon! Meillä ei oo varaa lähtee uuteen rumbaan, ICSI, pakastukset ja tää 1.PAS on tehnyt 3200 euroa. Ei oo toiseen samanlaiseen ihan heti varaa :(

Mutta mulla on tästä 1.pakkasukosta tosi optimistinen olo, jos se ois mun pikkutaistelija :) Tsemppiä kaikille!
 
Nuppuska, peukutuksia! Me kai testataan aika läheikkäin kun mulle tehtiin siirto tiistaina, eli nyt pp3 (?) Meillä piti sulattaa myös kaikki 2, toinen ei selvinnyt kuin 2 soluiseksi.

Yrittäjä83 sitten testaa sunnuntaina plussan, eikös me niin sovita ;)

HaaveissaToinen Harmitukset täältäkin :( Mullakaan ei inssejen jälkeen alkaneet menkat ennen kuin vuorokausi lugejen lopettamisen jälkeen. IVF:ssa sitten puski läpi jo viikon päästä siirrosta, ihmettelin kovasti itsekin. Toisaalta eipä tarvinnut haaveilla pitkään...

Minunkaan hoitava lääkäri ei suosittele pasia ivf;n jälkeiseen kiertoon vaan poiti odottaa välikierto. Kiukutti silloin, mutta mulla oli siinä kierrossa jonkinlaista tiputtelua eli onneksi siihen ei ainokaista selvinnyttä huurunenää siirretty.

ON:Eilen illasta vähän vihlaili mahaa ja nyt rintoja aavistuksen aristelee, lugethan ne taitaa vaikuttaa. AInoa selkeä oire oli todella arat rinnat toukokuussa (kun oli se kohdunulkoinen) mutta välillä lugeista ei juuri oireita tule, välillä äklö olo ja rintojen aristus on kyllä mukana. Odotellaan ja toivotaan.
 
Viimeksi muokattu:
Peukut pystyssä Yrittäjä83 että plussa vahvistuu ja peukutukset myös jadekivi, guess82, jag78, nuppuska ja muut piinailijat =)

Mulla alkais maanantaina synarela-sumut, eli toinen IVF -> tällä kertaa ICSI!
Onko muita joulu-piinailijoita pinossa? Mulla punktio menee viikolle 50, eli ihan tosissaan joulupiinaa :D

Nyt vaan TAAS mietityttää kun n.5 päivää oviksesta sain ensin illalla ja jatkui seuraavana aamuna/ päivänä ihan hirveät vatsakrampit (makasin lattialla kippurassa) että mitä siellä mahassa taas tapahtuu?! Voi olla myös endosta/ kiinnikkeistä johtuvaa mutta yleensä tulevat lähempänä kuukautisia, että voiko nää olla mahdollista kiinnittymisyritystä ja mulla ongelmaa myös siinä (eivät olleet ensimmäiset näin kovat krampit näiden vuosien aikana)? Noh nähtäväksi jää, turha kai sitä liikaa miettiä ja haroa hiuksia ;)
 
Noup noup.... Eipä taida olla kovin suuret toivot... Tän päivän tikku tekee ihan yhtä haaleen häivähdyksen kuin eilinenkin...

Huomenna aamulla vielä isänpäivän kunniaksi testaan cb testillä ja jos sekin on yhtä surkeaa luettavaa niin odotan nöyrästi keskiviikon verikokeen antia.

Eilinen oli kyllä hauska pieni "toivonpilkahdus" ja oikeestaan sain voimaa tuosta mahdollisesta onnenpotkusta, joka nyt kuitenkin on ihan oman silmän ja aivon yhteistyössä tekemää harhaa...

Tsempityksiä teille kaikille joilla jänniä paikkoja on edessä... Alan aivopesemään itseäni seuraavaan siirtoon eli tammikuun passiin.. (kuitenkin varpaat ja sormet ristissä josko kuitenkin jo tällä kierrolla)
 
Heippa kaikille kanssa sisarille :p

Minäkin täällä edelleen taustailen... Meillähän päättyi se ensimmäinen IVF suruun positiivisen veritestin jälkeen, kun hormonitasot romahti alas heti alkuunsa. Surutyö on nyt tehty ja ensimmäinen luomukierto menossa IVF:n jälkeen. Nyt viikonloppuna pitäisi alkaa vuoto, mutta tietty haaveilen ylläri luomuraskaudesta...

Meillä jäi 2 pakkasukkoa perinnöksi IVF kierrosta ja ne pantaisiin likoon tammikuussa. Siihen meillä on juuri ja juuri varaa. Uuteen IVF:ään sitä vastoin ei ole, ennen kuin taas keksitään rahoitus siihen.

Mutta nautitaan nyt tässä vuodenvaihteesta rauhassa!

Kaikille piinaillijoille isot tsempit!!!!
 
Hei vaan kaikille!

Täällä tuli hiukan hämmentäviä uutisia perjantaina: kävin ultrassa ja siellä näkyi vain kaksi follikkelia, niin sitten lääkäri soitti ja alkoi ehdottelemaan että tehtäisiinkin IVF:n sijasta inssi :O

Perusteluina oli että kun folleja oli noin vähän ja kun meillä nyt kumminkin oli keväällä luomusti alkanut raskaus, niin inssi voisi hyvinkin onnistua, ja jos ei onnaa niin säästyisi yksi yrityskerta, kela kun korvaa vain kolme yritystä. Ja sitten voisi seuraavassa yrityksessä käyttää ärjympiä hormoneja että saataisiin parempi saalis ja...

Hän jätti meidät sitten pohtimaan asiaa viikonlopun yli, minä kun en saanut miestä siihen hätiin kiinni eikä me muutenkaan olisi saatu sitä just siinä päätettyä.. Tehtiin aikataulu niin että maanantaiaamuna on operaatio, kumpi se sitten onkin. Eilen illalla pistin Pregnylin menemään.

Kyllähän mä tavallaan ymmärrän sen, että kahta follikkelia ei välttämättä kannata alkaa punkteeraamaan, ja alan ehkä itsekin jossain määrin kallistua inssin kannalle, mutta mutta... Kun se keväällä keskeytynyt raskaus oli kaksosraskaus, niin arveluttaa että jos nuo molemmat hedelmöityvät, niin mitkä on riskit. Todennäköisempää taitaa kumminkin olla että kumpikaan ei tärppää :(

Kysyisinkin kokeneemmilta, että onko teillä muilla tehty punktiota kun on ollut vain 1-2 follia, tai ehdotettu vaihtamista inssiin?
 
Täältä taas kuulumisia... Ensimmäinen IVF siis takana ja saaliina saatiin 7 munasolua, joista kolme hedelmöittyi, eli nyt sitten kaksi on pakastimessa ja yksi kyydissä.. Onneksi keräys oli aika inhimillinen, muistaa vaan pyytää heti kipulääkettä kun enemmän koskee niin se vaikuttaa heti kun saa suoraan suoneen. Ei sitä kannata pelätä!!

Olo on vaan aika masentuntu näin isänpäivänä :(. Ei uskalla toivoa yhtään mitään.. Vaikka välillä huomaan olevani päättäväinen ja toiveikas ja katselen esim. lastenvaunuja ym. netistä, mutta sitten välillä on i-h-a-n maassa. Vaikka pitäisi kai olla iloinen, että edes hedelmöittyi munasoluja ja että pakkaseen saatiin muutama. Siinä on taas paremmat mahdollisuudet edessä.

Rinnat ovat kipeät ja mahaa nipistelee välillä. Lugesteroni muistuttelee ilmeisesti itsestään..

Euphonia: Luin viime viikolla muistaakseni uusimmasta vauvalehdestä, jossa oli kylläkin 40+ ikäinen nainen, jolla punktoitiin yksi munasolu, joka hedelmöittyi ja he saivat vauvan :). Pitäisi aina yrittää muistaa että yksikin solu riittää, eikä koskaan voi tietää. Mutta miettikäähän mitä teette...

Jaksamisia kaikille!!!
 
On tämäkin. Isäinpäivänä menkat lyövät luget laudalta ja positiiviseksi suunniteltu testi jäi tekemättä, kun v*tutti niin kovasti.:mad: Taidan jättää huomisen veritestin väliin.

Mitenkäs muut maanantain ja lähipäivien testaajat - onko teillä ollut parempaa tuuria? Toivottavasti edes joku saa isäinpäivän kunniaksi plussan tikkuunsa!
 
Täällä siis pp 13 on vaihtunut kp 2 :( En aio siis mennä huomenna verikokeelle, vaan soitan heti aamusta polille ja kyselen jatkot... pakkasessa kaksi alkiota yhdessä oljessa. Toivoisin niin kovin, että voitaisiin siirtää heti tähän kiertoon... Eilen oli kyllä pitkätä aikaa kamalin päivä ikinä, itkin töiden jälkeen koko illan. Olin niin suunnitellut antavani miehelleni positiivisen raskaustestin isänpäivälahjaksi... ;( Onneksi on tuo yksi maailman ihanin 4-vuotias, josta varsinkin nyt olen äärettömän onnellinen <3

Anni-78: Olen pahoillani sinunkin puolestasi :hug: Alkoiko vuoto ihan kunnolla?

Toivottavasti muut huomisen piinailijat saavat toivomiaan uutisia :) Mites Yrittäjä83?
 
Voi ei HaaveissaToinen ja Anni-78, oon tosi pahoillani! Eikö kukaan ole päässyt plussaamaan isänpäivän kunniaksi? :'(

Itellä menossa pp2. Eilen pp1 illalla mahaa ja selkää korvensi niin hulluna, ettei mitään rajaa. Tässä sitten koittaa pähkätä onks se hyvä vai huono merkki ja mitä se tarkoittaa? Ihan hullua.. sehän voi tarkottaa mitä vaan ja tuskin edes vielä tarkoittaa mitään. Tunteet menee niin ylösalas vuoristorataa, etten tiedä minkälainen hermoraunio oon puolentoista viikon päästä..

Mulle oli niin kova takaisku, se että menetettiin 2 alkiota ja nyt se 1 enää jäljellä. Mua pelottaa, et jos tää ei onnistu ja sit jos se vikakin menehtyy sulatuksessa. Mies sanoo, että turhaan stressaat asioita etukäteen ja mennään päivä kerralla. Oikeessahan se on, mutta ihankuin mä siihen pystyisin. Nää ajatukset pyörii 24/7 päässä.

Mutta uskoa ja toivoa on oltava, niin mulla onkin! Voi kun joku tulisi kertomaan tänne iloisia isänpäiväuutisia :)

Haleja kaikille!!!
 

Yhteistyössä